ihan ulalla

surullinen vaimo

Tarvitsisin neuvoa, kun olen itse ihan ulalla avioliittoni tilasta. Mieheni väittää rakastavansa minua, mutta koen aivan vieraantuneeni miehestäni. Hän ei tunnu rakkaaltani, vaan vieraalta mieheltä, vaikka rakastankin häntä. Koska hän tuntuu niin vieraalta, niin en osaa lähestyä häntä. Hän menee aina nukkumaan välittämättä siitä, olenko minä menossa vai en...ja hän nukkuu koko yön selkä minuun käännettynä. Hän ei tule sohvalle istumaan viereeni ja jos joskus harvoin tulee, niin meillä on sellainen siveellinen etäisyys välillämme. Hän ei kosketa minua ulkona eikä koskaan ota kädestä. No eipä hän oikein koske minua kotonakaan. Koen hänet jo niin vieraaksi, että en oikein osaa edes katsoa häntä silmiin tai edes kasvoihin. Koska yleensäkin jännitän miehiä ja erityisesti ulkomaalaisia miehiä niin tästä on nyt tullut valtava ongelma...koska mieheni on ulkomaalainen ja nyt tuntuu lähes vieraalta mieheltä, niin alan olla hyvin varautunut hänen seurassaan. On vain sellainen surullinen olo, kun en enää osaa lähestyä häntä. Enkä enää jaksa uskoa edes siihen, että hän rakastaisi minua. Itsekin olen tyystin lopettanut mainitsemasta, että rakastan häntä. Kun on jotenkin tosi hassua sanoa vieraalle miehelle, että rakastan häntä...hän on aviomieheni...ja silti niin vieras mies. Meillä on vielä eri uskonto ja uskonto on tosi tosi tärkeä asia hänelle (on tosin minullekin). Niinpä meillä on runsaasti tabu-aiheita, joista emme voi puhua. Näin ollen keskustelumme syvimmillään on luokkaa "tänään ei sada" tai "kumpi käy kaupassa". Sen lisäksi koen mustasukkaisuuden tunteita, kun mieheni huomioi lastamme, vaikka totta kai on hyvä, että isä rakastaa edes lastansa, vaikka ei lapsensa äitiä enää rakastaisikaan...

17

285

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Järki käteen..

      Ap Onko miehesi saamassa oleskeluluvan perhesiteen eli teidän avioliittonne vuoksi?

      Jospa jättäisit ton miehen jotenkin vaikuttaa sellaiselta et nyt se tärkein on saavutettu eli naimisiin meno josta rapsahtaa ajan saatossa oleskelulupa niin nyt mies voi henkäistä helpotuksesta joten ei siis tarvitse enään esittää sulle kilttiä,auttavaista yms muutakaan.Jospa olisit viisas ja jättäisit sen nilkin ennekuin se jättää sut oleskeluluvan saatuaan.Voit olla varma,että tulee jättämään ja silloin se nauraa räkäistä naurua kavereudensa kanssa.

      Älä luota tunteisiisi ja mutku mutku...usko pois toi äijä käyttää sua vaan hyväksi kulisseja ei tartte enään pidellä joten se odottaa et toi kaikki päättyy nopeesti et se saa täyden vapauden myös sinusta toi aika mitä se sun kanssa viettää niin se on sille kidutusta mikä sen on pakko käydä läpi.Aika kovalta tää voi kuulostaa
      mut mä uskon naisena itse et toi on se totuus.Kyllä muakin yritti joskus ulkkis mies naimisiin ja lupas olla niin kiltti ja hyvä mies joka ei juo alkoholia kuten suomalaiset miehet yms. muuta shaibaa se suolti sitten kun sanoin jyrkästi ei niin mies muuttui kokonaan enään en ollutkaan hänelle se paras ja rakas :) voimia sulle ja viisautta ennenkaikkea.

      • surullinen vaimo

        Miehelläni on oleskelulupa perhesiteen perusteella, mutta ei vielä pysyvää oleskelulupaa tai kansalaisuutta. Suuttuessaan mieheni on sanonut mm. vihaavansa minua ja sanonut ettei pidä minusta, mutta sitten vetänyt sanansa takaisin, joten olen ollut vielä enemmän ymmälläni. Koska itse en kohdista moitteen sanoja vihaisenakaan mieheni persoonaan vaan esim pyydän muutosta esim myöhäisiin kotiintulokellonaikoihin. Mutta suuttuessaan hän kohdistaa moitteet suoraan minun persoonaani.


      • kulissia vaan
        surullinen vaimo kirjoitti:

        Miehelläni on oleskelulupa perhesiteen perusteella, mutta ei vielä pysyvää oleskelulupaa tai kansalaisuutta. Suuttuessaan mieheni on sanonut mm. vihaavansa minua ja sanonut ettei pidä minusta, mutta sitten vetänyt sanansa takaisin, joten olen ollut vielä enemmän ymmälläni. Koska itse en kohdista moitteen sanoja vihaisenakaan mieheni persoonaan vaan esim pyydän muutosta esim myöhäisiin kotiintulokellonaikoihin. Mutta suuttuessaan hän kohdistaa moitteet suoraan minun persoonaani.

        passita se jätkä takaisin mistä on tullutkin älä ole sille oikotienä
        oleskelulupaan. totta kai se pyytää sulta anteeksi jälkeenpäin koska se ei halua hermostuttaa sua liikaa ennenku pysyvä lupa on taskussa. se hermoilee ja sanoo vihaavansa koska se oikeesti vihaa usko pois. mut sitte hetken mietittyään se miettii et ei kannata olla liiaksi vihainen sulle koska sähän voit haluta eroa ja silloin hänen asia ei etene.

        Voi nainen hyvä sun kanssa.Nyt toimi ennenkun on myöhäistä
        tsemppii sulle..


      • Kokemusta on....
        surullinen vaimo kirjoitti:

        Miehelläni on oleskelulupa perhesiteen perusteella, mutta ei vielä pysyvää oleskelulupaa tai kansalaisuutta. Suuttuessaan mieheni on sanonut mm. vihaavansa minua ja sanonut ettei pidä minusta, mutta sitten vetänyt sanansa takaisin, joten olen ollut vielä enemmän ymmälläni. Koska itse en kohdista moitteen sanoja vihaisenakaan mieheni persoonaan vaan esim pyydän muutosta esim myöhäisiin kotiintulokellonaikoihin. Mutta suuttuessaan hän kohdistaa moitteet suoraan minun persoonaani.

        Elikä homma on selvä juttu, näin teki myös minun mieheni, hänessä ei ollut koskaan mitään vikaa, kaikki syy oli minussa,
        Ihan sama vaikka eroaisit, ei se siitä enään ala miksikään muuttumaan, tulet aina vain surullisemmaksi ja elämä menee hukkaan, odottaen että toisesta saisi jotain otetta, mutta etänee vaan lisää.
        Lapsi kärsii myös tilanteesta jatkossa kunhan kasvaa, koska et pysty häneen perehtymään täysipainoisesti miettiessäsi liittosi tilaa.
        Tilanne riistäytyy pian käsistä ihan kokonaan ja enemmän vaan olet ymmälläsi.

        Pois pois siitä liitosta, pärjäät paljon paremmin ilman häntä, tulet sen huomaamaan jo parin ensimmäisen viikon jälkeen kun jäät lapsen kanssa kahden, ilo ja helpottunut olo löytyy hetken päästä.
        Usko vaan ja tee ratkaisu ja pian.
        Eikä se suomesta pois joudu enää vaikkei pysyvää lupaa koska teillä lapsi ja varsinkin jos hänellä jonkinlainen työ.
        Eikä siinä mitkään avioliittoneuvolat auta, niillä on omat suunnitelmat elämälleen, eikä suomalainen nainen niihin kuulu.


      • Kaikkea hyvää sinull
        surullinen vaimo kirjoitti:

        Miehelläni on oleskelulupa perhesiteen perusteella, mutta ei vielä pysyvää oleskelulupaa tai kansalaisuutta. Suuttuessaan mieheni on sanonut mm. vihaavansa minua ja sanonut ettei pidä minusta, mutta sitten vetänyt sanansa takaisin, joten olen ollut vielä enemmän ymmälläni. Koska itse en kohdista moitteen sanoja vihaisenakaan mieheni persoonaan vaan esim pyydän muutosta esim myöhäisiin kotiintulokellonaikoihin. Mutta suuttuessaan hän kohdistaa moitteet suoraan minun persoonaani.

        Voimia sinulle! Ansaitsisit paljon parempaa käytöstä mieheltäsi. Kuulostaa kertomasi perusteella siltä, että olette hiljalleen vetäytymässä eroon toisistanne. Miten ihmeessä miehesi tulee myöhään kotiin, jos teillä on yhteinen lapsikin? Et kai vain ole suostunut hoitamaan lastanne yksin? On miehen velvollisuus pitää perheestään huoli ja osallistua arkeen. Voisiko olla mahdollista, että hänellä olisi joku toinen? Vaikkakaan en kaikkea suhteestanne tiedä, mutta ero voisi kirjoittamasi perusteella olla vaihtoehto tai vaikkapa asumusero, jolloin voisitte ilman paineita rakentaa yhteyden välillenne uudestaan?


    • Kokemusta on....

      Paha juttu mutta sellaisia ne on ja sellaiseksi se suhde jää, ei tule mitään hyvää tai parempaa jatkossa, pahenee vaan ja tosiaankin lähtee kyllä siitä pikapuoliin, riippuen luvasta.

      Lapsesta se ei tule välittämään jatkossa, turha luulla.
      Se tuo oman maalaisensa naisen suomeen ja perustaa kulttuuriinsa sopivan avioliiton ja suhteen, ei niissäkään mitään rakkautta tai sitä mitä suomalainen kuvittelee suhteisiin kuuluvan, mutta heille helpompaa kuitenkin kun kulttuuri sama.

      Järki käteen kommentti oli täyttä totta, usko vaan.
      Minullakin kokemusta juuri tällaisesta liitosta, vaikka ei ollutkaan lasta, keskenään puhuminen ja tekeminen loppui sitten kokonaan ja asumiserohan siitä tuli, joskaan ei vielä virallista eroa, sillä sen miettiminen vielä kesken, eikä ne sen eron takia sitä kotimaahan lähetä enää vaikka lupa ei lopullinen.

      • China Dragon

        Elvytä intohimosi ja etsi salasuhde.


    • Timotei.

      "Elvytä intohimosi ja etsi salasuhde." Chinalla on alkanut taso laskemaan.

      Aivan selvästi näyttää siltä, että aloittajan mies on mennyt naimisiin vain oleskeluluvan takia. Tai ehkä on kuvitellut ensin rakastavansa naista, mutta huomannut myöhemmin, että ei rakastakaan. Ikävää, kun on lapsikin tilanteesta kärsimässä. On varmaa, että hänestä tulee riitaa avioeron jälkeen.

      • China Dragon

        :)

        Tehostan vain palstan mainontaa joka ohjaa ihmisiä salasuhteisiin.

        Outoa, et moittinut palstan mainontaa mutta minua kyllä. Ajattelun tulisi olla loogista, ei sellaista "joku saa ja joku ei" ajattelua.

        Elvytä intohimosi ja etsi salasuhde!


    • Timotei.

      Palstan mainonta ei kuulu niihin aiheisiin, joista täällä keskustellaan. En minäkään hyväksy tuota mainosta, mutta pitäisi vähän harkita, mihin tuollaisen piikittelyn laittaa.

      • pistä miehesi kuriin

        Ehkä sinun kannattaisi hankkia työ tai harratus. Jos vaan kökötät siellä kotona, et ehkä ole kovin kiinnostava. Lisäksi selvitä tietenkin missä miehesi luuhaa iltaisin. Jos toinen nainen, otat tietenkin eron. Mutta älä ota sitä kevein perustein, koska sinulla on lapsi ja tunteita häntä kohtaan.


      • China Dragon

        Ahaa, siis palsta voi sen laittaa kysymyksen alle mutta kommentoija ei saa siitä edes mainita.
        Kaksinaismoralismia tavattiin jo Rooman valtakunnassa mutta sekään ei ollut tällaista, mauttomuus on kyseenalaistettavissa jos sen tekee yksityinen henkilö, suuri yhteisö saa samasta teosta hyväksynnän. Yhteisö on sentään lainalaisten tulkintojen kohteena hiukan eri tavoin mitä yksityiset henkilöt. Jos etsi salasuhde on moraaliton mainos siitä yksityisten henkilöiden tulisi nostaa meteli yhteisöä kohtaan, ei yksilöä kohtaan. Yhteisö koskettaa tuhansia ihmisiä ja yksilö vain kymmeniä.

        Esittämäsi asia on siis logiikkaa jota en ymmärrä. Elämä tulee paremmaksi moittimalla yksilöitä, ei suurempia vaikuttavia laskelmoituja yhtälöitä joilla on markkinataloudelliset tavoitteet jopa moraalia laskien.


    • ,,,

      ai tumma kome mies ei ollut ihanaa mies
      vai ihanaa venakko ei ollut enkeli.

      HUIJARET.. NE on !

    • ainalöytyykeinot

      Ei tosiaan mikään paras paikka hakea pelastusta liitolleen, niin kuin joku jo sanoi... Avioliitossa todennäköisesti tulee kylmiä, vaikeita aikoja, ja se koskee myös M ok u - liittoja - mutta sitä asiaa ei useat näillä rasistipalstoilla liikkuvat halua muistaa...
      Avioliittoneuvonta oli omastakin mielestäni hyvä neuvo. Vaikeaa voi olla, mutta tottakai asiat pitää hoitaa.
      Kuitenkaan en malta olla vielä sekaantumatta: onko läheisyyden välttäminen kenties häneltä keino vaatia sinua muuttumaan hänen haluamansa kaltaiseksi? Jos asia sattuisi olemaan näin, mielestäni sinun pitäisi vetää huomio läheisyydenpuutteen sijasta tähän todelliseen ongelmaan: hän ehdollistaa rakkauden, sinä et kelpaa hänelle sellaisena kuin olet. Jos rakkaudelle asettaa vaatimuksia, ne eivät lopu koskaan. Siksi pitää päästä eroon vaatimuksista.

      • ainalöytyykeinot

        Korjaan omaa tekstiäni: moku-liittoja... älykännykkä kirjoittelee omiaan..!


      • surullinen vaimo

        Kyllä. Hänellä on paljon "pettymystä" minun suhteeni ja toiveita siitä, että olisin erilainen alkaen ihan uskonnosta. Avioliittomme alkuaikoina hänellä oli vielä selvästi toive, että vaihtaisin uskontoa. Sittemmin hän luopui mitä ilmeisimmin siitä toiveesta, ja uskonnosta tuli aihe, josta emme keskustele, vaikka se on molempien elämässä hyvinkin merkityksellinen asia. Kovasti hän aina puhuu siitä, missä minun pitäisi muuttua, ja suuttuneena haukkuu minua hyvinkin satuttavasti. Hän on asettanut minut myös syntipukiksi omille luonteenheikkouksilleen (avioliiton myötä hänestä tuli esiin piirteitä, jotka olivat hänelle itselleenkin vieraita).


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6263
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4006
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2416
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1960
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1413
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1316
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1060
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      996
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      971
    Aihe