Lenovo H515s E1-2500 - polttava DVD-asema vai ei???

äimän käkenä

Kysyin eräältä myyjältä onko tässä laitteessa polttava dvd-asema, ja tämä vastasi nopeasti että ON.

Kuitenkin saman tietokoneen tiedoissa parilla taholla (muistaakseni NetAnttila ja City Market tai Kodin Ykkönen, en nyt ehdi tarkistaa - samaa ryhmäähän nuo kaikki kuitenkin ovat) sanotaan että DVD-asema on vain lukeva.

En viitsisi tivata vastanneelta taholta että oletkos aivan varma. Mutta tämä ihmetyttää. Olisin ehkä tilannut koneen, mutta miten uskallan, jos sitten avattuaan paketin saakin todeta että eihän tämä mitään polta.

Voiko olla mahdollista että valmiiseen pakettikoneeseen ängetään erilaisia DVD-asemia kaupparyhmästä riippuen?

15

91

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1-4

      Mustan Pörssin ja Verkkokaupan nettisivujen mukaan dvd-asema on polttava. Tuntuisi sitä paitsi erittäin omituiselta, että asema olisi ainoastaan lukeva, koska sellaisen valmistaminen ei juuri tule polttavaa halvemmaksi nykyisin.

      • äimän käkenä

        V-kaupan tiesinkin, mutta hyvä että joku toinenkin taho on samaa mieltä. Perin merkillistä siis muutaman muun paikan ilmoitus että vain lukee.


    • Tostakin koneesta on varmaan 1 10 määrä variaatioita, joten saattaahan se asemakin vaihtua niissä, vaikka olis tosiaan melko vaikeaa uskoa moista.
      Pakettikoneistahan on aina paljon variaatioita, vaikka mallinimi olis tasan sama. Valmistajan sivuilta näkee.

      Verkkokaupallakin on kahta eri versiota tosta myynnissä, toisen tiedoissa lukee tosiaan multiburner, toisen kohdalla vain DVD.

      http://www.verkkokauppa.com/fi/product/34970/dsgvf/Lenovo-H515s-E1-2500-4-GB-500-GB-DVD-Windows-8-1-64-bit-poyt

      http://www.verkkokauppa.com/fi/product/36526/dsgvv/Lenovo-H515s-E1-2500-6-GB-1-TB-DVD-Windows-8-1-64-bit-poytat

      Mutta kai sitten ymmärrät mitä olet ostamassa? Tuo prossu on tehoiltaan hitaampi kuin 8 vuotta vanhat prossut. 50 eurolla saisit käytettynä jopa tehokkaamman koneen pienellä etsimisellä.

      • äimän käkenä

        En tiedä mistään prossuista hevon sitä enkä tätä... Mutta en etsikään pelikonetta. Minulle riittää netti ja toimisto-ohjelmat. Kunhan Youtube pelittäisi niin ihan kiva.

        Minkäs takia ne paskempia prossuja sitten koneisiin laittaa nykyäään?


      • äimän käkenä

        http://www.verkkokauppa.com/fi/product/39179/dskdx/Acer-Aspire-XC-115-poytakone-Win-8-1

        Olisiko tämä sitten parempi? Olin pitkään kallistumassa tähän, mutta näin liikkeessä ja ulkonäkö jotenkin kuppaisen näköinen luonnossa.

        Jokatapauksessa nettikäyttöön en osta kuin alle 300 e koneen, oli se sitten lopulta mikä hyvänsä.


      • äimän käkenä kirjoitti:

        En tiedä mistään prossuista hevon sitä enkä tätä... Mutta en etsikään pelikonetta. Minulle riittää netti ja toimisto-ohjelmat. Kunhan Youtube pelittäisi niin ihan kiva.

        Minkäs takia ne paskempia prossuja sitten koneisiin laittaa nykyäään?

        Ymmärrän toki, että tehon tarvetta ei ole, mutta kyseessä on silti hidas prossu.
        Esimerkkinä vaikka perusprossu vuodelta 2006, Intel Core 2 Duo E4300, ei silloinkaan mihinkään pelikäyttöön - tämä vielä hitaampi.
        Pelikäyttöön tarvitaan näytönohjainta ja paljon muuta.

        Syy miksi nykyään laitetaan hitaita vähävirtaisia prossuja on tietotekniikan hidas kehitys - vuosia vanhalla tekniikalla pystyy tekemään kaikki nuo luettelemasi perusasiat - toisin kuin ennen, jolloin laitteistoa joutui uusimaan perusasioiden vuoksi. Miksi siis joku ostaisi niitä tämän hetken tehoprossuja jos halvimmassa hintaluokassa olisi tarjolla täysin riittävää tekniikkaa? Aivan, eivät minkään takia. Onhan noissa virransäästö ja lämmöntuotta parempaa kuin ennen, mutta silti.

        Sillä ehdotinkin jotain vanhaa ja käytettyä kun saisit samantehoisen riittävän koneen murto-osalla nykyisen hinnasta.


      • äimän käkenä
        timekillerx kirjoitti:

        Ymmärrän toki, että tehon tarvetta ei ole, mutta kyseessä on silti hidas prossu.
        Esimerkkinä vaikka perusprossu vuodelta 2006, Intel Core 2 Duo E4300, ei silloinkaan mihinkään pelikäyttöön - tämä vielä hitaampi.
        Pelikäyttöön tarvitaan näytönohjainta ja paljon muuta.

        Syy miksi nykyään laitetaan hitaita vähävirtaisia prossuja on tietotekniikan hidas kehitys - vuosia vanhalla tekniikalla pystyy tekemään kaikki nuo luettelemasi perusasiat - toisin kuin ennen, jolloin laitteistoa joutui uusimaan perusasioiden vuoksi. Miksi siis joku ostaisi niitä tämän hetken tehoprossuja jos halvimmassa hintaluokassa olisi tarjolla täysin riittävää tekniikkaa? Aivan, eivät minkään takia. Onhan noissa virransäästö ja lämmöntuotta parempaa kuin ennen, mutta silti.

        Sillä ehdotinkin jotain vanhaa ja käytettyä kun saisit samantehoisen riittävän koneen murto-osalla nykyisen hinnasta.

        Noh, kun minulla on jo vanha ja käytetty: nimittäin tämä mitä olen itse käyttänyt. Tämä on 5 v vanha ja periaatteessa toimii. Mutta Youtube-videot pätkivät AINA kun niitä katselen/kuuntelen. Lisäksi ohjelmien käynnistyminen varsinkin koneen käynnistämisen jälkeen on vaikeaa. Esim. jos avaan s-postin ja nettiselaimen yhtäaikaa, niin kumpikaan ei meinaa toimia. S-posti jumittaa selainta, tai päinvastoin. Mielestäni tilanne EI ollut tällainen jokunen vuosi sitten, joten voisiko ongelma olla se että koneessa on vain 3 Gt ja auttaisiko jos on 4 Gt? Tähän en viitsi enää muistia lisää änkeä, siksi haluaisin uuden koneen.

        Tietäisi vain että mikä sitten kannattaa ostaa, hintaluokassa alle 300 e. Jotkut jo sanoneet että samanlaisia ne on kaikki nuo halvat.

        Entä pöytäkone vai kannettava mieluummin? Perhanan valintojen maailma...

        Saa ehdotella, mutta ehdottomasti EN osta käytettyä. Niillä on surkeat takuuajat ja uuden koneen saamisessa kotiin on aina oma viehätyksensä.


      • äimän käkenä kirjoitti:

        Noh, kun minulla on jo vanha ja käytetty: nimittäin tämä mitä olen itse käyttänyt. Tämä on 5 v vanha ja periaatteessa toimii. Mutta Youtube-videot pätkivät AINA kun niitä katselen/kuuntelen. Lisäksi ohjelmien käynnistyminen varsinkin koneen käynnistämisen jälkeen on vaikeaa. Esim. jos avaan s-postin ja nettiselaimen yhtäaikaa, niin kumpikaan ei meinaa toimia. S-posti jumittaa selainta, tai päinvastoin. Mielestäni tilanne EI ollut tällainen jokunen vuosi sitten, joten voisiko ongelma olla se että koneessa on vain 3 Gt ja auttaisiko jos on 4 Gt? Tähän en viitsi enää muistia lisää änkeä, siksi haluaisin uuden koneen.

        Tietäisi vain että mikä sitten kannattaa ostaa, hintaluokassa alle 300 e. Jotkut jo sanoneet että samanlaisia ne on kaikki nuo halvat.

        Entä pöytäkone vai kannettava mieluummin? Perhanan valintojen maailma...

        Saa ehdotella, mutta ehdottomasti EN osta käytettyä. Niillä on surkeat takuuajat ja uuden koneen saamisessa kotiin on aina oma viehätyksensä.

        Koneet eivät ajan myötä hidastu ja tuollaiseen käyttöön 3 gigaa muistiakin on ihan tarpeeksi.

        Todellinen syy jos se on ajan myötä hidastunut on roskainen Windows - ylimääräiset turhat ohjelmat, olivat ne sitten tahallisesti tai tahattomasti asennettuja, rekisterin paisuminen yms.

        Windowsin uudelleenasennus ratkaisee kaikki nuo ongelmat. Kaikenlaiset koneen nopeutusmainokset pitää unohtaa, sillä ne nimenomaan hidastavat konetta ja luultavasti nytkin tuo kone on täynnä mitä ihmeellisintä mainosroskaa, joka tuo aiheuttaa.


      • äimän käkenä
        timekillerx kirjoitti:

        Koneet eivät ajan myötä hidastu ja tuollaiseen käyttöön 3 gigaa muistiakin on ihan tarpeeksi.

        Todellinen syy jos se on ajan myötä hidastunut on roskainen Windows - ylimääräiset turhat ohjelmat, olivat ne sitten tahallisesti tai tahattomasti asennettuja, rekisterin paisuminen yms.

        Windowsin uudelleenasennus ratkaisee kaikki nuo ongelmat. Kaikenlaiset koneen nopeutusmainokset pitää unohtaa, sillä ne nimenomaan hidastavat konetta ja luultavasti nytkin tuo kone on täynnä mitä ihmeellisintä mainosroskaa, joka tuo aiheuttaa.

        Noh, kun olen juuri taannoin asentanut Windowsin (7) uudelleen. Ei nopeutunut ollenkaan. Ja tätä Youtuben pätkimistä on ollut varmaan jo useamman vuoden.


    • Ei ole parempi vaan huonompi.

      • Ja mitenkäs se huonompi on? Älä nyt aloita sitä merkkiuskollisuutta, kyseessä ei edes ole läppäri ja molemmissa on käytetty perusosissa halvimpia mahdollisia saatavilla olevia komponentteja.


      • päkkipää mikä lie
        timekillerx kirjoitti:

        Ja mitenkäs se huonompi on? Älä nyt aloita sitä merkkiuskollisuutta, kyseessä ei edes ole läppäri ja molemmissa on käytetty perusosissa halvimpia mahdollisia saatavilla olevia komponentteja.

        loten turha toivo.

        "molemmissa on käytetty perusosissa halvimpia mahdollisia saatavilla olevia komponentteja. "

        Pätee kaikkiin halpislaitteisiin samalla lailla.


    • Merkki ei ole luotettava.

      • Sillä merkillä ei ole mitään väliä pöytäkoneissa, tossa hintaluokassa ne on kaikki samaa krääsää.

        Läppäreissä vielä on jonkun verran merkitystä kun on paljon enemmän väliä juotoksilla, konkilla ja virtaratkaisuilla kun ne joutuvat valmistajat tekemään itse.

        Näissä taas lähes poikkeuksetta tilataan muualta kaikki osat. Lisäkseen ei ole samanlaisia lämpöongelmia tai virtajohdon liittimen irtoamisia.


      • äimän käkenä

        Mihinkäs se prossuja koskeva ketjuni katosi???


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2536
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1411
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      67
      1402
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1166
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1121
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe