Takaveto vastaan etuveto mittaustulokset

takavetoisella 1995

Näette linkistä, että tehottomampi Mersu C180 takavetoineen ja 156hv tehoineen lähtee paremmin paikaltaan kuin Audi A3 1.8TFSI 180hv tehoilla. On selvää, että takavetoinen saa tehot paremmin tiehen ja on parempi ajettava, kun ohjaus ja voimanvälitys eri akseleilla.

http://www.zeperfs.com/duel1711-4485.htm

29

207

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vetele vaan

      Ilmeisesti et osaa lukea noita lukemia. Mese jää seisomaan, kun Audi pinkaisee liikkeelle. Jos tuo Audi olisi Quattro, niin ero olisi selkeämpi.

      • Mutmeollaanjoeellä

        Niin 80km/h jälkeen mese jää kun seisomaan, mut alussa M-B karkaa maisemaan. Onhan tuo audi sentään 24hv tehokkaampi ja 160kg kevyempi, mut silti alussa etuvetorimpula jää. Ja onhan tuo Mersukin saatavana nelivetona.


      • vetele vaan
        Mutmeollaanjoeellä kirjoitti:

        Niin 80km/h jälkeen mese jää kun seisomaan, mut alussa M-B karkaa maisemaan. Onhan tuo audi sentään 24hv tehokkaampi ja 160kg kevyempi, mut silti alussa etuvetorimpula jää. Ja onhan tuo Mersukin saatavana nelivetona.

        Vai karkaa maisemaan, hädin tuskin pääsee edelle.


      • 0-60 tärkeintä
        vetele vaan kirjoitti:

        Vai karkaa maisemaan, hädin tuskin pääsee edelle.

        no katso linkkiä, niin voit ymmärtää kuinka tuossa käy kun vauhti menee yli 60km/h.


      • Tsiisus mitä urpoja

        Jos Audi olisi Ferrari, niin ero olisi vielä selkeämpi.


      • vetele vaan
        0-60 tärkeintä kirjoitti:

        no katso linkkiä, niin voit ymmärtää kuinka tuossa käy kun vauhti menee yli 60km/h.

        Aivan Audi painaa selvästi ohi heti, kun vauhti on 60km/h. Missä mielessä se 0-60 on tärkeintä? Huonoa itsetuntoa tietysti voi pönkittää lähtemällä liikennevaloista ja kiihdyttää toisen edelle.


      • liikennevalokisaa, y
        vetele vaan kirjoitti:

        Aivan Audi painaa selvästi ohi heti, kun vauhti on 60km/h. Missä mielessä se 0-60 on tärkeintä? Huonoa itsetuntoa tietysti voi pönkittää lähtemällä liikennevaloista ja kiihdyttää toisen edelle.

        se 0-60 oli sitä klassista ironiaa.


    • ....................

      "Ja onhan tuo Mersukin saatavana nelivetona"

      Eipä ole tolla koneella...

    • C320 Cdi 2007

      no toi Mese hinnat alkaen ja Audi alkaa olla jo malliston kärkeä. Silti jää etuveto-Audi kuin tikku "pas-kaan". Takaveto on ylivoimaa lähdöissä! Etuvedoissa vaan eturenkaat vinkuu eikä lähde minnekkään. Yleensähän kiihdytykset paikaltaan onkin juuri 50km /h tai 60km/h asti kaupunkinopeuksiin. Siinä ehtii hyvin vaihtaa kaistaa etuvetoisen eteen, vaikka etuvetokuski yrittäisi laittaa vähän vastaan "viivoilla"

      • neliveto.

        Unohdit nelivedon. Neliveto on varsinkin liukkaalla alustalla täysin ylivoimainen. Taitaa välillä ottaa itsetunnon päälle, jos kuvittelee vierellä olevan auton olevan etuvetoinen, mutta totuus onkin jotain muuta.


      • elokuvia katseltu, h

        Kyllä keskustakisailu ja kiilailu on ihanan kiva leikki, mutta ei se jaksa kiinnostaa kuin noin 1/2 vuotta siitä kun on saanut ajokortin ja sen jälkeen ymmärtää ´paremmin mitkä suoritusarvot ovat tärkeitä ja hyödyllisiä liikenteessä.


    • etuveto jää
      • lisää vertailuja, hi

        Lähtö on vain pienen pieni osa asiaa ja kuinka käykään kun ajetaan kilometri tai pari ja vielä muutama mutka sekaan?
        Tuollaiset liikennevalokiihdytykset on osaamattomille ja pikkuisen yksinkertaisille sopivaa leikkiä.


      • C320 Cdi 2007
        lisää vertailuja, hi kirjoitti:

        Lähtö on vain pienen pieni osa asiaa ja kuinka käykään kun ajetaan kilometri tai pari ja vielä muutama mutka sekaan?
        Tuollaiset liikennevalokiihdytykset on osaamattomille ja pikkuisen yksinkertaisille sopivaa leikkiä.

        sopivan yksinkertaista sinulle on rykiä sillä etuvetoisella romulla liikkeelle valoista kun vierestäsi lähtee elegantisti Premium takavetoineen paljon sulavammin liikkeelle.


      • ihana teini
        C320 Cdi 2007 kirjoitti:

        sopivan yksinkertaista sinulle on rykiä sillä etuvetoisella romulla liikkeelle valoista kun vierestäsi lähtee elegantisti Premium takavetoineen paljon sulavammin liikkeelle.

        Poika on ylpeä vanhan Mesen omistaja vai onko ihan lainarahalla hankittu, no ainakin se on saksanuittohäkkipihan helmi suoraan nahkatakkiselta ja tummahipiäiseltä ensiomistajalta.


      • 13+18
        C320 Cdi 2007 kirjoitti:

        sopivan yksinkertaista sinulle on rykiä sillä etuvetoisella romulla liikkeelle valoista kun vierestäsi lähtee elegantisti Premium takavetoineen paljon sulavammin liikkeelle.

        Siinähän olemme taas seuraavissa valoissa vierekkäin. Sinä reemiumillasi tekemisen puutteessa muita "kyykyttämässä" ja minä halpisetuvedollani rantahuvilalleni matkalla. Jokainen valitsee itselleen miellyttävän harrasteen.


    • kesäauto

      älä puhu puppua ,talvi tulee takapotku ei lähde minnekään.

      • 15+13

        Totta turiset. Ennen takapotkuja piti aja kokoajan perstuntumalla. Toki moinen kiihottaa karvanoppa amiskuskia, kun perse on irti pienelläkin kaasun painalluksella. Asiaahan on korjattu nykyään paljon elektroniikalla joka tarkkailee miten pyörät vetää. Ettei lähde ihan lapasesta vaikka kaarre hieman kirraakin moottoritielle mennessä.

        Normaalissa kaupunkiajaossa olen itse ihan etuvetoisella automaatilla ehtinut vaihtaa kaistaa, jos moiseen on ollut tarvetta. Itsellä kun oli kuorma-auto koulutus korttia ajaessani niin siltä pohjalta olen oppinut lähteämään jo keltaisella. Automaatissa kun keltaisella siirtää jalan jarrulta kaasulle niin on jo vihreällä risteysalueella kun vieressä ollut laittaa ykköstä sisään.


    • cdi.

      Liukkaat tulee ja siinä mannelavetit sutii paikoillaan, kyllä takavetoiset on kesäautoja mutta talvella surkeita rimpuloita.

    • bim bim bimmmmmm

      Voi teitä takavetoisa:

      " Legendaarisen saksalaisautomerkin BMW:n historiassa alkaa nyt uusi aika. BMW tuo myyntiin etuvetoisen tila-auton – ja hämmentää tällä tempauksellaan ainakin omat faninsa."

    • siksi etuvetoinen

      Arvostan enemmän peretysnopeutta, kuin lähtönopeutta. Takavetoinen ei pärjää
      etuvetoiselle , kun pitää päästä nopeasti pois umpikujalta . Sehän on vielä
      tärkeämpää kuin päästä valoista ensimmäisenä seuraaviin.

    • jijsojro

      Takaveto on niin paljon parempi käsiteltävyydeltään ja ajotuntumaltaan kuin muut vetotavat että mielummin otan takavedon ja pienet pitovaikeudet talvella kuin tylsän nelivedon.

      • 1oike@

        Siis kummallakin pärjää kun tietää mitä tekee, en ala selittämään eroavaisuuksista, mutta eiköhän se ole makuasia.
        Kummalakin veto/työntötavalla saa lähtemään lapasesta jos haluaa, riippuu mihin on tottunut. Neliveto onkin sitten se suuri kyssäri ,että kun lähtee lapasesta, niin hallelujaa vaan.


      • Lapset ja aikuiset

        Sitä talvea on vaan puolet vuodesta ja minua ottaa paljon enemmän päähän kun risteyksestä liikkeelle lähtö on yhtä lipsuttelua takavetoisella, siinä ei sekunnin nopeuserot kesällä vaikuta enää mitään.


    • sceepe

      Takaveto on silti ykkönen, on aina ollut ja tulee aina olemaan.

      • pannukahvit

        hyvin perusteltu, ihan huipusti ja kattavasti


    • Tekniikkaa

      Käytännössä kaikki edustus- tai superautot ovat taka- tai nelivetoisia.

      Kun autolta vaaditaan laadukasta kyytiä niin ei siellä etuvetoisia rimpuloita ole.

    • 320DA

      Ajetaanpa sama testi tammikuun lopulla.

      Siitä paremmasta ajettavuudeesta MAANTIELLÄ voikin sitten olla täysin eri mieltä. Parhaat autot kulkemaan suoraan on kyllä Audit, Volvot ja Passat. Niitä ei tarvitse kaitsea maantiellä vrt. vaikka BMW mikä on rasittava ajettava jopa silloin kun se sopivilla tarkkaan valituilla renkailla kulkee periaatteessa suoraan (tasaisella pinnalla).

      Takavetoinen perheauto ei sen paremmin saa tammikuisella maantiellä tehoja tiehen kuin etuvetoinen. Loskavallia ylittäessä, takavetoinen joko ampuu tangentin suuntaan tai luiston eston kahlitessa kaiken tehon, vain hidastuu.

      Sitä en ymmärrä että takavetoa puolustellaan sillä että ohjaus on eriakselilla mutta samaan hengenvetoon sanotaan nelivedon olevan paras. Kyllä kaikissa nelivedoissa mihin olen tutustunut, on veto myös etuakselilla.

    • A.premium

      BMW 428iA kahden litran turbokoneella ja 245hv jättää maailman tehokkaimman sarjavalmisteisen etuvedon eli Ford Focus RS500 350hv jälkeensä lähdössä. Focus pääsee ohi vasta 120km/h vauhdissa.

      http://www.zeperfs.com/duel4697-3312.htm


      Olen aina sanonut, ettei tuommoisissa etuvedoissa ole mitään järkeä. Yli sata hevosta tehottomammat takavedot pyyhkii ohi oikealta ja vasemmalta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3839
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2298
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2121
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2015
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1694
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      301
      1228
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe