en jaksa enää

auttakaa minua

En tiedä oikeasti mitä teen lukio-opiskelujeni kanssa. Olen siis abi ja en oikeasti jaksa enää, lukio ei ehkä ollutkaan se mun juttu ahdistaa ja masentaa vaan ja tällä hetkellä elämäni on muutenkin tosi vaikeaa. Eli mitä vaihtoehtoja minulle olisi nyt mitä mun kannattaisi tehdä, kun en haluaisi käydä tuossa lukiossa yhtään missä tällä hetkellä olen ja YO-kokeiden teko ei kiinnosta ja niin paljon kaikkea tehtäviä sun muita ja erittäin raskaat päivät. Kannattaisiko mun esimerkiksi ottaa vain lukion päättötodistus tai yrittää kirjoituksia tai vaihtaa aikuislinjalle? Olen siis tehnyt jo yo-kokeita. Pahoittelen sekavasta tekstistä en tiedä toinko asiaa hyvin edes esille, mutta apua tarttisin. Kuinka monta kertaa yo-kokeita muuten saa yrittää?

6

2809

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 7älläää

      Samat fiilikset mulla. Tänään kävin kirjottelemassa mutta meni varmaan ihan vituilleen. Kannustaisin sua kuitenkin kahlaamaan ties ylioppilaaks, jää muuten jälkeenpäin harmittamaan. Ylioppilas on kuitenkin ylioppilas vaikka paskoilla tuloksilla! Jos tuntuu että ei jaksa lukea nii lue vaik ees joku kertauskirja läpi tai muistiinpanoja. Tsemppiä sulle! Kyllä me tästä selvitään. Ja ainiin, ei unohdeta, syksyn kirjotusten jälkeen ryypätään, sitte ilosta tai surusta!

      • ghvkdjjjj

        Mistä motivaatio? Mistä jaksaminen? Kun joka päivä on 09.00-16.00 koulua ja ei kiinnostaisi. Muutenkin ahdistaa koko koulu, kirjotukset jne. Mitä saakelia sitten teen, jos syksyn kirjotuksista joku ei mene läpiä tai jotain? Ja en tiedä miksi mutta ajtattelen vain, että tää kaikki on ihan turhaa (lukio opiskelu) Ja ymmärsin myös sellaisenkin asian, että en oikeasti olekkaan niin fiksu ja "kouluviisas" vaikka numeroni ovatkin olleet ihan OK. Keskiviikkona on englannin yo-koe sekin ahdistaa ja ongelmana myös etten oikein pysty keskittymään jne vaikka englannissa olenkin ihan hyvä.


    • Onnea kokeisiin

      Itsellä liki joka päivä 8-16 koulua. Läksyt tein ennen kaikki, mutta nykyään jätän usein vain tekemättä kun ei vaan jaksa. Olen kuitenkin lukenut yo kokeisiin aika hyvin mielestäni.
      Jos ei huvita yhtään lukea niin ajattelen että ei se nyt niin paha ole vielä uhrata tuntia-paria päivästä lukemiseen. Viikonloppuisin voi lukea oikein kunnolla jos tekee esim perjantaina läksyt (ei kyllä ole montakaan viikonloppua aikaa lukea näihin kirjoituksiin). Viikonloppuna jos ei huvita lukea niin itsellä esim. karkin syönti samalla kun luen auttaa jaksamaan :D. Ajattelen myös että pakko jaksaa lukea kun kaduttaa muuten jälkeenpäin että olisi voinut mennä paremminkin. Ja ei Tätä kestä kauaa ennen kuin syksyn kirjotukset on ohi. Itsellä reaali 26. päivä ja sen jälkeen voi levähtää hetken aikaa. Muistakaa että YO kirjotusteen lukemisaika on vain lyhyt osa vuodesta, ja se on pian ohi :) Tsemppiä kaikille kirjotuksiin ja toivottavasti jaksatte lukea ja opiskella.

      • rv6yrtv

        Juu mutta ei se suurin ogelma noissa kirjotuksissa ole vaan elämä on päin helvettiä muutenkin ja lukio on aikamoista tuskaa.. ahdistaa


    • Tsemppimama

      Menee miten menee...ei se elämä yksistä ylioppilaskirjoituksista ole kiinni, ei kantsi vetää itseensä ihan piippuun henkisesti. Ota vaikka pikku breikki lukemisen kanssa, koska kokeet voi vielä uusia ellei mee läpi. Ja sekään ei ole maailmanloppu vaikkei lakkia saisikaan. Tsemppiä elämääsi! T. Kohta 50v.äiti,jolla abi kotona

    • Elämäntapakonsultti

      On näköjään tulossa lauma uusia, parinkympin ikäisiä mielenterveyseläkeläisiä.

      Kirsikaksi kaiken päälle kannattaa vielä ryhtyä vetämään brenkkua tai käyttämään mömmöjä. Sitten lukio ja siellä ollut ketutus ei enää muistu lainkaan mieleen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      105
      1736
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1357
    3. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      5
      1262
    4. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1240
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      143
      1225
    6. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      22
      1126
    7. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      10
      1101
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1085
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      6
      1014
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      11
      924
    Aihe