Koskas lelux Finland ..............

Pizzaria

43

94

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Linux on parempi

      Kukapa haluaisi maksaa win-kurttauksesta.

      • lelux-landia

      • Pakkomaksu...
        lelux-landia kirjoitti:

        Yli 90% Windowsin käyttäjiä maksaa toimivasta käyttöjärjestelmästä!

        http://www.netmarketshare.com/operating-system-market-share.aspx?qprid=8&qpcustomd=0

        Yli 90% tietokoneen hankkijoista maksaa pakkosyötetystä sonnasta nimeltä Windows. Jos tuota sontaläjää ei pakkosyötettäisi uusien koneiden mukana nykyisellä tavalla olisi sen markkinaosuus marginaalinen (kuten puhelimissa on nähty, Microsoftin sonta ei kiinnosta ihmisiä).


      • Pakkomaksu... kirjoitti:

        Yli 90% tietokoneen hankkijoista maksaa pakkosyötetystä sonnasta nimeltä Windows. Jos tuota sontaläjää ei pakkosyötettäisi uusien koneiden mukana nykyisellä tavalla olisi sen markkinaosuus marginaalinen (kuten puhelimissa on nähty, Microsoftin sonta ei kiinnosta ihmisiä).

        W98 ja NT4 levyt tuli hankittua ihan virallisesti kaupasta itse kokoamiini koneisiin.
        Windows 2000 oli ware. XP, Vista ja W7 tulivat koneen mukana.

        Windows on niin edullinen että en ikimaailmassa suostu virittelemään jatkossakaan jotain peräkammaritubuttimia Windows lisenssin hinnan takia.


      • win on kalli$

      • ei nimimerkkiä
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        W98 ja NT4 levyt tuli hankittua ihan virallisesti kaupasta itse kokoamiini koneisiin.
        Windows 2000 oli ware. XP, Vista ja W7 tulivat koneen mukana.

        Windows on niin edullinen että en ikimaailmassa suostu virittelemään jatkossakaan jotain peräkammaritubuttimia Windows lisenssin hinnan takia.

        Sen lelux asennus maksaa enemmän kun OEM Windows asennettuna kaupan koneisiin, että myös ei ole montaa ostajaa tyhjälle koneelle ja se promille lelux 1.60% ei osta koneita kuitenkaan, niin kauan kun niitä saa roskis lavalta!
        Minä olen maksanut jokaisesta pöytäkoneen Windowsista, sillä en ole ostanut yhtään OEM konetta, vaan kaikki olen rakentanut itse 20 vuotta, mutta läppärit tulee Windows asennettuna.


      • 12ja13
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        W98 ja NT4 levyt tuli hankittua ihan virallisesti kaupasta itse kokoamiini koneisiin.
        Windows 2000 oli ware. XP, Vista ja W7 tulivat koneen mukana.

        Windows on niin edullinen että en ikimaailmassa suostu virittelemään jatkossakaan jotain peräkammaritubuttimia Windows lisenssin hinnan takia.

        Siltä varalta, että joku on unohtanut,
        tämä fede.... on, kuten tällä palstalla aikaisemmin on osoitettu, Microsoftin Suomen konttorin kahviryhmä. Ryhmän tehtävä ja tavoite on tällä selvitetty.

        Nimimerkin kirjoittelun näennäinen tyyliero ilmeisesti selittyy sillä, että kaikkea tänne pantua ei yhtenäisesti stilisoida. Joskus juoksupojankin teksti saa täällä tilaa.

        Ei siinä mitään. Senku. Saimmehan juuri äsken kuulla, että Venäjän valtiokin on perustanut oikein konttorin Pietariin trollaamaan mitä milloinkin missä maassa kulloinkin. Ja että firmat ovat tätä tehneet jo pitkään.

        Totta kai MS:n tapainen yleismaailmallinen firma hoitaa etumustaan näinkin. Se kuuluu asiaan, ainakin nykysääntöjen mukaan.Omasta puolestgani toivotan kaikkea hyvää MS:lle, vaikka en firman tuotteita käytäkään. Enää.


      • Tosiasiat esiin

      • Tosiasiat esiin
        Tosiasiat esiin kirjoitti:

        Itse asiassa ei maksa sillä yli 30 % windows asennuksista on piraatteja.

        Lainaus jäi puuttumaan

        "Yli 90% Windowsin käyttäjiä maksaa toimivasta käyttöjärjestelmästä!"


      • Win on halpa........
        win on kalli$ kirjoitti:

        Siis on pakko maksaa, jos ostaa tietokoneen marketista :)
        Viisas ostaa tietokoneen ilman windowsia, vaikka osina.

        Ei se Windows lisää koneen hintaa 50 euroa enempää ja jos viisi vuotta ajelee sillä, niin 10 euroa per.vuosi ei ole suuri meno!

        Ja toinen vaihtoehtosi on asiallinen ratkaisu, sillä pakettikoneet suurelta osin on kasattu halvimmalla "raudalla"!


      • prof__Turhapuro
        lelux-landia kirjoitti:

        Yli 90% Windowsin käyttäjiä maksaa toimivasta käyttöjärjestelmästä!

        http://www.netmarketshare.com/operating-system-market-share.aspx?qprid=8&qpcustomd=0

        "Yli 90% Windowsin käyttäjiä maksaa toimivasta käyttöjärjestelmästä!"
        Jäi puuttumaan 10 %.
        Jää kaksi tulkintaa:
        1) 10 % warettaa käyttöjärjestelmän; tai
        2) 10 % maksaa toimimattomasta käyttöjärjestelmästä.

        Jompi kumpi mahdollisuus vastaa kirjoittajan näkemystä, mutta kumpi?


      • vääristely esiin
        Tosiasiat esiin kirjoitti:

        Lainaus jäi puuttumaan

        "Yli 90% Windowsin käyttäjiä maksaa toimivasta käyttöjärjestelmästä!"

        Korjaus 30% numerot on korkeintaan 1.65% jos sitäkään, joten.........?


      • turhapurolle........
        prof__Turhapuro kirjoitti:

        "Yli 90% Windowsin käyttäjiä maksaa toimivasta käyttöjärjestelmästä!"
        Jäi puuttumaan 10 %.
        Jää kaksi tulkintaa:
        1) 10 % warettaa käyttöjärjestelmän; tai
        2) 10 % maksaa toimimattomasta käyttöjärjestelmästä.

        Jompi kumpi mahdollisuus vastaa kirjoittajan näkemystä, mutta kumpi?

        Se 10% käyttää applen tuotetta ja lelux numerot on promilleja!


      • prof__Turhapuro
        turhapurolle........ kirjoitti:

        Se 10% käyttää applen tuotetta ja lelux numerot on promilleja!

        "Se 10% käyttää applen tuotetta ja lelux numerot on promilleja!"

        Siis tuo 10 % Windowsin käyttäjistä onkin Applen tuotteen hyödyntäjiä?

        Voihan se niinkin olla:

        "Yli 90% Windowsin käyttäjiä maksaa toimivasta käyttöjärjestelmästä!"


      • turhalle purolle
        prof__Turhapuro kirjoitti:

        "Se 10% käyttää applen tuotetta ja lelux numerot on promilleja!"

        Siis tuo 10 % Windowsin käyttäjistä onkin Applen tuotteen hyödyntäjiä?

        Voihan se niinkin olla:

        "Yli 90% Windowsin käyttäjiä maksaa toimivasta käyttöjärjestelmästä!"

        Siis tuo 10 % Windowsin käyttäjistä onkin Applen tuotteen hyödyntäjiä?

        JEP!

        http://www.netmarketshare.com/operating-system-market-share.aspx?qprid=8&qpcustomd=0


      • 6ja15
        Win on halpa........ kirjoitti:

        Ei se Windows lisää koneen hintaa 50 euroa enempää ja jos viisi vuotta ajelee sillä, niin 10 euroa per.vuosi ei ole suuri meno!

        Ja toinen vaihtoehtosi on asiallinen ratkaisu, sillä pakettikoneet suurelta osin on kasattu halvimmalla "raudalla"!

        Kyllä. Mutku.

        Mitä sillä pelkällä käyttiksellä..


      • Kaikki maksaa
        Win on halpa........ kirjoitti:

        Ei se Windows lisää koneen hintaa 50 euroa enempää ja jos viisi vuotta ajelee sillä, niin 10 euroa per.vuosi ei ole suuri meno!

        Ja toinen vaihtoehtosi on asiallinen ratkaisu, sillä pakettikoneet suurelta osin on kasattu halvimmalla "raudalla"!

        >...ei ole suuri meno

        Entäs örkintorjunta siihen päälle?


      • Kaikki maksaa kirjoitti:

        >...ei ole suuri meno

        Entäs örkintorjunta siihen päälle?

        "Entäs örkintorjunta siihen päälle?"

        Miksi? En ole koskaan maksanut mistään örkintorjunnoista mitään ja nykyäänhän sellainen tulee jo käyttöjärjestelmien ( OS X ja Windows ) mukana.


      • Ei kaikki maksa
        Kaikki maksaa kirjoitti:

        >...ei ole suuri meno

        Entäs örkintorjunta siihen päälle?

        Sen saa ladattua joko ilmainen netistä tai Microsoftin oma, joka on ilmainen, siis.....?


      • ei nimimerkkiä kirjoitti:

        Sen lelux asennus maksaa enemmän kun OEM Windows asennettuna kaupan koneisiin, että myös ei ole montaa ostajaa tyhjälle koneelle ja se promille lelux 1.60% ei osta koneita kuitenkaan, niin kauan kun niitä saa roskis lavalta!
        Minä olen maksanut jokaisesta pöytäkoneen Windowsista, sillä en ole ostanut yhtään OEM konetta, vaan kaikki olen rakentanut itse 20 vuotta, mutta läppärit tulee Windows asennettuna.

        Turha sitä on jostain tubuttimesta maksaa ylikansalliselle rikollisyhtiölle. Kuvitteletko tukevasi windowsia sillä satasella joita firmalle tulee 10 sekunnissa?

        Ei ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa. Olihan Applen Logic Prokin joskus tonnin hintainen, nykyään halvempi, vaikka sen saa melkein yhtä helposti the pirate baysta.


      • Ei kaikki maksa kirjoitti:

        Sen saa ladattua joko ilmainen netistä tai Microsoftin oma, joka on ilmainen, siis.....?

        Eikä sellainen örkintorjuntaohjelma ole edes mitenkään pakollinen. XP koneeni oli kokonaan ilman jatkuvasti taustalla toimivaa virustorjuntaa eikä ikinä mitään ongelmia.


      • f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        "Entäs örkintorjunta siihen päälle?"

        Miksi? En ole koskaan maksanut mistään örkintorjunnoista mitään ja nykyäänhän sellainen tulee jo käyttöjärjestelmien ( OS X ja Windows ) mukana.

        Mikä torjunta Macissa muka on? Ei sellaista tarvitse kun ei saastu niin kuin windows.


      • chemtrails kirjoitti:

        Turha sitä on jostain tubuttimesta maksaa ylikansalliselle rikollisyhtiölle. Kuvitteletko tukevasi windowsia sillä satasella joita firmalle tulee 10 sekunnissa?

        Ei ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa. Olihan Applen Logic Prokin joskus tonnin hintainen, nykyään halvempi, vaikka sen saa melkein yhtä helposti the pirate baysta.

        "... maksaa ..."

        Ei tuollaisten pähkinöitten takia viitsi warettaa jotain toimimattomia päivityskelvottomia virus ja takaporttikokoelmia. Ja niin kuin aikaisemmin jo kirjoitin niin 3 viimeistä Windowsia on tullut koneen mukana.




      • Huijareita?
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Eikä sellainen örkintorjuntaohjelma ole edes mitenkään pakollinen. XP koneeni oli kokonaan ilman jatkuvasti taustalla toimivaa virustorjuntaa eikä ikinä mitään ongelmia.

        Ovatko kaikki virustorjuntakauppiaat huijareita kun ilmankin tulee muka toimeen?


      • Huijareita? kirjoitti:

        Ovatko kaikki virustorjuntakauppiaat huijareita kun ilmankin tulee muka toimeen?

        Käytännöllisesti katsoen kyllä. Niillä myydään lähinnä turvallisuuden tunnetta.


      • win ja valheet...
        Win on halpa........ kirjoitti:

        Ei se Windows lisää koneen hintaa 50 euroa enempää ja jos viisi vuotta ajelee sillä, niin 10 euroa per.vuosi ei ole suuri meno!

        Ja toinen vaihtoehtosi on asiallinen ratkaisu, sillä pakettikoneet suurelta osin on kasattu halvimmalla "raudalla"!

        "Ei se Windows lisää koneen hintaa 50 euroa enempää"
        Heh heh valheesi ei onnistunut, kun jutussakin lukee että "140 euros ($200)". Siihen päälle sitten huollot ja muut rahastukset, niin ilmainen kyllä voittaa.


      • win ja valheet... kirjoitti:

        "Ei se Windows lisää koneen hintaa 50 euroa enempää"
        Heh heh valheesi ei onnistunut, kun jutussakin lukee että "140 euros ($200)". Siihen päälle sitten huollot ja muut rahastukset, niin ilmainen kyllä voittaa.

        Verkkokaupassa tuorein Windows näyttää maksavan 102,90 €. Koneen mukana toimitettavista Windowseista ei osaa sanoa kuinka paljon maksettavaa jää koneen ostajalle kun OEM valmistajat saavat Windowsinsa paljon halvemmalla ja hintaa alentaa myös mukaan bundlatut mainos-ohjelmat joista OEM valmistaja saa rahaa.


      • win ja valheet... kirjoitti:

        "Ei se Windows lisää koneen hintaa 50 euroa enempää"
        Heh heh valheesi ei onnistunut, kun jutussakin lukee että "140 euros ($200)". Siihen päälle sitten huollot ja muut rahastukset, niin ilmainen kyllä voittaa.

        "Siihen päälle sitten huollot ja muut rahastukset,..."

        Liittyy Windowsiin .... miten?


      • f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        W98 ja NT4 levyt tuli hankittua ihan virallisesti kaupasta itse kokoamiini koneisiin.
        Windows 2000 oli ware. XP, Vista ja W7 tulivat koneen mukana.

        Windows on niin edullinen että en ikimaailmassa suostu virittelemään jatkossakaan jotain peräkammaritubuttimia Windows lisenssin hinnan takia.

        Johan sinä niin olet tehnyt. Windowsihan on tunnetusti peräkammaritubutin mitä Intialaiset vääntävät slummin keskellä.


      • Huijareita? kirjoitti:

        Ovatko kaikki virustorjuntakauppiaat huijareita kun ilmankin tulee muka toimeen?

        Tietysti tulee ilmankin toimeen. Ei ne mitään huijaa, nehän myy just sitä mitä ihmiset haluaa. Ja ihmiset haluavat jonkun kilven tms. ikonin sinne kellon viereen näyttämään vihreätä ruksia ja punaista ruksia jos tulee harmiton seurantaeväste tai jos prosessorikuorma nousee yli 60%, ja haluavat myös että se ohjelma tekee jotain omineen ja hidastaa tietokonetta.

        Olen itse myynyt ties kuinka monta virustutkaa kun niitä ihan välttämättä halutaan, en ole ikinä sanonut että sellainen pitäisi olla mutta kun ihmiset haluavat antaa rahaa ja haluavat sellaisen niin onko se muka kauppiaan vika?


      • f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        "Siihen päälle sitten huollot ja muut rahastukset,..."

        Liittyy Windowsiin .... miten?

        Varmaan siihen kun vanhanmalliset Windowsit ovat vaatineet huomattavan paljon huoltoa ja kokonaiskulut ovat huomattavan korkeat.

        Windows 8 tuo tähän parannusta mutta käyttöönottotyö on tässäkin huomattavan suuri.


    • windows imee

      Mitäs pikkurahoista, joustavuus, vaivattomuus, helppous, monipuolisuus ja turvallisuus se itselläni syy Linuxin käyttöön. Senkun lataa ja asentaa koneeseen, mihin vaan ja miten moneen koneeseen tahansa. Ei tarvitse kenenkään lupia siihen. Mutta hyvä lakihan tuo olisi.
      Kokoan koneet muutenkin osista, windowsista ei tarvitse sitä yli 100€ maksaa.

      • lelux-ubuntu kutsuu

        Sitten vaan jatkat sillä "joustavalla" lelux-ubuntulla "turvallisesti" kohti auringon laskua!


    • Onneksi on Windows!

      Kyllä se vaan on poijjaat niin, että tubutin kuuluu sarjaan harrasteviritelmät! Sitten on nämä tietokoneen oikeat käyttöjärjestelmät, lähinnä Windows.

      Linukseja voi kyllä harrastaa, mutta tositoimissa pitää olla Windows!

      Eikä sitä linuks-kurttausta kestä sikakaan! Pakko olla joku toimiva käyttöjärjestelmä tietokoneessa!

      • Windows only........

        Harrastuksena ja ajanviete näpräily joutilaille työttömille lelux-linuks urhoille, mutta Windows on, millä pyöritetään liiketoimintaa!


      • free unix

        Tietokoneiden oikea käyttöjärjestelmä on unix. Microsoft luopui tästä hyvästä periaatteesta kun luopui siitä Xenix nimisestä unixista. Sen vuoksi M$ on roskaimureiden tuottaja.
        Linuxdistrojen kernel on vain uudestaan kirjoitettu unixin kernel ( ei kopioitu klooni). Linuxdistrot ovat tyyppiä "unix like".
        Minä olen aina tiennyt sen, että tietokoneessa tulee olla unix käyttöjärjestelmä.


      • x-yrittäjä
        Windows only........ kirjoitti:

        Harrastuksena ja ajanviete näpräily joutilaille työttömille lelux-linuks urhoille, mutta Windows on, millä pyöritetään liiketoimintaa!

        Ilmankos se talous sitten sakkaa niin pahasti eli ollaan pysyvästi lamassa. Windows ei pelasta käyttäjiensä huonoa liiketoimintaa. Windowsista hyötyy ainoastaan Microsoft, ei muut.
        Itse aloitin liiketoiminnan veivaamalla ruotsalaista Facit laskukonetta(en aloittanut Windowsilla koska se ei ollut edes olemassa) ja siitä se yritykseni alkoi kasvaa. Ja nyt se on myyty hyvällä hinnalla ja nyt itse nautin eläkepäivistä.
        Ei liiketoiminta ole kiinni Windowsin käytöstä vaan liiketoiminnan idea pitää olla siellä yrittäjän korvien välissä. Kauppakorkeasta tulee surkeita ekonomi-yrittäjiä kun niillä on päässä vain ajatus jostakin Windowsista, ei niillä ole sitä liikemiehen taitoa joka pitää olla siellä korvien välissä.Parhaat bisnesideat ovat siellä yrittäjän korvien välissä. Tietokoneita voidaan sitten käyttää liiketoiminnan rutiineihin.


      • Xenix
        free unix kirjoitti:

        Tietokoneiden oikea käyttöjärjestelmä on unix. Microsoft luopui tästä hyvästä periaatteesta kun luopui siitä Xenix nimisestä unixista. Sen vuoksi M$ on roskaimureiden tuottaja.
        Linuxdistrojen kernel on vain uudestaan kirjoitettu unixin kernel ( ei kopioitu klooni). Linuxdistrot ovat tyyppiä "unix like".
        Minä olen aina tiennyt sen, että tietokoneessa tulee olla unix käyttöjärjestelmä.

        MS:llä ei Xenixin jälkeen ole ollut valikoimissaan oikeata käyttöjärjestelmää, vaan vain erilaisia haittaohjelmien bootloadereita.


      • omakehuhaisee
        x-yrittäjä kirjoitti:

        Ilmankos se talous sitten sakkaa niin pahasti eli ollaan pysyvästi lamassa. Windows ei pelasta käyttäjiensä huonoa liiketoimintaa. Windowsista hyötyy ainoastaan Microsoft, ei muut.
        Itse aloitin liiketoiminnan veivaamalla ruotsalaista Facit laskukonetta(en aloittanut Windowsilla koska se ei ollut edes olemassa) ja siitä se yritykseni alkoi kasvaa. Ja nyt se on myyty hyvällä hinnalla ja nyt itse nautin eläkepäivistä.
        Ei liiketoiminta ole kiinni Windowsin käytöstä vaan liiketoiminnan idea pitää olla siellä yrittäjän korvien välissä. Kauppakorkeasta tulee surkeita ekonomi-yrittäjiä kun niillä on päässä vain ajatus jostakin Windowsista, ei niillä ole sitä liikemiehen taitoa joka pitää olla siellä korvien välissä.Parhaat bisnesideat ovat siellä yrittäjän korvien välissä. Tietokoneita voidaan sitten käyttää liiketoiminnan rutiineihin.

        Omakehu HAISKAHTAA x-yrittäjän vastauksessa!


      • Windows #1
        free unix kirjoitti:

        Tietokoneiden oikea käyttöjärjestelmä on unix. Microsoft luopui tästä hyvästä periaatteesta kun luopui siitä Xenix nimisestä unixista. Sen vuoksi M$ on roskaimureiden tuottaja.
        Linuxdistrojen kernel on vain uudestaan kirjoitettu unixin kernel ( ei kopioitu klooni). Linuxdistrot ovat tyyppiä "unix like".
        Minä olen aina tiennyt sen, että tietokoneessa tulee olla unix käyttöjärjestelmä.

        Taisi olla hyvä oivallus, sillä "unix like" leluxset vielä polkee samoissa starttikuopissa ja Windows on valloittanut käyttäjän suosion!

        http://www.netmarketshare.com/operating-system-market-share.aspx?qprid=8&qpcustomd=0


    • "Legenda"

      Kiitos mukanaotosta ja hyvistä, että myös vähemmän hyvistä vastailuista!

      Ehkä tavataan uudessa ketjussa jälleen?


      Ketjun aloittaja.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6293
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4036
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2446
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1970
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1433
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1316
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1060
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1006
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      981
    Aihe