Psyk.poli

Mörkö80

Kerrotteko te kaikki asiat psyk. polilla?? esim. itsemurhasuunnitelmat? Ite en osaa jostain syystä avautua hoitsulle kunnolla. Viimeksi sanoin että hyppään jostain korkealta alas ja päätän päiväni. Hoitsu oli just sanonut minun voivan hyvin..

6

193

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huonoja panoja on

      ite panen aina hoitsuja baari illan jälkeen.
      valkotakkisetkin antaa p i l l u a

    • rautha

      Kannattaa olla varovainen mitä yleensäkään kertoo mielenterveysjärjestelmälle. Merkinnät ja mahdolliset 'diagnoosit' ovat elinikäisiä ja voivat vaikuttaa jatkossa elämääsi merkittävästi esimerkiksi työnhaussa, vakuutuksissa sekä tietenkin sosiaalisessa elämässä.

      Itsemurhasuunnitelmista kertomisen kanssa olisin erityisen varovainen, koska lääkäreillä ja psykiatreilla on laillinen vastuu ja valta määrätä ihmisiä pakko'hoitoon' niillä kriteereillä. Laitokseen jouduttuasi menetät kaiken itsemääräämsioikeutesi ja sinua voidaan mm. 'lääkitä' vastoin omaa tahtoasi, joka voi olla erittäin vaarallista oman fyysisen terveytesi kannalta. Psyykkisestikin laitokseen joutuminen ja siellä tuleva käsittely voi olla useille traumatisoivaa, mikä itsessään pahentaa asioita ja vaikeuttaa todellisten ongelmien ratkaisemista.

      Mieti siis kahdesti mitä haluat kertoa ja kenelle. Jos haluat puhua avoimesti kaikista asioista Valtakunnallinen Kriisipuhelin on siihen hyvä paikka. Lisäksi voit puhua avoimemmin myös erilaisille kolmannen sektorin tahoille, kuten mielenterveyskerhoille, -ryhmille etc. Varmuuden vuoksi on hyvä kysyä mikä on vastapuolen vastuu, näkemys ja toimintatavat tuollaisissa tilanteissa, jolloin osaat arvioida kuinka paljon olet valmis paljastamaan.

      • P. Laine

        Minä en myöskään mainitsisi sanaa itsemurha edes siinä merkityksessä, että asia on joskus käynyt mielessä.

        Sen jälkeen tulee poliisiauto ja hake kotoa ja vie putkaan ja sieltä väksin lääkäriin. Sinusta kirjoitetaan kiinniottoilmoitus, jossa lukee "päihtynyt", vaikka et käytä lainkaan alkoholia. Kun kysyt asian perään, tulee pelkkä vittuilua. kuulemman putkassa on harva se päivä psykiatrisia potilaita (= kaikki jotka ovat käyttäneet mielenterveyspalveluita, ovat automaattisesti putkakamaa)

        En viitsinyt tehdä kantelua, kun tällainen tapahtui. Mitä sillä olisi ollut vaikutusta? Ei yhtään mitään. Itseään siinä vain olisi kiusannut.


      • dsjigf
        P. Laine kirjoitti:

        Minä en myöskään mainitsisi sanaa itsemurha edes siinä merkityksessä, että asia on joskus käynyt mielessä.

        Sen jälkeen tulee poliisiauto ja hake kotoa ja vie putkaan ja sieltä väksin lääkäriin. Sinusta kirjoitetaan kiinniottoilmoitus, jossa lukee "päihtynyt", vaikka et käytä lainkaan alkoholia. Kun kysyt asian perään, tulee pelkkä vittuilua. kuulemman putkassa on harva se päivä psykiatrisia potilaita (= kaikki jotka ovat käyttäneet mielenterveyspalveluita, ovat automaattisesti putkakamaa)

        En viitsinyt tehdä kantelua, kun tällainen tapahtui. Mitä sillä olisi ollut vaikutusta? Ei yhtään mitään. Itseään siinä vain olisi kiusannut.

        Kantelut onkin yksi parhaista keinoista, jos haluaa tuoda esiin laajamittaista kiusaamista ja ikäänkuin haalia lisää yleisöä.


    • ............

      "Kannattaa olla varovainen mitä yleensäkään kertoo mielenterveysjärjestelmälle. Merkinnät ja mahdolliset 'diagnoosit' ovat elinikäisiä ja voivat vaikuttaa jatkossa elämääsi merkittävästi esimerkiksi työnhaussa, vakuutuksissa sekä tietenkin sosiaalisessa elämässä. "

      Eivät haittaa minua mitenkään.
      Saan eläkettä ja teen pimeää duunia, naureskelen typerälle järjestelmälle.

      "tsemurhasuunnitelmista kertomisen kanssa olisin erityisen varovainen, koska lääkäreillä ja psykiatreilla on laillinen vastuu ja valta määrätä ihmisiä pakko'hoitoon' niillä kriteereillä. Laitokseen jouduttuasi menetät kaiken itsemääräämsioikeutesi ja sinua voidaan mm. 'lääkitä' vastoin omaa tahtoasi, joka voi olla erittäin vaarallista oman fyysisen terveytesi kannalta. Psyykkisestikin laitokseen joutuminen ja siellä tuleva käsittely voi olla useille traumatisoivaa, mikä itsessään pahentaa asioita ja vaikeuttaa todellisten ongelmien ratkaisemista. "

      Ei pelota yhtään.
      Minua eivät kosken suomen lait ja käyköön vaan kimppuun niin voin minäkin käydä niiden kimppuun. Ennemmin tai myöhemmin.
      Jättäisivät ihmiset rauhaan.

    • haluatko apua vai

      eiköhän riipu siitäkin, haluaako oikeasti päästä kuntoon ja saada sen oikean diagnoosin, vai esittää muuta kuin on?

      Mä en ole ikinä voinut oikein avautua kenellekään, ja olen todella hyvä näyttelemään normaalia ja keksimään luotettavan kuuloisia tekosyitä hullullekin käytökselle, mikä toisaalta on tehnyt mulle ja ehkä läheisillekin vaan hallaa, koska miten lääkärikään voisi tehdä oikean diagnoosin vaillinaisilla tiedoilla?

      Muistan kun kävin nuorena psyk. sairaanhoitajalla ja hän totesi lopuksi, että olen täysin normaali nuori enkä tarvitse jatkoa.
      Samana iltana yritin itsemurhaa.

      Että olis varmaan ollut parempi vaan kertoa juuri niin kuin itsestä tuntuu kuin että yrittää "pitää kasvonsa" ja esittää muuta kuin on.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      278
      3018
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      78
      1547
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      1276
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1200
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1197
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1119
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1077
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe