Jeesus sanoo

"Minä olen tullut

valkeudeksi maailmaan, ettei yksikään, joka minuun uskoo, jäisi pimeyteen. 47. Ja jos joku kuulee minun sanani eikä niitä noudata, niin häntä en minä tuomitse; sillä en minä ole tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan maailman. 48. Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä. 49. Sillä en minä itsestäni ole puhunut, vaan Isä, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman. 50. Ja minä tiedän, että hänen käskynsä on iankaikkinen elämä. Sentähden, minkä minä puhun, sen minä puhun niin, kuin Isä on minulle sanonut."

Jos siis ruikutetaan, "minun uskoani "lytätään" ", niin vika ei ole kenessääkään
ihmisessä, vaan tuossa ruikuttajassa itsessään.

Joten, jos ihminen ei näe itseään, vaan jää haukkumaan toista, niin eihän
tällaisessa ihmisessä Jumala saa vaikuttaa.

Siksi toiseksi, miksi haukkua toista siitä mitä itse tekee?

13

57

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ruikuttajainedusmies

      "Vaikka vika ei ole KENESSÄKÄÄN ihmisessä..."

      Eikös ruikuttajakin ole ihminen? Siis vika on kuitenkin siinä toisessa ihmisessä?
      Kumpi siis kumpaa haukkuukaan?


      Matt. 7:5
      Sinä tekopyhä! Ota ensin hirsi omasta silmästäsi, vasta sitten näet ottaa roskan veljesi silmästä.

      • Arvasinpa

        että näin...ja loputtomiin.....

        Niin kauan, kuin ihminen syyttää toista ihmistä "uskonsa" "lyttäämisestä", niin
        kauan hän on aivan muissa "maailmoissa", kun Jumalan tahdon tiellä.

        Näin nämä toisten syyttäjät takertuvat sanoihin, sanontoihin ja vispaaminen jatkuu....

        "Vaikka vika ei ole KENESSÄKÄÄN ihmisessä..." näin sitä tuodaan sanomaa
        ottamalla koko asiayhteyttä mukaan. Kun tehdään puolittaisia lauseita niin ei
        siinä koko lauseen totuus tule ilmi.
        Tässä koko sanoma: "Jos siis ruikutetaan, "minun uskoani "lytätään" ", niin vika ei ole kenessääkään
        ihmisessä, vaan tuossa ruikuttajassa itsessään."
        Kun et tahtonut ymmärtää tai tahdot väkisin vääntää tuon. Tämä asia koski
        nyt sitä, miten joku ihminen laittaa toisen syyksi, kun uskonsa ei kestä
        Jeesuksen sanomaa (älä väännä, "et ole Jeesus"), niin tällaisessa ei ole kyse
        että vika olisi sanoman tuojassa. Tämä "ei ole vikaa kenessäkään ihmisessä"
        oli suunnattu niille joiden sanomaa ei kestetä.

        Tämän seuraavan kun tulisitkin näkemään;
        Matt. 7:5
        Sinä tekopyhä! Ota ensin hirsi omasta silmästäsi, vasta sitten näet ottaa roskan veljesi silmästä.

        Siis ketkä ovat tekopyhiä? Nekö jotka Jumalan armosta ovat saaneet kohdata
        Jeesuksen ja näin päässeet Jumalan vanhurskauteen ja pyhyyteen.
        Vaiko ne jotka itse itsensä ja toisensa armahtavat?


      • Korjaan
        Arvasinpa kirjoitti:

        että näin...ja loputtomiin.....

        Niin kauan, kuin ihminen syyttää toista ihmistä "uskonsa" "lyttäämisestä", niin
        kauan hän on aivan muissa "maailmoissa", kun Jumalan tahdon tiellä.

        Näin nämä toisten syyttäjät takertuvat sanoihin, sanontoihin ja vispaaminen jatkuu....

        "Vaikka vika ei ole KENESSÄKÄÄN ihmisessä..." näin sitä tuodaan sanomaa
        ottamalla koko asiayhteyttä mukaan. Kun tehdään puolittaisia lauseita niin ei
        siinä koko lauseen totuus tule ilmi.
        Tässä koko sanoma: "Jos siis ruikutetaan, "minun uskoani "lytätään" ", niin vika ei ole kenessääkään
        ihmisessä, vaan tuossa ruikuttajassa itsessään."
        Kun et tahtonut ymmärtää tai tahdot väkisin vääntää tuon. Tämä asia koski
        nyt sitä, miten joku ihminen laittaa toisen syyksi, kun uskonsa ei kestä
        Jeesuksen sanomaa (älä väännä, "et ole Jeesus"), niin tällaisessa ei ole kyse
        että vika olisi sanoman tuojassa. Tämä "ei ole vikaa kenessäkään ihmisessä"
        oli suunnattu niille joiden sanomaa ei kestetä.

        Tämän seuraavan kun tulisitkin näkemään;
        Matt. 7:5
        Sinä tekopyhä! Ota ensin hirsi omasta silmästäsi, vasta sitten näet ottaa roskan veljesi silmästä.

        Siis ketkä ovat tekopyhiä? Nekö jotka Jumalan armosta ovat saaneet kohdata
        Jeesuksen ja näin päässeet Jumalan vanhurskauteen ja pyhyyteen.
        Vaiko ne jotka itse itsensä ja toisensa armahtavat?

        "näin sitä tuodaan sanomaa
        ottamalla koko asiayhteyttä mukaan." siis ei ottamalla vaan ottamatta.


      • Raahe
        Arvasinpa kirjoitti:

        että näin...ja loputtomiin.....

        Niin kauan, kuin ihminen syyttää toista ihmistä "uskonsa" "lyttäämisestä", niin
        kauan hän on aivan muissa "maailmoissa", kun Jumalan tahdon tiellä.

        Näin nämä toisten syyttäjät takertuvat sanoihin, sanontoihin ja vispaaminen jatkuu....

        "Vaikka vika ei ole KENESSÄKÄÄN ihmisessä..." näin sitä tuodaan sanomaa
        ottamalla koko asiayhteyttä mukaan. Kun tehdään puolittaisia lauseita niin ei
        siinä koko lauseen totuus tule ilmi.
        Tässä koko sanoma: "Jos siis ruikutetaan, "minun uskoani "lytätään" ", niin vika ei ole kenessääkään
        ihmisessä, vaan tuossa ruikuttajassa itsessään."
        Kun et tahtonut ymmärtää tai tahdot väkisin vääntää tuon. Tämä asia koski
        nyt sitä, miten joku ihminen laittaa toisen syyksi, kun uskonsa ei kestä
        Jeesuksen sanomaa (älä väännä, "et ole Jeesus"), niin tällaisessa ei ole kyse
        että vika olisi sanoman tuojassa. Tämä "ei ole vikaa kenessäkään ihmisessä"
        oli suunnattu niille joiden sanomaa ei kestetä.

        Tämän seuraavan kun tulisitkin näkemään;
        Matt. 7:5
        Sinä tekopyhä! Ota ensin hirsi omasta silmästäsi, vasta sitten näet ottaa roskan veljesi silmästä.

        Siis ketkä ovat tekopyhiä? Nekö jotka Jumalan armosta ovat saaneet kohdata
        Jeesuksen ja näin päässeet Jumalan vanhurskauteen ja pyhyyteen.
        Vaiko ne jotka itse itsensä ja toisensa armahtavat?

        Hetkinen!

        Nytpä syntyy ongelma: Raamattu kehottaa koettelemaan opit ja henget. Nyt sinä sanot, että "syy" siihen, että joku ei purematta jotakin niele, onkin siinä "ruikuttajassa" itsessään! Eihän kritiikki tai koettelu ole ruikutusta vaan kysymyksessä on sen koettelu, onko toisen sanoma oikein ja Jumalasta.

        Nyt varmaankin sanot: sinulla ei ole Henkeä, jolla koetella, joten koettelusi antaa väärän tuloksen. On siis vain "nieltävä", mitä "kurkusta alas kaadetaan". Niinkö? Miksi ja keitä Jeesus kehotti koettelemaan? Niitä, joilla on Herraa etsivä mieli.

        Vielä senkin sanot: Vika ei ole lähettimessä vaan vastaanottajassa. Siis lähetin on Pyhä Henki, sinulla ei olisi ihmisenä mitään osuutta eikä vastuuta. Olet siis irtaannuttanut itsesi omasta kuolevaisesta ruumiistasi (ikään kuin se olisi oikeasti kuollut) ja teet näin itsestäsi sitä ylemmän, jolle olet tuomassa sanomaa. Mutta Raamattu käskee palvelijaa pitämään palveltavaansa itseään parempana. Siis silloinkin, kun tällä palveltavalla ei olisi samanlaista jumalallista "tietoa" kuin auttajallaan.


        Toisen ihmisen armahtamisesta sanon vain tämän:

        Luuk. 6:36
        Olkaa valmiit armahtamaan, niin kuin teidän Isännekin armahtaa
        Juud. 1:22
        Armahtakaa niitä, jotka epäilevät.

        Jos nämä eivät uskoosi kuulu, et voi olla Jeesuksen lähettiläs.


      • Hetkinen ?
        Raahe kirjoitti:

        Hetkinen!

        Nytpä syntyy ongelma: Raamattu kehottaa koettelemaan opit ja henget. Nyt sinä sanot, että "syy" siihen, että joku ei purematta jotakin niele, onkin siinä "ruikuttajassa" itsessään! Eihän kritiikki tai koettelu ole ruikutusta vaan kysymyksessä on sen koettelu, onko toisen sanoma oikein ja Jumalasta.

        Nyt varmaankin sanot: sinulla ei ole Henkeä, jolla koetella, joten koettelusi antaa väärän tuloksen. On siis vain "nieltävä", mitä "kurkusta alas kaadetaan". Niinkö? Miksi ja keitä Jeesus kehotti koettelemaan? Niitä, joilla on Herraa etsivä mieli.

        Vielä senkin sanot: Vika ei ole lähettimessä vaan vastaanottajassa. Siis lähetin on Pyhä Henki, sinulla ei olisi ihmisenä mitään osuutta eikä vastuuta. Olet siis irtaannuttanut itsesi omasta kuolevaisesta ruumiistasi (ikään kuin se olisi oikeasti kuollut) ja teet näin itsestäsi sitä ylemmän, jolle olet tuomassa sanomaa. Mutta Raamattu käskee palvelijaa pitämään palveltavaansa itseään parempana. Siis silloinkin, kun tällä palveltavalla ei olisi samanlaista jumalallista "tietoa" kuin auttajallaan.


        Toisen ihmisen armahtamisesta sanon vain tämän:

        Luuk. 6:36
        Olkaa valmiit armahtamaan, niin kuin teidän Isännekin armahtaa
        Juud. 1:22
        Armahtakaa niitä, jotka epäilevät.

        Jos nämä eivät uskoosi kuulu, et voi olla Jeesuksen lähettiläs.

        Missä raamatussa kehoitetaan koettelemaan oppi, sanoma joka on Jeesuksen sanomaa, että onko se Jumalasta?

        Ei missään. Ja todella vakava ongelma on, kun kirjoituksista näin luetaan:
        "koetelkaa henget" ja kun ihminen väärän uskon kanssa, väärässä hengessä
        tutkii, niin miten käy?

        "On siis vain "nieltävä", mitä "kurkusta alas kaadetaan".
        Ei todellakaan, mutta näin näkyy käyneen, että kaikki erilaiset ihmisopin versiot
        ja ne oman mielen ajatukset otetaan hyvällä vastaan, mutta Jeesuksen sanomia ei tahdota "niellä".
        No Jeesuksenkin sanomista otetaan kyllä ne jotka ihmiselle sopii hyvin.

        Mutta todellinen ongelma on, että Jeesusta ei uskota. On lähdetty itse itsensä
        armahtamisen tielle, tai toisen ihmisen armahdus kelpaa.
        VAikka Jeesus selvästi sanoo tässä sanoo (opetslapset kun kysyivät "Kuka sitten voi pelastua?") 26. Niin Jeesus katsoi heihin ja sanoi heille: "Ihmisille se on mahdotonta, mutta Jumalalle on kaikki mahdollista."

        Kuule ei siinä Jumalaa tarvita, kun sanotaan ihmiselle: "ota vaan vastaan Jeesus, tai anna elämäsi Jeesukselle" jne...)

        Se, että Jeesus täällä eläessään sanoi ihmisille:"Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon."
        Ei todellakaan ole sama, kuin täällä ihmiset nyt ikäänkuin "jeesuksina" tuon sanovat synnin tuskissa oleville.
        Ei ihminen toisen ihmisen sanomisilla ole Jeesuksen luona.

        Tie Pojan luokse Isän valtakuntaan on aivan toinen. Ja nyt kun ihminen ei
        tuolle yhdelle ainoalle tielle tahdo lähteä, hänen jumalanaan toimivat ihmiset omien armojensa kanssa.

        Mitä on kun ihminen saa yhä uudelleen "synninpäästön" ihmiseltä, ihmisiltä?
        Ihmiset pysyvät tuskissaan, synnintunto sisimmässään...
        Sanotaan etsitään, mutta mitä ja keneltä?

        Vaikka Jeesus sanoo: (eikä tarvitse koetella onko Jumalasta, Jeesus toi kaiken mitä toi Jumalalta Isältä. Mikä pitäisi olevan aivan selvä asia)
        "7. Anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan. 8. Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan."

        Ja Jeesus sanoo:"Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi."

        Kun Jeesus sanoo:"Olkaa valmiit armahtamaan, niin kuin teidän Isännekin armahtaa" Niin tämä armahtaminen ei tarkoita, että ihmiset tällä voivat pyyhkiä
        toisten synnit pois heidän sydämeltään ja näin ikäänkuin saattaa ihminen
        Jumalan lapseksi Hänen yhteyteensä.Eikä myöskään ihminen joka yrittää
        olla armollinen toisia kohtaan ei tuolla armahtamisellaan itseään pelasta.

        Mitä tulee:"Jeesuksen lähettiläs. " Voin sanoa, etten todellakaan ole sellaisen
        "Jeesuksen" lähettilas, joka pitää ihmiset sidoksissa synnin, saatanan ja
        lihan vallassa ja näin sotii Jumalan Poikaa Jeesusta vastaan.

        Se, että Jeesuksen sanomat voidaan niin heppoisesti heittää olan yli on todellakin ollut sanoin kuvaamattoman paha nähdä.


      • Raahe
        Hetkinen ? kirjoitti:

        Missä raamatussa kehoitetaan koettelemaan oppi, sanoma joka on Jeesuksen sanomaa, että onko se Jumalasta?

        Ei missään. Ja todella vakava ongelma on, kun kirjoituksista näin luetaan:
        "koetelkaa henget" ja kun ihminen väärän uskon kanssa, väärässä hengessä
        tutkii, niin miten käy?

        "On siis vain "nieltävä", mitä "kurkusta alas kaadetaan".
        Ei todellakaan, mutta näin näkyy käyneen, että kaikki erilaiset ihmisopin versiot
        ja ne oman mielen ajatukset otetaan hyvällä vastaan, mutta Jeesuksen sanomia ei tahdota "niellä".
        No Jeesuksenkin sanomista otetaan kyllä ne jotka ihmiselle sopii hyvin.

        Mutta todellinen ongelma on, että Jeesusta ei uskota. On lähdetty itse itsensä
        armahtamisen tielle, tai toisen ihmisen armahdus kelpaa.
        VAikka Jeesus selvästi sanoo tässä sanoo (opetslapset kun kysyivät "Kuka sitten voi pelastua?") 26. Niin Jeesus katsoi heihin ja sanoi heille: "Ihmisille se on mahdotonta, mutta Jumalalle on kaikki mahdollista."

        Kuule ei siinä Jumalaa tarvita, kun sanotaan ihmiselle: "ota vaan vastaan Jeesus, tai anna elämäsi Jeesukselle" jne...)

        Se, että Jeesus täällä eläessään sanoi ihmisille:"Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon."
        Ei todellakaan ole sama, kuin täällä ihmiset nyt ikäänkuin "jeesuksina" tuon sanovat synnin tuskissa oleville.
        Ei ihminen toisen ihmisen sanomisilla ole Jeesuksen luona.

        Tie Pojan luokse Isän valtakuntaan on aivan toinen. Ja nyt kun ihminen ei
        tuolle yhdelle ainoalle tielle tahdo lähteä, hänen jumalanaan toimivat ihmiset omien armojensa kanssa.

        Mitä on kun ihminen saa yhä uudelleen "synninpäästön" ihmiseltä, ihmisiltä?
        Ihmiset pysyvät tuskissaan, synnintunto sisimmässään...
        Sanotaan etsitään, mutta mitä ja keneltä?

        Vaikka Jeesus sanoo: (eikä tarvitse koetella onko Jumalasta, Jeesus toi kaiken mitä toi Jumalalta Isältä. Mikä pitäisi olevan aivan selvä asia)
        "7. Anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan. 8. Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan."

        Ja Jeesus sanoo:"Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi."

        Kun Jeesus sanoo:"Olkaa valmiit armahtamaan, niin kuin teidän Isännekin armahtaa" Niin tämä armahtaminen ei tarkoita, että ihmiset tällä voivat pyyhkiä
        toisten synnit pois heidän sydämeltään ja näin ikäänkuin saattaa ihminen
        Jumalan lapseksi Hänen yhteyteensä.Eikä myöskään ihminen joka yrittää
        olla armollinen toisia kohtaan ei tuolla armahtamisellaan itseään pelasta.

        Mitä tulee:"Jeesuksen lähettiläs. " Voin sanoa, etten todellakaan ole sellaisen
        "Jeesuksen" lähettilas, joka pitää ihmiset sidoksissa synnin, saatanan ja
        lihan vallassa ja näin sotii Jumalan Poikaa Jeesusta vastaan.

        Se, että Jeesuksen sanomat voidaan niin heppoisesti heittää olan yli on todellakin ollut sanoin kuvaamattoman paha nähdä.

        "Eikä myöskään ihminen joka yrittää
        olla armollinen toisia kohtaan ei tuolla armahtamisellaan itseään pelasta"

        Jos nyt pysytään ihan maan pinnalla, niin ensinnä nyt oli kyllä kyse siitä, että onko sulla aihetta pyytää anteeksi keltään ja oletko valmis antamaan anteeksi jolle kulle (=armahtamaan)?

        Asenteesi kyllä välittyy tänne asti, mutta annan mahdollisuuden vastata.

        Koettelusta:

        Kun koettelee henget, koettelee samalla sen sanoman=opin, jota lähettiläs tuo. Näin koetellaan siis yhtä aikaa henki ja oppi. Opin koettelussa on mukana pyhät kirjoitukset, joita itse Jeesus kehottaa tutkimaan, samoin apostolit. Väitit, ettei Raamatussa missään käsketä koetella oppia. Väärä väite, koska:

        Matt. 22:29
        Jeesus vastasi heille: "Te kuljette eksyksissä, koska ette tunne pyhiä kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa.

        ja

        Apostolien teot 17:11
        Juutalaiset olivat täällä avarakatseisempia kuin Tessalonikassa. He ottivat sanan halukkaasti vastaan ja tutkivat päivittäin kirjoituksista, pitikö kaikki paikkansa

        Sinun kirjoitukset törmäävät Raamatun kanssa ristiin aika monessa kohtaa. Mitä siitä pitäis ajatella?


      • Siis, mitä
        Raahe kirjoitti:

        "Eikä myöskään ihminen joka yrittää
        olla armollinen toisia kohtaan ei tuolla armahtamisellaan itseään pelasta"

        Jos nyt pysytään ihan maan pinnalla, niin ensinnä nyt oli kyllä kyse siitä, että onko sulla aihetta pyytää anteeksi keltään ja oletko valmis antamaan anteeksi jolle kulle (=armahtamaan)?

        Asenteesi kyllä välittyy tänne asti, mutta annan mahdollisuuden vastata.

        Koettelusta:

        Kun koettelee henget, koettelee samalla sen sanoman=opin, jota lähettiläs tuo. Näin koetellaan siis yhtä aikaa henki ja oppi. Opin koettelussa on mukana pyhät kirjoitukset, joita itse Jeesus kehottaa tutkimaan, samoin apostolit. Väitit, ettei Raamatussa missään käsketä koetella oppia. Väärä väite, koska:

        Matt. 22:29
        Jeesus vastasi heille: "Te kuljette eksyksissä, koska ette tunne pyhiä kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa.

        ja

        Apostolien teot 17:11
        Juutalaiset olivat täällä avarakatseisempia kuin Tessalonikassa. He ottivat sanan halukkaasti vastaan ja tutkivat päivittäin kirjoituksista, pitikö kaikki paikkansa

        Sinun kirjoitukset törmäävät Raamatun kanssa ristiin aika monessa kohtaa. Mitä siitä pitäis ajatella?

        "Eikä myöskään ihminen joka yrittää
        olla armollinen toisia kohtaan ei tuolla armahtamisellaan itseään pelasta"
        Maan pinnalla ollaan. Ihmisen pelastus vaan tulee tapahtua täällä ajassa
        " maan pinnalla", sillä täältä ajasta kun lähdetään ei enää voi kääntymystä Jumalan puoleen tehdä.

        Tosiasia on se, että luullaan lain täyttämisellä pelastutaan. Ja kun tuo täyttäminen
        ei ihmiseltä oikein onnistu, niin otetaan armo omiin käsiin ja armahdetaan.

        Mitä Jeesus armahtamisesta ja anteeksi antamisesta sanoo, niin Jumalan
        vetämänä ihminen joutuu toteamaan; olen täysin kelvoton.
        Tämä niin kuin kaikki kehoitukset raamatussa hyvään saavat ihmisessä
        synnintunnon aikaan, minkä tarkoitus on, että ihminen tosissaan kääntyisi
        Jumalan puoleen...etsimään, anomaan, kolkuttamaan...
        Toki on näin, että ihminen tuossa tilassa yrittää tehdä niin kuin sanotaan, mutta
        joutuu näkemään,en pysty. Ihminen tuntee ja näkee, että on todella kadotuksen oma ellei Jumala armahda jne....

        Kuinka moni onkaan ollut tuossa tilanteessa? Mutta kuinka monen kohdalla
        väliin on rientänyt joku muu armahtaja kuin Jumala ja näin joudutaan oman vanhurskauden tielle "hurskaita tekoja tekemään".

        Kun kysyt:"onko sulla aihetta pyytää anteeksi keltään ja oletko valmis antamaan anteeksi jolle kulle."Niin kerro ongelmasi?
        Se, jos ja kun pyydetään anteeksi pyytämään sitä, että tuon Jeesuksessa
        Jeesuksen sanomaa joka aikaan saa pahaa oloa, niin mitään anteeksi pyydettävää ei ole.
        Näinhän olen ymmärtänyt, että sanomaan jota tuon se saa aikaan pahaa oloa
        ja mitä lie.Ihmettelen, mikä estää ihmistä silloin kysymään itseltään
        ( koettelemasta omaa uskoaan)miksi tuo sanoma ei tunnu hyvältä?

        Tätä toivon, että ihmiset voisivat todellakin mennä itseensä ja kääntyä Jumalan puoleen. Sensijaan, että kääntyvät oman uskonsa ja seurakuntiensa ja ihmisten puoleen.

        "Opin koettelussa on mukana pyhät kirjoitukset, joita itse Jeesus kehottaa tutkimaan, samoin apostolit." Siis missä?

        "Väitit, ettei Raamatussa missään käsketä koetella oppia." Missä näin väitän?

        Otit Jeesuksen sanomasta kohdan:"Te kuljette eksyksissä, koska ette tunne pyhiä kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa."
        Näin todella on monen kohdalla.

        Miten oppia tuntemaan kirjoitukset siihen on vain yksi tie.
        (Ei suinkaan ihmisen raamatun tutkiminen se vie vain hutkimiseen)
        Tässä seuraavassa Jeesuksen sanomassa on se sanottu: (jos kenellä on tähän vastalause ei suinkaan ole raamatun sanoman tuntija)

        " Sillä minä olen tullut taivaasta, en tekemään omaa tahtoani, vaan hänen tahtonsa, joka on minut lähettänyt. 39. Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä. 40. Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä." 41. Niin juutalaiset nurisivat häntä vastaan, koska hän sanoi: "Minä olen se leipä, joka on tullut alas taivaasta"; 42. ja he sanoivat: "Eikö tämä ole Jeesus, Joosefin poika, jonka isän ja äidin me tunnemme? Kuinka hän sitten sanoo: 'Minä olen tullut alas taivaasta'?" 43. Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Älkää nurisko keskenänne. 44. Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä. 45. Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja he tulevat kaikki Jumalan opettamiksi.' Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni."

        "Sinun kirjoitukset törmäävät Raamatun kanssa ristiin aika monessa kohtaa."
        Tämäpä se on ihmeellistä, kun tuo Jeesuksen sanomaa se on "ristiriidassa
        raamatun kanssa"
        Missä on ristiriita?


      • Raahe
        Siis, mitä kirjoitti:

        "Eikä myöskään ihminen joka yrittää
        olla armollinen toisia kohtaan ei tuolla armahtamisellaan itseään pelasta"
        Maan pinnalla ollaan. Ihmisen pelastus vaan tulee tapahtua täällä ajassa
        " maan pinnalla", sillä täältä ajasta kun lähdetään ei enää voi kääntymystä Jumalan puoleen tehdä.

        Tosiasia on se, että luullaan lain täyttämisellä pelastutaan. Ja kun tuo täyttäminen
        ei ihmiseltä oikein onnistu, niin otetaan armo omiin käsiin ja armahdetaan.

        Mitä Jeesus armahtamisesta ja anteeksi antamisesta sanoo, niin Jumalan
        vetämänä ihminen joutuu toteamaan; olen täysin kelvoton.
        Tämä niin kuin kaikki kehoitukset raamatussa hyvään saavat ihmisessä
        synnintunnon aikaan, minkä tarkoitus on, että ihminen tosissaan kääntyisi
        Jumalan puoleen...etsimään, anomaan, kolkuttamaan...
        Toki on näin, että ihminen tuossa tilassa yrittää tehdä niin kuin sanotaan, mutta
        joutuu näkemään,en pysty. Ihminen tuntee ja näkee, että on todella kadotuksen oma ellei Jumala armahda jne....

        Kuinka moni onkaan ollut tuossa tilanteessa? Mutta kuinka monen kohdalla
        väliin on rientänyt joku muu armahtaja kuin Jumala ja näin joudutaan oman vanhurskauden tielle "hurskaita tekoja tekemään".

        Kun kysyt:"onko sulla aihetta pyytää anteeksi keltään ja oletko valmis antamaan anteeksi jolle kulle."Niin kerro ongelmasi?
        Se, jos ja kun pyydetään anteeksi pyytämään sitä, että tuon Jeesuksessa
        Jeesuksen sanomaa joka aikaan saa pahaa oloa, niin mitään anteeksi pyydettävää ei ole.
        Näinhän olen ymmärtänyt, että sanomaan jota tuon se saa aikaan pahaa oloa
        ja mitä lie.Ihmettelen, mikä estää ihmistä silloin kysymään itseltään
        ( koettelemasta omaa uskoaan)miksi tuo sanoma ei tunnu hyvältä?

        Tätä toivon, että ihmiset voisivat todellakin mennä itseensä ja kääntyä Jumalan puoleen. Sensijaan, että kääntyvät oman uskonsa ja seurakuntiensa ja ihmisten puoleen.

        "Opin koettelussa on mukana pyhät kirjoitukset, joita itse Jeesus kehottaa tutkimaan, samoin apostolit." Siis missä?

        "Väitit, ettei Raamatussa missään käsketä koetella oppia." Missä näin väitän?

        Otit Jeesuksen sanomasta kohdan:"Te kuljette eksyksissä, koska ette tunne pyhiä kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa."
        Näin todella on monen kohdalla.

        Miten oppia tuntemaan kirjoitukset siihen on vain yksi tie.
        (Ei suinkaan ihmisen raamatun tutkiminen se vie vain hutkimiseen)
        Tässä seuraavassa Jeesuksen sanomassa on se sanottu: (jos kenellä on tähän vastalause ei suinkaan ole raamatun sanoman tuntija)

        " Sillä minä olen tullut taivaasta, en tekemään omaa tahtoani, vaan hänen tahtonsa, joka on minut lähettänyt. 39. Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä. 40. Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä." 41. Niin juutalaiset nurisivat häntä vastaan, koska hän sanoi: "Minä olen se leipä, joka on tullut alas taivaasta"; 42. ja he sanoivat: "Eikö tämä ole Jeesus, Joosefin poika, jonka isän ja äidin me tunnemme? Kuinka hän sitten sanoo: 'Minä olen tullut alas taivaasta'?" 43. Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Älkää nurisko keskenänne. 44. Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä. 45. Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja he tulevat kaikki Jumalan opettamiksi.' Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni."

        "Sinun kirjoitukset törmäävät Raamatun kanssa ristiin aika monessa kohtaa."
        Tämäpä se on ihmeellistä, kun tuo Jeesuksen sanomaa se on "ristiriidassa
        raamatun kanssa"
        Missä on ristiriita?

        Ahaa! Tuli selväksi. Olet sunilainen. Eipä siis ole tarvetta kovin paljon kanssasi jatkaa.

        "Kun kysyt:"onko sulla aihetta pyytää anteeksi keltään ja oletko valmis antamaan anteeksi jolle kulle."Niin kerro ongelmasi? "

        Ei minulla ole tässä ongelmaa. Jos mulla tulee virhe, pyydän kanssaihmiseltä anteeksi. Sinun kirjoituksestasi tulee 100 % selväksi, että sinähän et keneltäkään mitään anteeksi pyytele. Et varmaan koskaan katso missään etkä koskaan erehtyneesi. Et tietenkään, kun olet tehnyt itsestäsi synnittömän "Pyhän Hengen".

        ""Opin koettelussa on mukana pyhät kirjoitukset, joita itse Jeesus kehottaa tutkimaan, samoin apostolit." Siis missä?"

        Taidat olla yksinkertainen ja sokea. Kun Jeesus sanoo, että "te eksytte, kun ette tunne pyhiä kirjoituksia", se tarkoittaa, että pitää tutustua pyhiin kirjoituksiin eli Raamattuun ja katsoa, onko opettajan opetus Raamatun mukaista.

        ""Väitit, ettei Raamatussa missään käsketä koetella oppia." Missä näin väitän?"

        Tässä sinä väität: "Missä raamatussa kehoitetaan koettelemaan oppi, sanoma joka on Jeesuksen sanomaa, että onko se Jumalasta?"

        Katsos, kun berealaiset juutalaiset olivat Raamatun mukaan jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset, ja he aina tarkistivat pyhistä kirjoituksista, oliko asia niin kuin heille saarnattiin (Ap.t. 17:11). Tämä saarnattu sanoma oli toki sanomaa kuninkaasta ja Herrasta Jeesuksesta, mutta silti sitä koeteltiin ja Raamattu antaa ymmärtää, että oli Jumalan mielen mukaista koetella ja tutkia. Sinä olet näköjään tehnyt itsestäsi niin korkean, Herraa Jeesustakin korkeamman, että katsot, että sanomaasi ei kenenkään tule tutkia! Ja ajattelepa vielä: " Monet heistä tulivatkin uskoon, samoin useat arvossa pidetyt kreikkalaiset naiset ja miehet." (Ap.t 17:12). Tähänkään ei kysytä lupaa sinulta.

        Berealaiset - niin missä mielentilassa he mahtoivatkaan olla? Sinun "opillasi" he eivät ainkaan vielä voineet olla perillä totuudessa, koska rupesivat koettelemaan, eikö totta? Joten eikös heidän koettelunsa pitäisi antaa sanoman oikeellisuudesta väärät tulokset? Vaan eipä antanut. Koska he tutkivat Jumalan sanaa innokkaina ja sitä kunnioittaen. Sanoohan Raamattu: "Se, joka Herraa etsii, näkee asiat oikein". Ja tiedätkö, tätä ihmisen mielentilaa ja sen oikeellisuutta ei kysytä eikä hyväksytetä sinulla.

        Eli todellakin sinun asenteesi ja kirjoittelusi on törmäyskurssilla Raamatun kanssa.


      • Kun väität
        Raahe kirjoitti:

        Ahaa! Tuli selväksi. Olet sunilainen. Eipä siis ole tarvetta kovin paljon kanssasi jatkaa.

        "Kun kysyt:"onko sulla aihetta pyytää anteeksi keltään ja oletko valmis antamaan anteeksi jolle kulle."Niin kerro ongelmasi? "

        Ei minulla ole tässä ongelmaa. Jos mulla tulee virhe, pyydän kanssaihmiseltä anteeksi. Sinun kirjoituksestasi tulee 100 % selväksi, että sinähän et keneltäkään mitään anteeksi pyytele. Et varmaan koskaan katso missään etkä koskaan erehtyneesi. Et tietenkään, kun olet tehnyt itsestäsi synnittömän "Pyhän Hengen".

        ""Opin koettelussa on mukana pyhät kirjoitukset, joita itse Jeesus kehottaa tutkimaan, samoin apostolit." Siis missä?"

        Taidat olla yksinkertainen ja sokea. Kun Jeesus sanoo, että "te eksytte, kun ette tunne pyhiä kirjoituksia", se tarkoittaa, että pitää tutustua pyhiin kirjoituksiin eli Raamattuun ja katsoa, onko opettajan opetus Raamatun mukaista.

        ""Väitit, ettei Raamatussa missään käsketä koetella oppia." Missä näin väitän?"

        Tässä sinä väität: "Missä raamatussa kehoitetaan koettelemaan oppi, sanoma joka on Jeesuksen sanomaa, että onko se Jumalasta?"

        Katsos, kun berealaiset juutalaiset olivat Raamatun mukaan jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset, ja he aina tarkistivat pyhistä kirjoituksista, oliko asia niin kuin heille saarnattiin (Ap.t. 17:11). Tämä saarnattu sanoma oli toki sanomaa kuninkaasta ja Herrasta Jeesuksesta, mutta silti sitä koeteltiin ja Raamattu antaa ymmärtää, että oli Jumalan mielen mukaista koetella ja tutkia. Sinä olet näköjään tehnyt itsestäsi niin korkean, Herraa Jeesustakin korkeamman, että katsot, että sanomaasi ei kenenkään tule tutkia! Ja ajattelepa vielä: " Monet heistä tulivatkin uskoon, samoin useat arvossa pidetyt kreikkalaiset naiset ja miehet." (Ap.t 17:12). Tähänkään ei kysytä lupaa sinulta.

        Berealaiset - niin missä mielentilassa he mahtoivatkaan olla? Sinun "opillasi" he eivät ainkaan vielä voineet olla perillä totuudessa, koska rupesivat koettelemaan, eikö totta? Joten eikös heidän koettelunsa pitäisi antaa sanoman oikeellisuudesta väärät tulokset? Vaan eipä antanut. Koska he tutkivat Jumalan sanaa innokkaina ja sitä kunnioittaen. Sanoohan Raamattu: "Se, joka Herraa etsii, näkee asiat oikein". Ja tiedätkö, tätä ihmisen mielentilaa ja sen oikeellisuutta ei kysytä eikä hyväksytetä sinulla.

        Eli todellakin sinun asenteesi ja kirjoittelusi on törmäyskurssilla Raamatun kanssa.

        sunilaiseksi, kumoat Jeesuksen sanoman:". Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä. 45. Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja he tulevat kaikki Jumalan opettamiksi.' Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni."

        Kuin myös tämän jonka Johannes sanoo:
        "Mutta te - teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä."

        En ole tullut yhdenkään ihmisen opettamaksi. Mitä tämä on se on aivan uskomatonta ihmisille jotka ovat tonen toiselleen uskon antaneet ja opit luoneet.

        ""Kun kysyt:"onko sulla aihetta pyytää anteeksi keltään ja oletko valmis antamaan anteeksi jolle kulle."Niin kerro ongelmasi? "
        Tuntoni on puhdas ja siksi, kun hanakasti kysyit, ajattelin sinulla olevan ongelman.

        Mitä syntiin tulee. Synti on se, että ihminen elää erossa Jumalasta.

        Kumoat Jeesuksen sanoman : "Totisesti, totisesti minä sanon teille: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja. 35. Mutta orja ei pysy talossa iäti; Poika pysyy iäti. 36. Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi."

        Kuin myös tämän raamatun sanoman:" Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus. 5. Ja te tiedätte hänen ilmestyneen ottamaan pois synnit; ja hänessä ei ole syntiä. 6. Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut. 7. Lapsukaiset, älköön kukaan saako teitä eksyttää. Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas. 8. Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti."

        "Taidat olla yksinkertainen ja sokea. Kun Jeesus sanoo, että "te eksytte, kun ette tunne pyhiä kirjoituksia", se tarkoittaa, että pitää tutustua pyhiin kirjoituksiin eli Raamattuun ja katsoa, onko opettajan opetus Raamatun mukaista."

        Jeesus ei tuolla sanomisellaan tarkoittanut, alkakaa lukemaan tutkimaan raamattua niin "viisastutte". Jeesus tunsi, näki ja kuuli näiden sanomista, että ovat hataralla pohjalla taivasasioista.

        Jeesus ei siis kumonnut tätä sanomaansa:"Ja Isä, joka on minut lähettänyt, hän on todistanut minusta. Te ette ole koskaan kuulleet hänen ääntänsä ettekä nähneet hänen muotoansa, 38. eikä teillä ole hänen sanaansa teissä pysyväisenä; sillä te ette usko sitä, jonka hän on lähettänyt. 39. Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta; 40. ja te ette tahdo tulla minun tyköni, että saisitte elämän."

        "Katsos, kun berealaiset juutalaiset olivat Raamatun mukaan jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset, ja he aina tarkistivat pyhistä kirjoituksista, oliko asia niin kuin heille saarnattiin (Ap.t. 17:11). Tämä saarnattu sanoma oli toki sanomaa kuninkaasta ja Herrasta Jeesuksesta, mutta silti sitä koeteltiin ja Raamattu antaa ymmärtää, että oli Jumalan mielen mukaista koetella ja tutkia."

        Tämä on aivan eri asia. Jeesuksesta saarnaavia piisaa. Niin tuossa ottamassasi kohdassa on myös kyse siitä, että näille saarnattiin Jeesuksesta
        Ja se mitä Jeesuksesta saarnataan, kerrotaa ei todellakaan ole sama kuin se
        mitä itse Jeesus on sanonut.
        Näin sanon sen suoraan, se mitä Jeesus on raamatussa sanonut ei tule
        tutkia onko se Jumalasta.
        Jeesus sanoo näin:"Te olette alhaalta, minä olen ylhäältä; te olette tästä maailmasta, minä en ole tästä maailmasta. 24. Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne." 25. Niin he sanoivat hänelle: "Kuka sinä olet?" Jeesus sanoi heille: "Juuri se, mitä minä puhunkin teille. 26. Paljon on minulla teistä puhuttavaa ja teissä tuomittavaa; mutta hän, joka on minut lähettänyt, on totinen, ja minkä minä olen kuullut häneltä, sen minä puhun maailman kuulla." 27. Mutta he eivät ymmärtäneet, että hän puhui heille Isästä. 28. Niin Jeesus sanoi heille: "Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut. 29. Ja hän, joka on minut lähettänyt, on minun kanssani; hän ei ole jättänyt minua yksinäni, koska minä aina teen sitä, mikä hänelle on otollista."


      • Raahe
        Kun väität kirjoitti:

        sunilaiseksi, kumoat Jeesuksen sanoman:". Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä. 45. Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja he tulevat kaikki Jumalan opettamiksi.' Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni."

        Kuin myös tämän jonka Johannes sanoo:
        "Mutta te - teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä."

        En ole tullut yhdenkään ihmisen opettamaksi. Mitä tämä on se on aivan uskomatonta ihmisille jotka ovat tonen toiselleen uskon antaneet ja opit luoneet.

        ""Kun kysyt:"onko sulla aihetta pyytää anteeksi keltään ja oletko valmis antamaan anteeksi jolle kulle."Niin kerro ongelmasi? "
        Tuntoni on puhdas ja siksi, kun hanakasti kysyit, ajattelin sinulla olevan ongelman.

        Mitä syntiin tulee. Synti on se, että ihminen elää erossa Jumalasta.

        Kumoat Jeesuksen sanoman : "Totisesti, totisesti minä sanon teille: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja. 35. Mutta orja ei pysy talossa iäti; Poika pysyy iäti. 36. Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi."

        Kuin myös tämän raamatun sanoman:" Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus. 5. Ja te tiedätte hänen ilmestyneen ottamaan pois synnit; ja hänessä ei ole syntiä. 6. Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut. 7. Lapsukaiset, älköön kukaan saako teitä eksyttää. Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas. 8. Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti."

        "Taidat olla yksinkertainen ja sokea. Kun Jeesus sanoo, että "te eksytte, kun ette tunne pyhiä kirjoituksia", se tarkoittaa, että pitää tutustua pyhiin kirjoituksiin eli Raamattuun ja katsoa, onko opettajan opetus Raamatun mukaista."

        Jeesus ei tuolla sanomisellaan tarkoittanut, alkakaa lukemaan tutkimaan raamattua niin "viisastutte". Jeesus tunsi, näki ja kuuli näiden sanomista, että ovat hataralla pohjalla taivasasioista.

        Jeesus ei siis kumonnut tätä sanomaansa:"Ja Isä, joka on minut lähettänyt, hän on todistanut minusta. Te ette ole koskaan kuulleet hänen ääntänsä ettekä nähneet hänen muotoansa, 38. eikä teillä ole hänen sanaansa teissä pysyväisenä; sillä te ette usko sitä, jonka hän on lähettänyt. 39. Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta; 40. ja te ette tahdo tulla minun tyköni, että saisitte elämän."

        "Katsos, kun berealaiset juutalaiset olivat Raamatun mukaan jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset, ja he aina tarkistivat pyhistä kirjoituksista, oliko asia niin kuin heille saarnattiin (Ap.t. 17:11). Tämä saarnattu sanoma oli toki sanomaa kuninkaasta ja Herrasta Jeesuksesta, mutta silti sitä koeteltiin ja Raamattu antaa ymmärtää, että oli Jumalan mielen mukaista koetella ja tutkia."

        Tämä on aivan eri asia. Jeesuksesta saarnaavia piisaa. Niin tuossa ottamassasi kohdassa on myös kyse siitä, että näille saarnattiin Jeesuksesta
        Ja se mitä Jeesuksesta saarnataan, kerrotaa ei todellakaan ole sama kuin se
        mitä itse Jeesus on sanonut.
        Näin sanon sen suoraan, se mitä Jeesus on raamatussa sanonut ei tule
        tutkia onko se Jumalasta.
        Jeesus sanoo näin:"Te olette alhaalta, minä olen ylhäältä; te olette tästä maailmasta, minä en ole tästä maailmasta. 24. Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne." 25. Niin he sanoivat hänelle: "Kuka sinä olet?" Jeesus sanoi heille: "Juuri se, mitä minä puhunkin teille. 26. Paljon on minulla teistä puhuttavaa ja teissä tuomittavaa; mutta hän, joka on minut lähettänyt, on totinen, ja minkä minä olen kuullut häneltä, sen minä puhun maailman kuulla." 27. Mutta he eivät ymmärtäneet, että hän puhui heille Isästä. 28. Niin Jeesus sanoi heille: "Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut. 29. Ja hän, joka on minut lähettänyt, on minun kanssani; hän ei ole jättänyt minua yksinäni, koska minä aina teen sitä, mikä hänelle on otollista."

        "Jeesuksesta saarnaavia piisaa. Niin tuossa ottamassasi kohdassa on myös kyse siitä, että näille saarnattiin Jeesuksesta. Ja se mitä Jeesuksesta saarnataan, kerrotaa ei todellakaan ole sama kuin se mitä itse Jeesus on sanonut."

        Niinhän sinäkin täällä Jeesuksesta saarnaat. Sinun sanaasi tulee koetella. Mutta Raamatussa olevaa Jeesuksen sanaa ei tarvitse koetella. Jumala koettelee silti kyllä kutsumiaan Raamatun sanan kautta.

        Mitä tulee kumoamisiin, niin en lainkaan kumoa Raamatun sanaa. Elän sitä todeksi omassa elämässäni koko ajan, uskon kautta.

        Sinä sen sijaan olet tehnyt omista tuntemuksistasi ja lihastasi sellaisen jumalan, että tuomaasi sanomaa ei saisi koetella, siksi sinä näet kumoamisia siellä, missä niitä ei ole. Kirjoitat samalla tavalla ja hengellä kuin Suni, joten on aivan selvää, että olet sunilainen.

        Kuten en myöskään tätä kumoa:
        "Mutta te - teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä."

        Tätäkin voivat monet uskovaiset elää todeksi. Jeesus ja Pyhä Henki ei ole monopolisoitavissa. Mutta jokin muu henki kuin Jumalan Henki on tehnyt näillä raamatunjakeilla sinusta itsekkään, ylpeän ja kovan, ihmisen joka ei muka tarvitse keneltäkään toiselta kuolevaiselta mitään tarvitse (vaikka Jumalan ajatus/apu/neuvo/nuhde jne. voi tulla myös ihmisen käden kautta). Et kykene vastaanottamaan mitään. Oletko paatunut?

        Johanneksen jakeet synnin tekemistä tarkoittavat ehdoin tahdoin synnin tekemistä. Mutta Raamattu tuntee myös tahattoman synnin, sillä psalmeissa uskovainen rukoilee

        Ps. 19:12
        Mutta kuka huomaa kaikki erehdyksensä? Puhdista minut rikkomuksistani, niistäkin, joita en itse näe.

        On ilmeistä, ettet näe syntiä, jota tässäkin ketjussa olet tehnyt.


      • Ymmärrän sinua
        Raahe kirjoitti:

        "Jeesuksesta saarnaavia piisaa. Niin tuossa ottamassasi kohdassa on myös kyse siitä, että näille saarnattiin Jeesuksesta. Ja se mitä Jeesuksesta saarnataan, kerrotaa ei todellakaan ole sama kuin se mitä itse Jeesus on sanonut."

        Niinhän sinäkin täällä Jeesuksesta saarnaat. Sinun sanaasi tulee koetella. Mutta Raamatussa olevaa Jeesuksen sanaa ei tarvitse koetella. Jumala koettelee silti kyllä kutsumiaan Raamatun sanan kautta.

        Mitä tulee kumoamisiin, niin en lainkaan kumoa Raamatun sanaa. Elän sitä todeksi omassa elämässäni koko ajan, uskon kautta.

        Sinä sen sijaan olet tehnyt omista tuntemuksistasi ja lihastasi sellaisen jumalan, että tuomaasi sanomaa ei saisi koetella, siksi sinä näet kumoamisia siellä, missä niitä ei ole. Kirjoitat samalla tavalla ja hengellä kuin Suni, joten on aivan selvää, että olet sunilainen.

        Kuten en myöskään tätä kumoa:
        "Mutta te - teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä."

        Tätäkin voivat monet uskovaiset elää todeksi. Jeesus ja Pyhä Henki ei ole monopolisoitavissa. Mutta jokin muu henki kuin Jumalan Henki on tehnyt näillä raamatunjakeilla sinusta itsekkään, ylpeän ja kovan, ihmisen joka ei muka tarvitse keneltäkään toiselta kuolevaiselta mitään tarvitse (vaikka Jumalan ajatus/apu/neuvo/nuhde jne. voi tulla myös ihmisen käden kautta). Et kykene vastaanottamaan mitään. Oletko paatunut?

        Johanneksen jakeet synnin tekemistä tarkoittavat ehdoin tahdoin synnin tekemistä. Mutta Raamattu tuntee myös tahattoman synnin, sillä psalmeissa uskovainen rukoilee

        Ps. 19:12
        Mutta kuka huomaa kaikki erehdyksensä? Puhdista minut rikkomuksistani, niistäkin, joita en itse näe.

        On ilmeistä, ettet näe syntiä, jota tässäkin ketjussa olet tehnyt.

        se on todella vaikeaa, kun ihminen on päässyt harhaan ja elänyt niissä harhoissa jo ties kuinka kauan.

        Näin tällaiselle ihmiselle on syntiä se, että hänelle osoitetaan oikeaa tietä.

        Tällainen ihminen sanoo uskovansa tähänkin Jeesuksen sanaan:""Mutta te - teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä."
        Mutta sanomisillaan kumoaa sen ihmisen kohdalla jonka kohdalla tuo on saanut tapahtua Jumalan armosta.

        Tähän seuraavaan ei enää tullut "uskontunnustusta": Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä. 45. Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja he tulevat kaikki Jumalan opettamiksi.' Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni." En tiedä miksi? Mutta silloin kun nämäkin tosiasiat kielletään ihmisen kohdalla jolle näin on saanut Jumalan armosta käydä, niin eihän silloin olla
        Jumalan palvelijoita ensinkään. Nyt sanotaan sinä teit synnin, kun tuomitsit.
        Valitettavasti en tuominnut kadotukseen, vaan toin totuuden asiasta, en todellakaan soisi kenenkään joutuvan ikuiseen eroon Jumalasta.

        Ja näin kun Jumalan huomaansa ottamalle sataa sellaista sanomaa jota sinultakin on tullut, niin murheellista se on nähdä.

        Tiedän ellei Jumala saa ihmisiä herättää eivät he voi tulla näkemään mitä
        sanomaa he tuovat ja ketä vastaan.

        Silloin kun ihmiset tuijottavat kirjaimia se tekee juuri niin kuin sanassa sekin sanotaan:" sillä kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi."
        Otan tuosta kokonaisuuden:"3. Sillä ilmeistä on, että te olette Kristuksen kirje, meidän palvelustyöllämme kirjoitettu, ei musteella, vaan elävän Jumalan Hengellä, ei kivitauluihin, vaan sydämen lihatauluihin. 4. Tämmöinen luottamus meillä on Kristuksen kautta Jumalaan; 5. ei niin, että meillä itsellämme olisi kykyä ajatella jotakin, ikäänkuin se tulisi meistä itsestämme, vaan se kyky, mikä meillä on, on Jumalasta, 6. joka myös on tehnyt meidät kykeneviksi olemaan uuden liiton palvelijoita, ei kirjaimen, vaan Hengen; sillä kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi."
        Ja näin kun on ettei Jumalan oma tuo omiaan, niin sitä on vaikea ottaa vastaan
        jos Jumala ei saa ihmistä pehmittää.
        Puhutaan, että olen kova, joka on täydellistä valhetta. Missä tämä kovuus on
        olisi enemmän kuin hyvä että nöyrtyisi sisimmässään todella tutkimaan.

        Olen tuonut tänne sanomia jotka ovat raamatussa Jeesuksen sanomia
        ja kun silloin aletaan taistella niitä vastaan ja aletaan kertoa tuon sanoman tuojasta täyttä valhetta, niin enemmän kuin murheellista se on.

        Se, että miljoonittain on uskovia jotka luulevat olevansa Jumalan omia niin
        todellisuus on tämä:" moni luulee tietänsä oikeaksi joka onkin kuoleman tie."

        Se on näin kun Jeesus sanoo:"Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi."

        Se sanoma mitä ihmiset tuovat paljastavat kenen omia he nyt ovat.

        Ja näin se on:"14. Mutta kiitos olkoon Jumalan, joka aina kuljettaa meitä voittosaatossa Kristuksessa ja meidän kauttamme joka paikassa tuo ilmi hänen tuntemisensa tuoksun! 15. Sillä me olemme Kristuksen tuoksu Jumalalle sekä pelastuvien että kadotukseen joutuvien joukossa: 16. näille tosin kuoleman haju kuolemaksi, mutta noille elämän tuoksu elämäksi. Ja kuka on tällaiseen kelvollinen? 17. Sillä me emme ole niinkuin nuo monet, jotka myyskentelevät Jumalan sanaa; vaan puhtaasta mielestä, niinkuin Jumalan vaikutuksesta, Jumalan edessä, me Kristuksessa puhumme."

        "Johanneksen jakeet synnin tekemistä tarkoittavat ehdoin tahdoin synnin tekemistä. " tämä versio täydellistä ihmisopin saastaa.


    • Huomio.

      Näin Raamatun paikat menee ristiin. Joh.3:17. Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa. Joh.5:22. Sillä Isä ei myöskään tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomion Pojalle.

      • Toin kokonaisuutta

        "Sillä niinkuin Isä herättää kuolleita ja tekee eläviksi, niin myös Poika tekee eläviksi, ketkä hän tahtoo. 22. Sillä Isä ei myöskään tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomion Pojalle, 23. että kaikki kunnioittaisivat Poikaa, niinkuin he kunnioittavat Isää. Joka ei kunnioita Poikaa, se ei kunnioita Isää, joka on hänet lähettänyt. 24. Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään."

        "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. 17. Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi. 18. Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen. 19. Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat. 20. Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi. 21. Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt."

        Ymmärrätkö? Näissä ei ole mitään ristiriitaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      69
      6826
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4430
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2863
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      2111
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1673
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      99
      1465
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1161
    8. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1144
    9. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      306
      1143
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1101
    Aihe