Haluttomuus hiertää

naisimmeinen 33

Saimme kolmannen prinssin noin puoli vuotta sitten ja nykyään on melko vaikeeta löytää aikaa ja energiaa seksiin. Kunpa se olisikin ainoa ongelma.. Mulla ei oo enää haluja juuri ollenkaan. Melkein ahdistun kun mies ehdottaa seksiä, haluaisin sen pian olevan ohi. Seksin jälkeen ajattelen että nyt saan olla vähän aikaa taas rauhassa. Suuseksi on alkanut tuntumaan melkeinpä vastenmieliseltä. Myös väliliha on kipeä ja hiertynyt. Voiko se vielä olla synnytyksestä (vaikka repeämät olivat niin pieniä ettei tarvinnut tikata, eikä leikattu)? En uskalla täysin puhua suoraan miehelleni tunteistani, en haluaisi pahoittaa hänen mieltään. Hän kuitenkin loukkaantuisi ja syyttäisi itseään. Kuulisin mielelläni mielipiteitä, mitä voisin tehdä.

18

347

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2 + 11

      Lukuisilta pariskunnilta seksi häviää lasten syntymän jälkeen. Se on yhtä normaali biologinen ilmiö kuin intohimo suhteen alussa.

      Valitettavasti nuoriapareja ei valisteta asiasta ollenkaan, joten järkytys on suuri, kun todellisuus iskee ja on liian myöhäistä katua.

      Asiaa ei voi mitenkään "korjata". Miehesi joutuu nyt valitsemaan, luopuuko hän seksistä lastensa tähden vai hylkääkö hän lapsensa seksin tähden. Puolet miehistä valitsee seksin pettämällä tai eroamalla.

      Sinun seksihalusi voi palata, mutta se kohdistuu sitten eri mieheen.

      • Tietää hän

        Höpö höpö...älkää nyt vain uskoko tätä väittämää "Lukuisilta pariskunnilta seksi häviää lasten syntymän jälkeen. Se on yhtä normaali biologinen ilmiö kuin intohimo suhteen alussa."

        Samoin tuo väite puolet miehistä valitsee...

        Joku on nyt katkeroitunut ja pahasti mutta mennään silti asiaan. Kannattaa todellakin pitää taukoa seksistä, jo senkin takia että paikkasi ovat vielä kipeät. SInun ei tarvitse ajatella sitä, miten miehesi reagoi, jos kerrot ettet nyt halua seksiä. Miehesi on aikuinen ja vastaa itse teoistaan, käyttäytymisestään yms.

        Keskity nyt lapsiisi ja itsesi parantamiseen. Ihme ja kumma, yhteinen perheaika lähentää usein vanhempia niin, että huomaa taas sen pilkkeen silmissä. Kyllä intohimo löytyy uudelleen, usko pois!


    • Normaalia

      Kyllä teidän on nyt vaan puhuttava asiat miehesi kanssa. On normaalia että pienten lasten kanssa halut hiipuu. Sen ei tarvitse merkitä sitä että seksi jää kokonaan pois. Se voi lisääntyä kun voimavarat kasvaa taas ja lapset kasvaa suuremmiksi.
      Nainen käy raskausaikana ja lasten ollessa pieniä isoja muutoksia läpi jaksamisessa ja hormoonitoiminnassa. Miehen luulisi ymmärtävän kun hän tietää syyn seksihalujen puutteeseen väliaikaisesti.

      • 2+6

        Miehelle pitää tehdä myös selväksi, että tämä väliaikainen voi ja todennäköisesti tarkoittaakin vähintään kahtakymmentä vuotta.


      • Vaihtamalla Paranee
        2+6 kirjoitti:

        Miehelle pitää tehdä myös selväksi, että tämä väliaikainen voi ja todennäköisesti tarkoittaakin vähintään kahtakymmentä vuotta.

        Meilläkin loppui vaimon halut synnytykseen. Ei auttanut osallistuminen, ei öiset valvomiset työviikolla jotta äitiyslomalla oleva äiti saisi levätä, ei hellyys huomionosoitukset, eikä mikään muukaan. Reilu kolmekymppisiä oltiin. Jokseenkin kaikkiin aloitteisiini tuli torjunta, seksiä - jos sitä sellaiseksi voi kutsua - oli yhden käden sormilla laskettava määrä vuodessa. Muutaman vuoden jaksoin yrittää ja tulla torjutuksi, kerta kerralta pitemmin väliajoin.

        Sitten jossain kohtaa huomasin etten enää halua koko naista, hänestä oli vaivihkaa tullut minulle yhdentekevä. Muutin nukkumaan toiseen huoneeseen ja lakkasin huomioimasta häntä muutoin kuin tavanomaiseen kämppistapaan. Laittaessani ruokaa laitoin toki hänellekin, toivotin aamulla huomenet ja illalla yöt, mutta siinä kaikki. Parissa kuukaudessa muutuin kiinnostavaksi. Rouva alkoi kysellä mikä on ja pyydellä seurakseen vuoteeseen seksin merkeissä. Muutaman kerran kävin, mutta vuosikausien torjumisen jälkeen seksi tuntui hänen kanssaan vastenmieliseltä.

        Jonkin aikaa tuon jälkeen päädyin muuttamaan omilleni ja otimme eron. Ex on edelleen katkera tultuaan jätetyksi, mutta itse tunsin ollessanin ensi yötä omassa kämpässä kuin olisin päässyt vankilasta. Noin vuotta myöhemmin tapasin nykyisen naisystäväni, ja hänen ymmärtäväisellä suhtautumisellaan olen päässyt yli tuon edellisen suhteen aiheuttamista vammoista seksuaalisuuteeni. Nautimme toistemme läheisyydestä ja seksistä ja olen vihdoin onnellinen vuosien korpivaelluksen jälkeen.


    • prinssi ja prinsessa

      Niinpä. Yllä oleva puhuu asiaa.
      Suusi sinun nyt kuitenkin pitäisi saada auki. Taidat pitää miestä "neljäntenä prinssinäsi", eli pikkulapsena jota pitää varjella pahalta mieleltä?!
      Jos miehesi on kypsä mies ja isä, hän kyllä ymmärtää ja tukee sinua. Pysyy rinnallasi myös tämän pikkulapsivaiheen ajan.
      Osoittakaa toisillenne hellyyttä ihansiinä arjen lomassa. Jakakaa vastuuta ja nauttikaa hyvistä hetkistä yhdessä, koko perhe ja myös kahdenkesken. Se kahdenkeskisen ajan löytäminen on juuri tärkeää. Eikä se ole välttämättä sama kuin seksi. Onmonta tapaa olla lähellä ja yhdessä. Ja kukaties se sitten johtaa muuhunkin..
      Ja tärkeää on myös, että kummallakin olisi myös oma elämä. Kodin ulkopuolella. Omat ystävät ja harrastukset, ihan mahdollisuuksien mukaan. Ilman lapsia ja puolisoa. Kukaan ei jaksa pyörittää pelkkää samaa rumbaa neljän seinän sisällä ilman aikuiskontaktia kodin ulkopuolella! Sinnehän tukehtuu! Vauva ja pieni lapsi vaatii paljon,mutta ei vahingoitu jos äiti ja/tai isä välillä ottaa omaa aikaa ja lapsi jää hyvän luotettavan hoitajan kanssa kotiin. Päinvastoin. Eikä se tarkoita kapakkaa ja per.seet olalla-känniä. Vieraita naisia/miehiä kuten varmasti joku valopää taas tulee ehdottamaan. Ihan käynti kirjastossa, kahvilla ystävättären kanssa, ulkona luonnossa, mikä nyt kiinnostaa.
      Lapset ovat pieniä niin pienen hetken. Se on rankka vaihe elämässä, mutta myös valtavan antoisa. Nauti siitä!

      • 6 + 4

        "Jos miehesi on kypsä mies ja isä, hän kyllä ymmärtää ja tukee sinua"

        Isän pitää ymmärtää, että ilot on ohi ja ankeus alkaa. Sääli, että tämä tulee vasta nyt esiin.

        Olipa isä kypsä tai ei, seksin tarve tuhoaa elämän, jos se ei saa tyydytystä. Siihen vain ei ole parannuskeinoa.


      • gnaioaghbg
        6 + 4 kirjoitti:

        "Jos miehesi on kypsä mies ja isä, hän kyllä ymmärtää ja tukee sinua"

        Isän pitää ymmärtää, että ilot on ohi ja ankeus alkaa. Sääli, että tämä tulee vasta nyt esiin.

        Olipa isä kypsä tai ei, seksin tarve tuhoaa elämän, jos se ei saa tyydytystä. Siihen vain ei ole parannuskeinoa.

        Meinaatko joka viestiin vastata samala kaavalla...haha


    • halloota

      Mene gynekologille näyttämään alapäätäsi, kerro ongelmista.
      Moni aviomies ei puoli vuotta synnytyksestä ole vielä edes kertaakaan päässyt kokeilemaan, miten mahtaisi onnistua seksi. Olet aivan liian arka omien tunteittesi ilmaisemisessa, tuota menoa ajaudutte eroa kohti. Uskalla sanoa että yhdyntä sattuu ja tuntuu vastenmieliseltä, jos kerran niin on. Älä ole henkisesti kynnysmatto. Miehesi joko ymmärtää tai ei, ainakin tietää miten tunnet.

    • mek

      Jos synnytyksen jälkeen ei puolenvuoteen ole kunnon seksiä niin voi olla että mies on jo kaynyt josaain muualla sen siksin hoitamatta kun mies ei voi olla ilman seksiä kuin max 2viikkoa ja sekin ei ole mielyttävää. Kyllä seksi tulee heti sen jälkitarkastuksen jälkee mukaan kuvioon tai siitten parisuhdetta ei kohta ole olenkaan.

      • 1 + 15

        Älä puhu paskaa. Olen mies ja olen ollut ilman seksiä jo toistakymmentä vuotta. Perhe on vielä kasassa, ja lapset voivat upeasti.


      • en usko tuota

        No tuo on aika omituista kuultavaa. Että mies ei hallitse lainkaan himoja. Kyllä maar niitä miehiä on, jotka kilvoittelevat vuodesta toiseen ja vuosikymmenestä toiseen ilman mitään fyysistä kanssakäymistä...niitä on lähestulkoon joka uskonnossa...kristityt munkit...hindujen pyhät miehet...buddhalaismunkit jne jne. ja sitten monessa kulttuurissa uskonto rajoittaa fyysistä kanssakäymistä ihan ns. tavallisiltakin miehiltä esim esiaviolliset suhteet kiellettyjä, paastoajat jne jne. Ja usko tai älä...on miehiä jotka oikeasti noudattavat uskontonsa ulkonaisia käskyjä pitäen hengellisyyttä suurempana onnena kuin maallisten himojen tyydyttämistä.


      • 18 + 6
        en usko tuota kirjoitti:

        No tuo on aika omituista kuultavaa. Että mies ei hallitse lainkaan himoja. Kyllä maar niitä miehiä on, jotka kilvoittelevat vuodesta toiseen ja vuosikymmenestä toiseen ilman mitään fyysistä kanssakäymistä...niitä on lähestulkoon joka uskonnossa...kristityt munkit...hindujen pyhät miehet...buddhalaismunkit jne jne. ja sitten monessa kulttuurissa uskonto rajoittaa fyysistä kanssakäymistä ihan ns. tavallisiltakin miehiltä esim esiaviolliset suhteet kiellettyjä, paastoajat jne jne. Ja usko tai älä...on miehiä jotka oikeasti noudattavat uskontonsa ulkonaisia käskyjä pitäen hengellisyyttä suurempana onnena kuin maallisten himojen tyydyttämistä.

        Kyllä mies himonsa pystyy hallitsemaan, mutta älä uskottele, että siitä onni seuraa. Parempi kuitenkin, että isä kärsii kuin että lapset kärsivät.


      • mek
        1 + 15 kirjoitti:

        Älä puhu paskaa. Olen mies ja olen ollut ilman seksiä jo toistakymmentä vuotta. Perhe on vielä kasassa, ja lapset voivat upeasti.

        On varmaan kiva kävellä ja olla koko ajan vehje pystyssä ja aika saamton mies jo naistaan on noin kauan katellut ilman seksiä tai sitten käyt vieraissa tai runkkaat.


      • mek
        1 + 15 kirjoitti:

        Älä puhu paskaa. Olen mies ja olen ollut ilman seksiä jo toistakymmentä vuotta. Perhe on vielä kasassa, ja lapset voivat upeasti.

        Miksi sinä naimissa olet jos ei siihen seksi kuulu itsell äei olisi mitään syytä' elää naisen ja lapsien kanssa jos sitä seksiä ei ole suhteessa. Kun seksiä ei ole tai sitä on vaikka kerran kuussa niin ei se mikään suhde ole ja kaikki muutkin asiat rupeat ottamaan päähän ja se siitä. Sama homma jos nainen pihistelee seksistä niin mies rupeaa pihistelemään rahoistaan ja perheen elatuksesta niin sitten voidaan kattoa mikä on tarkeää. Itse miehenä en seksittömässä suhteessa montaa kuukautta kituisi jos ei puhekaan auta.


    • naisimmeinen 33

      Kiitos kannanotoista. Taidan tietää mitä tulisi tehdä, tunnen vain olevani voimaton tilanteen suhteen.

    • -----------

      1 15: " Olen mies ja olen ollut ilman seksiä jo toistakymmentä vuotta. Perhe on vielä kasassa, ja lapset voivat upeasti."

      Mitä ikäluokkaa olet? Jos oot alle 60 v niin ihmettelen, miten oot voinut olla ilman seksiä noin kauan.

      Itse oon myös ollut ilman seksiä yli 10 vuotta ja edelleen naimisissa. Olen hakenut seksin muualta sen jälkeen kun vaimo pisti reidet ristiin. Olen 56 vuotias.

      • 1 + 15

        Olen alle 50. Rankkaa on ollut mutta en olisi voinut katsoa itseäni peiliin, jos olisin rikkonut lasten kodin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      370
      4599
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      85
      1865
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1610
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      214
      1403
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1400
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1371
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1357
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1235
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe