Työ ei kannata!

syrjäytynytnuori

Sossu maksaa asunnon vuokran, vedet, sähköt, lääkkeet ja saa viellä 480e rahaa käytettäväks ruokaan ja muuhun huvitteluun. Eli ei kannata todellakaan mennä töihin, jos palkka on esim 1500e.

43

324

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kunnon elämää eikä..

      Mutta miten sitä sitten, kun sosiaalihuolto alentaa toimeentulotukeasi 20% tai jopa 40%, niin miten sitä kunnollista elämää niin vähillä rahoilla toteutetaan?

      Mietippä vielä kunnolla, että kyllä se on työtä tehdessä paljon mukavampaa se eläminen, kun on saanut jotain tehdyksi, eikä kukaan ole niitä rahoja sinulta alentamassa jne, että kyllä kannattaa paljon miettiä uudelleen noita tämän hetkisiä aatoksia.

      • pitää osata pelata

        Ei se alenna, Minulta ei ole koskaan alennettu tt tukea. Vaikk aon ollut työhaastatteluja, kun leikkii tyhmää ei ne ota semmoista. Alepalkalla ei kannata mennä.
        Kunnon palkka pitää saada.

        Olen ollut 25 v työtön ja edelleen elän tuilla. Aina tullut täydet.


      • eläkkeellä olen
        pitää osata pelata kirjoitti:

        Ei se alenna, Minulta ei ole koskaan alennettu tt tukea. Vaikk aon ollut työhaastatteluja, kun leikkii tyhmää ei ne ota semmoista. Alepalkalla ei kannata mennä.
        Kunnon palkka pitää saada.

        Olen ollut 25 v työtön ja edelleen elän tuilla. Aina tullut täydet.

        Oletko sitten enää nuori, jos 25 tullut työttömänä täyteen?

        Ja itse en osaa tai tiedä miten näytellä yhtään mitään, joten itse olen saanut näitä alennuksia 2-3 kertaa elämäni aikana, mutta nyt ne ei enää koske minua, kun olen siirtynyt eläkkeelle.


      • 9+9
        pitää osata pelata kirjoitti:

        Ei se alenna, Minulta ei ole koskaan alennettu tt tukea. Vaikk aon ollut työhaastatteluja, kun leikkii tyhmää ei ne ota semmoista. Alepalkalla ei kannata mennä.
        Kunnon palkka pitää saada.

        Olen ollut 25 v työtön ja edelleen elän tuilla. Aina tullut täydet.

        Juuri näin. Tosin enpä tiedä tarvitseeko sitä mitään näytelläkään. Vuoden kun on ollut työttömänä, niin ei sitä enää vahingossa työtä saakaan.


      • eiksje
        eläkkeellä olen kirjoitti:

        Oletko sitten enää nuori, jos 25 tullut työttömänä täyteen?

        Ja itse en osaa tai tiedä miten näytellä yhtään mitään, joten itse olen saanut näitä alennuksia 2-3 kertaa elämäni aikana, mutta nyt ne ei enää koske minua, kun olen siirtynyt eläkkeelle.

        "Ja itse en osaa tai tiedä miten näytellä yhtään mitään"

        No nyt on oikea aika alkaa opettelemaan!


    • köyhyys palstalta

      Tämäkin aloitus taisi tulla tuolta köyhyyspalstalta, että siellä touhuaa nämä seriffit.

      Se vain, jos ei satu löytämään enää, että minne kirjoitus on kadonnut, ja että onko se poistettu tyystin, niin se on tässä huono juttu tässä siirtelyssä.

    • isoUkkonen

      Tää nuori puhuu asiaa, ja osittain ymmärrän häntä ja osittain en. En ole junnu kuten hän enkä myöskään vanhus kuten noi nimimerkit "pitä osata pelata" ja eläkkeellä olen. Olen "semivanha" 38-vuotias reservin alikessu korkeakoulututkinnolla ja hyvällä kielitaidolla sekä matemaattisella älykkyydellä varustettuna.

      No, mun "Nuoruudessa" 2000-luvun alussa olis pitäny ne uraputket saada ja todella väkivaltaisesti kyynärpäillä tyrkkien saada se oma paikka IT-alalta tai kovista piireistä. Mun ikäryhmät (70-luvulla syntyneet) jakautuivat ja parhaat tuttuni pääsivät 4-8 tonnin kuukausipalkoille. Ihan en päässyt kelkkaan mutta pääsin maistamaan mm. ohjelmointia Nokian sisäisissä verkoissa. Nyt oon työtön.

      Noi ylläolevat fabut ovat 50-luvulla syntyneitä ja mun vanhemmat 40-luvulla, heidän aikanaan TYÖTÄ TODELLA oli TARJOLLA jos sitä halusi tehdä ja sai ihan rahaa yltäkylläiseksi palkkana ja se riitti elämiseen. Ymmärrän heitäkin.

      Toi aloittaja junnu on 90-luvulla syntynyt, todennäköisesti armeijan käymätön vätys...voisin haukkua häntä ja hänen ryhdittömyyttään ikuisuuksiin mutta sitten olen tajunnut jotain. ON VARMAAN todella vaikeaa olla 90-luvulla tai 2000-luvulla syntynyt nuori. Nykyään koulukiusaaminen kasvaa, entistä enempi kytätään toisia, entistä enemmän koulumaailmassa rikollisuus kasvaa ja heikommat lyödään maahan.

      Jo se että moni teini-ikäinen selviää aikuiseksi vie usein kaikki mehut, selviää lääkityksellä läpi jonkin koulututkinnon tai pääsee aloittamana työelämässä....tämä on kai nykyään niin raskas prosessi että huonon kotikasvatuksen saaneet junnut kuolevat käsiin sanan varsinaisessa merkityksessä.

      Elämä on junnuille niin raaka paikka että ei ole itsetuntoa mennä tkemään töitä tai uhrautumaan rahan eteen kun sen saa ilmaiseksi. Moni nuori ei edes ymmärrä käsitettä kuinka omalla työllä itseään elätetään. He ovat jo nyt niin stressaantuneita että iloitsevat siitä että selvisivät läpi peruskoulun...

      Surullinen tosiasia on että nuorison laatu on todella heikkoa tänä päivänä, ei ole miestä tai naista ottaa sen suurempia haasteita tai vastuuta elämästään..

      • 17+7

        Toi on niin tuubaa, että elämä olisi yhtään sen kovempaa nykyajan nuorille. Ihan samalla tavalla osa niistä heittäytyy laiskuuttaan tai tyhmyyttään oravanpyörän ympärille ja osa paahtaa menemään hullunkiilto silmissä. Itse olen 35-vuotias ja yliopistosta valmistunut ja ihan vapaaehtoisesti ollut opiskelija/työtön käytännössä koko aikuiselämäni, vaikka kaikki eväät on annettu. Hyvä perhe, johtavassa asemassa oleva isä hyvine suhteineen, koulutus ja kesätyöpaikat. Ei yksinkertaisesti kiinnosta työelämä, jos ei palkka ole sitä luokkaa, että eläkkeelle voi jäädä viimeistään 50-vuotiaana. Ja sellaista palkkaa ei ole toistaiseksi tarjottu.

        Meikäläiseen systeemiin on sisäänrakennettu mahdollisuus valita haluaako tehdä työtä vai haluaako olla työtön. Kenenkään ei ole pakko tehdä jotain paskahommaa henkensä pitimiksi, vaan jokainen voi asettaa ehdot sille omalle työlleen. Toisille riittää 10 €/h ja kiva pomo ja joku toinen ei lähde, jos joutuu aamulla heräämään herätyskellon avulla. Kukin taaplaa tyylillään. Ainut vakio on se, että miten tahansa kukakin valitsee, ei se elintasossa näy juurikaan. Toinen tekee pitkää päivää vuosikausia ja naapuriasunnossa asuu joku joka ei koskaan tee mitään. Kuitenkin kumpikin kantaa samat ruoat S-marketista ja molemmilla on se sukumökki järven rannalla. Missä se ero näkyy? Siinä että se työntekijä käy kalliimmilla lomamatkoilla silloin kun vapaalla on ja se työtön viettää enemmän aikaa siellä mökillään.


      • : )
        17+7 kirjoitti:

        Toi on niin tuubaa, että elämä olisi yhtään sen kovempaa nykyajan nuorille. Ihan samalla tavalla osa niistä heittäytyy laiskuuttaan tai tyhmyyttään oravanpyörän ympärille ja osa paahtaa menemään hullunkiilto silmissä. Itse olen 35-vuotias ja yliopistosta valmistunut ja ihan vapaaehtoisesti ollut opiskelija/työtön käytännössä koko aikuiselämäni, vaikka kaikki eväät on annettu. Hyvä perhe, johtavassa asemassa oleva isä hyvine suhteineen, koulutus ja kesätyöpaikat. Ei yksinkertaisesti kiinnosta työelämä, jos ei palkka ole sitä luokkaa, että eläkkeelle voi jäädä viimeistään 50-vuotiaana. Ja sellaista palkkaa ei ole toistaiseksi tarjottu.

        Meikäläiseen systeemiin on sisäänrakennettu mahdollisuus valita haluaako tehdä työtä vai haluaako olla työtön. Kenenkään ei ole pakko tehdä jotain paskahommaa henkensä pitimiksi, vaan jokainen voi asettaa ehdot sille omalle työlleen. Toisille riittää 10 €/h ja kiva pomo ja joku toinen ei lähde, jos joutuu aamulla heräämään herätyskellon avulla. Kukin taaplaa tyylillään. Ainut vakio on se, että miten tahansa kukakin valitsee, ei se elintasossa näy juurikaan. Toinen tekee pitkää päivää vuosikausia ja naapuriasunnossa asuu joku joka ei koskaan tee mitään. Kuitenkin kumpikin kantaa samat ruoat S-marketista ja molemmilla on se sukumökki järven rannalla. Missä se ero näkyy? Siinä että se työntekijä käy kalliimmilla lomamatkoilla silloin kun vapaalla on ja se työtön viettää enemmän aikaa siellä mökillään.

        Mitenkäs perheesi, erityisesti isäsi, suhtautuu elämäntapaasi?


      • 18+18
        : ) kirjoitti:

        Mitenkäs perheesi, erityisesti isäsi, suhtautuu elämäntapaasi?

        Sanotaanko näin, että tämä puoli elämästäni on keskusteluissa off limits. Taitaa kaikille olla parempi kun ei nosteta kissaa pöydälle, niin ei tarvitse vanhempienkaan ottaa kantaa siihen kuinka mahdollisesti ovat pettyneitä jälkikasvunsa edesottamuksiin. Asiasta ei ole taidettu moneen vuoteen puhua paria lausetta enempää. "Onko ollut mitään hyviä paikkoja auki?" "Eipä niitä oikeastaan". Onhan se kyllä vähän sellainen vieraannuttava tekijä, mutta toisaalta ei olla oltu erityisen läheinen perhe koskaan eikä olla oikeastaan samalla paikkakunnallakaan asuttu sen jälkeen kun lapsuudenkodista muutin. Jokainen on kuitenkin vastuussa vain omasta elämästään.


      • Köyhä&kipeä
        18+18 kirjoitti:

        Sanotaanko näin, että tämä puoli elämästäni on keskusteluissa off limits. Taitaa kaikille olla parempi kun ei nosteta kissaa pöydälle, niin ei tarvitse vanhempienkaan ottaa kantaa siihen kuinka mahdollisesti ovat pettyneitä jälkikasvunsa edesottamuksiin. Asiasta ei ole taidettu moneen vuoteen puhua paria lausetta enempää. "Onko ollut mitään hyviä paikkoja auki?" "Eipä niitä oikeastaan". Onhan se kyllä vähän sellainen vieraannuttava tekijä, mutta toisaalta ei olla oltu erityisen läheinen perhe koskaan eikä olla oikeastaan samalla paikkakunnallakaan asuttu sen jälkeen kun lapsuudenkodista muutin. Jokainen on kuitenkin vastuussa vain omasta elämästään.

        No siinähän odottelet, että perintö rapsahtaa. Kelpaa sitten vietellä eläkepäiviä omassa hienossa talossa, vaikkei ole konsaan työssä raatanut. Keskiluokka on uusi aatelisto. Näin Suomessa 2014.


      • Stubbendaleri
        : ) kirjoitti:

        Mitenkäs perheesi, erityisesti isäsi, suhtautuu elämäntapaasi?

        Isäni on kuollut.


    • Katkeroitunut-Stubb

      Ihan vaan tiedoksi, että sossu ei todelakaan maksa mun 800e vuokraa kokonaan. Siitä menee melkein 200e tuosta sun mainostamasta "480e"-kohdasta.

      • EtäIsukkoinen

        Hei katkeroitunut !

        Missä asut tai millä alueella? Mä asun Helsingissä 00980 alueella ja sossu maksaa mulle 700 euroa asumisesta ja neliöitä vajaa 60, yksin asun.

        Mut mulla on ero alla ja lasten viikonlopputapaamiset, en voi pienempään muuttaa, ooksä ihan yksin ja ilman lapsia ?


      • työssä30v ja yhä
        EtäIsukkoinen kirjoitti:

        Hei katkeroitunut !

        Missä asut tai millä alueella? Mä asun Helsingissä 00980 alueella ja sossu maksaa mulle 700 euroa asumisesta ja neliöitä vajaa 60, yksin asun.

        Mut mulla on ero alla ja lasten viikonlopputapaamiset, en voi pienempään muuttaa, ooksä ihan yksin ja ilman lapsia ?

        On meillä työssäkäyvillä paljon loisia. Huhhuh.


      • mietippätätä
        EtäIsukkoinen kirjoitti:

        Hei katkeroitunut !

        Missä asut tai millä alueella? Mä asun Helsingissä 00980 alueella ja sossu maksaa mulle 700 euroa asumisesta ja neliöitä vajaa 60, yksin asun.

        Mut mulla on ero alla ja lasten viikonlopputapaamiset, en voi pienempään muuttaa, ooksä ihan yksin ja ilman lapsia ?

        Entä kun lapset täysikäisiä ja sulla eläkeikä. Pieni on eläke joudut pian asunnottomien asuntolaan asumaan. Eläkekertymä 0e.


      • Mikä eläke?
        mietippätätä kirjoitti:

        Entä kun lapset täysikäisiä ja sulla eläkeikä. Pieni on eläke joudut pian asunnottomien asuntolaan asumaan. Eläkekertymä 0e.

        Siinä vaiheessa kun mulla on eläkeikä täynnä on hyvä, jos saadaan kansaneläkkeen eli toimeentulotuen verran. Fiksumpaa olla maksamatta muiden eläkkeitä nyt kun ei kuitenkaan tule saamaan omiaan takaisin. Sitä paitsi vaikeampaa se eläkkeelle siirtyminen on niille, joilla talous romahtaa palkan muuttuessa toimeentulotuen tasoiseksi eläkkeeksi. Meillä pummeilla mikään ei muutu paitsi titteli ja se, ettei enää tarvitse ilmoittautua säännöllisesti valvontakoneistolle.


      • Katkeroitunut-Stubb
        työssä30v ja yhä kirjoitti:

        On meillä työssäkäyvillä paljon loisia. Huhhuh.

        Mikä loinen mä sinulle olen kun eivät anna mun tehdä työtä terveysongelmien takia?


      • 1=1
        mietippätätä kirjoitti:

        Entä kun lapset täysikäisiä ja sulla eläkeikä. Pieni on eläke joudut pian asunnottomien asuntolaan asumaan. Eläkekertymä 0e.

        Ei sossupummin tulot putoa, kun siirtyy eläkkeelle. Samat tuet juoksee, voi saada vielä jotain vanhusapua lisäksi!


    • toinenloinen
    • 480?

      Pääkaupunkilaisenako puhut?
      Voi olla, että pääkaupunkiseudun vuokrien takia, tuosta 1500:sta ei jää mitään käteen.
      Mutta muualla kyllä. Pienellä veroprosentilla, pienellä vuokralla, käteen jää huimasti paljon enemmän kuin 480.

      Muuten, onko se toimeentulotuki yksinäiselle laskettu niin, että käytettävissä asumiskulujen jälkeen pitäisi olla 480 euroa nykyään. En ole sossun asiakas, olen työmarkkinatuella ja asumistuella muualla kuin pks, käteen jää ilman siis toimeentulotukia paljon alle tuon 480 e:n. Ehkä mun pitäs mennä se puuttuva osuus hakemaan sieltä sossusta. Kun tässä tuntuu, että rahat on loppu kahdessa viikossa!

      • fdsfd

        näin juuri, mutta muista tyhjentää tilit ja säästöt pois.

        Sossu haluaa tiliotteet ja selvityksen omaisuudestasi. Rahat vaan ulos tililtä ja tyynyn alle


    • toinen näkemys

      No kyllä minun laskemillani kannattaa käydä töissä. Kun saat -20% ja sitten -40% niin käteen jäävä summa on kyllä ihan onneton. Orjatöistä kannattaa kieltäytyä, mutta ei minimipalkkojen töistä.

    • Maroolofi

      Ei sitä alennusta enää nykyään käytetä. Ei kukaan huvikseen elä pelkän toimeentulotuen varassa, on se niin pieni täysmääräisenäkin.

    • kjhytriwnsvbv

      Minä nuori 54 vuotias, jäin eläkkeelle loppukeväästä, nyt elämä on parhaimmillaan.
      Sääliksi käy työttömiä, joita kohdellaan kuin alinta orjakastia.

      • pettynyt nuori

        Joo ja ymmärrät varmaan nyt miksi moni nuori ei arvosta valtiotamme yhtään kun häntä kohdellaan tylysti.


    • 325235232

      Täältä ilmoittautuu yksi loinen myös. Itse maksatin soskulla/kelalla itselleni omistusasunnon. Se miten tämä onnistuu jääköön kaikkien mietittäväksi. ;) 15vuotta siihen meni ja nyt mulla 165k arvoinen kämppä helsingissä.

      • Tuttujuttu?

        "case jossa mamu on ollut säännöllisesti toimeentulotuen asiakkaana kymmenen vuotta on pari vuotta ilman tukea ja hankkii sen aikana 210.000€ asunnon (30k€ lainaa, 180k€ omaa rahaa) ja auton. Hakee uudelleen toimeentulotukea ja peittelee omaisuuttaan.

        Voisi luulla, että verottajakin olisi kiinnostunut, tai poliisi ?"

        Juttu oli kerrottu täälä mutta sossu poisti sen:
        http://www.sosiaaliportti.fi/fi-FI/konsultointi/kysymykset_ja_vastaukset/kysymysarkisto/kysymyksia-ja-vastauksia-konsultointipalvelu/toimeentulotuen-myontaminen-ja-asiakkaan-omaisuus

        oli ilmeisesti liian kuumaa kamaa?


    • tiedäntiedän

      Minun kannatti käydä töissä monet pitkät vuodet 17-vuotiaasta lähtien. Alussa oli palkka pieni ja elämä köyhää. Mutta nyt on hyvä eläke, parempi kuin joidenkin palkka.

      Nuorena jaksoi mitä vain. Ei juolahtanut mieleen, ettei työ maittaisi tai ettei se olisi justiin "mun juttu". Vaikka aina ei ollut helppoa. Kokonaisuus kuitenkin kannatti.

      Mieluummin nyt porskuttelen kunnon eläkkeellä, kuin eläisin koko ikäni minimitoimeentulon ja tukien varassa.

      • 10+2

        Et ota nyt huomioon sitä, että tämän päivän 3-kymppiset eivät tule koskaan teikäläisten ökyeläkkeitä saamaan. Tehän ette myöskään niitä ole itse maksaneet, vaan nyt työssä käyvät 3-kymppiset maksavat ne. Meidän eläkejärjestelmä on vain 20-prosenttisesti rahastoiva. Tarkoittaa sitä, että 20% tänään maksettavista eläkkeistä on pantu talteen aikaisempien vuosien eläkemaksuista ja 80% otetaan suoraan tulonsiirtona tänään maksettavista palkoista. Sen takia nykyään eläkemaksut ovat jo n. 1/4 palkkasummasta kun joskus 1970-luvulla ne olivat 5%.

        Tuo viisi prosenttia riitti hyvin kun maksava ikäluokka (=suuret ikäluokat) oli huomattavasti eläkkeensaajaikäluokkaa suurempi ja eläkkeensaajien saamat eläkkeet olivat pieniä. Joku 1920luvulla syntynyt pysyi hädin tuskin hengissä eläkkeellään ja sitä eläkettä maksamassa oli 10 työntekijää. Nyt tilanne on päälaellaan. Suuret riistäjäikäluokat ovat isompia kuin työssäkäyvät ikäluokat ja ovat itsekkäästi neuvotelleet itselleen jättieläkkeet. Eläkkeet ovat normiduunareillakin samaa luokkaa kuin työssäkäyvien palkat. Ja nyt vielä samat itsekkäät ikäluokat neuvottelevat nuoremmille polville huonommat eläke-edut kuin mitä heillä itsellään on. Todelliset vastuunkantajat olisivat tehneet eläkepäätökset jo 20 vuotta sitten, mutta eivät nämä velliperseet. Päinvastoin neuvoteltiin vuosikymmeneksi superkarttuma, että saatiin suurten ikäluokkien jättikokoiselle virkamiesarmeijalle keinotekoisesti korotetut eläkkeet ja sitten purettiin se nyt kun tämä vellipersesukupolvi on jo eläkkeellä.

        Ei tarvitse miettiä mikä se todellinen pullamössösukupolvi on. Se ei ole se sodan käynyt, mutta ei se kyllä ole tämä isiensä synneistä kärsiväkään.


    • Työ & Terveys

      Ei työ tosissaan kannatakaan, mut kiva tehä jotain.

      • eläkkeelle

        Mää haluaisin kuulla ne keinot millä pääsee eläkkeelle ennen aikojaan, rupee pikkuhiljaa kyllästyttään ja tressaan toi työnteko


      • Kuponkielämää
        eläkkeelle kirjoitti:

        Mää haluaisin kuulla ne keinot millä pääsee eläkkeelle ennen aikojaan, rupee pikkuhiljaa kyllästyttään ja tressaan toi työnteko

        Arvaat 37 numerosta 7 oikein -konsti?


    • häh...¤#%?????

      480e vuokran ym jälkeen, miten on mahdollista ja missä päin suomessa???

      • lndflkndf

        On mahdollista koska toimeentulotukilaki määrää, että asumiskustannusten jälkeen on jäätävä nettona käteen perusosan verran tai muuten ei ihmisarvoinen elämä onnistu. Ja toimii ihan joka puolella missä Suomen laki on voimassa.


    • Tosi on

      Ja jos on lapsia joutuu maksamaan elatusmaksuja jos menee töihin, ei kannata.

      • Tosi kuin vesi

        Joo onhan se ihan perseestä, että lapsistaan pitää pitää huolta. Tai siis ei pidä, mutta silloin on oltava työttömänä. Kokoomuslaiset jupit olkoon lapsettomia ja maksakoon paremman väen lisääntyminen.


    • -40% 288e/kk

      > Sossu maksaa asunnon vuokran, vedet, sähköt, lääkkeet ja saa viellä 480e rahaa käytettäväks ruokaan ja muuhun huvitteluun. Eli ei kannata todellakaan mennä töihin, jos palkka on esim 1500e. <

      Ne pistää sen kannattaan, sillä että jollet suostu menemään PAKKO-ORJA-TYPpihommin niin tuet lähtee.

      Laskeppas kuinka pitkään selviät sillä -40%? eli n. 288 e/kk?

      • syrjäytynytnuori

        Sitten täytyy mennä lääkäriin valittamaan vaikka masennuksesta niin pääsen työkyvyttömyyseläkkeelle. Orjatöihin en mene.


    • oikea analuusi

      Olet oikeassa. Elä pilaa elämää työllä.

      Töitä tekee tyhmät ja ne jotka töistä nauttii joita on harvassa.

    • Helpompaa tää työ

      Miettikää mitä muuta etuja on työntekijällä:

      *Kertyy eläke
      *Kertyy palkallista lomaa
      *On työterveydenhuollon piirissä
      *Saa usein työnantajan puolesta oikeuden käydä liikuntasalivuoroilla
      *Saa sosiaalista statusta
      *Saa lisäksi vähintään saman määrän kuukaudessa rahaa

      • lökmfsdlöfs

        *Kertyy eläke
        Kiva kun joku vielä uskoo tuohon pyramidihuijaukseen.

        *Kertyy palkallista lomaa
        Ihanko tosissasi perustelet työssäkäymisen mielekkyyttä lomalla? Siis kerrot työttömälle, että kannattaa mennä töihin koska sitten saa vapaata.

        *On työterveydenhuollon piirissä
        Tämä on ihan hyvä etu. Toisaalta työttömällä on aikaa tarvittaessa tuhlata myös julkisen puolella ja saa halutessaan ihan riittävät terveydenhuollon palvelut. Nuoria tämä ei sitä paitsi kovin paljon edes kosketa.

        *Saa usein työnantajan puolesta oikeuden käydä liikuntasalivuoroilla
        Ja usein ei saa. Sitä paitsi jos nyt ihan rehellisiä ollaan, niin eiköhän työttömällä ole huomattavasti paremmat liikuntamahdollisuudet kuin työssäkäyvällä. Tosiasiassa liikuntaharrastusta ei niinkään vähennä fasiliteettien puute, vaan se ettei ole aikaa ja energiaa enää lähteä raskaan työpäivän jälkeen kuntoilemaan. Työtön sen sijaan jaksaa vaikka vetäistä lenkin aamupäivällä ja käydä vielä kuntosalilla illalla, jos niikseen tulee. Välissä voi ottaa palauttavat päiväunet kun duunari raataa.

        *Saa sosiaalista statusta
        Asennekysymys. Jos ei paljon välitä muiden mielipiteistä tai tulee esim. köyhälistön parista tai sosialistisesta taustasta, niin työttömänä see melkein paremman statuksen. Nimittäin uhristatuksen. Voi voi kun se on nykyään niin vaikeaa ja tämä elämä on mennyt ihan mahdottomaksi!

        *Saa lisäksi vähintään saman määrän kuukaudessa rahaa
        Itse olen laskenut, että korvaukset vapaus lisävapaa-aika on arvoltaan n. 2500 euroa nettona. Sen verran on työstä saatava, että harkitsen työpaikkaan hakemista. Ei mikään mahdoton palkka tietenkään, mutta laittaa asioita perspektiiviin. Työttömänä on aika kivaa kuitenkin.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2501
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1980
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1958
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1766
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe