Kerroppas sähkömies

odottavan aika pitkä

koska se jääkausi oikein alkaa?

20

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luulen kaiken

      Jääkausi on alkanut jo! Jos katselet hihhuleiden Antarktiksen jäätilanne kirjoittelun määrää, ollaan melkoisessa ureassa. Sillä ei tietysti ole merkitystä, että jää on rapeanohutta ja sulaa saman tien alkukesästä.

      • konitohtori.

      • luulen kaiken

      • konitohtori.
        luulen kaiken kirjoitti:

        sitä, että jäät liikkuvat merialueilla vikkelästi. So?

        Tarkoitatko, että nykyisin jäät liikkuvat jostain syystä vikkelämmin kuin ennen, koska entiset ennätykset paukkuvat nyt pitkin vuotta? Mikähän tuo syy sitten voisi olla? Tai ei tarvitse vastata. Arvaan, että aiot ehdottaa ilmastonmuutosta.


      • luulen kaiken
        konitohtori. kirjoitti:

        Tarkoitatko, että nykyisin jäät liikkuvat jostain syystä vikkelämmin kuin ennen, koska entiset ennätykset paukkuvat nyt pitkin vuotta? Mikähän tuo syy sitten voisi olla? Tai ei tarvitse vastata. Arvaan, että aiot ehdottaa ilmastonmuutosta.

        et vastannut kysymykseen. Todista, ettei merivirrat voi vaikuttaa jäiden liikkeisiin tai siihen kuinka liikkuminen ei vaikuta pinta-alaan.


      • konitohtori.
        luulen kaiken kirjoitti:

        et vastannut kysymykseen. Todista, ettei merivirrat voi vaikuttaa jäiden liikkeisiin tai siihen kuinka liikkuminen ei vaikuta pinta-alaan.

        Miksi päivänselvään asiaan pitäisi ottaa kantaa. Todista itse, että merivirrat ovat nyt jotenkin erilaisia kuin vaikkapa vuosi tai kymmenen vuotta sitten.

        Tuossa linkissä vielä selitykset pohjoisten jäiden yllättävälle hupenemiselle vuonna 2012. Eikös tuon saman mekanismin pitäisi toimia etelässäkin?
        http://nsidc.org/arcticseaicenews/2012/08/a-summer-storm-in-the-arctic/


      • luulen kaiken
        konitohtori. kirjoitti:

        Miksi päivänselvään asiaan pitäisi ottaa kantaa. Todista itse, että merivirrat ovat nyt jotenkin erilaisia kuin vaikkapa vuosi tai kymmenen vuotta sitten.

        Tuossa linkissä vielä selitykset pohjoisten jäiden yllättävälle hupenemiselle vuonna 2012. Eikös tuon saman mekanismin pitäisi toimia etelässäkin?
        http://nsidc.org/arcticseaicenews/2012/08/a-summer-storm-in-the-arctic/

        Hienoa! Denialisti myöntää merivirtojen vaikuttavan jäiden liikkeisiin (joka on enemmän kuin itsestäänselvää)

        jos asia on päivänselvä ja merivirrat vaikuttavat jäiden liikkeisiin, niin miksi alarmisoit turhaa alarmia?

        muuten isoimpaan eroon pohjoisella ja eteläisellä pallonpuoliskolla saat itse ottaa selvää. Se liittyy jotenkin onko alla maata vai ei.


      • konitohtori.
        luulen kaiken kirjoitti:

        Hienoa! Denialisti myöntää merivirtojen vaikuttavan jäiden liikkeisiin (joka on enemmän kuin itsestäänselvää)

        jos asia on päivänselvä ja merivirrat vaikuttavat jäiden liikkeisiin, niin miksi alarmisoit turhaa alarmia?

        muuten isoimpaan eroon pohjoisella ja eteläisellä pallonpuoliskolla saat itse ottaa selvää. Se liittyy jotenkin onko alla maata vai ei.

        Nyt luulet kaiken luuli kyllä olemattomia. Konitohtori ei koskaan alarmisoi. Jos konitohtori kertoikin, että etelän jäät olivat myös miniminsä aikana ennätyslaajat, niin tuo oli vain tosiasia eikä mikään alarmi. Mitään pahaa ei ole tapahtumassa ja luulet kaiken voi nukkua yönsä rauhassa.


    • Sähköteurastaja

      Uusimman otsonitieteen mukaan jääkausi alkaa kun ilmakehän
      otsonisäätönuppi on väännetty kaakkoon.

    • nauretaanalarmisteil
      • nauretaanalarmisteil

        ja vielä jatkoa. Hakusanalla: "antarctica sea ice extent" saadaan vain 11100 hakutulosta, vuodesta 2013 lähtien. Vaikuttaa selvästi,ettei Gaian tutkijat halua tutkia Antarktista, kuten pohjoista merialueita.

        Olisiko hahattelublogeilla selitys tähän? Sähköteurastaja asiantuntijana varmaan voi vastata tähän salaliittoepäilyyni?

        http://scholar.google.fi/scholar?hl=fi&as_sdt=0,5&as_ylo=2013&as_vis=1&q=antarctica sea ice extent


    • Sähköteurastaja

      Ei tuossa ole mitään ihmeellistä, toista on vain haettu enemmin kuin toista.

      Ei se Google ehkä itte manipuloi, mutta se on ohjattavissa kun palkkaa
      10 000 ilmastolähettilästä ploggaamaan vaikkapa SkS,ään.

      Nostaahan monikin ilmastoaktivisti Mikon pisteitä, kun minä en
      pahemmin siteeraa häntä, onhan tämäkin manipulaatiota, mutta
      saahan sitä katsoa täältä, jos haluaa tietää mitä tarkoitin suttauksillani.

      Toi WOT on kinkkisempi juttu, ja sitä käytetään väärin massapeukutuksilla.

      Se on menettänyt itse luotettavuutensa luotettavuusmittarina väärinkäytön tuloksena.

      Ei ongelma ole tämännäköinen, mutta neuvoja en anna, koska en koske moiseen, kun ei tarvi.

      https://chrome.google.com/webstore/detail/wot/bhmmomiinigofkjcapegjjndpbikblnp

      Ilkka

      • viherpeipponen

        tarkoitatko, että et lue tieteellisiä julkaisuja vaan keräät vain blogeja?


    • libra1

      Google Scholar on julkaisuhaku, se ei ole samanlainen hakukone kuin perus-Google.

      Muitakin on mutta ne ovat maksumuurin takana, laajin ja luotettavin lienee Thomson-Reutersin Web of Science.

      Suunnilleen samat osumamäärät ne kuitenkin antavat yllämainituilla merkkijonoilla - Web of Science vähemmän koska sen kriteerit jullkaisuille ovat tiukemmat.

    • Sähköteurastaja

      No eihän ne haut todista sivun oikeellisuudesta, vaan montako
      kertaa siellä on käyty.

      Vain johtavimman ilmastokallonporaajan Lewandorskyn hutkimuksissa on muka todistettu hakujen lukumäärän olevan "tieteellinen" todiste jostain.

      Se voi todistaa kyllä mielenkiinnosta sivustoa kohtaan, tai maksetusta mielenkiinnosta.

      Muistan kun ex. akkavainaan tytär oli Keskisen miss miljoona kisoissa yleisön
      suosikki, niin emäntä soitti ainakin 50 kertaa ja pakotti minutkin useampaan suoritukseen, mutta lopullinen miljoona jäi saamati, jonka seurauksena emäntä epäili jotain kähmintää suoritetun äänestyksessä tai sermien takana.

      Ilkka

      • itt---

        Aika totaalisesti pihalla olet kyllä asiasta.

        Hakukone ei mittaa sitä montako kertaa jossain linkissä on käyty. Ei todellakaan. Se antaa osumalukumäärän sen mukaan kuinka monen linkin sisällöstä löytyy sama merkkijono kuin se mikä oli haussa annettu.

        Jos netissä on yksi ja vain yksi sivu jolla esiintyy merkkijono "9rrqeorqrewoir" niin hakukoneen osumalukumäärä on yksi. Ei kaksi tai viisi.

        Tämän rautalangemmasti en osaa asiaa selittää, kai pitäisi yli viisivuotiaan tasolla olevan mokoma ymmärtää?


    • mutteritlöysällä

      tarkoitatko, että kaikenlaisia hullujen blogikirjoituksia netissä selaavat tietämättömät kouluakäymättömät mutuilijat luulevat tieteellisiksi tutkimuksiksi?

    • Sähköteurastaja

      No luulethan sinäkin reenpissi pamfletteja ja SkS,ää tieteellisiksi
      tutkimuksiksi, muttei se tee niistä tieteellisiä, enintään uskontotieteellisen tutkimuksen kohteen.

    • sähkömies

      Jääkauden piti alkaa tänä vuonna, mutta ilmaston lämpeneminen esti sen.

    • Sähköteurastaja

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6729
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4360
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2783
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2090
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1643
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1437
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1141
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1127
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1114
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1081
    Aihe