Rakennustyömaan loppusiivous??

kysyjä

Kun menen kohteeseen, jossa on tehty remontti. Onko se rakennussiivousta? Vai mikä sen virallinen nimitys on?

Esimerkkinä vaikka talo, jossa on tehty täydellinen sisäremppa. Ja remppa on suht valmis, menen siivoamaan sen että tilat voi ottaa käyttöön.

5

267

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yks hupa

      Remonttisiivouksena menee. Muistettava, että ei käytetä vahvoja aineita- esimerkiksi ihan ecolabin neutraali on hyvä mietona, ja niin paljon kuivalla remppapölyjä ensin kuin saa- itse käytän levymoppia ja kunnon imurintupsukkaa- moni pöypesä on veden kanssa emäksinen sotku, ja vioittaa maalipintoja- että aina sitä kuivapoistoa ensin, ja vain loppu pöly nihkeällä. Laatoitusten pitää olla perusputsaamatta ainakin 4-5 vko, kantsii kysyä...
      On paljon uusia pehmeitä materiaaleja. Ne voi ottaa kevyesti hyvin pehmeellä harjalla, jne- vinkkejä- mut ny ei o aikaa kirjoitella enempiä, juttele jonkun tehneen kanssa enempi...

      • tietämätön

        Kertoisitko miksi laatoitusten pitää olla perusputsaamatta 4 - 5 viikko


      • Yks hupa
        tietämätön kirjoitti:

        Kertoisitko miksi laatoitusten pitää olla perusputsaamatta 4 - 5 viikko

        Laatoitusten laiton jälkeen saumalaasti on vielä 2veteen ja aineisiin liukenevaa", siis täysin kovettumatonta. Vain laatoilta pyyhkimällä, kostea/nihkeä remonttisotkut pois. Peruspesutarve ilmenee yleensä vasta käytössä- kun sitä emäksellä irrotettavaa ihmis-, ja saippualikaa/rasvalikaa. Tai miedolla hapolla putsattavaa saostumaa alkanut tulla.
        Kysymykset, mitä täällä on, ja milloin laatoitettu jne on ihan normikysymyksiä ainakin minulla kun menen kohteeseen. Vastausten mukaan järkeistän suojautumiseni, ja menetelmät...(piikkauspöly? Mitä joskus sisältääkään... Arat uudenaikaiset pinnat/ mikä muu erityisjuttu tahansa, jne.)
        oikeastaan noita eri asioita tulee kentällä vastaan- oppii kokemuksista, niitä on harvoin oppikirjoissa tms.


      • tietämätön
        Yks hupa kirjoitti:

        Laatoitusten laiton jälkeen saumalaasti on vielä 2veteen ja aineisiin liukenevaa", siis täysin kovettumatonta. Vain laatoilta pyyhkimällä, kostea/nihkeä remonttisotkut pois. Peruspesutarve ilmenee yleensä vasta käytössä- kun sitä emäksellä irrotettavaa ihmis-, ja saippualikaa/rasvalikaa. Tai miedolla hapolla putsattavaa saostumaa alkanut tulla.
        Kysymykset, mitä täällä on, ja milloin laatoitettu jne on ihan normikysymyksiä ainakin minulla kun menen kohteeseen. Vastausten mukaan järkeistän suojautumiseni, ja menetelmät...(piikkauspöly? Mitä joskus sisältääkään... Arat uudenaikaiset pinnat/ mikä muu erityisjuttu tahansa, jne.)
        oikeastaan noita eri asioita tulee kentällä vastaan- oppii kokemuksista, niitä on harvoin oppikirjoissa tms.

        No minä ymmärsin tuon loppusiivouksessa tehtävän peruspesun väärin. Luulin että yks hupa tarkoitetaan sillä viestissään juuri remonttisotkujen poistoa.


      • yks hupa
        tietämätön kirjoitti:

        No minä ymmärsin tuon loppusiivouksessa tehtävän peruspesun väärin. Luulin että yks hupa tarkoitetaan sillä viestissään juuri remonttisotkujen poistoa.

        Okei, jos selkisi kumminkin. Ja sitten- Poisto, eikä pölynsiirto... Remppa-, yms. kohteet kantsii usein "mitätäälläon" kysymykseen vastauksen saatua ottaa hepasuodatinimurilla. Mikäli vastauksessa vilahtelee kosteusvaurioremppa, tai kyseessä on jokin hyvin vanha 1940-1950 luku alakertakohde. Kun haistat naftan, tai karkkimaisen aromaattisen kellarituoksun, suojaa hengitys..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      376
      3481
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      185
      1567
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      66
      1297
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      145
      1162
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      853
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      825
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      116
      794
    8. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      789
    9. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      48
      786
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      782
    Aihe