Rajatilakokemukset

Rajan takaa

Miten Jehovan todistajat selittävät ns. rajatilakokemuiset, joissa ihminen todetaan täysin kuolleeksi ja hän itse kokee irtoavansa ruumiistaan, mutta olevansa tietoisessa tilassa? Elvytyksen jälkeen ihminen herää ruumiissaan. Jehovan todistajien mukaanhan kuollut on jossain täysin tietoisuutta vailla olevassa tilassa, eikä ihmisellä ole ruumiista irrallista sielua, joka voisi elää ilman ruumista. Mikä on siis selitys?

21

68

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luota Raamattuuun

      JOS se on totta, se on S aatanan aikaansaama kokemus.

      Sitä ei ole Raamatussa. se on että kun ihminen kuolee, sen jälkeen ihminen ei tiedä mitään, eikä liitele minnekkään henkiolentona.

    • en luota lekureihin

      se on aivokemiaa

      hallusinaatioita


      samanlaisia ruumiistairtoamis-kokemuksia
      saa aikaan tietyillä aineilla
      ja myös eräillä tekniikoilla

      se on siis kokemus aivojen sisällä

      ei ne ole siis kuolleita, vai meinaatsä et ne olisi
      kuolleista ylösnousseita?

      onhan niitä ihmisiä haudattukin elävinä
      kun lekuri todennut kuolleeksi..

      mä haluun toimivan kännykän mun arkkuun mukaan :D
      paitsi jos mulle on tehtu ruumiinavaus,
      sit ei o vissiin aiheellista ....LOL

      • Ei riitä selitykseks

        Entäs kun aivoissa ei ole enää minkäänlaista toimintaa? Näitäkin tapauksia on ollut. Heillä ollut usein voimakkaimmat kokemukset. Ovat käyneet ihmeellisissä paikoissa ja puhuneet Jeesuksen kanssa jne. Mukana sellaisia, jotka eivät ole uskovia ja jopa toisista uskonnoista, joille Jeesus on vieras.


      • kuulen ääniä
        Ei riitä selitykseks kirjoitti:

        Entäs kun aivoissa ei ole enää minkäänlaista toimintaa? Näitäkin tapauksia on ollut. Heillä ollut usein voimakkaimmat kokemukset. Ovat käyneet ihmeellisissä paikoissa ja puhuneet Jeesuksen kanssa jne. Mukana sellaisia, jotka eivät ole uskovia ja jopa toisista uskonnoista, joille Jeesus on vieras.

        Lääkäritkin kinaa siitä,
        kuka on oikeesti kuollut...

        Harha-aistimukset VOI tuntua tositapahtumilta,
        neurologi joka itse on niitä kokenut oli hyvin hämmentynyt
        siitä miten TODELTA ne tuntuivat,
        vaikka se johtui kemikaalista jota käytettiin häneen.

        Jos joku uskoo jutelleensa
        (päänsä sisällä) Jeesuksen kanssa niin ok.
        sivustakatselijat ei sitä Jeesusta näe , kuulee vaan sen potilaan äänen, ei Jeesuksen ääntä

        joillakin on jopa muutama *persoona* oman kuuppansa sisällä,
        ja ne kinasteleekeskenään ja häiriköi Isäntäihmistä
        niin kovasti et tarvitaan Doctoria lopettamaan niitten tappelut ...
        lääkkeillä niitten äänet vaimenee,
        mut kun lääkitys loppuu, tule Äänet takas....

        http://image11.spreadshirt.net/image-server/v1/products/8644117/views/1,width=378,height=378,appearanceId=1/Weiss-I-hear-voices-and-they-don´t-like-you-T-Shirts-(Kurzarm).png


      • rajatila metelöi

        mä kuulen ääniä just ennen nukahtamista..
        yleensä ne on ihan ystävällisiä juttuja,mutta...

        http://goo.gl/q32LB8


      • vialliset koneet

        onhan niitä ihmisiä haudattukin elävinä
        kun lekuri todennut kuolleeksi..

        mä haluun toimivan kännykän mun arkkuun mukaan :D
        paitsi jos mulle on tehtu ruumiinavaus,
        sit ei o vissiin aiheellista ....LOL -----------------

        minusta ei ole mitään nauramista siinä
        että lääkärit tekevät virheitä tai koneet ilmoittavat ettei ole aivotoimintaa,
        vaikka sitä olisikin.

        montakohan ihmistä on tapettu sillätavoin?

        onhan ihmisiä herännyt vuosienkin koomasta,
        osa sukulaisista olisi jo halunneet irroittaa johdot...

        heidän pettymys sitten kova kun ei saaneetkaan perintöä vielä ja
        Vainajakandi puhuu ja syö ja nauraa,ähäkutti.


      • Luota Raamattuun
        rajatila metelöi kirjoitti:

        mä kuulen ääniä just ennen nukahtamista..
        yleensä ne on ihan ystävällisiä juttuja,mutta...

        http://goo.gl/q32LB8

        Olet tekemisissä S aatanan henkimaailman kanssa, ne ovat todellisia tapahtumia.
        Samoin hekin jotka puhuvat kuolleitten omaisten kanssa, saata na harhauttaa ihmista niin, että he kuulevat muka omaisen äänen.

        Näistä tiloista pääsee eroon vain rukoilemalla Jeesuksen nimessä niitä poistumaan elämästään ja niin häviää.


      • Leiras kysyy
        Luota Raamattuun kirjoitti:

        Olet tekemisissä S aatanan henkimaailman kanssa, ne ovat todellisia tapahtumia.
        Samoin hekin jotka puhuvat kuolleitten omaisten kanssa, saata na harhauttaa ihmista niin, että he kuulevat muka omaisen äänen.

        Näistä tiloista pääsee eroon vain rukoilemalla Jeesuksen nimessä niitä poistumaan elämästään ja niin häviää.

        Psykiatrinen lääkitys -kö ei muka auta?

        aivikemiassa on välttäjä-aineiden häiriöitä, nekös on niitä temooneja?
        ja rukoilemalla paranee
        aivojen välittäjäaineittein häiriötila..?


      • rukous-hormooneja
        Leiras kysyy kirjoitti:

        Psykiatrinen lääkitys -kö ei muka auta?

        aivikemiassa on välttäjä-aineiden häiriöitä, nekös on niitä temooneja?
        ja rukoilemalla paranee
        aivojen välittäjäaineittein häiriötila..?

        joo, dopamiinia varten kax Ave-Mariaa ja
        serotoniinia varten kymmenen


    • käsitys muuttuu

      Nm. Luota Raamattuuun
      "Sitä ei ole Raamatussa. se on että kun ihminen kuolee, sen jälkeen ihminen ei tiedä mitään, eikä liitele minnekkään henkiolentona."

      Hei mitä siinä tapahtuu kun te opetatte että taivaallisen toivon omaava ihminen kuoltuaan menee heti taivaaseen?

      • verkkokirjasto vast.

        Hei mitä siinä tapahtuu kun te opetatte että taivaallisen toivon omaava ihminen kuoltuaan menee heti taivaaseen?*******'

        todistajien vastaus siihenkin löytyy
        www.jw.org sivulta.


      • Luota Raamattuun

        Hm...mitä Raamattu sanoikaan kuolleen tilasta?

        Sillä elävät tietävät, että heidän on kuoltava, mutta kuolleet eivät tiedä mitään, eikä heillä ole paikkaa, vaan heidän muistonsa on unhotettu.
        Saarnaaja 9:5

        Otsasi hiessä sinun pitää syömän leipäsi, kunnes tulet maaksi jälleen, sillä siitä sinä olet otettu. Sillä maasta sinä olet, ja maaksi pitää sinun jälleen tuleman."
        1. Moos. 3:19

        Raamattu opettaa selvästi, että kuolleet ovat HAUDASSA tiedottomia ja elottomia. Huomaa vielä mitä Saarnaajan kirja sanoo kuolleitten tilasta:

        Luotatko nyt mitä Raamattu sanoo kuolleesta ihmisestä...ei mitään.


        Meneekö kuollut ihminen heti kuoltuaan taivaaseen? Ei mene.

        Älkää luottako ruhtinaihin älkääkä ihmislapseen, sillä ei hän voi auttaa.
        Kun hänen henkensä lähtee hänestä, niin hän tulee maaksi jälleen; sinä päivänä hänen hankkeensa raukeavat tyhjiin.
        Psalmit 146:3 -4


      • niinpäsniin
        Luota Raamattuun kirjoitti:

        Hm...mitä Raamattu sanoikaan kuolleen tilasta?

        Sillä elävät tietävät, että heidän on kuoltava, mutta kuolleet eivät tiedä mitään, eikä heillä ole paikkaa, vaan heidän muistonsa on unhotettu.
        Saarnaaja 9:5

        Otsasi hiessä sinun pitää syömän leipäsi, kunnes tulet maaksi jälleen, sillä siitä sinä olet otettu. Sillä maasta sinä olet, ja maaksi pitää sinun jälleen tuleman."
        1. Moos. 3:19

        Raamattu opettaa selvästi, että kuolleet ovat HAUDASSA tiedottomia ja elottomia. Huomaa vielä mitä Saarnaajan kirja sanoo kuolleitten tilasta:

        Luotatko nyt mitä Raamattu sanoo kuolleesta ihmisestä...ei mitään.


        Meneekö kuollut ihminen heti kuoltuaan taivaaseen? Ei mene.

        Älkää luottako ruhtinaihin älkääkä ihmislapseen, sillä ei hän voi auttaa.
        Kun hänen henkensä lähtee hänestä, niin hän tulee maaksi jälleen; sinä päivänä hänen hankkeensa raukeavat tyhjiin.
        Psalmit 146:3 -4

        taivaallisen toivon omaava
        ihminen kuoltuaan menee heti taivaaseen?*** onpi toi

        jt-käsitteistöä,
        löytyypi sieltä
        kerrotusta verkkokirjastosta,

        osoite On;

        www.jw.org


    • sielunvaellus-ko?

      mikäs *-tila* se on
      kun kertoo olevansa
      "uusi Martti Luther" vaikkei osaa kunnolla lukea/kirjoittaa ?

      • mnbvcfghjukolp

        Näin voidaan puhua kun käytetään vertausta toiseen ja haluaa ajaa samaa aisaa kuin edesmennyt


      • vajaat tiedot AN:llä
        mnbvcfghjukolp kirjoitti:

        Näin voidaan puhua kun käytetään vertausta toiseen ja haluaa ajaa samaa aisaa kuin edesmennyt

        samaa aisaa ajava
        artosanamies tottis

        kun ei
        tarkalleen edes Lutherin oppeja tiedä,
        ei voi kyllä
        oikeesti samaa aisaa ajaa


      • Porvoon ies
        vajaat tiedot AN:llä kirjoitti:

        samaa aisaa ajava
        artosanamies tottis

        kun ei
        tarkalleen edes Lutherin oppeja tiedä,
        ei voi kyllä
        oikeesti samaa aisaa ajaa

        Mie kun saa sinust kiinni nulikka, oot mulle pelkkää jauhelihaa ja huulesi tosi tötteröllä koukuistani, näist opeist nulikka ei tiiä viell mittää, mut tuut tietämään nopeemmin ku tuut porvoon torill, onks susta tän asian ajajaks vai pittääkö mun hypätä ratin taakse tulla sut sitt möyhentää kotipihall kunnon ihmiseks.


    • käsitys muuttuu

      "Nm. Luota Raamattuuun
      "Sitä ei ole Raamatussa. se on että kun ihminen kuolee, sen jälkeen ihminen ei tiedä mitään, eikä liitele minnekkään henkiolentona."

      Hei mitä siinä tapahtuu kun te opetatte että taivaallisen toivon omaava ihminen kuoltuaan menee heti taivaaseen?"

      Niinpäs org sivu kertoi henkiolennon lentävän ruumiista.

      "kristillisen seurakunnan voidellut jäsenet, jotka kuolevat uskollisina, herätetään elämään kuolemattomina henkinä, "

      "eli saada ylösnousemus elämään kuolemattomina henkiruumiissa"

      "He eivät ”nukahda kuolemaan” siinä mielessä, että he odottaisivat apostolien tavoin pitkässä unessa, vaan kun he kuolevat, heidät ”muutetaan, tuokiossa, silmänräpäyksessä"

    • Rajan takana

      Minusta tuntuu, että olen juuri nyt helvetissä, kun luen tätä palstaa.

      • Luota Raamattuun

        Et ole H elvetissä, vaan maailmassa jota Saa tana hallitsee.
        Yli 50 % maailman ihmisistä on tietoisesti S aatanan juoksupoika, osa on näillä palstoilla.

        Raamatun avulla pääsee s aatanan pauloista eroon


      • niinpäniin

        "Rajan takan"
        Helvetti sanalla raamatussa tarkoittaa usein sanaa gehenna, joka voidaan suomentaa sanaksi roskakasa.
        Jotkut pitävät palstaa silkkana roskana, eli jos näin ajattelet, niin kyllä tällä puljatessasi näin ollen olet oikeassa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1284
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1140
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1018
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      996
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      26
      992
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      8
      974
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      962
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      960
    Aihe