kakkosvaimon rooli??

kysyn vaan

Miksi suomalainen nainen suostuu kakkosvaimoksi miehelle jolla tietää olevan kotimaassaan jo vaimo?

31

524

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vanhapiika

      Jotkut naiset pelkäävät niin paljon yksin jäämistä, että suostuvat jopa kakkosvaimoksi. Tunnen tosin vain kaksi tällaista tapausta, itse kertoneet juuri tuon syyksi.

    • ei ikinä minulle

      onpa epätoivoista, ymmärrän sen että moni mies valehtelee, Suomessa oleva nainen ei tiedä että miehellä on vaimo ja ehkä lapsiakin kotimaassa.
      Olen yleensä ajatellut että miehen jäätyä kiinni suomivaimo ottaa eron,
      mutta nyt olen tullut tietämään tapauksen että nainen tietää ja hyväksyy ja käyvät yhdessä siellä.
      Voihan mies vuorotellen kotimaan lomalla käydä kahdessa sängyssä, normi järjestely, siis :)

      • naapurustossa

        Mies ottanut kymmeniä vuosia vanhemman naisen, ei kertonut olevansa jo naimisissa ja lapsikin olemassa. Suomivaimon kanssa ei seksiä, kun on niin lihava ja rupsahtanut, näin mies asian esitti vaimolleen. Vaimo ei siltikään halua eroa, vaan sietää kaiken. Epätoista touhua, vai liekö jo vanhuuden höperyys iskenyt naiseen, ainakin iän puolesta mahdollista.


      • killikol
        naapurustossa kirjoitti:

        Mies ottanut kymmeniä vuosia vanhemman naisen, ei kertonut olevansa jo naimisissa ja lapsikin olemassa. Suomivaimon kanssa ei seksiä, kun on niin lihava ja rupsahtanut, näin mies asian esitti vaimolleen. Vaimo ei siltikään halua eroa, vaan sietää kaiken. Epätoista touhua, vai liekö jo vanhuuden höperyys iskenyt naiseen, ainakin iän puolesta mahdollista.

        Aina löytyy naisia, jotka eivät hätkähdä edes toisesta perheestä, tai toki hetkellisesti, mutta ukosta ei niin vain erota, kun se on niin ainutlaatuinen ja tosi ihq, ainakin noin muuten, hahahaha.


      • sivustakatsoja3

        Onhan noita uskomattomia juttuja kuultu, suomivaimo tietää että miehen kotimaassa on toinen vaimo järjestetyn liiton kautta. Mies väittää ettei halua ei rakasta eikä yhdessä elää aikoo.... nainen uskoo, koska mies on täällä Suomessa vieressä, mitä väliä sillä toisella naisella....virallisesti naimisissa, koska uskonto, suku, perinteet määrää...suomivaimo uskottelee itselleen että mies rakastaa aidosti, ja kuka tietää, ehkä rakastaakin mutta ei voi erota....taas tuo uskonto, suku, perinne. Sitä jatketaan vuosia, käydään jopa yhdessä kotimaassa auttamassa taloudellisesti toisen vaimon perhettä. Hyvä jos ei ole lapsia siellä, olen noita kuullut että toisella vaimolla on lapsiakin, ja täältä sitten elätetään. Ei mitää itsekunnioitusta, muttarakkaushan tekee tyhmäksi. jokaiselle onni omansa...toisen onnea ei voi aina toinen ymmärtää.


    • 2+5

      Tyhmät luulee että mies eroa siitä toisesta ku mies kiroo järhestettyä liittoa ja rumaa vaimoa ja idiootti suomalainen jaksaa uskoa taruja.

      • on niitä

        Tiedän ainakin pari turkkilaista joilla on kaksi vihittyä vaimoa toinen suomalainen ja toinen turkkilainen ja kaikki tietää toisistaan.Ihmettelen miksi naiset suostuu moiseen touhuun.


      • 2+5
        on niitä kirjoitti:

        Tiedän ainakin pari turkkilaista joilla on kaksi vihittyä vaimoa toinen suomalainen ja toinen turkkilainen ja kaikki tietää toisistaan.Ihmettelen miksi naiset suostuu moiseen touhuun.

        tyhmyys on valtava voima :) jotkut nimeää sitä rakkauudeksi


      • 20+8
        2+5 kirjoitti:

        tyhmyys on valtava voima :) jotkut nimeää sitä rakkauudeksi

        Turkki kun on sekulaarinen valtio jossa kaksinnaiminen ei ole sen laillisempaa kuin Suomessakaan, niin haluaisin jotain todistusta ennen kuin uskon jutusta sanaakaan. Niin, ja vaikka mies olisikin jostain Saudi-Arabiasta missä moniavioisuus tosiaan on laillista, niin ei se Suomessa ole siltikään. Eli siis Suomineito ei, ainakaan Suomessa asuessaan, *pääse* kenellekään kakkosvaimoksi vaikka erikseen haluaisi.

        Olisikohan sittenkin kyse siitä että joku neiti tapasi loma-aika-auervaaran aivan samalla tavoin kuin suomalaisiakin sikoja tavataan vaikka ruotsinlaivalla, ja peitelläkseen että on vain sellainen tavallinen surkimus joka ryhtyy varattuihin miehiin, keksi jonkun orientaalis-eksoottisen tarinan muka kakkosvaimosta?


      • jotta silleen
        20+8 kirjoitti:

        Turkki kun on sekulaarinen valtio jossa kaksinnaiminen ei ole sen laillisempaa kuin Suomessakaan, niin haluaisin jotain todistusta ennen kuin uskon jutusta sanaakaan. Niin, ja vaikka mies olisikin jostain Saudi-Arabiasta missä moniavioisuus tosiaan on laillista, niin ei se Suomessa ole siltikään. Eli siis Suomineito ei, ainakaan Suomessa asuessaan, *pääse* kenellekään kakkosvaimoksi vaikka erikseen haluaisi.

        Olisikohan sittenkin kyse siitä että joku neiti tapasi loma-aika-auervaaran aivan samalla tavoin kuin suomalaisiakin sikoja tavataan vaikka ruotsinlaivalla, ja peitelläkseen että on vain sellainen tavallinen surkimus joka ryhtyy varattuihin miehiin, keksi jonkun orientaalis-eksoottisen tarinan muka kakkosvaimosta?

        Näin helppoa se on: Turkkilainen menee naimisiin ensin Suomessa Suomalaisen kanssa, tämän jälkeen Turkkilainen jättää lailistamatta avioliittonsa Turkissa. Myöhemmin Turkkilainen menee naimisiin Turkissa Turkkilaisen kanssa, ja kas näin hän on kaksinnainut. Mikä tässä on epäselvää sinulle?


      • et silleen
        jotta silleen kirjoitti:

        Näin helppoa se on: Turkkilainen menee naimisiin ensin Suomessa Suomalaisen kanssa, tämän jälkeen Turkkilainen jättää lailistamatta avioliittonsa Turkissa. Myöhemmin Turkkilainen menee naimisiin Turkissa Turkkilaisen kanssa, ja kas näin hän on kaksinnainut. Mikä tässä on epäselvää sinulle?

        Ja lisätään vielä, että tämähän on kolmen yhteinen päätös, joka liiemmälti ei kiinnosta viranomaisia, jos nämä kolme sen hyväksyvät, tällöin se tuskin viranomaisten tutkittavaksi menee, vaikka naapurin Hilma ilmiantaisi koko konkkaronkan.


      • 20+8
        et silleen kirjoitti:

        Ja lisätään vielä, että tämähän on kolmen yhteinen päätös, joka liiemmälti ei kiinnosta viranomaisia, jos nämä kolme sen hyväksyvät, tällöin se tuskin viranomaisten tutkittavaksi menee, vaikka naapurin Hilma ilmiantaisi koko konkkaronkan.

        Saahan sitä asua yhdessä vaikka minkälaisen troikan kanssa, mutta Suomen lain mukaan ihminen joko on naimisissa, tai ei. Jos Suomessa ilmoittaa olevansa naimaton vaikka Turkissa on naimisissa niin se on rikos. Turkissa on, Erdoganin meuhkaamisista huolimatta, toistaiseksi ainakin voimassa Ataturkin sekulaarinen, eurooppalaishenkinen lainsäädäntö jonka voimassaollessa ei myöskään saa hankkia vaimoja kuin sukkia. "Toiseksi vaimoksi" ei Suomentai Turkin laeilla pääse. Lakiahan voi aina rikkoa, mutta kun avioliitto on laillinen sopimus niin laiton avioliitto ei ole avioliitto. Mikä tässä on Sinulle epäselvää?


    • kysyn vaan

      jos nainen Suomessa ei ole muslimi, miksi hän tyytyy siihen että muslimimiehellä on useita vaimoja?
      Ymmärrän että musliminainen joutuu tämän nielemään, mutta mikä panee suomalaisen ei-musliminaisen nielemään tämän nöyryytyksen?

      • marymay

        Kun ne musut on niin miehekkäitä ja kaikinpuolin ihaaaania, niin suomivaimo ottaa ekan vaimon kaupanpäälliseksi, ettei vaan musu jätä suomivaimoa. Kova on hinta ns. itsenäiselle suominaiselle. Alentava ja sairas kuvio.


      • Ongelmat syvällä..
        marymay kirjoitti:

        Kun ne musut on niin miehekkäitä ja kaikinpuolin ihaaaania, niin suomivaimo ottaa ekan vaimon kaupanpäälliseksi, ettei vaan musu jätä suomivaimoa. Kova on hinta ns. itsenäiselle suominaiselle. Alentava ja sairas kuvio.

        Voi ystävät hyvä kyllä noi ongelmat on vielä syvemmällä kuin osaatte aatellakaan.Toki onhan tuokin jo aikamoista,että on jopa suomi naisia jotka tietävät,että miehellä on toinenkin vaimo ja hyväksyvät tämän.

        Mutta kun on niitäkin suomalaisia naisia itsekin tiedän ainakin yhden tapauksen todella hyvin,naimisissa oleva suomalainen nainen jolla suomalainen puoliso ja lapsia hän vehtailee ulkomaalaisen miehen kanssa tämän selän takana lähettelee rahaa tälle ja koettaa saada tämän itselleen ja tähtäimessä naimisiin meno ton ulkkiksen kanssa ja jättää siin miehensä tulevaisuudessa yms. lähetellyt alastonkuvia tälle miehelle(ulkomaalaiselle) kirjoittaa ulkkis miehelle kuinka oma mies on tylsä ja muuta moitetta antanut.Olen nähnyt näitä viestejä sekä noi alastonkuvat tosta naisesta satun tuntemaan ton ulkkiksen ja hän näyttänyt mulle noi kuvat kirjotukset.Minua on todella inhottanut toi kuvio syystä,että nainen riekkuu illat päivät yöt kännykkää näpyttäen ja pitäen yhteyttä ulkkismieheen ja oma mies on autuaan tietämätön mitä rouva suunnittelee ja touhuaa sillä aikaa,kun itse käy hommaamassa perheelle elantoa.

        Mun mielestä jotain aivan sairasta,enkä yhtään ihmettele jos jossain ihmiset sanovat suomi naisia helpoiksi tai halvoiksi(toki kaikki ei tätä ole) ottaen huomioon,että jopa varatutkin naiset kuolaa ulkkis miesten perään ja ottavat haukkuja vastaan näiltä,mitä taas eivät sietäisi suomalaiselta mieheltä.Naisena ihmettelen tätä kovasti miten joillakin on noussut päähän pinttymäksi ulkomaalaiset miehet vaihtoehtona pidetään vain ulkomaalainen ei ketään toista.


      • Tiesitkö?

        Moniavioisuus ei ole muslimien yksioikeus. Älä sotke uskontoa tähän, kun pettämisestä oli kyse.


      • Kakkosnelonen
        Ongelmat syvällä.. kirjoitti:

        Voi ystävät hyvä kyllä noi ongelmat on vielä syvemmällä kuin osaatte aatellakaan.Toki onhan tuokin jo aikamoista,että on jopa suomi naisia jotka tietävät,että miehellä on toinenkin vaimo ja hyväksyvät tämän.

        Mutta kun on niitäkin suomalaisia naisia itsekin tiedän ainakin yhden tapauksen todella hyvin,naimisissa oleva suomalainen nainen jolla suomalainen puoliso ja lapsia hän vehtailee ulkomaalaisen miehen kanssa tämän selän takana lähettelee rahaa tälle ja koettaa saada tämän itselleen ja tähtäimessä naimisiin meno ton ulkkiksen kanssa ja jättää siin miehensä tulevaisuudessa yms. lähetellyt alastonkuvia tälle miehelle(ulkomaalaiselle) kirjoittaa ulkkis miehelle kuinka oma mies on tylsä ja muuta moitetta antanut.Olen nähnyt näitä viestejä sekä noi alastonkuvat tosta naisesta satun tuntemaan ton ulkkiksen ja hän näyttänyt mulle noi kuvat kirjotukset.Minua on todella inhottanut toi kuvio syystä,että nainen riekkuu illat päivät yöt kännykkää näpyttäen ja pitäen yhteyttä ulkkismieheen ja oma mies on autuaan tietämätön mitä rouva suunnittelee ja touhuaa sillä aikaa,kun itse käy hommaamassa perheelle elantoa.

        Mun mielestä jotain aivan sairasta,enkä yhtään ihmettele jos jossain ihmiset sanovat suomi naisia helpoiksi tai halvoiksi(toki kaikki ei tätä ole) ottaen huomioon,että jopa varatutkin naiset kuolaa ulkkis miesten perään ja ottavat haukkuja vastaan näiltä,mitä taas eivät sietäisi suomalaiselta mieheltä.Naisena ihmettelen tätä kovasti miten joillakin on noussut päähän pinttymäksi ulkomaalaiset miehet vaihtoehtona pidetään vain ulkomaalainen ei ketään toista.

        Mitä minä ulkkis miehiä tunnen niin ovat kovia ottamaan näitä kuvia itse ja esittelemään muille. Tämä on laitonta. Eräskin oli ottanut naisesta kuvia seurusteluaikana ja suhteen päätyttyä luonut valheellisen Facebook-profiilin ja ladannut nämä kuvat sinne kaikkien nähtäväksi. Joten mistäpä voit olla varma, että nainen itse on kuvat ottanut. Ehkäpä ulkkis mies on ne ottanut. Monet aloittavat suhteen jo, kun edellinen on vasta päättymässä. Harvoin se menee niin, että ensin erotaan ja sitten löydetään uusi.


      • Kuu-ukkelirikko
        Ongelmat syvällä.. kirjoitti:

        Voi ystävät hyvä kyllä noi ongelmat on vielä syvemmällä kuin osaatte aatellakaan.Toki onhan tuokin jo aikamoista,että on jopa suomi naisia jotka tietävät,että miehellä on toinenkin vaimo ja hyväksyvät tämän.

        Mutta kun on niitäkin suomalaisia naisia itsekin tiedän ainakin yhden tapauksen todella hyvin,naimisissa oleva suomalainen nainen jolla suomalainen puoliso ja lapsia hän vehtailee ulkomaalaisen miehen kanssa tämän selän takana lähettelee rahaa tälle ja koettaa saada tämän itselleen ja tähtäimessä naimisiin meno ton ulkkiksen kanssa ja jättää siin miehensä tulevaisuudessa yms. lähetellyt alastonkuvia tälle miehelle(ulkomaalaiselle) kirjoittaa ulkkis miehelle kuinka oma mies on tylsä ja muuta moitetta antanut.Olen nähnyt näitä viestejä sekä noi alastonkuvat tosta naisesta satun tuntemaan ton ulkkiksen ja hän näyttänyt mulle noi kuvat kirjotukset.Minua on todella inhottanut toi kuvio syystä,että nainen riekkuu illat päivät yöt kännykkää näpyttäen ja pitäen yhteyttä ulkkismieheen ja oma mies on autuaan tietämätön mitä rouva suunnittelee ja touhuaa sillä aikaa,kun itse käy hommaamassa perheelle elantoa.

        Mun mielestä jotain aivan sairasta,enkä yhtään ihmettele jos jossain ihmiset sanovat suomi naisia helpoiksi tai halvoiksi(toki kaikki ei tätä ole) ottaen huomioon,että jopa varatutkin naiset kuolaa ulkkis miesten perään ja ottavat haukkuja vastaan näiltä,mitä taas eivät sietäisi suomalaiselta mieheltä.Naisena ihmettelen tätä kovasti miten joillakin on noussut päähän pinttymäksi ulkomaalaiset miehet vaihtoehtona pidetään vain ulkomaalainen ei ketään toista.

        Missäs kaupungissa tällainen tapaus luuraa?


      • Kuu-ukkelirikko
        Kuu-ukkelirikko kirjoitti:

        Missäs kaupungissa tällainen tapaus luuraa?

        Eipä taida olla totta tuo, kun ei osaa kaupungin nimeä kertoa. :P


    • 20+20

      Siis mitäpä tuokaan ketään kiinnostaa, että on naimisissä, täällähän se mies kuitenkin enimmäkseen on suomalaisvaimonsa kanssa pohjolassa...ja niinkuin suomalainen mies ei olis suhteissa kaksinaamainen, luvataan eroa ja valehdellaan niin että psyykkisiä oireita ilmenee.

      • yksi kokemus

        Toki suomalainen mies voi myös olla kaksinaamainen, kuten nainenkin. Melko yleistä esim. Gambiassa, että mies kertoo asuvansa siskon ja siskon lapsen kanssa yhdessä, vaikka onkin hänen ihan oikea perheensä. Ja sitten naimisiin eurooppalaisen kanssa, kertomatta totuutta. Tuskin suomalainen mies tällaista temppua tekee. Sinulla 20 20 taitaa olla huonoja kokemuksia suomalaisesta miehestä. Minulla huonoja kokemuksia afrikkalaisesta, enkä toista ottaisi ikinä. Sitä kieroilua ja valehtelua, raha myös oli suuri ongelma, kuten uskontokin. Vaikka kaikki oli puhuttu ja sovittu ennen avioliittoa, niin sitä ei mies enää noteerannut naimisiinmenon jälkeen.
        Nyt naimisissa suomalaisen miehen kanssa jo kuusi vuotta ja kaksospojat meillä.


    • Totta puhuen

      Samasta syystä kuin salarakkaat suostuvat salasuhteeseen naimisissa olevan miehen kanssa. Jotkut roikkuvat siinä vuosikausia. Ero vain on siinä, että vain suomalaisten välinen kolmiodraama on yleisesti hyväksyttyä ja mediaseksikästä.

      Itse asiassa maahanmuuttaja on harvemmin naimisissa kotimaassaan, paitsi jos on tarpeeksi varakas mies. Enemmän suomalaisilla miehillä on näitä salarakkaita eli kakkosvaimoja. Ykkösvaimo usein jää siihen huonoon avioliittoon lasten vuoksi.

      • China Dragon

        Elvytä intohimosi, etsi salasuhde.


      • osaa nekin

        Tuskinpa yhdelläkään suomimiehellä on kahta vihittyä vaimoa.Kyllähän suominaisetkin osaa pettämisen jalon taidon ,että täysin turha miehiä yksin syytää.


      • Niin?
        osaa nekin kirjoitti:

        Tuskinpa yhdelläkään suomimiehellä on kahta vihittyä vaimoa.Kyllähän suominaisetkin osaa pettämisen jalon taidon ,että täysin turha miehiä yksin syytää.

        Ei kaikilla suomimiehillä ole yhtään vihittyä vaimoa, monella on yksi avokki kotona ja salarakas muualla, esimerkiksi töissä. Tai satunnainen maksullinen, esimerkiksi messumatkalla ulkomailla. Vastuuta ei ota kummastakaan tai kenestäkään.

        Suomessa 50% avioliitoista päättyy avioeroon, suurin osa siksi, että toinen puolisoista pettää, eli tällä on kaksi rakkaussuhdetta yhtä aikaa. Avoliittoja ja seurustelusuhteita tähän tilastoon ei olla edes laskettu. Sivusuhteet ja jopa vuosikausien rinnakkaissuhteet on Suomessa ihan arkipäivää, sen tietää jokainen.

        Miksi joku sitten elää vuositolkulla ykkösenä tai kakkosena? Vaimo kenties roikkuu siinä lasten ja asuntolainan takia. Salarakas roikkuu siinä toivossa, että mies joskus eroaa perheestään kunhan "lapset ovat tarpeeksi isoja". Nämä naiset sitten riitelevät siitä kumpi on se varsinainen ykkönen ja kumpi kakkonen. Salarakas on mielestään se varsinainen "rakas" ja vaimo "välttämätön paha". Vaimo tai avokki taas kokee olevansa ykkönen, sillä onhan sentään julkisesti ja virallisesti miehen kumppani, salarakas on vain salasuhde.

        Itse en siten ymmärrä "salarakkaan" ja "salavaimon" välistä eroa käytännössä. Paitsi että salavaimoja nyt kuitenkin on oikeasti huomattavasti vähemmän kuin salarakkaita, sillä vaimot eivät tunnetusti ole ilmaista lystiä... salarakkaat ovat tyrkyllä ilmaiseksi.

        Suomalainen käytäntö tulee siis miehelle ehdottomasti halvemmaksi, mutta eipä sitä verojen jälkeen perheenisukille jäisi edes käteen tarpeeksi rahaa kakkosvaimon ylläpitämiseen, asuntoineen kaikkineen. Jos miehellä on lapsia on useamman naisen kanssa, niin yhteiskunta osallistuu huoltajuuteen. Jos mies pakotettaisiin virallisesti naimisiin kaikkien lastensa äitien kanssa, niin huoltajuusvastuu olisi isällä. Ensimmäisen avioliiton lapsia ei myöskään hylättäisi vain siksi, että "Isi perustaa uuden perheen". Oikeastaan veronmaksajana kannatan tätä käytäntöä... saahan niillä vaimoillakin sitten olla rakastajia, niin kuin kaikilla muillakin.


    • 10+4

      onhan se ihmeellistä kun suomessakin suomalaiset suostuu olemaan se kakkonen, ja vaimosta ja lapsista tietää, ja silti.... jollakin kun se itsearvo hyvin alhainen

      • 10+4

        siis suomimiehelle, ei tarvi edes olla ulkomaalainen mies


    • pensselitäti

      Ehkä ihan huvikseen. Parisuhteita ja liittoja on monenlaisia, yksi tykkää äidistä, toinen tyttärestä - tai molemmista. Jotkut harrastavat ryhmäseksiäkin tai haluaisivat harrastaa. Ikäväksi asian tekee se, jos joku asianomainen ei tiedä todellista tilannetta tai jos hän joutuu olemaan siinä vastoin tahtoaan.
      Aikuisten ihmisten vapaaehtoisia valintoja ei ole oikeutta tuomita, vaikka ne olisivat vastoin omia moraalikäsityksiä. Rikokset ovat asia erikseen.

      • mosmosh

        Oli miten oli, mutta tuskin suomimiehellä on useampia vihittyjä vaimoja yhtaikaa, niinkuin muslimimiehillä voi hyvinkin olla.


      • 6+5
        mosmosh kirjoitti:

        Oli miten oli, mutta tuskin suomimiehellä on useampia vihittyjä vaimoja yhtaikaa, niinkuin muslimimiehillä voi hyvinkin olla.

        niin, suomikulttuuri on sen verran vapaa ettei edes oikean vaimon kanssa tarvi olla naimisissa, ei petä ketään kunahn ei mene naimisiin? vaikka olisikin vaimoke, ja pari muutakin nussittavana. Länsimaiden moraalittomuuden huippu.


    • nonaisetkertokaa

      Toi on varmasti hyvin yleistä, mutta asiasta vaietaan vaikka kaikki tietävät totuuden. Tärkeä asia mistä pitää keskustella.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3050
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2091
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1875
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1573
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1336
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1232
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1231
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe