Neuvoja kaivattaisin

ilmoitus migriin?

Huomio immeiset ootteko tietoisia onko maahanmuuto virastolla vaitiolovelvollisuus
jos heille haluaa ilmoittaa asioita joita henkilö on salannut tai valehdellut?

Olin yhteydessä migriin,mutta siellä en varmuutta asiaan saanut onko näin
ja miksi kysyn vaitiolo velvollisuudesta ,koska on aihetta pelätä henkilön kostoa
puhelimitse olin siis yhteydessä migriin jossa pyydettiin kirjoittamaan kirje ja siinä mainitsemaan tästä vaitioloosta,mutta sama nainen sanoi että henkilöllä(siis kenestä tiedot annetaan) niin hänellä on päätöksen saadessaan tai pyytäessään mahdollista nähdä häntä koskevat asiat siis tämäkin ilmoitus kai?

No kuitenkin haluaisin olla rehellinen ja kertoa asioista että suomeen ei jäisi näitä tapauksia jotka eivät ole totuudenmukaisia.Mutta kuinka sen voi tehdä jos on mahdollisuus,että henkilö voi kostaa ja poliisi ei kaiketi voi puutua asiaan siinä mielessä ellei henkilö ensiksi tee jotain lyö vaikka. ja tällä ihmisellä on siis mahdollisuus tehdä migrin päätöksestä valitus joten tuona valitus aikana hän voi tehdä mitä vain,koska ei häntä heti lähdetä kotimaahansa palauttamaan.Olisin kiitollinen neuvoista.ps. en ole ollut enkä ole naimisissa tämän ihmisen kanssa kenestä haluisin ilmoituksen tehdä.Kellään kokemuksia?

3

219

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sivustaseurannut

      En usko, että kirjeesi/ nimesi joutuisi nähtäväksi. Viranomaiset selvittävät asiaa kirjeesi / ilmiantosi perusteella ja tekeävt omat päätöksensä tietojensa ja intuitionsa pohjalta..
      On kai sullakin jonkinlainen ilmiantajan suoja. Kirjoita kirjeeseen, että kerrot asiat luottamuksella ja pelkäät "kostoa".
      Itse tein myöskin kaverin lumeliitosta ilmiannon poliisille ja migriin. Kaverini itse myönsi, että kyseessä paperiliitto. Pariskunta joutuikin haastatteluun...

    • Onko kirjeeseen pakko kirjoittaa omaa nimeä, varmasti saavat lukea sen ja saavat tietää nimesi, mutta voin kertoa kokemuksella, että vaikka henkilö olisi valehdellut viranomaisille se ei välttämättä johda maasta poistamiseen. Riippuu tietenkin siitä, kuinka vakavasta asiasta kyse.

      • pelko pois

        Oma nimi on tottakai annettava, mutta tiedon voi pyytää pidettäväksi salassa antajan nimen osalta. Minua on neuvottu näin. Mutta vain, jos ihan oikeasti pelkäät kostoa. Muutenhan ihmisen on seisottava sanojensa takana totta puhuessaan.
        Viranomainen harkitsee millaisen päätöksen tekee, se asia ei ole sinun vastuullasi.


    Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe