Täysin toimintakyvytön

huimaaaa

Olen 18-vuotias nuori nainen ja minua on vaivannut jo pidemmän aikaa jatkuva huimaus. Ja jatkuvalla tarkoitan, että huimaa herättyään ja siitä nukkumaanmenoon asti. Olo on kuin olisi jatkuvassa humalassa oikeastaan ja samaan aikaan huippaa.
Olen juuri aloittanut uudessa koulussa, ja olen ollut niin paljon poissa juuri tämän takia. Välillä en voi muuta tehdä kun maata. Meni koko kesäkin plörinäksi tämän takia ja makasin vain sängyssä suurimman osan ajasta. Kuitenkin kaikki testit on tehty, vielä tällä viikolla pään magneettikuvaukseen.
Paniikkihäiriötä on epäilty myös ja olen saanut Opamoxeja otettavaksi silloin tällöin ja ne jonkin verran kyllä helpottaa oloa. Mutta koska en niitäkään saa jatkuvasti napsia niin en tiedä mikä neuvoksi. Siksi haluaisinkin tietää mitä ihmettä tässä pitäisi tehdä. Alan turhautua ja tekee mieli jo kohta luovuttaa kaiken suhteen eli lopettaa koulu ja kaikenlainen sosiaalinen elämä ja maata vain sängyssä koska vain niin on hyvä olla...

10

77

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mätäpää

      On siis keinuttava, sekava olo? Vähän kuin olisi jatkuva krapula päällä, outo olo? Itselläni tuota ollut 20 vuotta :( alko ja lääkkeet hieman loiventaa oloa, muttei poista kokonaan ( kaipa sitä vaan rentoutuu ja ei jaksa kiinnittää niin huomiota). Ahdistuneisuuden piikkiin on kaikki laitettu, mielestäni jossain on kuitenkin vikaa, mikä oli muna ja kana, en muista. testeissä ei mtn vikaa ole koskaan ollut, ei pään magneettikuvissakaan.

      • huimaaaa

        Juu just sellanen sekava ja niinkun kuvailit.. mitä lääkkeitä sä sitten oot syöny et hieman autto?


      • Mätäpääi
        huimaaaa kirjoitti:

        Juu just sellanen sekava ja niinkun kuvailit.. mitä lääkkeitä sä sitten oot syöny et hieman autto?

        On tässä matkan varrella tullut syötyä ja juotua sitä sun tätä. Mikään ei ole 100% poistanut oireita tai edes 50.....mikä tahansa mikä rentouttaa toimii jossain määrin, jonkun aikaa. En nyt osaa suositella mitään tiettyä lääkettä. Ehkäpä joku ssri lääkitys (vai mitä ne olikaan) kannattaisi ottaa kokeiluun? Ainakin mielummin kuin joku opamox. Uskon tietäväni olosi tosi hyvin, valitettavasti, onhan se tosi inhottava vaiva, siihen ei onneksi kuole....todella vittumaista ja invalidisoivaakin pahoina päivinä. Voimia sinulle!


      • Mätäpää
        Mätäpääi kirjoitti:

        On tässä matkan varrella tullut syötyä ja juotua sitä sun tätä. Mikään ei ole 100% poistanut oireita tai edes 50.....mikä tahansa mikä rentouttaa toimii jossain määrin, jonkun aikaa. En nyt osaa suositella mitään tiettyä lääkettä. Ehkäpä joku ssri lääkitys (vai mitä ne olikaan) kannattaisi ottaa kokeiluun? Ainakin mielummin kuin joku opamox. Uskon tietäväni olosi tosi hyvin, valitettavasti, onhan se tosi inhottava vaiva, siihen ei onneksi kuole....todella vittumaista ja invalidisoivaakin pahoina päivinä. Voimia sinulle!

        Ja pakko lisätä, onko jännitysniskan mahdollisuutta tutkittu tai heitelty ilmaan?


    • Jaakko Herne

      Jos sulla on vaan eripari tissit? Ei pysy tasapainossa roppa, sano...

    • MinnaKangasniemi1981

      Minullakin alkoi huimauksena ja niska hartiaseudun vaivana. Olen keväästä lähtien mennyt romahdusmaisesti alaspäin. Pääni oireilee samalla ja samalla halvaannuttaa. Minulla on mitä ihmeellisiä neurologisia oireita lihasheikkoutta, muistikatkoksia, näköhäiriöitä, tajuttomuutta. Kävin lääkärissä 2 kertaa ja molemmilla kerroilla verikokeet ok. Otettu kaikki mahdollinen verikokeet paitsi päänkuvaus En usko enään selviävän ja lääkärit eivät tiedä syytä. Ikää vasta 33. Nyt makaan enään sännyn pohjalla kun mikään ei enään auta. Kannattaa tutkia pää.

    • Mul oli samaa

      Asutteko homeasunnossa?

      • MinnaKangasniemi1981

        Juu melkein koko ikäni


    • homeinen

      Mulla on kans ollu tollasta sekavaa oloa ja heikotuskohtauksia yms. Luin juuri oirelistan lisämunuaisen uupumuksesta/vajaatoiminnasta ja kaikki oireet sopii siihen ja toivon että sitä aletaan tutkimaan pian. Asun homeasunnossa joten varma en ole mistä oireet johtuvat, jostain sairaudesta, homeesta vai homeen aiheuttamasta sairaudesta... Terveyskeskuslääkäri sanoi heti että siellä ei pystytä homeen aiheuttamia sairauksia tutkimaan, tietääkö kukaan mihin kannattaa mennä?

      Listaan nyt oireita mitä on ollut jatkuvasti sen jälkeen kun hometaloon muutettiin:

      Uupumus
      Lihasheikkous
      Flunssankaltaiset oireet
      Päänsärky
      Koko kehon särky/kolotus
      Tylsyys/mitäänsanomattomuus
      Yleinen voimattomuus
      Kasvanut unentarve
      Huonontunut kylmän- ja kuumansieto

      Nyt hiljattain on tullut seuraavia:

      Hermostuneisuus
      Sydämen tykytys
      Paniikkihäiriö
      Heikotus
      Äkilliset mielenmuutokset
      Malttamattomuus
      Huimaus
      Ärtyneisyys
      Kömpelyys
      Jatkuva näläntunne (oli tossa muutamia kuukausia sitten)
      Ripuli
      Allergiat (joku ruoka-aineyliherkkyys tullut)
      Ihottumaa
      Ruokahalun menetys
      Krooninen, paheneva väsymys
      Lihas- ja nivelkivut
      Selkäkivut
      Pahoinvointi (Melko lievää)
      Vatsakivut, ripuli
      Laiskuus
      Kivut kyljissä

      Lisämunuaisen ongelmaa veikkaan vahvasti mutta varmasti on homeestakin jotain tullut.

    • homeinen

      Niin ja unohdin vielä sanoa että vasemmalla kylkiluiden alapuolella ollut alkuvuodesta asti ajoittain särkyä, nyt pahentunut niin että särkyä on joka päivä ja siinä kohtaa myös tuntuu jokin turvonneen. Olen veikannut pernan mutkaa johon kerääntyy ilmaa ruoka-aineallergian takia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6629
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4283
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2700
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2060
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1588
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1417
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1121
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1084
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1041
    Aihe