Autokauppiaan unelma-asiakas

Kari Tossi

on tietysti henkilö joka ostaa uuden auton ja vaihtaa sen samaan merkkiin viimeistään kun facelift tms. tulee markkinoille. Valitettavasti tämä vastaa todellisuutta yhtä vähän kuin Putinin puheet. Fiksut suomalaiset hankkivat kulkupelin yleensä käytettynä ja pöristelevät sillä huomattavan kauan - huoltavat, puunaavat ja rassaavat jos osaavat. Suomesta puuttuukin Autoliike joka myisi vain ja ainoastaan autoja jotka ovat olleet todistettavasti omistajansa käytössä vähintään viimeiset viisi vuotta. Auton kunnosta se ei tietenkään sinänsä kerro, mutta kertoo kuitenkin että kärry ei ole kiertopalkinto eikä myyjä jobbari.

13

329

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei toimi ei ei

      Niin, hyvä ja kaunis ajatus, ei vain ole todellisuutta ,KOSKA kukaan ei suostu maksamaan hyvästä ja niin ja niin kauan samalla omistajalla olleesta, kun jostain sattuu saamaan halvemmalla jonkun muun, niin se valitettavasti käytännössä menee.Ei Lidlin porukka, jota maa on pullollaan, hae kuin vain ja ainoastaan halvinta , hinta ja oma hyvitys on KAIKKEIN TÄRKEIN!

      Jos et usko kokeile!

    • työmies877

      ....ja sitä hyvitystä on aika vaikea saada Renault meganesta, joka on vuosimallia jotain 2001. Myyjä lupaa säälistä tonnin ja Lidlin kaverin mielestä auto vähintään 9000 eskon arvoinen. Näin se kauppa ei synny.

    • sekasikuseinäkello

      No, kun omaat noin "timantinhienon" businessidean eikös sun kannata perustaa se liike....? Nyt eikun uliset netissä, eikö perse kestä vai mikä on....

    • ei bisnesideaksi tuo

      "... omistajansa käytössä vähintään viimeiset viisi vuotta."

      Ei toimisi, nehän olisi siis vanhoja autoja. Uudistajat vaihtaa 2-3 v . välein.
      Tai mieluummin myy suoraan yksityisille ja ostaa sitten uuden.

      • Ikivanha prinsiippi

        on että kaikkeista kalleimmat kilometrit ajetaan 0-4 -vuotiailla autoilla, osa liikkeistä jopa mainostaa 5 vuotiaita autoja että "kalliit km:t jo ajettu". Eikä kyse ole edes metreistä , vaan siitä että arvonalennus on laskennallisestikin hurjin uusissa autoissa. Bulgariassa on nykyään parempi autokanta kuin Suomessa - jaa miksikö? Ostavat velaksi uusia autoja. Näin tekee Suomenkin "rikkaat" jotka maksaa autoaan lopun ikäänsä - aina tulee uudempi ja nykyaikaisempi, ja automyyjähän on ystävä joka ymmärtää, ohjaa ja palvelee. Ja tarjoo pullakahvit.


    • 3v. ja vaihto

      Minä vaihdan 3 vuoden välein, ajan sinä aikana 35tkm. Välirahaa maksan
      max. 6 000€. Ajan saksalaisella farkulla ja aina on kauppa onnistunut, viime kerralla väliraha oli 5 800€ ja sain isommalla koneella olevan mallin.
      Minun ei tarvitse katsastaa autoa ja huoltoja tarvitsee tehdä vain kaksi kertaa.

      • W222

        Tuo ihan hyvä malli, itse vaihdan kaksikertaa mallisarjassa parempaan ja sitten isompaan luokkaan.


      • helvetinkallista

        Ostatko siis jonkun 12 000e saksalais auton, vuosimallia 2004 ja ajat sillä kymppitonnin vuodessa ? Siis maksat 20snt arvonalennusta kilometrille autosta käyttökulut??? Paljonko taksi maksaa?


      • kyykkyynkiltisti
        helvetinkallista kirjoitti:

        Ostatko siis jonkun 12 000e saksalais auton, vuosimallia 2004 ja ajat sillä kymppitonnin vuodessa ? Siis maksat 20snt arvonalennusta kilometrille autosta käyttökulut??? Paljonko taksi maksaa?

        Köyhät eivät koskaan tule ymmärtämään varakkaiden metkuja....


      • 3v. ja vaihto
        helvetinkallista kirjoitti:

        Ostatko siis jonkun 12 000e saksalais auton, vuosimallia 2004 ja ajat sillä kymppitonnin vuodessa ? Siis maksat 20snt arvonalennusta kilometrille autosta käyttökulut??? Paljonko taksi maksaa?

        Jos tarkoitit nimim."3v. ja vaihto" niin voin sanoa että vaihdan aina uuden saksalaisen farkun, nyt on 2v. ajettu ja kilometrejä 25tkm, ensi vuonna vaihtuu uuteen. Minä en aja taksilla, vaan omalla ja noilla minun lähdöilläni ei mikäänksi aja s taillä hinnalla että se kannattaisi.


      • 3v. ja vaihto
        3v. ja vaihto kirjoitti:

        Jos tarkoitit nimim."3v. ja vaihto" niin voin sanoa että vaihdan aina uuden saksalaisen farkun, nyt on 2v. ajettu ja kilometrejä 25tkm, ensi vuonna vaihtuu uuteen. Minä en aja taksilla, vaan omalla ja noilla minun lähdöilläni ei mikäänksi aja s taillä hinnalla että se kannattaisi.

        Loppu meni pieleen vastauksen kirjoittamisessa, po.:
        Minä en aja taksilla, vaan omalla ja noilla minun lähdöilläni ei mikään taksi aja sillä hinnalla että se kannattaisi.


      • Tässähän näytti

        ilmoittautuvan tuo aloittajan unelma-asiakas. Ja varmasti kauppa aina "onnistuu".


      • Seuraava luokka
        W222 kirjoitti:

        Tuo ihan hyvä malli, itse vaihdan kaksikertaa mallisarjassa parempaan ja sitten isompaan luokkaan.

        on sitten varmaan Silja Line.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      724
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe