Saksalaisissa autoissa vähiten vikoja!

das gott

http://m.taloussanomat.fi/?page=showSingleNews&newsID=201412881&ref=mob-traf-iswp7-2

Mites nyt suut pannaan??
euroopassa toyotia on lisäksi todella vähän!? No toyon laatuhan on mitä on...

108

880

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Viala Kiulu

      Kovin vähän on noita katsastustapahtumia tuossa. Tulee heittoa tuloksiin.

      • paskoja ovat

        Aivan, vain Saksan suurin katsastaja. No Corollavaarit ei vissiin ole pesiytyneet Saksaan huoltoineen ja järvivesipesuineen?


      • gorillapappa neuvoo
        paskoja ovat kirjoitti:

        Aivan, vain Saksan suurin katsastaja. No Corollavaarit ei vissiin ole pesiytyneet Saksaan huoltoineen ja järvivesipesuineen?

        Ja kun minäkin olen aina sanonut, että ennen katsastusta pitää käyttää katsastushuollossa niin ei tule tilastopoikkeamia ja öljyt pitää vaihtaa kerran normaalin vaihtovälin aikana ja monesti vielä syksyllä erikseen ja ja lokasuojan kaaret pitää pestä järvivedellä ja näin syksyllä pitää tuuletta aurinkoisella ilmalla takaluukku ja kerran kesässä pitää tutkia alusta ja korjata ruostesuojaus
        MUTTA KAIKKEIN TÄRKEINTÄ ON KÄYDÄ LUOTTOMYYJÄN LUONA PULLAKAHVEILLA.


      • Kysyvä ei eksy
        gorillapappa neuvoo kirjoitti:

        Ja kun minäkin olen aina sanonut, että ennen katsastusta pitää käyttää katsastushuollossa niin ei tule tilastopoikkeamia ja öljyt pitää vaihtaa kerran normaalin vaihtovälin aikana ja monesti vielä syksyllä erikseen ja ja lokasuojan kaaret pitää pestä järvivedellä ja näin syksyllä pitää tuuletta aurinkoisella ilmalla takaluukku ja kerran kesässä pitää tutkia alusta ja korjata ruostesuojaus
        MUTTA KAIKKEIN TÄRKEINTÄ ON KÄYDÄ LUOTTOMYYJÄN LUONA PULLAKAHVEILLA.

        Ja vaikka välillä olisi kestävyyden kanssa vaikeaakin, luottomyyjä kertoo mielellään, millainen kuva asiasta on annettava julkisuuteen.


      • gorillapappa
        Kysyvä ei eksy kirjoitti:

        Ja vaikka välillä olisi kestävyyden kanssa vaikeaakin, luottomyyjä kertoo mielellään, millainen kuva asiasta on annettava julkisuuteen.

        Tätä minä olen monasti sanonut että kun pitää mielessä luottomyyjän neuvot ja kuuntelee hänen viisaita sanoja niin ei tule tilastopoikkeamia eikä ala uskon hupunpuppuun jota kateelliset eurorotteloiden omistajat ja lasipalatseissa istuvat romuautojen myyjä satuilevat.


      • Tohjo ei toimi
        gorillapappa kirjoitti:

        Tätä minä olen monasti sanonut että kun pitää mielessä luottomyyjän neuvot ja kuuntelee hänen viisaita sanoja niin ei tule tilastopoikkeamia eikä ala uskon hupunpuppuun jota kateelliset eurorotteloiden omistajat ja lasipalatseissa istuvat romuautojen myyjä satuilevat.

        Usko luottomyyjään, äläkä seuraa omia kokemuksiasi (koska ne ovat vähäiset).


    • Tero käy kuumana.

      Nyt Teroa harmittaa.

    • fsdfdffsfdfsd

      Luotan mieluummin suomalaisiin tutkimuksiin joissa kaikissa Tojot ovat sakemannien edellä. Sakujen tutkimukset ovat tietenkin puolueellisia.

    • Paras tutkimus

      Tämä on luotettavin katsastustutkimus koska autosta johtumattomat viat jätetään pois. Esim. sileäksi ajetut renkaat jne.

      • Tämähän oli 1-3 vuotiaat. Suomessa semmosia edes katsasteta. Ihan huuhaa tilasto.


      • Oikaisija.
        maragrande kirjoitti:

        Tämähän oli 1-3 vuotiaat. Suomessa semmosia edes katsasteta. Ihan huuhaa tilasto.

        Olihan mukana vanhemmatkin autot.


    • Lisääbasukkaa
      • gorillapappa

        Olenkin aina sanonut jotta kaikki sellaiset tutkimukst sun muut hupunpuput jossa Toyotan yli voimaista laatua ei arvosteta ovat vääristeltyjä. Toyota on maailman johtava autonvalmistaja ja pitää huolta maineestaan ja asiakkaistaan ja ainoa joka tinkimättömästi pitää laatu tason korkealla eikä alennu mihinkään huijauksiin ja jos jostakin syystä onkin jotakin korjattavaa niin takaisin kutsut tulevat heti ja valmistajan piikkiin kaikki korvataan ja palvelu on ensiluokkaista. Sellaista huolenpitoa ei saa eurorottelomyymälöiden lasipalatseissa sanon minä. Ja luottomyyjä sanoi kun taas kerran oltiin viikottaisilla kahveilla jotta ne takaisin kutsut johtuu tsunamista kun Toyotan kysyntä on niin kova maailmalla ja Toyota haluaa että kaikki saavat autonsa niin on jouduttu tilailemaan eurooppalaisia osia ja laittamaan niitä aitojen japanilaisten tilalle ja tietäähän sen ettei ne kestä ja vaikeuksia tulee mutta Toyota haluaa kantaa vastuunsa ja siksi vaihtaa takaisinkutsuttuihin tilalle aidot japanilaiset osat.


    • The Köle

      Suomalaisille on tärkeää, että jos vain suinkin saksalainen auto pärjää, niitä pitää otsikkoa vääntää.....

      -eihän siinä mitään, jos Kia tai Tojo voittaa sarjansa, jos Audi pääsee kakkossijalle! Jone Nikulaa Idolsista lainaten "MAHTAVAA!"

      • Lue tarkemmin

        Audihan otti ainakin kolme ykkössijaa, Bemari, Mersu, Porsche ja VW ainakin yhden ykkössijan jokainen eli saksalaisille tuli vähintään seitsemän ykkössijaa.


    • P e n t t i

      Tutkimuksessa ei mitään uutta, mutta vahvistus vain todellisuuteen.
      Miettikääpä, että firmat, joiden etunenässä on pakko ymmärtäät laadun päälle, eivät valitse Tojoa ollenkaan työsuhdeautoksi.

      Ja kuka edes viitsisi ajaa ylipainoisella paljon kuluttavalla vaappuvalla hybridillä, kun tarjolla on ylivoimaista luotettavaa, tehokasta, ajettavaa, ja upeasti muotoiltua saksalaista Premiumia!

      • Provopena provoilee taas:) Jopa hsl on valinnut Toyota laatuautot.


      • Oikeassa olet

        Käyttövarmuus ratkaisee kun valitaan työsuhdeauto. Siksi Toyota ei kelpaa, heikkojen ominaisuuksien lisäksi.
        Tämäkin tutkimus vahvistaa, että saksalaiset autot ovat varmimpia.


      • 13+1
        Oikeassa olet kirjoitti:

        Käyttövarmuus ratkaisee kun valitaan työsuhdeauto. Siksi Toyota ei kelpaa, heikkojen ominaisuuksien lisäksi.
        Tämäkin tutkimus vahvistaa, että saksalaiset autot ovat varmimpia.

        Niinpä, siksi ihmetyttääkin mitä helvettiä VAGin autot tekevät työsuhdeautoina.


      • Oikeassa olet kirjoitti:

        Käyttövarmuus ratkaisee kun valitaan työsuhdeauto. Siksi Toyota ei kelpaa, heikkojen ominaisuuksien lisäksi.
        Tämäkin tutkimus vahvistaa, että saksalaiset autot ovat varmimpia.

        Mikä helvetin käyttövarmuus niitähän vaihdetaan alvariinsa uuteen jo muutaman vuoden käytön jälkeen ? Kyllä se on yksityis autoilussa kun käyttövarmuus ratkaisee ! Siksi Toyota kahdeksas vuosi menossa Auriksella ei ongelmia!


      • Tietäjä
        nippondenso kirjoitti:

        Mikä helvetin käyttövarmuus niitähän vaihdetaan alvariinsa uuteen jo muutaman vuoden käytön jälkeen ? Kyllä se on yksityis autoilussa kun käyttövarmuus ratkaisee ! Siksi Toyota kahdeksas vuosi menossa Auriksella ei ongelmia!

        Katsopa, Denso , minkä verran on ajettu esim. Audin Q5-autoilla vs. kolme ensimmäistä.

        Minkä ottaisit pitkille matkoille, jo pelkästään kilometrien perusteella?

        On ihan eri asia kehuskella, että auto toimii 30 000km ajon jälkeen moitteetta kuin yli 60 000km ajettuna, mikä useimmille on jo esimerkiksi leasingin loppu.

        Katso A6 kilometrejä, katso Q7 kilometrejä,Audi A4 jne. Mieti, mitä maksaa jos noita huollattaa 15tkm välein, kuten Toyotaa?

        Miten luulet, että käyttövarmuus jakautuisi tuossa , jos Audeja tms. saksalaisia huollettaisiin joka 15tkm välein?

        Tulos olisi Toyotan kohdalla murskaavan huono, sillä nyt Toyotat on tuolla listalla huollettu 15tkm välein ja jotkin esimerkiksi Audin mallit 50 000km välein. Mitä se sinulle kertoo käyttövarmuudesta, jos joudut ajamaan työksesi?

        Leasing -autot maksaa aina, lopulta, työnantaja. Siksi mm. Toyota ei menesty työsuhdeautona.


      • Paskanmöivät
        nippondenso kirjoitti:

        Mikä helvetin käyttövarmuus niitähän vaihdetaan alvariinsa uuteen jo muutaman vuoden käytön jälkeen ? Kyllä se on yksityis autoilussa kun käyttövarmuus ratkaisee ! Siksi Toyota kahdeksas vuosi menossa Auriksella ei ongelmia!

        Aurriksen sijoitus tässä tutkimuksessa:

        58. Toyota Auris 8,5 36 000 km

        Yllättävän hyvin pärjäsi Auris ;)


      • 1oike@
        Tietäjä kirjoitti:

        Katsopa, Denso , minkä verran on ajettu esim. Audin Q5-autoilla vs. kolme ensimmäistä.

        Minkä ottaisit pitkille matkoille, jo pelkästään kilometrien perusteella?

        On ihan eri asia kehuskella, että auto toimii 30 000km ajon jälkeen moitteetta kuin yli 60 000km ajettuna, mikä useimmille on jo esimerkiksi leasingin loppu.

        Katso A6 kilometrejä, katso Q7 kilometrejä,Audi A4 jne. Mieti, mitä maksaa jos noita huollattaa 15tkm välein, kuten Toyotaa?

        Miten luulet, että käyttövarmuus jakautuisi tuossa , jos Audeja tms. saksalaisia huollettaisiin joka 15tkm välein?

        Tulos olisi Toyotan kohdalla murskaavan huono, sillä nyt Toyotat on tuolla listalla huollettu 15tkm välein ja jotkin esimerkiksi Audin mallit 50 000km välein. Mitä se sinulle kertoo käyttövarmuudesta, jos joudut ajamaan työksesi?

        Leasing -autot maksaa aina, lopulta, työnantaja. Siksi mm. Toyota ei menesty työsuhdeautona.

        Katoppas kuule kun nuo varaosat on hiukan eri hintaiset jossain Audissa verrattuna


      • Toyotasuom=enymmärrä
        1oike@ kirjoitti:

        Katoppas kuule kun nuo varaosat on hiukan eri hintaiset jossain Audissa verrattuna

        Joo, tojopena, siltikin 60 000km on KAKSI KERTAA 30 000km. Eli, vaikka saksalaisilla on tuossa tutkimuksessa ajettu tuplat japseihin nähden, niin silti saksalaiset pärjäävät paremmin, mutta ethän sinä sitä ymmärrä.


    • sakutluotettavia???

      He hee hee premiumia joo... Pentin pokaalit kiertoon..

      "Volkswagenin, Daimlerin ja BMW:n on puolestaan tällä viikolla määrä palauttaa kaikkiaan 40 viime vuosina saamaansa Gelber Engel -palkintoa."

      • Vilppiäkö?

        Miksi joutuvat palauttamaan? Ovatko kärynneeet jostain dopingista vai
        muusta huijauksesta?


      • Heikki.
        Vilppiäkö? kirjoitti:

        Miksi joutuvat palauttamaan? Ovatko kärynneeet jostain dopingista vai
        muusta huijauksesta?

        Lisäsivät äänestäjien määrää. Itse tulokset pysyivät muuttumattomina. Katsastustilastoissa ei voi tehdä tuotakaan.


      • Aatu ja Eva
        Heikki. kirjoitti:

        Lisäsivät äänestäjien määrää. Itse tulokset pysyivät muuttumattomina. Katsastustilastoissa ei voi tehdä tuotakaan.

        Saksalaistutkimukseen voi luottaa kuin Neuvostoliittoon!


      • Lukija.
        Aatu ja Eva kirjoitti:

        Saksalaistutkimukseen voi luottaa kuin Neuvostoliittoon!

        Saksalaiset ovat rehellisiä, tutkimusten mukaan japsit eivät.


      • kasva jo
        Lukija. kirjoitti:

        Saksalaiset ovat rehellisiä, tutkimusten mukaan japsit eivät.

        kertoo varmaan saksalaistutkimus...::))


      • kasva ite

    • Naurattaa jo

      Heh, Tojo ei pärjännyt vaikka niillä ajetaan vähän, huolletaan kaksi kertaa enemmän kuin oikeat autot ja tehdään vielä katsastushuolto.

      • Das Vilppi

        Tyhmä! Mitenkä Toyota liittyy tuohon saksalasten tekemään
        törkeään huijausyritykseen? Kärähtivät vielä housut kintuissa,noloa!


      • Lukija.
        Das Vilppi kirjoitti:

        Tyhmä! Mitenkä Toyota liittyy tuohon saksalasten tekemään
        törkeään huijausyritykseen? Kärähtivät vielä housut kintuissa,noloa!

        Ei ole mitään huijausta GTÜ:n suuressa katsastustilastossa.


      • Ihminenhuijaaautoei
        Das Vilppi kirjoitti:

        Tyhmä! Mitenkä Toyota liittyy tuohon saksalasten tekemään
        törkeään huijausyritykseen? Kärähtivät vielä housut kintuissa,noloa!

        Huijauksenhan teki ihminen. Itse autojen sijoittuminen tilastossa pysyi muuttumattomana.


    • tilastosäätelijät

      1-3 v autojen tilasto antaa Saksassa aina virheellisen kuvan autojen laadusta.
      Osalla automerkeistä on runsaasti 1 ja 2- vuotiaita autoja katsastustilastossa, osalla ei yhtäkään.
      GTU ei ole Saksan suurin katsastaja, suurin on Tuv.

      • Hyvä tilasto

        Siellä GTÜ:n tilastossa on myös vanhemmat autot. Toki 1-3 vuotiaitten tilasto antaa myös oikean kuvan uusimpien mallien laadusta.


    • Kilpailun voitto

      "Saksalaisissa autoissa vähiten vikoja!"

      Kyllä sen jo vouhkaamaton kuluttaja on huomannut ja havainnut, että japsiautojen kestävyysmaine on lähinnä eilisiä kaikuja enää. Euroopassa on jo pitkään tiedostettu laatuun panostamisen tärkeys. Ja kilpailussa on käynyt niin, että autojen yhä monimutkaistuessa eurooppalaiset ovat saaneet aikaan parempaa laatua.

    • tilastosäätelijät

      Saksalaisten katsastustilastoja värittävät paikalliset katsastusmääräykset, sen lisäksi Dekra ja GTU vielä "säätävät" tilastojaan omia suosiviksi.

      Henkilöautot katsastetaan ensimmäisen kerran 3 v luovutuksen jälkeen ja sen jälkeen aina 2 vuoden välein.
      TÄSTÄ POIKKEUKSEN muodostavat taksit ja vuokraamoiden autot, jotka on katsastettava ensi kerran 1 v jälkeen ja sen jälkeen aina 1 v välein. Tässä joukossa ei juurikaan ole esim. japanilaisia automerkkejä. 1-3 vuotiaiden autojen tilastoon pääsee esim saksalainen vuokra-auto kolmesti, kun moni japsi esiintyy vain yhden kerran eli vasta kolmivuotiaana.
      http://de.wikipedia.org/wiki/Hauptuntersuchung

      Ikääntyneissä autoissa ollaan jo paremmin samalla viivalla jolloin japsit ovat tilastojen parhaita.

      • Sakemannit toimii

        Mutta vanhemmissakin saksalaiset olivat parhaita vaikka Tojoilla ajetaan huomattavasti vähemmän mutta huolletaan enemmän.


      • liika on liikaa
        Sakemannit toimii kirjoitti:

        Mutta vanhemmissakin saksalaiset olivat parhaita vaikka Tojoilla ajetaan huomattavasti vähemmän mutta huolletaan enemmän.

        kuka nyt tojolla paljon ajaisi


      • 1oike@
        liika on liikaa kirjoitti:

        kuka nyt tojolla paljon ajaisi

        Minä ajan ja en varmaan ajaisi niin paljon käyttämälläsi "autolla" tähän hintaan kuin nyt ajan. En ole mikään Toyota fanaatikko, mutta pakko hehkuttaa luotettavuuden puolesta, huoletonta on.


    • eraffffsfasasf

      "Käyttövarmuus ratkaisee kun valitaan työsuhdeauto. Siksi Toyota ei kelpaa, heikkojen ominaisuuksien lisäksi."

      Väärin, siinä nimenomaan ei ajatella käyttövarmuutta kun firman piikkiin voi tehdä korjaukset.

      Mikä tahansa tutkimus joka rankkaa VW:n Tojon edelle luotettavuudessa on täyttä paskaa kun muistetaan nämä viimevuosien TSI moottorien ongelmatkin.

      • rähräkgfh

        "Käyttövarmuus ratkaisee kun valitaan työsuhdeauto. Siksi Toyota ei kelpaa, heikkojen ominaisuuksien lisäksi."
        Juuri näin olivat tutkimustulokset.

        Taitaa olla kaikki merkit Tojon edellä luotettavuudessa kun muistetaan Tojon suuret takaisinkutsut ja moottoriongelmat.


      • Mielen rauhaa
        rähräkgfh kirjoitti:

        "Käyttövarmuus ratkaisee kun valitaan työsuhdeauto. Siksi Toyota ei kelpaa, heikkojen ominaisuuksien lisäksi."
        Juuri näin olivat tutkimustulokset.

        Taitaa olla kaikki merkit Tojon edellä luotettavuudessa kun muistetaan Tojon suuret takaisinkutsut ja moottoriongelmat.

        Puhut pelkkää shittiä. Toyota on kaikkien miden edellä maailmassa.
        Valmistetaan ja myydään eniten. Eli Toyota kelpaa parhaiten,paremmin
        kuin yksikään muu. Heh. Tuottaako vaikeuksia myöntää täysin selvä
        ja kiistaton asia. Ei takaisinkutsu ole mikään ongelma,mutta TSI on
        kun itse kaivat kuvetta.


      • Tohjo mielenharmi
        Mielen rauhaa kirjoitti:

        Puhut pelkkää shittiä. Toyota on kaikkien miden edellä maailmassa.
        Valmistetaan ja myydään eniten. Eli Toyota kelpaa parhaiten,paremmin
        kuin yksikään muu. Heh. Tuottaako vaikeuksia myöntää täysin selvä
        ja kiistaton asia. Ei takaisinkutsu ole mikään ongelma,mutta TSI on
        kun itse kaivat kuvetta.

        Toyota on kaikkien edellä takaisinkutsujen määrässä. Toyota ei kelpaa vaativissa autoilumaissa. Ei mene kaupaksi. On pelkkä mielenharmi, harmittaako?


      • Saksanseisoskelija
        Tohjo mielenharmi kirjoitti:

        Toyota on kaikkien edellä takaisinkutsujen määrässä. Toyota ei kelpaa vaativissa autoilumaissa. Ei mene kaupaksi. On pelkkä mielenharmi, harmittaako?

        Vaativissa autoilumaissa???

        Mitä jargonia tuo on?

        Afrikka on esimerkiksi vaativa autoilumaa heille kelpaa Toyota varsin hyvin. Yleensäkin Toyota kelpaa heille kenellä ei ole aikaa odotella 3 viikkoa huoltojonoissa, kuten on saksanseisojien kanssa asian laita.


      • Japanin Mosse
        Saksanseisoskelija kirjoitti:

        Vaativissa autoilumaissa???

        Mitä jargonia tuo on?

        Afrikka on esimerkiksi vaativa autoilumaa heille kelpaa Toyota varsin hyvin. Yleensäkin Toyota kelpaa heille kenellä ei ole aikaa odotella 3 viikkoa huoltojonoissa, kuten on saksanseisojien kanssa asian laita.

        Afrikassa pitää olla yksinkertainen tekniikka niinkuin Tojoissa. Autoilun sivistysmaissa ihmisillä ei ole aikaa kiikuttaa autoaan koko ajan huoltoihin ja takaisinkutsuihin.


      • tietoajaetaan
        Japanin Mosse kirjoitti:

        Afrikassa pitää olla yksinkertainen tekniikka niinkuin Tojoissa. Autoilun sivistysmaissa ihmisillä ei ole aikaa kiikuttaa autoaan koko ajan huoltoihin ja takaisinkutsuihin.

        Väärää tietoa petterillä taas. Afrikkaan pitää olla halpa auto. Jos auto maksaa täällä 1500€, niin afrikassa siitä joutuu maksamaan jopa 10000€. Afrikkaan kelpaa ainoastaan vanhempi japsi, eurooppalaisia turha tarjota jobbareille jotka autoja sinne rahtaavat.

        http://www.hs.fi/paivanlehti/22092012/autot/Romuautosta Afrikan tähdeksi/a1348197159464


      • pygmikin ostaisi
        Saksanseisoskelija kirjoitti:

        Vaativissa autoilumaissa???

        Mitä jargonia tuo on?

        Afrikka on esimerkiksi vaativa autoilumaa heille kelpaa Toyota varsin hyvin. Yleensäkin Toyota kelpaa heille kenellä ei ole aikaa odotella 3 viikkoa huoltojonoissa, kuten on saksanseisojien kanssa asian laita.

        "Afrikka on esimerkiksi vaativa autoilumaa heille kelpaa Toyota varsin hyvin."

        Sehän se mainonnan aihe, että Ylävoltan pojalle kelpaa.


      • @siantuntija:)
        rähräkgfh kirjoitti:

        "Käyttövarmuus ratkaisee kun valitaan työsuhdeauto. Siksi Toyota ei kelpaa, heikkojen ominaisuuksien lisäksi."
        Juuri näin olivat tutkimustulokset.

        Taitaa olla kaikki merkit Tojon edellä luotettavuudessa kun muistetaan Tojon suuret takaisinkutsut ja moottoriongelmat.

        Kyllä on porukka vietävissä:) Tunnustakaa jo edes itsellenne että teitte vikatikin kun muun merkin valitsitte. Selvittäkääs paljonko käyttäjälle on tullut maksamaan takaisinkutsut, joo, ei siis mitään.


    • asdasdasdasd

      Tojo on edellä takaisinkutsujen määrässä koska Toyotalla viat otetaan vakavasti, sakemannit taas korjaavat vain ihan pahimmat viat.

      Toyota todellakin kelpaa vaativissa autoilumaissa, mene ja katso millä autoilla kehitysmaissa joissa tiestö ja huolto on paskaa ajellaan eniten.

      • vai vaativissa

        Siellä ei ole niin tarkkaa päästäänkö perille huomenna vai ylihuomenna, voidaan fixata Tojoa hyvinkin pari päivää kesken matkan. Pienet nitinät ja alustan kolinat ei haittaa noita vaativia kuljettajia. Käynnistyskin hoituu 10-20 hengen työntöavulla samoin ylämäet.


      • Maailman suosituin
        vai vaativissa kirjoitti:

        Siellä ei ole niin tarkkaa päästäänkö perille huomenna vai ylihuomenna, voidaan fixata Tojoa hyvinkin pari päivää kesken matkan. Pienet nitinät ja alustan kolinat ei haittaa noita vaativia kuljettajia. Käynnistyskin hoituu 10-20 hengen työntöavulla samoin ylämäet.

        Kyllä on selitykset petterillä! Mikseivät huoli muita merkkejä
        sinne Afrikkaan jos kerran olisivat parempia ja varmatoimisimpia?
        Hinta ei ainakaan voi olla vastaus koska Toyota ei Suomessakaan
        ole se halvin. Viimeisen Hesarinkin tutkimuksen mukaan Toyota pitää
        parhaiten arvonsa. Oiskohan se hinta-laatusuhde siellä Afrikassakin
        paras juuri Toyotalla. Eivät ne sielläkään ole niin tyhmiä että haluaisivat
        huonoja kallimmalla. Jos ja kun rahaa on vähän,ostetaan sellainen joka
        toimii varmasti ja luotettavasti eikä jätä tielle. Itse he nimenomaan juuri
        haluavat Toyotan omistajaksi. Peterille se ei vaan sovi ja tyhmääkin
        tyhmempiä selityksiä vaan löytyy. Hauska mies,etten sanoisi naurettava!


      • helppo myydä das pas
        Maailman suosituin kirjoitti:

        Kyllä on selitykset petterillä! Mikseivät huoli muita merkkejä
        sinne Afrikkaan jos kerran olisivat parempia ja varmatoimisimpia?
        Hinta ei ainakaan voi olla vastaus koska Toyota ei Suomessakaan
        ole se halvin. Viimeisen Hesarinkin tutkimuksen mukaan Toyota pitää
        parhaiten arvonsa. Oiskohan se hinta-laatusuhde siellä Afrikassakin
        paras juuri Toyotalla. Eivät ne sielläkään ole niin tyhmiä että haluaisivat
        huonoja kallimmalla. Jos ja kun rahaa on vähän,ostetaan sellainen joka
        toimii varmasti ja luotettavasti eikä jätä tielle. Itse he nimenomaan juuri
        haluavat Toyotan omistajaksi. Peterille se ei vaan sovi ja tyhmääkin
        tyhmempiä selityksiä vaan löytyy. Hauska mies,etten sanoisi naurettava!

        Sain aika hyvän vastauksen erään autoliikkeen edustajalta kun kysyin eräästä TSI DSG Golfista johon oli tehty jakoketju remppa ! Kysyin että eikö ketjun pitäisi kestää koko moottorin eliniän autolla oli ajettu 180 000km kuinkahan mones remppa mahto olla? Myyjä vastasi Että ketju ei välttämättä kestä moottorin elinikää!
        Ja laatikkoon ei ainakaan hänen tietojensa mukaan ole tehty mitään korjauksia! Juu ei varmaan niin.....Sanalasku sanoo ..Järkevä oppii toisten virheistä ja tyhmät omistaan!


      • Oletpa hölmö
        Maailman suosituin kirjoitti:

        Kyllä on selitykset petterillä! Mikseivät huoli muita merkkejä
        sinne Afrikkaan jos kerran olisivat parempia ja varmatoimisimpia?
        Hinta ei ainakaan voi olla vastaus koska Toyota ei Suomessakaan
        ole se halvin. Viimeisen Hesarinkin tutkimuksen mukaan Toyota pitää
        parhaiten arvonsa. Oiskohan se hinta-laatusuhde siellä Afrikassakin
        paras juuri Toyotalla. Eivät ne sielläkään ole niin tyhmiä että haluaisivat
        huonoja kallimmalla. Jos ja kun rahaa on vähän,ostetaan sellainen joka
        toimii varmasti ja luotettavasti eikä jätä tielle. Itse he nimenomaan juuri
        haluavat Toyotan omistajaksi. Peterille se ei vaan sovi ja tyhmääkin
        tyhmempiä selityksiä vaan löytyy. Hauska mies,etten sanoisi naurettava!

        Afrikassa myydään paljon muitakin merkkejä. Kiinalaisiakin autoja myydään paljon.
        Millään hintalaatusuhteella ei ole väliä Afrikassa vaan yksinkertaisella tekniikalla jota on helppo korjata paikallisilla työkaluilla. Hesarin tutkimukselle nauravat harakatkiin muuten.
        Toyota on ollut paljon jäljessä eurooppalaista auto-osaamista, juurikin kun tuo tekniikka on yksinkertaista.


      • tohjon romu
        helppo myydä das pas kirjoitti:

        Sain aika hyvän vastauksen erään autoliikkeen edustajalta kun kysyin eräästä TSI DSG Golfista johon oli tehty jakoketju remppa ! Kysyin että eikö ketjun pitäisi kestää koko moottorin eliniän autolla oli ajettu 180 000km kuinkahan mones remppa mahto olla? Myyjä vastasi Että ketju ei välttämättä kestä moottorin elinikää!
        Ja laatikkoon ei ainakaan hänen tietojensa mukaan ole tehty mitään korjauksia! Juu ei varmaan niin.....Sanalasku sanoo ..Järkevä oppii toisten virheistä ja tyhmät omistaan!

        Sain melkoisen hyvän vastauksen tuttavaltani joka oli Toyotan korjaamossa töissä kysyessäni miksi hänellä itsellään ei ole Toyotaa. Sanoi, että ne eivät ole oikein hyviä.


      • citikanpaska
        tohjon romu kirjoitti:

        Sain melkoisen hyvän vastauksen tuttavaltani joka oli Toyotan korjaamossa töissä kysyessäni miksi hänellä itsellään ei ole Toyotaa. Sanoi, että ne eivät ole oikein hyviä.

        Minulle kertoi ranskalaisten autojen korjaaja, että ei lopu työt kesken, vaikkei niitä ranskalaisia autoja suomessa hirveästi olekaan.


      • Tohjonpaska
        citikanpaska kirjoitti:

        Minulle kertoi ranskalaisten autojen korjaaja, että ei lopu työt kesken, vaikkei niitä ranskalaisia autoja suomessa hirveästi olekaan.

        Minulle kertoi Tojon asentaja, että muutti työpaikkaa kun piti ylitöinä korjata Tojon romuja.


      • citikanpaska
        Tohjonpaska kirjoitti:

        Minulle kertoi Tojon asentaja, että muutti työpaikkaa kun piti ylitöinä korjata Tojon romuja.

        Voivoi kun citikkamiestä keljuttaa. Luulisi olevan parempaakin tekemistä kuin olla tojopalstalla.


      • Tohjonpaska
        citikanpaska kirjoitti:

        Voivoi kun citikkamiestä keljuttaa. Luulisi olevan parempaakin tekemistä kuin olla tojopalstalla.

        Eipä keljuta. Keljuttaisi jos joutuisi Tojolla ajamaan. Ei ole myöskään Citikkaa.

        Täältä saa parhaat naurut kun Terot yrittävät kääntää mustaa valkoiseksi.


      • @asiantuntija:)
        Maailman suosituin kirjoitti:

        Kyllä on selitykset petterillä! Mikseivät huoli muita merkkejä
        sinne Afrikkaan jos kerran olisivat parempia ja varmatoimisimpia?
        Hinta ei ainakaan voi olla vastaus koska Toyota ei Suomessakaan
        ole se halvin. Viimeisen Hesarinkin tutkimuksen mukaan Toyota pitää
        parhaiten arvonsa. Oiskohan se hinta-laatusuhde siellä Afrikassakin
        paras juuri Toyotalla. Eivät ne sielläkään ole niin tyhmiä että haluaisivat
        huonoja kallimmalla. Jos ja kun rahaa on vähän,ostetaan sellainen joka
        toimii varmasti ja luotettavasti eikä jätä tielle. Itse he nimenomaan juuri
        haluavat Toyotan omistajaksi. Peterille se ei vaan sovi ja tyhmääkin
        tyhmempiä selityksiä vaan löytyy. Hauska mies,etten sanoisi naurettava!

        Komppaan:)


    • jarrut kunnossa

      Voi Pyhä Gertrud!
      Sekö teitä kiinnostaa, miten auto pärjää katsastuksessa? Miettikääpä vähän, mitä siellä katsastuksessa tutkitaan.
      Jakohihnavaurioitako, massapyörän kestämistä, DSG-laatikoiden hajoamisiako?

      Kyllä minulle auton laatu ja kestävyys on ihan muuta kuin mitä katsastuksessa selviää!

      • Laadun ystävä

        Terojahan se kiinnostaa miten auto pärjää katsastuksessa. Ei siellä tutkita monesko dieselmoottori Tojossa on menossa ja ovatko kierteet taas korkanneet alumiinilohkosta.

        Teroa vaan pännii kun saksalaiset eivät pärjänneet tuossa katsastustilastossa.

        Itselleni auton laatu on yksi tärkeimpiä valintakriteereitä ja siksi Toyotaa ei 100 % varmuudella tule tähän taloon.


    • trrtrtrtrt

      "Itselleni auton laatu on yksi tärkeimpiä valintakriteereitä ja siksi Toyotaa ei 100 % varmuudella tule tähän taloon."

      Kestävyydessä Toyota kuitenkin päihittää saksalaiset, sen tietää kuka tahansa tojon omistanut.

      • Voi teitä, olette kuin pikkupojat hiekkalaatikolla. Kinastelette mikä auto on paras. Ei kait tuollaista kinastelua käydä ammatista, vaimosta, talosta ja muista paljon suuremmista asioista. Monet asiat ovat pysyviä elämässä, ei autot.
        Meillä ajetaan mersulla mutta on meillä ollut toyatakin joskus ja sekin oli hyvä auto.
        Ford oli jonnekin 160km asti hyvä ja sitten alkoi tulla jos jonkinlaista vikaa. Kerran se maalattinki kun ovet ruostuivat mutta sekin oli aikanaan ihan hyvä kulkupeli. Silloin ajettiin niillä kun ei ollut varaa ostaa mersua.


      • Tojomiehen tarinat

        Sen ehkä juurikin tojon omistanut tietää, mutta se on vain tojomiehen lippalakin alla muhiva tieto. Ammattailaiset esim. taksit ei valitse Toyotaa koska kaivataan luotettavuutta, työsuhdeautoilijat eivät valitse Toyotaa koska kaivataan luotettavuutta (tästä oli muuten tutkimustuloskin). Toyotan surkeasta tai keskinkertaisesta luotettavuudesta on tutkimuksia, mutta siitä laadukkuudesta ei oikein tahdo löytyä.


      • Petterin höpinät
        Tojomiehen tarinat kirjoitti:

        Sen ehkä juurikin tojon omistanut tietää, mutta se on vain tojomiehen lippalakin alla muhiva tieto. Ammattailaiset esim. taksit ei valitse Toyotaa koska kaivataan luotettavuutta, työsuhdeautoilijat eivät valitse Toyotaa koska kaivataan luotettavuutta (tästä oli muuten tutkimustuloskin). Toyotan surkeasta tai keskinkertaisesta luotettavuudesta on tutkimuksia, mutta siitä laadukkuudesta ei oikein tahdo löytyä.

        Niin ja se oli vaan sinun mielipiteesi omasta päästä karvahatun alta. Täsä tm lehden kestotestin yhteenveto avesta vm 2010.

        "Kokonaisuutena Toyota Avensis palveli ja toimi luotettavasti koko testimme ajan. Uudelle automallille ominaisia lastentauteja tai pikkuvikoja ei esiintynyt. Jos Avensista vertaa edelliseen malliin, voidaan sanoa, että käyttöominaisuudet ovat parantuneet mutta laatu on säilynyt.

        Kokonaisuus on siis kohentunut. Parhaisiin kilpailijoihinsa nähden Avensis häviää hiukan käyttöominaisuuksissa mutta on toisaalta luotettavampi."

        Ja tässä se kuuluisa huono ohjaus millä ei pysy omalla kaistalla.

        "Varsinkin ohjaus on parantunut. Auto reagoi ohjaukseen tarkasti, mutta ohjaustunto on keinotekoinen."

        Ja oli mainista taksikäytöstäkin.

        "Auton tilat riittävät myös taksikäyttöön. Tilat eivät kuitenkaan ole luokkansa huippua."

        Eli jos toyotalta tulisi suomen markkinoille hiukan isompi malli niin olisi varmasti paremmin sijoittunut taksimyynnissä.


      • Teron höpinät
        Petterin höpinät kirjoitti:

        Niin ja se oli vaan sinun mielipiteesi omasta päästä karvahatun alta. Täsä tm lehden kestotestin yhteenveto avesta vm 2010.

        "Kokonaisuutena Toyota Avensis palveli ja toimi luotettavasti koko testimme ajan. Uudelle automallille ominaisia lastentauteja tai pikkuvikoja ei esiintynyt. Jos Avensista vertaa edelliseen malliin, voidaan sanoa, että käyttöominaisuudet ovat parantuneet mutta laatu on säilynyt.

        Kokonaisuus on siis kohentunut. Parhaisiin kilpailijoihinsa nähden Avensis häviää hiukan käyttöominaisuuksissa mutta on toisaalta luotettavampi."

        Ja tässä se kuuluisa huono ohjaus millä ei pysy omalla kaistalla.

        "Varsinkin ohjaus on parantunut. Auto reagoi ohjaukseen tarkasti, mutta ohjaustunto on keinotekoinen."

        Ja oli mainista taksikäytöstäkin.

        "Auton tilat riittävät myös taksikäyttöön. Tilat eivät kuitenkaan ole luokkansa huippua."

        Eli jos toyotalta tulisi suomen markkinoille hiukan isompi malli niin olisi varmasti paremmin sijoittunut taksimyynnissä.

        Niin se Skoda Octacia ja C sarjan mersu onkin isompia. Totuus on se, että tojo ei valita taksiin surkean takuun ja huonon laadun takia. Tero voi uskotella itselleen mitä haluaa, mutta tämä on totuus.


      • petterin höpinät
        Teron höpinät kirjoitti:

        Niin se Skoda Octacia ja C sarjan mersu onkin isompia. Totuus on se, että tojo ei valita taksiin surkean takuun ja huonon laadun takia. Tero voi uskotella itselleen mitä haluaa, mutta tämä on totuus.

        Petterin usko omaan paskan jauhantaan on niin kova että ei osaa edes lukea. Juurihan tm testissäkin kirjoitettiin että laatu ja luotettavuus on parempia kun muilla merkeillä.

        Toyota takuu on aina ollut ylivertainen muihin nähden.

        Opettele lukemaan ensin ja kirjoita paskaa sitten lisää. Kerrotko minulle omin sanoin mitä tässä lukee??

        "Kokonaisuutena Toyota Avensis palveli ja toimi luotettavasti koko testimme ajan. Uudelle automallille ominaisia lastentauteja tai pikkuvikoja ei esiintynyt. Jos Avensista vertaa edelliseen malliin, voidaan sanoa, että käyttöominaisuudet ovat parantuneet mutta laatu on säilynyt.

        Kokonaisuus on siis kohentunut. Parhaisiin kilpailijoihinsa nähden Avensis häviää hiukan käyttöominaisuuksissa mutta on toisaalta luotettavampi."


      • Teron höpinät
        petterin höpinät kirjoitti:

        Petterin usko omaan paskan jauhantaan on niin kova että ei osaa edes lukea. Juurihan tm testissäkin kirjoitettiin että laatu ja luotettavuus on parempia kun muilla merkeillä.

        Toyota takuu on aina ollut ylivertainen muihin nähden.

        Opettele lukemaan ensin ja kirjoita paskaa sitten lisää. Kerrotko minulle omin sanoin mitä tässä lukee??

        "Kokonaisuutena Toyota Avensis palveli ja toimi luotettavasti koko testimme ajan. Uudelle automallille ominaisia lastentauteja tai pikkuvikoja ei esiintynyt. Jos Avensista vertaa edelliseen malliin, voidaan sanoa, että käyttöominaisuudet ovat parantuneet mutta laatu on säilynyt.

        Kokonaisuus on siis kohentunut. Parhaisiin kilpailijoihinsa nähden Avensis häviää hiukan käyttöominaisuuksissa mutta on toisaalta luotettavampi."

        Kuulehan lippalakki tero, kerrohan sitten miksi se Toyota jää rannalle, kun valitaan ammattiliikenteeseen autoa ja kuitenkin saman kokoiset kilpailijat kelpaa. Toyotan takuu taksikäytössä on noin vuosi eli takuu on paska, eikö tojo luota autoihinsa? Tojohan on suunniteltu papparaisten ajoon eli kerran viikossa kyläkauppaan ja muu väliaika herkistellään jarruja ja tuuletellaan peräluukkuja. Tojo on muiden japsien kanssa ruostumistilastojen häntäpäässä ja mm Autobildin 100 000 km testissä yksikään tojo ei ole suorittanut matkaa ilman vikoja vaikka huoltoväli markkinoiden lyhyin, sekä Avensis ko. testissä pärjäsi todella surkeasti.


      • petterin höpinät
        Teron höpinät kirjoitti:

        Kuulehan lippalakki tero, kerrohan sitten miksi se Toyota jää rannalle, kun valitaan ammattiliikenteeseen autoa ja kuitenkin saman kokoiset kilpailijat kelpaa. Toyotan takuu taksikäytössä on noin vuosi eli takuu on paska, eikö tojo luota autoihinsa? Tojohan on suunniteltu papparaisten ajoon eli kerran viikossa kyläkauppaan ja muu väliaika herkistellään jarruja ja tuuletellaan peräluukkuja. Tojo on muiden japsien kanssa ruostumistilastojen häntäpäässä ja mm Autobildin 100 000 km testissä yksikään tojo ei ole suorittanut matkaa ilman vikoja vaikka huoltoväli markkinoiden lyhyin, sekä Avensis ko. testissä pärjäsi todella surkeasti.

        Eipä tullut vastausta selvään kysymykseen. Nyt tuli sekin todistettua että petteri ei ymmärrä lukemaansa.

        Surkeita perusteluja sinulla taas. Eemeli oli maailman suurin ruosteongelma ja silti sitä myytiin taksikäyttöön. Ja kerro nyt kuinka surkeasti se ave siellä 100000km testissä pärjäsi ja oliko tuo malli kuinkakin vanha? Jos väittää jotain niin perusteluja pitäisi olla. Taisi jäädä monta taksimerkkiä kuitenkin aven taakse.

        Ja vaihda jo levyä jarrujen herkistelystä ja jostain älyttömistä tuuletuksista. Vai todella ääliö jaksaa jauhaa tuota sontaa.


      • lue tilastoja
        Teron höpinät kirjoitti:

        Niin se Skoda Octacia ja C sarjan mersu onkin isompia. Totuus on se, että tojo ei valita taksiin surkean takuun ja huonon laadun takia. Tero voi uskotella itselleen mitä haluaa, mutta tämä on totuus.

        Toyota avensis on molempien, octavian ja c-mersun edellä taksimyynnissä.


      • lue tilastoja

      • Näillä mennään

        "Kestävyydessä Toyota kuitenkin päihittää saksalaiset, sen tietää kuka tahansa tojon omistanut."

        Saattaa olla, mutta mulle on toistaiseksi riittänyt saksalainen kestävyys. Vuonna -86 ostin ekan saksalaisen niillä on menty tähän asti pelkästään huolloilla, ei korjauksia.

        Poikkeuksena kaksi takuukorjausta ja yksi vakuutuksen maksama palovaurio. Lisäksi Calibraan vaihdettiin 100 tonnin kohdalla vesipumppu, mutta ne taisivat olla 90-luvun Opeleissa kulutustavaraksi laskettavaa tavaraa.
        Viimeinen Opel minulle, Mersulla ja Vw:llä menty siitä saakka.

        Toyota on poissa mun laskuista huonojen talviajoominaisuuksien ja muovisen sisustan takia. Kestäköön vaikka kuinka hyvin. Siitä kestävyydestäkään en omakohtaisten kokemusten kautta ole kovin varma- Naapurin Ave on näköjään korvaantunut sijais-Aygolla nyt kolmatta päivää, olisikohan siinä joku isompi koneremppa menossa...

        Mainokset on mainoksia, netti on netti. Luottakaa omiin kokemuksiin, älkää hysteerisiin netti-ämmiin.


      • Etkö ymmärrä?
        petterin höpinät kirjoitti:

        Eipä tullut vastausta selvään kysymykseen. Nyt tuli sekin todistettua että petteri ei ymmärrä lukemaansa.

        Surkeita perusteluja sinulla taas. Eemeli oli maailman suurin ruosteongelma ja silti sitä myytiin taksikäyttöön. Ja kerro nyt kuinka surkeasti se ave siellä 100000km testissä pärjäsi ja oliko tuo malli kuinkakin vanha? Jos väittää jotain niin perusteluja pitäisi olla. Taisi jäädä monta taksimerkkiä kuitenkin aven taakse.

        Ja vaihda jo levyä jarrujen herkistelystä ja jostain älyttömistä tuuletuksista. Vai todella ääliö jaksaa jauhaa tuota sontaa.

        Onko tuo takuu ylivertainen kun on vuoden taksikäytössä? Siinä on yksi syy miksi Tojo ei kelpaa ammattikäyttöön.

        Tojon ruostumisongelmat ovat tulleet ilmi mm. kestotesteissä.


      • Tojonraato
        lue tilastoja kirjoitti:

        Toyota avensis on molempien, octavian ja c-mersun edellä taksimyynnissä.

        Mersulla ja Skodalla on kuitenkin mallit jotka myyvät paljon paremmin taksikäyttöön.


      • lue tilastoja
        Tojonraato kirjoitti:

        Mersulla ja Skodalla on kuitenkin mallit jotka myyvät paljon paremmin taksikäyttöön.

        Niin ja nuo mallit on paljon avea suurempia autoja. Jos toyotalla olisi esim. camry suomen markkinoilla niin tilanne olisi varmaan ihan erilainen. No eiköhän sieltä pian tulekin joku isompi malli suomen markkinoille kun corolla alkaa olemaan jo nykyisen aven koko luokkaa.


      • kumma takuu
        Etkö ymmärrä? kirjoitti:

        Onko tuo takuu ylivertainen kun on vuoden taksikäytössä? Siinä on yksi syy miksi Tojo ei kelpaa ammattikäyttöön.

        Tojon ruostumisongelmat ovat tulleet ilmi mm. kestotesteissä.

        Eipä tuo takuu ole sen kummempi muillakaan merkeillä.


      • 1oike@
        Tojomiehen tarinat kirjoitti:

        Sen ehkä juurikin tojon omistanut tietää, mutta se on vain tojomiehen lippalakin alla muhiva tieto. Ammattailaiset esim. taksit ei valitse Toyotaa koska kaivataan luotettavuutta, työsuhdeautoilijat eivät valitse Toyotaa koska kaivataan luotettavuutta (tästä oli muuten tutkimustuloskin). Toyotan surkeasta tai keskinkertaisesta luotettavuudesta on tutkimuksia, mutta siitä laadukkuudesta ei oikein tahdo löytyä.

        Pakko mainita miksi Toyotaa ei pahemmin näy takseissa, no, eihän bailaamaan lähtevä porukka halua astua niin "alhaiseen" autoon kuin Toyota, vaan vähintään "arvolleen" sopivalla limusiinilla (tosi kuninkaallisiahan tässä ollaan)

        Jos tyyliä hakee, niin sitä ei Suomen taksit ikävä kyllä tarjoa nyt, eikä tulevaisuudessakaan. En ole törmännyt Benleyhin tai Rolls Royceen toistaiseksi taksina. Ajamisen Toyotat kestää siinä missä muutkin ja vielä halvemmalla ja jopa paremmin. Asennevammaisuuttako kun laatu ei kelpaa?

        Ei siinä pienessä tuiskeessa välitä onko mikäkin merkki kyseessä, kun on kyytiä vailla, vai odotatko kunnes tulossa "mieleinen" kyyti?


      • ai eikö?
        kumma takuu kirjoitti:

        Eipä tuo takuu ole sen kummempi muillakaan merkeillä.

        Saksalaisautoissa (ja Skodassa) takuu ammattikäytössäkin on 2 vuotta ilman kilometrirajaa, siis jopa 300tkm. Missään japsiautossa ei ole niin pitkää takuuta!


      • josjajos
        lue tilastoja kirjoitti:

        Niin ja nuo mallit on paljon avea suurempia autoja. Jos toyotalla olisi esim. camry suomen markkinoilla niin tilanne olisi varmaan ihan erilainen. No eiköhän sieltä pian tulekin joku isompi malli suomen markkinoille kun corolla alkaa olemaan jo nykyisen aven koko luokkaa.

        Jos tätillä olisi munat, se olisi setä?


      • lastmanstanding:
        kumma takuu kirjoitti:

        Eipä tuo takuu ole sen kummempi muillakaan merkeillä.

        No, mietipä edelleen, että miksi sitä Toyotaa ei sitten valita, vaikka takuu sama, jos niin...


      • Palstan lukija
        petterin höpinät kirjoitti:

        Eipä tullut vastausta selvään kysymykseen. Nyt tuli sekin todistettua että petteri ei ymmärrä lukemaansa.

        Surkeita perusteluja sinulla taas. Eemeli oli maailman suurin ruosteongelma ja silti sitä myytiin taksikäyttöön. Ja kerro nyt kuinka surkeasti se ave siellä 100000km testissä pärjäsi ja oliko tuo malli kuinkakin vanha? Jos väittää jotain niin perusteluja pitäisi olla. Taisi jäädä monta taksimerkkiä kuitenkin aven taakse.

        Ja vaihda jo levyä jarrujen herkistelystä ja jostain älyttömistä tuuletuksista. Vai todella ääliö jaksaa jauhaa tuota sontaa.

        Ja sijalla 29. Toyota Avensis Vikapisteitä 15


        29.Toyota Avensis 2.0DCat 15 Vikapistettä arvosana 2-



        Lasketaan
        vikojen
        määrä
        ja
        vakavuus

        >
        Auto
        ajokelvoton,
        simahtaa
        tielle
        tai
        parkkipaikalle:
        10
        pistettä.

        >
        Ylimääräinen
        korjaamokäynti:
        5
        pistettä.

        >
        Toiminnallinen
        vika:
        3
        pistettä.

        >
        Vähäinen
        pikkuvika:
        1
        piste.
        Lähde: Auto Bild Spezial: TÜV –report 2011, Saksa,16.12.2010


    • ei avensikselle

      Avensiksella ajaa vain Terot ja karvalakit. Isäukko kuuluu jälkimmäiseen. Jouduin ajamaan sen autolla kesällä 400 km:ää ja ihan surkea ajo-ominaisuuksiltaan, jos vertaa vaikka bemariin (vuosimalli 2014 ja ajokilometrejä 7000) jolla itse ajan.

      • On eri pelit

        Bemusta kun vaihtaa Aveen, niin niin aika häkellyttävä pudotus. Korostuu maantieajossa.


      • 1oike@
        On eri pelit kirjoitti:

        Bemusta kun vaihtaa Aveen, niin niin aika häkellyttävä pudotus. Korostuu maantieajossa.

        Heh, niin on tililläsikin:)


      • Laatuvastaava
        1oike@ kirjoitti:

        Heh, niin on tililläsikin:)

        Tarkoittanet toisinpäin?


      • 1oike@
        Laatuvastaava kirjoitti:

        Tarkoittanet toisinpäin?

        Heh, Todellakin.


    • qweqeqwewqe

      Kyllä Avensis vain on bemmiä mukavampi kehä kolmosen ulkopuolella sydäntalvella.

    • liirumlaarum

      Joo Audihan on tunnetusti todella vähävikainen... Taitaa tuo katsastustilasto korreloida melko vähän vikaisuuden kanssa. Esimerkiksi monien katsastustilastojen häntäpään auto Peugeot 407 on meillä toiminut paria pientä sähköhäikkää lukuunottamatta hyvin jo vuosia kakkosautona.

      • haapoja

        Audi on nykyisin vähävikaisin. Meillä on ollut kolme Pösöä eikä yhdessäkään juurikaan vikaa.


      • Autoemocion

        Peugeot 508 oli testissä yksi huipputuotteista. Ajattelin kokeilla seuraavaksi nimittäin käytettyä, jos todellakin on noin hyvä mitä sanotaan, niin käytettynä hyvä hankinta, kun noissa tuppaa hinnat asettumaan aina muita autoja nopeammin kohdalleen.


    • joo...

      Monta kertaa on tullut kyllä mieleen, että jos ostaisi vaihteeksi Fordin, mutta sitten on taas tullut vastaan 5 vuotta vanha ruosteinen tapaus ja into on loppunut siihen.
      Laadusta tuntuu olevan kovin erilaisia käsityksiä.

    • fasdfdasfsa

      Kattokaa trafin katsastustilasto, siellä ei ole minkäänlaista vääristelyä. Niin ja suomessa autoilla ajetaan hieman pidempään kuin lehtijutun 4-5 vuotta.

    • Klaus aus Hamburg

      Oletko koskaan käynyt Saksassa? Auto Motor und Bildin vuosittaisissa kyselyissä Mazdan ja Toyotan omistajat Saksassa ovat tyytyväismpiä autoihinsa. Tekniikkamurheita vähemmän kun omissa merkeissä.

      • Tojoterous

        Olen käynyt saksassa useasti ja todella vähän näkyy tojoja. Jos ne kerran on niin mainioita niin miksi niitä ostetaan niin vähän? Ettei vaan olisi niin, että tämä ääliöiden yhteenliittymä eli tojoterous elää kaikissa maissa ja paikalliset turkkilaiset ja suomalaiset kehuvat lippalakki täristen tohjoa kuten täällä meilläkin. Hyvä esimerkki meillä on Nippon Denso joka aivan ääliö tojotero, mutta totuus on se että tämä Auriksen ylivoimainen laatu perustuu hyvin pieniin kilometreihin. Lisäksi jos katsotaan todellista faktaa eikä kyselytutkimuksia niin niissähän tohjo ei pärjäää.


      • Nauru maittaa!

        Mikä lehti on Auto Motor und Bild? En ole koskaan kuullutkaan, HEH HEH?


    • "todellinenfakta,heh

      Fakta on että Toyota on maailmassa suosituin automerkki.
      Revi siitä ääliö! Provoiluyrityksesi perustuu hyvin pieniin aivoihisi!

      • ihmettelijä.

        Miksi sitten Fordia on myyty eniten?


    • harvassa on

      Tulin eilen Tokiosta. Todella vähän näkyi sakujen autoja. Taitaa japanin petteri olla yhtä harvinainen kun suomen petteri, eli pari hassua keski-ikäistä ukkoa jotka täälläkin mellastavat.

      • tietäjä.

        Japanissa on erittäin vahva protektionismi. Kaikki japanilaiset haluaisivat ostaa länsimaalaisia autoja mutta niiden osto on tehty lähes mahdottomaksi. Nythän USA on alkanut painostaa Japania, kauppaesteet pitäisi poistaa.
        Kyllä Japanissa näkee yllättävän paljonkin länsimaalaisia autoja, lähinnä rikkaitten käytössä.


      • tietäjä. kirjoitti:

        Japanissa on erittäin vahva protektionismi. Kaikki japanilaiset haluaisivat ostaa länsimaalaisia autoja mutta niiden osto on tehty lähes mahdottomaksi. Nythän USA on alkanut painostaa Japania, kauppaesteet pitäisi poistaa.
        Kyllä Japanissa näkee yllättävän paljonkin länsimaalaisia autoja, lähinnä rikkaitten käytössä.

        Miksi pitäisi ostaa euro rotteloita jos omassa maassa tehään maailmat parhaat Toyotat se on jotta eu ja usa ovat sellaiseen ahdinkoon itsensä ajaneet rotteloillaan jotta nyt yrittävät kepulikonsteilla saaha räppänänsä Japaniin mutta ei niitä siellä kukaan ostaisi vaikka onnistuisivatkin sopimusten peukaloinneissa ja eivät kestäisi laivakyytiä volkkarit ja opelit suolanen vesi ruostuttaisi jo matkalla kuvatukset ja meri rytkytys irrottaisi osat se olisikin näky kun ooppeli olisi ruosteessa yltäpäältä renkaat linkussa Tokion satamassa


      • Tietäjä
        tietäjä. kirjoitti:

        Japanissa on erittäin vahva protektionismi. Kaikki japanilaiset haluaisivat ostaa länsimaalaisia autoja mutta niiden osto on tehty lähes mahdottomaksi. Nythän USA on alkanut painostaa Japania, kauppaesteet pitäisi poistaa.
        Kyllä Japanissa näkee yllättävän paljonkin länsimaalaisia autoja, lähinnä rikkaitten käytössä.

        Kyllä niitä siellä on todella vähän niin kuin muissakin Aasian maissa.
        Siellä kun ei teitä suolata ja autot myös tehdään Japanissa niin
        Toyota on silloin ikuinen. Pitää olla todella rikas jotta pystyy maksamaan
        eurovikapesien jatkuvaa korjausta. Eikös VW joutunut Kiinassakin
        pidentämään sitä maailman lyhyintä takuuaikaa kun DSG-laatikot
        alkoivat poksahtelemaan.


      • gorillapappa
        corollapappa kirjoitti:

        Miksi pitäisi ostaa euro rotteloita jos omassa maassa tehään maailmat parhaat Toyotat se on jotta eu ja usa ovat sellaiseen ahdinkoon itsensä ajaneet rotteloillaan jotta nyt yrittävät kepulikonsteilla saaha räppänänsä Japaniin mutta ei niitä siellä kukaan ostaisi vaikka onnistuisivatkin sopimusten peukaloinneissa ja eivät kestäisi laivakyytiä volkkarit ja opelit suolanen vesi ruostuttaisi jo matkalla kuvatukset ja meri rytkytys irrottaisi osat se olisikin näky kun ooppeli olisi ruosteessa yltäpäältä renkaat linkussa Tokion satamassa

        Juurikin näin sanoi myös luottomyyjä kun hänelle asiasta pirautin ja me corollapapan kanssa olemme tulleet yhteis ymmärrykseen siitä että kyllä se järvi vesi on parasta Toyotalle vaikka ei se Toyota ruostu jos sen suolaisella meri vedellä pesee ja kyllä ne aidot Japanin Toyotat saavat laiva matkalla sellaisen suolakylvyn ettei siinä mikään eurorottelo kestä vaan olisi umpiruosteessa yltä päältä mutta Toyotan insinörit onkin maailman parhaita ja käyttävät maailman parasta teräslaatua niin ei tarvi täälläkään muuta kuin ajaa auton pois laivasta ja sitä myöten myyntiin, no pieni pesu tietysti, mutta sekin on ihan kosmeettista.
        Mutta eurorottelot vaikkei ne tule kuin tuosta ihan lähellä täytyy jo meri matkan jälkeen kunnostaa ja puunata ja tehdä vaikka mitä ennenkuin se lasipalatsin yli mielinen jolppi sitten kauppaa niitä hyvä uskoisille höynäytettäville


      • hanski66.6
        Tietäjä kirjoitti:

        Kyllä niitä siellä on todella vähän niin kuin muissakin Aasian maissa.
        Siellä kun ei teitä suolata ja autot myös tehdään Japanissa niin
        Toyota on silloin ikuinen. Pitää olla todella rikas jotta pystyy maksamaan
        eurovikapesien jatkuvaa korjausta. Eikös VW joutunut Kiinassakin
        pidentämään sitä maailman lyhyintä takuuaikaa kun DSG-laatikot
        alkoivat poksahtelemaan.

        Ei eurooppalaisia tarvitse korjailla. Jos Japani poistaa tuontiesteet niin silloin kaikki japsit ostavat eurooppalaisia autoja.


    • GM=Gay Mobiles

      Parhaat Saksalaiset saa natsisiwasta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6679
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4320
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2740
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2070
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1613
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1427
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1104
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1061
    Aihe