Las Palmas vs. Playa del Ingles

***

Mitä eroa näillä kahdella kohteella on? Siis muuta kuin että jälkimmäinen on turistirysä? Kummassa lomailu tulee halvemmaksi? Onko Las Palmasissa halvempaa syödä, shoppailla ym.? Kumpaan itse menisitte?

138

4936

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • holly hogan..

      ingles fantasiaa...aah..

    • elämä on

      Miksi kysyt tätä, kun olet itse jo päätöksesi tehnyt?

    • Jos olet turisti,niin mikäpä sinulle voisi paremmin sopia kuin turistirysä,jossa kaikki palvelut ja tarjonta ovat juuri sinua varten,vieläpä kovan kilpailun vuoksi edullisena versiona.Rantalomailuun sopii ingles paremmin kuin kaupunkikohde,vaikka Canteras-ranta onkin ihan hyvä.Säätila on saaren eteläosassa järjestään parempi, joten senkin puolesta ingles voittaa.Majoitusmuodot ovat monipuolisempia inglesissä ja tarjonta todella runsas.Ja mikä parasta Las Palmasiin pääsee bussilla helposti joten sekään ei jää kokematta jos vain mennä haluttaa.Hintataso ,kunhan hyvin valitsee,ei isommin vaihtele näiden kohteiden välillä,joten se ei varmaan ratkaise. Menen aina Inglesiin.

    • LP paras

      Minä taas menen Las Palmasiin, koska haluan syödä hyvää ruokaa, en turistipöperöä ja käyn joka kerta myös konsertissa .

    • Kyllä Inglesissä saa hyvää ruokaa,sekä turistipöperöä (monipuolisuutta)kunhan katsoo missä syö.Monet eivät konserteista innostu ja esiintyjätkin lyhyehkön loman aikana ovat sitä mitä ovat. Bussilla pääsee kyllä, jos oikein innostuu,myös konsertteihin.

    • Ingles on parempi

      Onhan se aikas avutonta jos ei Play del inglesistä löydä hyviä ruokapaikkoja. Olen reissannut kymmeniä kertoja ja jopa asunut siellä ja vain kerran olen saanut heikkotasoista ruokaa.
      Inglesissä on huomattavasti parempi ilmasto eli kuivempaa ja lämpöisempää kuin Las Palmasissa eli viimeisellä neljällä reissulla ei ole inglesissä satanut kertaakaan.

      Yhtälailla Inglesin puolelta pääsee konsertteihin ja shoppaileen, en todellakaan haluaisi että bungalowin vieressä olis valtava kauppakeskus.

      Mutta huomatkaa aloittajan asenteellisuus (turistirysä jne)

    • LP on paras

      No hei, onhan se Ingles turistirysä pahimmasta päästä, turha sitä on kieltää.

      Jokainen menköön, minne haluaa, mutta Las Palmasissa voi yhdistää kaupunki- ja rantaloman. Itse en rannasta muuten välitä kuin että juoksen sitä pitkin aamu- ja iltalenkin, Canterasin rannalla se onnistuu täydellisesti.

      • Igles on parempi

        Canterasin rannalla juoksulenkki on yhtä tuskaa (kokemus 4v takaa), vaikka on hyvät juoksukengät, niin Inglesin rannan juoksua ei voita mikään. Las Palmas täynnä narkkareita ja paikallisia laitapuolen porukoita.Siinä ohessa siellä on mukana lieveilmiöt, käytiin bussilla viiko sitten päivämatkalla Las Palmasissa ja Canterasin rantakadulla soi rummutus kaikista rannan kaiuttimista tosin se ei ollut kovalla, mutta viikko tai kaksi kuunnella sitä samaa nauha olisi kyllä painajaista.


    • seirita

      Kyllä on, se on kaikessa halvempi kuin etelä eli esim Ingles, johon itse en mene koskaan,syön, juon ja nautin Las Palmasissa jossa olen käynyt jo n 40v, se on kotini, elää paikallisten kanssa, puhus espanjaa, aivan mahtavaa, nyt lähden 8pv kuluttus, sain kivan kämpän rannasta, terassin ym,, kelpaa nauttia upeasta Canterasin rannasta, käyn myös Carrefourissa ja Hyperdinossa jotka on edullisia kauppoja, vaatteita edullisesti esim Desnudos 2 myymälää Corte Inglesin takana, lisäksi monia muita, La Naval kadulla on halpoja kenkiä, jossa käyn ja aina, hyvää ruokaa syön "El gordo que rie" rannalla, Kukko Feliz on myös hyvä.Ihanaa lomalla pian.

    • Olen käynyt Gran Canarialla erittäin usein,niin Las Palmasissa ,kuin Playa del Inglesissäkin.Molemmissa on turisteja runsaasti.Voiko joku selittää minulle miksi sana turistirysä on jotenkin negatiivinen,itse kun koen sen pelkästään positiivisena.Mikäpä turistille olisi parempaa kuin monipuolinen ja runsas tarjonta kaikesta tarpeellisesta, edulliseen hintaan.Jos jokin "juttu"ei kiinnosta niin useammin käyneet osaavat helposti välttää niitä huonoja puolia,mitä ne sitten ovatkin.Tietysti jotkut voivat ajatella,että en ole turisti, enkä mene turistirysään.Minä olen turisti ja menen ,nauttimaan käsitteen hyvistä puolista !! Kertokaa niistä huonoista puolista meille turisteille.

      • Mistä muuten tiedät hintaeron ,jos et koskaan käy Inglesissä?HIPERDINO löytyy myös Inglesin alueelta kuten myös Desnudos ,lisäksi on monia muita.Espanjaa voi hyvin puhua myös Inglesissä,olen kokeillut.Kohta olen Inglesissä itsekin,nauttimasa auringosta ja edullisesta hyvästä ruoasta,miksei juomistakin.Saatan käväistä myös Las Palmasissa,ellei siellä sada.


      • caramba
        donluis kirjoitti:

        Mistä muuten tiedät hintaeron ,jos et koskaan käy Inglesissä?HIPERDINO löytyy myös Inglesin alueelta kuten myös Desnudos ,lisäksi on monia muita.Espanjaa voi hyvin puhua myös Inglesissä,olen kokeillut.Kohta olen Inglesissä itsekin,nauttimasa auringosta ja edullisesta hyvästä ruoasta,miksei juomistakin.Saatan käväistä myös Las Palmasissa,ellei siellä sada.

        Olen asunutkin Las Palmasissa vuosia, ja etelä on enemmän turistirysä, ja Las Palmasissa on huipputarjontaa, olen käynyt Inglesissä päivän viimeksi noi 2v sitten, ja tiedän missä käyn ja mitä ostan versus Inglesin hinnat, ja olen aina seurannut hintoja muutenkin, eli mun elämä on vähintään 50% halvempaa kuin muualla.


    • Halpuus ei aina ole hyvän elämän takuu.Itse en arvaa kommentoida hintoja parin vuoden takaisin tiedoin,vallankin kun päivässä ei ehdi juurikaan asioihin perehtyä.Turistirysän merkitys joko huonona tai hyvänä asiana on vielä selvittämättä.Suurin osa kanariankävijöistä ei juokse hienojen(kalliiden) kauppojen perässä,varsinkin kun inglesin alueen ososkeskukset ,kuten Bellavista ja Tablero tarjoavat ostosnäkäisille riittävän kohteen.Ei Ingles ole mikään kirosana vaan suosituin Gran Canarian lomakohde.

    • Leena Nuottaniemestä

      Makuja on monia. Itse haluan lomalla asua paikallisväestön keskellä olin sitten Kanarialla tai vaikka Kyproksella. Olen ollut Inglesissä ja Aya Napassa ja molemmilla kerroilla vietin suurimman osan poissa alueilta, niin kamalia massaturismikohteita ne olivat. Päätin, etten enää koskaan mene tuollaisiin tehtyihin hotellikeskittymiin.

      • el kana

        Mitähän se paikallisväestö ajattelee, kun heidän keskelleen tupsahtaa turisti?
        Eiköhän se paikallisväestö näe tarpeeksi turisteja työnsäkkin puolesta. Tuskin he haluavat turisteja pihapiirissään nähdä.


      • caramba
        el kana kirjoitti:

        Mitähän se paikallisväestö ajattelee, kun heidän keskelleen tupsahtaa turisti?
        Eiköhän se paikallisväestö näe tarpeeksi turisteja työnsäkkin puolesta. Tuskin he haluavat turisteja pihapiirissään nähdä.

        Ovat yleensä mukavia, ja espanjaa puhuvana, on kiva jutella, mä en katso lomalla turisteja vaan paikallista elämää.


    • On kuitenkin erittäin hyvä,että näitä hotelliksekittymiä on,koska suurin osa matkustavaisista sinne haluaa.Paikallisväestön keskuuteen onkin jo hiukan vaikeampi mennä lomailemaan,tarjonta kun ei useinkaan kohtaa kysyntää.Omatoimimatkailuna se kyllä käy,mutta matkatoimiston (vähäinen)turva puuttuu silloin,sekä myös kielitaitoongelmat nousevat suurempaan merkitykseen.

    • mainospäällikkö

      Jos haluaa palella ja nauttia vesi sateesta niin suosittelen silloin Las Palmasia, jos haluaa nauttia auringosta ja lämmöstä niin silloin Play del ingles. Loistavia ja tasokkaita ruoka ravintoloita löytyy kummastakin, mutta Play del ingles on tässäkin parempi nykyään.
      Jos on pakko paljon lomalla shoppailla niin siitä vaan, itse käyn tietyissä paikallisissa kaupoissa kerran tekemässä kierroksen, mutta putiikit eivät ole PDI/LP.
      Minun lomani ei kulu kaupoissa vaan maisemissa ja nähtävyyksissä. koska Suomesta saa laadukkaampaa tavaraa, kuin Kanarialta.

      • ykstoistaplus10

        Las Palmasissa usein lomailleena en ole siellä vielä koskaan palellut, pari sadekuuroa on sattunut matkalle, mutta kyllä Gran Canarian eteläosissakin sataa, elätelkää te rysähyrrät vaan noita kulahtaneita juttujanne. Ne ovat juuri yhtä loppuun kuluneita kuin Gran Canarian eteläosa ja luultavasti myös te, mainospäällikkö ja donluis.

        Ei Inglesin kaltaisessa turistirysässä ole varmaan tarpeellistakaan pitää laatutavaroiden valikoimaa, koska siellä asioi vain teidän kaltaiset juntit. Menkääpä ostoksille Las Palmasiin, jo löytyy laatua ja valikoimaa. Laadusta voi olla monta mieltä, mieltä, teidän reduille riittää Inglesin taso, moni muu haluaa enemmän.

        Vielä mainospäälliköltä kysyn, mitä maisemia ja nähtävyyksiä Inglesissä on tarjolla?


      • ruoka ravintoloita

        ruoka ravintoloita


      • sivusta lukija
        ykstoistaplus10 kirjoitti:

        Las Palmasissa usein lomailleena en ole siellä vielä koskaan palellut, pari sadekuuroa on sattunut matkalle, mutta kyllä Gran Canarian eteläosissakin sataa, elätelkää te rysähyrrät vaan noita kulahtaneita juttujanne. Ne ovat juuri yhtä loppuun kuluneita kuin Gran Canarian eteläosa ja luultavasti myös te, mainospäällikkö ja donluis.

        Ei Inglesin kaltaisessa turistirysässä ole varmaan tarpeellistakaan pitää laatutavaroiden valikoimaa, koska siellä asioi vain teidän kaltaiset juntit. Menkääpä ostoksille Las Palmasiin, jo löytyy laatua ja valikoimaa. Laadusta voi olla monta mieltä, mieltä, teidän reduille riittää Inglesin taso, moni muu haluaa enemmän.

        Vielä mainospäälliköltä kysyn, mitä maisemia ja nähtävyyksiä Inglesissä on tarjolla?

        Haista sinä pitkä vittu!!!!!


      • ykstoistaplus10 kirjoitti:

        Las Palmasissa usein lomailleena en ole siellä vielä koskaan palellut, pari sadekuuroa on sattunut matkalle, mutta kyllä Gran Canarian eteläosissakin sataa, elätelkää te rysähyrrät vaan noita kulahtaneita juttujanne. Ne ovat juuri yhtä loppuun kuluneita kuin Gran Canarian eteläosa ja luultavasti myös te, mainospäällikkö ja donluis.

        Ei Inglesin kaltaisessa turistirysässä ole varmaan tarpeellistakaan pitää laatutavaroiden valikoimaa, koska siellä asioi vain teidän kaltaiset juntit. Menkääpä ostoksille Las Palmasiin, jo löytyy laatua ja valikoimaa. Laadusta voi olla monta mieltä, mieltä, teidän reduille riittää Inglesin taso, moni muu haluaa enemmän.

        Vielä mainospäälliköltä kysyn, mitä maisemia ja nähtävyyksiä Inglesissä on tarjolla?

        Inglesin tapaisessa rysässä on ihme kyllä prikulleen samat muotiliikkeet kuin Las Palmasissa,jos valikoima on huonompi se varmaan johtuu suuremmasta menekistä,väkeä kun riittää.Las Palmas ei ole maisemiltaan kaupunkimaisemaa kummempi,sitä saa Stadissa elänyt katsella kotomaassakin,ranta onkin sitten jo eri tasoa.Sateesta,Ingesin lukuisilla matkoilla ei ole satanut yhteensä sen enempää kuin muutamalla Las Palmasin reissulla,Kerro nyt vielä mtä siellä pääkaupungissa on enemmän sellaista mikä on sitä hyvää.Olen kyllä palellut ,niin Las Palmasissa kuin Inglesissäkin,jälkimmäisessä vähemmän,vaikka vierailuja moninkertainen määrä.No, Las Palmasiin ehkä alunperin pukeudutaan lämpimämmin.Tässä iässä on itse kukin enemmän tai vähemmän kulahtanut jos mennään henkilökohtaisuuksiin,juttujen kulneisuuden määrittää varmaan lukija.


      • yhdys sanoja
        ruoka ravintoloita kirjoitti:

        ruoka ravintoloita

        vesi sateita


      • pös
        donluis kirjoitti:

        Inglesin tapaisessa rysässä on ihme kyllä prikulleen samat muotiliikkeet kuin Las Palmasissa,jos valikoima on huonompi se varmaan johtuu suuremmasta menekistä,väkeä kun riittää.Las Palmas ei ole maisemiltaan kaupunkimaisemaa kummempi,sitä saa Stadissa elänyt katsella kotomaassakin,ranta onkin sitten jo eri tasoa.Sateesta,Ingesin lukuisilla matkoilla ei ole satanut yhteensä sen enempää kuin muutamalla Las Palmasin reissulla,Kerro nyt vielä mtä siellä pääkaupungissa on enemmän sellaista mikä on sitä hyvää.Olen kyllä palellut ,niin Las Palmasissa kuin Inglesissäkin,jälkimmäisessä vähemmän,vaikka vierailuja moninkertainen määrä.No, Las Palmasiin ehkä alunperin pukeudutaan lämpimämmin.Tässä iässä on itse kukin enemmän tai vähemmän kulahtanut jos mennään henkilökohtaisuuksiin,juttujen kulneisuuden määrittää varmaan lukija.

        Vanha kaupunki!


    • nähnyt

      Maisemia on jokapuolella ympärillämme. Katsojasta riippuu mitä arvostaa.
      Nähtävyydet ovat ihan sama juttu. Museot tai konsertit eivät kaikkia kiinnosta. Jonkun mielestä nähtävyys voi olla ihan muuta, esim. näen jotain erikoista luonnossa, ihmisissä, asunnoissa, eläimissä, missä tahansa....
      Jollekin riittää lepo ja lämpö, ruoka, rauha tai toiselle juhlinta, meno....
      Mitäpä olemme toisen valintoja arvostelemaan tai ketään miksikään leimaamaan.
      Että niin on. Mieluisia lomia vaan etsiskelemään ja elämään. Ei tässä leimaajia tarvita

      • 3+5

        Kyllä se nyt vaan kertoo jotain kirjoittajasta, jos ihailtavat maisemat on sitä Inglesin tasoa ja siellä tosiaan haisee se *****. Kyllä ne nyt on Inglesin huru-ukkelit tässä leimaamassa laadukkaampia paikkoja etsiviä.


      • mainospäällikkö
        3+5 kirjoitti:

        Kyllä se nyt vaan kertoo jotain kirjoittajasta, jos ihailtavat maisemat on sitä Inglesin tasoa ja siellä tosiaan haisee se *****. Kyllä ne nyt on Inglesin huru-ukkelit tässä leimaamassa laadukkaampia paikkoja etsiviä.

        Vai että ihan tässä ollaan huru-ukkoja, nyt kyllä tuollaisen haukkujan haluaisin tavata henkilökohtaisesti Play del inglesissä tai las palmasissa ja katsotaan sitten kuka on mitäkin ;)


      • 3+5 kirjoitti:

        Kyllä se nyt vaan kertoo jotain kirjoittajasta, jos ihailtavat maisemat on sitä Inglesin tasoa ja siellä tosiaan haisee se *****. Kyllä ne nyt on Inglesin huru-ukkelit tässä leimaamassa laadukkaampia paikkoja etsiviä.

        Mistä kohdasta näet laadukkaampaa maisemaa Las Palmasissa?


      • kuittaaja5+3
        donluis kirjoitti:

        Mistä kohdasta näet laadukkaampaa maisemaa Las Palmasissa?

        Kerrostalojen välissä näkee hyvin maisemia ja vahingossa voi merikin pilkistää!


      • kuittaaja5+3 kirjoitti:

        Kerrostalojen välissä näkee hyvin maisemia ja vahingossa voi merikin pilkistää!

        Laadukkaampaa???


      • kuittaaja5+3
        donluis kirjoitti:

        Laadukkaampaa???

        Hei donluis,

        Kuittasin vain, en todellakaan tarkoittanut!


      • kuittaaja5+3 kirjoitti:

        Hei donluis,

        Kuittasin vain, en todellakaan tarkoittanut!

        No broblem


    • mainospäällikkö

      Ystävätär oli viime helmikuussa Las Palmasissa jossa satoi koko viikon ja lämpötilat siinä 14-17 asteen paikkeilla, oli hänellä mukava ja lämmin loma :)

      Jos menee lomalle Play del inglesiin niin eihän se ole vankila? Itse ainakin joka kerta vuokrannut auton ja ajellut kylästä kylään läpi vuoriston. Siellä näkee niitä nähtävyyksiä ja maisemia ja kyllä niitä maisemia löytyy myös Play del inglesistä.

      Ja ne käytöstavat ovat näköjään jo lapsena unohtunut ykstoistaplus10 , jos niitä edes koskaan on opetettukaan hänelle!

      Tietääkseni tämä on keskustelu palsta Kanariasta, ei toisten henkilöiden haukkumapaikka!??

      • 16+7

        Osui ja upposi? Se on merkillistä, että siinä vaiheessa, kun pitäisi keskustella, ruvetaan moittimaan käytöstapoja. Oikeinkirjoitus on niistä varmaan aika perusjuttuja. Tarkoitit varmaan Playa del Inglesiä. Säälittää ne ruoka ravintolat, vesi sateet ja keskustelu palstat.

        Käytöstapoihin kuuluu myös kyky ottaa vastaan näkemyksiä, jotka ei aina vastaa omia. Jos haluaa pitää kaikkia muita loukkauksina, se voi käydä pitkän päälle raskaaksi ja silloin joku Inglesin turistihautomo voi olla ihan hyvä latauspaikka.


      • mainospäällikkö
        16+7 kirjoitti:

        Osui ja upposi? Se on merkillistä, että siinä vaiheessa, kun pitäisi keskustella, ruvetaan moittimaan käytöstapoja. Oikeinkirjoitus on niistä varmaan aika perusjuttuja. Tarkoitit varmaan Playa del Inglesiä. Säälittää ne ruoka ravintolat, vesi sateet ja keskustelu palstat.

        Käytöstapoihin kuuluu myös kyky ottaa vastaan näkemyksiä, jotka ei aina vastaa omia. Jos haluaa pitää kaikkia muita loukkauksina, se voi käydä pitkän päälle raskaaksi ja silloin joku Inglesin turistihautomo voi olla ihan hyvä latauspaikka.

        Ja silloin voi haukkua toisia miten haluaa??


      • mainospäällikkö
        mainospäällikkö kirjoitti:

        Ja silloin voi haukkua toisia miten haluaa??

        Ei tarvitse muistuttaa käytöstavoista jos ne osaa ja pidetään ne mielessä. Käsittääkseni tämä on Kanarian matkailusivusto, eikä suomenkielenoikeinkirjoituspaikka tai toisten haukkumispaikka??


      • epä-suomalainen
        mainospäällikkö kirjoitti:

        Ei tarvitse muistuttaa käytöstavoista jos ne osaa ja pidetään ne mielessä. Käsittääkseni tämä on Kanarian matkailusivusto, eikä suomenkielenoikeinkirjoituspaikka tai toisten haukkumispaikka??

        suomalaiset ovat niin riitaista kansaa että tappelu ja haukkuminen saadaan aikaan ihan mistä vaan . Jokin vuosi sitten oli hirveän katkeroitunut kiljunta pc n ja maccien käyttäjien välillä


        minä asuin aiemmin Fuengirolassa ja siellä oleva suomalaisporukka ravintola Jazzminessa sanoi tappavansa minut ellen häviä paikkakunnalta


        Las Palmas on siitä mukava että täällä ei useinkaan suomalaisiin törmää


    • Nautiskelija10

      Olin perheeni kanssa helmikuussa Playa del Inglesissä, kaksi viikkoa.
      Ja huom...Kanarialla olen ollut ainakin 30 kertaa.
      Sisareni ja hänen lähipiirinsä olivat Las Palmasissa.
      Soittelimme päivittäin ja kävimme kyläilemässä muutaman kerran.
      Ja sanon, että varmasti totta, että Las Palmas oli kylmempi paikka.
      Ei tarennut iltasella istua terassilla Las Palmasissa, mutta Inglesissä tarkeni.
      Ja mitä tuohon turistirysään tulee,
      Inglesin ympäristöstä löytyy paljon paikallista asutusta ja hyviä shoppailupaikkoja.
      Kuka onkaan käskenyt tehdä ostokset hotellin yhteydessä olevasta pienestä
      kaupasta tai viettää päivää hotellin uima-altaalla.
      Mutta joskus on mukava olla vain hotellin altaalla eikä kävellä metriäkään mihinkään.
      Lomallahan mikään ei ole pakkoa:)

    • Pojot Palmasille

      Subjektiivinen mielipiteeni neljällä saarella yhteensä neljässätoista kohteessa lomaillena on että Las Palmas on ollut ehdottomasti paras ja Playa del Ingles puolestaan huonoin.

      Jos kaipaa rantalomaa "turistirysässä" on Kanarian saarilla huomattavasti viihtyisämpiäkin kohteita kuin ränsistymään päin oleva Ingles. Toki jos suomalainen seura ja iltahuvit ovat tärkeitä niin silloin Ingles on oiva valinta.

    • LP on paras

      Mutta silloin, kun lähdetään sille tielle, että väitetään ihan mitä sattuu sateisuudesta ja kylmyydestä, niin ei olla oikein rakentavasti liikkeellä. Kannattaa muuten verrata Inglesin ja Palmasin vuotuisia sademääriä!

      Se, mikä säiden puolesta eniten erottaa nuo kaksi paikkaa, on tuulisuus. Inglesissä tuulee usein kovaa, Canterasin ranta on hyvin tuulilta suojattu.

      Kyllä minä ymmärrän ihmisiä, jotka haluavat lomallaan heittää aivot narikkaan ja vain levätä. Mutta sitten on niitä, jotka suosivat kaupunkilomia, koska haluavat nähdä paikallista elämää ja nauttia kaupungin monipuolisista palveluista. Ja mikäs sen mukavampaa, jos nuo kaksi voi yhdistää. Vai mitä?

    • Maalta kaupunkiin ja kaupungista maalle?Jos käyn kaupuknkilomalla saatan vaihtaa maata Espanjasta johonkin toiseen.Sademäärätilastot eivät toimi sateenvarjona eivätkä lämmitä.Jostain syystä ,kun kerran vertailla näitä kahta pitäisi niin kyllä kylmyyden vastakohta on lämmin eikä haalean pilvinen,ja jos kaupunkiin haluaa,niin pieninä annoksina valitussa säässä se onnistu Inglesistä hienosti.Tuulisena päivänä hotellin allas tarjoaa löhövaihtoehdon jos vaeltelu ei kiinnosta,näitä Inglesissä riittää,kuten myös sijainniltaan vaihtelevia hotelleja ja muita yönviettopaikkoja.Jos yksi paikka on jollekin hyvä ja toiselle toinen,se siitä,Ingles riittää minulle monine vaihtoehtoineen tai jopa sinällään.Aivothan voi heittä narikkaan ihan missä kohteessa vain,lieneekö mukavinta Inglesissä?

      • Englantilaistenranta

        MIINUSTA

        Inglesissä saa kävellä pitkät matkat ilman että on mitään mielenkiintoista katsottavaa.

        Inglesissä elämä keskittyy niihin muutamiin shopping centereihin joissa enää on elämää.

        Inglesin ranta on erillään ylempänä olevasta kaupungista ja rannan kävelykadulla ei näe merta kun baarien muovikatokset ja -seinät ovat näköesteenä.

        Inglesissä tuulee melkein aina ja hyvin usein aurinko on pilvessä.

        Inglesissä alkaa kaikki olla vanhaa ja kulunutta.

        Inglesissä on Kontula.

        PLUSSAA

        Suvaitsevaisuus sateenkaari-ihmisiä kohtaan

        Las Palmasiin pääsee bussilla

        Palmitos park on lähellä

        Maspalomasin dyynit ovat lähellä


      • Englantilaistenranta kirjoitti:

        MIINUSTA

        Inglesissä saa kävellä pitkät matkat ilman että on mitään mielenkiintoista katsottavaa.

        Inglesissä elämä keskittyy niihin muutamiin shopping centereihin joissa enää on elämää.

        Inglesin ranta on erillään ylempänä olevasta kaupungista ja rannan kävelykadulla ei näe merta kun baarien muovikatokset ja -seinät ovat näköesteenä.

        Inglesissä tuulee melkein aina ja hyvin usein aurinko on pilvessä.

        Inglesissä alkaa kaikki olla vanhaa ja kulunutta.

        Inglesissä on Kontula.

        PLUSSAA

        Suvaitsevaisuus sateenkaari-ihmisiä kohtaan

        Las Palmasiin pääsee bussilla

        Palmitos park on lähellä

        Maspalomasin dyynit ovat lähellä

        Kyllähän Las Palmasissakin kävellä saa,taxi taitaa olla Inglesiä kalliimpi
        Niissäpä sitä elämää sitten onkin.
        Toisinaan tuulee ja pilviäkin on ,missäpä ei.
        Vanhanpuoleinen on Las Palmas ainakin niiden hotellialueiden kohdilta jossa aikoinaan majoituin.
        Inglesissä en juuri koskaan poikkea "suomalaiskortteleissa"Suomibaareista puhumattakaan.Etu vai haitta?
        Suvaitsevaisuus on ihmisissä ei paikassa.
        Lähellä on varsin monia paikkoja,jopa uudistuneena.
        Inglesin rannan ihailijoille on erikseen kävelykatu josta rantaa voi ihailla sen koko pituudelta.


      • Maspalomas on best
        Englantilaistenranta kirjoitti:

        MIINUSTA

        Inglesissä saa kävellä pitkät matkat ilman että on mitään mielenkiintoista katsottavaa.

        Inglesissä elämä keskittyy niihin muutamiin shopping centereihin joissa enää on elämää.

        Inglesin ranta on erillään ylempänä olevasta kaupungista ja rannan kävelykadulla ei näe merta kun baarien muovikatokset ja -seinät ovat näköesteenä.

        Inglesissä tuulee melkein aina ja hyvin usein aurinko on pilvessä.

        Inglesissä alkaa kaikki olla vanhaa ja kulunutta.

        Inglesissä on Kontula.

        PLUSSAA

        Suvaitsevaisuus sateenkaari-ihmisiä kohtaan

        Las Palmasiin pääsee bussilla

        Palmitos park on lähellä

        Maspalomasin dyynit ovat lähellä

        Tuo nyt ei pidä paikkaansa, että Play del Inglesissä olisi usein aurinko pilvessä, vaan se paistaa huomattavasti enemmän kuin Las Palmasissa.
        Inglesin hotelleja uusitaan jatkuvasti ja eritasoisia hotelleja löytyy aina yhdestä tähdestä sinne 5 tähteen asti.
        Inglesin elämä ei enää ole vain ostoskeskuksissa, vaan ravintoloita on joka puolella.
        Inglesissä on nähtävää kokoajan; kukkia, taloja, palmuja, merta jne.. ihan kuten muissakin lomakohteissa, kun ei aina voi kävellä museoissa.
        Inglesissä on suvaitsevaisuutta, mitä ei näillä sivuilla aina ole.
        Inglesiin pääsee helposti bussilla Las Palmasista ja Inglesistä on lyhyt matka myös Puerto Ricoon ja Moganiin.


      • Ingles nej tack
        donluis kirjoitti:

        Kyllähän Las Palmasissakin kävellä saa,taxi taitaa olla Inglesiä kalliimpi
        Niissäpä sitä elämää sitten onkin.
        Toisinaan tuulee ja pilviäkin on ,missäpä ei.
        Vanhanpuoleinen on Las Palmas ainakin niiden hotellialueiden kohdilta jossa aikoinaan majoituin.
        Inglesissä en juuri koskaan poikkea "suomalaiskortteleissa"Suomibaareista puhumattakaan.Etu vai haitta?
        Suvaitsevaisuus on ihmisissä ei paikassa.
        Lähellä on varsin monia paikkoja,jopa uudistuneena.
        Inglesin rannan ihailijoille on erikseen kävelykatu josta rantaa voi ihailla sen koko pituudelta.

        Vanha kaupunkimiljöö on hieman eri asia kuin rupsahtanut ja aikansa elänyt turistiläävä.

        Viime talvena kävin Inglesissä ja kauhistuin kuinka huonossa kunnossa monet sen rakennuksista ovat ja ostoskeskukset kumisivat autiuttaan.

        donluis ei näe suosikkikohteensa vanhahtavuutta ja ankeutta ennen kuin uskaltautuu lomailemaan muuallakin Kanarian saarilla huomatakseen että joskus ruoho tosiaankin on aidan takana vihreämpää.


      • Ingles nej tack kirjoitti:

        Vanha kaupunkimiljöö on hieman eri asia kuin rupsahtanut ja aikansa elänyt turistiläävä.

        Viime talvena kävin Inglesissä ja kauhistuin kuinka huonossa kunnossa monet sen rakennuksista ovat ja ostoskeskukset kumisivat autiuttaan.

        donluis ei näe suosikkikohteensa vanhahtavuutta ja ankeutta ennen kuin uskaltautuu lomailemaan muuallakin Kanarian saarilla huomatakseen että joskus ruoho tosiaankin on aidan takana vihreämpää.

        Joku aina joskus uskoo,etten lomaile muualla kuin Inglesissä.Olen käynyt Teneriffalla ,Lanzarotella ja Fuerteventuralla.Uskalsin mennä!!Lanzarotella nyt ei edes ruoho kasva.Kuten sanoin ,kun kävin Las Palmasissa ihmettelin Hotellialueen jossa ennen asuin jokusen kerran,huonoa yleisilmettä.Suo siellä vetelä täällä.


      • mainospäällikkö
        donluis kirjoitti:

        Joku aina joskus uskoo,etten lomaile muualla kuin Inglesissä.Olen käynyt Teneriffalla ,Lanzarotella ja Fuerteventuralla.Uskalsin mennä!!Lanzarotella nyt ei edes ruoho kasva.Kuten sanoin ,kun kävin Las Palmasissa ihmettelin Hotellialueen jossa ennen asuin jokusen kerran,huonoa yleisilmettä.Suo siellä vetelä täällä.

        Eikä se Las Palmaskaan ole mikään 2000-luvulla rakennettu uusi kohde, vaan vanha ja kulunut myös, kun nostaa sen katseen ylös kadusta ja katselee ympärille.
        Maspalomasissa ja Inglesissä voi kävellä paljain jaloin bungalow alueen nurmikolla, kun menee uimaan tai oluelle :) Las Palmasin puolella ei taida nurmikkoa paljoa näkyä ;)


      • caramba
        donluis kirjoitti:

        Kyllähän Las Palmasissakin kävellä saa,taxi taitaa olla Inglesiä kalliimpi
        Niissäpä sitä elämää sitten onkin.
        Toisinaan tuulee ja pilviäkin on ,missäpä ei.
        Vanhanpuoleinen on Las Palmas ainakin niiden hotellialueiden kohdilta jossa aikoinaan majoituin.
        Inglesissä en juuri koskaan poikkea "suomalaiskortteleissa"Suomibaareista puhumattakaan.Etu vai haitta?
        Suvaitsevaisuus on ihmisissä ei paikassa.
        Lähellä on varsin monia paikkoja,jopa uudistuneena.
        Inglesin rannan ihailijoille on erikseen kävelykatu josta rantaa voi ihailla sen koko pituudelta.

        Las Palmasin taxit on halpoja , kaupunki kiertelyä vain 3.50 tai 5e/krt, ainakin mulla, kielitaitokin auttaa, mä viihdyn vanhassa kaupungissa, siellä on kivoja kauppojakin, mulla on monta kivaa paikkaa jossa aina käyn, ystävätär on siellä ym, ja tykkään Las Palmasista, se on aina ollut minulle koti, kuten on Hki:kin vielä.


    • matkailija_67

      Kyllähän se niin on, että Las Palmasin "aurinkoloma" on hiukan eri asia kuin Inglesin aurinkoinen rantaloma. Jos tykkää puolipilvisestä sopivan viileästä kesäsäästä, niin LP on hyvä valinta. Aurinkoloman viettäjille Ingles menettelee jotenkuten, aina ei sielläkään ole lämmintä tarpeeksi. Olen asustellut Inglesissä n. 20 kertaa, ja useimmiten olen viihtynyt oikein hyvin. Yhdellä reissulla tosiaan paleli, oisko ollut v. 2006. Sen jälkeenkin on ollut muutamia kalseita reissuja. Viime vuosina kelit on olleet hiukka parempia.

      • caramba

        Mua ei haittaa jos välillä on pilvistä, silloin juoksen kaupungilla, kiva katella erilaista kuin H:gissä, ja minua kiinnostaa aina ympäristö ja olen utelias kulkemaan ympäriinsä, L P:ssä olen aina "kotona", se tunne tuli ekalla matkalla jo noin 40v sitten, siksi käyn aina samassa paikassa, ystävätär sanoi kerran että onpa omituista, ei haittaa mua,sitten kun saan sen ison pelivoiton käyn muuallakin esim Etelä-Americassa, ja Cubassa, Mexicossa ja yks mun unemakaupunkeja on Miami.No, pian ole Canarian kesässä.....


    • Hannu tai Kerttu

      Jos lähtisin yhdistetylle Kaupunki- shoppailu-, herkuttelu- ja rantalomalle menisin Las Palmasiin tai Puerto de la Cruziin.

      Jos bruna ja rantaelämä olisi se tärkein juttu lähtisin Playa de las Americasiin, Puerto Ricoon, Playa Blancaan tai Puerto del Carmeniin.

      Jos haluaisin ennenkaikkea brunaa ja hieman paikallisuutta lähtisin Los Christianosiin tai Corralejoon.

      Jos matkani tarkoitus olisi villi biletys olisi osoite Playa de las Americas.

      Aloittaja voisi ehkä harkita muitakin vaihtoehtoja kuin ääripäät LaPa ja Ingles?

    • matkailijamaan

      Kun lähden yhdistetylle herkuttelu- ja rantalomalle menen Play del Inglesiin :) ja kun haluan sieltä mennä shoppaileen tai kaupunkiin on Vecindario ja Las Palmas lähellä.

      • 1609

        No kyllä aika matkan saat tehdä Inglesistä Las Palmasiin etkä ihan varmasti löydä Vecindariosta samaa valikoimaa kuin Las Palmasista. Taisi olla tämä itse donluis joka väitti jopa Inglesistä löytyvän kaikki samat muotimerkit kuin Las Palmasista. Sekään ei pidä paikkaansa.

        Herkuttelun suhteen ei ihan vakavasti puhuttuna noista turistihautomoista tosiaan löydy sellaista tarjontaa, mitä on suurkaupungissa. En väitä, etteikö hyvääkin ruokaa jostain onnistuisi ostamaan, mutta kyllä Ingles on liukuhihnamainen turistitehdas, kaikki pelaa kohtuullisen kovaan hintaan. Kyllä turistit osataan rahastaa, niin myös Las Palmasin rantakadulla, mutta ei siinä ruokailekkaan muut kuin ekakertalaiset turistit.


      • mainospäällikkö
        1609 kirjoitti:

        No kyllä aika matkan saat tehdä Inglesistä Las Palmasiin etkä ihan varmasti löydä Vecindariosta samaa valikoimaa kuin Las Palmasista. Taisi olla tämä itse donluis joka väitti jopa Inglesistä löytyvän kaikki samat muotimerkit kuin Las Palmasista. Sekään ei pidä paikkaansa.

        Herkuttelun suhteen ei ihan vakavasti puhuttuna noista turistihautomoista tosiaan löydy sellaista tarjontaa, mitä on suurkaupungissa. En väitä, etteikö hyvääkin ruokaa jostain onnistuisi ostamaan, mutta kyllä Ingles on liukuhihnamainen turistitehdas, kaikki pelaa kohtuullisen kovaan hintaan. Kyllä turistit osataan rahastaa, niin myös Las Palmasin rantakadulla, mutta ei siinä ruokailekkaan muut kuin ekakertalaiset turistit.

        Mikä suuri kaupunki Las Palmas on? 380 tuhannella asukkaallaan sen vähän Tamperetta isompi :) Eli en missään nimessä puhuisi "suurkaupungista" joita ovat Mexico city, New York, Tokio, jne..
        Mutta näköjään numerosarjalla ei ole mitään käsitystä Play del Inglesin nykyisestä tarjonnasta tai sitten kulkee laput silmillä ;)
        Sillä kun katsoo Gran Canarian ravintoloiden kansainvälisiä arvosteluja niin, ensimmäinen Las Palmasin ravintola on vasta sijalla 14. ja tässä ei kyse vain suomalaisten arvostelu!!


      • numerosarja 1609
        mainospäällikkö kirjoitti:

        Mikä suuri kaupunki Las Palmas on? 380 tuhannella asukkaallaan sen vähän Tamperetta isompi :) Eli en missään nimessä puhuisi "suurkaupungista" joita ovat Mexico city, New York, Tokio, jne..
        Mutta näköjään numerosarjalla ei ole mitään käsitystä Play del Inglesin nykyisestä tarjonnasta tai sitten kulkee laput silmillä ;)
        Sillä kun katsoo Gran Canarian ravintoloiden kansainvälisiä arvosteluja niin, ensimmäinen Las Palmasin ravintola on vasta sijalla 14. ja tässä ei kyse vain suomalaisten arvostelu!!

        Suurkaupunki kanarialaisessa mittakaavassa! Kyllä Inglesin tarjonnasta on ihan riittävä näkemys, tietysti nämä ovat makuasioita mutta minulle Playa del Ingles on luotaantyöntävä turistitehdas, jossa en halua asua.
        Ravintola-arvostelujen oikeellisuuden asetan aina isolle kysymysmerkille kun tiedän että niitä todellisuudessa on äärimmäisen helppo manipuloida. Ja esim. matkatoimistojen suositukset ovat ihan mitä sattuu, yleensä toimistot suosittelevat ravintoloita mistä oppaat saa alennuksia tai matkanjärjestäjä hyötyy siitä suosituksesta jollain muulla tavalla, esim. järjestää jotain tilaisuuksia tms. Mitä kansainvälistä suosiota saanutta ravintolaa voit suositella seuraavalle Inglesin käynnilleni?


      • mainospäällikkö
        numerosarja 1609 kirjoitti:

        Suurkaupunki kanarialaisessa mittakaavassa! Kyllä Inglesin tarjonnasta on ihan riittävä näkemys, tietysti nämä ovat makuasioita mutta minulle Playa del Ingles on luotaantyöntävä turistitehdas, jossa en halua asua.
        Ravintola-arvostelujen oikeellisuuden asetan aina isolle kysymysmerkille kun tiedän että niitä todellisuudessa on äärimmäisen helppo manipuloida. Ja esim. matkatoimistojen suositukset ovat ihan mitä sattuu, yleensä toimistot suosittelevat ravintoloita mistä oppaat saa alennuksia tai matkanjärjestäjä hyötyy siitä suosituksesta jollain muulla tavalla, esim. järjestää jotain tilaisuuksia tms. Mitä kansainvälistä suosiota saanutta ravintolaa voit suositella seuraavalle Inglesin käynnilleni?

        Aina näistä kaupunkien koosta voidaan väitellä, kun otetaan eri mittakaavat :)

        Puhuin kansainvälisestä arvostelusta, joita mitkään matkatoimistot eivät voi manipuloida, vaan ravintoillassa käyvät asiakkaat sen arvostelevat. Tietenkin tässä kohtaan voidaan väittää, että tuhannet muut asiakkaat ovat väärässä ja "minäitse" aina oikeassa.
        Miksi yleensä olet menossa Play del Inglesiin edes käymään, kun se on niin luotaantyöntävä turistitehdas?

        ps. siksi en kerro sinulle mitään Inglesin ja sen alueen ravintoloista, koska asenteesi ja suhtautumisesi on mikä on :))


      • numerosarja 1609 kirjoitti:

        Suurkaupunki kanarialaisessa mittakaavassa! Kyllä Inglesin tarjonnasta on ihan riittävä näkemys, tietysti nämä ovat makuasioita mutta minulle Playa del Ingles on luotaantyöntävä turistitehdas, jossa en halua asua.
        Ravintola-arvostelujen oikeellisuuden asetan aina isolle kysymysmerkille kun tiedän että niitä todellisuudessa on äärimmäisen helppo manipuloida. Ja esim. matkatoimistojen suositukset ovat ihan mitä sattuu, yleensä toimistot suosittelevat ravintoloita mistä oppaat saa alennuksia tai matkanjärjestäjä hyötyy siitä suosituksesta jollain muulla tavalla, esim. järjestää jotain tilaisuuksia tms. Mitä kansainvälistä suosiota saanutta ravintolaa voit suositella seuraavalle Inglesin käynnilleni?

        No vaikkapa Rias Bajas tai La Toja,käy nämä ensi ja jos vikaa löytyy,niin kerro se meille.


    • Annan periksi muotiliikkeiden osalta siten ,että ,kuten sanoin,Bellavistassa ja uudessa Tableron ostarissa (oletko käynyt)on varsin kattava valikoima muotiliikkeitä.Halpaa tavaraa voi sitten ostaa Desnudos kaupasta,Jos tähän ottaa mukaan vielä Vecindarion niin johan täydentyi,jopa kenkäkauppavalikoima on siellä huomattava.Muutaman kerran Inglesissä käyneet ovat,kuten vastaavasti Las Palmasinkin osalta,löytäneet hinta/laatu suhteiltaan hyvät ravintolat joten vain, kuten sanoit,ekakertalaisia vedätetään molemmissa yhtälailla.Liukuhihna on tehokas ja tuottaa edullista tuotetta meille turisteille.Olen varma,että n.s. HYVÄÄ ruokaa hakee,niin se usein on turistin matkabudjetin ylittävää hinnaltaan.Olipa ostopaikka sitten pohjoisessa tai etelässä.

      • 1609

        Onko tuo nyt sitten "vedättämistä", mene ja tiedä, jos ravintola sattuu sijaitsemaan keskeisellä väylällä. Las Palmasissa moni ei vaan osaa tai uskalla mennä siitä rantakadulta sivuun ja myönnän kyllä että Inglesissä käydessä ei olla varmaan tarpeeksi käytetty aikaa hinta-laatusuhteeltaan parhaitten paikkojen hakemiseen. Aika usein on myös syöty automatkoilla muualla. Las Palmas on nykyään tutumpi enkä minä ota kantaa siihen millä budjetilla kukin liikkuu, mutta pidän silti kaupungin ruokatarjonnan hintatasoa hyvin kohtuullisena. Me ei mielellään mennä missään maailmalla kovin tärkättyihin ravintoloihin, kysellään usein suosituksia hotelleista ja paikkoja tuntevilta.

        Vecindario on tuttu paikka, Tableron uudessa ostarissa en ole käynyt, kiitos vinkistä.


    • Ei ostoksia

      Ei niin tarvista ostamista tule, että ostan muuta kun mitä suusta laitan sisään tai tarjoan muille. Tietysti ostan myös palveluja taksi, ym. Mitään en osta Suomeen vietävää. Kun on melko reilusti rahaa, eikä ole pihi, saa Suomesta tai muualta Euroopasta laatutavaraa. En luota yhtään näiden merkkiliikkeisiin. Lähes sama kun ostaisi Turkista laatua. Lentokentältä voi tietysti harkita. Ovat nämä turistipaikkojen laatuliikkeet nähty vuosien takaa (sama myös Thaimaassa). Muutoin kyllä Kanarialla on tullut käytyä kymmeniä kertoja ja on kelpo paikka rentoutua ja ravintoloistakaan ei ole moittimista.

    • Ingesiin maaliskuuss

      Dyynit ja Sandian 2x2

    • Jokainen luottaa mihin haluaa,aitoja merkkiliikkeitä on kanarialla paljon,ja jokaisen voi tarkistaa kyseisen merkin omilta sivuilta,siellä on lueteltu missä viralliset myymälät ovat.Sen jälkeen ei tarvitse luulla yhtään mitään.

      • Ei ostoksia

        Mikäli olette ostamassa jotain elektroniikkaa, kameraa tai vastaavaa, niin älkää koskaan maksako tai luovuttako luottokorttia ennen kun ostetut tavarat ovat tarkastettuna ja omassa hallussa. Yrittävät jättää jotain pois tai myydä kokonaan toista tavaraa, josta oli puhe.


      • putinisti
        Ei ostoksia kirjoitti:

        Mikäli olette ostamassa jotain elektroniikkaa, kameraa tai vastaavaa, niin älkää koskaan maksako tai luovuttako luottokorttia ennen kun ostetut tavarat ovat tarkastettuna ja omassa hallussa. Yrittävät jättää jotain pois tai myydä kokonaan toista tavaraa, josta oli puhe.

        Suomesta löytyy kaikkea ja takuut toimii.
        Miksi rahdata tavaraa sieltä.


      • Näin oN
        putinisti kirjoitti:

        Suomesta löytyy kaikkea ja takuut toimii.
        Miksi rahdata tavaraa sieltä.

        Onneksi putinistit ja ryssät ovat poissa Kanarialta :))


    • Elektroniikkakauppiaat ovat vuosia sahanneet omaa oksaansa ja tuloksena on koko bisneksen hiipuminen,entiseen nähden kauppoja ei ole kuin muutama.

    • oh shit

      Miljoona kärpästä ei voi olla väärässä Ingles on hyvä

      • neverinmylife

        Hei kyllä ne on. Playa del Ingles ja ihan erityisesti Puerto Rico ovat räikeitä esimerkkejä siitä mihin kaikkeen ihminen voi pakottaa itsensä halutessaan nollata oman sisäisen kovalevynsä.


    • Las Ingles

      Keskustelusta tulee mieleen hajuvesi-lihapullaverrtaus, kumpi on parempi?

    • Kyllä Ingles on minun mieleen, käykööt toiset missä haluavat. Keskeinen paikka. Jos haluan aitoa kanarialaisuutta, voin mennä bussilla Vesindarioon päiväksi. Jos haluan konsertteihin tai museoon, Las Palmasiin bussilla. Vuorille ja pikkukyliin pääsee, kuten myös Moganiin. Löytyy rauhallista rantaelämää ja rauhatonta yöelämää. Hyviä ruokapaikkoja joka lähtöön. Shoppailu onnistuu ja palvelu pelaa. Sieltä löytyy myös toinen suomalainen. Mitäpä minä lomalainen muuta.
      En moiti Palmasia enkä siellä kävijötä, olkoon viihtyisä heille.

    • LasPalmasEhdottomast

      Ooo-ooo-ooo Las Palmas
      Helmaas aina jään

      Tein vuosia työtä kovin
      Säästin, ahkeroin
      Sain viihtyisän Bungalowin
      Las Palmasissa
      Niin kauas kuin silmä kantaa
      Merta nähdä voin
      Käyn päivisin hiekkarantaa
      Las Palmasissa

      Ooo Las Palmas (2x)
      Sun helmaasi aina jään
      Ooo Las Palmas (2x)
      Sun luoksesi lämpimään
      Kun sun tyttösi kauneimmat kai
      Minut hetkessä heikoksi sai
      Ooo Las Palmas (2x)
      Sun luoksesi lämpimään

      Näin talvisin pelkkää lunta
      Paukkui pakkanen
      Nyt vietän kuin toiveunta
      Las Palmasissa
      Vain aurinko lämmin loistaa
      Rantaan hehkuen
      Ja mainingit hehkun toistaa
      Las Palmasissa

      Ooo Las Palmas (2x)
      Sun helmaasi aina jään
      Ooo Las Palmas (2x)
      Sun luoksesi lämpimään
      Kun sun tyttösi kauneimmat kai
      Minut hetkessä heikoksi sai
      Ooo Las Palmas (2x)
      Sun luoksesi lämpimään

      Kun onneni vihdoin löysin
      Täältä lähde en
      Oon kiinni kuin vahvoin köysin
      Las Palmasissa
      Ei silmien tumma hohde
      Miehen hiljaisen
      On tunteiden kuumain kohde
      Las Palmasissa

      Ooo Las Palmas (2x)
      Sun helmaasi aina jään
      Ooo Las Palmas (2x)
      Sun luoksesi lämpimään

    • Taitaa olla harvakseen Bungaloveja pääkaupungissa??

      • raipati rai

        Mikä muissa käymissäsi Kanarian kohteissa oli vikana kun niin ankarasti liputat Inglesin puolesta?

        Jos et kerran kaipaa suomalaisuutta, mikä Inglesissä muuten viehättää kuin se että tunnet sen läpikotaisin?

        Samanlaisia ja ihan varmasti mielenkiintoisempiakin kohteita on saarilla tarjolla ja esim. Fuerteventuralla riittää hiekkaa silmänkantamattomiin jos juuri se on sun juttusi ja toisaalta, mahtavampia luonnonnähtävyyksiä, aidompaa Kanariaa ja parempia ostosmahdollisuksia kuin Inglesissä löytyy monelta saarelta ja monesta kohteesta.

        Miksi Ingles?


      • "Komppaan"
        raipati rai kirjoitti:

        Mikä muissa käymissäsi Kanarian kohteissa oli vikana kun niin ankarasti liputat Inglesin puolesta?

        Jos et kerran kaipaa suomalaisuutta, mikä Inglesissä muuten viehättää kuin se että tunnet sen läpikotaisin?

        Samanlaisia ja ihan varmasti mielenkiintoisempiakin kohteita on saarilla tarjolla ja esim. Fuerteventuralla riittää hiekkaa silmänkantamattomiin jos juuri se on sun juttusi ja toisaalta, mahtavampia luonnonnähtävyyksiä, aidompaa Kanariaa ja parempia ostosmahdollisuksia kuin Inglesissä löytyy monelta saarelta ja monesta kohteesta.

        Miksi Ingles?

        Yhden kerran olen Inglesissä käynyt ja se oli ensimmäinen ja todennäköisesti myös viimeinen kerta... Fuerteventuralla, Corralejossa tuli viime talvena käytyä ja sinne menen aivan varmasti uudelleen ;-)) ps. on tullut myös "vierailtua" Teneriffalla, Lanzarotella ja Gomeralla. Palma ja Hierro on vielä "bongaamatta", toivottavasti myös joskus pääsee käymään myös sielläkin ;-)


    • Sama aurinko on kaikissa,ei siinä mitään.Inglesin etu on kaikenlainen toimivuus ja tarjonnan kautta edullisuus,on myös se,että minä pidän siitä ,että hiekka on vaaleata,eikä tummaa.Fuerteventurassa ei ollut muuta "vikaa"kuin,että se on kaikin puolin pienimuotoisempi(Corralejon alue)joten ravintolat ja kaupat tulevat liian tutuiksi,vaihtoehtojen vähäisyyden johdosta.Itse en tarvitse mitään mitä ei Suomesta löydy,joten ostoeduista en juurikaan perusta.Olen samaa mieltä,että luonnon nähtävyyksiä löytyy niille jotka ovat kiinnostuneita.Tässä iässä en ihmeemmin innostu mainitsemistasi asioista,kävin nuorempana monilla retkillä ja tutstuin tuohon puoleen.Nyt voin vaan "lämmitellä"lomakohteessa ja nauttia ansaituista eläkepäivistä.Gran Canarian etu (joillekin)on myös se,että lentopäiviä on monia joten valinnanvaraa on silläkin puolella.

      • TF forever

        Mitä donluis pidit Puerto de la Cruzista ja Playa de las Americasista?


    • PdlC:ssä ei ole hyviä rantoja,(hiekan väri)lienee sama syy Americaksessakin ,joka voi olla yhtä hyvä muuten ,mutta miksi mennä opettelemaan hyviä ja huonoja puolia vieraaseen paikkaan,kun Ingles on jo tuttu.Selvyyden vuoksi, en ole kummassakaan lomaillut.Nettikirjoittelijat väittävät kaupunkikohdetta sateiseksi,pouta on aina mukavampaa.On vain hyvä,että matkailijoilla on omat mieltymyksensä,minulla se on Playa del Ingles.

      • TF f.

        Americasin ja viereisen Christianosin hiekka on vaaleaa, Puertossa tummaa mutta kuitenkin puhdasta tuliperäistä hiekkaa, ja siinä mielessä hyvää ettei lennä kuten esim. Maspalomasin dyyneillä.

        Joskus vaihtelu voi virkistää, eli miksipä ei voisi mennä uuteenkin kohteeseen ja jopa siihen ehkä ihastua. Ingles ei mihinkään karkaa vaikka yhden loman muuallakin viettäisi.

        Puerton sateisuus on myytti jonka todenperäisyys kannattaa käydä itse toteamassa. Oman kokemukseni mukaan ei siellä aina sada ja kun sataa on ne lyhyitä kuuroja joiden ansiosta Teneriffan pohjoisosat ovat maanpäällinen paratiisi kasvillisuutensa myötä. Tietysti jos valkoinen hiekka on tärkeämpi kuin punainen kukka tai vihreä palmu joka elää ilman keinokastelua niin ehkä se sadekuurokin on myrkkyä.


    • Kastelulla on merkitystä vain kasvin kannalta,katsojaan se ei juuri vaikuta.Vaimo on joskus edotellut muuta kuin inglesiä,kanariasta kun puhutaan,mutta ratkaisua ei ole tehty.Toisaalta sateisuuden pelko on vaimolla suurempi.Myös tarkan kohteen ja hotellin valinta olisi ekakertalaiselle vaikeaa.Lomaahan meillä ei ole ,on vain vapaita päiviä,eläkeläisiä kun olemme.Asia on kyllä harkinnassa.

      • Toisaalta

        Katsojaan pitäisi vaikuttaa ainakin se että keinokastelulla haaskataan makeaa vettä josta saarilla on pulaa.


      • Toisaalta kirjoitti:

        Katsojaan pitäisi vaikuttaa ainakin se että keinokastelulla haaskataan makeaa vettä josta saarilla on pulaa.

        Olen koittanut välttää veden juontia omalta osaltani.


    • 12.1.15 neljä vk

      Gran Canarialta pääsee Teneriffalle laivalla tai lentämällä. Jos te kerran vietätte talvea siellä Inglesissä, niin ei muutaman päivän pyrähdys naapurisaarelle ole sen kummempi juttu kuin Tallinnassa käynti.

      Me emme vielä ole eläkkeellä, mutta joka talvi viimeiset 26 vuotta on oltu jossain päin maailmaa 2-4 viikkoa. Kanarialla kohteet ovat Mogan, Las Palmas, Puerto de la Cruz, Los Christianos, Santa Cruz de T., Santa Cruz de la Palma, San Sebastian de la Gomera, Jandia ja Puerto del Carmen.

      Uudelleen olemme palanneet Las Palmasiin ja Puerto de la Cruziin - pidämme noista kahdesta, auringonottajia emme ole. Tänä talvena on muuten kohteena jo kolmannen kerran Funchal.

    • poiuytrew22

      Alkuperäiseen kysymykseen vastatakseni:

      Playa del Ingles - Maspalomas - Puerto Rico - Mogan on mielestäni loppuun kulutettu, brittiteinien ja alkoholihuurun pilaama, pilipali-luokan turistikrääsäkeskittymä. Las Palmas oli sellainen ennen, mutta nykyään tuo hurlumhei-rapurallaa - osasto on siirtynyt tuonne saaren eteläosiin.

      Hyväksyn 2-3C matalamman lämpötilan ja tuulisuuden, minun valintani on Las Palmas....näistä kahdesta. Kaikilla Kanariansaarilla käytyäni oma valintani "toivekohteeksi" on kuitenkin Los Cristianos, eteläisen Teneriffan helmi.

      • Keijo Alanen

        Valitettavasti olen samoilla linjoilla. Kävin ensimmäisen kerran eteläisellä GC:llä vuonna 1976, silloin esim Maspalomasia ei ollut (?!?). Alue pykättiin nopeasti saksalaisturistien invaasion saattelemana ja siihen syntyi äkkiä oma pikku kylänsä. Ingles sen sijaan oli jo silloin melko "vauhdikas" paikka. Ilotytöt ja änkyräkänniläiset hyörivät pääkatujen varrella ja viini virtasi Irwinin tahtiin. Kävin viimeksi alueella 2008, ja 30 vuoden kehitys konkretisoitui vanhan ohella venäläisten parveiluna ja eurooppalaisen nuorison drinkkifiestana.

        Puerto Rico on taas sama asia kutistettuna. Mogan pilalle meikattu vanha kalasatama.

        Vastaavaa menoa löytyy Kanarialta vain Playa de Las Americasista. Los Cristianos taas on ihan eri maailma, jossa on ripaus alkuperäisyyttä yleensä hyvissä keleissä. Oma valintani olisi kuitenkin Gomera tai Puerto de la Cruz.


      • Teneriffalla

        los Cristianosissa on tullut pari kertaa lomaa vietettyä ja semmoinen "fiilis" jäi, että jos joskus pidemmäksi ajaksi olisi mahdollista "talvipakolaiseksi" ryhtyä, Cristianos olisi sopiva paikka -"-


      • mainospäällikkö
        Keijo Alanen kirjoitti:

        Valitettavasti olen samoilla linjoilla. Kävin ensimmäisen kerran eteläisellä GC:llä vuonna 1976, silloin esim Maspalomasia ei ollut (?!?). Alue pykättiin nopeasti saksalaisturistien invaasion saattelemana ja siihen syntyi äkkiä oma pikku kylänsä. Ingles sen sijaan oli jo silloin melko "vauhdikas" paikka. Ilotytöt ja änkyräkänniläiset hyörivät pääkatujen varrella ja viini virtasi Irwinin tahtiin. Kävin viimeksi alueella 2008, ja 30 vuoden kehitys konkretisoitui vanhan ohella venäläisten parveiluna ja eurooppalaisen nuorison drinkkifiestana.

        Puerto Rico on taas sama asia kutistettuna. Mogan pilalle meikattu vanha kalasatama.

        Vastaavaa menoa löytyy Kanarialta vain Playa de Las Americasista. Los Cristianos taas on ihan eri maailma, jossa on ripaus alkuperäisyyttä yleensä hyvissä keleissä. Oma valintani olisi kuitenkin Gomera tai Puerto de la Cruz.

        Hauskaa että porukka jatkuvasti törmäilee näihin brittiteineihin ja venäläislaumoihin ja itse en ole sitä kertaakaan tehnyt!
        Lomailen Inglesissä 2-3krt vuodessa eri pituisena jaksoina, joten jonkin verran tiedän mistä puhun ja kirjoitan.
        Tottakai kaikki se mikä on rakennettu 30-40 vuotta sitten on uusinta niissä edessä, ei mikään säily ikuisena. Totuus on se ettei se Puerto de la Cruz:kaan ole enään mikään 2000-luvulla rakennettu helmi, vaan aikansa elänyt ja kulahtanut eläkeläis mesta!


      • Ingles = Ghetto
        mainospäällikkö kirjoitti:

        Hauskaa että porukka jatkuvasti törmäilee näihin brittiteineihin ja venäläislaumoihin ja itse en ole sitä kertaakaan tehnyt!
        Lomailen Inglesissä 2-3krt vuodessa eri pituisena jaksoina, joten jonkin verran tiedän mistä puhun ja kirjoitan.
        Tottakai kaikki se mikä on rakennettu 30-40 vuotta sitten on uusinta niissä edessä, ei mikään säily ikuisena. Totuus on se ettei se Puerto de la Cruz:kaan ole enään mikään 2000-luvulla rakennettu helmi, vaan aikansa elänyt ja kulahtanut eläkeläis mesta!

        Mutta toisin kun Ingles se ei ole turisteille varta vasten rakennettu turistighetto vaan ihan oikea reilu 30.000 asukkaan kaupunki.


    • Maspalomas on best

      Missä ne brittiteinit oikein on kun en ole ikinä nähnyt niitä siellä? Ehkäpä muutaman saksalaisen kylläkin sen sijaan :)
      Alkoholihuurua ei ole yhtään sen enempää kuin muissakaan lomakohteissa!
      Tules katsomaan esim Meloneraksen rantakatu ja kysytään sitten että mikä pilipalituristikrääsä :)

      Sanotaan sitten vielä että asun kohteessa kahdeksan kuukautta vuodessa.

      Ai nii ne brittiteinit on siellä Teneriffalla ;)

      Las palmas täynnä rosvoja ja edelleen hyvin kulunut ja ränsistynyt.

      • Siideripissis_ysikyt

        "Sanotaan sitten vielä että asun kohteessa kahdeksan kuukautta vuodessa."

        - Tähän repliikkiin kuivui objektiivinen tarkastelu.

        Hymiöt söivät lopun kiinnostavuuden. Siis niiiiin ihquu, eiks jeh! :) :) :) :) :)


    • mainospäällikkö

      Tähän keskusteluun on tullut mukaan näköjään muutkin saaret ja kohteet, kun aloittaja kysyi Las Palmas vs. Playa del Ingles niin miten siihen kuuluu Teneriffa? Käykää siitä oma keskustelu joka tuolla jo on aloitettu.

      • Las Palmas

        Menikö herne nenään?


    • caramba

      Mä olen vuosia ollut Las Palmasissa, akselilla syys-joulukuu, ja erittäin harvoin olen palellut, sää on yleensä hyvä joskus jopa alkuvuosikin on lämmin eikä sada, Canarialla on aika tasainen lämpötila, eli ei tartte palella, nyt pari pv ja kävelen Canterasilla ja kämppäkin on ihan rannassa, ei paremmin vois olla.....

    • mainospäällikkö

      Ei mennyt herne nenään, mutta pysytään asiassa sillä kohta keskustellaan tässä jutussa jo kreikankin saaristosta.
      Las Palmasissa on ihan hyvät säät syys-joulukuussa, mutta kun siirrytään tammi-maaliskuulle, niin saa olla lämmintä vaatetta todella päällä ja unohtaa shortsit ja t-paidat.

      • Molemmat ok

        Höpö, höpö. Palmasin ja Inglesin keskilämpötila on tammi-maaliskuussa ihan sama. Inglesissä on kylmemmät yöt, Palmasissa ehkä pilvisemmät päivät.

        Ja tuuliolosuhteet ovat sellaiset, että Inglesissä tuulee enemmän. Inglesin lomalla on yritetty kävellä rannalla, mutta hiekka lentää. On menty kävelemään Canterasin rannalle ja se on ihan suojassa tuulilta.


      • caramba
        Molemmat ok kirjoitti:

        Höpö, höpö. Palmasin ja Inglesin keskilämpötila on tammi-maaliskuussa ihan sama. Inglesissä on kylmemmät yöt, Palmasissa ehkä pilvisemmät päivät.

        Ja tuuliolosuhteet ovat sellaiset, että Inglesissä tuulee enemmän. Inglesin lomalla on yritetty kävellä rannalla, mutta hiekka lentää. On menty kävelemään Canterasin rannalle ja se on ihan suojassa tuulilta.

        Se on juuri näin , olen ollut siroccomyrskyssä vuosia sitten , oli kivaa kun kaikki oli hiekan peitossa, no nyt on kesä ja muutama tunti kun olen Canterasilla, ihanaa , saa nauttia kesästä ja kaikesta ihanasta Las Palmasissa.


      • idenko
        caramba kirjoitti:

        Se on juuri näin , olen ollut siroccomyrskyssä vuosia sitten , oli kivaa kun kaikki oli hiekan peitossa, no nyt on kesä ja muutama tunti kun olen Canterasilla, ihanaa , saa nauttia kesästä ja kaikesta ihanasta Las Palmasissa.

        Hei Caramba

        Toivottavasti saamme kuulla Palmasin kuulumisia tällä palstalla matkasi aikana. Olen käynyt Palmasissa kymmenisen kertaa ja toivon, että pääsen taas ensi keväänä nauttimaan Las Palmasin tunnelmasta.

        Hyvää lomaa sinulle!


      • caramba
        idenko kirjoitti:

        Hei Caramba

        Toivottavasti saamme kuulla Palmasin kuulumisia tällä palstalla matkasi aikana. Olen käynyt Palmasissa kymmenisen kertaa ja toivon, että pääsen taas ensi keväänä nauttimaan Las Palmasin tunnelmasta.

        Hyvää lomaa sinulle!

        Tulin ihanalta aurinkolomaltani kylmään ja pimeään, surullista lähteä pois Canarian 30°, loma oli mukava , aurinkoinen yöt 25,päivät 25-35, mahtavaa, nauttia hyvästä ruuasta ja viinistä, El cerdo que rie ,, on edelleen hyvä, reilut annokset.Perusruokapaikka Los Girasoles , myös edullinen arkiruokapaikka.ja monia muita paikkoja, sain vuokrattua asunnon rantsusta ja aurinko paistoi iltaan asti, talossa asui paikallisia, mutta se ei haitannut, mua auttaa espanjan kielen taitoni, ja kaupoista edelleen edullisia olivat supermercadot Hyperdino ja Carrefour josta haimme salamia 1e /pkt ym, ja oli ilo kävellä tutussa kaupungissa kuin 'kotona' ja mun sydämeni on aina siellä ,nyt odotan uutta lomaa....Suosittelen Las Palmas, siellä on kaikki 'bajo de sol de Canarias'


    • mainospäällikkö

      Ei tarvitse tammi-helmikuussa Inglesissä kävellä päivisin takki päällä kuten Palmasissa ja aika harvoin iltaisinkaan!
      Toi on myös tarua että hiekka lentää jatkuvasti! Sitä en kiellä ettei näin tapahdu mutta hyvä jos yhtenä päivänä viikossa ja muut päivät saa olla rauhassa rannalla.

      Sään ja tuulen mukaan voi mennä eri rannoille Inglesin, Maspalomasin tai mennä Puerto Ricoon päin ja siinä matkan varrella oleville rannoille. Eli Inglesissä riittää vaihtoehtoja kun taas Palmasissa on se yksi ranta.

      • Igles = Ghetto

        Höpö höpö, ei tietenkään tarvitse kävellä takki päällä, mutta pirun kylmä tulee kyllä ilman.


    • tättis

      Hei mainospäällikkö

      Toivottavasti saamme kuulla Inglesin kuulumisia tällä palstalla matkasi aikana. Olen käynyt Inglesissä useita kymmeniä kertoja ja toivon, että pääsen taas ensi keväänä nauttimaan Play del Inglesin tunnelmasta.

      Hyvää lomaa sinulle!

    • carlino49

      Tottakai Las Palmas saaren pääkaupunkina on parempi. Ja jos uida haluaa, niin Canteraksen ranta on suojaisampi tyrskyiltä. Kulttuuria löytyy, myös ns. korkeakulttuuria.

      • mömmö

        korkeeta kyltyyria löytyy kyllä lähempääkin, kuin Las Palmasista. ei tarvii lentokoneeseenkaan nousta.


    • Näin oN

      Tietenkin Las Palmas on saaren pääkaupunki ja parempi niin. Tietenkin myös vaikka Teror voisi olla pääkaupunki, mutta lomakohteista paras on Maspalomasin alue!
      Voit valita eri rantoja ja jos haluat voit jäädä hotellin isolle uima-altaalle ja joissakin niitä altaita on useita ja myös lämmitettynä. Nämä uima-altaat puuttuvat Las Palmasin hotelleista!

    • Yrittäjä

      Jopas on Gran Canarian kaupungit herättäneet kiivasta keskustelua!! Noin 35 vuoden aikana olemme vaimon kanssa kyseisen saaren eri kaupungeissa liki 30 lomaa viettäneet. Viimeiset 7-8 tämän saaren lomista ollaan Inglesissä vietetty. Esim. parin viikon lomalle on Puerto Rico mielestäni liian pieni paikka. Las Palmasiin on puolestaan iso riski lähteä viikon tai kahden lomalle. Voi käydä niin, että aurinkoa ei kahteen viikoon näe ja puolet loman ajasta sataa vettä. Esimerkiksi viime talvena Las Palmasissa talvensa viettävät ystävät kävivät meidän luona Inglesissä "lämmittelemässä" useita kertoja. Meidän viime talven kahden viikon Inglesin loman aikana lämpöä riitti ja ainoat vesipisat tulivat linja-auton tuulilasiin silloin, kun loman alussa lentokentältä Inglesin hotelliin siirryttiin. 20 vuotta Las Palmasissa talvensa viettäneet ystävät puolestaan kertoivat viime talven olleen heidän saarella olonsa ajan viileimmät, tuulisimmat ja kylmimmät. Eli suosittelen parin viikon lomalle Gran Canarian kaupungeista ehdottomasti Inglesiä. Sieltä löytyy upeaa rantabaanaa heittää kävelylenkkejä. Inglesin kaupungin ranta on tosi kauniiksi rakennettua rantabulevardia. Siitä eteenpäin on 6-7 kilometriä mahtavaa luonnon hiekkarantaa. Inglesin yläosassa on paikallisten asuttama San Fernandon kaupunginosa. Jos tuliaisia on tarve ostella, niin sieltä löytyy mm. suuri Bellavistan ostoskeskus ja esim. Des Nudos vaatekauppa. Näistä voi hyvinkin löytää mieleisiä tuliaisia järkihintaan. Taksilla liikkuminen on kaupungin sisällä tosi halpaa, noin 5 eurolla pääsee kaupungin toiselle reunalle. Toki se täytyy sanoa, että mikäli haluaa loman ostaa pelkän shoppailun takia, niin silloin pitää suunnata ihan muualle, kun Kanariansaarille. Varmaankin silloin on esim. Thaimaahan parasta lentää. Omasta mielestäni on kuitenkin Gran Canaria upea lomasaari ja ainakin lyhyelle lomalle on Ingles suhteellisen säävarma lomakaupunki. Yksi kahden viikon loma on Inglesiin myös tulevaksi talveksi meillä varattuna.

    • tahtoo tietää

      Olenko ymmärtänyt väärin;onko Ingles kaupunki? Miten monta kaupunkia Gran Canarialla on?

    • Peska

      Ei voi oikein näistä Gran Ganarian turistipaikoista kaupungeiksi sanoa kun Las Palmasia ja Inglesiä. Puerto Rico luetaan varmaankin kaupungiksi, mutta ovat kyllä Moganin kanssa melkoisen pieniä käpykyliä. Inglesin kyljessä puolestaan olevat Maspalomas ja San Agustin ovat kasvaneet siten Inglesiin kiinni, että niitä luulee lähinnä Inglesin kaupunginosiksi. Sitä vastoin muutaman hotellin kyläpahasia on Gran Ganarian itä ja etelärannikolla runsaasti. Itse varaan lomani nykyisin vain Inglesin tai Maspalomasin alueelta. Haluan, että siinä hotellissa, mihin matkani varaan, on suuri ja LÄMMITETTY uima-allasalue. Niitä ei Las Palmasin hotelleista löydy. Myöskin Las Palmasin sää on keskitalvella erittäin paljon Inglesiä viileämpi ja sateisempi.

      • Ingles = Ghetto

        Hah, porukka lähtee etelänmatkalle niin kylmään paikkaan että pitää olla lämmitetyt altaat, säälittävää!


    • 9+9

      Eikö ole kukaan Las Palmasissa tai Inglesissä käynyt, kun näyttää kommentit kerralla loppuneen??????

    • Onhan näitä jo muutama.Pitäisikö kinastella vielä lisää.

      • 6+7

        Miksi näitä vanhoja ketjuja aina kaivetaan esiin, taitaa olla ylläpidon touhuja.
        Eiköhän se nyt ole käynyt selväksi että donluis ja mainospäällikkö ovat henkeen ja vereen Inglesin miehiä. Ja muullahan ei sitten väliä enää edes ole.
        Mutta kun 9 9 nyt sattui kysymään ja ketju on yhtä kulahtanut kuin Playa del Ingles, sanotaan, että Las Palmas on parempi, edullisempi, monipuolisempi, kultturellimpi. Eikä se ole mikään suomihumpan mekka. Yksi suomibaari on, mutta sieltä ei saa lihiksiä tai lihapullia.
        Pro Las Palmas!


    • Lihapullat ovat eräs suosituimmista tapas ruoista(albondigas)joten luulisin niitä ankkuristakin löytyvän.Jos Las Palmas on edullisempi,niin viikon,parin matkalla ero lienee lyyrinen.

      • 5+14

        Totta, albondigasit ovat mainio tapasruoka, espanjalainen siis. Suomikuppiloiden lihapullat Inglesissä kai on yritetty vääntää kotimaisittain tai kuten palstallakin on kirjoitettu, ovat jotain Lidlin tms. marketkamaa. Yök.

        Lyyrinen ero oli aika metka ilmaus, mutta kyllä se on enemmän kuin sanahelinää. Ne todelliset erot tulee sitten kokonaispaketissa, mutta kun donluis on nähnyt maailmassa kaiken ja tyytyy Inglesin helppouteen, antaa olla.


    • ex-mainospäällikkö

      9 9,4 4,6 7= sama henkilö
      Mutta mulle ihan sama onko se teneriffa vai gran canaria vai Lanzarote vai onko ingles, palmas, puertto vai mikä!
      Sillä kyselyitä tekee trollit ja/tai elämäänsä katkerat ihmiset jotka haluaa kiistelyn aikaiseksi ja tekee näitä tärkeitä kyselyitä määrätyn ajan välein...

    • 4+1

      Puerto Rico on lämpimin, mutta suhteellisen pieni "kattilanpohja. Ingleskin on suhteellisen lämmin, mutta alavana paikkana on selkeästi Puerto Ricoa tuuliherkempi. Las Palmasin sää on oman kokemukseni mukaan ainakin keskitalvella vähän luojassaan. Siksi lämmintä etsivälle keskitalven viikon-kahden lomailijalle ei Las Palmas ole paras mahdollinen lomakaupunki. Kuitenkin esim. kuukausien lomalle on Las Palmas ihan kelpo lomapaikka. Viime talvi oli Palmasissa vuosikymmeniin kostein, tuulisin ja viilein. Aurinkoa piti käydä yhtenään Inglesissä "tankkaamassa".

      • muumimummu

        En ole Kanarian saarilla käynyt kuin kerran kauan, kauan sitten, eivätkä ne ole sen koommin kiinnostaneet pätkääkään, mutta nyt on edessä tilanne, että olisi keksittävä lomakohde vain viikoksi marraskuussa, ja silloinhan ei paljon mahdollisuuksia ole.. Siksi tämä ketju oli minulle ihan hyödyllinen. Kaikki tappelut sivuutin kylmästi, mutta Yrittäjän viesti oli ihan hyödyllinen. Olisin nimittäin muuten harkinnut Las Palmasia, mutta ilmeisesti sään puolesta Ingles on marraskuussa varmempi valinta. Entä tohtiiko kysyä (varsinaisesta aiheesta poiketen) miten on Madeira versus Inges marraskuussa, vai syntyykö siitäkin tappelu?


    • 14+4

      Muumimummille: Ihan ensin on sanottava, etten ole Madeiran asiantuntija. Vain läheisten ja tuttujen välityksellä olen kokemuksia ja videoita Madeiran matkoja myötäelänyt. Gran Canarialla ja Teneriffalla on sitä vastoin tullut käytyä kymmeniä kertoja kummallakin saarella. Kaikki on nyt siitä kiinni, mistä sinä pidät ja mitä sinä lomaltasi haet. Madeira on luonnoltaan vihreämpi, mutta sen keskilämpötila on hieman Gran Canariaa viileämpi. Canarian rannikko on luonteeltaan hyvin karua. Inglesin kohdalla on kuitenkin Canarian saarten upein, 6-7 km pitkä luonnon tekemä hiekkaranta. Luonnostaan syntyneitä metsiä löytyy lähinnä vain ylempää vuorilta. Rannikon lomakaupunkien palmut, pensaat, kukat ja nurmikot ovat etupäässä ihmisen istuttamia ja hoitamia. Sään puoleen Gran Canarian takuuvarmin kaupunki on Puerto Rico, koska se kanjoninomaisena on parhaiten tuulilta suojassa. Mikäli taas tykkäät meressä uida tai muuten tehdä pitkiä kävelylenkkejä rantahiekalla tai rantaa seuraavalla kävelykadulla, niin siihen ei Inglesiä parempaa paikkaa ole. Madeiran rannikko on kuulema hyvin kallioista ja louhikkoista, joten uiminen onnistuu kunnolla vain hotellin uima-altaalla. Ei Las Palmaskaan ole yleensä vielä marraskuussa ihan "toivoton" sään puoleen, mutta kyllä auringon valohoidon saanti on Inglesissä selkeästi varmenpaa.

    • 20+1

      kerran olen madeiralla käynyt, enkä oikein ihastunut. osin voi olla syynä se, että ilma sattui olemaan sateinen ja tuulinen. mutta koska myös meressä tykkään käydä uimassa, ei madeiralle ole minulla ole sen koommin ollut asiaa.

    • muumimummu

      Kiitos paljon asiallisista vastauksista! Vaikea dilemma, kun Las Palmas kiinnostaisi noista ehkä eniten, koska kierrän Inglesin kaltaiset turistirysät kaukaa ja haluaisin mieluusti uida meressä (tosin uiminen ei ole välttämättömyys), mutta aurinko ja lämpö on kyllä aika oleellinen vaatimus, kun täältä marraskuussa pois pääsee. Täytyy vielä miettiä asiaa.

    • 10+6

      Muumimummulle:Madeirasta poiketen meressä uiminen onnistuu Gran Canarialla niin Las Palmasissa, Inglesissä kun myöskin Puerto Ricossa. Kaikissa näissä Gran Canarian kaupungeissa pääset hiekkarannalta käsin mereen uimaan, mutta tietysti Inglesissä hiekkarantaa on valtavan paljon enemmän. Inglesin kohdalla hiekkaranta alkaa kohta San Agustinin paikkeilta ja taitaa yltää jo ohi Maspalomasin majakan. Vakiasukkailla on varmaankin tarkempaa tietoa siitä, joko Inglesin kohdalla hiekkarannan yhteenlaskettu pituus on yli 10 km? Hiekkarantaa nimittäin näytetään raivattavan koko ajan kumpaankin päähän lisää. Se etu pitkällä uimarannalla on, että sieltä löytää aina itselleen rauhallisen ja väljän paikan ottaa aurinkoa. Et tarvitse loikoillessasi koko ajan pelätä, että joku ventovieras työntää varpaansa sinulle suuhun. Ingles/Maspalomas seudulta löydät Palmasia paremmin myös sellaisen hotellin, jossa on lämmitetty uima-allas. Itse en enää koskaan varaa Gran Canarialta lomaa sellaisesta hotellista, missä ei ole lämmitettyä uima-allasta, ja sen pitää olla vielä riittävän iso. Jos kuitenkin Las Palmasiin mielesi tekee, niin mene ihmeessä, kyllä marraskuussa sielläkin saattaa olla vielä ihan kohtuullisen lämmintä. Lähinnä keskitalven kuukaudet ovat sellaisia, ettei lämmintä etsivän kannata lyhyelle lomalle Palmasiin mennä.

    • Täällä on toivottu lämmitettyä uima-allasta, jopa uima-allasaluetta(yläkerran ukko kyllä sen lämmittää),riittänee ,että altaan vesi on uimalämmintä.Maaliskuun lopulta ja lokakuusta lähes jouluun ei muuta lämmitystä tarvita kuin aurinko.Kohteiden vertailu on turhaa kun paikat ovat tyystin erilaiset.

    • Ingles = Ghetto

      Kyllä on kurja ja kylmä etelänkohde kun pitää olla lämmitetyt uimaltaat, vähintään fleecetakki päällä että tarkenee, kämpät kylmiä ja kosteita, no pääasia että rannan turistimittarit näyttävät 30 vaikka porukka hytisee kylmästä.

    • 9+17

      Ingles=Ghettolle: Kyllä sen ymmärtää, että se kiukuttaahan se, kun rahat ei itsellä riitä Inglesiin lomalle mennä. Koittaisit kuitenkin välillä helpottaako oloa yhtään, jos hakkaat kunnolla päätä seinään. Jos se auttaisi, niin ei tarvitsisi rääviä asiattomuuksia täällä kommentointipalstalla.

    • Ingles = Ghetto

      Ens kuussa lähtö mutta sellaiseen paikkaan jossa ei altaita tarvitse lämmittää eikä tarvitse hytistä kylmänkosteassa surkeassa läävässä jota Inglesissä kutsutaan hotelliksi.

    • sivustaseuraava

      Nuivaniemen sairaalassa te hyvät kirjoittajat saisitte itsellenne oikein hyvää hoitoa!

    • 5+15

      Ainakin julkisen terveydenhoidon rahat ovat Suomessa vähissä. Tälläisiin toivottomiin tapauksiin, kuin tämä Ingles=Ghetto ei mikään taho suostu enää maksusitoumusta myöntämään. Tuomio tulee olemaan, että oireen mukainen hoito ja aloitetaan saattohoito pillereiden voimin.

    • Ingles = Ghetto

      Kylläppä Ingles hörhöt veti herneen nenuun, no sielläpä istutte Suomiräkälöissä rispaantuneet tuulipuvut yllä.

    • 7+3

      Uintia, laulua, tanssia, viiniä ja toivottavasti ihanaa lämmintä aurinkoa. Niistä aion taas nauttia ensi kuun Inglesin lomallani. Jos joku ei Inglesistä pidä, niin miksi ihmeessä pitää tällä palstalla ylipäätään räksyttää mielipiteitään?

    • 7+3

      Inglesissä oli ilmoiteltu, että Jorma Kalevi on avaamassa ravintolansa Amigon 8.1.2015. Kiinnostaisi kuulla, onko ravintola avattu?

      • Helvetissä kuulemma? (näin tarina kertoo) riittää lämmintä. Sinnekö tää trolli menossa. --Puhutaan nyt trollille hänen omalla kielellään.
        En ymmärrä niitä räksyttäjiä jotka täällä ihan työkseen räksyttää. Eihän vaan pikkusen Kanaria kiinnosta?? Ja jos ei, miksi ihmeessä täällä pyöritte ihan työksenne räksyttämässä. Kai täällä on valinnan vapaus lomailla missä haluaa.
        En minäkään käy räksyttämässä Thaimaan sivuilla.


    • 12+2

      Eikö kukaan ole liikkunut Amigon kulmilla? Minuakin kiinnostaisi kuulla, onko ravintola avattu.

    • 15+15+15

      Joku kertoi jossain että avajaiset siirretty 15.1 ja ei noilla trolleilla oo muutakuin lääkkeet ottamatta!
      Trollien toiminnan taustalla on suuri määrä yksinäisyyttä, henkistä pahoinvointia, katkeruutta, alkoholismia jota sitten puretaan kirjoittamalla tänne vaikka ei koskaan olisi edes käynyt kanarialla tai koskaan edes menossa.

    • 12+2

      Kiitos tiedosta. Samaa mieltä olen minäkin noista joutavan räksyttäjistä. Sitä kyllä epäilen, ettei ainakaan Suomesta niin vahvoja lääkkeitä saa ostettua, että niistä noin pahaksi päässeeseen tautiin apua olisi. Se ennen vanhaan myynnissä ollut 42 niminen rotanmyrkky olisi ehkä auttanut, mutta senkin myynti kiellettiin.

    • 15+20

      Joko Jorman flunssa on ohi, saiko hän Amigon avatuksi?

    • 12+4

      Onko kaikki tulleet pois Inglesistä ja Las Palmasista, kun ei kellään ole mitään sanottavaa? Vai onko tsunami pyyhkäissyt saaren yli? Laittakaahan nyt ihmeessä tarinaa tulemaan meille kotoiseen Suomeen. Suomessa on tämä viikko pakkasviikko, mutta ensi viikolla kaiketi vähän helpottaa. Vielä kuukauden kestää lumikolakarvaali kotona meikäläisellä, sitten Inglesin karnevaaleihin kossukolatalkoisiin.................

    • turistikirkot,,

      Aloittaja kysyy mitä eroa ko. paikoissa? Ensinnäkin, ne kirjoitetaan erilailla :), vitsi, vitsi. No meidän kokemus em. paikoista on se että Inglesissä tuulee, enenmpi kuin Las Palmasin Cantariksen rannalla .Meidän kokemuksen mukaan Las Palmas on ihan ok paikka rantoineen ja sieltä on hyvät bussiyhteydet niin Inglesiin, Puerto Ricoon, Amadorikseen ( näissä paistaa usein aurinko ja ovat tuulelta suojassa kts, rantakuvia).Toki aivan samoin näistä paikoista pääsee Cantariksen rannalle Las Palmasiin.
      Mitä muuta tehdä kuin olla rannalla, tai shoppailla, yksi vaihto ehto on käydä turistikirkossa illa. Kts. googlesta vaikka kanarian saaret turistikirkot, sieltä löydät ohjelman.

    • 12+8

      Kun olen seurannut Canarian saarten sääennusteita Forecan sivuilta, niin olen ihmetellyt, miksi tuulensuunta on saarilla lähes koko ajan koillisesta? Ilmavirtaus pyörii pääsääntöisesti Saharan päältä Välimerelle, josta kiertää meren yli Canarian saarille. Onko ilmavirtaukset aina näin käyttäytyneet ja jos, niin mihin tämä perustuu?

    • 6+15

      Keljuttaa Suomessa lunta pukata, kun Gran Canarian suomalaiset pakkaspakolaiset pitävät "törönmökillä mykkäkoulua".

    • unohda las palmas

      Turha keskustelu.
      Palmas saaren pohjoisosassa - kylmä kaupunki
      Ingles - saaren eteläosassa lämmin ja mukava.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3963
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2328
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2046
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      94
      1713
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1401
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1311
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1252
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe