Täydellinen jumalayhteys

ekivaari

Raamatussa täydellinen jumalayhteys ei rajoitu vain kolmeen persoonaan, vaan me kaikki olemme yhtä - Isässä, joka on "k a i k k i - k a i k i s s a."

1. Korinttolaislkirje 12
6 "ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka - k a i k k i - k a i k i s s a - vaikuttaa, on sama."

1. Korinttolaiskirje 15
28 "Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi - k a i k k i -
k a i k i s s a."

Kirjoitiusten mukainen jumalayhteys on kaikkiyhteyttä, eikä vain kolmiyhteyttä; [Efesol. 1:10]

Iso Raamatun Tietosanakirja kertoo, että kolminaisuusopin mukaan "Jumala on korkea, ja Hän takaa luomakunnan jatkuvan olemassaolon, vaikuttaa siinä ja elähdyttää kaiken elämänhengellään, mutta
L u o j a - j a - l u o t u - o v a t - e r i l l ä ä n."
(IRT, 1972, Osa I, palsta 1947. Harvennus ekivaarin.)

Efesolaiskirje 1
10 "siitä armotaloudesta, minkä hän aikojen täyttyessä aikoi toteuttaa, — on yhdistävä Kristuksessa yhdeksi kaikki, mitä on taivaissa ja mitä on maan päällä."

32

107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksiraamatunkohta

      1 Kor. 12: 3-6
      3 Siksi sanon teille selvästi, että kukaan, joka puhuu Jumalan Hengen valtaamana, ei voi sanoa: "Jeesus on kirottu." Kukaan ei myöskään voi sanoa: "Jeesus on Herra", muuten kuin Pyhän Hengen vaikutuksesta.

      4 Armolahjoja on monenlaisia, mutta Henki on sama.

      5 Myös palvelutehtäviä on monenlaisia, mutta Herra on sama.

      6 Jumalan voiman vaikutuksia on monenlaisia, mutta hän, joka meissä kaikissa kaiken vaikuttaa, on sama

      Arameaksi sama

      3 Siksi sanon teille, että kukaan, joka puhuu Jumalan Hengen valtaamana, ei voi sanoa: "Jeesus (Y'shua)on kirottu." Kukaan ei myöskään voi sanoa: " HERRA YHWH on JEESUS(Y'shua)", muuten kuin Pyhän Hengen vaikutuksesta.

      4 Armolahjoja on monenlaisia, mutta Henki on sama.

      5 Myös palvelutehtäviä on monenlaisia, mutta HERRA YHWH on sama.

      6 Jumalan voiman vaikutuksia on monenlaisia, mutta JUMALA (ELOHIM, monikkomuoto) joka meissä kaikissa kaiken vaikuttaa, on yksi.

      • Yksiraamatunkohta

        1. Korinttolaiskirje 15
        28 "Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa."

        Arameankielisessä
        "Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala (ELOHIM monikkomuoto, yksikkömuoto on El tai Eloah) , olisi kaikki kaikissa."


      • Ketav ashuri
        Yksiraamatunkohta kirjoitti:

        1. Korinttolaiskirje 15
        28 "Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa."

        Arameankielisessä
        "Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala (ELOHIM monikkomuoto, yksikkömuoto on El tai Eloah) , olisi kaikki kaikissa."

        Arameankielisessä ei ole edes heprealaista sana Elohim. 1Corinthians 15:28

        - ומָא דֵּאשׁתַּעבַּד לֵה כֻּל הָידֵּין הוּ בּרָא נֵשׁתַּעבַּד להַו דּשַׁעבֵּד לֵה כֻּל דּנֵהוֵא אַלָהָא כֻּל בּכֻל .

        http://www.dukhrana.com/peshitta/index.php

        Tässä on ainoa jumala-sana koko jakessa alaaha אַלָהָא ja tässä heprealainen אֱלֹהִים Elohim jumala-sana lyövätkö tuota heprealaista sana tuossa arameaan kielisessä jakessa?Miksi annat itseäsi huijata noin pahasti?


      • >>>Jumalan voiman vaikutuksia on monenlaisia, mutta JUMALA (ELOHIM, monikkomuoto)


    • Yksiraamatunkohta

      Efesol. 1: 10 10 siitä armotaloudesta, minkä hän aikojen täyttyessä aikoi toteuttaa, -oli yhdistävä Kristuksessa yhdeksi kaikki, mitä on taivaissa ja mitä on maan päällä.

      1 Kor. 15:47
      Suomalainen Raamattu
      47 Ensimmäinen ihminen oli maasta, maallinen, toinen ihminen on taivaasta.

      arameaksi
      Ensimmäinen ihminen oli tuhkaa maasta, toinen ihminen oli HERRA YHWH taivaasta.

      • Judaism

        olet väärässä, arameankielisessä peshittassa et löydää edes nimiä YHWH jos arvasin oikein niin käyttäät AENT käännöstä, joka on tahallisesti kääntänyt sanan marya maryah:ksi tahallinen supistuminen eri sanojen tarkoitusta yhdeksi sanaksi kolminaisuuden tueksi. Arameassa sana marya tarkoittaa Herra, luen heprea ja arameaa alkukieltä aika sujuvasti takaan ja alleviivaan että marya ei ole missään tekemisessä Yah tai YHWH kanssa.

        1Corinthians 15:47
        - בַּרנָשָׁא קַדמָיָא עַפרָנָא דּמֵן אַרעָא בַּרנָשָׁא דַּתרֵין מָריָא מֵן שׁמַיָא .

        marya מָריָא

        ei ole sama kuin

        מריה MarYah

        http://www.natzraya.org/Articles/The Mar-Yah Deception/The Mar-Yah Deception.html


      • Judaism kirjoitti:

        olet väärässä, arameankielisessä peshittassa et löydää edes nimiä YHWH jos arvasin oikein niin käyttäät AENT käännöstä, joka on tahallisesti kääntänyt sanan marya maryah:ksi tahallinen supistuminen eri sanojen tarkoitusta yhdeksi sanaksi kolminaisuuden tueksi. Arameassa sana marya tarkoittaa Herra, luen heprea ja arameaa alkukieltä aika sujuvasti takaan ja alleviivaan että marya ei ole missään tekemisessä Yah tai YHWH kanssa.

        1Corinthians 15:47
        - בַּרנָשָׁא קַדמָיָא עַפרָנָא דּמֵן אַרעָא בַּרנָשָׁא דַּתרֵין מָריָא מֵן שׁמַיָא .

        marya מָריָא

        ei ole sama kuin

        מריה MarYah

        http://www.natzraya.org/Articles/The Mar-Yah Deception/The Mar-Yah Deception.html

        Kiitos, 'judaism', 'Yksiraamatunkohta' ja 'Ketav ashuri', mielipiteistänne ja ajatuksistanne! Uskon että mitä enemmän niistä keskustelemme, sitä enemmän meillä kaikilla on mahdollisuus päästä jumalallisesta viisaudesta ja ymmärryksestä osallisiksi. Eikä se ole keneltäkään pois vaan ylimääräistä bonusta kaikille.


    • Nimierkkii

      Anteeksi EkiVaari, en loukatakseni tahdo puuttua, mutta sama yhteinen usko on meillä kaikilla.
      Vaarana on että teemme vain turhia mutkia matkalla iankaikkisuuteen ja saamme vain aikaiseksi uusia lahkoja sekä eriseuroja.
      Pitäkäämme tiet suorina ja korottakaamme Jeesusta Kristusta syntien anteeksi antajana ja opettajana niin pääsemme perille.
      Perillä me saamme ymmärtää kaiken.
      On ihmisiä jotka todella hakevat herraa ja totuutta meistä ihmisistä ja seurakunnista.
      Väittelyillä ja varovasti sanoisin turhilla yleisillä keskusteluilla aiheutamme vain sekaannusta totuutta etsivien mieleen.
      Korottakaamme rukousta, syntien tunnustamista ja Jeesusta Kristusta.
      Jokainen kasvakoon Kristuksessa Herran tahdon mukaan näihin sivu asioihin.
      En syyttäen kirjoita, vaan siksi että täällä väitellään mitä turhemmistakin asioista ja unohdetaan se tärkein. Rakkaus Isää ja lähimmäistä kohtaan.
      Me olemme samasta Jumalasta, joten olkaamme yhtä, ettemme soisi vääryydelle aihetta mellastaa.
      Jumalan siunausta !

      Joh 14
      20 Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni, ja että te olette minussa ja minä teissä.
      21 Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa; mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle."
      22 Juudas, ei se Iskariot, sanoi hänelle: "Herra, mistä syystä sinä aiot ilmoittaa itsesi meille etkä maailmalle?"
      23 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.

      1 John 1
      7 Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
      8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
      9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.

      • 'Nimierkkii' kirjoitti 17.9.2014 klo 17:22 mm. näin:

        Joh 14
        20 Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni, ja että te olette minussa ja minä teissä.
        21 Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa; mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle."

        Tuohon sanon Amen. Jos minulla olisi vaikka kaikki muu, mutta puuttuisi Jumalan antama rakkaus, ei minulla mitään olisi.

        En pahastu kirjoitusteni asiallisesta arvostelusta. Kun keskusteltavat asiat ovat Raamatusta lähtöisin, ovat ne yhteisiä, joita jokainen saa tutkia, lukea ja arvostella sekä ilmaista mielipiteensä.

        Olen tämän sanonut useita kertoja näillä palstoilla ja jälleen sanon etten julista täällä mitään dogmeja, jotka ovat niin lukkoon lyötyjä, ennalta ihmisten tekemiä päätöksia, että pidetään pyhäin häväistyksenä niiden arvostelua ja jopa keskusteluaiheeksi ottamista.

        Olen valmis keskustelemaan kaikista Raamattuun kirjoitetusta tekstistä lähinnä hypoteettisenä mahdollisuutena ymmärtää asioita toisin kuin dogmeissa perinteisesti on opetettu. Jos tämä mahdollisuus kiellettäisiin, sillä suljettaisiin ymmärryksen lisääntyminen lopun aikana, [Dan.12:4; Matt. 23:13]


      • Nimierkkii
        ekivaari kirjoitti:

        'Nimierkkii' kirjoitti 17.9.2014 klo 17:22 mm. näin:

        Joh 14
        20 Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni, ja että te olette minussa ja minä teissä.
        21 Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa; mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle."

        Tuohon sanon Amen. Jos minulla olisi vaikka kaikki muu, mutta puuttuisi Jumalan antama rakkaus, ei minulla mitään olisi.

        En pahastu kirjoitusteni asiallisesta arvostelusta. Kun keskusteltavat asiat ovat Raamatusta lähtöisin, ovat ne yhteisiä, joita jokainen saa tutkia, lukea ja arvostella sekä ilmaista mielipiteensä.

        Olen tämän sanonut useita kertoja näillä palstoilla ja jälleen sanon etten julista täällä mitään dogmeja, jotka ovat niin lukkoon lyötyjä, ennalta ihmisten tekemiä päätöksia, että pidetään pyhäin häväistyksenä niiden arvostelua ja jopa keskusteluaiheeksi ottamista.

        Olen valmis keskustelemaan kaikista Raamattuun kirjoitetusta tekstistä lähinnä hypoteettisenä mahdollisuutena ymmärtää asioita toisin kuin dogmeissa perinteisesti on opetettu. Jos tämä mahdollisuus kiellettäisiin, sillä suljettaisiin ymmärryksen lisääntyminen lopun aikana, [Dan.12:4; Matt. 23:13]

        Kiitos vastauksesta !
        Ehkä olet oikeassa.
        En vain voi olla ihmettelemättä koko keskustelun avausta.
        Ehkä asiani on vain turhaa hapatusta joka pilaa ilosanoman ja tuo tullessaan vain turhia vääntöjä ja kääntöjä.
        Entä jos joku tulisi tähän väliin vielä ja sanoisi että Jumalalla on seitsemän eri henkeä ja yksi niistä hengistä pitäisi elämää yllä ?
        Joku ottaisi asiaan mahdollisesti vielä kissojen 7 henkeä mukaan jne.
        Entä jos joku saisi nyt koko maailman uskovat uskomaan että Jumala on kaikki kaikessa ja hänellä ei ole vain kolmea rajoittunutta persoonaa.
        Ok.
        Olisimmeko silloin lähempänä vai kauempana pelastuksesta ?
        Lihan hedelmää ovat eriseurat, lahkot, riidat jne.
        Jeesuksen Kristuksen armoa ja Jumalan rakkautta !


        20 Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni, ja että te olette minussa ja minä teissä.

        1 Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion.
        2 Sillä monessa kohden me kaikki hairahdumme. Jos joku ei hairahdu puheessa, niin hän on täydellinen mies ja kykenee hillitsemään myös koko ruumiinsa.

        13 Kuka on viisas ja ymmärtäväinen teidän joukossanne? Tuokoon hän näkyviin tekonsa hyvällä vaelluksellaan viisauden sävyisyydessä.
        14 Mutta jos teillä on katkera kiivaus ja riitaisuus sydämessänne, niin älkää kerskatko älkääkä valhetelko totuutta vastaan.
        15 Tämä ei ole se viisaus, joka ylhäältä tulee, vaan se on maallista, sielullista, riivaajien viisautta.


      • Nimierkkii kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta !
        Ehkä olet oikeassa.
        En vain voi olla ihmettelemättä koko keskustelun avausta.
        Ehkä asiani on vain turhaa hapatusta joka pilaa ilosanoman ja tuo tullessaan vain turhia vääntöjä ja kääntöjä.
        Entä jos joku tulisi tähän väliin vielä ja sanoisi että Jumalalla on seitsemän eri henkeä ja yksi niistä hengistä pitäisi elämää yllä ?
        Joku ottaisi asiaan mahdollisesti vielä kissojen 7 henkeä mukaan jne.
        Entä jos joku saisi nyt koko maailman uskovat uskomaan että Jumala on kaikki kaikessa ja hänellä ei ole vain kolmea rajoittunutta persoonaa.
        Ok.
        Olisimmeko silloin lähempänä vai kauempana pelastuksesta ?
        Lihan hedelmää ovat eriseurat, lahkot, riidat jne.
        Jeesuksen Kristuksen armoa ja Jumalan rakkautta !


        20 Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni, ja että te olette minussa ja minä teissä.

        1 Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion.
        2 Sillä monessa kohden me kaikki hairahdumme. Jos joku ei hairahdu puheessa, niin hän on täydellinen mies ja kykenee hillitsemään myös koko ruumiinsa.

        13 Kuka on viisas ja ymmärtäväinen teidän joukossanne? Tuokoon hän näkyviin tekonsa hyvällä vaelluksellaan viisauden sävyisyydessä.
        14 Mutta jos teillä on katkera kiivaus ja riitaisuus sydämessänne, niin älkää kerskatko älkääkä valhetelko totuutta vastaan.
        15 Tämä ei ole se viisaus, joka ylhäältä tulee, vaan se on maallista, sielullista, riivaajien viisautta.

        Kiitos, 'Nimierkkii'. Niin, kyllä Raamattu puhuu Jumalan seitsemästä hengestä lähinnä niiden eri tehtävien mukaisen laadun mukaan: Jesaja todisti Jeesuksesta näin:

        Jesaja 11
        2 "Ja hänen päällänsä lepää Herran Henki, viisauden ja ymmärryksen henki, neuvon ja voiman henki, tiedon ja Herran pelon henki." [Ilm. 3:1; 4:5]


    • Raamatun mukaan jumala on kaikkiyhteinen. Ne jotka muuta väittävät eivät usko edes pyhäksi kirjaksi kutsumaansa kirjaan.

      • Sanon vaan

        >>Ne jotka muuta väittävät eivät usko edes pyhäksi kirjaksi kutsumaansa kirjaan.


    • yksi ja monta

      "Perillä me saamme ymmärtää kaiken."

      Tässä on kristinuskon kompastuskivi. Hyvää tarkoittava lause olla tietämättä mitä UT:n kirjoitukset tarkoittavat, ettei kristittyjen joukot lahkoontuisi. Sanoja ei ymmärrä sitä että puhdasta krtistinuskoa ei koskaan ole ollut.
      Evankeliumien mukaan alunperin Jeesuksen tunteneista syntynyt seuraajajoukko noudatti juutalaista uskoa, kävi Jerusalemin temppelissä antamassa uhrilahjat ja rovot VT:n oppien perusteella. Ensimmäinen lahkoutuminen tapahtui Paavalin toimesta (APT). Hän irroitti mm. ympärilaeikkaus- ja ruokailusääntöpakkoja juutalaisuudesta.
      Paavalin kirjeet ovat täynnä varoituksia harhaopettajista. Ihmiset loivat juutalaisuuden jälkeistä uutta uskonoppia. Uuden luominen tapahtui kiihkeässä luomisvimmassa. Mielipiteitä ja suuntauksia syntyi. Kompromisseja syntyi. Teoria ja käytäntö kehittyi vaivalloisesti. Kreikkalaisen sivistyksen, Aristoteleen ja Platonin filosofian kynänjälki näkyy teksteissä mutta kuitenkin siten että hellenismin sivistys ylipäänsä kiellettiin maallisena hullutuksena.

      Kristinusko on hajaantunut blokkeihin eikä ne siitä vähene. Siispä sen teoriaa on tutkittava UT:n kirjoitusten valossa.
      Aloitus on sikäli oikeassa, ettei jumalallinen olemus ole kolmikantainen siten kuin tulopolitiikka tes-kysymyksissä Suomessa.
      Kun kerran Jumalan sanotaan olevan kaikkitietävä, kaikkivaltias ja kaikkivoipa niin se ei voi rajoittua kolmeen kohtioon vaan kaikkialle miljardeihin kohtioihin ja ristiin ja rastiin. Myöskään niin ei voi olla että alhaalla komennettavina olisivat luodut ja niistä erillinen komentaja. Jumala sekä luodut ovat komentajia että komennettavia.

    • Tarkoitukseni ei ole perustaa lisää yhtään eri seuraa tai lahkoa vaan oikoa kirjoitusten vastaisia epäraamatullisuuksia ja ristiriitoja, joita kieltämättä on olemassa juuri siitä syystä kun monet eivät pysy terveessä Jeesuksen Kristuksen sanassa ja opetuksessa, vaan opettavat yli sen, mitä Jeesus opetti;

      1. Korinttolaiskirje 4
      6 'Tämän olen, veljet, sovittanut itseeni ja Apollokseen, teidän tähtenne, että meistä oppisitte tämän: "Ei yli sen, mikä kirjoitettu on", ettette pöyhkeillen asettuisi mikä minkin puolelle toista vastaan.'

      Minulle on täysin selvää tämä Jeesuksen opetus että "Isä yksin on totinen Herra Jumala" ja Jeesus Kristus on Isän herraksi ja ylimmäiseksi papiksi tekemä poika,
      [Joh. 10:35,36; 17:3; Ap.t. 2:36] josta kuningas Daavid sanoi näin: "Herra (Isä Jumala) sanoi minun herralleni,"
      [Ps. 110:1]

      • Nimierkkii

        Kunhan Ekivaari olet varma opetuksestasi ja sen tuomasta hedelmästä. Sillä kaikki me hairahdumme jossain asiassa.
        Ja mikä minä olen sinua opettamaan, ihminen minäkin.
        Mutta kirjoituksesi tuntui pahalta ja näen että jakeet avautuvat meille eri tavalla, joten lisäjakeet vaan antaisivat väittelylle lisää syitä.
        Jeesuksen Kristuksen armoa ja Jumalan rakkautta sinulle !


      • 18V eläkeläinen
        Nimierkkii kirjoitti:

        Kunhan Ekivaari olet varma opetuksestasi ja sen tuomasta hedelmästä. Sillä kaikki me hairahdumme jossain asiassa.
        Ja mikä minä olen sinua opettamaan, ihminen minäkin.
        Mutta kirjoituksesi tuntui pahalta ja näen että jakeet avautuvat meille eri tavalla, joten lisäjakeet vaan antaisivat väittelylle lisää syitä.
        Jeesuksen Kristuksen armoa ja Jumalan rakkautta sinulle !

        >Mutta kirjoituksesi tuntui pahalta ja näen että jakeet avautuvat meille eri tavalla, joten lisäjakeet vaan antaisivat väittelylle lisää syitä. <

        Olet aivan väärässä, mitä jos aloittaisit lukemaan raamattua kolminaisuuden opetuksen vastaksi kontekstissä.Ehkä silloin se aukee


      • dded
        18V eläkeläinen kirjoitti:

        >Mutta kirjoituksesi tuntui pahalta ja näen että jakeet avautuvat meille eri tavalla, joten lisäjakeet vaan antaisivat väittelylle lisää syitä. <

        Olet aivan väärässä, mitä jos aloittaisit lukemaan raamattua kolminaisuuden opetuksen vastaksi kontekstissä.Ehkä silloin se aukee

        eli siis. Tässä on se evankeliumi jonka olemme saaneet Jumala ei ole kolminaisuus !
        Kuka haluaa seurata tätä ei kolminaista Jumalaa, kuulkaa kaikki etsivät...


    • Helluntailahko on väärässä opettaessaan VAIN kolmiyhteistä jumalaa.
      Se on nojautunut pelkästään kirkon käsityksiin eikä ole itse etsinyt totuutta.
      Hellarit ovat luultavasti repineet Raamatusta tämän kohdan kokonaan pois jossa Jeesus sanoo näin:

      Joh.17.
      20 Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös NIIDEN edestä, jotka HEIDÄN sanansa kautta uskovat minuun,
      21 että HE kaikki olisivat YHTÄ, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että HEKIN meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
      22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut HEILLE, että HE olisivat YHTÄ, niinkuin ME OLEMME YHTÄ-
      23 minä heissä, ja sinä minussa-että HE olisivat täydellisesti YHTÄ, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut.

      Mietitään hellarien oppia. Jos he väittävät omaavansa pyhän hengen, joka on lähtöisin Jumalasta, niin silloin he ovat hengellisesti YHTÄ Isän ja Pojan kanssa. Siis heillä on sama yhteys Isään ja Poikaan.
      Koska helluntailiike ei tätä tunnusta, niin silloin he ovat sulkeneet itse itsensä ulos jumalayhteydestä, koska eivät ole uskoneet siihen sanaan, jonka Jeesus välitti Isältä.
      Helluntailiike ei siis ole totuudessa vaan ihmisopeissa. Siis eksyttäjä!

      • 18V eläkeläinen

        Olet aivan oikeassa, thanks!


      • Sanon vaan

        >>Mietitään hellarien oppia. Jos he väittävät omaavansa pyhän hengen, joka on lähtöisin Jumalasta, niin silloin he ovat hengellisesti YHTÄ Isän ja Pojan kanssa. Siis heillä on sama yhteys Isään ja Poikaan.


      • Sanon vaan kirjoitti:

        >>Mietitään hellarien oppia. Jos he väittävät omaavansa pyhän hengen, joka on lähtöisin Jumalasta, niin silloin he ovat hengellisesti YHTÄ Isän ja Pojan kanssa. Siis heillä on sama yhteys Isään ja Poikaan.

        Juuri noin. Minä väänsin rautalangasta ja lainasin Jeesuksen sanaa mutta nämä hellariraukat ovat hylänneet mestarin opetukset. Siksipä se on eräs iljettävä uskonnollinen lahko joka valehtelee ihmisille. No mitäpä muuta ihmisoppeja levittävät tekevät kuin valehtelevat omaan pussiin.

        Mitä minulla on? Minä en usko juutalaisten Jahve / Eel kivijumaliin. Minua huvittaa ne yksikertaiset ihmiset, jotka ilmoittavat olevansa uskovia, muttei usko edes Jeesusta. He ovat pesiytyneet jonkun kultin alaisuuteen ja uskovat alunperin amerikkalaisia satusetiä, jotka valehtelvat heille päin naamaa.

        Helluntailiike on eksyttäjä ja mielen manipuloija levittämällä omia tarinoitaan.

        Siinäpä tärkeimmät tällä kertaa.


      • Sanon vaan kirjoitti:

        >>Mietitään hellarien oppia. Jos he väittävät omaavansa pyhän hengen, joka on lähtöisin Jumalasta, niin silloin he ovat hengellisesti YHTÄ Isän ja Pojan kanssa. Siis heillä on sama yhteys Isään ja Poikaan.

        Trinitaanit väittävät että kolminaisuus on aina sanottava jumalayhteydestä keskusteltaessa, mutta esimerkiksi tässä sanotaan tärkeäksi ainoastaan Jeesuksen Kristuksen Jumalan pojaksi uskominen ja tunnustaminen:

        1. Johanneksen kirje 4
        15 "Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa."

        1. Johanneksen kirje 5
        5 "Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?"

        Tämä on se vähin perusvaatimus, miksi ekivaaria ei ole erotettu Helluntaiseurakunnasta. Ei minua ole tosin syytetty julkisesti muistakaan synneistä; ahneudesta ja huorinteoista, mutta pitäisihän ainakin olla selvä syy, miksi pitäisi harhaoppisuudesta erottaa?

        Kun lueskelin palstoilta, mitä viime aikoina kirjoituksistani toiset sanovat, niin Mohikaani tosin jatkaa väärää todistaan, että "ekivaari ei usko Jeesus Kristusta Jumalasta syntyneeksi",

        Mohikaania olen useita kertoja muistuttanut, että lopeta valehteleminen, sillä uskon Jeesuksen Kristuksen Jumalan pojaksi Jeesuksen oman ja apostolien tarkan ja yksityiskohtaisen opetusten kautta: erikseen lihan puolesta ja erikseen pyhyyden Hengen puolesta;

        Johannes 3
        6 "Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä." [1. Kor. 15:50; Ef. 2:3]

        Roomalaiskirje 1
        3 "hänen Pojastansa — joka lihan puolesta on syntynyt Daavidin siemenestä
        4 ja pyhyyden hengen puolesta kuolleistanousemisen kautta asetettu Jumalan Pojaksi voimassa —Jeesuksesta Kristuksesta, meidän Herrastamme,"


      • ekivaari kirjoitti:

        Trinitaanit väittävät että kolminaisuus on aina sanottava jumalayhteydestä keskusteltaessa, mutta esimerkiksi tässä sanotaan tärkeäksi ainoastaan Jeesuksen Kristuksen Jumalan pojaksi uskominen ja tunnustaminen:

        1. Johanneksen kirje 4
        15 "Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa."

        1. Johanneksen kirje 5
        5 "Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?"

        Tämä on se vähin perusvaatimus, miksi ekivaaria ei ole erotettu Helluntaiseurakunnasta. Ei minua ole tosin syytetty julkisesti muistakaan synneistä; ahneudesta ja huorinteoista, mutta pitäisihän ainakin olla selvä syy, miksi pitäisi harhaoppisuudesta erottaa?

        Kun lueskelin palstoilta, mitä viime aikoina kirjoituksistani toiset sanovat, niin Mohikaani tosin jatkaa väärää todistaan, että "ekivaari ei usko Jeesus Kristusta Jumalasta syntyneeksi",

        Mohikaania olen useita kertoja muistuttanut, että lopeta valehteleminen, sillä uskon Jeesuksen Kristuksen Jumalan pojaksi Jeesuksen oman ja apostolien tarkan ja yksityiskohtaisen opetusten kautta: erikseen lihan puolesta ja erikseen pyhyyden Hengen puolesta;

        Johannes 3
        6 "Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä." [1. Kor. 15:50; Ef. 2:3]

        Roomalaiskirje 1
        3 "hänen Pojastansa — joka lihan puolesta on syntynyt Daavidin siemenestä
        4 ja pyhyyden hengen puolesta kuolleistanousemisen kautta asetettu Jumalan Pojaksi voimassa —Jeesuksesta Kristuksesta, meidän Herrastamme,"

        Mitäpä tuohon muuta sanoisi, ekivaari, kuin:

        1Pe 1:3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta,
        1Pe 1:4 turmeltumattomaan ja saastumattomaan ja katoamattomaan perintöön, joka taivaissa on säilytettynä teitä varten.

        Jeesuksen Jumala ja Isä, joka on meidänkin Jumalamme ja Isämme. Ja apostolien Jumala ja Isä.

        Ja kaikkien totuuteen uskovien Jumala ja Isä. Tämän Isän Poika on Jeesus Kristus, meidän vapahtajamme, ikuinen ylipappi, ja välimies meidän ja Jumalan välillä.

        Mutta Jumala on yksi. Hän on se, jota kunnioitamme ja ylistämme ikuisesti siitä, että hän on lähettänyt Poikansa meidän pelastukseksemme.
        Aamen.


    • moninaisuus yhdessä

      UT:n uskonto on askel korkeampaan tiedostukseen kuin VT:n uskonto.
      VT perustaa maailman olemuksen kansalliseen jumalaan ja jonka kautta maailman kansat olisivat alistetut tälle kansalle.
      500 luvulla eaa. perustettu lakijuutalaisuus on siirtymämuoto maailmanjumalan luomiseen. Lakijuutalisuudessa Jumala voi kääntyä sodassa omaakin kansaa vastaan ja asettua vihollisen puolelle. Se oli selvä kiertotie poistaa toisen kansan ja sen jumalan voima tai että juutalaisuuden jumala HERRA olisi kaikkien muiden jumalien yläpuolella.

      UT meni kansainvälisyydessä loppuun saakka. Kansallisjumaluus kiellettiin. Jumaluus olisi yleismaailmallinen kansoista riippumatta. Tosin matkan varrella kristillisyys loi omat rituaalinsa ja rukouksensa ja joilla se erottuu muista "jumalista".
      Seuraava vaihe jumaluuden kehittämisessä lienee universumin jumala, sikäli kuin ajattelevien olentojen planeetta löytyy.

      Logiikasta.
      Täysin materiaalisesta irti oleva henkiolento ei voi olla kaikkitietävä jne.. Jaetaanpa henkiolento kuinka moneen henkiolemukseen se olisi silti irti todellisuudesta ja kaikkitietämätön.
      Kun henkiolento on kaikessa ja kaikkialla, se tuntee kaiken mutta ei voi ennustaa tulevaisuutta.
      Kolminaisoppi on täysin päätön oppi. Logiikka sietää yksi ja kaikki yhdistelmän -vastakohdat ja niiden ykseyden.
      Tieteessä materiaalinen todetaan olevan ykseys. Sen kaikki osaset ovat yhteydessä vähintään toiseen osaseen ja liike synnyttää aina seurauksen muissa osissa.

      UT:ssa on sanonta "hiuskaan ei putoa Jumalan tietämättä". Materiaalisessa kokonaisuudessa pienikin liikahdus aiheuttaa muutoksen "materia tietää liikkeen itsessään".
      Jumalan ollakseen olemassa, sen täytyy olla kaikessa ja kaikkialla eikä vain kolmessa.
      Tieteellisesti olemassaolon ongelma kiteytyy ajatukseen maailman olemuksesta.
      Uskonto sanoo, että kaikki tapahtumat ovat Jumalan aikaansaannosta. Tiede sanoo, että tapahtumat syntyvät materian itseliikunnasta. Tapahtumien seuraukset voivat olla ihmiselämälle myönteisiä tai kielteisiä.

    • Lähimmäisesi

      16 Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä?
      17 Jos joku turmelee Jumalan temppelin, on Jumala turmeleva hänet; sillä Jumalan temppeli on pyhä, ja sellaisia te olette.
      18 Älköön kukaan pettäkö itseään. Jos joku teidän joukossanne luulee olevansa viisas tässä maailmassa, tulkoon hän tyhmäksi, että hänestä tulisi viisas.

      20 Oi Timoteus, talleta se, mikä sinulle on uskottu, ja vältä tiedon nimellä kulkevan valhetiedon epäpyhiä ja tyhjiä puheita ja vastaväitteitä,
      21 johon tunnustautuen muutamat ovat uskosta hairahtuneet. Armo olkoon teidän kanssanne!

      10 Nöyrtykää Herran edessä, niin hän teidät korottaa.
      11 Älkää panetelko toisianne, veljet. Joka veljeään panettelee tai veljensä tuomitsee, se panettelee lakia ja tuomitsee lain; mutta jos sinä tuomitset lain, niin et ole lain noudattaja, vaan sen tuomari.
      12 Yksi on lainsäätäjä ja tuomari, hän, joka voi pelastaa ja hukuttaa; mutta kuka olet sinä, joka tuomitset lähimmäisesi?

    • trivia

      "Joh.17.
      20 Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös NIIDEN edestä, jotka HEIDÄN sanansa kautta uskovat minuun,
      21 että HE kaikki olisivat YHTÄ, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että HEKIN meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt."

      Mielestäni tällaiset jakeet ja joita on paljon UT:ssa ovat kristillisen rasismin perusoppia. Me hyvät ja te muut.....
      Se on toisinto VT:n heprealaisten luvatun kansan oppiin. Me hyvät heprealaiset te muut....
      Ero on siinä että VT:n oppi on kansallisuusoppi mutta UT:n oppi kansallisuudesta riippumaton.
      Molemmissa kuitenkin ihmiskunta jaetaan jaetaan kahtia uskon ideologian perusteella. Siksi molemmissa perusasetusta seuraava teologia on erilainen.

      aloitus:
      "Raamatussa täydellinen jumalayhteys ei rajoitu vain kolmeen persoonaan, vaan me kaikki olemme yhtä - Isässä, joka on "k a i k k i - k a i k i s s a.""

      Aloitus esittää UT:sta ylevän yleisen ajatuksen "Jumala on kaikki kaikessa".
      Määritelmä kattaa ihmiskunnan kokonaan ja myös historiallisina sukupolvina, myös nekin sukupolvet jotka elivät ennen kristinuskon luomista.
      Määritelmä sisältää sen, että ihmiskunta on kokonaisuudessaan Jumalan luoma eikä vain jotkut Jeesukseen uskovat. Kaikkitietävä tiesi, että usko ei mene perille UT:n aihetodisteilla kaikkiin mutta muutkin ovat hänen tahtonsa mukaisia olentoja.
      Kun ajattelemme teologiaa eteenpäin mm. pelastusteoriaa se on ristiriidassa aloituksen "kaikki-kaikessa" määritelmän kanssa.
      Aloituksen teesi kiistää uskonnollisen rasismin. Johanneksen jakeet luovat rasismin perustan.

      "Kaikki-kaikessa" teesi on ehdottomasti hellenististä filosofiaa tuntevan kirjaama. Siinä haetaan materiaalisen maailman ykseyttä ja joka olisi kaikessa hengen kyllästämä.

      Mielestäni olemme törmänneet UT:ssa kahteen kilpailevaan koulukuntaan ja joiden molempien teesit ovat jääneet kirjatuksi.

    • Niin, 'trivia', vaikka "Painovoima on neljästä perusvuorovaikutuksesta heikoin", se saa kaikki massalliset kappaleet vetämään puoleensa se on arkikokemuksen tärkein vallitseva voima, joka pitää taivaankappaleet radoillaan.

      Tietosanakirjat sanoo:
      "Painovoima eli gravitaatio on luonnonvoima, joka saa kaikki massalliset kappaleet vetämään toisiaan puoleensa. Se on arkikokemuksen tärkein vallitseva voima, joka esimerkiksi saa vapaat esineet putoamaan Maata kohti. Painovoima aiheuttaa myös vuorovesi-ilmiön ja pitää taivaankappaleet radoillaan, kuten Maan kiertoradallaan Auringon ympäri.
      Painovoima on yksi fysiikan neljästä perusvuorovaikutuksesta yhdessä sähkömagneettisen, vahvan ja heikon vuorovaikutuksen kanssa. Painovoima on neljästä perusvuorovaikutuksesta heikoin, vaikka sillä onkin vallitseva vaikutus maailmankaikkeuden suuren mittakaavan rakenteeseen. Tämä johtuu siitä, että vahva ja heikko ydinvoima vaikuttavat vain erittäin pienessä (silmille näkymättömässä) mittakaavassa, kun taas kaikkeuden sähkömagneettiset varaukset kumoavat suurilta osin toisensa.
      Fysiikassa painovoimaa voidaan likimääräisesti kuvata Isaac Newtonin painovoimalailla. Vaikka lain tarkkuus on riittävä esimerkiksi avaruusaluksien ratoja laskiessa, painovoimaa kuvataan parhaiten Albert Einsteinin yleisellä suhteellisuusteorialla, jossa sitä pidetään aika-avaruuden kaareutumisena. Painovoiman ja kvanttimekaniikan yhdistävää teoriaa, kvanttigravitaatiota, ei ole vielä kehitetty, ja aihe on yksi nykyfyysikkojen tärkeistä tutkimuskohteista. Myöskään hypoteettista painovoiman välittäjähiukkasta, gravitonia, ei ole havaittu."

      Tuomaan evankeliumin 50 jaetta lukiessa välähti mieleeni että "se on liike ja Lepo", pojan ja Isän välinen ero, vaikka kaikki on yhtä, Isä on näkymätön "on", ja poika on havaittava liike, "lähetetty."

    • miten se on

      Miten se on eki jos jumalasi asuu sinun pihakivessä, voiitko istua siis jumalan päällä?

    • trivia

      "Miten se on eki jos jumalasi asuu sinun pihakivessä, voiitko istua siis jumalan päällä? "

      Vastaan ekivaarin puolesta vaikka se onkin epäkorrektia.
      Jumala on kaikki kaikessa. Se on kivessäkin, sen atomeissa ja hiukkasissa. Jumala on myös ihmisessä, sen lihaksissa, luissa, soluissa, bakteereissa, vatsan suolahapossa.
      Kukaan ei istu jumalan päällä, koska jumala on kaikkialla myös päällä istuvassa.

      Vedetäänpä mukaan eräs perusväite. "Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen". Jumala loi ihmisen mieheksi, naiseksi, tummaihoiseksi, keltaihoiseksi, ruotsinkieliseksi, arameankieliseksi, kiinankieliseksi, lihavaksi, kehitysvammaiseksi,
      sairaalloiseksi, heikoksi, vahvaksi, ystävälliseksi, vihatyypiksi jne yms.
      Kaikki se mitä on ja miten se ilmenee, on osa jumalaa. Jumala halusi monimuotoisuutta. Monimuotoisuus on materiaalisen liikkeen perusominaisuus.
      Jumala loi myös rehelliset että rikolliset, kauniit ja rumat, viisaat ja pöllömmät, ahkerat ja laiskat.

      Jos jotain olemassaolevaa arvostellaan, arvostellaan jumalaa. Kostaako jumala siinä tapauksessa? Ei kosta. Ja jos kostaakin, se tapahtuu sokkona ilman henkilöön kohdistuvaa kostonhalua. maanjäristys surmaa, sota samoin, tulvat yms. ei jaottele ihmistä ihonvärin tai uskonnon mukaan.

      Uusitestamentillinen 1 Kor. 12:6 (aloitus) hakee maailman ykseyden perustaa. Kaikkea muuta kuin veriteologiaa tai kostoa uskomattomille tai vääräuskoisille tai kellekään.
      Moraalisesti meidän kaikkien tulee pyrkiä olemaan hyviä kavereita toisillemme ja unohtaa rasismi, ilmenipä se miten tahansa.

      • Aamen, Olen ymmärtänyt että Raamatussa ihmisen luominen Jumalan kuvaksi tarkoittaa laadullista Isän Jumalan luonnekuvaa, sillä Jumala on Henki, joten jumalakuva myös on hengellinen;

        2. Mooseksen kirja 34
        6 "Ja Herra kulki hänen ohitsensa ja huusi: "Herra, Jumala on laupias ja armahtavainen Jumala, pitkämielinen ja suuri armossa ja uskollisuudessa"

        5. Mooseksen kirja 4
        31 "Sillä Herra, sinun Jumalasi, on laupias Jumala. Hän ei jätä sinua eikä hukuta sinua; hän ei unhota sinun isiesi kanssa tekemäänsä liittoa, jonka hän on heille valalla vahvistanut."

        Luukas 6
        36 "Olkaa armahtavaiset, niin kuin teidän Isänne on armahtavainen." [2. Piet. 3:11]


    • filos...

      Jumalan ollakseen kaikkialla ja kaikkitietävä, hänen on oltava joka paikassa yhtäaikaa ja myös eri aikaan, koskaan aika kuluu ja olevainen muuttuu joka hetki.
      Sen oltava yksi, yksi yhteinen yleinen olemus mutta joka näyttäytyy äärettömässä moninaisuudessa. Jumalan pilkkominen kolmeksi on hänen pilkkaamista tai nätisti sanottuna alhaisen tietotason tuote tai vallan sokean tottelevaisuuden ilmaus.
      Jos otetaan lukuun ihmisen tiedostusprosessi, hänelle on välttämätön moninaisuuden kyllästämän jumalansa tunteminen.
      Tiedostaminen tapahtuukin eikä se ole vapaan tahdon ongelma. Ympäristön, olemisen tiedostaminen on välttämätön ihmisen olemiselle. Jokainen tutkii ja tutustuu omalla tavallaan ympärillään ja sisällään olevaan jumalaan. Vapaata tahtoa ei ole.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6283
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4016
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2436
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1960
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1423
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1316
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1060
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1006
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      981
    Aihe