Anoppi ja appiukko.

ujo tyttö.

Minun oli pakko purkaa ajatuksiani tänne suhteesta anoppiini ja appiukkoon.
Minun anoppi on jokseenkin mukava mutta hänellä on todella voimakas persoona ja aina tosi hyvät mielipiteet asiaan kuin asiaan, ja minä olen tällänen aika hissukka/rauhallinen nainen, ehkä enempi tykkään olla omissa nurkissa kuin hyvin sosiaalinen. Olemme myös lapseton pariskunta, eikä toden.näköisesti saadakkaan lapsia, ja sekä on työttömyyttä. Vieläkin jokseenkin pelkään että anoppi ja appi vanhemmat ei hyväksy minua kun olen jotenkin erilainen,kun olen työttömänä ja eikä ole lapsia. Ahistaa ihan kauheasti käydä siellä kylässä kun ei oikein löydy sopivaa puheenaihetta ja sit kun ne vielä katsoo välillä aika pahasti, niin tulee vain paha mieli siellä kun käy. No olen tietenkin vähentänyt käyntejäni siellä mutta sitten ne aina kyselee että en ole käynyt. Minua vain jotenkin henkisesti sattuu kun käyn siellä kun ne jotenkin puhuu ja ylistää muita kun menee niin hyvin, en tiedä tekeekö ne tahallaan vai mikä on, enkä uskalla mennä kysymään. En oikein tiedä mitä tekisin aina asian suhteen,annanko vaan olla ja jätän vähän niinku oman onnensa nojaan tollaset ihmiset. Välittääköhän ne sitten minusta omalla tavalla ?

7

518

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei ujo tyttö

      Hyvä, kun rohkenit täällä ottamaan mieltäsi painavan kysymyksen esiin.

      Ymmärsinkö oikein, että tuntemuksiesi ydin on kysymys siitä, hyväksyvätkö appivanhempasi sinut juuri sellaisena kuin olet? Se on ymmärrettävä, inhimillinen kysymys jota varmaan kaikki miettivät etenkin suhteen alkuaikoina; miten kumppanin suku ottaa vastaan.

      Kuitenkin tärkeintä on, että miehesi on valinnut sinut puolisokseen. Sinussa on varmasti paljon sellaista hyvää, josta miehesi pitää. Ei ole lähtökohtaisesti mitään syytä, mikseivät appivanhemmat välitä sinusta. Kerroit olevasi hieman sulkeutunut etkä osaa helposti 'höpöttää' ja keksiä puhumista. Voihan olla, että myös appivanhempasi ujostelevat sinua, kun eivät oikein tiedä, mitä sisälläsi liikkuu ja siksi keksivät puheenaiheita vähän kuin tyhjää tilaa täyttääkseen. Jos he kertovat jostakusta jolla menee hyvin, ei se tarkoita, että sinä olisit jotenkin kelvoton. Ei kannata tehdä tulkintoja toisten ajatuksista. Jospa teidän välillänne välittäminen syttyy hieman hitaammin. Pienet huomionosoitukset voivat murtaa sillan. Kannustaisin sinua ottamaan puheeksi omia asioitasi. Mistä tykkäät? Jos vaikka tykkäät leipomisesta, voisit kysyä anopilta josko tehtäisiin yhdessä esimerkiksi pullaa. Yhteinen tekminen ja yhteinen intressi voivat sulattaa jään väliltänne paremmin kuin väkinäinen keskustelu. Ihmissuhteita kannattaa tietoisesti rakentaa. En suosittele, että jätät sinulle kuitenkin miehesi kautta merkittävät ihmiset oman onnensa nojaan, vaan, että opettelet löytämään sen tason, jolla voitte olla helposti kanssakäymisissä. Miten miehesi voisi tukea tätä?
      Miltä ajatukseni sinusta kuulostavat?

      diakoni Meiju

    • ota rennosti

      Varmaan välittävät sinusta kuitenkin, kun kyselevät käymään. Ehkä vain itse pidät itseäsi huonompana ja he eivät välttämättä ajattele esim työttömyydestä tai lapsettomuudesta mitään kielteistä. Jos ei oikein osaa jutella asioista, alkaa helposti kuvitella asioita huonommin päin. Toisaalta, jos olet hiljainen etkä osaa jutella, niin ole ihan rauhassa hiljainen äläkä ajattele että hiljaisuus tekisi sinusta vähemmän hyväksyttävän. Voi olla että he sittenkin hyväksyvät sinut ihan sellaisena kuin olet, kunhan vaan itse lappazak tuntemasta olosi niin epävarmaksi

      • kissa pöydälle

        Niinpä.. tuosta aloituksesta tuli mieleeni vanha " pitäkää tunkkinne" vitsi. Kunhan tarpeeksi kauan pyörittää mielessään: mitä nuo minusta ajattelee, eivät varmankaan mitään hyvää, ja katsovatkin jotenkin kieroon? on piankin valmis viskaamaan kiven ikkunasta sisään että Pitäkää tunkkinne.

        Avoimmuutta peliin ja kissa pöydälle.


    • piparminttuli

      Hei Ujo tyttö.
      En usko että ongelma on appivanhemmat, vaan sinun huono itsetunto. Sinun on opittava kunnioittamaan ja arvostamaan itseäsi. Jos sinä itse et pidä selkääsi suorassa ja päätäsi pystyssä ei siihen pysty kukaan muukaan.

      Mutta sinä voit omalla viestinnälläsi (ruumiin kielellä ja sillä että et käy. Ethän puhu) viestittää singaaleja jotka ymmärretään väärin.

      Puhuminen sen on se avain hyvään suhteeseen ystävyydessä ja muussa.

    • plussaa ja miinusta

      Kehitä omaa itsetuntoasi.
      Miten se kehittyy? Ala rakastaa itseäsi. Kerro joka päivä itsellesi, että tykkäät itsestäsi. Kannattaa myös miehelle kertoa ja osoittaa, että välität hänestä.

      Mitä voit tehdä, jotta työllistyisit paremmin? Onko jotain täydennyskurssia?
      Mitä voit tehdä, että saa muuta ajateltavaa? Mitä harrastuksia sinulla on? Appivanhemmille voi aina kertoa harrastuksistaan. Kun sinä sytyt leipomiselle, karaokelle, shakki-kerholle, latu-toiminnalle, martta-yhdistykselle, posliininmaalaukselle... mille tahansa, niin muut kuuntelevat, mitä uutta olet nyt tehnyt ja kokeillut.

      Epäilet, että lapsia ei tule. Oletko keskustellut tämän asian terapeutin kanssa, ehkä yhdessä miehesi kanssa käynyt terapiassa. Lapsettomuuden hyväksyminen voi olla todella vaikeaa ja syödä itsetuntoa. Oletteko miehesi kanssa keskustelleet adoptiosta, sijaisvanhemmuudesta tai sitten siitä lapsettoman pariskunnan elämästä.

      Kun anoppisi kertoo muista ihmisistä, hän vain yrittää löytää jotain yhteistä puheenaihetta. Jos mahdollista, tartu siihen. Jos mietit, mitä asioita ihmiset yleensä kertovat, niin he kertovat niitä myönteisiä tai arkisia asioita. Tutuille kerrotaan paljon helpommin uudesta lapsenlapsesta kuin pojan ja miniän lapsettomuudesta. Mieti, jos sinä saisit uuden työpaikan, niin monelleko ihmiselle kertoisit siitä? Entä, kun lapsettomuushoidot epäonnistuvat, monelleko kerrot siitä?

    • paukapaa

      Anopin kanssa tulen aina hyvin toimeen. Vaikka hän on yli 80 kymppinen, ikinä ei mitään kinaa. Anoppi ymmärtää senkin että miehellä on omat halunsa. Hän on hoitanut "mummutautinsa", vielää varmaan onnistuisi. Ellei olisi Anoppini

    • Ujoilija tässäkin

      Hyviltä nuo anoppi ja appi kuulostavat. Eivät puhu ihmisistä pahaa seläntakana. Pelkkää hyvää sanottavaa keksivät ihmisistä. Ihan yhtä hyvin saattavat kehua sinuakin muille sinun tietämättäsi. :D

      Ujon ei ole helppo tutustua ihmisiin, mut onneks sulla on aikaa tasan niin kauan kuin miehen vierellä viihdyt. Kyl ne varmaan ymmärtää sua paremmin kuin luulet. Tuskin oot eka ujoilija jonka ne on ikinä kohdanneet.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1515
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1312
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1311
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1247
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      32
      1215
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1126
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1096
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1086
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1084
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1062
    Aihe