Pitääkö mennä tutkimuksiin?

Huolestunut8991

Mulla on kaikilla suvun naisilla isot rinnat, paitsi mulla. Nyt ikää muutama kk vajaa 16v eli oon ysillä, rinnat on ihan saman kokoset kuin kutosella. Häpykarvoitus tuli ala asteella, menkat alko 13v ja ne on aina ollu säännölliset, kainalokarvat on vasta viimesen puolen vuoden aikana ruvennut kunnolla kasvamaan (ennen oli ihan muutama karva). Mulla ei siis oikeasti ole yhtään tissejä, nyt koko 65A tai 65AA. Pituutta on 172cm ja paino 56kg, kasvupyrähdys oli jo. Lisäksi mulla kasvaa navan alapuolella ja nännien ympärillä karvaa ja viikset kasvaa myös... :/ Sheivaamalla saan karvat hoitoon mutta rintoja en mistään saa, ja eihän siinä mitään kyllä mä toppauksia voisin käyttää mutta sitten kun liivit pitää ottaa pois ja mä käytän avonaisia paitoja niin toppaukset huomaa, mulla on siis niin pienet rinnat että push upit on turhia kun ei ole mitään mitä nostaa esiin.
Pitäisikö mennä lääkäriin?

5

59

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 15+15

      Voisin antaa hierontaterapiaa.

    • ei huolta

      Olet niin hoikka, että rinnoissa ei rasvakudosta juuri taida olla. Miten syöt? Kehityt vielä ja muutama karva rintojen ympärillä tai navan alla on ihan normaalia. Jos karvoitus tuuheutuu ja leviää on syytä tutkia tarkemmin.

      • siri di

        Samaa mieltä. Tuo paino hieman alhainen tuolle pituudelle. Ja se ei ole salaisuus, että alhainen rasvakudoksen määrä sekoittaa hormonitoimintaa. Riittävästi monipuolista ravintoa, rasvoja ja proteiineja mm.


    • Myös pienet

      Rintojen kehitykseen geenien vaikutus on kai hieman yli puolet, loput riippuu muista tekijöistä. Säännöllinen kuukautiskierto sinänsä osoittaa, että asiat ovat kunnossa. Olet ollut hoikka kasvuvuosina, sillä kai on merkitystä. Jossain vaiheessa hyväksyt pienet rintasi ja olet ihan tyytyväinen niihin. Ei ole niskakipuja suurista rinnoista johtuen, on helpompi harrastaa, ei tarvitse kalliita liivejä jne.

      Itse olen pienirintainen 40-vuotias nainen. Olin aivan onnettoman pieni rääpäle kuukautisten alettua. Ylipainoinen en ole ikinä ollut. Sisarellani ja äidilläni on muutamaa kuppikokoa suuremmat rinnat, isoäidilläni huomattavan suuret. Itse käytän vain urheilutoppeja ja vastaavia, liivit ovat liian suuret. Jossain vaiheessa tajusin, että naisellisuus ei ole rinnoista kiinni. Nämä ovat helpot ja huolettomat. Yllättävän moni mieskin tykkää pienistä käteen sopivista rinnoista.

      Pienirintaisuus ei ole sairaus. Normaali kuukautiskierto on yleensä osoitus siitä, että hormonitoiminta on kunnossa. Jos liikakarvoitus lisääntyy, niin voit käydä lääkärissä, kuten jo sanottiin. Sekin, minkä joku kokee liikakarvaisuudeksi on kovin subjektiivista. Välttämättä muut eivät edes huomaa koko asiaa (itsekin ajelen karvoja sieltä ja täältä, todellisuudessa kukaan ei ole huomannut minulla mitään karvaongelmaa).

    • olet normaali

      Lapsen painoindeksi on 19.2 eli lapsi on normaalipainoinen.
      Lapsen ihannepaino on 49.9 - 73.1 kg.

      Suurimmalla osalla ihmisitä on kuppi A rinnat.

      Itsellä D ja koko ikäni kärsinyt roukkurinnoista, vaikka en ole edes synnyttänyt.

      Pikineitä on hankala löytää, kun uin säännöllisesti ja uikkarit vaan kukuu 1/2 vuodessa käyttökelvottomaksi.

      A ja B kupin bikineitä kyllä on kaikki kaupat täynnä ja nättejä liivejä saa halvalla.

      Ihminen on aina kokonaisuus eikä se rintoja katso.

      Tunnen ihmisiä joilla on myös AA kupit ja hyvin ovat miehiä ja lapsia saaneet.

      Syö terveellisesti ja liiku, niin kaikki menee ihan hyvin.

      Jos karvoja alkaa sheivat, niin sitten niitä saa sheivata lopun ikää.

      Ei mullakaan ennen 15v kainolokarvat kasvaneet (onneksi), vaikka muuten kaikki oli ihan ok. Eli olet täysin normaali 16v.

      Jos karvasi ovat tummia ja paksuja (en usko), niin sitten niitä voi mennä näyttämään esim. terveydenhoitajalle, jos sellaista enään nykyään kouluista edes löytyy?

      http://personal.inet.fi/koti/remeli/aitoa_ruokaa.htm

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1595
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1234
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1157
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1076
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      2
      1062
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1029
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      950
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      922
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      816
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      9
      731
    Aihe