ProAce, onko se Toyota?

FranceJapan

Siis onko tuossa pakussa oikeasti eri osia ja mitä ne ovat, kun verrataan Citikan ja Pösön vastaaviin? Tiedän, että peruskori on liki sama, mutta entäs alustan osat ja moottori? Kun on kahta tietoa, jotkut sanovat, että ihan samaa tavaraa kuin noissa ranskalaisissa ja toiset taas väittää, että aika paljon on Toyotan leimoilla olevaa osaa.

78

2052

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samalta hihnalta

      Suurin ero on maskissa. Tekniikka on samaa luotettavaa PSA laatua.

    • Minä olen jo sanonut monasti jotta Proace on aito Toyota ostivat fiksusti psalta valmiin aihion ja siihen on lisätty Toyotamaisia ominaisuuksia ja on enemmän nyt varsinkin meidän suomalaisten mieleen sähköosat ja nivelet tulevat kaikki Japanista ja moottoria vahvistettu Toyotan vaatimuksilla. Proace kasataan psalla mutta kokonaan omalla linjastollaan johon ei päästetä muita kuin Toyotan kulku kortilla olevat henkilöt ja näin ei pääse psa hulttiot kuvailemaan ja kopioimaan.

      • Kyllä olet typerä!

        Joo, Umppalumpat rakentaa Proacet Jali ja Suklaatehtaan varjossa. Siellä on sellainen salainen linjasto, johon Corollapappa on unissaan päässyt tutustumaan, kun ei anna itselleen periksi ymmärtää, että auto on tismalleen sama kuin Pösö, Fiat ja Citroen.

        Jotenkinhan se on itselleen valehdeltava, kun on Citroen alla, johon on liimattu Toyotan logot=Corollapapan päässä asuu Neuvostoliiton aikaiset harhakuvitelmat kommunismin erinomaisuudesta "Proacen" muodossa.


      • Corolla pappa
        Kyllä olet typerä! kirjoitti:

        Joo, Umppalumpat rakentaa Proacet Jali ja Suklaatehtaan varjossa. Siellä on sellainen salainen linjasto, johon Corollapappa on unissaan päässyt tutustumaan, kun ei anna itselleen periksi ymmärtää, että auto on tismalleen sama kuin Pösö, Fiat ja Citroen.

        Jotenkinhan se on itselleen valehdeltava, kun on Citroen alla, johon on liimattu Toyotan logot=Corollapapan päässä asuu Neuvostoliiton aikaiset harhakuvitelmat kommunismin erinomaisuudesta "Proacen" muodossa.

        Mitäs länkytät? Toyotan oma valkohaalarinen väki kokoaa Proacen valkoisissa hanskoissa. Kuinkas ne patonkirottelot kootaan, vissiin paljain käsin punaviinikännissä? Toyotan oma kokoonpanolinja on eristetty patonkivehkeistä ja ovella seisoo omat vartijat. Nippon Denso valmistaa Proacen ruiskutekniikan, laturit ja sähköjohdot ja liittimet on kullattu! Eivät hapetu. Luottomyyjä kertoi nämä ja voi todeta että Toyota on aina laadun tae.


      • gorillapappa
        Corolla pappa kirjoitti:

        Mitäs länkytät? Toyotan oma valkohaalarinen väki kokoaa Proacen valkoisissa hanskoissa. Kuinkas ne patonkirottelot kootaan, vissiin paljain käsin punaviinikännissä? Toyotan oma kokoonpanolinja on eristetty patonkivehkeistä ja ovella seisoo omat vartijat. Nippon Denso valmistaa Proacen ruiskutekniikan, laturit ja sähköjohdot ja liittimet on kullattu! Eivät hapetu. Luottomyyjä kertoi nämä ja voi todeta että Toyota on aina laadun tae.

        Lisäksi kaikki tiivisteet ja kumimateriaali on aitoa japanilaista luonnonkumia. Kestää nimittäin vähän eri tavalla kuin patonkiautojen sekuntakumit eikä falskaaa ollenkaan ja alusta nivelet tulee Japanista vaikka tsunamista johtuen on vieläkin toimitus vaikeuksia.
        Proase myisi vieläkin kovemmin ellei eu olisi laittanut Toyotalle kiintiöitä. Suomessakin on hurja kysyntä aidosta Toyoata pakettia autosta jonka laatu on samaa tasoa kuin lekentaarisen Hiasen mutta myyjät joutuu myymään eioota. Näin sanoi luotto myyjä ja siihen mieheen on syytä luottaa.


      • 4+9
        gorillapappa kirjoitti:

        Lisäksi kaikki tiivisteet ja kumimateriaali on aitoa japanilaista luonnonkumia. Kestää nimittäin vähän eri tavalla kuin patonkiautojen sekuntakumit eikä falskaaa ollenkaan ja alusta nivelet tulee Japanista vaikka tsunamista johtuen on vieläkin toimitus vaikeuksia.
        Proase myisi vieläkin kovemmin ellei eu olisi laittanut Toyotalle kiintiöitä. Suomessakin on hurja kysyntä aidosta Toyoata pakettia autosta jonka laatu on samaa tasoa kuin lekentaarisen Hiasen mutta myyjät joutuu myymään eioota. Näin sanoi luotto myyjä ja siihen mieheen on syytä luottaa.

        Älkääkä unohtako Toyotan kateuskiintiötä.


      • Rollamummo
        gorillapappa kirjoitti:

        Lisäksi kaikki tiivisteet ja kumimateriaali on aitoa japanilaista luonnonkumia. Kestää nimittäin vähän eri tavalla kuin patonkiautojen sekuntakumit eikä falskaaa ollenkaan ja alusta nivelet tulee Japanista vaikka tsunamista johtuen on vieläkin toimitus vaikeuksia.
        Proase myisi vieläkin kovemmin ellei eu olisi laittanut Toyotalle kiintiöitä. Suomessakin on hurja kysyntä aidosta Toyoata pakettia autosta jonka laatu on samaa tasoa kuin lekentaarisen Hiasen mutta myyjät joutuu myymään eioota. Näin sanoi luotto myyjä ja siihen mieheen on syytä luottaa.

        Luotto myyjä sanoi lisäksi, että Hiace on hiljaisin koskaan rakennettu auto.


    • On aito

      Kyselin paikallisesta tojo myymälästä viime syksynä ja myyjä vakuutti, että käytetään tojon osia kaikissa kriittisissä paikoissa. Siitä hintaerokin muodostuu PSA kalustoon.

      • ja kissan paskat

        Keulalla suikale tuulilasin ja maskin välissä ja ratin logo erilaiset.


      • Faktaa välillä

        On taas ihan uskomatonta soopaa ja papan horinat nyt ihan oma lukunsa. Proace on aivan sama auto muiden vastaavien PSA pakujen kanssa, myydään vaan Toyota Proacena. Voisi vielä sanoa,että hyvä etteivät ole koskeneet mm moottoriin koska PSA Diesel kestää ja tojon Dieselit on mitä on.


    • huhuilee

      No nyt joku proacen ostaja voisi katkaista huhuilta siivet.

      • FranceJapan

        Tiedä huhuista, mutta uskoisin, että Toyota ei ota riskiä maineen menetyksestä käyttämällä eurooppalaisia sähköosia, eli tuo corollapappa lienee sitten oikeassa. Ja toivottavasti ruostesuojaus on myös Toyotan normien mukaista, tuntuisi oudolta muuten, koska kaikkihan tietävät ranskalaisautojen ruostumisherkkyyden.


      • rrreggg
        FranceJapan kirjoitti:

        Tiedä huhuista, mutta uskoisin, että Toyota ei ota riskiä maineen menetyksestä käyttämällä eurooppalaisia sähköosia, eli tuo corollapappa lienee sitten oikeassa. Ja toivottavasti ruostesuojaus on myös Toyotan normien mukaista, tuntuisi oudolta muuten, koska kaikkihan tietävät ranskalaisautojen ruostumisherkkyyden.

        Niin, Aygohan myös tehdään samoilla linjoilla kuin Citikan ja Pösön vastaavat yhteistyöpikkumallit. Koneet ja tekniikka kaikissa täysin samaa.


      • dsihudqqw
        rrreggg kirjoitti:

        Niin, Aygohan myös tehdään samoilla linjoilla kuin Citikan ja Pösön vastaavat yhteistyöpikkumallit. Koneet ja tekniikka kaikissa täysin samaa.

        Aygossa, c1:ssä ja 10:ssa on Toyotan tekniikka 1,0 vvti moottori sama kun yariksen ja iq:n 1.0 kone, proacessa on psa:n kone. sähköosista en tiedä, mutta helpoiten näkee kiún katsoo vaikka laturin ja startin valmistajan. Itsellä turkkilainen corolla wagon ja sähköosat on nippondenso made in japan, veljellä corolla HB ja sähköostat on eurooppalaista valmistetta.


    • Veikko.

      Ovat täsmälleen samoja autoja logoja lukuunottamatta. Kyseessä on ensimmäinen kunnollinen koskaan tehty Toyota. Ei edes ruostu puhki parissa vuodessa niinkuin Toyotat tavallisesti. Tästä on jo tehty taksiversio.

      • FranceJapan

        "Ei edes ruostu puhki..." Siis ranskalaiset autothan ne ovat aina ruostuneet, eikä esim. Toyotat. Eiköhän kuitenkin ranskalaisten valmistajien olisi syytä ottaa oppia japanilaisten ruostesuojauksesta eikä varmaan toisinpäin!


      • Terolle faktaa
        FranceJapan kirjoitti:

        "Ei edes ruostu puhki..." Siis ranskalaiset autothan ne ovat aina ruostuneet, eikä esim. Toyotat. Eiköhän kuitenkin ranskalaisten valmistajien olisi syytä ottaa oppia japanilaisten ruostesuojauksesta eikä varmaan toisinpäin!

        Terolle faktaa:

        http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288594396031.html


      • autetaan Teroja

      • Autopeltiseppä
        FranceJapan kirjoitti:

        "Ei edes ruostu puhki..." Siis ranskalaiset autothan ne ovat aina ruostuneet, eikä esim. Toyotat. Eiköhän kuitenkin ranskalaisten valmistajien olisi syytä ottaa oppia japanilaisten ruostesuojauksesta eikä varmaan toisinpäin!

        Ranskalaiset autot ruostuivat vielä 80-luvun alkupuolella mutta nyt ne ovat ruosteenestoltaan kärkipäätä, olleet jo liki 30 vuotta.
        Japanilaiset ruostuvat pahiten sekä Fordilla ja Mersulla oli ongelmia jotka on jo nujerrettu.


      • autetaan pettereitä
        autetaan Teroja kirjoitti:

        "Heikoimmin korinsa ruostumista vastaan suojaavat japanilaiset Honda, Mitsubishi, Nissan, Toyota sekä Subaru."

        http://www.talouselama.fi/uutiset/saksalaisen laatuauton uusi ongelma ruoste kukkii ja asiakas maksaa/a2204468

        "Uudempien Volkswagenien eli vuoden 2005 jälkeen valmistettujen pellit nimittäin näyttävät joissain tapauksessa ruostuvan kohtuuttoman nopeasti."

        "Volkswagenin 12 vuoden puhkiruostumattomuustakuu ei näytä antavan asiakkaille ainakaan täyttä turvaa ruostetapauksissa. Asiakkailta on veloitettu erisuuruisia osuuksia remonteista, joita esimerkiksi pilalle ruostuneiden ovien vaihdosta on aiheutunut. Remonttien kokonaiskustannukset ovat suurimmillaan useita tuhansia euroja"


      • Autetaan Teroja
        autetaan pettereitä kirjoitti:

        http://www.talouselama.fi/uutiset/saksalaisen laatuauton uusi ongelma ruoste kukkii ja asiakas maksaa/a2204468

        "Uudempien Volkswagenien eli vuoden 2005 jälkeen valmistettujen pellit nimittäin näyttävät joissain tapauksessa ruostuvan kohtuuttoman nopeasti."

        "Volkswagenin 12 vuoden puhkiruostumattomuustakuu ei näytä antavan asiakkaille ainakaan täyttä turvaa ruostetapauksissa. Asiakkailta on veloitettu erisuuruisia osuuksia remonteista, joita esimerkiksi pilalle ruostuneiden ovien vaihdosta on aiheutunut. Remonttien kokonaiskustannukset ovat suurimmillaan useita tuhansia euroja"

        Ja Teron lähde perustui pohjimmiltaan keskustelupalstaan jonne Terot ovat itse kertoneet satujaan.

        Tässä sen sijaan ihan oikean autolehden tutkimustietoa:

        "Auris ei yltänyt sen parempaan suojaustasoon kuin isoveljensä. Pieniä rakenteellisia poikkeamia toki löytyi. Auriksen pohjalevyt ovat muovia, eikä siinä ole lainkaan helmalevikkeitä. Helmojen pinnat on päällystetty kiveniskusuojalla saumoja lukuun ottamatta. Ne ovatkin melko paljaat ja näin alttiita kiveniskuille. Etupyöräkotelon muovitus on pienempi, jolloin paljasta pintaa näkyy enemmän. Auriksen koteloissa ei ollut mitään suoja-aineita. Työnjälki kittien osalta oli yhtä rujoa tekoa kuin Avensiksessakin."


      • 19+20
        Autopeltiseppä kirjoitti:

        Ranskalaiset autot ruostuivat vielä 80-luvun alkupuolella mutta nyt ne ovat ruosteenestoltaan kärkipäätä, olleet jo liki 30 vuotta.
        Japanilaiset ruostuvat pahiten sekä Fordilla ja Mersulla oli ongelmia jotka on jo nujerrettu.

        Jaahas, tässä tulikin sitä luotettavaa tutkimustietoa. Tässä yhdeksänvuotiaana kuvattu Suzuki.

        http://www.senotec.fi/?kuvat/kansio.html?vuosi=Kuvia&kansio=Suzuki Alto -03

        Tuolla autolla voinee ajella 20-30 vuotta ennenkuin tarvitsee alkaa huolestua :)


      • japanpower
        19+20 kirjoitti:

        Jaahas, tässä tulikin sitä luotettavaa tutkimustietoa. Tässä yhdeksänvuotiaana kuvattu Suzuki.

        http://www.senotec.fi/?kuvat/kansio.html?vuosi=Kuvia&kansio=Suzuki Alto -03

        Tuolla autolla voinee ajella 20-30 vuotta ennenkuin tarvitsee alkaa huolestua :)

        Höh, tuohan on hyvässä iskussa, samanikäiset ranskalaiset on jo paalattu puhkiruostuneina


      • ranskista
        japanpower kirjoitti:

        Höh, tuohan on hyvässä iskussa, samanikäiset ranskalaiset on jo paalattu puhkiruostuneina

        Jos vähänkin viitsisit tutustua faktoihin etkä pelkkiin omiin uskomuksiisi ja muihin paskapuheisiin, niin sinäkin tietäisit, että ranskalaiset EIVÄT ruostu (kuten esim. tojot!)


      • Kjhga
        ranskista kirjoitti:

        Jos vähänkin viitsisit tutustua faktoihin etkä pelkkiin omiin uskomuksiisi ja muihin paskapuheisiin, niin sinäkin tietäisit, että ranskalaiset EIVÄT ruostu (kuten esim. tojot!)

        10 vuotias raskis pohjasta mätä.

        Tosin syynä taisi olla se että omistajalla lämmin talli ja nuuka mies ei huolehtinut ilmanvaihdosta.

        Eli jos teillä on lämmin talli niin kunnon ilmanvaihto. Jos ei ole varaa tällaista tallia lämmittää niin pitäkää kylmänä ja asentakaa muutama venttiili jotta ilma kiertää.

        Auto meni ison kunnostuksen jälkeen vielä liikenteeseen mutta rahallinen arvo tuolla kärryllä oli alle tonnin ennen ja jälkeen remontin.


      • 19+20 kirjoitti:

        Jaahas, tässä tulikin sitä luotettavaa tutkimustietoa. Tässä yhdeksänvuotiaana kuvattu Suzuki.

        http://www.senotec.fi/?kuvat/kansio.html?vuosi=Kuvia&kansio=Suzuki Alto -03

        Tuolla autolla voinee ajella 20-30 vuotta ennenkuin tarvitsee alkaa huolestua :)

        Mainittakoon, että kuvan Suzuki on valmistettu Intiassa, kuten kaikki tänne 2000-luvulla tuodut Altot.
        Ainakin minun tietääkseni.


      • 8+20
        M1978 kirjoitti:

        Mainittakoon, että kuvan Suzuki on valmistettu Intiassa, kuten kaikki tänne 2000-luvulla tuodut Altot.
        Ainakin minun tietääkseni.

        Intiassa on paikoin kuuma ja kostea meri-ilma. Autot pitää sen takia rakentaa ja suojata jo tehtaalla jotta kestää liikenteessä.


      • Autopeltiseppä kirjoitti:

        Ranskalaiset autot ruostuivat vielä 80-luvun alkupuolella mutta nyt ne ovat ruosteenestoltaan kärkipäätä, olleet jo liki 30 vuotta.
        Japanilaiset ruostuvat pahiten sekä Fordilla ja Mersulla oli ongelmia jotka on jo nujerrettu.

        Ja paskan marjat kyllä ainakin 90 luvun lopun ja 2000 luvun alun Renut ruostu ihan silmissä! 13Vuotiaan Renault Megane Classic:in lokasuojat takaa oli puhki 30 sentin matkalta tavatatilan ja lokasuojan saumasta sekä kuskin puolen sisä etulokasuoja eli osa auton kantavaa osaa oli puhki 20 sentin matkalta eikä pohjakaan ollu missään kehuttavassa kunnossa joten auto meni purkuun koska siinä oli vikoja niin paljon muutenkin ,ettei ollut järkeä lähteä moista korjaamaan Tuollaisen rahallinen arvo ei katsastus kunnossakaan ollut kun korkeintaan 1300-1600€ joten korjaaminen olis ollu hölmöläisen hommaa joten Renu pääsi autojen taivaaseen noin 13v iässä ja 190000km mittarissa! Auton huoltohistoria kertoi että 2-4 vuoden iässä oli jo tehty laakeri remontteja etupyöriin ja moottorin jakopää remontti ,että semmosta Ranskalaista laatua!


      • made in germany
        ranskista kirjoitti:

        Jos vähänkin viitsisit tutustua faktoihin etkä pelkkiin omiin uskomuksiisi ja muihin paskapuheisiin, niin sinäkin tietäisit, että ranskalaiset EIVÄT ruostu (kuten esim. tojot!)

        Mitäpä sitä myöntämään, että tojot ruostuu, kun ettehän te patonkiautoilijatkaan myönnä, että ranskalaiset autot ruostuu yhtä nopeasti :D


      • Ranska=ruoste
        nippondenso kirjoitti:

        Ja paskan marjat kyllä ainakin 90 luvun lopun ja 2000 luvun alun Renut ruostu ihan silmissä! 13Vuotiaan Renault Megane Classic:in lokasuojat takaa oli puhki 30 sentin matkalta tavatatilan ja lokasuojan saumasta sekä kuskin puolen sisä etulokasuoja eli osa auton kantavaa osaa oli puhki 20 sentin matkalta eikä pohjakaan ollu missään kehuttavassa kunnossa joten auto meni purkuun koska siinä oli vikoja niin paljon muutenkin ,ettei ollut järkeä lähteä moista korjaamaan Tuollaisen rahallinen arvo ei katsastus kunnossakaan ollut kun korkeintaan 1300-1600€ joten korjaaminen olis ollu hölmöläisen hommaa joten Renu pääsi autojen taivaaseen noin 13v iässä ja 190000km mittarissa! Auton huoltohistoria kertoi että 2-4 vuoden iässä oli jo tehty laakeri remontteja etupyöriin ja moottorin jakopää remontti ,että semmosta Ranskalaista laatua!

        Samaa mieltä paitsi että ihan samalla tavalla ruostuu ne uudetkin ranskalaiset. Tää viimeinenkin Megane (onkos joku III) on samanlainen ruostepommi niinkuin Laguna eikä Psa:n vekottimet ole yhtää parempia. Alle 5-vuotiaat cee neloset ja vitoset on alustasta tukevasti ruosteessa samoin Pösön 308 ja 407.
        Jos tuo Prosace on ranskalaisesta pellistä kyhätty ja niiden ruostesuojauksella niin kyllä ruostuu sekin ja pilaa Toyotan maineen.


      • minimyyräterot
        Ranska=ruoste kirjoitti:

        Samaa mieltä paitsi että ihan samalla tavalla ruostuu ne uudetkin ranskalaiset. Tää viimeinenkin Megane (onkos joku III) on samanlainen ruostepommi niinkuin Laguna eikä Psa:n vekottimet ole yhtää parempia. Alle 5-vuotiaat cee neloset ja vitoset on alustasta tukevasti ruosteessa samoin Pösön 308 ja 407.
        Jos tuo Prosace on ranskalaisesta pellistä kyhätty ja niiden ruostesuojauksella niin kyllä ruostuu sekin ja pilaa Toyotan maineen.

        Mutta ei vieläkään ole sellaista merkkiä, joka menisi Japsien ruostuvien riisikippojen ohi ruostuvuudessa. Koittakaa jo myyräterpat oppia....


      • syvä sinkitty psa
        made in germany kirjoitti:

        Mitäpä sitä myöntämään, että tojot ruostuu, kun ettehän te patonkiautoilijatkaan myönnä, että ranskalaiset autot ruostuu yhtä nopeasti :D

        Mitäpä tuota myöntämään, että Ranskalaiset autot ruostuu, kun eiköhän se ole jo itsestään selvyys,että tojot ruostuu pahiten muiden japsikippojen kanssa(tuon tietää kaikki) ja eikä ne paljon hehkutetut uitetut Sakutkaan sen parempia ole ruostesuojaukselta. Että naura vaan, meikä suosii Ranskalaisia myös grilliltä hehhee:D


      • Ranska=ruoste
        minimyyräterot kirjoitti:

        Mutta ei vieläkään ole sellaista merkkiä, joka menisi Japsien ruostuvien riisikippojen ohi ruostuvuudessa. Koittakaa jo myyräterpat oppia....

        Koettakaa nyt kaikki ymmärtää että aina ja ikuisesti ne ranskanrutkuttimet ovat ruostuneet silmissä, uudet mallit ei ole yhtään parempia. Ottakaa silmä kätee ja menkää vaikka paikallisen Prisman parkkikselle niin näette. Verratkaa sitten Tojoon niin ero on kuin yöllä ja päivällä. Hyvin hoidettu Tojo on lähes ikuinen, hyvin hoidettu ranskanrutkutin on pelleiltää paalikamaa alle 10 vuoden ikäisenä. Oikea autopeltiseppien unelma-auto on ranskalainen, tuo leivän pöytään

        Ja ihan turha on taas linkittää jotakin ruotsalaista tutkimusta, joka sanoo, että ranskanrutkuttimet ei muka ruostu. Niitä ei usko kukaan vähääkään omilla aivoilla ajatteleva


      • Tojo=ruoste
        Ranska=ruoste kirjoitti:

        Koettakaa nyt kaikki ymmärtää että aina ja ikuisesti ne ranskanrutkuttimet ovat ruostuneet silmissä, uudet mallit ei ole yhtään parempia. Ottakaa silmä kätee ja menkää vaikka paikallisen Prisman parkkikselle niin näette. Verratkaa sitten Tojoon niin ero on kuin yöllä ja päivällä. Hyvin hoidettu Tojo on lähes ikuinen, hyvin hoidettu ranskanrutkutin on pelleiltää paalikamaa alle 10 vuoden ikäisenä. Oikea autopeltiseppien unelma-auto on ranskalainen, tuo leivän pöytään

        Ja ihan turha on taas linkittää jotakin ruotsalaista tutkimusta, joka sanoo, että ranskanrutkuttimet ei muka ruostu. Niitä ei usko kukaan vähääkään omilla aivoilla ajatteleva

        Ranskalaiset autot eivät ruostu mutta Toyotalla on pahoja ongelmia ruostumisen kanssa. Tämän tietää jokainen autoista ymmärtävä.


      • Tojo=rapeariisikippo
        Ranska=ruoste kirjoitti:

        Koettakaa nyt kaikki ymmärtää että aina ja ikuisesti ne ranskanrutkuttimet ovat ruostuneet silmissä, uudet mallit ei ole yhtään parempia. Ottakaa silmä kätee ja menkää vaikka paikallisen Prisman parkkikselle niin näette. Verratkaa sitten Tojoon niin ero on kuin yöllä ja päivällä. Hyvin hoidettu Tojo on lähes ikuinen, hyvin hoidettu ranskanrutkutin on pelleiltää paalikamaa alle 10 vuoden ikäisenä. Oikea autopeltiseppien unelma-auto on ranskalainen, tuo leivän pöytään

        Ja ihan turha on taas linkittää jotakin ruotsalaista tutkimusta, joka sanoo, että ranskanrutkuttimet ei muka ruostu. Niitä ei usko kukaan vähääkään omilla aivoilla ajatteleva

        Minulla oli noin kolme kuukautta sitten Toyota Corolla, oli puhkiruostunut takakaarista molemmilta puolilta keräsi hietaa ja muuta p*skaa takaluukkuun ajan mittaan. Ihmeteltiin mistä se kerää p*skaa takaluukkuun, niin takakaarien koteloissa oli oikealla puolella nyrkin mentävä ja vasemmalla puolella vähän pienempi reikä.


      • Pläkkäri
        19+20 kirjoitti:

        Jaahas, tässä tulikin sitä luotettavaa tutkimustietoa. Tässä yhdeksänvuotiaana kuvattu Suzuki.

        http://www.senotec.fi/?kuvat/kansio.html?vuosi=Kuvia&kansio=Suzuki Alto -03

        Tuolla autolla voinee ajella 20-30 vuotta ennenkuin tarvitsee alkaa huolestua :)

        Heh ajokilometrejä huimat 42000km. Näkyi jo korvakkeiden kiinnityskohdat olevan ruosteessa.
        Ei vakuuta minua, koska teen työkseni autopelti hommia.


    • realisti2

      Jaa mutta mun naapurilla oli 1,5v. hiace ja ruosteessa liukuoven kiskon vierestä.

    • vitolla päähän

      Mun naapurilla oli vuoden vanha vito ja kyllä kukkii. Pari vuotta ja puhki menee.

      • typeriä teroja

        Näin ABC:n tankkaus pisteellä hiacen, ja sen peräluukku oli tunnetusti kuin reikäjuustoa.
        Jos nyt terot kuitenkin vaan jättäisitte ne höpinät sikseen, ja tyydytte siihen tosiasiaan että japsimerkit ruostuu puhki on rapeita ja eurooppalaiset ei.


      • typerä petteri
        typeriä teroja kirjoitti:

        Näin ABC:n tankkaus pisteellä hiacen, ja sen peräluukku oli tunnetusti kuin reikäjuustoa.
        Jos nyt terot kuitenkin vaan jättäisitte ne höpinät sikseen, ja tyydytte siihen tosiasiaan että japsimerkit ruostuu puhki on rapeita ja eurooppalaiset ei.

        Vitoja voi käydä tutkimassa ihan nettiautossakin. Ei tarvitse kertoa satuja tankkauspisteitä.

        http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/vito/6676742


      • typeriä teroja
        typerä petteri kirjoitti:

        Vitoja voi käydä tutkimassa ihan nettiautossakin. Ei tarvitse kertoa satuja tankkauspisteitä.

        http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/vito/6676742

        Eipä ollut satu muutakuin ehkä teron korviin. Linkitä nyt sitten ihan huviksesi viitta hulmuten siinä, kyllä kaikki tietää tosiasiat vaivalloisesti ruostesuojatuista tojon pelleistä :) Vitot ehkä ruostuu, mutta sellaista merkkiä ei olekkaan joka menisi tojon(myös ruostejumbomerkin) ohitte ruostuvuudessa :)


    • japsi se on

      Proase vain näyttää samalta kuin Sitikka tai Pösö mutta peltien ja muovien alla on luotettavaa Toyota-tekniikkaa enemmän kuin luulis. Esim. moottorin apulaitteet on japanilaisia, jarrusysteemit, ilmastointi ja voimansiirron ja ohjauksen nivelet.
      Ja kyllä se kootaan omalla linjalla, vaikka ranskalaiset ne kasaa. Ei kai kukaan nyt usko että työntekijät on tuotu Japanista

      • Tietäjä

        Paskat ole japanilainen.

        Mitä osaa tästä "Proacesta kertovasta artikkelista et ymmärrä?

        Lainaus"...Käytännössä Proace on täsmälleen sama kuin nämä PSA-yhtymän valmistamat pakettiautot.

        Hintakilpailua on sentään luvassa, sillä halvin Toyota on noin 2 500 euroa kalliimpi kuin Citroën Jumpy ja Peugeot Expert. Fiat Scudon kanssa Toyota on samalla viivalla
        " Lainaus päättyy-

        Tää on just näitä juttuja kun pitää TojoTerojen itselleen valehdella, kun muuta ei enää voi tehdä, kun Toyotan laatu on niiiiin Last season, että pitää lainata Peugeotilta auto, jotta olisi nykypäivää edes moottorit (vrt. Hiace päästökelvottomat, vanhanaikaiset moottorit ).


      • Tuo oli asiaa
        Tietäjä kirjoitti:

        Paskat ole japanilainen.

        Mitä osaa tästä "Proacesta kertovasta artikkelista et ymmärrä?

        Lainaus"...Käytännössä Proace on täsmälleen sama kuin nämä PSA-yhtymän valmistamat pakettiautot.

        Hintakilpailua on sentään luvassa, sillä halvin Toyota on noin 2 500 euroa kalliimpi kuin Citroën Jumpy ja Peugeot Expert. Fiat Scudon kanssa Toyota on samalla viivalla
        " Lainaus päättyy-

        Tää on just näitä juttuja kun pitää TojoTerojen itselleen valehdella, kun muuta ei enää voi tehdä, kun Toyotan laatu on niiiiin Last season, että pitää lainata Peugeotilta auto, jotta olisi nykypäivää edes moottorit (vrt. Hiace päästökelvottomat, vanhanaikaiset moottorit ).

        Niinpä, olen miettinytkin tässä että tuskin sitä maailman yksi suurimmista auton valmistusmaista(Ranskan PSA ja Renault) huvin vuoksi tekniikkaansa lykkäävät idän maihin, onko ne niin "huonoja" ?


      • Pilote 22

        No tässä 100% varmaa tietoa:
        Meillä on firmassamme sekä uusi Proace että myös vajaan vuoden vanha Citroen Jumpy.
        Molemmat samalla 128hv diesel koneella ja manuaalilootalla.
        Olen nyt katsonut autot läpikotaisin, EIKÄ YKSIKÄÄN OSA POIKKEA TOISISTAAN.
        Kaikki apulaitteet,kaikki sähköosat ja nivelet ym.ym. ovat täysin samojen valmistajien tekemiä!!
        Että sillälailla.


    • Samoja pirssejä

      Ihan samoja autoja ovat, vain logo on erilainen. Kerrankin on Tojolla kunnollinen auto myynnissä. Itse vaan eivät sitä osanneet tehdä.

      • japsi se on

        Miten niin samoja autoja? Onko sama, jos suuri osa tekniikka on ihan erilaista? Onkos Golf ja Octavia sitten muka sama auto, niissä kun taas on sama tekniikka, mutta eri pellit?
        Kun Proasessa on roppakaupalla Toyotan omaa suunnittelua ja paljon japsiosia niin kyllä se minusta on enemmän oma mallinsa kuin jos vertaa Golfia ja Octaviaa.


      • 20+17
        japsi se on kirjoitti:

        Miten niin samoja autoja? Onko sama, jos suuri osa tekniikka on ihan erilaista? Onkos Golf ja Octavia sitten muka sama auto, niissä kun taas on sama tekniikka, mutta eri pellit?
        Kun Proasessa on roppakaupalla Toyotan omaa suunnittelua ja paljon japsiosia niin kyllä se minusta on enemmän oma mallinsa kuin jos vertaa Golfia ja Octaviaa.

        Golfin ja Octavian korihan on aivan erilainen. Proacen kori ja tekniikka ovat taas aivan samoja lukuunottamatta logoa eli ovat samoja autoja.


      • japsitec
        20+17 kirjoitti:

        Golfin ja Octavian korihan on aivan erilainen. Proacen kori ja tekniikka ovat taas aivan samoja lukuunottamatta logoa eli ovat samoja autoja.

        todista se, että on muka samaa tekniikka. en kyllä heti usko


      • Terolle faktaa

      • 5+12
        japsitec kirjoitti:

        todista se, että on muka samaa tekniikka. en kyllä heti usko

        Uskon, että et usko.
        Uskovaiset eivät usko, vaikka mitkä todisteet kantaisi eteen.


      • Sama auto
        japsitec kirjoitti:

        todista se, että on muka samaa tekniikka. en kyllä heti usko

        http://auto.fi.msn.com/koeajot/autotoday-koeajo-toyota-proace-20-d-128-active


      • Proace=Peugeot
        japsi se on kirjoitti:

        Miten niin samoja autoja? Onko sama, jos suuri osa tekniikka on ihan erilaista? Onkos Golf ja Octavia sitten muka sama auto, niissä kun taas on sama tekniikka, mutta eri pellit?
        Kun Proasessa on roppakaupalla Toyotan omaa suunnittelua ja paljon japsiosia niin kyllä se minusta on enemmän oma mallinsa kuin jos vertaa Golfia ja Octaviaa.

        Olet harvinaisen tyhmä, oikeasti.


    • 20+9

      "Ihan samoja autoja ovat, vain logo on erilainen. Kerrankin on Tojolla kunnollinen auto myynnissä. Itse vaan eivät sitä osanneet tehdä. "

      Ihan samanlaisia paskoja Tojot on PSAn "autojen" kanssa.

      • Who really cares??

        No sitten sinä olet sitä mieltä. Minäkin olen tätä mieltä: Kyllä PSA konserni ja Renault on aitojen sakemannien(poislukien VAG tuotteet) eli BMW ja Mersu pääosin kanssa ainoita kunnon merkkejä maailmassa.

        Japsimerkit,Korealaiset ja Amerikkalaiset ym. samaa tylsää pskaa.


    • Kaikki samaa

      Proace on automerkin logoja lukuunottamatta aito PSA-tuote. Joka ikinen nippelikin on samoja kuin Citroenissa, Fiatissa ja Peugeotissa. Varaosaluettelotkin ovat yhteisiä.

      • pappa rules

        Luottaisin kyllä enemmän corollapappaan kuin vaikka sinuun. Ja jos automyyjäkin kertoo, että on Toyotan osia kriittisissä paikoissa, niin kyllä se silloin näin on.


      • pappakujalla
        pappa rules kirjoitti:

        Luottaisin kyllä enemmän corollapappaan kuin vaikka sinuun. Ja jos automyyjäkin kertoo, että on Toyotan osia kriittisissä paikoissa, niin kyllä se silloin näin on.

        Aivan, jos kriittiset paikat ovat maskissa ja ohjauspyörässä.


      • Kokeillut.

        Ei ole ihan samaa kaikki. Ohjaamon ja tavaratilan välisen seinän verhoilu on noissa kaikissa hiukan erilainen.


      • Pilote 22
        Kokeillut. kirjoitti:

        Ei ole ihan samaa kaikki. Ohjaamon ja tavaratilan välisen seinän verhoilu on noissa kaikissa hiukan erilainen.

        Väärää tietoa:
        Myös ohjaamon ja tavaratilan välinen seinä on saatavana täysin samana kuin Toyotassa ja voit katsoa asian varmistamiseksi vaikka uudemmat Citroen/ Peugeot pakut nettiauton kuvista!
        Samoin tuo Toyotan mainostama Traction select säädettävä vetoluistonesto on ollut saatavana myös PSA:lta jos sellaisen on halunnut.


    • Muut tekevät autot

      Toyotalta on loppunut kopioitava, nyt teettävät autot osaavimmilla valmistajilla. Subaru tekee sportin, PSA pakettiautot, BMW dieselit.
      Kohta Japanissa on vain Toyotan logo-tehdas joka lähettää tojo-merkit niitä valmistaviin tehtaisiin.

      • Just joo ja Petterillä hiekkalaatikko vitsit lentää ja korvat heiluu vaikkei tuule!
        On peräti 1 Toyota malli jossa on tuo BMW diesel , 1 paketti auto jonka PSA tehdas kasaa!

        PSA:lla ei kovin hyvin mene! Kiinalaiset kohta senkin omistaa!
        Toivottavasti Toyota ostaa sen vielä tulevaisuudessa niin saadaan niistäkin tehtaista ulos kunnon autoja eurooppalaisille!

        http://www.tuulilasi.fi/uutiset/autoalalla-haamottaa-yllattava-omistusmuutos


      • Toden kertoja.
        nippondenso kirjoitti:

        Just joo ja Petterillä hiekkalaatikko vitsit lentää ja korvat heiluu vaikkei tuule!
        On peräti 1 Toyota malli jossa on tuo BMW diesel , 1 paketti auto jonka PSA tehdas kasaa!

        PSA:lla ei kovin hyvin mene! Kiinalaiset kohta senkin omistaa!
        Toivottavasti Toyota ostaa sen vielä tulevaisuudessa niin saadaan niistäkin tehtaista ulos kunnon autoja eurooppalaisille!

        http://www.tuulilasi.fi/uutiset/autoalalla-haamottaa-yllattava-omistusmuutos

        Eihän Tojo ole vielä osannut valmistaa itse ensimmäistäkään kunnollista autoa vaan ruostuvia testijumboja.


      • Japsi?
        Toden kertoja. kirjoitti:

        Eihän Tojo ole vielä osannut valmistaa itse ensimmäistäkään kunnollista autoa vaan ruostuvia testijumboja.

        Aika outoa. Kallimpi Toyota proace myy paremmin kuin
        aidot Ranskan rapeat


      • Miten niin?
        Japsi? kirjoitti:

        Aika outoa. Kallimpi Toyota proace myy paremmin kuin
        aidot Ranskan rapeat

        Tojohan hyvittää paljon enemmän.


      • Pikku Myy
        Miten niin? kirjoitti:

        Tojohan hyvittää paljon enemmän.

        Onko siitä jotain haittaa asiakkaalle? Eikä Tojo mitään hyvitä
        vaan Tojon jälleenmyyjä. Sitikan jälleenmyyjällä ei ole varaa
        mitään hyvittää kun kauppa ei muutenkaan käy.


      • uehue

        "Toyotalta on loppunut kopioitava, nyt teettävät autot osaavimmilla valmistajilla"
        ei pidä paikkaansa hiacea myydään edelleen paljon esim. venäjällä, aasiassa ja afrikassa ja muualla kuin euroopassa. Euroopan markkinoille oli varmaan ihan viisasta lainata auto muilta


      • dgjkkjfffdds
        uehue kirjoitti:

        "Toyotalta on loppunut kopioitava, nyt teettävät autot osaavimmilla valmistajilla"
        ei pidä paikkaansa hiacea myydään edelleen paljon esim. venäjällä, aasiassa ja afrikassa ja muualla kuin euroopassa. Euroopan markkinoille oli varmaan ihan viisasta lainata auto muilta

        Onhan se viisasta tojon lainata muilta, kun eivät itse osaa ja vielä kopioivat niin minkäs teet :)


    • Essonpaari

      Netistä löytyy ViBilägare lehden 500 auton ruostuvuuslista, josta voi tarkistaa autonsa ruosteeneston laadun.

      • Huh huh!

        Eipä näytä hyvälle Toyotan kohdalla.


    • visko paukkuu

      proace ei toyota siski en osta sitä. Ajan pornstartterilla.

    • Rooace

      Citikka , pösö , toyota. Vain nimi ja logo on eri. Autoissa ei ole mitään muita eri osia. Teknisesti ne ovat 100% samoja. Ranskalaista tekniikkaa.

      • Tojo-osaa on

        Et taida paljoa tietää. Tojon omaa osaa on ja paljon. Mutta usko sinä vaan omiiin kuvitelmiisi.


      • Fakta homma
        Tojo-osaa on kirjoitti:

        Et taida paljoa tietää. Tojon omaa osaa on ja paljon. Mutta usko sinä vaan omiiin kuvitelmiisi.

        Vain logot on Toyotaa.


      • Loko
        Fakta homma kirjoitti:

        Vain logot on Toyotaa.

        Ja nekin Turkista.


      • paskaajapaniasta
        Loko kirjoitti:

        Ja nekin Turkista.

        ja ruostuvat, joka sinänsä on ihme, mutta tojo saa jopa muovin ruostumaan.


    • toyota tietäjä

      Ei ole toyotan osaa muuta kun merkit. Tuttua paskaa ranskalaista osaa jota saa vaihtaa kokoajan. Ehkä sitten joskus kun saavat sen neliveto mallin aikaseks niin voi olla toyotan omia osia mukana. mutta nyt on vaan puhtaasti psa paskaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3993
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2338
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2056
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      96
      1719
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1411
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      9
      1320
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1307
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1262
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe