TYÖTARJOUS TE-TOIMISTOLTA

TE-toimisto ottaa yh

TE-toimisto päätti, että olen teoreettisesti pätevä erääseen työpaikkaan ja lähetti oikein paperilla työTARJOUKSEN eli kopion mol.fi-sivustolla olevasta avoimesta työpaikasta. Kahlaan ko. sivuston työpaikkoja jatkuvasti ja olin jo lukenut tuonkin työpaikan tiedot ja havainnut olevasi siihen aivan liian kokematon.

Hävetti hakea väkisin ko. paikkaa ja ottaa työantajaan yhteyttä, kuten kirjeessä käskettiin (en voi luottaa siihen, että hakemus riittää yhteydenotoksi, koska kysyessäni sitä sähköpostitse TE-toimistosta, vastaus oli ok, MUTTA omilla sivuillani siellä näkyy edelleen avoimena tehtävänä työtarjoukseen liittyvä ilmoitus TE-toimistoon). Tein tikusta asiaa (nyt työantaja luulee, etten lue työpaikkailmoituksia kunnolla) ja laitoin sähköpostin, jotta voin todistaa yhteydenoton. En luota pätkääkään pelkkiin puheluihin, joten en soittele mihinkään tyhjän perässä, vaan laitan sähköpostia.

Oletteko te muut saanet "työtarjouksia," joihin olette epäpäteviä tai ainakin aivan liian kokemattomia?

32

3781

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hae ihmeessä

      Olisit onnellinen, että sinulle on tarjottu ihan OIKEAA työpaikkaa! Lähinnä juuri oikeat työpaikat on mol-sivustolla. Työkkäristä on minulle tullut vain kyykytyspaikkatarjouksia, joita ei näy missään mollin sivuilla, vaan tiedot kulkevat eri kyykyttäjien välillä.

      • TE-toimisto ottaa yh

        Hain, kuten jo kirjoitin, MUTTA en ole oikeasti pätevä ja tiedän sen itsekin, joten näytän pelleltä työnantajan silmissä, kun "en osaa tulkita työpaikkailmoituksen pätevyysvaatimuksia."

        Olen pahoillani, ettei sinä ole saanut työtarjousta, joka ei olekaan työtarjous, vaan kehotus hakea työpaikkaa, jota hakisit muutenkin, jos olisit siihen muutenkin pätevä kuin työkkärin hakusanojen mukaan.


      • byrö_kukka
        TE-toimisto ottaa yh kirjoitti:

        Hain, kuten jo kirjoitin, MUTTA en ole oikeasti pätevä ja tiedän sen itsekin, joten näytän pelleltä työnantajan silmissä, kun "en osaa tulkita työpaikkailmoituksen pätevyysvaatimuksia."

        Olen pahoillani, ettei sinä ole saanut työtarjousta, joka ei olekaan työtarjous, vaan kehotus hakea työpaikkaa, jota hakisit muutenkin, jos olisit siihen muutenkin pätevä kuin työkkärin hakusanojen mukaan.

        Olet hakenut työtä, jos et tule valituksi kun et ole sinne pätevä, ei se ole sinun murheesi. Olet nyt tilastokelpoinen tilastokeskukselle tässä kuussa työttömäksi työnhakijaksi.


    • Perse Heikki

      Minulle työttömyyteni alkuaikana tuli näitä työtarjouksia, jotka eivät kaikki taustaani oikeen sopineet. Osaan hain, osaan en. Kysyttäessä toki vastasin hakeneeni kaikkiin paikkoihin, joista tarjouksia oli tullut. Ei siitä sen enempää kysymyksiä tullut eikä minulta työnhauista näyttöä vaadittu. Oma kokemukseni sanoo, että ne kuumottaa työkkäristä jonkin aikaa kunnes kyllästyvät ja siirtyvät sitten seuraavan työttömän kiusaksi.

      • Byro B

        On mahdollista, että hellittävät joskus. Ite sain viimeksi kesäkuussa määräyksen hakea paikkaa, jota muutenkin olisin hakenut. Nyt elo-syysk vaihteessa oli paikka auki lähellä eikä tullut hakukomentoa. Kesäkuussa muuten putosin tmt:lle.


    • ,,,,,,

      Miksi sitten hait paikkaa?

      Noihin työtarjouksiin, jotka tulevat kirjepostitse ei tarvitse ottaa yhteyttä. Siitä ei mene katki tuet ja eihän ne TE-Toimistossa edes tiedä onko kirje mennyt perille.

      Olen saanut työtarjouksia. Yhteen vain olen ottanut yhteyttä ja loput on menneet suoraan postilaatikolta silppuriin...

      • make it work

        Kyllä siinä kirjeessä selvästi sanotaan, että "tarjottuun" työpaikkaan on otettava yhteyttä TAI soitettava TE-toimistoon ja selitettävä, miksi ei hae tarjottua paikkaa.
        Lisäksi sähköisen asioinnin sivuilla on päivämäärä, mihin mennessä on ilmoitettava TE-toimistolle, että on ottanut yhteyttä työnantajaan. Tein TE-tstolle ilmoituksen sähköpostitse ja sain kuittauksen, mutta tehtäväukaasi ei ole hävinnyt mihinkään.

        Seuraavaksi haen itsekin TE-toimistoon töihin, jotta homma saadaan toimimaan.


      • ,,,,,,
        make it work kirjoitti:

        Kyllä siinä kirjeessä selvästi sanotaan, että "tarjottuun" työpaikkaan on otettava yhteyttä TAI soitettava TE-toimistoon ja selitettävä, miksi ei hae tarjottua paikkaa.
        Lisäksi sähköisen asioinnin sivuilla on päivämäärä, mihin mennessä on ilmoitettava TE-toimistolle, että on ottanut yhteyttä työnantajaan. Tein TE-tstolle ilmoituksen sähköpostitse ja sain kuittauksen, mutta tehtäväukaasi ei ole hävinnyt mihinkään.

        Seuraavaksi haen itsekin TE-toimistoon töihin, jotta homma saadaan toimimaan.

        Se on ihan sama mitä siinä kirjeessä tai sähköisessä asioinnissa lukee. Kirjeessä tosin ei lue päivämäärää mihin mennessä pitää ottaa yhteyttä ja eikä ne TE-Toimistossa voi tietää onko edes kirje mennyt perille vastaanottajalle... Sähköistä asiointia ei kannata käyttää.


      • jännää touhuu...
        ,,,,,, kirjoitti:

        Se on ihan sama mitä siinä kirjeessä tai sähköisessä asioinnissa lukee. Kirjeessä tosin ei lue päivämäärää mihin mennessä pitää ottaa yhteyttä ja eikä ne TE-Toimistossa voi tietää onko edes kirje mennyt perille vastaanottajalle... Sähköistä asiointia ei kannata käyttää.

        toi onkin hassua että siinä kirjeessä ei tosiaan lue mihin mennessä pitää ilmoittaa hakemisestaan, mutta sähköisillä omilla sivuilla on ihan päivämäärä laitettu.. ei siellä omilla sivuilla tule usein käytyä, kun ei siellä ole mitään ihmettelemistä..


    • Jelpp1

      Minulla ei ole asiasta kokemusta, mutta jos minulle tarjottaisiin aloittajan kuvaamaa itselle liian vaativaa työtehtävää, johon te-toimisto pakottaa hakemaan, tekisin varmaankin työtä käskettyä. Tässä tapauksessa soittaisin työnantajalle, ja olisin kyselevinäni työtehtävästä ja siihen liittyvistä vaatimuksista. Lisäksi kertoisin itsestäni ja tiedustelisin, kannattaisiko minun hakea työtä, olisinko ehkä siihen sopiva. Jos työnantaja vastaa kyllä, laittaisin hakemuksen, jos ei, en laittaisi hakemusta, ja viestittäisin vain te-toimistolle että olen hakenut tehtävää. Tai miten tuo nyt sitten ikinä te-toimiston kanssa pitääkään hoitaa.

      Tämä säästää myös työnantajan aikaa, kun ei tarvitse lukea turhaan työhakemuksia, jotka on pakosta kirjoitettu.

      • make it work is ap

        Soittelisin työnantajille, jos niistä soitoista jäisi jälki muuallekin kuin omaan muistiini ja lokitietoihini. Tuskin alan maksaa teleoperaattoritiedoista, että voin todistaa TE-toimistolle toimineeni ohjeiden mukaan. Siksi otan jatkossakin yhteyttä sähköpostitse.

        Lyhyeen ja ytimekkääseen sähköpostiviestiin vastaaminen vie työnantajalta vähemmän aikaa kuin samojen asioiden kysely puhelimessa. Kuntarekryn kautta hakeminen ja hakemusten läpikäynti ei ole enää niin vaivalloista kuin tavallisten hakemusten tekeminen ja selailu, joten teen pakkohaut jatkossakin, teettäähän se työtä niillä, joilla työtä vielä on.


      • make it work is ap

        Jelpp 1 kirjoitti: "Jos työnantaja vastaa kyllä, laittaisin hakemuksen, jos ei, en laittaisi hakemusta, ja viestittäisin vain te-toimistolle että olen hakenut tehtävää."

        Itse en valehtelisi TE-toimistolle näissä asioissa yhtään. Jos haet, ei tartte selitellä. Jos en hae, en voi väittää hakeneeni. En neuvo ketään toistakaan epärehellisyyteen. Jos ei hae, pitää soittaa työtarjouksessa ilmoitettuun numeroon tietylle virkailijalle ja selittää, miksei haekaan paikkaa.

        Koska olen aikuinen ihminen ja vähintään yhtä koulutettu kuin TE-toimiston virkailijat, en aio selitellä jokaista tekoani työnhaussa ja pyydellä lupaa toimia niin kuin oma järkeni sanoo. Siksi haen jatkossakin jokaista tarjottua (hah!) paikkaa, vaikka älyän etsiä tarjottujen työpaikkojen joukosta ne, joihin olen oikeasti pätevä.


    • nimi@url

      Jos on kotona netti käytettävissä niin työhakemusten tekeminen on varsin vaivatonta. Useimmiten kestää 10 minuuttia tietokoneen käynnistämisestä kun perustyöhakemus on jo lähtenyt työnantajan osoitteeseen.

      • fdröh

        > Useimmiten kestää 10 minuuttia tietokoneen käynnistämisestä kun perustyöhakemus on jo lähtenyt työnantajan osoitteeseen.

        Riippuu varmaan alasta, omani on lähinnä IT. Yleensä sorvaan tarjolla olevaan työpaikkaan haettavia ominaisuuksia vastaavia vastauksia: joskus "täytyy" korostaa projektipäällikköyttä, joskus tilasto-osaamista, joskus jonkun teknologian osaamista (SAS, Java, XML...). Tässä äsken tuli vastaan sähkölomake, johon piti laittaa koulutusten ja työpaikkojen osalta alkamis- ja loppumispäivät _päivän_ tarkkuudella. Kun ei sattunut olemaan todistuksia käsillä sillä hetkellä, niin laitoin hiukan arpomalla. Koska olen enemmän tarkka yksityiskohdista kuin arpomalla tietoja täyttelevä, niin usein (järkevien) työhakemusten tekemiseen minulla menee jopa tunteja. Mutta joo, jos et tunne tarvetta täsmähakemuksiin (voin kyllä rehellisesti todeta, että eivät ne minua ole kylläkään koskaan auttaneet), niin sekin on ihan ok.


      • nimi@url
        fdröh kirjoitti:

        > Useimmiten kestää 10 minuuttia tietokoneen käynnistämisestä kun perustyöhakemus on jo lähtenyt työnantajan osoitteeseen.

        Riippuu varmaan alasta, omani on lähinnä IT. Yleensä sorvaan tarjolla olevaan työpaikkaan haettavia ominaisuuksia vastaavia vastauksia: joskus "täytyy" korostaa projektipäällikköyttä, joskus tilasto-osaamista, joskus jonkun teknologian osaamista (SAS, Java, XML...). Tässä äsken tuli vastaan sähkölomake, johon piti laittaa koulutusten ja työpaikkojen osalta alkamis- ja loppumispäivät _päivän_ tarkkuudella. Kun ei sattunut olemaan todistuksia käsillä sillä hetkellä, niin laitoin hiukan arpomalla. Koska olen enemmän tarkka yksityiskohdista kuin arpomalla tietoja täyttelevä, niin usein (järkevien) työhakemusten tekemiseen minulla menee jopa tunteja. Mutta joo, jos et tunne tarvetta täsmähakemuksiin (voin kyllä rehellisesti todeta, että eivät ne minua ole kylläkään koskaan auttaneet), niin sekin on ihan ok.

        "Riippuu varmaan alasta, omani on lähinnä IT. "

        Niin minunkin ja CV on sitä varten,missä kerrotaa SAS, Java, XML osaamisasiat.


      • fdröh
        nimi@url kirjoitti:

        "Riippuu varmaan alasta, omani on lähinnä IT. "

        Niin minunkin ja CV on sitä varten,missä kerrotaa SAS, Java, XML osaamisasiat.

        > CV on sitä varten,missä kerrotaa SAS, Java, XML osaamisasiat.

        Me täytellään sitten erilaisia sähköhakemuksia. Omissani on aina ne SAS, Java, XML -jutut kysytty siinä sähköhakemuksen yhteydessä, joskus aika rajoittuneesti kylläkin. Vaikka useimmiten (?aina) on mahdollisuus laittaa mukaan CV, niin en ole koskaan sitä tehnyt, kun itse sähköhakemuksessa on kysytty sitä työnantajaa kiinnostavat asiat.


    • EiTöiHinEiIkinä

      Kyllä mäkn aikanaan hain IT-alan työtä. Vetsoin taustaani ja kokemukseeni ja vaadin vähintään 4000€ kk palkan. Lisäksi sanoin arvostavani seimiestä joka kykenee puututmaan epäkohtiin.

      Lisäksi ilmoitin hakemuksessa että stressaannun melko vähästä ja jos työorganisaatiossa huono ilmapiiri niin otan usein sairaslomaa yksityuislääkäriltäni. Mainitsin vielä että olen tehnyt useita rikosilmoituksia aiaksemmilta työpaikoilta kun olen kokenut että minuun on kohdistuntu kunnianloukkauksia.

      Ja en ole tullut valituksi. sittne jos se hakemus pitää lähettää,niin mulla on ihan oma fiksattu cv missä luettelen eräässä kohddassa omia heikkouksianikin.

      En edelleenkään tule valituksi, mulle riittää sossun rahat ja perintö. Perintö jonka sanoin jo 5 vuotta sittne tuhlanneeni peliongelmaisena, mutta todellisuudessa rahat on ulkomaan tileillä enkä ikinä pelaa hedelmäpelejä...

      • rikas mies jos oisin

        No, sinähän olet oikea ovela oloneuvos, et ollenkaan tavallinen työtön: saat soppalasta rahaa, vaikka sinulla on omaisuutta ja tulojakin. En arvosta epärehellisyyttäsi, mutta muuten toivotan sinulle hyvää jatkoa valitsemallasi tiellä.


    • tuttu juttu

      Olen saanut työtarjouksen johon olin selkeästi epäpätevä. Heitin sinne hakemuksen kuitenkin ja kävin ohikulkiessani työkkärissä sanomassa että olen hakenut.

      Mutta olen saanut myös työtarjouksen paikkaan, jossa hakuaika oli jo umpeutunut ja toiseen paikkaan minne ei julkisilla edes päässyt. En omista autoa minkä te.keskus kyllä tietää. Näihin en tietenkään hakenut, aika hölmöä työnantajan kannalta laittaa näitä turhia hakemuksia. Parisataa hakijaa per paikka on ollut kaikkiin mihin olen hakenut. Kuinka paljon lie tällasia pakkohakemuksia, joissa hakija ei edes ole pätevä ko työhön mutta hakee karenssin pelossa.

      • nakkija

        Varmaan tossa on takana joku te-toimiston hieno ajatus työttymien työnhakutaitojen ylläpitämisestä.


      • tuttu juttu
        nakkija kirjoitti:

        Varmaan tossa on takana joku te-toimiston hieno ajatus työttymien työnhakutaitojen ylläpitämisestä.

        voi olla niin.. mutta millä tavalla näitä työtarjouskirjeitä oikein lähetetään työttömille kun toisille tulee kirje monta kertaa kuukaudessa ja toisille kerran vuodessa?


      • TE-toimisto ottaa yh

        "kävin ohikulkiessani työkkärissä sanomassa että olen hakenut."

        Täällä tuollainen käväisy TE-toimistossa ei onnistu eikä vaikuta olevan erityisen toivottavaakaan. Kerran kävin, kun sitä luvattua soittoa ei kuulunut (ketju TE-toimisto ottaa yhteyttä), mutta sain jonottaa pitkään, eikä asia edistynyt mitenkään. Sanottiin, että puhelinpalvelussa on "jotakin vikaa." Siinä vaiheessa siitä ei vaivauduttu tiedottamaan ainakaan ko. toimiston sivuilla tai mol.fi -sivuilla.

        Mielestäni TE-toimistojen yleinenkin tiedottaminen on jotenkin pielessä: ei saa asioida sähköpostitse, mutta kuitenkin saa (onneksi), soittojen viipymisestä ei informoida jne. Oikea sekasotku! Kuinka ne ihmiset pärjäävät, jotka eivät ole tottuneet/osaa käyttää sähköisiä palveluja?


      • tuttu juttu
        TE-toimisto ottaa yh kirjoitti:

        "kävin ohikulkiessani työkkärissä sanomassa että olen hakenut."

        Täällä tuollainen käväisy TE-toimistossa ei onnistu eikä vaikuta olevan erityisen toivottavaakaan. Kerran kävin, kun sitä luvattua soittoa ei kuulunut (ketju TE-toimisto ottaa yhteyttä), mutta sain jonottaa pitkään, eikä asia edistynyt mitenkään. Sanottiin, että puhelinpalvelussa on "jotakin vikaa." Siinä vaiheessa siitä ei vaivauduttu tiedottamaan ainakaan ko. toimiston sivuilla tai mol.fi -sivuilla.

        Mielestäni TE-toimistojen yleinenkin tiedottaminen on jotenkin pielessä: ei saa asioida sähköpostitse, mutta kuitenkin saa (onneksi), soittojen viipymisestä ei informoida jne. Oikea sekasotku! Kuinka ne ihmiset pärjäävät, jotka eivät ole tottuneet/osaa käyttää sähköisiä palveluja?

        Asun lähellä te.toimistoa ja siinä on infopiste jossa asia tuli hoidetuksi. En viittiny soittaa kun ei sinne puhelimella ikinä pääse, saa jonottaa ja kuunnella sitä nauhaa joka iloisesti kertoo että jonotusajalta puhelu maksaa.

        Minulle ei nuo te.keskuksen luvatut puhelut ole koskaan tulleet sovittuna päivänä, viimeksi tuli viikkoa myöhemmin. Sovittuna päivänä oli koko henkilökunta ollut koulutuspäivillä.. miten sellaselle päivälle sitten sovitaan että te.keskus soittaa kun eivät edes ole työpaikalla tuolloin... :)


      • fdröh
        tuttu juttu kirjoitti:

        voi olla niin.. mutta millä tavalla näitä työtarjouskirjeitä oikein lähetetään työttömille kun toisille tulee kirje monta kertaa kuukaudessa ja toisille kerran vuodessa?

        > mutta millä tavalla näitä työtarjouskirjeitä oikein lähetetään työttömille kun toisille tulee kirje monta kertaa kuukaudessa ja toisille kerran vuodessa?

        Veikkaan, että nuorille tulee tarjouksia usein, vanhoille ei koskaan. Massa-aloille (raksalainen, myyjä, hoitsu) usein, asiantuntijoille (vaikka joku kulttuuriantropologi) ei koskaan. Aikoinaan lukion jälkeen sain työtarjouksen, mutta tutkintojen jälkeen ei ole tullut yhtäkään.


      • fdröh
        TE-toimisto ottaa yh kirjoitti:

        "kävin ohikulkiessani työkkärissä sanomassa että olen hakenut."

        Täällä tuollainen käväisy TE-toimistossa ei onnistu eikä vaikuta olevan erityisen toivottavaakaan. Kerran kävin, kun sitä luvattua soittoa ei kuulunut (ketju TE-toimisto ottaa yhteyttä), mutta sain jonottaa pitkään, eikä asia edistynyt mitenkään. Sanottiin, että puhelinpalvelussa on "jotakin vikaa." Siinä vaiheessa siitä ei vaivauduttu tiedottamaan ainakaan ko. toimiston sivuilla tai mol.fi -sivuilla.

        Mielestäni TE-toimistojen yleinenkin tiedottaminen on jotenkin pielessä: ei saa asioida sähköpostitse, mutta kuitenkin saa (onneksi), soittojen viipymisestä ei informoida jne. Oikea sekasotku! Kuinka ne ihmiset pärjäävät, jotka eivät ole tottuneet/osaa käyttää sähköisiä palveluja?

        > Kuinka ne ihmiset pärjäävät, jotka eivät ole tottuneet/osaa käyttää sähköisiä palveluja?

        Nyky-Suomessa? Ehkä heidän paikkansa ei siinä tapauksessa ole työkkäri, vaan eläkeputki. Tai jos on nuoremmista kyse, niin joku paikka älyllisesti kehittymättömille.


    • erht jertjwy

      Ehdottaisin paria menetelmää.

      Lakatkaa kutsumasta niitä työpaikanhakumääräyksiä työtarjouksiksi. Kutsukaa niitä työpaikanhakumääräyksiksi kaikissa mahdollisissa yhteyksissä.

      Kun otatte yhteyttä yritykseen, kuten on määrätty, muistakaa aina mainita jossain sivulauseessa, että toimitte työvoimatoimiston määräyksestä. Ei tarvitse juntata, ohimenevä maininta riittää.

      Tehkää selväksi oma työkokemuksen puutteenne juuri siihen tehtävään, tai mahdollisesti luetelkaa kaikki tehtävässä hyödyksi olevat puolenne (ne vaadittavat taidot loistavat poissaolollaan ilman, että teidän tarvitsee niistä mainita).

      Jossakin vaiheessa yritykset alkavat olla kanssamme samaa mieltä siinä, että tämän pelleilyn on loputtava. Miksi yritysten pitäisi tuhlata aikaansa työttömien kiusaamisen mahdollistamiseen, vain siksi, että työkkäri niin vaatii. Mikä oikeus työkkärillä on vaatia yksityisiltä yrityksiltä mitään?

      Voittehan sen jälkeen, kun olette sen pakkohakemuksenne lähettäneet, muutaman päivän päästä lähettää samaan yritykseen esitteen, jossa ehdotatte, että jos työkkärin toimenpiteet tuhlaavat heidän aikaansa, heidän kannattaisi ehkä sanoa niin, ottaa yhteyttä poliitikkoihin tai kyseiseen työkkäriin ja pyytää saada olla rauhassa. Tai yritys voi harkita olla ilmoittamatta avoimista paikoista mollin sivuilla, koska se vain johtaa ajan tuhlaamiseen heille. Yrittäkää saada yritykset tajuamaan, että olemme samalla puolella vihollista vastaan. Mikä taas on vihollinen, sitä kannattaa myös pohtia.

    • KarenssinUhkaaKaikki

      Ennen muinoin työhönosoituksessa luki selvästi lakitekstinä, että jos ei hae osoitettua työpaikkaa, saa karenssin työttömyysturvalain sen ja sen luvun ja pykälän perusteella. Sitten lakiteksti poistui työhönosoituksista mutta velvollisuu hakea työpaikkaa karenssin uhalla säilyi. Tuossa siirrosvaiheessa sitten moni meni ansaan, että muka ei tarvitsekaan hakea työpaikkaa, kun lapussa ei lue sitä lakitekstiä karenssin uhasta.

      • TE-toimisto ottaa yh

        Totta turiset! Itse aion hakea kaikkia "tarjottuja" työpaikkoja, vaikka ottaakin päähän joutua joissain tapauksissa naurunalaiseksi, kun rekrytoija perehtyy ansioihini tai pikemminkin niiden puutteeseen.

        Saa nähdä, missä vaiheessa tuon pakkohaun tuloksen ilmoittamistehtävää koskeva ukaasi katoaa omista tiedoistani sähköisen asioinnin sivuilla. Aikaraja on nyt ylitetty (22.9.14) ja siellä se vaan "tekemätön tehtävä" lukee, vaikka TE-toimisto sai tiedon sähköpostitse maanantaina ja se kuitattiin luvaten ottaa käsittelyyn.

        Tosiaan, ei näytä riittävän se "työtarjouskirjeen" kehotus ilmoittaa TE-toimistolle, kun on ottanut yhteyttä työnantajaan, vaan työnhaun nolo tuloskin pitää vielä erikseen raportoida tiettyyn päivämäärään mennessä. (Aivan kuin työpaikan saanut jättäisi ilmoittamatta työllistymisestään.)

        Työpaikasta ei ole kuulunut yhtään mitään. Ei haastattelukutsua eikä tietoa, kuka on valittu. Toisinaan se kestää yllättävän kauan, vaikkei kyse olekaan yksityisestä työnantajasta.


    • srfasdfa

      Minulle työkkäri on lähettänyt useamman kopion mol.fi sivun työpaikoista. viimeksi ihan tarjosivat puhelinmyyntiä, vaikka en ole myyntialan ihmisiä. Eipä noista paikoista ikinä ole mitään kuulunut.

      • TE-toimisto ottaa yh

        Puhelinmyyntifirmojen rekrytointi on minun mielestäni ihmeen epämääräistä, työpaikkailmoituksesta on vaikea saada selkoa, mistä työstä on kyse, millainen palkkaus oikeasti on tms.


    • Pelutsi

      Te toimisto lähetti työtarjouksen.otin kyseiseen paikkaan sähköisesti yhteyttä kyseiseen henkilöön mikä nimi oli paperissa.työ ei todellakaan ollut sitä mitä on alani.eli aivan vierasta työtä mulle.mitään vastausta kyseistä firmasta ei tullut.sitte tuli lappu te toimistolta että en ole heille ilmoittanut mitään.joo en tajunnut enkä edes muistanut että pitää te toimistolle ilmoittaa.nyt pitää ilmoittaa selvitys.ei kait tästä sanktioo tule.vaikka te toimistolle muistannu ilmottaa.huoenna soitan.

    • haistapaskamol

      Olen työssäoleva mutta aina kun olen lomautettuna niin jätän tahallani ilmoittamatta jos lomautus päättyykin ennen lomautuslapussa olevaa määräaikaa että tilastoissa olisi mahdollisimman paljon "työttömiä". Työssäolevana minua ei paljoa kiinnosta käyttää aikaa lomautuksen loppumisesta ilmoitteluun jollekin byrokraattiselle ihmisten kyykytysvirastolle.
      Työttömyysetuuden maksajalle tietysti ilmoitan olenko töissä vai lomautettuna totuudenmukaisesti.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2251
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1918
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1720
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe