Työkaveri kertoi, että osa palkastani menee UO

kiva!

Ja tottahan se on, on mennyt jo puoli vuotta. Palkanlaskija oli kertonut viime kuun lopussa esimiehelleni ja esimieheni oli kertonut työkaverilleni. Työpaikkamme on pieni, joten tokkopa sen nyt kaikki työkaverini jo tietävät. Seuraavaksi voitaisiin varmaan meidän työpaikalla pistää jakoon kaikkien asuntovelat?

13

558

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihmetystä

      eikö niillä ole vaitiolovelvollisuus?

    • dsfh436

      Hei nythän sulla on mahdolisuus kuitata kaikki velat korvausrahoilla jotka tuosta saat kun vedät kaikki käräjille :D

    • Vouti kertoo
      • sattuipa pöljä vouti

        Ulosottorekisteri on julkista tietoa kyllä, mutta toisaalta...

        Henkilötietolaki 33 §

        Joka henkilötietojen käsittelyyn liittyviä toimenpiteitä suorittaessaan on saanut tietää jotakin toisen henkilön ominaisuuksista, henkilökohtaisista oloista tai taloudellisesta asemasta, ei saa tämän lain vastaisesti sivulliselle ilmaista näin saamiaan tietoja.


      • 10+11
        sattuipa pöljä vouti kirjoitti:

        Ulosottorekisteri on julkista tietoa kyllä, mutta toisaalta...

        Henkilötietolaki 33 §

        Joka henkilötietojen käsittelyyn liittyviä toimenpiteitä suorittaessaan on saanut tietää jotakin toisen henkilön ominaisuuksista, henkilökohtaisista oloista tai taloudellisesta asemasta, ei saa tämän lain vastaisesti sivulliselle ilmaista näin saamiaan tietoja.

        "ei saa tämän lain vastaisesti sivulliselle ilmaista näin saamiaan tietoja"

        Esimies ei ole sivullinen, joten ainakaan palkanlaskija ei ole rikkonut henkilötietolakia.


      • käräjille mars
        10+11 kirjoitti:

        "ei saa tämän lain vastaisesti sivulliselle ilmaista näin saamiaan tietoja"

        Esimies ei ole sivullinen, joten ainakaan palkanlaskija ei ole rikkonut henkilötietolakia.

        Työkaveri on sivullinen. Esimiehen on täysin tarpeetonta mennä kertomaan kenenkään työtoverille toisen ulosottoasioista.
        Tässä ko. tapauksessa on räikeästi rikottu vaitiolovelvollisuutta.


    • Näin se toimii

      Itselläni meni aikoinaan myös osa palkasta ulosottoon, mutta palkanlaskija ei siitä tiennyt mitään. Minä nimittäin sovin henk.koht. uo-sedän kanssa siitä, että toimitan oma-aloitteisesti ulosottoon joka kuukausi vähintään saman verran kuin mitä laki edellyttää. Sanoin myös uo-sedälle, että jos he perivät saatavansa yhdenkään kerran suoraan palkastani, tulen ottamaan heti lopputilin ja siihen loppuu tilitykset, kunnes velka on vanhentunut.
      Uo-sedälle järjestely sopi oikein hyvin eikä kukaan työpaikallani tiennyt ulosotostani eikä tiedä tänäpäivänäkään, kun velat on jo kuitattu.

      • 16+1

        "Uo-sedälle järjestely sopi oikein hyvin"

        Itse en olisi ulosottomiehenä suostunut samaan sopimukseen kiristyksesi takia, vaan olisin ulosmitannut palkastasi silläkin uhalla, että joudut ottamaan häpeissäsi lopputilin.


      • urpooo
        16+1 kirjoitti:

        "Uo-sedälle järjestely sopi oikein hyvin"

        Itse en olisi ulosottomiehenä suostunut samaan sopimukseen kiristyksesi takia, vaan olisin ulosmitannut palkastasi silläkin uhalla, että joudut ottamaan häpeissäsi lopputilin.

        ulosottomies saa provikka palkkaa ja sitten olisitkin saanut itse pienemmän liksan......
        ....hahahaha.....fiksu uo-mies teki noin ja sai paremman palkan....eikä varmaan painanut itsetunnossa yhtään tuo, niinkuin sun mielessä....tyhmästä päästä kärsii koko palkka !


      • 16+1
        urpooo kirjoitti:

        ulosottomies saa provikka palkkaa ja sitten olisitkin saanut itse pienemmän liksan......
        ....hahahaha.....fiksu uo-mies teki noin ja sai paremman palkan....eikä varmaan painanut itsetunnossa yhtään tuo, niinkuin sun mielessä....tyhmästä päästä kärsii koko palkka !

        Minulla on itsetunto sen verran vahva, etten tarvitse alhaisia provisioitasi. Haluan ajaa nurkkaan kaltaisesi aineksen.


      • säälin sua
        16+1 kirjoitti:

        Minulla on itsetunto sen verran vahva, etten tarvitse alhaisia provisioitasi. Haluan ajaa nurkkaan kaltaisesi aineksen.

        Vaikuttaa päin vastoin hyvin hauraalta itsetuntosi. Ehkä kannattaisi harkita jotain itsetunnon eheyttämistoimia?


      • 16+1
        säälin sua kirjoitti:

        Vaikuttaa päin vastoin hyvin hauraalta itsetuntosi. Ehkä kannattaisi harkita jotain itsetunnon eheyttämistoimia?

        Tottakai pyrkisin hoitamaan asiat yhteisymmärryksessä velallisen kanssa häntä turhaan kiusaamatta ja hänen työpaikkaansa vaarantamatta. Mutta ääni muuttuu kellossa, jos puhelimessa on tosi v-mäinen tyyppi uhkauksineen. Esim. tässä tapauksessa kyse oli halpahintaisen ihmisen halpahintaisesta kiristyksestä, johon ei pidä alentua suostumaan muutaman euron provisioiden takia. Onko se huonoa itsetuntoa? Mielestäni ei. Vastaavanlaisessa kiristystilanteessa marssisin henkilökohtaisesti kiristäjän työpaikalle silmäkkäin neuvottelemaan hänen kaoottisesta taloustilanteestaan.


    • Klö,lihv

      No nytkö se alko hävetttämään? Olisit miettinyt silloin kun kevytmielisesti velkaannuit.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      233
      3615
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      25
      2214
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2101
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1995
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      89
      1670
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe