Apua akneen!?

auttakaa mua!21

Oon 12 vuotias tyttö..ja mulla on kauhee akne iho. ._.
Oon kokeillut tosi paljon tuotteita. Ei oo auttanu..
Viime vuonna alkanu ilmestyy finnejä ja nyt on erittäin nyppyinen ja punoittava iho.. Käytän nyt bactosan kapseleita ja voidetta. Yli puolet paketista mennyt. Ja ei oo mitään tapahtunut, päätän kuitenkin jatkaa koska tuotetta niin kovin kehuttu on. Mulle tehdään myös ihon kuorinta kerran viikossa.
Onko mitään nopeasti edes vähän parantavaa/kotikonsteja/tai jotain mitkä voisi auttaa ihoon? Minula on kuitenkin ongelma niellä oillereitä joten ei mieluiten niitä. Ehkä pienikokoisia kuitenkin.
Tarviin apua,saan välillä ''itkukohtauksia'' ihan vain ulkonäön vuoksi. Alan kohta menettää toivoni. Oon todella kiitollinen jos voitte auttaa...
Linkatkaa vinkki/neuvosivustoja jos tiedätte ja jos osaatte auttaa itsekin niin kiitos...

12

121

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tsemiä..............

      Osta apteekista Basironvoidetta. Se on rauhoittanut monen ihon.

      • auttakaamua! 21

        Täytyy kokeilla! Kiitos. Mutta eihän sillä oo mitään sivuvaikutuksia?


      • tsemiä
        auttakaamua! 21 kirjoitti:

        Täytyy kokeilla! Kiitos. Mutta eihän sillä oo mitään sivuvaikutuksia?

        Saattaa kuivattaa ihoa, mutta muista laittaa myös kosteusvoidetta. Siinä pakkauksessa on kyllä hoito-ohjeet. :)


    • asiaa tuntematon

      Viljattomalla ruokavaliolla saa ihon kuntoon, sillä hyvin monet ovat gluteenille herkistyneitä.
      Eri ihmisillä gluteeni herkkyys esiintyy erilailla
      Eli ala karppaamaan.

    • hyväihonen

      Nujerra akne!
      http://www.nujerraakne.fi/

      Aknesta voi parantua!
      https://www.booky.fi//tuote/varpu_tavi/aknesta_voi_parantua_/9789529993383?kb=1&gclid=CMCJuKHA1rgCFaV4cAodvDMAjg


      Kuuntele alla oleva ohjelma:
      03.11.13
      Osa 1/5 (5:31)
      Osa 2/5 (5:20)
      http://www.terveydentukipilarit.fi/radio-ohjelma/mediasali/

      Myös liiallinen hoitaminen on haitaksi iholle.

      Monet kosmetiikkatuotteet on niin täynnä hajusteita ja kemikaaleja, että vain pahentavat oireita.

      Toinen on ruokavalio, millä on todellakin merkitystä, miten iho voi. Iho on ihmisen suurin elin, joten EI ole ihan sama, mitä suuhunsa laittaa, vaikka niin kuvittelisi.

      Ja ehdottomasti synteettiset monivitamiinit pois ja VILJAT!
      http://personal.inet.fi/koti/remeli/ravinteet.htm

      Antioksidantit aknen hoidossa
      http://www.raikasweb.com/antioksidantit-aknen-hoidossa

      Suomen kasveissa on monia ihonkin ravintoaineita!
      http://personal.inet.fi/koti/magge/iho.pdf


      Vettä janoon 1,5-2 litraa päivässä. Aloita aamusi vedellä 5-8dl.

      "Yksi helpoimmista ja nopeimmista tavoista vähentää elimistösi kuormitusta on vaihtaa kaikki käyttämäsi kosmetiikka mahdollisimman puhtaisiin, luomulaatuisiin tuotteisiin.

      Kylmäpuristettu kookosöljy ja laadukas aloe vera-geeli riittävät lähes kaikkiin mahdollisiin tarpeisiin ihonhoitoon liittyen. Samalla kuormitat vähemmän sekä omaa elimistöäsi, että luontoa. Ja säästät todennäköisesti vielä rahaakin."

      https://www.facebook.com/sundviksami


      Työkaluja parempaan ihon hyvinvointiin

      http://samisundvik.com/2014/09/12/tyokaluja-parempaan-ihon-hyvinvointiin/

      • apuakneen-

        Niin syön terveellisesti ja käytän iho ystävällisiä kosmetiikka tuotteita. Juon paljon vettä. Kiitos kuitenkin, täytyy kattoo noi linkit :)


    • lääkäriin!

      Mikäli ongelma todella haittaa sinua ja pahentaa noin paljon mkelialaasi kannattaa käydä terkkarilla juttelemassa joka ohjaa sinut joko koululääkärille tai ihotautilääkärille. Itse yritin saada apua koululääkäriltäni, mutten sitä koskaan saanut. Kärsin siis n. 4v aknesta koululääkärin ammattitaidottomuuden vuoksi. Lopulta menin yksityiselle joka määräsi roa, tuota tuskin siis heti saat mutta hieman apteekin voiteita vahvemipia voiteita tai antibiootteja josseivat voiteet auta.
      Rohkeasti juttelemaan vaan, turhaan yrität itse huonoilla tuotteilla hoitaa ja jopa pahennat ihoa. (:

      • apuakaneen-

        Käyty jo ja ei auttanut. Onneksi minulla on kuitenkin on marsu joka pitää mut pystyssä. Nuolee kyyneleet pois kun itken


    • Kyänäio

      Ilman muuta ihotautilääkärille heti. Terkkarit ja yleislääkärit ei anna kun turhia voiteita joista ei ole kaikille apua ja mieli menee maahan yms. Kannattaa selvittää heti nuoresta pitäen missä mättää ja saada hommat loppumaan heti alkuunsa. Tsemppiä!

      • apuakneen-

        Ollaan käyty jo ihotautilääkärillä (pätevällä). Neuvoi voiteen mutta aika voimakas oli, repi ihon rikki..


      • apuaakneen-
        apuakneen- kirjoitti:

        Ollaan käyty jo ihotautilääkärillä (pätevällä). Neuvoi voiteen mutta aika voimakas oli, repi ihon rikki..

        Olidipa joku ihmekeino..:( nyt kuitenki bactosanit sun muut kosmetologi käynnit ja acnicyl voiteet loppuun niin katsotaan miten on menny. Kiitos silti neuvoista! Kirjoitan parin kuukauden päästä!


    • CatRat

      Hei,
      Tiedän tarkkaan mistä puhut, sillä kärsin finneistä ensin teini-iässä ja nyt uudestaan aikuisessa iässä. Olen kokeillut ja kokeillut kaikkia mahdollisia keinoja: Bactosan lievitti, muttei poistanut näppyjä, joten lopetin sen syömisen noin vuoden käytön jälkeen. Antibiootit ovat auttaneet, mutta ongelma palaa aina kuurin jälkeen takaisin. Olen kuivattanut, kosteuttanut, puhdistuttanut, puristellut ja tehnyt kaikkea suositeltua ja ehdottomasti kiellettyä, mutta tullut aina siihen tulokseen, että minulle on jostain ylhäältä määrätty tällainen risti kannettavakseni. Mutta! Sitten luin netistä artikkeleita Karitevoista/Shea butterista ja päätin kokeilla itsekin. Ostin L'Occitane en Provencen kasvovoiteen, joka tuntuu paksulta ja epäilyttävän raskaalta, mutta lupaa olla ihohuokosia tukkimaton. Levitän voidetta iltaisin puhdistetulle iholle ja ihme on tapahtunut: vajaassa viikossa mustapäiden ja moukuroiden muodostus loppui ja iho tuntuu pehmeältä ja hyvinvoivalta. Tasainen se ei toki ole, sillä minulla on vielä punoittavia aknearpia naamassa. Mutta ero on silminnähtävä. Suosittelen siis erittäin lämpimästi kokeilemaan! Jos ison purkin osto epäilyttää, voi ensin kokeilla pientä 9 euron rasiaa, jonka voi sitten käyttää vaikka huulirasvana, jos iho ei reagoi toivotulla tavalla. Toivotan sinulle ja muille finneistä kärsiville rohkeutta ja voimia. Miten monet itkut olen itse saman asian vuodattanut, mutta nyt olen ensimmäistä kertaa vuosiin aivan ihmeissäni siitä, mikä vaikutus Shea Butterilla voi olla. Se sopii kaikille ihoille ja on kuulemma antiseptinen. Lue netistä lisää, ehkä siitä löytyy apua sinullekin? Lämpimästi toivon niin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2387
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1938
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1730
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1183
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe