Seurakuntavaalit

näköala

Nyt kaikki mahdolliset ehdokkaiksi seurakuntavaaleihin.Sitä kautta voimme ainoastaan vaikuttaa,ei takana arvostelemalla.

Ev.lut seurakunta on myös meidän esikoislestadiolaisten seurakunta,missä me vaikutamme,jos ei siellä?

15.9 viimeinen ilmoittamis päivä.

28

236

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VEKKAKULJU

      Totta. Ev. lut. seurakunta on EL-kristittyjen seurakunta. Mutta kannattaako tänä syksynä enää äänestää / mennä ehdolle, kun kerran kirkosta lähetään ensi vuoden alusta. Ihan vaan kysyn.

      • näkökanta

        Nyt just kannattaa.Ei kirkosta mihinkään kristitty ihminen lähde,sehän olis vihollisen voitto.
        Nyt kaikki Kristukseen uskovat liikkeelle viholliselle kiusaksi,emme anna periksi !!


      • VEKKAKULJU
        näkökanta kirjoitti:

        Nyt just kannattaa.Ei kirkosta mihinkään kristitty ihminen lähde,sehän olis vihollisen voitto.
        Nyt kaikki Kristukseen uskovat liikkeelle viholliselle kiusaksi,emme anna periksi !!

        Et ehkä oo tietoinen, että 6.1.2015 annettavan (från Sverige) ohjeistuksen myötä sakramentit otetaan EL-kansan pariin. Ja tää tietää EL-lauman siirtymistä ev. lut. kirkkomme ulkopuolelle. Eli kannattaako muutaman kk. vuoks enää asettuu ehdolle. Tällaista Päijät-Hämeessä ihan oikeesti mietiskellän. Kristittyjä EL-tahot toki on. Myös jatkossa, mutta ev. lut. kirkon ulkopuolella vain.


      • oma päätös

        Taas väärää informaatiota! Ei EL-kristillisyys vie ketään kirkosta. Yksilön päätös on sitten eri asia!


      • Kirkkomme parhaaksi
        näkökanta kirjoitti:

        Nyt just kannattaa.Ei kirkosta mihinkään kristitty ihminen lähde,sehän olis vihollisen voitto.
        Nyt kaikki Kristukseen uskovat liikkeelle viholliselle kiusaksi,emme anna periksi !!

        Juuri huomenna olen menossa allekirjoittamaan ehdokkuuspaperini kirkkoherranvirastoon. Tervetuloa muutkin. Ja ehdokkuusasiaa olen ihan sananpalvelijaltakin kysynyt ja kehoitettu on lähtemään ehdolle nyt jos koska!


      • 10+10
        oma päätös kirjoitti:

        Taas väärää informaatiota! Ei EL-kristillisyys vie ketään kirkosta. Yksilön päätös on sitten eri asia!

        En usko että esikoiset siirtyvät kirkon sakramenttiyhteyden ulkopuolelle omaan lahkoliikkeeseen.
        Kunhan nyt pohtivat tarkkaan mitä sellaisesta seuraisi, monet kannattajat luopuvat hurmahenkien vaateista ja jäävät vaikuttamaan esi-isiemme kirkkoon.

        Huonoja pappeja on, mutta on myös vähemmän hyviä saarnaajia, joille Kristuksen rakkaus ei ole avautunut. Meidän uskovien tulee koota eikä hajoittaa Jeesuksen laumaa.


      • VEKKAKULJU
        10+10 kirjoitti:

        En usko että esikoiset siirtyvät kirkon sakramenttiyhteyden ulkopuolelle omaan lahkoliikkeeseen.
        Kunhan nyt pohtivat tarkkaan mitä sellaisesta seuraisi, monet kannattajat luopuvat hurmahenkien vaateista ja jäävät vaikuttamaan esi-isiemme kirkkoon.

        Huonoja pappeja on, mutta on myös vähemmän hyviä saarnaajia, joille Kristuksen rakkaus ei ole avautunut. Meidän uskovien tulee koota eikä hajoittaa Jeesuksen laumaa.

        Niin, onhan niitä pätkä-ministereitäkin. Tasavaltamme hallituksissakin aina vaan enemmän. Ja vara-valtuutetut sitten ottavat paikan, kun EL deletoituu ev. lut. kirkon jäsenyydestä.


      • ambulance-kulj
        Kirkkomme parhaaksi kirjoitti:

        Juuri huomenna olen menossa allekirjoittamaan ehdokkuuspaperini kirkkoherranvirastoon. Tervetuloa muutkin. Ja ehdokkuusasiaa olen ihan sananpalvelijaltakin kysynyt ja kehoitettu on lähtemään ehdolle nyt jos koska!

        Jaa, täytyyks sellaiseen lupa saada palvelijalta ihan...


      • 5+3
        VEKKAKULJU kirjoitti:

        Niin, onhan niitä pätkä-ministereitäkin. Tasavaltamme hallituksissakin aina vaan enemmän. Ja vara-valtuutetut sitten ottavat paikan, kun EL deletoituu ev. lut. kirkon jäsenyydestä.

        Ei kun pätkä-lapinvanhimpia. Tämän episodin jälkeen luuta heiluu Lapissa.


      • EL pysyy kirkossa
        5+3 kirjoitti:

        Ei kun pätkä-lapinvanhimpia. Tämän episodin jälkeen luuta heiluu Lapissa.

        Minustakin alkaa tuntua siltä, että näin asia taitaa olla. Kulissien takana on tapahtunut viime viikkoina paljon. Hjuva!


      • hoitsu1
        ambulance-kulj kirjoitti:

        Jaa, täytyyks sellaiseen lupa saada palvelijalta ihan...

        No ei tietenkään! Halusin vain kuulla mielipiteensä tämän vallitsevan sekasorron keskellä. Lähinnä,että löytyykö rohkeutta hänellä kannustaa kirkon toimintaa kehittämään!


      • teu.
        VEKKAKULJU kirjoitti:

        Et ehkä oo tietoinen, että 6.1.2015 annettavan (från Sverige) ohjeistuksen myötä sakramentit otetaan EL-kansan pariin. Ja tää tietää EL-lauman siirtymistä ev. lut. kirkkomme ulkopuolelle. Eli kannattaako muutaman kk. vuoks enää asettuu ehdolle. Tällaista Päijät-Hämeessä ihan oikeesti mietiskellän. Kristittyjä EL-tahot toki on. Myös jatkossa, mutta ev. lut. kirkon ulkopuolella vain.

        ""vekkakulju""

        Et ehkä ole tietoinen , mutta se päivä ei ole vielä lukkoon lyöty
        Voi tulla sellainen tieto että se hyytää kaikki vekat ja kuljut .
        Miksi ? Siksi että Jumalan sana voi vielä saavuttaa linjan
        joka tekee hyvää jälkeä täällä koti - maassa vaikka luopioita
        onkin , ne kaikki jotka haluaa sakramentit omiin käsiin ovat
        luopioita ,, samoin kuin hiljaiset Kirkollisvaalissa ..

        Tulee vielä aika , jolloin Jumala tekee sinullekin kitisen neula muikkujan
        Niitä tönkkö suolattuja joita syödään tiettyyn vaivaan , arvaatko mihin .
        sanon jos uskot mitä kerron , siinä on vain yksi määritys . sellainen
        jota ehkä et arvaa ,, Sanon jos tarvii, .


    • näköala

      Kiri kiri kirkkoherran virastoon nyt sitten kaikki,jotka tajuamme tämänhetkisen tilanteen kirkossamme ja myös es.lestojen joukossa.
      Siunausta matkaan!!

    • isien turhat perinte

      MIten se on käykö Jumala edes kävelyllä ollessaan hiukan kirkkotarhan ulkopuolella?

      Vai pitääkö sokean ja ramman kontata sinne kirkon keskikäytävälle apua saamaan, vai kulkeeko Jeesus vieläkin pitkin sivuteitä ja poikkeaa matalaan majaankin?

      muuten milloin jumalattomat ovat alkaneet säätää Jumalan asioita ja millä meriitillä hah mitä pelletouhua tuo isienne kirkko edustaakaan.

      • 100+100

        nollanollan vihapuhetta taas.


      • Rauhoittava Sana

        Arvoisa lestadiolainen, kirkkoon kuulut itsekin. Jos koko ajan kirkkoa haukut, haukut itseäskin.


      • teenkin sen
        Rauhoittava Sana kirjoitti:

        Arvoisa lestadiolainen, kirkkoon kuulut itsekin. Jos koko ajan kirkkoa haukut, haukut itseäskin.

        Olen vakavasti harkinnut lähteä kirkosta kukaan ei ole painostanut siihen mutta sen nyky tilanne on niin heikko


      • Päijät-Häme
        teenkin sen kirjoitti:

        Olen vakavasti harkinnut lähteä kirkosta kukaan ei ole painostanut siihen mutta sen nyky tilanne on niin heikko

        Eli kyllä teitä E-lestadiolaisia on ev. lut. kirkkomme jättämässä. Ikävää. Saa nähdä kuinka paljon saat "kavereita", kun ensi vuoden alkupuolella sakramentti-ratkaisut on tehty. Ehkä ensi vuonna saat seurakunnan, jos tai kun esikois-lestadiolainen kirkko perustetaan Suomeen Sverigen siunauksella ja alaisuuteen. Siihen asti pitää olla vain vrek.


      • ei mitään asiaan
        100+100 kirjoitti:

        nollanollan vihapuhetta taas.

        harvinaisen typerä kommentti !


    • kunpa olisikin

      Ongelmana on, se etteivät esikoislestadiolaiset äänestä esikoislestadiolaista
      kirkon toimielimiin.

      Todiste. Paikkakunnallamme on niin paljon esikoislestadiolaisia äänioikeutettuja
      ettei tekisi heikkoakaan saada oma mies kirkon toimielimiin. Kun eräs veli sitten asettui ehdolle, niin eipä päässyt lävitse. SE siitä sitten.

    • Jööly

      Ja muistakaahan kaikki myös äänestää!

      • teu,

        Olen samaa mieltä :MUISTAKAA ÄÄNESTÄÄ , SILLÄ TÄSSÄ ASIASSA
        HILJAISET OVAT PETTUREITA ..

        Ei millään pahalla , mutta jos jollakin pärstälukemalla hylätään ehdokas
        se on ilman muuta, samakuin ehdokkaani olisi sitä ja tätä , jonka minä
        en voi olla siinä tuomarina , vaan olisi paras uskoa että hän on vhintään
        yhtä hyvä kuin minä itse. Tai parempi ..


      • Painanko nappia
        teu, kirjoitti:

        Olen samaa mieltä :MUISTAKAA ÄÄNESTÄÄ , SILLÄ TÄSSÄ ASIASSA
        HILJAISET OVAT PETTUREITA ..

        Ei millään pahalla , mutta jos jollakin pärstälukemalla hylätään ehdokas
        se on ilman muuta, samakuin ehdokkaani olisi sitä ja tätä , jonka minä
        en voi olla siinä tuomarina , vaan olisi paras uskoa että hän on vhintään
        yhtä hyvä kuin minä itse. Tai parempi ..

        Miettimisen aihetta vaan, itse ajattelen, että mitä minäkin olen saanut kirkolta ,kirkollisveroa vastaan viimevuonna maksoin. Reilu 1200,-
        Eihän sieltä rahan tähden kukaan eroa, mutta ärsyttää kun piispat kuolaa homojen perässä. ja kaikenmaailman Onni- Tertut ovat parhaimpia kristittyjä kirkossa!


      • Taunoke
        Painanko nappia kirjoitti:

        Miettimisen aihetta vaan, itse ajattelen, että mitä minäkin olen saanut kirkolta ,kirkollisveroa vastaan viimevuonna maksoin. Reilu 1200,-
        Eihän sieltä rahan tähden kukaan eroa, mutta ärsyttää kun piispat kuolaa homojen perässä. ja kaikenmaailman Onni- Tertut ovat parhaimpia kristittyjä kirkossa!

        Myöskään Irja Ahtolan linjaukset eivät miellytä.


      • teu,
        Taunoke kirjoitti:

        Myöskään Irja Ahtolan linjaukset eivät miellytä.

        Ei niin , vaikka se oli Askola .-


      • The Best River
        teu, kirjoitti:

        Ei niin , vaikka se oli Askola .-

        Juun kiitos nimen korjauksesta. Hän ei ole oikea piispa eikä pappi.


      • teu,
        The Best River kirjoitti:

        Juun kiitos nimen korjauksesta. Hän ei ole oikea piispa eikä pappi.

        Aivan


    • suntt.

      Ilmoitusluontoinen asia. Olen käynyt edellisissä kirkonvaaleissa äänestämässä.Ja jos jalkani liikkuu ja ajatukseni toimii, aion edelleenkin käydä äänestämässä saaden siten mandaatin arvostella tai puolustaa kirkkoa täälläkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2251
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1918
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1720
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe