60tkm testi ja turbo on pian kulunut loppuun. No eihän se haittaa jos vaihtaa uuteen ennen 100tkm täyttymistä. Rohkea uskaltaa ajaa sinne asti. Todistetusti laatu on huonoa.
Onneksi on luotettavia auto merkkejä olemassa japanilaista kestävää laatua turboilla ja ilman.
Turbot hajoaa vw koneista! Lue tm /14
20
486
Vastaukset
- niinhuono
Noin sadas maininta samasta asiasta. Ja yhtä päin persettä kun ne edellisetkin.
Yrittäkääs nostaa trollauksen tasoa, huono trolli on nolo asia. - VAG power
Tässä lainaus TM:stä:"Turboahdin on toiminut 60 000 kilometriä moitteetta, mutta analyysin perusteella kuluminen on alkanut. Miten ahdin sitten tulee lopulta rikkoutumaan? Todennäköisesti painelaakerin kuluma pahenee niin, että akseli siirtyy turbiiniin päin ja jossain vaiheessa turbiinin siivet osuvat turbiinikoteloon. Vaihtoehtoisesti palaneen öljyn karstaa kertyy niin paljon turbiinipyörän juureen, että sen pyöriminen estyy ja se leikkaa kiinni. Miten kauan tähän vaurioitumiseen kuluu, onkin hankalampi kysymys. Selvää kuitenkin on, että nykymoottoreissa turboahtimet joutuvat niin koville, että vaihto saattaa olla edessä vähintään kerran moottorin eliniän aikana.
Vaihtotarve ei osoita ahtimien huonoutta, mutta kertoo siitä, miten kovilla ne pitkien öljynvaihtovälien nykymoottoreissa ovat-"
"Itse perusmoottori vaikuttaa kaiken kaikkiaan täysin käytössä kulumattomilta, joskin jo tehtaalla osien välykset ovat sattuneet toleranssien ylälaitaan."
60.000km jälkeen muu motti uutta vastaavassa kunnossa, turbossa normaalin kulumisen merkkejä. Kova moottori kyseessä jolla edessä paljon huolettomia kilometrejä ja loistavat käyttöominaisuudet jokaisella kilometrilla.
Kun ajaa TSI-moottorilla voi nauttia ajamisesta eikä tarvitse vain kihnuttaa nuhapumpulla ja toivoa että naapurille sattuisi jotain. - voi näitä viirusilmi
Aloittaja on normaali Tero jolla luetun sisäistäminen on hankalaa ja maltti ei riitä lukemaan noin pitkiä artikkeleita ihan loppuun asti.
- TO to JO jo, tojo:-)
O-LI-SI-KO-HAN TE-ROIL-LE TEK-NII-KAN-MAAIL-MAS-TA HEL-POM-PAA VER-SIO-TA? SEL-LAIS-TA JOS-SA VOI-SI VÄ-RIT-TÄÄ AU-TON KU-VIA.
- ? ? ? ?
Erittäin vaarallista siteerata TM,testin tekstiä, varsinkin jos siinä ei kokoajan kehuta WV testi autoa????
- 2007
Omalla pörötelty 160 000km, eikä siinä ole ahtimen uupumista havaittavissa.
- osssss
Jospa se on vaihdettu siellä merkkihuollossa?
Asiakkaalle kun ei kerrota mitä huollossa tehdään...
- Foliohattua päähän
"Jospa se on vaihdettu siellä merkkihuollossa?
Asiakkaalle kun ei kerrota mitä huollossa tehdään... "
Tämä kaverihan on aivan sekaisin. Ei nähtävästi mikään uutinen palstaa enemmän seuraaville- osssss
Kysyppä tuulilasilehden Ketoselta mitä tuo yllämainittu salaa korjaaminen tarkoittaa?
- Ketosen seuraaja?
osssss kirjoitti:
Kysyppä tuulilasilehden Ketoselta mitä tuo yllämainittu salaa korjaaminen tarkoittaa?
Ja kokoajan itket kun VW maksattaa kaikkien vikojen korjaamisen asiakkaalla ja nyt epäiletkin ihan päinvastaista, onko osss sekoamassa lopullisesti?
- nicht kvalitet
Ylihintaiset remontit maksatetaan härskisti asiakkailla. Maahantuoja maksaa pienen osan niistä mukamas jonkinlaisena "good will"-eleenä.
Totaalista asiakkaan pompotusta.- VAG
Mulla golfissa (2008) ketju vaihdettiin 101 tkm ja turbosta akseli poikki 117 tkm kohdalla. Maahantuoja maksoi ketjuhommasta 70%, mutta turbon vaihto meni täysin omaan piikkiin (1760 Eur).
- odotuksella.
Näinhän se vähän on näitten kisakoneitten kanssa. Katsos kun tehoa ja vääntöä on vaikka muille jakaa, niin aina 400 000 km jälkeen joutuu jotain pientä remppaa tekemään.
2 Passattia nyt ollut peräkkäin ja kilsoja takana yhteensä 380 tkm. Edes yhtäkään polttimoa ei ole tarvinnut vaihtaa. 30 tkm välein öljynvaihto/huolto, siinä kaikki.
Kolmas Passatti on tilauksessa, mahdollisesti jo tänä vuonna alla. 2.0 TDI dsg6 Variant Highline. Kaiken päälle huokeaan 45 tonniin.- osssss
TDI kyllä TSI ?
- kuka milläkin .
Kerro sitten kun polttoainepumppu porsii. Arvioitu km. määrä on 50tkm- 200tkm. Korjaus ei ole sieltä huokeimmasta päästä. Dsg on luku sinänsä.
- anon111
Kerro sitten kun pokswagenista porsii pumppusuuttimet 700-1000e/kpl ja tietenkin laakkonen vaihtaa jokaisen yksitellen ja jäät tien päälle 4kertaa näiden suuttimien takia
- ????
Mitä se "ossi" nyt oikein höpäjää?
- osssss
Tuo tsi ei sitten kestä ja köyhälle huono valinta?
- huh huh
Jospa se on vaihdettu siellä merkkihuollossa? Asiakkaalle kun ei kerrota mitä huollossa tehdään.
Voi ossi sentään, oletko sä tyhmä? Vai ainoastaan yksinkertainen???
Tuohan on aivan loistava huolto, jos se tekee noin kalliin remontin ilmaiseksi kertomatta siitä asiakkaalle.
Tajuuksä Pönttö??? - WWF kiittää
Olisi vuoden ympäristöteko jos täällä VW-osiossa ei ruokittaisi näitä Osssin horinoita. Hän on jo hyvän matkaa siirtymässä jakamaan sanomaansa muille palstoille joilla hyväuskoisia höynäytettäviä riittää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Elämä valuu ohi ilman merkitystä
Olen 5-kymppinen korkeasti koulutettu hyvässä ja vaativassa työssä oleva mies. Erosin pitkästä parisuhteesta pari vuotta3235900Martina julkaisi romanttisia kuvia kihlajaisista
Ihana pari. Paljon onnea ja rakkautta heille 💞2761633Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin661516eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.1371493Gekkosessa hyvä juttu Sofian Dubai "töistä"
"Vielä tammikuussa Belórf lupaili aloittavansa jälleen verkkovalmennukset, mutta tämä projekti näyttää kuihtuneen kaikes1101416- 941345
En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin1311242Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä611184- 381009
- 172948