65-vuotiaana eläkkeelle

riippuu työstä

Minä en ainakaan jaksa raskaassabhoitotyössä jaksaa 65 asti, saas nähdä selviänkö 63. Meinaatko itse jaksaa?

21

175

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rahasta tykkäävä

      Jatka vaan,sillä kertymät lisäävät tulevaa eläkettäsi USEITA satoja euroja.
      Jo yksi ylimääräinen vuosi tuo pieneen eläkkeeseen n200€ kuukaudessa lisää.

      Täytettyäsi 68 vuotta sinulla on mahdollisuus matkusteluun.autonvaihtoon ym

    • hexa

      Minä en jaksanut edes 60- vuotiaaksi asti. Moni joutui jo lopettamaan vähän yli 50-vuotiaana. Selkä ei kestä raskaassa työssä niin kauaa.

      Puhutaan eliniän noususta, mutta se on eri asia kuin työkyvyn piteneminen.

    • reppuriika

      Ei sillä rahalla mitään virkaa ole, jos terveys on mennyt. Monella 60-kymmisellä ei ole velkoja, lapset omissa leivissään, asunnot ym. Ei sillä saako muutaman satasen enemmän monelle arvoa ole. On ihme, jos on ollut kokoaikaisesti työssä ja vielä kädestä suuhun elää.

    • Meinaan mutta aika näyttää, että jaksanko. Riippunee terveydentilasta. Tällä kiristysvauhdilla terveys ei kestä kun ei kestä nuoremmillakaan.

      • .mollis

        Kyllä mä meinaan silloin 63-vuotiaana jäädä. Jaksa jaksaa


      • .mollis kirjoitti:

        Kyllä mä meinaan silloin 63-vuotiaana jäädä. Jaksa jaksaa

        Nii, semmonen ois tarkoitus minullakin, mutta toivottavasti kroppa ei sano irti yya-sopimusta :).


    • Asiasta on vielä liian varhaista keskustella osaltasi jos olet yli kuusikymppinen. Eläkeiän lakimuutokset pitäisi astua voimaan 2017 jos sopuun päästään. Todennäköisesti pääset eläkkeelle 63-vuotiaana.

    • Tutkailepa näitä ajatuksia.
      Jospa saisit näistä apua.
      Ei tässä montaa kommenttia ole, joten aihe ei ehkä kiinnosta kovin paljoa.
      Taitavat ymmärtää miksi eläkkeensä ovat ansainneet.
      Ja miksi se on sen kokoinen kun on.
      Ymmärtävät varmaan myöskin sen että Suomikin voi muuttua.
      Kuten aina ennenkin on muuttunut.

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/12522557

      H.

    • 63+

      Hyvin tässä vielä jaksaa, vaikka työ on ruumiillista. Jatkan kunnes heittävät ulos. YT-kierros on nytkin käynnissä,ei ole vielä ovea osoitettu.

    • Pirre*

      Sisareni vuonna 55 syntynyt ja saa nähä kuinka hänen käy, pääseekö kuuskolmosenakaan eläkkeelle, tekee raskasta kolmivuoro työtä sairaalassa, kurja juttu hänen kannaltaan.

      • 19+19

        Minä olen -54 syntynyt, eli vanhinta ikäluokkaa jota uudistus koskee. Taitaa tulla kuukausi tai pari lisää työssäoloaikaa, mutta ei tuo haittaa. Loppuvuoteen se osuu, ja voin vaikka pitää rokulia.


      • Ahne,ahneempi,tyhmä

        @ Pirre*

        AIna voi irtisanoa itsensä työstä eikä kukaan sitä kiellä. Mutta jos on rahanahne niin siitä vaan. Kun katselee kuolinilmoituksia niin moni on lähtenyt tästä maailmasta juuri kun on päässyt eläkkeelle tai vähän sitä enne.
        Pitää vain tehdä itselleen selväksi kumpi on tärkeämpi, raha vai elämä. Kuoleman jälkeen rahat menee muille.


      • Ahne,ahneempi,tyhmä kirjoitti:

        @ Pirre*

        AIna voi irtisanoa itsensä työstä eikä kukaan sitä kiellä. Mutta jos on rahanahne niin siitä vaan. Kun katselee kuolinilmoituksia niin moni on lähtenyt tästä maailmasta juuri kun on päässyt eläkkeelle tai vähän sitä enne.
        Pitää vain tehdä itselleen selväksi kumpi on tärkeämpi, raha vai elämä. Kuoleman jälkeen rahat menee muille.

        Niin... Olen aina sanonut että jos joku jolla on mahdollisuus lunastaa lupauksensa tarjoaisi minulle nyt vuoden tätä elämää tai kolmekymmentä vankilassa, menisin oitis vankilaan.

        Kukaan ei kuitenkaan pysty takaamaan että elän edes sitä vuottakaan.


      • yohuuhkaja kirjoitti:

        Niin... Olen aina sanonut että jos joku jolla on mahdollisuus lunastaa lupauksensa tarjoaisi minulle nyt vuoden tätä elämää tai kolmekymmentä vankilassa, menisin oitis vankilaan.

        Kukaan ei kuitenkaan pysty takaamaan että elän edes sitä vuottakaan.

        "yo-huuhkaja"

        "Suomeen ei tule koskaan enää syntymään työpaikkoja alemmalle kastille.
        Jo nyt nuo työt teetetään työ-halukkailla ulkomaalaisilla.
        Koska Kotimaiset ovat vain palkka-halukkaita.
        Jos, kuten näyttää, Suomi aletaan yhä enemmän käsittää Venäjän kanaloiseksi,
        katkeavat viimeisetkin oljenkorret.
        Enää ei pitäisi keskustella eläkkeistä tai sossun luukusta, vaan työstä.
        Työstä, millä edes jonkinlainen turva voidaan maksaa.
        "Saavutetut edut" tulevat pian löytymään vain historiankirjoista."

        Jokainen ihminen jaksaa loppuun saakka kaiken.
        Paitsi arkkunsa kantamisen.
        Ainoastaan valituksen laatu ja määrä voimistuu.
        Yleensä heillä, jotka eivät ihan ole osanneet pitää elämäänsä kunnolla kuosissa.

        H.


      • Pirre*
        Ahne,ahneempi,tyhmä kirjoitti:

        @ Pirre*

        AIna voi irtisanoa itsensä työstä eikä kukaan sitä kiellä. Mutta jos on rahanahne niin siitä vaan. Kun katselee kuolinilmoituksia niin moni on lähtenyt tästä maailmasta juuri kun on päässyt eläkkeelle tai vähän sitä enne.
        Pitää vain tehdä itselleen selväksi kumpi on tärkeämpi, raha vai elämä. Kuoleman jälkeen rahat menee muille.

        Ahne, ahneempi, tyhmälle, ei sisareni ole ahne muutakuin työlle, - opiskeli seniorina nykyiseen ammattiinsa ja tekee mielellään työtään, vaan on miusta kolmivuorotyö aika raskasta lähes kuusikymppiselle.


    • att2

      Lopetin 58 vuotiaana, eläke 61 olen nyt 67, aika kulkee nopeasti kun ei ole töissä.

    • t.l.

      Yritän jaksaa. Vielä olis helmikuun alkuun -16 siis kuusviis tammikuus 2016. Työstä riippuu miten jaksaa. Fyysisessä työs ei jaksa. No onhan sitä itelläkin, vaan pienet on ihmiset mun työni kohteena ja tykkäänkin vielä.

    • Helppo oli päättää

      Kyllähän se loppuakohti tahtoo se työ muuttua raskaaksi. Sitä kun viimeiset voimansa käyttää. Minäkin olin suunnitellut olevani 63v kun jään eläkkeelle,
      jäin sitten 62v varhennetulle, jäi se viimeinen vuosi tekemättä ja olin vielä
      ihan kunnossa kun jäin pois, ei ihan pilkkuun asti mennyt. Nythän sitä varhennetun
      mahdollisuutta ei kai ole enää. Rahassa hävisin mutta sain vapauden. Olen sitä
      sukupolvea joka on melkein lapsesta asti elättänyt itsensä omalla työllä.
      Helppo oli päättää että nyt se on loppu. Kaikki helppous mikä nyt on, on ansaittua.
      Olen myös tyytyväinen siihen miten olen työni suorittanut ja olen ollut itselleni
      sopivissa ammateissa, sain toteuttaa itseäni. Se on hieno juttu.

      • Kyllä sitä vaan toivoisi että ikääntyviä työntekijöitä ja heidän työssäjaksamistaan ja työhyvinvointiaan tuettaisiin muutoinkin kuin juhlapuheissa ja visioissa sun muissa strategioissa. Jos meinataan vielä eläkeikääkin nostaa.


    • "Suomeen ei tule koskaan enää syntymään työpaikkoja alemmalle kastille.
      Jo nyt nuo työt teetetään työ-halukkailla ulkomaalaisilla.
      Koska Kotimaiset ovat vain palkka-halukkaita.
      Jos, kuten näyttää, Suomi aletaan yhä enemmän käsittää Venäjän kanaloiseksi,
      katkeavat viimeisetkin oljenkorret.
      Enää ei pitäisi keskustella eläkkeistä tai sossun luukusta, vaan työstä.
      Työstä, millä edes jonkinlainen turva voidaan maksaa.
      "Saavutetut edut" tulevat pian löytymään vain historiankirjoista."

      Jokainen ihminen jaksaa loppuun saakka kaiken.
      Paitsi arkkunsa kantamisen.
      Ainoastaan valituksen laatu ja määrä voimistuu.
      Yleensä heillä, jotka eivät ihan ole osanneet pitää elämäänsä kunnolla kuosissa.

      H.

    • Pirre*

      Kerropa Hunksi miten saisimme elikustannuksia laskettua esim. Thaimaan vastaaviin, esim. asumiskulut ovat täällä ihan toista luokkaa kuin noissa kys. valtioissa ja maanosissa. Tottakai sitä voisi tehä työtä lahjaksikin, mutku rahapalkka on ihan ehdottoman tähellinen hyödyke, ainakin Suomessa, vaihtotaloutta emme kai koskaan saa täysin toimimaan, eikä raha kasva puissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2693
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      72
      1452
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      40
      1433
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      30
      1208
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1141
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1089
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe