lukiolainen ja mstauti

helppiä32

Moi, olen lukiolaispoika ja haluaisin kysyä näistä sairauksista. Mulla on viimesen mutaman kuukauden aikana ollut pieniä näköhäiriöitä. Viimeksi tänään olin kokeessa ja kun luin tehtävänannon ja kstsoin luokan eteen ja takaisin paperiin niin tuli sellainen salaman tapainen kuvio näkökenttään ja hävisi sitten.. Muutenkin jos katson vahingossa jotain kirkasta ja käännän katseeni muualle niin se kuvio jää näkökenttään vähäksi aikaa semmoisena tummana ja välillä hieman kirkkaanakin, siis kun räpäyttää silmiä. Kesällä juoksulenkin jälkeen istuuduin ja noustessani jalkateräni tuntui vähän pökkelöltä. Tämä kuitenkin hävisi nukuttuani. Voikoha mulla olla ms tai als tautia? Suvussani sitä ei ole. Mulla ei ole mitään muita sairauksia tai allergioita... Lukioaikani on ollut todella stressaavaa etenkin nyt koeviikolla...

10

200

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä

      Tuskimpa on kumppaakaan!!

    • asasasasasasasas

      Ainiin ja sairastin kesällä jonkin sortin angiinan... olen nyt syksyllä sairastellut nuhaa ja kuumetta ja taas on kurrku kipeä... olen syönyt 4 kk sisällä 2 antibioottikuuriakin...

      • null

        Toivottavasti ei oo enkä usko että on. Oon ite 20v ja mulla on agressiivinen ms tauti. Mulle todettiin se marraskuussa 2014 enkä oo vielkää jyvällä koko taudista mut ainaki käsien toimintaan ja liikuntakykyyn on vaikuttanu vahvasti.


      • aina epävarma olo?
        null kirjoitti:

        Toivottavasti ei oo enkä usko että on. Oon ite 20v ja mulla on agressiivinen ms tauti. Mulle todettiin se marraskuussa 2014 enkä oo vielkää jyvällä koko taudista mut ainaki käsien toimintaan ja liikuntakykyyn on vaikuttanu vahvasti.

        Mulle tuli kanssa marraskuussa ms diagnoosi. On vaan niin kaksi piippuinen olo koko asiasta..toisaalta hyvä että löyty selitys siihen että jalat on ns.pökkelöt koko ajan eikä pysty kävellä kunnolla ja tasapaino on huono(meinaa kaatua koko ajan), eikä lääkärit hoe vaan liiku enemmän kyllä se siitä helpottuu.
        Mutta paljon voimia sulle:-)


      • null

        Toivottavasti ei oo enkä usko että on. Oon ite 20v ja mulla on agressiivinen ms tauti. Mulle todettiin se marraskuussa 2014 enkä oo vielkää jyvällä koko taudista mut ainaki käsien toimintaan ja liikuntakykyyn on vaikuttanu vahvasti.


    • 100µg

      Hoida suolsitosi kuntoon ravinnolla.

      Varmista D-vitamiinin saanti. D-vitamiinia (tai oikeastaan se on hormoni!) syntyy ihmisen iholla auringonsäteistä kesällä keskipäivällä. D-vitamiinilla on tärkeä osuus sadoissa ihmisen kehon toiminnoissa, hyvin toimiva immuniteetti on yksi niistä. D-vitamiinia kannattaa syödä 50-100µg / vrk. D-vitamiini on hämmästyttävän tehokas virusten vastainen aine. Se tuottaa kehossa 200-300 erilaista virusten vastaista peptidiä, jotka tappavat bakteereja, viruksia ja sieniä.

      • gxhjjkk

        Okei kiitos! Olisiko vinkkejä.näön parantamiseen tai silmien kuivuuteen? Muuta kuin silmätipat


      • 100µg
        gxhjjkk kirjoitti:

        Okei kiitos! Olisiko vinkkejä.näön parantamiseen tai silmien kuivuuteen? Muuta kuin silmätipat

        Silmälasit ja hyvä ravinto.

        Mieheni syö tyrniöljyä ja se on hyvä limakalvoille, vaikka syödään hyvää ruokaakin ja muita lisiä.

        http://personal.inet.fi/koti/remeli/aitoa_ruokaa.htm


    • kuules

      On ihan normaalia että jos katsoo kirkkaaseen valoon niin siitä jää joksikin aikaa jälki.

      • MMMäsä

        Totta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      1005
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      997
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      900
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      754
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe