Kuinka paljon teille jää käteen laskujen jälkeen

kysely

Minulle jää noin 1500. Tienaan puhtaana käteen noin 1900 euroa joka siis ei ole summana kummoinen, mutta vuokrakuluihin minulla menee vain 300 euroa 100 euroa laskut (netti, puhelin, vakuutukset). Saan ajoittan jopa 900 euroa säästöön kuussa. Asun poikaystäväni kanssa ja kulut menevät esim ruuan suhteen puoliksi.

140

11702

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miettiva

      Minulla jää noin 700 € kaikkien laskujen jälkeen,joissa olen huomioinut myös lehtitilaukset. Saan käteen noin 1440 € kuukaudessa,tosin se vähän vaihtelee sen mukaan,paljonko on työstä saatava korvaus. Vuokra on 530 €,johon sisältyy vesi,sähkö,netti ja sauna,mastercard lyhennys noin 100 €. Saan kuukaudessa yleensä säästöön semmoset 150 €. Yksin asun ja kaikki elämisen kulut joudun maksamaan itse,kun en ole vielä onnistunut löytämään puolisoa,jonka kanssa pakolliset menot voisi puolittaa.

      • Jää tikkö tulee.

        Minulla jää pää vetävän käteen en vedä käteen ja se on tasasumma, pärjään.


      • kiith

        mitää ei jää


      • veettää
        kiith kirjoitti:

        mitää ei jää

        ihan samajuttu ja pitäs vielä elää ja asua täälä kalliissa suomen maassa !


      • pallonkiertäjä

        Nettotuloni ovat noin 3600, josta siirrän joka kuukausi yhteiselle tilille 1500. Vaimolla on inan paremmat tulot, mutta silti hän maksaa saman verran tuolle tilille. Yhteiseltä tililtä hoidetaan kaikki laskut eli perheen eläminen, koska teemme kaikki ostokset luottokortilla.

        Henkilökohtaiset menot sitten maksetaan pankkikortilla, mutta tulemme vähällä toimeen. Yleensä meillä jää säästöön melkein 5000, koska palkkatulon lisäksi saamme lapsilisää 3 lapsesta. Taloudellinen tilanteemme helpottuu, kun saamme parin vuoden kuluttua maksettua asuntolainan pois ja ensimmäinen lapsi muuttaa pois kotoa opiskelemaan.

        Olemme suunnitelleet viettävämme sapattivuoden maapallon ympäri kiertäen kunhan lapset ovat kasvaneet täysi-ikäisiksi. Siihen ne säästöt sitten uppoavatkin.


      • pallonkiertäjä

        Lisään vielä, että minua harmittaa suunnattomasti vaimon ahneus siinä, että emme voi jakaa menojamme tulojemme suhteessa, vaan molemmat maksavat sen 1500 euroa/kk. Lisäksi lapsilisät menevät vaimoni tilille, eikä tuonne yhteiselle tilille. Välilä kun otan lapsilisät puheeksi, niin vaimo saa hillittömän raivokohtauksen haukkuen *minua* ahneeksi!


      • Yksinkertaista

        Jätä se?


      • toimeentulo
        pallonkiertäjä kirjoitti:

        Lisään vielä, että minua harmittaa suunnattomasti vaimon ahneus siinä, että emme voi jakaa menojamme tulojemme suhteessa, vaan molemmat maksavat sen 1500 euroa/kk. Lisäksi lapsilisät menevät vaimoni tilille, eikä tuonne yhteiselle tilille. Välilä kun otan lapsilisät puheeksi, niin vaimo saa hillittömän raivokohtauksen haukkuen *minua* ahneeksi!

        Heh heh.....hyvä provo. Ei kait ole muuta tekemistä.......


      • Pitkä-Sirkka

        Kaik men. Men sielu, men ruumis mutta sainpahan komean ja rikkaan ukon.


      • mekkk
        pallonkiertäjä kirjoitti:

        Lisään vielä, että minua harmittaa suunnattomasti vaimon ahneus siinä, että emme voi jakaa menojamme tulojemme suhteessa, vaan molemmat maksavat sen 1500 euroa/kk. Lisäksi lapsilisät menevät vaimoni tilille, eikä tuonne yhteiselle tilille. Välilä kun otan lapsilisät puheeksi, niin vaimo saa hillittömän raivokohtauksen haukkuen *minua* ahneeksi!

        Vähennäppä ne lapsilisät siitä 1500€ kuukautisesta summasta niin muuttuu ääni kellossa ja anna vaimosi saada niitä raivoamisia ihan koska vain mutta ole tieukkana että maksatte tulojen suhteessa niin hyvä tulee. Otappa lasilisät muutamaksia vuodeksi sinun tilille tasapuolisuuden nimissä.


      • hthteht455h

        Morjesta! Ihmettelet varmaankin sitä, missä on sivusto, jonka avulla voisit käydä entistäkin laatutietoisempaa keskustelua. Sellainen suurenmoinen sivusto, josta puhun, on kaikeksi onneksi olemassa, ja se on ainoastaan yhden klikkauksen päässä:

        http://www.tietoiseksi.com/forum

        LIITTYMISTARJOUS - Voimassa vain rajoitetun ajan!

        Jos rekisteröidyt 1.3.2015 mennessä, saat viikon sisällä liittymislahjaksi sähköpostiisi ennennäkemättömän kolmiosaisen paketin videomateriaalia, jonka tarkoitus on opastaa sinua tietoiseen läsnäoloon, onnellisuuteen, itsetuntoon, asenteeseen, itsevarmuuteen, kehonkieleen ja sosiaalisiin taitoihin liittyvissä asioissa. Tulet videot katsottuasi ja tietyt harjoitteet tehtyäsi huomaamaan mullistavan eron elämässäsi nopeammin kuin olet osannut kuvitellakaan. Emme siis puhu vuosista, puhumme viikoista, tai tietyissä asioissa jopa muutamista päivistä.

        Rekisteröitymisen voit suorittaa seuraavan linkin kautta:

        http://www.tietoiseksi.com/register

        Tervetuloa siis keskustelemaan ja viihtymään, ja samalla hyödyntämään tämä ainutlaatuinen tarjous, joka siis on voimassa vain rajoitetun ajan!


      • Evitainen
        pallonkiertäjä kirjoitti:

        Lisään vielä, että minua harmittaa suunnattomasti vaimon ahneus siinä, että emme voi jakaa menojamme tulojemme suhteessa, vaan molemmat maksavat sen 1500 euroa/kk. Lisäksi lapsilisät menevät vaimoni tilille, eikä tuonne yhteiselle tilille. Välilä kun otan lapsilisät puheeksi, niin vaimo saa hillittömän raivokohtauksen haukkuen *minua* ahneeksi!

        Lapsilisät eivät kuulu kummallekkaan, vaan ihan vain lapsille ja heidän tarpeisiinsa, ainakin näin on aikanaan ollut lainaatijan tarkoitus.
        Meillä lapsilisät meni alusta alkaen lapsen tilille, vaikka välillä joutui pennejä venyttämäänkin. Onneksi ei tarvinnut kenenkään kanssa niistä tapella, kun noudatimme lainlaatijan ajatusta. Sinne he säästivät synttäri- ym ahjarahat ja viikkorahansakkin ja voivat sitten ostaa itse halujensa mukaan, jos raaskivat. Yleensä eivät raaskineet.
        Sitten kun lapseille tarvittiin vaatteita, harrastusvälineitä, muskareita ja kun lapset halusi leluja tai karkkeja, ne meni heidän omalta tililtään ja täten lapsemme oppivat pienestä pitäen rahan käytön ja sen mihin se riittää. Ovat nytkin vielä taloudellisa ja laskevat rahansa, vaikka nuorimmainen on jo 41v. Taito on siirtynyt myös heidän perheisiin, onneksi!!


      • Anonyymi
        pallonkiertäjä kirjoitti:

        Lisään vielä, että minua harmittaa suunnattomasti vaimon ahneus siinä, että emme voi jakaa menojamme tulojemme suhteessa, vaan molemmat maksavat sen 1500 euroa/kk. Lisäksi lapsilisät menevät vaimoni tilille, eikä tuonne yhteiselle tilille. Välilä kun otan lapsilisät puheeksi, niin vaimo saa hillittömän raivokohtauksen haukkuen *minua* ahneeksi!

        Ota uusi muija kun lähdet reisulle


      • Anonyymi
        pallonkiertäjä kirjoitti:

        Nettotuloni ovat noin 3600, josta siirrän joka kuukausi yhteiselle tilille 1500. Vaimolla on inan paremmat tulot, mutta silti hän maksaa saman verran tuolle tilille. Yhteiseltä tililtä hoidetaan kaikki laskut eli perheen eläminen, koska teemme kaikki ostokset luottokortilla.

        Henkilökohtaiset menot sitten maksetaan pankkikortilla, mutta tulemme vähällä toimeen. Yleensä meillä jää säästöön melkein 5000, koska palkkatulon lisäksi saamme lapsilisää 3 lapsesta. Taloudellinen tilanteemme helpottuu, kun saamme parin vuoden kuluttua maksettua asuntolainan pois ja ensimmäinen lapsi muuttaa pois kotoa opiskelemaan.

        Olemme suunnitelleet viettävämme sapattivuoden maapallon ympäri kiertäen kunhan lapset ovat kasvaneet täysi-ikäisiksi. Siihen ne säästöt sitten uppoavatkin.

        Onni yksillä joulu ja kesä kaikilla.Lapsilisät vielä kaiken päälle.


    • 5uj78o

      ei jää käteen mitään. Työarkkinatuki hitusen päälle 500 ja siitä saa juur kaiken maksetuksi. Tukia en saa muita. Asun minimökissä jonka laina onneksi ihan mitättömät 57 euroa kuussa. Autoa ei ole. mopo kyllä ja pyörä.

      • eimitäätolkkua

        Juu, miinukselle menee mullakin, työmarkkinatuki menee laskuihin eikä edes riitä, jotain pitäis keksiä? Somalithan saa jotain 2000€ kuussa käteen suomessa, näin meitä omia syrjitään ja haukutaan rasisteiksi.


      • KYLLÄ
        eimitäätolkkua kirjoitti:

        Juu, miinukselle menee mullakin, työmarkkinatuki menee laskuihin eikä edes riitä, jotain pitäis keksiä? Somalithan saa jotain 2000€ kuussa käteen suomessa, näin meitä omia syrjitään ja haukutaan rasisteiksi.

        RASISTEJA OVAT SOMALIT SUOMALAISIA KOHTAAN !


      • Pennitön

        Otappas nyt lainaa..


    • aina pa

      Pari kymppiä saattaa jäädä jos onnistun hyvin kituuttaa.
      Palkasta käteen jää n. 1000 euroa kuussa, josta vuokra vie puolet, loput kuluu työmatkakuluihin, laskuihin ja ruokaan.

    • DUUNARIJANNU 35

      Netto palkka kuukaudessa keskimäärin 6000e laskuihin ja asumiseen menee kuukaudessa noin 800e loput lasku menee FIRMAN piikkiin jotenka reilu 5000e jää kuudessa humputteluun, mul on jo uudehko velaton omakotalo, kolme uudehkoa autoa pihas pari sijotus asuntoo tääl pääkaupunki seudulla...

      • Onnea elämällesi.

        Elikkä...Pihallasi parkkipaikalla useita autoja, ei sinun vaan naapureiden...eli
        loisit sillä Kelan 518 euroa rahalla Kontulan vuokramurjuissa. Sossu maksaa erotuksen.


      • will456789

        Ja höpö höpö. Jos laskee lämmitys,vakuutus,kiinteistöverot,ynnä netti.sähkö,autoihin kohdistuvat kulut,ruoka vaatteet,lehdet,Palkka verot,jätemaksut.yms.Sulle jää ehkä noin 1250€ kk..


      • DUUNARIJANNU 35
        Onnea elämällesi. kirjoitti:

        Elikkä...Pihallasi parkkipaikalla useita autoja, ei sinun vaan naapureiden...eli
        loisit sillä Kelan 518 euroa rahalla Kontulan vuokramurjuissa. Sossu maksaa erotuksen.

        Eiku jakomäes mä budjaan.


      • DUUNARIJANNU 35
        DUUNARIJANNU 35 kirjoitti:

        Eiku jakomäes mä budjaan.

        Tääl on ihan jees asua ja kattoa teitä köyhiä naapurin SOSSUPUMMEJA, mut ei se mitään pysykää te vaan siellä omissa loosseissanne niin mä vietän mukavaa ja onnellista elämää ja tuhlaa noita mun EUROJANI...


      • 3-3

        "mul on jo uudehko velaton omakotalo, kolme uudehkoa autoa pihas pari sijotus asuntoo tääl pääkaupunki seudulla"

        Aivan varmasti niin...
        Sinulla ei ole muuta kuin pahasti vaurioitunut pää!


      • köyhämuttaonnellinen

        Sitä on jo laatikko vähintään kaljaa juotu ja lääkkeet päälle kun on noin lennokkaat jutut.
        Loisit varmaan kaverien vuokramurjuissa jossakin itä-helsingissä.
        Raha ei tosiaan tekisi sua onnelliseksi kun on noin tyhmä pää, uusia aivoja et voisi ostaa
        liunneiden tilalle.


      • jatkoluokka
        köyhämuttaonnellinen kirjoitti:

        Sitä on jo laatikko vähintään kaljaa juotu ja lääkkeet päälle kun on noin lennokkaat jutut.
        Loisit varmaan kaverien vuokramurjuissa jossakin itä-helsingissä.
        Raha ei tosiaan tekisi sua onnelliseksi kun on noin tyhmä pää, uusia aivoja et voisi ostaa
        liunneiden tilalle.

        Hmm. Eiks toisen aivoja voi lainata tai vuokratakkaan?


      • ssepe

        Loistopalkka pelkän peruskoulun käyneelle! PS. Opettele hieman suomen kielioppia, niin ei paista tietämättömyytesi läpi.


    • Käteisellä osteleva

      Olen aina ihmetellyt, mitä ovat nuo "laskut", jotka tuntuvat olevan yhtä välttämätön kuluerä kuin verotkin. Kerropa noin aluksi mitä niihin sisältyy.

      • DUUNARIJANNU 35

        sähkö, vesi, jäte, elatusmaksut , kiinteistövero, vakuutukset, maksulliset tv kanavat, parit lehdet, netti noin on mulle pakollisia LASKUJA joihinka menee toi keskimäärin kuukaudessa toi 800e


      • ....
        DUUNARIJANNU 35 kirjoitti:

        sähkö, vesi, jäte, elatusmaksut , kiinteistövero, vakuutukset, maksulliset tv kanavat, parit lehdet, netti noin on mulle pakollisia LASKUJA joihinka menee toi keskimäärin kuukaudessa toi 800e

        Maksulliset tv kanavat ja lehdet eivät ole pakollisia. Ihan oma valinta niitä on hankkia.


      • kaikille

        Mä saan ansiosidonnaista 1230 netto kk
        Pimeän työn tulo vaihtelee 500-4500 välillä kk
        Riippuu siitä miten aina saa keikkahommia.
        olen lomautettuna ja sanoin työnantajalle että jos
        mahdollista niin tulen töihin kun 500pv loppuu.
        Lupas järjestää näin.
        Miksi tehdä verollista työtä tämmöseen valtioon.


      • .... kirjoitti:

        Maksulliset tv kanavat ja lehdet eivät ole pakollisia. Ihan oma valinta niitä on hankkia.

        Minä lisään tuohon listaan vielä kaukolämmön maksun joka kuukausi. Kenelle on ja kenelle ei maksulliset lehdet ja tv-kanavat pakollisia, kenelle ei, kukin taaplatkoon tyylillään. Arvostelijoita aina riittää..toisesta korvasta sisään ja vauhdilla toisesta ulos...ei me olla toistemme tuomareita.


      • Käteiskortillamennään

        Vuokra/yhtiövastike, no asumiskuluhan se on mutta maksettava sellainen, eli lasku.
        Auton kiinteät kulut eli ajoneuvovero sekä vakuutukset->laskuja.
        Puhelinlasku..onhan näitä.
        Tajuaako käteisellä ostava tästä jo, mitä "laskut" ovat?
        Ja ihan samahan se on, maksaako ihminen nuo käteisellä vai tilisiirtona, laskuja ovat ja sellaisina ne pysyvät.


      • Siivestämättä
        kaikille kirjoitti:

        Mä saan ansiosidonnaista 1230 netto kk
        Pimeän työn tulo vaihtelee 500-4500 välillä kk
        Riippuu siitä miten aina saa keikkahommia.
        olen lomautettuna ja sanoin työnantajalle että jos
        mahdollista niin tulen töihin kun 500pv loppuu.
        Lupas järjestää näin.
        Miksi tehdä verollista työtä tämmöseen valtioon.

        Joopa-joo. Miksi turhaan maksaa veroja, kun voi elää täysin meidän MUIDEN veronmaksajien SIIVELLÄ?
        Eikö sinua edes hävetä?


      • Puoline

        Säästän kaiken ylimääräisen, jota ei ole paljon. Vuodessa olen oppinut mitä todella tarvitsen ja mikä on turhuutta. Aiemmin ostelin harkitsematta. Kun lopulta onnistui muuttamaan elämäntapaaini, olen onnistunut laihtumaan, ruokailen terveellisesti enkä enää hassaa kahviloissa herkkuihin. Vaatteita hoida hyvin ettei tarvitse ostella uusia kokoajan.
        Toisille ei riitä 1000e kuussa itselleen ja ihan tuhlattavaksi. Toisille riittää paljon vähemmän, kun osaa käyttää rahan järkevästi.
        Huom! Tupakoiminen, ravintolat, alkoholi jne vievät rahat. Lisäksi naiset pistävät järkyttäviä summia kauneudenhoitoo ( vrt. Tekoripset, kynnet, hiusten värjääminen etc)


      • Huijarioot
        DUUNARIJANNU 35 kirjoitti:

        sähkö, vesi, jäte, elatusmaksut , kiinteistövero, vakuutukset, maksulliset tv kanavat, parit lehdet, netti noin on mulle pakollisia LASKUJA joihinka menee toi keskimäärin kuukaudessa toi 800e

        Törkeen vähän maksat elatusmaksuja, jos kerran 6 tonnin liksa! Sika sä oot! En ihmettele yhtään, että sulle ero tuli.


      • Hynäys
        kaikille kirjoitti:

        Mä saan ansiosidonnaista 1230 netto kk
        Pimeän työn tulo vaihtelee 500-4500 välillä kk
        Riippuu siitä miten aina saa keikkahommia.
        olen lomautettuna ja sanoin työnantajalle että jos
        mahdollista niin tulen töihin kun 500pv loppuu.
        Lupas järjestää näin.
        Miksi tehdä verollista työtä tämmöseen valtioon.

        Miks teet ees pimeitä töitä, kun tollaset rahat saa helpomminkin hommattua, eikä tarvi herätä tai viettää aikaa paskaduuneissa..


      • Mietinpähänvaa
        Puoline kirjoitti:

        Säästän kaiken ylimääräisen, jota ei ole paljon. Vuodessa olen oppinut mitä todella tarvitsen ja mikä on turhuutta. Aiemmin ostelin harkitsematta. Kun lopulta onnistui muuttamaan elämäntapaaini, olen onnistunut laihtumaan, ruokailen terveellisesti enkä enää hassaa kahviloissa herkkuihin. Vaatteita hoida hyvin ettei tarvitse ostella uusia kokoajan.
        Toisille ei riitä 1000e kuussa itselleen ja ihan tuhlattavaksi. Toisille riittää paljon vähemmän, kun osaa käyttää rahan järkevästi.
        Huom! Tupakoiminen, ravintolat, alkoholi jne vievät rahat. Lisäksi naiset pistävät järkyttäviä summia kauneudenhoitoo ( vrt. Tekoripset, kynnet, hiusten värjääminen etc)

        Pakkohan tähän on kommentoida.. "Lisäksi naiset pistävät järkyttäviä summia kauneudenhoitoo ( vrt. Tekoripset, kynnet, hiusten värjääminen etc)" Siis minä olen nainen, jolla on tekokynnet ja värjätty tukka. Meikkaankin lähes päivittäin. Mun kauneuteen menevä kustannus on kerran kahdessa kk hiusväri 5e ja kerran kolmessa kuussa 15e meikkeihin. Geelikynnet teen itse ja viime vuoden aikana minulla on mennyt siihen hommaan rahaa noin 20e. Eli vuodessa minun kauneuskustannukset on n.100e. Puhun nyt sellasista kuluista, joita ei miehillä ole, eli jättäen pois shampoot ja voiteet. Minusta kyseessä ei ole järkyttävä summa..


    • vast

      saan puhtaana 1200. Siit vuokrat ja pakolliset kulut niin käteen jää n. 300 euroa. Asun mieheni kanssa ja hän maksaa ruokakulut pääsääntöisesti koska minulle ei yksinkertaisesti ole varaa. Meillä on lapsi jonka vaatteisin tms menee tuo loput 300 euroo kevyesti. Teen niskalimassa töitä (fyysistä, kiirettä koko päivä). Näin minut siitä palkitaan.

      On sairasta että oikeesti suurimmalla osalla suomalaisista jää laskujen ja pakollisten menojen jälkeen se 400-500 euroa käteen (ja tästä pitää vielä maksaa ruuat). monella vieläkin vähemmän.

      miten tätä yhteiskuntaa voi duunaribudjetilla elvyttää kun mitään ei voi ostaa. Ja jos vähän jää käteen niin mielellään sen laittaa sivuun pahanpäivän varalle. En mä ainakaan sillä lähde tukemaan kampaamoita, ravintoltyötenkijöitä tms vaikka siitäkin jauhetaan kokoajan että raha pitäisi laittaa kiertoon että työllisyys paranee. Jos palkasta jäis KAIKKIEN kulujen jälkeen joku 400 euroa edes niin vois harkita käyvänsä syömässä, kampaamoissa tms.

      • Hyvästi pyyhkii

        2000 käteen , maksan sillä erääntyneimmät laskut ja otan pikaluottoa elämiseen.


      • vast
        Hyvästi pyyhkii kirjoitti:

        2000 käteen , maksan sillä erääntyneimmät laskut ja otan pikaluottoa elämiseen.

        2000 käteen ja pikaluottoa joudut silti ottamaan elämiseen? miksi ihmeessä?


      • Hyvästi pyyhkii
        vast kirjoitti:

        2000 käteen ja pikaluottoa joudut silti ottamaan elämiseen? miksi ihmeessä?

        Siis maksan tilipäivänä sen 2000 niitä erääntyneitä laskuja .
        elämiseen ei jää penniäkään.


      • 16+7
        Hyvästi pyyhkii kirjoitti:

        Siis maksan tilipäivänä sen 2000 niitä erääntyneitä laskuja .
        elämiseen ei jää penniäkään.

        ok.. ja sinua ei pelota että, joku päivä tulisi konkurssi? Ja onko sinusta fiksua maksaa monesta tonnista isoja korkoja pankille?

        Itse saan saman verran näppiin, 2ke, ja voin sanoa että, vaikka tilini on likipitäen aina tyhjä kun seuraava koittaa, en ole kuitenkaan velkaa tuhansia euroja luottokortti yhtiöllä.


      • h%%/&#@()
        Hyvästi pyyhkii kirjoitti:

        2000 käteen , maksan sillä erääntyneimmät laskut ja otan pikaluottoa elämiseen.

        Noin 3600€ eläkkeestä jää käteen reilu 2500€. Sillä pitää kituuttaa, onneksi muita tuloja
        3000€/kk. Kaikki tarpeelinen hankittu joten eipä ministerin tuloihin pääse.


      • jokuvaanaa
        16+7 kirjoitti:

        ok.. ja sinua ei pelota että, joku päivä tulisi konkurssi? Ja onko sinusta fiksua maksaa monesta tonnista isoja korkoja pankille?

        Itse saan saman verran näppiin, 2ke, ja voin sanoa että, vaikka tilini on likipitäen aina tyhjä kun seuraava koittaa, en ole kuitenkaan velkaa tuhansia euroja luottokortti yhtiöllä.

        ilmeisesti olet aika kusessa laskujesi kanssa jos joudut vippiä ottamaan. Suosittelen jotain velkaneuvojaa tms. Vipeillä saat äkkiä tilanteen todella pahaksi.


      • Kituutus

        Aikalailla samat luvut. 300 jää mutta siitä pitäisi vielä autoon laittaa bensaa että pääsee edes pari kertaa kuussa sillä asioille.


    • n53

      Yksin asun,lainan lyhennys,vastike sähkö n.890,00 eurkk.Luottokorttilasku parisataa,Käteen jää max 4-500 eur,josta ruoka,vaatteet,koirien ruuat yms.Eli ei siis mitään ja pieni,köyhä yrittäjä olen.Ei naurata mutta näillä mennään.Säästöön ei ikinä jää mitään.Kirpparilta ostan vaatteita yms.Mutta olen silti aika tyytyväinen,olen terve,on ystäviä ja osaan nauttia pienistä asioista.Toiveena tietty olisi joskus saada vaikka 150 000 eur,jolloin ei olisi yhtään velkaa ja saisi pari kivaa matkaa mutta haaveita vain ne ovat.

    • opiskelijanhelvetti

      Minulle jää 30e. enkä osallistu edes vakuutuksien tai sähkön maksamiseen.

    • Pelleily seis

      Mitä se kelleen kuuluu, mitä kukin tienaa. Jos täällä kertoo totuuden, alkaa joku heti kettuilemaan. Omalla kohdalla sanon vain, että veroja maksan kuukausittain sen normiduunarin mediaanipalkan verran. Laskekoon kukin siitä jos kiinnostaa.

      • kysely

        mielenkiinnosta haluan tietää mitä ihmisille jää nykypäivänä käteen. Saa vastata jos haluaa. Nämä keskustelutha ovat normaalielämässä "kiellettyä aluetta"..kukaan ei halua kertoa kasvotusten mitä tienaa ja miten eletään. Tämä vähän valaisee todellisuutta.


    • Elämä on ihanaa :-(

      Olen tyky-eläkkeellä ja mulle jää eläkkeen, asumistuen ja hoitouen jälkeen 1500e/kk.
      Vuokra 640e/kk
      Velkajärjestely 92e/kk
      Sähkö 35e/kk
      Vakuutukset 50e/kk
      Lääkkeet muut hoitotarvikkeet kustannukset (matkat, eikoislääkäripalkkiot jne..) 400-700 e/kk (lääkkeissä ja hoitotarvikkeissa laskettu kaikki omavastuut pois ja ei omavastuulliset)
      Auton käyttö pakollinen jos meinaan liikkua mihinkään. (Inva-lupa ja haittaluokka 13 eli en pysty käyttämään yleisiä)
      150e/kk
      Netti ja puhelin 30e/kk
      No erikoisruokavaliot, muut ruuat ja kodintarpeet sekä liinavaatteet, vaatteet jne...
      Laskekaapa yhteen mitä mulle jää ja mistään en saa apua vaikka olen hakenut sosiaalista, verottajalta helpotusta, seurakunnalta ja ja ja...
      Kaikkea tarvitsen kummiskin edes heikon elämänlaatuni ylläpitämiseksi, mutta elämä on.
      Kaverit kaikkosi loukkaannuttua työssäni ja elämä meni täysin uusiksi.
      Kivuissani en saa nukutuksi montaakaan tuntia vuorokaudessa.
      Elän erakon elämää kaupungissa tai paremminkin laitakaupungilla.

      • Elämä on ihanaa :-(

        Huom! Asun yksin joten ei ole ketään jonka kanssa jakaa mitään puoleksi eikä osittain, kun naiset kaikkoaa samantein kun kuulee minun tilanteen...
        Sairas on yhtä kuin yhteiskunnan hyljeksimä tai ei voi sanoa, että olen sairas vaan vammat aiheuttaa elämänlaadun heikkenemisen.
        Nekin narkkaripaskat elää parempaa elämää kuin minä joiden takia terveyteni meni.
        Jos joku ottaa nämä vammat, niin menen työelämään takaisin vaikka väkisin ja minulle kyllä töitä riittää, koska olen pystyvä ihminen ja en valikoi mitä teen. Erilailla kuin moni yhteiskunnan elätti joita löytyy tässä maassa ja paljon.


    • will44556

      Vissiin poika kaverisi maksaa sitten kaiken muun,ja sinä pihistelet rahojasi,Mihin jää vaate kulut,ruoka kulut,liikkumisesta aiheutuvat kulut.yms pakolliset kulut.????

      • luepa vielä

        Jos olisit lukenut tarkemmin, niin olisit huomannut, että noihin kaikkiin jää 600 euroa (1500-900=600). Tuo riittää kevyesti, jos on vähänkin tarkempi. Eihän esimerkiksi vaatteita edes tarvitse ostaa joka kuukausi (näin miehenä minulla voi mennä vuosikin ilman yhtäkään vaateostoa), eikä kaikilla ole autoa.


      • kysely
        luepa vielä kirjoitti:

        Jos olisit lukenut tarkemmin, niin olisit huomannut, että noihin kaikkiin jää 600 euroa (1500-900=600). Tuo riittää kevyesti, jos on vähänkin tarkempi. Eihän esimerkiksi vaatteita edes tarvitse ostaa joka kuukausi (näin miehenä minulla voi mennä vuosikin ilman yhtäkään vaateostoa), eikä kaikilla ole autoa.

        Näin juuri. Minulle jää tuo 600 euroa käteen pakollisten jälkeen. Näillä siis ostan vaatteeni, ruuat tms. Poikaystäväni EI MAKSA MITÄÄN minun henk.koht menoistani ja yhdessä ostetaan vuorottain ruokaostokset tms. Lisäksi muuten tuohon, se että kuljen työmatkat polkupyörällä koska minulle mahdollista lyhyen työmatkan vuoksi.


    • kipeää

      Ihan maksimissaan 60€, yleensä noin 30€. En olis aiemmin uskonut, että tollaisella summalla syö viikkoakaan, nykyään pakko syödä kuukausi.

    • oiuytresdfghj

      Kuukaudesta riippuen jää perusmenojen (vuokra 450e, sähkö, kännykkä, netti, lääkitys 610 e/vuosi/Kela omavastuuraja) jälkeen sellainen 100-500 euroa käteen - tämä on suoraan riippuvainen yllättävistä menoista, kuten esim. hajoava kodinkone jne. Ruokaan kulutan silloin kun on varaa, samoin kuin koitan laittaa välillä säästöön "pahan päivän varalle".

    • kullikki

      Voi vittupäät, elän kädestä suuhun ja säästöjä ei todellakaan ole. Laskuja en ole
      maksanut sitten vuoden 1997 jälkeen.
      Tosin on mainittava, että vuokra ja sähkö on pakko hoitaa. Kaikki muut menee
      miljoonapiikkiin.
      Tavoitteena on saada miljoona rikki mahdollisimman pian ja sitten siirrytään
      toiseen velka miljoonaan.
      JEE JEE.

    • Haluaa uuden Bemarin

      Ehkä 3000-3500 € kaikkien kulujen jälkeen jää säästöön. Asun yksin mutta matkailen paljon ja syön pääsääntöisesti ravintoloissa.
      Ei voi valittaa muusta kun uusi BMW K1600 GTL maksaa 38 500€. Minusta liian kallis..

      • Anonyymi

        Ei ole kallis BMW. siellä on hieno runkata


    • palkkakuoppa

      Kaikkien pakollisten kulujen jälkeen joihin laskenut myös ruuan käteen jää 1400 € 380 € kuukaudessa. Mutta sen pitää riittää sitten vaatteisiin , kodin koneisiin, jos jotain hajoaa, hammaslääkärissä käyntiin tai mitä nyt sitten voikin tulla yllätyksiä yms.

    • nykysuomessa

      meidän perheelle jää -148e käteen ja vielä ei ole ruokaakaan saatu. Onneksi on roskakorit keksitty niin saa lapsille sentää ruokaa.

      • talous kuntoon

        Ei syytä huoleen. Tehkää niinkuin ne saarnaajat eli kerätkää luvattomasti muutama satatuhatta € plakkariin, niin perhe elää herroiksi ja saatte korkeintaan sakkoa.


    • Jade5

      Asun yksin maaseudulla, käteen jää 2850. Velaton oma asunto jossa kulut 185/kk, vesi 15/kk, muut laskut n. 100/kk ja ruoka n. 350 kuukaudessa. Ei autoa ja työmatkat kävellen ja säästöön jää 1000-1200 kuukaudessa.

      • Wanhempi-mies-HKI

        On mahdollista, jos olet esim. opettaja, jolla on viikotunteja yli 20 ja ikälisiä. Lääkärille tuo kuulostaa liian pieneltä palkalta. Joku pienen kaupungin sosiaalijohtaja, tekninen johtaja tai perusturvajohtaja voisi olla aika hyvä arvio ammatiksesi tuohon nettopalkkaan.
        Todellakin, jos ei autoa, niin paljon säästää rahaa kun valtio ei pääse kuppaamaan. Kerrostaloasunto myös maalla olisi riski, esim. putkiremontit kalliita. OKT:n putkiremontti n. 4000, kyselty on pikkukaupungissa.


    • kuugeli

      Nettopalkka on reilut 2000 euroa, josta puolet menee asumiseen (laina, yhtiövastike, sähkö, vesi, auton parkkipaikka, kotivakuutus). Auto on pakollinen työn takia ja se nielee rahaa noin 300 euroa (bensa, vakuutukset, huollot jne). Ruokaan, hygieniaan ym. menee noin 300-400 euroa. Lasten harrastuksiin, heidän vaatteisiin, kännykkälaskuihin ym. menee noin 100 euroa. Nettiliittymään menee 30 euroa.

      Käteen jää näiden kulujen jälkeen ehkä noin 200-300 euroa, josta jää harvemmin rahaa säästöön. Tällä rahalla kustannan omat vaihtelevat menoni esim. vaate- ja lääkekulut, kampaajakulut, harrastukset, lapsille joululahjat yms. Yritän kuitenkin saada joka kuukausi edes 20 euroa säästöön, koska autosta hajoaa aina jotakin ennemmin tai myöhemmin.

    • leskiäiti <3

      Työttömyyskorvaus 619€ josta käteen jää 496€ ja leskeneläkettä käteen 300€ siitä -oma osuus vuokrasta 270€ ja sähkölasku 48€, netti 33,50. Käteen jää siis 444,50€/kk ruokaan ja muihin pakollisiin menoihin. Bensaa menee jonkun verran kuussa kun haen pojan lapsia luokseni tai jos vien vanhempiani johonkin. Päivääkään en ole nälkää nähnyt, mutta mitään ns. ylimäärästä ei kauheesti ostella.

    • moon1

      Eläkkeellä ollaan ja nettoeläke 1450 euro. Lainat "taloyhtiön remontit" ja muut laskut pois niin käteen jää noin 600-700 euroa kuukaudessa. Jos 50 saa kuussa säästöön niin ihan ok. Ruoka, vaatteet, auto sun muut pakolliset kuluttaa loppurahan kuukaudessa.

      Kyllä noin 600 eurolla elää mutta ei pahemmin matkustella tai ravintoloissa istuskella. Turhia automatkojakin pitää vältellä koska se on pirun kallista nykyään.

    • raha raha raha

      Palkka brutto 2200 eur. Säästötilille saisin kuukaudessa n. 1250 eur jos haluaisin...mutta elän hyvää elämää nääs viikonloppuisin kuluu vapaa-aikaan n. 200 eur en halua tuntea itseäni köyhäksi enkä kipeäksi joten pistän kerran kk säästötilille n. 500 eur. Kertyyhän siitäkin vuosien mittaan kun ei ole velkaa mihinkään.

    • vauras maa

      Mitä ihmettä? Tätä ketjua kun lukee, panee ihmettelemään miten ihmiset noin vähän ansaitsee? Keskimääräinen bruttopalkka Suomessa kun pitäisi olla reippaasti yli kolme tonnia. Itse elän ansiosidonnaisella 1500 brutto. Verojen sähkön vuokran elatusmaksujen netti-ja puhelinlaskujen ruuan jälkeen käteen jää jotain viisikymppiä. Mitään en omista, autoa ei ole ja ulkomaille matkustin viimeksi vuonna 1992.

      • Hoitsu1980

        Mistä työstä täällä tienää yli kolme tunnia kuussa? Ikinä ole palkka menyy yli kolmen tonnin. Kaksivuorotyössä lomarahoilla oon joskus lähelle päässyt mutta se on siinä se. Ja on koulutus ja monen vuoden työkokemus, jotka nostaa palkkaa. Ite olen ihmetellyt tätä ketjua lukiessa ihmisten vuokrien ja lainojen sekä vasteikkeiden pienuutta. Mulla menee palkasta lainaan ja vastikkeeseen reilut 1 400/kk. Jos asuisin muutaman kilsan päässä Helsindin puolella niin menisi enemmän. Palkkatulot ei sano vielä mitään, pitää tosiaan ottaa huomioon asumisen menot ja pääkaupunkiseudulla niihin menee aivan järjettömän paljon rahaa.


      • MammaBetalade

        Monesti myös ihmetellyt noita palkka vertailuja joissa ilmoitettu keskipalkaksi 3500€-4000€/kk. Ehkä johtajatasolla, mutta duunarit ei tuollaisia summia näe...


      • mekkk

        Itellä peruspalkka 3150€ jos jää käteen 2200€ mutta olen sellaisessa paikassa töissä missä tulee ylitöitä viikolla ja viikonloppuna niin paras on melekin 8 tonniä käteen kuukaudessa ja viime vuonna 2-4 tiliä jossa keteen melekin 5 tonnia ja kyllä näillä hyvin pärjää. Esim. ekonoomit, inssit, lakihenkilöt ja vaikka kiinteitövälittäjä tienaa jos kauppa käy ja se sitä.


    • eräs tämmöinen

      kaikki on koettu, ulosottoveloista nuorena miehenä 1990 luvulta miljonääriksi omin avuin 2010 luvulle. tällä hetkellä jää säästöön noin 10 000-20 000 kk menojen jälkeen
      mutta kivikkoinen tie on ollut ja opettipa tuo 3v ulosotto 90 luvulla ainakin rahankäytön alkeet .

    • yrittäjä

      Maksoin viimekuussa palkkaa itselleni 10 000 euroo ja käteen jäi vajaat 7500 euroo (nettopalkkaa) ja siitä maksoin vesi- ja sähkömaksut niin hanskaan jäi 7 300 euroo ....ei oo muita laskuja.....viimeksi nostin palkkaa maaliskuussa (5000 e) ja tällä pärjään varmaan tämän vuoden loppuun....

      Aluksi varmaan kaikki ajatteli että yrittäjällä hirmu liksa, mutta onkin puolet pienempi mitä perusduunari tällä alalla, joten tällästä yrittäjän elämä on suomessa !

      • kysely

        Aivan järkyttävää että keskimäärin työssä käyville tuntuu jäävän pakollisten menojen jälkeen 300-500 euroa. SIIS TYÖSSÄKÄYVILLE: ja monelle nuo pakolliset menot on juuri niitä pakollisia, ei siellä mitään hienouksia ole mistä voisi karsia.

        Niistä puhumattakaan jotka elävät korvausten varassa, eläkkeellä tms. Sen takia laitoin tämän kyselynkin pystyyn koska oikeasti kiinnostaa missä jamassa ihmiset ovat suomessa. Karua tietoa tulee ja paha mieli monen puolesta. Itse koen olevani rikas tässä kaiken keskellä. Tekee pahaa että monet duunarit ja entiset duunarit elävät kädestä suuhun. Tätä ei katukuvassa näe kylläkään. Ihmiset osaavat ilmeisesti peittää köyhyyden hyvin ja tuntuu että edelleen jonkinlainen tabu aiheena.

        Missä ne hyvätuloiset ovat? Missä on hyvinvointivaltio? Hävettää oikeasti, että itselläni näin hyvässä jamassa asiat. Ei ole kehumisen arvoista kuin niin monella suomalaisessa asiat päin peetä :/


      • kysely
        kysely kirjoitti:

        Aivan järkyttävää että keskimäärin työssä käyville tuntuu jäävän pakollisten menojen jälkeen 300-500 euroa. SIIS TYÖSSÄKÄYVILLE: ja monelle nuo pakolliset menot on juuri niitä pakollisia, ei siellä mitään hienouksia ole mistä voisi karsia.

        Niistä puhumattakaan jotka elävät korvausten varassa, eläkkeellä tms. Sen takia laitoin tämän kyselynkin pystyyn koska oikeasti kiinnostaa missä jamassa ihmiset ovat suomessa. Karua tietoa tulee ja paha mieli monen puolesta. Itse koen olevani rikas tässä kaiken keskellä. Tekee pahaa että monet duunarit ja entiset duunarit elävät kädestä suuhun. Tätä ei katukuvassa näe kylläkään. Ihmiset osaavat ilmeisesti peittää köyhyyden hyvin ja tuntuu että edelleen jonkinlainen tabu aiheena.

        Missä ne hyvätuloiset ovat? Missä on hyvinvointivaltio? Hävettää oikeasti, että itselläni näin hyvässä jamassa asiat. Ei ole kehumisen arvoista kuin niin monella suomalaisessa asiat päin peetä :/

        Lisäksi vielä se, että bruttopalkkahan ei kerro mitään todellisuudesta. Mielestäni köyhyyttä pitäisi mitata sillä mitä nettoaa ja siitä miinus vuokra, sähkö, vesi ja ruoka. Sitten oltais asian ytimessä.
        Bruttopalkan haitari voi olla aika laaja, ennenkuin se oikeasti vaikuttaa nettoon. Verottaja pitääkyllä tästä huolen.


      • Työnteko kannattaa?
        kysely kirjoitti:

        Aivan järkyttävää että keskimäärin työssä käyville tuntuu jäävän pakollisten menojen jälkeen 300-500 euroa. SIIS TYÖSSÄKÄYVILLE: ja monelle nuo pakolliset menot on juuri niitä pakollisia, ei siellä mitään hienouksia ole mistä voisi karsia.

        Niistä puhumattakaan jotka elävät korvausten varassa, eläkkeellä tms. Sen takia laitoin tämän kyselynkin pystyyn koska oikeasti kiinnostaa missä jamassa ihmiset ovat suomessa. Karua tietoa tulee ja paha mieli monen puolesta. Itse koen olevani rikas tässä kaiken keskellä. Tekee pahaa että monet duunarit ja entiset duunarit elävät kädestä suuhun. Tätä ei katukuvassa näe kylläkään. Ihmiset osaavat ilmeisesti peittää köyhyyden hyvin ja tuntuu että edelleen jonkinlainen tabu aiheena.

        Missä ne hyvätuloiset ovat? Missä on hyvinvointivaltio? Hävettää oikeasti, että itselläni näin hyvässä jamassa asiat. Ei ole kehumisen arvoista kuin niin monella suomalaisessa asiat päin peetä :/

        Vuonna 2006, kun vaimo oli kotona lasten kanssa ja oli vasta hommattu oma talo.. Meille jäi n.500€ laskujen jälkeen ruokaan, bensaan ja muuhun elämiseen (koko perheelle yhteensä)..Aika kaukana siintä 400€/lärvi.

        Vaimo meni töihin nuoremman ollessa alle vuoden, mutta pieni palkka ja lapset hoitoon. Hoitomaksujen tullessa ei paljoa netto tuloja nostanut..

        Itse tein niin paljon ylitöitä kuin oli mahdollista. Olin 3-vuorotyössä.


      • Wanhempi-mies-HKI

        Puhutko vuosipalkasta vai kk-palkasta? Jollekin toivotonta orjahommaa tekevälle yrittäjälle jää mahdollisesti vuodessakin noin vähän!


    • Huono säästäjä

      Nettopalkka n. 2500€/kk
      --
      Asumiskulut (velanlyhennys ja vastike) = 850€/kk
      Remonttilainan lyhennys = 500€/kk
      Autoilukulut (bensa vakuutus) = 150€/kk
      Ruoka = 400€/kk

      Jäljelle jää n. 500 - 600€, joka tulee hävitettyä harrastamalla, hankinnoilla tai matkustamalla. Olen yrittänyt säästää, mutta aina tulee jotain muka tärkeetä hankittavaksi tai tehtäväksi. Pitäisi alkaa tsempata säästämisen suhteen.

    • Näi o

      Itelle jää palkasta säästöön siinä 500 kuussa.
      Sijoituksista tulee vielä 2000 lapaseen mutta se on toinen juttu.

    • jonkin verran jää

      mä saan olla tyytyväinen sillä olen nuorena jäänyt eläkkeelle ja eläke ja asumistuki on n.1060 josta laskujen jälkeen riippuen kuukaudesta jää käteen n 400 - 600 euroa. tästä 200 ruokaan ja 100 euroa bensaan ja loput joko säästöön tai johonkin kivaan.

    • Eläkkelläkin pärjää

      Minulle jää eläkkeestäni käteen kaikkien laskujen maksamisen jälkeen 1600 euroa. Laskut = ruoka, hygienia, vaatteet, vastike, sähkö, puhelin, netti, lehdet sekä matkat.

    • 1-2

      Käteeni ei jää laskujen maksun jälkeen mitään, sillä kaikki rahani ovat pankissa, ja kuluttelen niitä muovikortilla.

    • Veeerooo

      Mulla jää kaikki käteen ovenkahvoja myöten. Syön jätteitä ja katson live touhua kaduilla ja puistoissa. Kesäisin loikoilen rannoilla ja kuvaan luonnon oikkuja sekä hemaisevia lyylejä eri asennoissa. Puhtaana tulee käteen nuolen vain vähän pinnasta ja loput käärin paperiin poltettavaksi pahan päivän varalle.

      Pyrin eduskuntaan ja sitten alkaa juhlat. Vapaa kännykkä, rahaa tulee ovista ja ikkunoista. Ilmaista naista tarjolla ikähaarukassa lapsesta vaariin. Taksilla porhallan leveä hymy korvissa. Lupaan kaikille kaikkea mitä eivät tule koskaan saamaan. No ehkä jos menevät töihin ja säästävät itsensä hengiltä.
      Kaikki tulevat saamaan eläkettä ja palkkaa jolla elää. Hoitoa saa kaikki jotka ei kuole jonoon tai armomurhaan. Nolo olo jää ja rahan haju.

    • Mörököllinen

      Oon työkyvyttömyyseläkkeellä ja 31 v.
      Saan 1 300 e kk. Vuokraan menee 355,00. netti 15 e, kännykkä 20 e ja sähkölasku 30 e. Lääkkeet joutuu hankkimaan 3 kk:n välein ja silloin menee lisäksi 220 e.

      Mutta muuten pärjään ihan hyvin. Noilla lopuilla rahoilla ostan mm.ruokaa ja säästän. Elän ihan hyvää normi elämää.

    • Sinkkuelämää

      Nettotulot 2500 €, laskujen jälkeen käteen ei jää mitään.

    • mummo76

      300-350 jää ruokaan, vaatteisiin ym. Kotihoidontuella yh. Laskuja onkin paljon; okt ja pakollinen auto mm.

    • JariPalli

      Kyllä suomalaiset ovat niin pihalla, ettei juopon ryssän tarvitse, kuin kävellä rajan yli ja ottaa mitä haluaa. Pois täältä on muutettava.

    • Tietysti riippuu kuinka suuren osan ostoksistaan maksaa laskulla ;) Turha kysymys.

    • 350€

    • oolo

      Käteen jää 1124€/kk
      asumiseen 268 € ruoka 230 € sähkö 25 € netti puhelin 50 € lähiliikenne 38 € sosiaalisetsuhteet 30-120 € terveys 80 € sekalaisia menoja 80 € lopusta kerätään talteen vaihteleviin menoihinn ja hankintoihin.

    • Lainoistaanpäässyt

      Minun jää verojen jälkeen 8100. Sähkölasku kuukaudessa - 210, vesimaksu - 80, vakuutukset - 400, autoilu - 700, vaatteet ja kengät - 300, ruoka - 800, liikunta ja urheilutarvikkeet - 250, muut - 300. Kulukorvauksia n. 550, diesel ja verot - -120. Jää: 5490.

    • Nollatili

      Kaikille jää jotain. Missä on ne ihmiset joita näkee viinakaupassa, pelikoneilla, mäkkäreissä, kaljalla, harrastamassa, merkkiliikkeissä tuhlaamassa, muuten vaan haaskaamassa, veikkauksen orjuuttamana nettisivuilla, porukkakuponkeja ostamassa, tankkaamassa, autokaupassa, kauppakeskuksissa, viihteellä, pitsalla jne, jne.

    • Ranespla

      Palkasta jää 4400 e ja siitä vähennetään elarit, asuntolaina, autolaina ja MasterCard (sisältää ruuat,ravintolat,bensa yms.), niin käteen jää 200-220 e/kk.
      Kyllä sitä kustannetaan Suomen vihervasuripössyttelijähippitukkia aikalailla.

    • Venttashoo

      1800 jää kuussa käteen, siitä vuokra 1100, sehän on jopa 700 laskuihin ja muuhun elämiseen.

    • SäästäRahaa

      1800€ verojen jälkeen. 600€ menee vuokraan, 100€ netti, vesi, sähkö muut. Ruokaan noin 200€.
      Käteen jää siis noin 900€ kaikkien kulujen jälkeen

    • cho-

      Ansiosidonnainen ~800
      -1/2 vuokrasta(sis vesi) 318e, sähkö 15e, auto(vak,trafi,bensa) n.60e, vakuutus n.30e, MasterCard 40e (mahdollisuuksien mukaan enemmänkin, että sais nopsaa pois maksettua), säästöön 40e (rahasto, lainaa kun vielä oli niin meni vain 20e/kk), puhelin/netti 30e
      Käteen siis jää ~267e/kk Josta vielä maksettava ruoat, hygienia yms. kulut sekä seniori koiran ruokinta ja mahdolliset yllättävät ell kulut.. Laina on onneksi pois maksettu viime kuussa ja avomies myös kuluja jakamassa (ruoka). Eipä tässä juhlimaan pääse, mutta hengissä pysyy :)

    • Joooo--oooo

      Netto huono ? 1900€ se on hyvä nuoreksi naiseksi ja jää säästöön rahaa..?? Ei netto ole silloin huono, jos rahaa jää turhaan tilille pyörimään !!! 37-v minulle jäi käteen n.1500€

      Oma netto pyörii 3000-3500€(41% menee veroihin muuhun palkasta otettaviin) Ikää 46-v ja koluttu palkka huippuunsa ja ylityöt myös tapissa, joka vuosi, viikonloput ja yöt useasti töissä.
      Menot keskittyvät lähinnä lapsiin, muijaan, taloon, matkustamiseen ja autoihin.
      Taloon n. 1500€/kk remonttia silloin tällöin rahojen mukaan.
      Autoihin 500-700€/kk
      Ruokaan 700-800€/kk (tästä muija maksaa osan, kun käy myös välillä kaupassa.)
      Matkustellaa jonkin verran etelässä ja suomessa huvipuistot kesällä ja laivoilla.
      Siihen sitten pihan kunnostusta, kukkia ja paljon, veikkausta, lahjoja ystäville sukulaisille, ravintola iltoja, pihajuhlija, synttäreitä, vaatteita, kenkiä, elokuvia, parturit, vaimon ripset yms. jutut, lääkärit h-lekuri, lääkkeet, uusittava elektroniikka ja kodinkoneet..
      Lista on loputon ja muijan tulot kokopäiväisestä työstä on n.1700€ käteen.. Palkkansa(uransa) huipulla hänkin.. (päivätyö ei ylitöitä).
      Tähän vielä lasten harrastukset vaikka ei ole ns. kalliita nii pari tonnia uppoaa vuodessa..
      Kaikki menee
      Teemme osamme ja kierrätämme rahat uudelleen.

    • pskaa

      1400e palkka kuussa, tulee kahdessa erässä á 600-700e. Toinen tili menee vuokraan. Toinen tili autoon, laskuihin, vakuutuksiin. Pari sataa jää ostovaraa, joskus.
      Helpottaisi, jos saisi tilin kerran kuussa, mutta se ei työnantajalle sovi.

    • Perkule

      3800€ netto, mutta ennen sitä on maksettu näköjään 2600€ muiden elättämiseen. En perkule kuluta tämän yhteiskunnan palveluita 2600€:lla kuukaudessa. Lainan ja autoverojen yms. muiden ALV:ien jälkeen jää käteen 1500-2000€ kk:ssa. Tili on tyhjä kuitenkin seuraavana palkkapäivänä. Eli jää 0€ säästöön, ellei lasketa että laina lyhenee 1200€/kk:ssa (säästän siis asuntoa).

    • AMG4

      nettotulot 1350 e ,vuokraan 150 e,ruokaan n.100e loput tuhlaan.

    • Pasi_Kalli0

      Terve. Kaikki "pakolliset" palvelut kannattaa kilpailuttaa jos et ole tätä jo tehnyt. Itse sain näin tekemällä vuositasolla tuhansien eurojen säästöt. Aikasemmin en ollut kilpailutusta viitsinyt tehdä kun kuvittelen että säästö jäisi kuitenkin niin pieneksi mutta toisin kävi. Kilpailutin sähkön, netin, puhelimet, pankin, työttömyyskassan ym. Suurin säästö syntyi kuitenkin vakuutuksista. Kannattaa huomata että esim. liikennevakuutuksen bonuksen voi helposti siirtää yhtiöstä toiseen joten kilpailutus on tosi helppoa. Pienen vinkkilistan vakuutusten kilpailutukseen voit lukaista vaikkapa tuolta.

      Tietoa vakuutuksista ja niiden kilpailuttamisesta:

      http://vakuutus.suomalaisille.com

      • Katri7

        Siivoan työkseni keikkaluontoisesti. Yleensä mulla käteen jää 1300 josta maksan laskut 400 vuokran 700. Kaks sataa jää sitten muuhuun, joten hirveesti ei juhtila. Jotain täytyisi kyllä tehdä. Näin tämä ei voi jatkua pitään. Jos vaikka sairastun niin mitäs sitten? Tupakan polton aion lopettaa ja vakuutuksetkin voisi kilpailuttaa..


    • Koos

      Verojen jälkeen jää kuukaudesta riippuen 1400-1600€(miten on ollut ylitöitä).
      Siitä pois asumiskulut, auton ylläpito, ruuat ym pakolliset.
      Oikeastaan kissa on mulla ainoa "ylimääräinen" menoerä, sen ylläpitoon menee jokunen kymppi kuukaudessa hoitovakuutus vajaa 200€/vuosi.
      Vaatteita ostan halpahallista sen, mitä tarvitsen, eli aika harvakseltaan.
      Eli eipä tässä kauheammin jää säästöön, ikävä kyllä.
      Siinäkin tapauksessa, ettei tekisi yhtään mitään, mikä maksaa edes muutaman euron, niin saattaisin saada 100-150€/kk säästöön.

    • Jokakuukausi

      Laskujen jälkeen jää hikiset kädet.

    • senttvenytys

      Nettopalkka on noin 2200 euroa. Siitä noin 800 euroa menee asumiseen (lainanlyhennys, vastike, sähkö, kotivakuutus). Minun ja 2 lapsen ruokiin menee noin 300 euroa. Autokuluja (bensa, vakuutukset, huollot, katsastukset, ajoneuvovero jne) tulee keskimäärin 300-400 euroa kuukaudessa. Lääkkeisiin menee ehkä 30 euroa. Lasten harrastuksiin noin 100 euroa. Näiden kulujen jälkeen jää käteen noin 600 euroa, jolla kustannan esim:

      - lahjat, tuliaiset
      - huonekalut, kodin tekstiilit, sisustus
      - laajakaista, kännykät, puhelut ja datapaketit
      - kodin elektroniikka
      - omat harrastukset
      - vaatteet

      Säästöön jää noin 150 euroa kuukaudessa, joka sekään ei kyllä jää mihinkään pitkäaikaiseen säästöön, vaan usein lyhennän sillä rahalla ylimääräisesti asuntolainaa tai säästän jotain pidempiaikaista isompaa hankintaa varten esim. uutta autoa tai silmälaseja varten. Isommissa hankinnoissa yritän säästää rahat etukäteen ja välttelen kulutusluottoja viimeiseen asti.

      Asumme pääkaupunkiseudulla. En usko, että pärjäisin, jos joutuisin maksamaan vuokra- tai asumisoikeusasunnosta esim. 1000 euroa/kk. Jos on tiukkaa, tingin ruokakuluista. Jo nyt tingitään aika paljon esim. vaatteet ostetaan käytettyinä, polkupyörät ym. samaten.

    • JuuEi_

      Riippuu kuukaudesta joskus jää 3 t€, ensi kuussa taas laskuja n. 20 t€, joten syö vanhoja pääomia...

    • Hdjkdkdknnm

      Minulla jää nettona käteen noin 2600€/kk. Asunto- ja autolainoja ei ole enää. Lastenhoitomaksut kuussa noin 500€, ruokiin menee minulta ehkä 400€/kk, bensaan yms. Laskuihin ehkä 500€/kk. Eli about 1000€/kk jää säästöön. Ollaan nelihenkinen perhe ja vaimo myös töissä ja asutaan omakotitalossa. Eli toimeen tullaan ja hengissä pysytään.

    • köyhäperhe

      meidän perheelle ei jää yhtään rahaa vaan pitäs vielä jostain saada 280 e lisää.
      Rouva saa 1400e kk ja minä 606e , on lainat ja verovelkaa jne. ruokaa ei saada ostettua vaan käytän loukkuja hiirien ja rottien nappaamiseen ja jousipyssyllä nappaan takapihalta rusakkoja. Olispa kesä niin sais enemmän ruokaa metsästä.

    • oilionninenhauho

      Minulle jää 7890€/kk laskujen jälkeen. Kuukaudessa saan noin 17000€. Sillä on köyhän pärjättävä tässä armottomassa maailmassa.

    • dirlewang

      pienituloisia on Suomi pullollaan kuu näitä kommentteja lukee. keskipalkka on noin 3300 euroa brutto, mihin harva näyttää täällä pääsevän. Olisiko syytä lopettaa netissä roikkuminen ja ryhtyä tekemään töitä, niin ne tulotkin kasvaisivat.

      • UusiJuudas

        Ei Suomessa työnteolla rikastu. Ainut mikä vanhainkodin vetisessä pedissä voi sitten lämmittää on henkinen kapitaali.


      • Anonyymi

        Jäin työkyvyttömyys eläkeelle vahingossa.. nyt tulot 1800 käteen.. asun ihan hyvin ulkomailla.. naisia paljon.. halpa elää.. vuokra 3h ja k.. 100e kk..ikää on 36v .. paljon on vielä täällä tekemistä..niin bensa on mersuuni ..0.90 centtiä..


    • näin

      Minulle ei jää mitään jos teen töitä, jos olen työttömänä, niin jää noin 400 :-) Kivaa taas lähtee töihin parin viikonpäästä!!!

    • maksajanosa

      Miksi edes maksat laskuja itse? Siirrä se laskujen maksun velvollisuus toisille. Toimi ninkuin EU:n johto toimii eli holtittomien velkojenmaksu siirretään toisten velvollisuudeksi.
      Seuraa vaikka sitä kuinka kreikkalaisten maksajien vastuuta kevennetään.

    • 10-10

      Saan nettona käteen ~1800 €, josta siirrän lainanhoitotilille 750 € kuukaudessa (sieltä maksetaan asuntolainan lyhennykset, vastike, vesi, sähkö, netti, autolainan lyhennykset, vakuutukset ja satunnaiset menot), ja ruoka-bensa-muut- tilille 400 € kuukaudessa (tältä tililtä maksetaan kaikki ruuat, kodin ostokset, sisustus, molempien autojen tankkaukset yms). Puoliso siirtää sitten omasta palkastaan oman osuutensa, joka on hieman enemmän, koska hänellä on huomattavasti suuremmat tulotkin.

      En tiedä tarkkoja summia, en seuraa niin tarkkaan menopuolta, minulle riittää vain se, että nuo summat riittävät, ja jotain jää ylikin. Kunhan autot saadaan maksettua, jää käteen paljon enemmän. Ellei sitten vaihdeta. :)

      Omia laskuja on ~200 € edestä. Eli ~450 € kuukaudessa jää käytettäväksi kaikkeen muuhun. Siitä toki sitten koiran ruuat, tarvikkeet ja eläinlääkärikulut on vetäistävä, mutta aika hyvin pystytään elelemään. Puolisolla jää vielä enemmän omaan taskuun, joten pystytään pitämään mukavaa elintasoa yllä.

    • Vanhempi-mies-HKI

      Minulla on netto n. 2500 € lounasvähennyksen jälkeen. Muijalla ehkä 1700 € nettopalkka, ja työpaikan säilyminen varmepaa kuin minulla.

      Oikeastaan mitään ei jää palkastani säästöön. Auto on melkein 22 v vanha. Siitä kaikki kulut yksin minulle, samoin korkea yhtiövastike (johon lasken 2 saunavuoroa, pikkuvaraston vuokra ja autohallipaikka). Sähkölasku ja kotivakuutus menee yksin minun palkastani. Ruokamenot ovat aika isot, nekin käytännössä minulla melkein yksin. Vanhempi poika saa huonoa työttömyyskorvausta. Hän haluaa itse ostaa ruokansa ym. pientä itselleen, sis. pienet puhelinkulut. Nuorempi poika on aikuisopiskelijana ja valmistuu ylioppilaaksi hieman normaalia vanhempana. Hän ei ole töissä.
      Autolla ajetaan n. 20000 km lähinnä reissut Helsingin ulkopuolelle viikonloppuisin, eli mökkimatkoja on usein, myös talvella, kun on näin leutoja kelejä. Mökistäkin tulee kuluja, vaikka se on aika vaatimattoman tasoinen (ei oma, vaan osa kuolinpesän kahdesta kiinteistöstä).

      Muija ei maksa oikein mistään mitään, hän vain kartuttaa omaisuuttaan. Hän maksaa ostamansa kakkosasunnon (OKT etelän pikkukaupungissa) kuluja, ja siihen hänellä on pieni lainakin vaikka sitä ei tarvitsisi.
      En oikein ymmärrä, miten saisin muijan maksamaan jotain meidän yhteisistä kuluistamme. Asuntoonkin on tulossa vajaan 2 v päästä yli 50000 euron putkiremontti.
      Itselläni on myös perintönä saatua rahaa, mutta enpä sitä näin haluaisi siirtää muijan omaisuudeksi pikkuhiljaa.
      Itselläni on jo alkukesästä työpaikan menetyksen vaara, eli saatan jäädä työttömäksi. Ikää minulla on pitkälti yli 50 v.

      Eipä erotakaan voi, sillä esim. asunnon jakamisen jälkeen ei niillä rahoilla oikein asuntoja molemmille saa, ja lisäksi aikuiset lapsetkin ovat vielä kotona asumassa (kerrostaloasunto).

      • Kaikenkokenut

        Muija vie ja sinä vikiset. Kohta olet työtön, eronnut väliinputoaja ja elät köyhyydessä. Ryhristäydy.


      • jätäppässe

        hooooooo!


    • Ruijalainen

      Palkka 5600e
      Käteen 3500e
      Vuokraan (puolet) -500e
      Netin ja puhelimen maksaa työnantaja
      Mökkilainan lyhennykseen -500e
      Tonttilainan lyhennykseen -500e
      Ruokaan (puolet) -300e
      Kaskoon -100e
      Bensaan -100e
      Alkoholi-, ravintola- ja vaatekulut minimaaliset

      Käteen jää muka 1500e ja silti tili aina tyhjä.

    • ilmestelijä

      Kaikkien niiden karhuajien, joista ei ole sopimaan maksujärjestelyistä, ei oikeuslaitoksen jälkeen jää yhtään. Onhan se heelvetin tyhmää.

    • tähtimerkki

      niin noin teillä. ansio 35th e vuosi ja asun mökissä järven ranalla joka vuosi..auratulla riellä. talvella..kattelin jänön jälkiä tuvan lasisat tännää.lapset aikuisia jo. rahaa on sillain sopivasti 15kg säästössä kassakaapisa...sästää 50kg kätyeisrä..sit hyxä

    • roposet-ei-riitä

      Nolla euroa.

    • Duunari1222

      Palkkani vaihtelee ylitöiden ym. takia mutta noin 1700e jää käteen jos teen tehtaassa ns. huonompaa duunia. Koulutukseni ja työkokemukseni mukaisen duunin tekemisestä saan sen 3520e josta verot pois eli pyörii siinä 2800r paikkeilla. Kiinteät kulut kaikkineensa pyörivät siinä 1100e paikkeilla kk koska on kaksi kämppää mitä pitää maksaa.. Kun toinen tulee myytyä niin sitten alkaa juhlat.
      Itselle ei raha merkaa kuin että saa ruokaa ja pääsee lomalle joskus. Se riittää.

    • rahaa_tulee

      Ihan riittävästi jää massia että voitte kadehtia mua luuserit.

      Tehkää 10 vuotta töitä niin saatte mun vuoden ansiot,ette edes ymmärrä
      kuinka paljon teitä kusetetaan matalapalkka hommissanne.

      T: vuokrafirman eräs omistaja.

    • yksielämävain

      Et siis elä, miksi?

    • Töitä viitenä päivänä viikossa 7,5h päivässä. Palkka 9,56€\h.
      Käteen jää n. 1100€.
      Vuokran jälkeen n.600€.
      Sähkölasku kuukausina n.500€.
      KÄSITTÄMÄTÖNTÄ!
      Onko palkka se että on työ?? Ole onnellinen että sulla on töitä..?? Työ tekijäänsä kiittää... Ymmärrättekö mitä tarkoitan.
      Koeaika vielä meneillään ja taidan kyllä lopettaa\etsiä parempi palkkasen työn\opiskella toisen ammatin. Vai jäänkö tekemään töitä sen takia että minulla on työ??

    • aabccc

      Asun pääkaupunkiseudulla ja nettona tilille tulee palkkapäivänä noin 2200 €. Tästä säästöön jää kuukausittain noin 800-1300 € riippuen yllättävistä menoista ja muutamasta itselle sallitusta heräteostoksesta.

      Vuokra ja ruokakulut menevät puolison kanssa puoliksi. Muita yhteisiä kuluja on jaettu suhteessa tulojen mukaan. Työmatkakuluja pienennetään taas kimppakyydeillä työkavereiden kesken ja työpaikalle otan usein omia eväitä mukaan. Aiemmin kulut olivat suuremmat mutta kun niitä alkoi kirjaamaan ylös, huomasi kuinka paljon sitä tuhlasikin kaikkeen turhaan. Nykyään ei tarvitse kituuttaa yhtään mutta jonkinlaiset rajat olen itselleni asettanut. Huvituksiin/ei aivan välttämättömimpiin ostoksiin olen kuukausirajaksi laittanut itselleni 250 €. Jos se ylittyy niin vähennän ylimenevän osan seuraavan kuun kiintiöstä ellen säästänyt sitä aiemmilta kuukausilta. Omaan elämäntyyliini tämä on riittävä summa.

    • Selviytytyjä

      0e, mut ei oo velkaakaan.. joten käytän kaiken elämiseen.

    • elänkö

      Minulle jää noin 0 € oLen eläketulojen varassa noin 1350 € kuussa
      Asun omassa mökissä vuosittaiset kulut jaettuna tekee noin 650 € kuussa
      päälle autokulut ruoka ym

    • Sinkkuneitosi

      Noin 2.300-2.500/kk,asunto maksettu ja
      bastike vesineen 192/kk ja nettona saa n.3500/kk ja
      ku sinkkutyttönä elelen niin asiat ihan ok!

      • Kysynvaaa

        Mitä tekee tyttö joka saa nettona 3500€ ? Aika hyvä palkka ... n. 80K€/vuodessa bruttona. Lääkäri, asianajaja tai muut verovaroin kustannettava ns. kunnan/valtion diipadaapa homma ns. johtajana ?
        Itse en vientiteollisuuden kehittäjänä pääse ylitöin tuohon summaan, vaikka joulut, juhannukset ja muut juhlapyhät töissä vietänkin.


      • vanhaammatti

        Mitä tekee tyttö joka saa nettona 3500€ ?

        kyllä sä tiedät mitä se tekee.....älä ole hoopo!


    • Huijareidenmaa

      Ei Suomessa mitään jää, koska sosialistisessa maassa työtä tekeviltä varastetaan kaikki. Sosialistisessa järjestelmässä tulevat toimeen vain pummit. Virkapummit ovat suuri varkaiden lauma. Heitä palkkaavat rikollispoliitikot, jotta saavat ääniä.

    • köyhäkö

      No joo, tuloni 1100€/kk, käteen jää 400 - 500€ kun vuokra ja laskut on maksettu.

    • kaikkimenee

      Tuulen huuuhtoma perse.

    • Anonyymi

      Nettotulo yhden hengen taloudessa 3400eur/kk. 3-vuorotyö 20 vuotta työkokemusta. Kuukauden kulujen jälkeen jää n. 1500eur säästöön.

    • Anonyymi

      Ei sulla ainakaan isoa autoa ole.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5399
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3477
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1602
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      197
      1521
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1023
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      789
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    Aihe