Kyllä wannabe yrittäjät ihmeissään möhömahoineen kun ei fyrkka riitä kun opeliin!
Taksien autoverovähennys loppuu 1.1.2015
65
814
Vastaukset
- Vanaja
Mitkä ihmeen yrittäjät? Ei taksiautoilijat mitään yrittäjiä ole vaan taksikeskuksen torppareita, hyyryläisiä.
- Revi siitä,
Pönttö! Autoliikkeet ovat jo nyt viritelleet vain takseille uusia tapoja auton hankintaan. Rahoitus 0% korolla, erikoisversioita valmistajan tukemana ja ennen kaikkea leasing, joka aiemmin on ollut takseilta kielletty!
- dsfgtyrjuil8o9
>>leasing, joka aiemmin on ollut takseilta kielletty! >>
Ei ole ollut kielletty, mutta autoveron alennusta ei ole saanut leasing autoon. Tunnen muutamankin autoilijan joka on ajanut pidemmän aikaa vuokra-autolla.
- TsäppäDäppä
Joopajoo. Laihduttaminen alkaa.
- Vanhalla lintalla
Jaa mä en osta enää yhtään autoo, ajetaan vanhalla. Tätähän täällä on toivottu että ajetaan nyt liian hienoilla autoilla. Mitähän pokat sanoo ku ajettaan ikälopulla ikivanhalla lintalla? Nyt poka on varmaan tyytyväinen?
- JuuJuukyllä
Loppuu ainakin hintojen korotuspaineet, että sen puolesta ollaan tietysti tyytyväisiä.
Ja usko pois, meille kelpaa vuoden 2005 Mersu. Kunhan pidät sen vaan siistissä kunnossa. Muistat imuroida ja putsplankata joka päivä. - Vanhalla lintalla
JuuJuukyllä kirjoitti:
Loppuu ainakin hintojen korotuspaineet, että sen puolesta ollaan tietysti tyytyväisiä.
Ja usko pois, meille kelpaa vuoden 2005 Mersu. Kunhan pidät sen vaan siistissä kunnossa. Muistat imuroida ja putsplankata joka päivä.Eihän me nyt niin uudella, kun 2005 mallilla enää pröystäillä. Joku -95 2 miljoonaa ajettu 2 tonnin Volvonlintta, sellasella ainakin minä tulen tolpalle, jätän tän nykyisen privaattiin. Siinä saa poka kaipaamaansa halvan auton kyytiä. :D Tohon ei tarvii ottaa kun pakollinen liikennevakuutus, saadaan se säästö siitä. Loppuu pokan mielistely, sitähän kansa haluaa, perkeles!
- ilonpilaaja
JuuJuukyllä kirjoitti:
Loppuu ainakin hintojen korotuspaineet, että sen puolesta ollaan tietysti tyytyväisiä.
Ja usko pois, meille kelpaa vuoden 2005 Mersu. Kunhan pidät sen vaan siistissä kunnossa. Muistat imuroida ja putsplankata joka päivä.Juu loppuu sen hankintahinnan suhteen korotuspaineet,totta. Tässä tapauksessa se 2005 vuoden Mersu ilman takuita vaatii senverran paljon huoltoa ja korjausta, että saavutettu säästö menee ylläpitoon.
Putsplankkaus ei paljoa auta kun kone tai laatikko sanoo sopimuksen irti.
Sitäpaitsi vakuutukset ja palkat on ylivoimaisesti suurimmat erät joitten takia hintoja korotetaan, joten jollet keksi, kuka mun taksia tulevaisuudessa ajaa nykyisen 9 euron keskipalkan sijaan 4,5 eurolla, niin turha odottaa kovin suuria hintamullistuksia. - mats
ilonpilaaja kirjoitti:
Juu loppuu sen hankintahinnan suhteen korotuspaineet,totta. Tässä tapauksessa se 2005 vuoden Mersu ilman takuita vaatii senverran paljon huoltoa ja korjausta, että saavutettu säästö menee ylläpitoon.
Putsplankkaus ei paljoa auta kun kone tai laatikko sanoo sopimuksen irti.
Sitäpaitsi vakuutukset ja palkat on ylivoimaisesti suurimmat erät joitten takia hintoja korotetaan, joten jollet keksi, kuka mun taksia tulevaisuudessa ajaa nykyisen 9 euron keskipalkan sijaan 4,5 eurolla, niin turha odottaa kovin suuria hintamullistuksia.Oletko ajatellut ajaa ihan ite ajaa? Vakuutuksistakin säästää kaskon osuuden, mikä on aika paljon jos ajaa-05 mesellä. Muutakuin paaliin vaan jos osuu pahasti.
- ilompilaaja
mats kirjoitti:
Oletko ajatellut ajaa ihan ite ajaa? Vakuutuksistakin säästää kaskon osuuden, mikä on aika paljon jos ajaa-05 mesellä. Muutakuin paaliin vaan jos osuu pahasti.
ajan itse nytkin, ajanut jo 25v, mutta sen verran laiska olen, etten viitsi ajaa 380 h /kk
tota "vakuutus säästämistä"en viitti ees kommentoida.
Sen vaan sanon, että jos ala vapautuu, ja sinun kaltaisiasi tulisi uusiksi yrittäjiksi, ei meillä vanhoilla olis hätäpäivääkään :)
- Poka naukkuu
Toyota Versolla tullaan hakemaan !
- Vanhalla lintalla
Versohan on nykyaikaa, vanha käytetty lintta sen pitää olla. Sillä kun mennään eduskuntatalolta hakeen, näkeväthän sit......
Nyt jokaikisen on hankittava alle vanha romu, tietävät sit..... - ghhkllvff
Vanhalla lintalla kirjoitti:
Versohan on nykyaikaa, vanha käytetty lintta sen pitää olla. Sillä kun mennään eduskuntatalolta hakeen, näkeväthän sit......
Nyt jokaikisen on hankittava alle vanha romu, tietävät sit.....Hui kuinka hurja taksarin kosto voi olla?
- ylimielisyys
ghhkllvff kirjoitti:
Hui kuinka hurja taksarin kosto voi olla?
En minä ole nytkään pystynyt uutta laittaan. Ala on niin sairas jo liitonkin taholta. Ei ymmärretä autoilijan etua,kuhan oma edustuspaikka säilyy ja viinavirtaa,,,visioni kävi toteen mitä olen herroille toitottanut. Jästipäät ei virheistä sitten millään opi. Maankattavasta järjestelmästä turha kehuskella lehdessä.
- tässä tulos
ylimielisyys kirjoitti:
En minä ole nytkään pystynyt uutta laittaan. Ala on niin sairas jo liitonkin taholta. Ei ymmärretä autoilijan etua,kuhan oma edustuspaikka säilyy ja viinavirtaa,,,visioni kävi toteen mitä olen herroille toitottanut. Jästipäät ei virheistä sitten millään opi. Maankattavasta järjestelmästä turha kehuskella lehdessä.
Tässä on taas esimerkki siitä mitä tapahtuu kun varastomiehet pääsee leikkii pikkutakkileikkejä koko joukon edusmiehinä. Alkaa edustustilillä suhina käymään ja virtsa nousee päähän.
Niin ylimielistä käytöstä eniten itse autoilijaa kohtaan en ole muualla elämässä tavannut kuin taksiliitossa ja ulakeskuksessa.
Edustajilta katoaa edustettavien tuki, kun eivät edusta mitään muuta kuin itseään siellä. Sen on huomanneet myös virkamiehet ja tehneet omat ratkaisunsa. Tietonsa alasta hekin hommaavat jo suoraan autoilijoilta ohi taksiliiton ja taksikeskusten. - hyvähyvä
tässä tulos kirjoitti:
Tässä on taas esimerkki siitä mitä tapahtuu kun varastomiehet pääsee leikkii pikkutakkileikkejä koko joukon edusmiehinä. Alkaa edustustilillä suhina käymään ja virtsa nousee päähän.
Niin ylimielistä käytöstä eniten itse autoilijaa kohtaan en ole muualla elämässä tavannut kuin taksiliitossa ja ulakeskuksessa.
Edustajilta katoaa edustettavien tuki, kun eivät edusta mitään muuta kuin itseään siellä. Sen on huomanneet myös virkamiehet ja tehneet omat ratkaisunsa. Tietonsa alasta hekin hommaavat jo suoraan autoilijoilta ohi taksiliiton ja taksikeskusten.Just! Hyvin sanottu...
- Väärä tulkinta!
tässä tulos kirjoitti:
Tässä on taas esimerkki siitä mitä tapahtuu kun varastomiehet pääsee leikkii pikkutakkileikkejä koko joukon edusmiehinä. Alkaa edustustilillä suhina käymään ja virtsa nousee päähän.
Niin ylimielistä käytöstä eniten itse autoilijaa kohtaan en ole muualla elämässä tavannut kuin taksiliitossa ja ulakeskuksessa.
Edustajilta katoaa edustettavien tuki, kun eivät edusta mitään muuta kuin itseään siellä. Sen on huomanneet myös virkamiehet ja tehneet omat ratkaisunsa. Tietonsa alasta hekin hommaavat jo suoraan autoilijoilta ohi taksiliiton ja taksikeskusten.Kerro ihmeessä kuka siellä niitä taksien asioita pitäisi hoitaa? Joku alaa täysin tuntematon? Ne alaa tuntemattomat virkamiehet siellä ministeriössäkö olisi vaihtoehto? Nythän näet mitä alaa tuntemattomat suunnittelevat! Itse en ikinä menisi moiseksi edusmieheksi, maksan mielelläni onnettoman kokoisen liiton jäsenmaksun kun sillä rahalla muut hoitaa taksien asioita ja minä voin mennä tolpalle=katettuun pöytään!
- Tulkitsija
Väärä tulkinta! kirjoitti:
Kerro ihmeessä kuka siellä niitä taksien asioita pitäisi hoitaa? Joku alaa täysin tuntematon? Ne alaa tuntemattomat virkamiehet siellä ministeriössäkö olisi vaihtoehto? Nythän näet mitä alaa tuntemattomat suunnittelevat! Itse en ikinä menisi moiseksi edusmieheksi, maksan mielelläni onnettoman kokoisen liiton jäsenmaksun kun sillä rahalla muut hoitaa taksien asioita ja minä voin mennä tolpalle=katettuun pöytään!
Löytyykö tyhmempiä kuin meidän ikioma varastomies? Varastomies/toimitusjohtaja/toimitusjohtaja/puheenjohtaja/taksiliiton edustaja jolla kasvanut ego niin isoksi että LVMn virkamiehiä alkanut suorasta korpeemaan, kelvannee edustajaksi näinkin isolle syyttömälle porukalle, joka joutuu katselemaan vaan sivusta kun paskaa tulee silmille muutaman taksiliiton öykkärin takia.
Toivottavasti virkamiehet ovat ymmärtäneet sulkea päätöksenteosta ulos vaan taksiliiton ja taksikeskukset. Kuskeista suurin osa kuitenkin ihan ok porukkaa. Toisin kuin nämä pikkutakki varastomiehet.
Katettu pöytä, mitähän sekin tarkoittaa? Kuulostaa aivan kuin sen maksaisi taksiautoilijat pikkutakki pelleille taksiliittoon, Sitäkö tarkoitit? - saderty5u67i8o9
Tulkitsija kirjoitti:
Löytyykö tyhmempiä kuin meidän ikioma varastomies? Varastomies/toimitusjohtaja/toimitusjohtaja/puheenjohtaja/taksiliiton edustaja jolla kasvanut ego niin isoksi että LVMn virkamiehiä alkanut suorasta korpeemaan, kelvannee edustajaksi näinkin isolle syyttömälle porukalle, joka joutuu katselemaan vaan sivusta kun paskaa tulee silmille muutaman taksiliiton öykkärin takia.
Toivottavasti virkamiehet ovat ymmärtäneet sulkea päätöksenteosta ulos vaan taksiliiton ja taksikeskukset. Kuskeista suurin osa kuitenkin ihan ok porukkaa. Toisin kuin nämä pikkutakki varastomiehet.
Katettu pöytä, mitähän sekin tarkoittaa? Kuulostaa aivan kuin sen maksaisi taksiautoilijat pikkutakki pelleille taksiliittoon, Sitäkö tarkoitit?Pomoja on haukuttu aina ja kaikkialla, eikä taksiala tee tässäkään suhteessa poikkeusta. Pomona olemisessakin on omat vaikeutensa joita et sinä, eikä kovin moni muukaan osaa ymmärtää kun tästä persperkiivistä näkyy vain aika kapea sektori. Oliskos mahdollista että sillä pomolla on pikkasen laajempi näkökanta alaan? Näkee ehkä jotain sellaista joka ei sinulla ole tullut mieleenkään ja siksi toimii erilailla kun sinä olisit toiminut? Olisitko itse parempi eikä kusi nousisi päähän, eihän?
- Aamutakki akka
saderty5u67i8o9 kirjoitti:
Pomoja on haukuttu aina ja kaikkialla, eikä taksiala tee tässäkään suhteessa poikkeusta. Pomona olemisessakin on omat vaikeutensa joita et sinä, eikä kovin moni muukaan osaa ymmärtää kun tästä persperkiivistä näkyy vain aika kapea sektori. Oliskos mahdollista että sillä pomolla on pikkasen laajempi näkökanta alaan? Näkee ehkä jotain sellaista joka ei sinulla ole tullut mieleenkään ja siksi toimii erilailla kun sinä olisit toiminut? Olisitko itse parempi eikä kusi nousisi päähän, eihän?
Ei helevetti. Säälikäämme pomoja. Ne tietää kaiken kaikesta. Varsinkin pikkutakeissa kulkevia vantaalaisia varastomiehiä. Ja Espoolaisia suojatyöpaikoissa lymyileviä luusereita.
- fegwrthyj6u7il8op9
Aamutakki akka kirjoitti:
Ei helevetti. Säälikäämme pomoja. Ne tietää kaiken kaikesta. Varsinkin pikkutakeissa kulkevia vantaalaisia varastomiehiä. Ja Espoolaisia suojatyöpaikoissa lymyileviä luusereita.
Saatte just sellaiset pomot mitkä ansaitsettekin. Taksialalla jokainen puheenjohtaja ja hallituksen jäsen jokaisessa yhdistyksessä on vaaleilla valittu.
- Tulkitsija
fegwrthyj6u7il8op9 kirjoitti:
Saatte just sellaiset pomot mitkä ansaitsettekin. Taksialalla jokainen puheenjohtaja ja hallituksen jäsen jokaisessa yhdistyksessä on vaaleilla valittu.
Siis taksiyhdistykset/liitto saa sellaiset puheenjohtajat jotka on vaaleilla valittu, niiden kesken jotka kokouksissa käyvät ihmettelemässä menneen maailman henkeä. Ja niitä ei ole paljoa.
Sen ovat viranomaisetkin huomanneet ja hommaavat tietoa huomattavasti ohi liiton ja yhdistysten. Ja tekevät päätökset ohi liittojen, yhdistysten ja taksikeskusten.
Eli siis, olet oikeassa. Taksiyhdistysten kokouksissa äänestäneet ovat saaneet juuri sellaiset pomot, kuin ansaitsevat. Muut eivät.
Säälikäämme pomoja joilla on muutaman hassun eläkeläispapan mandaatti leikkiä "meidän kaikkien" pomoa pikkutakki päällä. Ei ole mitään niin säälittävää kuin taksikeskuksien yms. suojatyö hallinnossa lymyävät turhat johtajat. - Siffra
Tulkitsija kirjoitti:
Siis taksiyhdistykset/liitto saa sellaiset puheenjohtajat jotka on vaaleilla valittu, niiden kesken jotka kokouksissa käyvät ihmettelemässä menneen maailman henkeä. Ja niitä ei ole paljoa.
Sen ovat viranomaisetkin huomanneet ja hommaavat tietoa huomattavasti ohi liiton ja yhdistysten. Ja tekevät päätökset ohi liittojen, yhdistysten ja taksikeskusten.
Eli siis, olet oikeassa. Taksiyhdistysten kokouksissa äänestäneet ovat saaneet juuri sellaiset pomot, kuin ansaitsevat. Muut eivät.
Säälikäämme pomoja joilla on muutaman hassun eläkeläispapan mandaatti leikkiä "meidän kaikkien" pomoa pikkutakki päällä. Ei ole mitään niin säälittävää kuin taksikeskuksien yms. suojatyö hallinnossa lymyävät turhat johtajat.Jos nytten vollotate siitä että asiat on päin perset*ä hoidettu niin kyllä tulee kusi sukkaan jos ala vapautuu. Sitten saatte ihan ite hoitaa hommat
- chicuita
Siffra kirjoitti:
Jos nytten vollotate siitä että asiat on päin perset*ä hoidettu niin kyllä tulee kusi sukkaan jos ala vapautuu. Sitten saatte ihan ite hoitaa hommat
Näitä hommia ei kukaan kaipaa joten älä vaari tärise..
- Ihot umpeen s-tana!
Tulkitsija kirjoitti:
Siis taksiyhdistykset/liitto saa sellaiset puheenjohtajat jotka on vaaleilla valittu, niiden kesken jotka kokouksissa käyvät ihmettelemässä menneen maailman henkeä. Ja niitä ei ole paljoa.
Sen ovat viranomaisetkin huomanneet ja hommaavat tietoa huomattavasti ohi liiton ja yhdistysten. Ja tekevät päätökset ohi liittojen, yhdistysten ja taksikeskusten.
Eli siis, olet oikeassa. Taksiyhdistysten kokouksissa äänestäneet ovat saaneet juuri sellaiset pomot, kuin ansaitsevat. Muut eivät.
Säälikäämme pomoja joilla on muutaman hassun eläkeläispapan mandaatti leikkiä "meidän kaikkien" pomoa pikkutakki päällä. Ei ole mitään niin säälittävää kuin taksikeskuksien yms. suojatyö hallinnossa lymyävät turhat johtajat.Tämä juttusi on niin normaalia täällä, " kukaan ei osaa hoitaa mitään"-tyyliä. Et sinä, eikä kukaan muukaan tuo esiin jutuissaan, kuinka se homma sitten pitäisi hoitaa?? Joten nyt on viimeinen hetki kertoa se paras tapa hoitaa hommat, muussa tapauksessa iho umpeen s-tana!
Kun ala vapautuu, kukas sitten meitä puolustaa? - pikkutakkipomo
Ihot umpeen s-tana! kirjoitti:
Tämä juttusi on niin normaalia täällä, " kukaan ei osaa hoitaa mitään"-tyyliä. Et sinä, eikä kukaan muukaan tuo esiin jutuissaan, kuinka se homma sitten pitäisi hoitaa?? Joten nyt on viimeinen hetki kertoa se paras tapa hoitaa hommat, muussa tapauksessa iho umpeen s-tana!
Kun ala vapautuu, kukas sitten meitä puolustaa?Mistä hommasta puhut?
- Nappeja tauluun
Aamutakki akka kirjoitti:
Ei helevetti. Säälikäämme pomoja. Ne tietää kaiken kaikesta. Varsinkin pikkutakeissa kulkevia vantaalaisia varastomiehiä. Ja Espoolaisia suojatyöpaikoissa lymyileviä luusereita.
Otas nyt ne lääkkeesi. Pidät nenästä kiinni ja kaadat ääntä kohti. Kyllä se kateus ja angsti siitä ohi menee :)
- Zlaatani
Ihot umpeen s-tana! kirjoitti:
Tämä juttusi on niin normaalia täällä, " kukaan ei osaa hoitaa mitään"-tyyliä. Et sinä, eikä kukaan muukaan tuo esiin jutuissaan, kuinka se homma sitten pitäisi hoitaa?? Joten nyt on viimeinen hetki kertoa se paras tapa hoitaa hommat, muussa tapauksessa iho umpeen s-tana!
Kun ala vapautuu, kukas sitten meitä puolustaa?Alan vapautuminen tervehdyttää vaan tätä hommaa. Loppuu toi sunkin turha "kuka meitä puolustaa" höpinä. Hommat hoituu parhaiten kun ministeriö tekee pelisäännöt ja niillä mennään. Jos ei maistu voi keksiä muuta tekemistä.
Ihme pillittäjiä nää taksiliiton ukot. Huomanneet varmaan jääneensä sivuraiteille ikuisten uhkakuvien maalailujen kanssa. Turhia äijiähän ne on aina olleet. Jarruna vaan kehitykselle. - Jo eläkkeellä. :)
Zlaatani kirjoitti:
Alan vapautuminen tervehdyttää vaan tätä hommaa. Loppuu toi sunkin turha "kuka meitä puolustaa" höpinä. Hommat hoituu parhaiten kun ministeriö tekee pelisäännöt ja niillä mennään. Jos ei maistu voi keksiä muuta tekemistä.
Ihme pillittäjiä nää taksiliiton ukot. Huomanneet varmaan jääneensä sivuraiteille ikuisten uhkakuvien maalailujen kanssa. Turhia äijiähän ne on aina olleet. Jarruna vaan kehitykselle.Teille jää temmellykenttä, me "jarrut" jäädään eläkkeelle. Upeaa, että uskosi on luja, pidä toi asenne! Voit tuolla asenteella päästä vielä pitkälle - tai kortistoon.
Muista olla pillittämättä. ;) - loppuslut
Zlaatani kirjoitti:
Alan vapautuminen tervehdyttää vaan tätä hommaa. Loppuu toi sunkin turha "kuka meitä puolustaa" höpinä. Hommat hoituu parhaiten kun ministeriö tekee pelisäännöt ja niillä mennään. Jos ei maistu voi keksiä muuta tekemistä.
Ihme pillittäjiä nää taksiliiton ukot. Huomanneet varmaan jääneensä sivuraiteille ikuisten uhkakuvien maalailujen kanssa. Turhia äijiähän ne on aina olleet. Jarruna vaan kehitykselle.Ilman meitä turhia äijiä ala olisi jo suossa ollut vuosikymmenet. Jarrupalat loppuivat ja ala syöstään suohon vasta vuoden 2016 alusta.
Onnea alalle jääville, ite jään jarruttelemaan eloani eläkkeelle. - qkwehirf
pikkutakkipomo kirjoitti:
Mistä hommasta puhut?
Mistä hommista täällä nyt puhutaan? Taksihommista tietenkin. Ei kai sentään hevosen kengityksestä?
- qwerty30
qkwehirf kirjoitti:
Mistä hommista täällä nyt puhutaan? Taksihommista tietenkin. Ei kai sentään hevosen kengityksestä?
Jaa joo. Taksihommat hoidetaan sillain että viedään asiakkaita paikasta toiseen ja otetaan maksu niiltä. Taidat olla liiton miehiä kun et tuon vertaa ymmärrä alasta. Ehkä parempi vaan kun ministeriö hoitaa tän päätäntä puolen..
- chicuita15
loppuslut kirjoitti:
Ilman meitä turhia äijiä ala olisi jo suossa ollut vuosikymmenet. Jarrupalat loppuivat ja ala syöstään suohon vasta vuoden 2016 alusta.
Onnea alalle jääville, ite jään jarruttelemaan eloani eläkkeelle.Tervemenoa. Ei jäädä kaipaamaan sun saavutuksia.
- Loppuslut
chicuita15 kirjoitti:
Tervemenoa. Ei jäädä kaipaamaan sun saavutuksia.
Ilo on minun puolellani. Te rengit, hakekaa luvat, tiedätte enemmän. Pärjäilkää, älkää silti alkako pillittämään....
- Eläkkeellä jo
qwerty30 kirjoitti:
Jaa joo. Taksihommat hoidetaan sillain että viedään asiakkaita paikasta toiseen ja otetaan maksu niiltä. Taidat olla liiton miehiä kun et tuon vertaa ymmärrä alasta. Ehkä parempi vaan kun ministeriö hoitaa tän päätäntä puolen..
Meillä on keikat jo heitetty. Juu, jatkahan sinä "ministeriön" miehenä, jatkan eläkeläisenä. Työn iloa!:)
- Veeeerojaaah
Hurraaa ! Laitetaan nyt sitten muidenkin alojen työkalut verollepantavaksi !
Mieletön veronlisäys !- Loiseläjien munaus
Olet oikeassa. Mielenkiintoista että hallitus tosiaan näyttää olevan vakain mielin romuttamassa Suomen taksikantaa.
Voi olla tuossa 2016 vuonna ja sen jälkeen hieman vähemmän herkässä hymy kansanedustajilla ja ministereillä kun joku puhkiruostunut lada tulee taksikupu katollaan hakemaan heitä. - dfgtryh657
Loiseläjien munaus kirjoitti:
Olet oikeassa. Mielenkiintoista että hallitus tosiaan näyttää olevan vakain mielin romuttamassa Suomen taksikantaa.
Voi olla tuossa 2016 vuonna ja sen jälkeen hieman vähemmän herkässä hymy kansanedustajilla ja ministereillä kun joku puhkiruostunut lada tulee taksikupu katollaan hakemaan heitä.>> puhkiruostunut lada tulee taksikupu katollaan hakemaan heitä>>
Jos nyt on ollut varaa ostaa 40-50 tonnin auto niin miten se pelivara noin alas vajoaa jos hinta nousee 9600 euroa? Voihan sitä hankkia 20-30 tonnin auton.
- valo yössä
Eipä sillä ole niin suuri vaikutus kun luullaan. Saadakseen täysimääräisen autovero alennnuksen on autoa pidettävä 3 vuotta. Yleensä taksiautoilijat vaihtaa uuteenautoon noin 2 vuoden välein, joissain tapauksissa autolla ajetaan 1 vuosi. esim. pääkaupunki seudun lentokenttä liikenteessä.
- just joo
Tähän ei voi muuta sanoa kuin, ei taida poika tietää mistä puhuu...
- lqädkgn
" Eipä sillä ole niin suuri vaikutus kun luullaan. "
Tällaisella ajattelumallilla värustettu "älykkö" on aina kusetettavissa. Aina kun lisätään jotain maksua "ihan vähän vaan", puolustellaan, että ei ole vaikutusta. Näitä maksuja hivutetaan kaiken aikaa lisää, lisää, lisää, ei ole vaikutusta vai?
Meille se kaikkein tärkjein tuloluontoinen "maksu" ei kuitenkaan nouse likikään samassa suhteessa, kuin nää "ei merkitse mitään" maksut, nimittäin taksa. Jo nyt ajamme samansuuruisia kassoja, kuin kymmenen vuotta sitten, kaikki muut kustannukset ja kustannustaso on noussut moninkertaiseksi. Eihän tällaisella voi olla tulevaisuutta, ei niin sitten millään!
Ite pistän pillit pussiin ensi vuoden lopulla ja luojalle kiitos, olen jo eläkeiässä ja maksanut edes joltisenlaista eläkemaksua. Sillä mennä kituuttelen ihan yhtä vauraasti kuin tulevaisuuden taksi-isännät!
Eihän taksarille tunnu olevan millään mitään vaikutusta, hyvin menee????
Haistakaa p aska koko valtiovalta siteeratakseni erästä edesmennyttä laulajaa. Tänään pitää tuo lause hyvin paikkansa...
- suomalainen kuski
Hei Hurraan-huutajat!
Tähän asti meillä kaikilla on ollut ilo matkustaa hyvillä autoilla ja varmoissa käsissä. Nyt kun vapautusleikki alkaa ja juuri Teidän lapsenne alkavat matkustaa koulukyytejään hyvin ruskettuneiden autoilijoiden ruosteisissa Mazda 626:issa niin huutakaa sittenkin hurraata.
Siitä lähdette pikkujouluihin 99 Citroen Xsara Picassolla porukalla.
Kansanedustajat pääsevät ajamaan kentältä lähijunassa kansan parissa tai sillä Xsaralla/Mazdalla. Sitten alkaa itku huonosta taksikalustosta iltapäivälehdissä.
Minullekin riittää ajohommat kun nykyinen auto on ajettu kilometrit täyteen.
Onnea vaan jatkossa- cdvfgjmk,i.lop
>>
Siitä lähdette pikkujouluihin 99 Citroen Xsara Picassolla porukalla.>>
Jos nyt on ollut varaa ostaa 40 000€ auto niin jatkossa on varaa ostaa 30 000€ auto. Ei tässä nyt mihinkään ysäri citikkaan tarvitse kenenkään taipua. Aikaisemmin on tarvinnut vielä maksaa viimeisen vuoden verot takaisin kun on vaihtanut kahden vuoden välein, eli menetys ei ole edes sitä 9600 euroa vaan 2/3 osaa siitä.
Nyt voi myös katsella vähän ajettuja vuoden parin vanhoja autoja ulkomailta ja vaihtaa vaikka vuoden välein jos huvittaa.
Turhaa hysterian lietsontaa tämä sinun kirjoituksesi. - Homma seis
cdvfgjmk,i.lop kirjoitti:
>>
Siitä lähdette pikkujouluihin 99 Citroen Xsara Picassolla porukalla.>>
Jos nyt on ollut varaa ostaa 40 000€ auto niin jatkossa on varaa ostaa 30 000€ auto. Ei tässä nyt mihinkään ysäri citikkaan tarvitse kenenkään taipua. Aikaisemmin on tarvinnut vielä maksaa viimeisen vuoden verot takaisin kun on vaihtanut kahden vuoden välein, eli menetys ei ole edes sitä 9600 euroa vaan 2/3 osaa siitä.
Nyt voi myös katsella vähän ajettuja vuoden parin vanhoja autoja ulkomailta ja vaihtaa vaikka vuoden välein jos huvittaa.
Turhaa hysterian lietsontaa tämä sinun kirjoituksesi.Kuluissa on pitänyt säästää jo tähänkin asti jo vuosien ajan pärjätäkseen taksialalla. Tulot ei ole nousseet enää vuosiin, menot senkin edestä. Hysteriaa tai ei, veronpoisto tuo kuitenkin kolme vuotta ajavalle isännälle 9600€ lisäkuluja. Ite olen ajattanut autoani eläkeläisenä vieraalla jo vuosien ajan, nettona on jäänyt vuosittain n. kymppitonni vuodessa. Nyt tätä kymppitonnia leikataan 3200€ vuosittain, on aika panna lupa pois ja lopettaa kokonaan, hommalla ei ole enää pientäkään mielekkyyttä, mikäli virkamiesten ehdotelmat hyväksytään eduskunnassa. Onneksi eduskunnassa on joitakin, jotka eivät ehkä äänestä ehdotelmien puolesta. Katsokaas, näitä ehdotelmia on tehty ennenkin, eikä niitä ole sellaisenaan hyväksytty. Toisaalta, meni ehdotukset läpi tai ei, on minulla vihoviimeinen taksiauto menossa. 1 vuosi, kolme kuukautta ja 10 päivää, eli 1.1.2016 en ole enää taksiautoilija. Johan tuota ehti olla alalla 46 vuotta. :D
Paljon onnea jatkajille! - suomalainen kuski
cdvfgjmk,i.lop kirjoitti:
>>
Siitä lähdette pikkujouluihin 99 Citroen Xsara Picassolla porukalla.>>
Jos nyt on ollut varaa ostaa 40 000€ auto niin jatkossa on varaa ostaa 30 000€ auto. Ei tässä nyt mihinkään ysäri citikkaan tarvitse kenenkään taipua. Aikaisemmin on tarvinnut vielä maksaa viimeisen vuoden verot takaisin kun on vaihtanut kahden vuoden välein, eli menetys ei ole edes sitä 9600 euroa vaan 2/3 osaa siitä.
Nyt voi myös katsella vähän ajettuja vuoden parin vanhoja autoja ulkomailta ja vaihtaa vaikka vuoden välein jos huvittaa.
Turhaa hysterian lietsontaa tämä sinun kirjoituksesi.Ymmärrät varmaan, etten tarkoita pelkkää autoa tai sen hintaa. Kun lupia aletaan jakaa näiden kauppakamarien pikkutakkien mieleisesti joka toiselta R-kioskilta kenelle tahansa ( ts. vapaa elinkeino) niin kalusto tulee olemaan lievästi sanoen kirjavaa. Ja taksien luotettavuus yhtä kirjavaa.
Ulkomailla on nähtävänä vapaan taksielinkeinon autokalustoa. Niin toki joku voi yrittää pysyä hyvässä kalustossa. - csvdfbgnhmyju,ilo
suomalainen kuski kirjoitti:
Ymmärrät varmaan, etten tarkoita pelkkää autoa tai sen hintaa. Kun lupia aletaan jakaa näiden kauppakamarien pikkutakkien mieleisesti joka toiselta R-kioskilta kenelle tahansa ( ts. vapaa elinkeino) niin kalusto tulee olemaan lievästi sanoen kirjavaa. Ja taksien luotettavuus yhtä kirjavaa.
Ulkomailla on nähtävänä vapaan taksielinkeinon autokalustoa. Niin toki joku voi yrittää pysyä hyvässä kalustossa.Ketjussa kyllä puhuttiin autoverovähennyksen poistumisesta.
Vapaa elinkeino ei kuitenkaan automaattisesti tarkoita sitä että niitä ärrältä jaeltaisiin. Raskasliikenne on ollut vapaata jo reilut 20 vuotta. Kurssit sielläkin on käytävä ja sen lisäksi vielä asetettava rahallinen pantti elykeskukselle jokaista liikennelupaa vastaan. Ensimmäisessä luvassa panttisumma on 10 000€. Jos taksiluvat vapautetaan niin ei tarvitse kummoinen ennustaja olla kun veikkaan että sama tulee koskemaan taksilupia. Kyllä 2000€ pakollinen kurssi ja 10000€ rahavakuus karsii aika tehokkaasti nämä tonnin corollalla aloittelevat pois. - FIN ihmettelijä
csvdfbgnhmyju,ilo kirjoitti:
Ketjussa kyllä puhuttiin autoverovähennyksen poistumisesta.
Vapaa elinkeino ei kuitenkaan automaattisesti tarkoita sitä että niitä ärrältä jaeltaisiin. Raskasliikenne on ollut vapaata jo reilut 20 vuotta. Kurssit sielläkin on käytävä ja sen lisäksi vielä asetettava rahallinen pantti elykeskukselle jokaista liikennelupaa vastaan. Ensimmäisessä luvassa panttisumma on 10 000€. Jos taksiluvat vapautetaan niin ei tarvitse kummoinen ennustaja olla kun veikkaan että sama tulee koskemaan taksilupia. Kyllä 2000€ pakollinen kurssi ja 10000€ rahavakuus karsii aika tehokkaasti nämä tonnin corollalla aloittelevat pois.Sen verran pakko oikaista, että mitään rahallista panttia ei ole kuorma-autopuolella pakko laittaa. Riittää, kun on varoja riittävästi edes jossain vaiheessa. Eli tilillä on hetkellisesti rahat, ja käytät ne autoon, niin riittää..
Sitä paitsi täällä on nyt vuosi huudettu, että nykyinen malli, jossa ostetaan uusi 70te Mersu kolmen vuoden välein, on absoluuttisesti halvin tapa toimia työautojen kanssa. Kaikki maltillisemmat ratkaisut ovat loppujen lopuksi kalliimpia, huoltojen, korjausten ja seisokkien muodossa. Ja tietysti vaihtoarvo.
Nyt yhtäkkiä täällä onkin yleinen näkemys, että vuoden 1999 Renault Megane onkin se kannattavin vaihtoehto taksiautoksi. Näinhän se ei ole. Halvinta on edelleenkin ostaa se 70te auto. Uutena. Ja kahden tai kolmen vuoden välein vaihtaa se uuteen vastaavaan. Mikään ei siis muutu. Vai luuletteko oikeasti, että entistä hankalemmassa taloustilanteessa tehtäisiin entistä kannattamattomia kauppoja? Ei tosiaan. - asdfvbgnmjhyuik,.o
FIN ihmettelijä kirjoitti:
Sen verran pakko oikaista, että mitään rahallista panttia ei ole kuorma-autopuolella pakko laittaa. Riittää, kun on varoja riittävästi edes jossain vaiheessa. Eli tilillä on hetkellisesti rahat, ja käytät ne autoon, niin riittää..
Sitä paitsi täällä on nyt vuosi huudettu, että nykyinen malli, jossa ostetaan uusi 70te Mersu kolmen vuoden välein, on absoluuttisesti halvin tapa toimia työautojen kanssa. Kaikki maltillisemmat ratkaisut ovat loppujen lopuksi kalliimpia, huoltojen, korjausten ja seisokkien muodossa. Ja tietysti vaihtoarvo.
Nyt yhtäkkiä täällä onkin yleinen näkemys, että vuoden 1999 Renault Megane onkin se kannattavin vaihtoehto taksiautoksi. Näinhän se ei ole. Halvinta on edelleenkin ostaa se 70te auto. Uutena. Ja kahden tai kolmen vuoden välein vaihtaa se uuteen vastaavaan. Mikään ei siis muutu. Vai luuletteko oikeasti, että entistä hankalemmassa taloustilanteessa tehtäisiin entistä kannattamattomia kauppoja? Ei tosiaan.>>Sen verran pakko oikaista, että mitään rahallista panttia ei ole kuorma-autopuolella pakko laittaa. Riittää, kun on varoja riittävästi edes jossain vaiheessa. Eli tilillä on hetkellisesti rahat, ja käytät ne autoon, niin riittää..>>
Sillä, joka on suunnitellut alkavansa tonnin corollalla kultaa vuolemaan ei todellakaan ole pistää sitä 9000€ edes hetkeksi tilille.
Kun itse aikanaan hain kuorma-autoluvat toimitin silloin elylle pankkitakauksen, pankki taas ei takausta persaukisille anna. Kun hain toisen luvan, siihen riitti tilinpäätös joka osoitti riittävän tasevarallisuuden.
Moni taksi taas aloittaa täysin tuulenhuuhtomalla perseellä, eli jos siihen saumaan pitäisi vielä 9000€ nippua elylle väläytellä niin olisi moni autoilijan alku niille sijoilleen.
Itselläni on kolme kuorma-autoa ja yksi taksi ja totuus on että kuorma-autot on ne jotka tuo leivän pöytään. - FIN ihmettelijä
asdfvbgnmjhyuik,.o kirjoitti:
>>Sen verran pakko oikaista, että mitään rahallista panttia ei ole kuorma-autopuolella pakko laittaa. Riittää, kun on varoja riittävästi edes jossain vaiheessa. Eli tilillä on hetkellisesti rahat, ja käytät ne autoon, niin riittää..>>
Sillä, joka on suunnitellut alkavansa tonnin corollalla kultaa vuolemaan ei todellakaan ole pistää sitä 9000€ edes hetkeksi tilille.
Kun itse aikanaan hain kuorma-autoluvat toimitin silloin elylle pankkitakauksen, pankki taas ei takausta persaukisille anna. Kun hain toisen luvan, siihen riitti tilinpäätös joka osoitti riittävän tasevarallisuuden.
Moni taksi taas aloittaa täysin tuulenhuuhtomalla perseellä, eli jos siihen saumaan pitäisi vielä 9000€ nippua elylle väläytellä niin olisi moni autoilijan alku niille sijoilleen.
Itselläni on kolme kuorma-autoa ja yksi taksi ja totuus on että kuorma-autot on ne jotka tuo leivän pöytään.Ellei ole 9000€ laittaa autoon ja liikentoiminnan aloittamiseen, niin sitten on kyllä koko yritystoiminta mahdotonta jo ensimmäisten kuukausien aikana.
Tilanne on vähän sama kuin timpuri, jolla on varaa ostaa ruuvimeisseli, muttei ruuveja. Keikkaa pukkaisi, mutta pelkkää ilmaa kauhomalla ei tiliä tule. - Ei mieltä
asdfvbgnmjhyuik,.o kirjoitti:
>>Sen verran pakko oikaista, että mitään rahallista panttia ei ole kuorma-autopuolella pakko laittaa. Riittää, kun on varoja riittävästi edes jossain vaiheessa. Eli tilillä on hetkellisesti rahat, ja käytät ne autoon, niin riittää..>>
Sillä, joka on suunnitellut alkavansa tonnin corollalla kultaa vuolemaan ei todellakaan ole pistää sitä 9000€ edes hetkeksi tilille.
Kun itse aikanaan hain kuorma-autoluvat toimitin silloin elylle pankkitakauksen, pankki taas ei takausta persaukisille anna. Kun hain toisen luvan, siihen riitti tilinpäätös joka osoitti riittävän tasevarallisuuden.
Moni taksi taas aloittaa täysin tuulenhuuhtomalla perseellä, eli jos siihen saumaan pitäisi vielä 9000€ nippua elylle väläytellä niin olisi moni autoilijan alku niille sijoilleen.
Itselläni on kolme kuorma-autoa ja yksi taksi ja totuus on että kuorma-autot on ne jotka tuo leivän pöytään." Itselläni on kolme kuorma-autoa ja yksi taksi ja totuus on että kuorma-autot on ne jotka tuo leivän pöytään. "
Eihän taksi juurikaan tuota mitään, ellet ole itse puikoissa. Autoveron palautuksen loppumisen jälkeen entistä vähemmän. Kuka enää viittii omia lupia hakea? Aikovat lausuntokierroksen asiapapereiden mukaan jättää taksanvahvistuksen voimaan, eli lupakiintiöt avautuvat, taksat ei. Ei ole mitään mieltä missään enää, joutaa lopettamaan. - Pirkanmaan teekutsut
Homma seis kirjoitti:
Kuluissa on pitänyt säästää jo tähänkin asti jo vuosien ajan pärjätäkseen taksialalla. Tulot ei ole nousseet enää vuosiin, menot senkin edestä. Hysteriaa tai ei, veronpoisto tuo kuitenkin kolme vuotta ajavalle isännälle 9600€ lisäkuluja. Ite olen ajattanut autoani eläkeläisenä vieraalla jo vuosien ajan, nettona on jäänyt vuosittain n. kymppitonni vuodessa. Nyt tätä kymppitonnia leikataan 3200€ vuosittain, on aika panna lupa pois ja lopettaa kokonaan, hommalla ei ole enää pientäkään mielekkyyttä, mikäli virkamiesten ehdotelmat hyväksytään eduskunnassa. Onneksi eduskunnassa on joitakin, jotka eivät ehkä äänestä ehdotelmien puolesta. Katsokaas, näitä ehdotelmia on tehty ennenkin, eikä niitä ole sellaisenaan hyväksytty. Toisaalta, meni ehdotukset läpi tai ei, on minulla vihoviimeinen taksiauto menossa. 1 vuosi, kolme kuukautta ja 10 päivää, eli 1.1.2016 en ole enää taksiautoilija. Johan tuota ehti olla alalla 46 vuotta. :D
Paljon onnea jatkajille!Joo hallitus ei tajua, että verokorotukset aina ajavat ihmiset ahtaammalle.
- Huippuratkaisu?
Ei mieltä kirjoitti:
" Itselläni on kolme kuorma-autoa ja yksi taksi ja totuus on että kuorma-autot on ne jotka tuo leivän pöytään. "
Eihän taksi juurikaan tuota mitään, ellet ole itse puikoissa. Autoveron palautuksen loppumisen jälkeen entistä vähemmän. Kuka enää viittii omia lupia hakea? Aikovat lausuntokierroksen asiapapereiden mukaan jättää taksanvahvistuksen voimaan, eli lupakiintiöt avautuvat, taksat ei. Ei ole mitään mieltä missään enää, joutaa lopettamaan."Kuka enää viittii omia lupia hakea?"
Kun hallituksen kampaviinereillä pöhöttyneet demarit huomaavat että kuljettajien määrä on vähentynyt, he tietenkin säätävät verohelpotuksia halinallemamuillensa ja sitten on poikaa idän ja etelän puikoissa enemmän kuin tarpeeksi.
- Jos kokeilisit TÖITÄ
Ai saata-na :) Ja samana päivänä vanhenee oma ajolupakin, koska ei paljoa "jatko"kurssit kiinnosta. Tämän alan alamäki on synkkä, mutta tarpeellinen. Sieltä sitten tullaan rakentamaan vielä paljon uutta ja hyvääkin.
- foordisti
Tieädätkö mitä Opel maksaa uutena?????? tuskin??
- Sit määkin
Loppuvuodesta tekee premiumit kauppansa, sen jälkeen alkaa ale...
- Pirkka Volkkari
Valvontamaksukin oli noussut kympin ja on nyt tasan sataeuroa vuodessa,aika hyvä nousu prosenteina.
- vanha kommari
no loppuipa tuo verovapaa renkien kusettaminen.
- aja sitä taksia
Se on oikein tolppahomoille: http://keskustelu.suomi24.fi/node/12575810
- Möhömahapomo
Käykö jos ostan taksiin Dacia Duster Diesel 4x4. Pääsette kato halvalla kun mulle jää vielä 40 donaa burgereiden syömiseen.
- KUITATTU
ENSI VUONNA LISÄÄ TAKSAA 10 %
- fakta homma
ja asiakaskato 30%
- Tulin näin en palaa
Kusettaessa saattaa roiskua omiinkin muroihin. Kun päätitte luopua päätöksenteosta yleensäkin yhteiskunnassa ja ajattelitte "markkinoiden hoitavan", niin mitäs nyt sitten pillitätte. Ei se verottaja ole suurin ongelmanne vaan kultaisen vasikan palvonta.
- Epäsuhtaa
"ajattelitte "markkinoiden hoitavan","
Ja
"Ei se verottaja ole suurin ongelmanne vaan kultaisen vasikan palvonta. "
Varma merkki irrationaalisuudesta: Looginen epäsuhta.
- sotesetä
Ei ole tarvetta nostaa taksimaksuja, joista suuren osan maksaa yhteiskunta sairas- ym.kuljetuksina.
Taksien edustaja jo muinoin ilmoitti, että auton hankintahinnalla on vain pieni osa kokonaiskuluista. Kun nyt poistetaan veroetu, sillä ei ole juuri merkitystä nytkään kuten ei aiemminkaan.
Jos jatkossa ostaa vaikkapa diesel Passatin tai Avensiksen MB:n sijaan, kulut veronpalauksen poistumisen jälkeenkään eivät nouse vaan jopa laskevat.
Silloinhan taksoja voidaan nostamisen sijaan laskea.
Taksikuljetukset tulevat Sote uudistuksen vuoksi huimasti lisääntymään, joten ei taksien tulot vähene vaan lisääntyvät nykyisilläkin taksoilla. Tuotto on varmaa kun Kela maksaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.2432638Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin691806- 601664
Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä881650En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin174163190-luvulla maa syöksyi lamaan, ja silloinkin oli syypäinä samat tahot kuin nyt
Laman aiheuttajat olivat demarivetoinen virheellinen finanssipolitiikka, sekä ay-liikkeen taipumattomuus tilanteessa mik1491329Vakava varoitus perussuomalaisista!
Keskustan Annika Saarikolta veret seisauttavaa tekstiä, lukekaa uutinen kokonaisuudessaan, tässä siitä maistiainen: ”Ke2671317- 1731017
Olisitko ihminen minulle. Ihan ihminen vain.
Tiedätkö, että saan kyyneleet silmiini, niin syvästi sinua kaipaan. Meidän välillä on jotain todella syvää, kaunista ja56949Mä olisin niin iloinen
Jos vielä joskus nähtäis.. Ollaanko tulkittu mies toisiamme väärin?. Kumpikin luuli ettei toinen tykkää, vaikka molemmat62857