Miksi esikoiset on ainoa, ainut oikea u-s--ko? Miksi ei muita?

kaikkea höpötetään

Kuulin, mm Yksi usko, yksi Jumala? Jeesuksen srk ainut?
Fyysisesti maailma on hajallaan ja eri seurakuntia on sen takia paljon. Ihmettelen että esikoiset olisi ainut, liike on tässä harhassa..

27

134

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ulkopuolinen mies

      Aika usein eri lahkot jotka pitävät itseään ainuina oikeina ovat sitä mieltä, että Pyhä Henki erottaa heidän muista. En tiedä mistä varmuus kullekin ryhmälle tulee, että vain heille on Pyhä Henki ja muut voivat tulla siitä osalliseksi heidän kauttaan.

      • muuttis

        Näillä on kolmen kyynärän jumala, eli ihminen on nostettu Jumalan valta-asemaan.


      • teu,
        muuttis kirjoitti:

        Näillä on kolmen kyynärän jumala, eli ihminen on nostettu Jumalan valta-asemaan.

        "" muuttis ""

        Lisään vielä vähän , todella on ihminen nostettu ,jumalaksi Kolmen kyynärän
        jumalaksi ja yritetty saattaa Jumalan asemaan m siihen kuitenkaan pääsemättä

        Tälläistä oli koko kesä kierros , voi voi sentään he ei tiedä miksi menevät ja
        miksi tulevat , vaan luulevat olevansa jumalan veroisia kaikki ..

        Eikä ole kuin ihmis määritysten , ja ihmis synnin tautta , huutavat
        kuka enempi huutaa se saa kunnioitusta , voi kerta kaikkiaan miksi .


    • OIkeilla jäljillä

      Raamatullisia perusteita ei tällaiselle ole tosiaan.

      Mutta liike on omaleimainen, paljon itkua ja synninsurua, paljon pelkoja,
      paljon sairasta häpeää, paljon käskyjä, (= sinun täytyy, sinä et saa, jos
      teet niin sinua rangaistaan kadotuksella) mikä järkyttävintä nämä käskyt
      ovat valtaosaltaan ihmiskäskyjä, ihmisoppien seurauksena syntyneitä.

      Näiden erityispiirteiden tähden uskotaan että vain tässä herätysliikkeessä
      on asuva Pyhä Henki joka saa JUmalan sanan vaikuttavaiseksi. Ts. muiden
      saarnaama JUmalan sana taikka Raamatusta luettu sana ei ole vaikuttavaa
      Jumalan sanaa. Vain silloin kun esikoislestadiolainen puhuu JUmalan sanaa,
      sillä on pelastava voima. Näin järkyttävällä mallilla on esikoislestadiolaisuus
      hyt. Puhumattakaan muista harhoita kuten johtavien saarnaajien erehtymättömyys
      ja JUmalan sijaisina toimiminen joka edellyttää aina ehdotonta luottamista
      "lapinvanhimpiin".

      Tämän "hurlumlein" keskellä on kuitenkin aitoa elävää uskoa, niinpä nyt väännetäänkin kättä siitä, onko Herra Jumala vai lapinvanhimmat.
      Onko kolme alkukirkon uskontunnusta tärkeämmät kuin esikoislestadiolaisuudessa vallitsevat raskaat ihmisopit ja ihmiskäskyt, joita järkyttävällä tavalla kutsutaan Jumalan sanaksi.

      Avaaja on siis oikeassa, vaikka näyttää tuntevan aika heikosti esikoislestadiolaisuutta. Kutsun kuitenkin kaikki teitä joilla
      on JUmalan pyhä Henki tuo rauhan ja rakkauden henki,
      rukoilemaan meidän esikoislestadiolaisten ja hengellisen kotimme
      puolesta. Tämä koti veljineen ja sisarineen on meille rakas, emmekä
      halua että omavanhurskaus perkele vie Kristuksen rauhan ja rakkauden
      pois keskuudestamme. Rukilkaa johtajillemme herätystä ja parannuksen
      armoa, niin että he oman vallanhimonsa ja hallitsemisen halunsa tiedostaisivat
      synniksi ja tekisivät tästä synnistään parannuksen. Kiitos esirukouksistanne.

      • hohhhoijjaa

        "Avaaja on siis oikeassa, vaikka näyttää tuntevan aika heikosti esikoislestadiolaisuutta."

        neljästä luseesta päättelee...!

        Jos voisit ylimielisyytesi niiden yli 50 vuotta esikoisuutta seuraamisesi kanssa joskus pitää kurissa, olisi miellyttävämpää lukea tekstejäsi.


      • Hyvä on Jumala
        hohhhoijjaa kirjoitti:

        "Avaaja on siis oikeassa, vaikka näyttää tuntevan aika heikosti esikoislestadiolaisuutta."

        neljästä luseesta päättelee...!

        Jos voisit ylimielisyytesi niiden yli 50 vuotta esikoisuutta seuraamisesi kanssa joskus pitää kurissa, olisi miellyttävämpää lukea tekstejäsi.

        Voi voi, paljon 50 vuotta kauemmin olen ollut osana esikoislestadiolaisuutta, en ainoastraan seurannut sitä, ja olen edelleen.

        Kiitos. En tarvitse hohhoijjaa neuvoja, vaan odotan että kaltaisesi saisivat armon tehdä parannuksen ja uskoa Kristukseen Vapahtajanaan ja syntiensä sovittajana.
        Siittä se ilo vasta alkaa joka on Jumalan lapsilla. Ihmisopit ja ihmisten palvonta JUmalina, on raksas taakka monien es.lest. kristittyjen harteilla. Hassua että he rakastavat liekanaruaan, kun paremmasta eivät tiedä. Jeesus huutelee teitä, tulkaa hänen tykönsä ja antakaa pelastaa itsenne näiden iisaksoniulaisten ihmisoppien kynsistä.


      • hohhhoijjaa
        Hyvä on Jumala kirjoitti:

        Voi voi, paljon 50 vuotta kauemmin olen ollut osana esikoislestadiolaisuutta, en ainoastraan seurannut sitä, ja olen edelleen.

        Kiitos. En tarvitse hohhoijjaa neuvoja, vaan odotan että kaltaisesi saisivat armon tehdä parannuksen ja uskoa Kristukseen Vapahtajanaan ja syntiensä sovittajana.
        Siittä se ilo vasta alkaa joka on Jumalan lapsilla. Ihmisopit ja ihmisten palvonta JUmalina, on raksas taakka monien es.lest. kristittyjen harteilla. Hassua että he rakastavat liekanaruaan, kun paremmasta eivät tiedä. Jeesus huutelee teitä, tulkaa hänen tykönsä ja antakaa pelastaa itsenne näiden iisaksoniulaisten ihmisoppien kynsistä.

        "Voi voi, paljon 50 vuotta kauemmin olen ollut osana esikoislestadiolaisuutta, en ainoastraan seurannut sitä, ja olen edelleen."

        Sinun kirjoittamasi viestit tosiaan tunnistaa puolikkaasta sanasta :-) kuka mistäkin kerskaa ja sillä luulee jotenkin muita pätevämpi ja kelpaavampi olevansa.

        Oman pääsi sisältöä levittelet tänne. Sitä suu (näppäimistö) tuottaa, mitä sisin on pullollaan. Tuomiosi ja analyysisi menevät aikalailla järjestään pieleen.

        Jospa jättäisit kokonaan muiden uskon ruotimisen, tekisit itsellesi palveluksen iankaikkisuuttasi ajatellen.


      • HYvä on Jumala
        hohhhoijjaa kirjoitti:

        "Voi voi, paljon 50 vuotta kauemmin olen ollut osana esikoislestadiolaisuutta, en ainoastraan seurannut sitä, ja olen edelleen."

        Sinun kirjoittamasi viestit tosiaan tunnistaa puolikkaasta sanasta :-) kuka mistäkin kerskaa ja sillä luulee jotenkin muita pätevämpi ja kelpaavampi olevansa.

        Oman pääsi sisältöä levittelet tänne. Sitä suu (näppäimistö) tuottaa, mitä sisin on pullollaan. Tuomiosi ja analyysisi menevät aikalailla järjestään pieleen.

        Jospa jättäisit kokonaan muiden uskon ruotimisen, tekisit itsellesi palveluksen iankaikkisuuttasi ajatellen.

        Kiitos Jeesuksen hän on asunut sydämessäni vuosikymmeniä, ja kieltämättä
        päähänikin on jäänyt tänä aikana paljon JUmalan sanaa. Kiitos Jumalalle kaikesta, kiitos pilkkaajalleni pilkasta, mielelläni minä hätääntyneen huutoa kuuntelen.

        Neuvoni onkin että tee parannus ja usko evankeliumi Kristuksesta niin kaikki muuttuu sinunkin päässäsi aivan toisenlaiseksi. Jeesus muuttaa elämäsi suunnan.

        ON sääli että nämä ruotsin iisaksonilaiset Jellivaarasta veivät esikoislestadiolaiset fanaatikkonuoret keskelle tundraa, kuolemaan nälkään.

        Me saimme elää nuoruutemme Jeesukseen uskovien saarnaajien hyvässä kaitsennassa, kuten Jeesuksen lampaiden kuuluukin.


      • Mariia2
        HYvä on Jumala kirjoitti:

        Kiitos Jeesuksen hän on asunut sydämessäni vuosikymmeniä, ja kieltämättä
        päähänikin on jäänyt tänä aikana paljon JUmalan sanaa. Kiitos Jumalalle kaikesta, kiitos pilkkaajalleni pilkasta, mielelläni minä hätääntyneen huutoa kuuntelen.

        Neuvoni onkin että tee parannus ja usko evankeliumi Kristuksesta niin kaikki muuttuu sinunkin päässäsi aivan toisenlaiseksi. Jeesus muuttaa elämäsi suunnan.

        ON sääli että nämä ruotsin iisaksonilaiset Jellivaarasta veivät esikoislestadiolaiset fanaatikkonuoret keskelle tundraa, kuolemaan nälkään.

        Me saimme elää nuoruutemme Jeesukseen uskovien saarnaajien hyvässä kaitsennassa, kuten Jeesuksen lampaiden kuuluukin.

        Aamen edelliselle ja kiitos Taivaalliselle Isälle!


    • Pah Pah

      En oikeasti jaksa uskoa että lutter oli niin pahasti metsässä että ajatteli lapsen olevan perkeleenvaltakunnassa ennen kastetta Kuka pystyy todistamaan ettei se ole jonkun muun kirjoitusta lutterin piikkiin

      • teu.

        ""pah pah ""

        kaiva Lutherin isokatekismus esiin , ja lue siitä tarkasti..


      • erkki nimimerkki

        Eihän Lutheri ollut mikään valtakunnan kansleri Saksassa, se oli 400 vuotta myöhemmin elänyt, nimeltään HItleri joka siellä lapsia hel'vettiin pisti.

        Kenenkään ihmisen valtuuksiin ei kuulu tuomita kadotukseen, eikä sitä tehnyt Lutherkaan.

        Autuuden lähteillä.
        Autuuden lähteillä. Toimittaja A. E. Koskenniemi. Helsinki 1917. (SLEY)



        Autuuden lähteillä
        Selityksiä vanhatestamentillisiin teksteihin



        Toisin sanoen: rakas lapseni, jos sinun pahoin käy, jos olet joutunut tuskaan ja hätään ja puutosta on vähän joka puolella, niin huuda ja rukoile minulta neuvoa, apua ja lohdutusta; minä tahdon mielelläni sinua kuulla ja niin ihmeellisesti auttaa sinut hädästä, niin että sinun täytyy sanoa: Iäinen kiitos sulle, armollinen, uskollinen Jumala! Niissäkin tapauksissa, kun emme käsitä Hänen salattuja tuomioitaan (esim. kun pieni lapsi kuolee kastamattomana), hän sanoo: kaikki on uskoville mahdollista, vaikka eivät olisikaan kaikkea juuri niin rukoilleet, suunnitelleet ja toivoneet kuin mielellään olisivat tahtoneet. Sentähden jätettäkööt sellaiset tapaukset Jumalan huomaan ja lohdutettakoon itseään sillä, että hän varmasti on kuullut sanattomat huokauksemme ja järjestänyt kaiken paremmin kuin mitä voimme aavistaakkaan.


      • teu,
        erkki nimimerkki kirjoitti:

        Eihän Lutheri ollut mikään valtakunnan kansleri Saksassa, se oli 400 vuotta myöhemmin elänyt, nimeltään HItleri joka siellä lapsia hel'vettiin pisti.

        Kenenkään ihmisen valtuuksiin ei kuulu tuomita kadotukseen, eikä sitä tehnyt Lutherkaan.

        Autuuden lähteillä.
        Autuuden lähteillä. Toimittaja A. E. Koskenniemi. Helsinki 1917. (SLEY)



        Autuuden lähteillä
        Selityksiä vanhatestamentillisiin teksteihin



        Toisin sanoen: rakas lapseni, jos sinun pahoin käy, jos olet joutunut tuskaan ja hätään ja puutosta on vähän joka puolella, niin huuda ja rukoile minulta neuvoa, apua ja lohdutusta; minä tahdon mielelläni sinua kuulla ja niin ihmeellisesti auttaa sinut hädästä, niin että sinun täytyy sanoa: Iäinen kiitos sulle, armollinen, uskollinen Jumala! Niissäkin tapauksissa, kun emme käsitä Hänen salattuja tuomioitaan (esim. kun pieni lapsi kuolee kastamattomana), hän sanoo: kaikki on uskoville mahdollista, vaikka eivät olisikaan kaikkea juuri niin rukoilleet, suunnitelleet ja toivoneet kuin mielellään olisivat tahtoneet. Sentähden jätettäkööt sellaiset tapaukset Jumalan huomaan ja lohdutettakoon itseään sillä, että hän varmasti on kuullut sanattomat huokauksemme ja järjestänyt kaiken paremmin kuin mitä voimme aavistaakkaan.

        "" erkki nimimerkki ""

        EN kirjoittanut , mistään kanslerista , tai Hitlerin aatusta , joku saattoi
        tehdä sen huomamatta , ja aivan karkeesti ohi mennen .Kerronmpa
        sulle Lutherin sanan :

        Vielä nykyäänkin tapaa monta , joiden opista ja elämästä huomaa , että
        heillä on Pyhä Henki . Onhan Jumala armossaan antanut meillekin lahjan selittää Raamattua ja tuntea Kristus Tälläistä ei voi tapahtua ilman Pyhää Hengeä .

        Jos taas Jumala ei hyväksyisi Lapsikastetta , hän ei antaisi kenellekkään lapsena
        Kastetulle Pyhää Henkeä , ei edes yhtä hengäystä siitä . Lyhyesti sanoen : enää
        ei pitkään aikaan olisi Ihmisten joukosta maan päällä pitänyt löytyä yhtään kristittyä Koska JUMALA kuitenkin on tunnustanut tälläisen Kasteen oikeaksi
        vuodattamalla Pyhän Henkensä , minkä huomaa selvästi muun muassa sellaisi-
        ta , isistä kuin pyhä Bernhard , Gerson ja Jan Huss. ja koska kristillinen kirkko säilyy Tuhoutumattomana Maailman loppuun asti .

        lahko laisten on pakko tunnustaa , että lapsikaste kelpaa Jumalalle . Sillä ei
        JUMALA voiu milloinkaan nousta Itseään vastaan , ei auttaa valheessa ja
        pahuudessa eikä antaa armoaan ja Hengeään niiden tueksi , .Tämä onkin oikeasti kaikkein paras ja vahvin todiste , mikä voidaan esittää tavallisille , oppimattomille ihmisille. Sillä tätä uskonkohtaa : "Minä uskon Puhään, kristillisen
        kirkon , Pyhien yhteyden " , ei kukaan voi meiltä riistää eikä julistaa mität-
        tömäksi .

        Tähdenmme vielä sitä , että emme pane suurinta painoa Kastettavan uskoon tai sen mahdolliseen puuttumiseen , sillä ei epäusko tee Kastetta vääräksi , kaikkai on näet JUMALAN sanaa ja käskyn varassa . Edellä sanottu vaikuttaa jossakin määrin kärjistetyltä , mutta kuin vettä ja JUmalan sanaa toisiinsa yhdistettyinä .
        Toisin sanoen , kun veden kanssa on sana . Kaste on oikea , vaikka siihen ei usko liittyisikään , sillä minun uskoni ei luo Kastetta , vaan ottaa Kasteen vastaan.


    • teu,

      ""sinä kaikkea höpötät ""

      Ensinnäkin on vain yksi usko , joka on ilman muut joku muu kuin Es/Lesta
      sillä siinä tulee esille Jeesuksen Kristuksen Kirkko ..
      Toinen asia oli , yksi Jumala , lue Pyhä kolmiunaisuus jossa on kolme persoonaa
      mutta , mutta vain yksi Jumala , eli heitä olkoon kolme , mutta on vain yksi Jumala

      Nyt en lainkaan sanoisi, että Jeesus Kristus olisi myös ainoa , mutta hän ei lisää
      Jumalan määrää , mutta hän on Kristus Vapahtaja Pelastaja , Karitsa . JONKA
      HÄN PÄÄSTÄÄ SE ON PÄÄSTETTY . JA JONKA HÄN PIDÄTTÄÄ SE ON
      PIDÄTETTY MYÖS TAIVAASSA ..aamen hallellujaa aamen ..

    • teu,

      Kysyt miksi esikoiset on ainoa ,oikea u-s-k-o , ei se pidä lainkaan paikkansa ,
      koska sen sanoo vain Omavanhurskaus ihminen ,,eli kaikki ne jotka meidät
      on taas laittanut asioita kurmuttamaan eli heitä jotka koettaa kailottaa kaiken
      kuin lapin veikot , he pitää siitä asiasta kiinni ,

      On paljon puhuttu siitä että sanovat voi olla hunojakin , kuin tässä tapauksessa
      että kukaan joka väittää olevansa hyvä tai ainut oikea ei sitä varmuudella ole
      MIKSI ei muita , siksi että he on luulossa että muita ei tarvitsisi tunnustella
      vaan heitä pitää kuulla , vaikka ei ole kuin lurputusta matkassa..

      • EL-hahmo

        Teu, mielestäni luottamus lapinvanhimpiin Jumalan välimiehinä on vähän kuin katolisuutta, jossa paavi on kans välimies, tosin suorastaan Kr. sijainen maan päällä. Mut jotain samaa on.


      • Älkää hölöttkö
        EL-hahmo kirjoitti:

        Teu, mielestäni luottamus lapinvanhimpiin Jumalan välimiehinä on vähän kuin katolisuutta, jossa paavi on kans välimies, tosin suorastaan Kr. sijainen maan päällä. Mut jotain samaa on.

        Teu, mielestäni luottamus lapinvanhimpiin Jumalan välimiehinä on vähän kuin katolisuutta, jossa paavi on kans välimies, tosin suorastaan Kr. sijainen maan päällä

        Paavi ei suostu välimieheksi hän itse kristuksen sijainen ei vähempää.

        Luther kyllä sanoo lapsen olevan Jumalan lahjan, ja puheet siitä että se annettaisiin heti syntymän jälkeen per,,,keleelle olevä hölynpölyä.


      • Hoh hoijaa
        Älkää hölöttkö kirjoitti:

        Teu, mielestäni luottamus lapinvanhimpiin Jumalan välimiehinä on vähän kuin katolisuutta, jossa paavi on kans välimies, tosin suorastaan Kr. sijainen maan päällä

        Paavi ei suostu välimieheksi hän itse kristuksen sijainen ei vähempää.

        Luther kyllä sanoo lapsen olevan Jumalan lahjan, ja puheet siitä että se annettaisiin heti syntymän jälkeen per,,,keleelle olevä hölynpölyä.

        Kuutamolla koko teun jengi


      • El-hahmo
        Hoh hoijaa kirjoitti:

        Kuutamolla koko teun jengi

        Perusteletko lisää!


      • teu.
        Hoh hoijaa kirjoitti:

        Kuutamolla koko teun jengi

        ""hohh hoijaa""

        minä voin olla mielestäsi Kuutamolla ,, mutta niin olet sinäkin minun mielestä .
        Sinä et ole tässä sanonut kovin pahasti , muttet hyvästikään joten sovitaanko ,
        että kaikkiaan me puhumme kuitenkin asiaa , ja sinä teet tuomarin asiallisen
        huomion ,,mutta et myönnä etten minä ole tuominnut sinua ..

        Toiseksi , minä en ole mikään teu:n jenki minä olen yksi uskovainen joka koetan
        kohdata teita jollakin tapaa rakastavaisena ,jos mitenkään on mahdollista , teillä
        se ei ole mahdollista , te voitte sanoa , lapin veikon että rakastatte heitä , missä
        teidän korvat oli koko kesän , minä myönnän että minun oli Netissä ja se oli sitä
        Mitä olen kirjoittanut sen jälkeen ..


    • Ulkopuolinen mies

      Olen käynyt joitakin kertoja UUT:n tilaisuuksissa. Siellä käy lähinnä porukkaa, jotka ovat joskus kuuluneet johonkin "ainuaan oikeaan uskoon". On ollut mielenkiintoista havaita, miten samankaltaisia eri "ainuat oikeat uskot" ovat. Opit voivat erota toisista melko paljonkin, mutta talostelussa on hyvin paljon yhteisiä piirteitä;
      Oman joukon ihanuutta ylistetään ja ulkopuolella julistetaan olevan pelkkää pahaa. Vahditaan toisten saman uskoisten tekemisiä ja puututaan heidän yksityisasioihinkin. Lisäksi uskosta lähteneihin suhtaudutaan kuin pahimpiin luopioihin eli vähintään helvetin tuomiota julistetaan ja joissakin tapauksissa jopa välit ja kaikenlainen kanssakäyminen katkaistaan. Nämä edellämainitut eivät tietenkään koske kaikkia, mutta varsinkin fanaattisimman kiihkoilijat toimivat noin ja yllättävän paljon heitä eri "ainuissa oikeissa uskoissa" riittää.

      • teu,

        UPM. kerro mikä on UUT:n tilaisuus , Sitä en ole kuullutkaan ..
        ¨
        Tuon "ainut oikeaan uskoon , kyllä dikkaan se on omavanhurskaitten
        ja tiukkapipojen kertomaa , joiden opit menee pelkästään Lapin veikkojen
        piikkiin , vahditaan saman uskoisten tekemisiä , puututaan Tumarin asian
        josta , uskosta jäänyt tuomitaan Hel vet tiin , siis Tuoomarin asiaa vaikka
        kenenkään ei pitänyt saada sitä virkaa..

        Kaiken lainen käanssa käyminen Katkaistaan , tämä ei todella kuulu kaikilta
        Mutta fanattisimmat kiihkoilijat toimii noin ja yllättävän paljon populaa riittää
        vaikka , sanotaan että tuuli se purjeita pullistaa , ja kaanaaseen käy matka .

        tämä oli Tätini Miehen pravuuri siitä kohtaa.


      • Teulle tiedoksi:
        teu, kirjoitti:

        UPM. kerro mikä on UUT:n tilaisuus , Sitä en ole kuullutkaan ..
        ¨
        Tuon "ainut oikeaan uskoon , kyllä dikkaan se on omavanhurskaitten
        ja tiukkapipojen kertomaa , joiden opit menee pelkästään Lapin veikkojen
        piikkiin , vahditaan saman uskoisten tekemisiä , puututaan Tumarin asian
        josta , uskosta jäänyt tuomitaan Hel vet tiin , siis Tuoomarin asiaa vaikka
        kenenkään ei pitänyt saada sitä virkaa..

        Kaiken lainen käanssa käyminen Katkaistaan , tämä ei todella kuulu kaikilta
        Mutta fanattisimmat kiihkoilijat toimii noin ja yllättävän paljon populaa riittää
        vaikka , sanotaan että tuuli se purjeita pullistaa , ja kaanaaseen käy matka .

        tämä oli Tätini Miehen pravuuri siitä kohtaa.

        Teu, UUT on Uskontojen uhrien tuki ry.


    • Gällimäs

      Kysy sitä asiaa Ruåtsin Betlehemistä, Gällivaresta....

      • risto34987

        Ehkä ensi jouluna, sanoi Jan Boklöf, V-tyylillänsä. Hän on lapin vanh. salainen johtaja V-tyylillänsä. Asunutkin jälliwaarassa. Hyppää V-tyylillänsä. Varokaa!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1525
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      13
      1327
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1311
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1257
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      32
      1225
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1136
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1096
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1096
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1084
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1062
    Aihe