Yksi kirkko käytti painostusta.

Yksi mikrosiru

Minulla oli sisällä vanhoja traumoja, jotka välillä aktivoitui. Eli olin masentunut ja en jaksanut tavata ihmisiä. Jotkut ihmiset jankutti jatkuvasti ole iloinen. Ei sen nyt niin mene. Jankutus vain lisäsi huonoa oloa..

4

77

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mikä kirkko oli kyseessä?

    • Usko, toivo, rakkaus

      Minkälaista painostusta? Väitteesi on irrallinen.
      Oletko tottunut saamaan haluamasi? Entä mitä menit kirkosta hakemaan?
      Oletko esiintyntyt uskovana, kun sinua kehoitettiin iloitsemaan?

      Monta kysymystä tulee mieleen. Herännyt kristitty eli uudestisyntynyt henkilö kyllä iloitsee, ei itsestään, vaan Jeesuksen uhrista. Hän kuoli puolestasi, minunkin puolesta.
      Katse on silloin pois itsestä, uskon alkajaan ja pelastajaan Jeesukseen.

      Masennus tulee, kun tuijottaa vaikeuksiaan. Tai ellei itse yritä nousta ns. tolpilleen.
      Tiedän, koska olen ollut masentunut. Pakotin itseni ulos ja toimimaan.
      Toisilta en pakottamista huomannut. Kerroin tilanteestani ja sekin helpotti. Häpeä poistui hiljalleen.
      Sinulle sanoisin, ole avoin ja rehellinen itsellesikin. Olemme jokainen Jumalalle tärkeitä ja yhtä arvokkaita. Jokaiselle on myös tehtävä varattuna. Voi olla vaikka ystävä muille tai auttava käsi.
      Niin kerää itselleen hiljaista rikkautta. Raha ei sille pärjää. Sisäinen ilo ja rauha sydämessä tulee Herran Jeesuksen seurassa. Lue Raamattua ja kuuntele hyvää opetusta radio Deistä, netissä sansan sivuilta.

      • 20+7

        päädyit sitten syyllistämään avaajaa?
        Hienoa toimintaa, eiköhän apua masennukseen kannata hakea jostain aivan muualta kuin kirkosta ja tuollaisten "rakastavien" uskovaisten piiristä. Muutenkin, väkivaltaisesti tapetusta mielikuvitushahmosta iloitseminen kuulostaa hivenen... oudolta.


    • Usko tai muuten...

      Uusi Uskonto ja Piilotettu Uhkailu tehokeinona (Seuraamus-AssErtio)

      Seuraamus-AssErtio (SA) on tiukka kannanotto, jolla ilmaistaan selkeästi, mitä tulee tapahtumaan, mikäli Ei Toivottu Käyttäytyminen (ETK) edelleen jatkuu, esimerkiksi Uusia Ajattelumalleja ei haluta ottaa vapaaehtoisesti vastaan"

      Seuraamusassertiota käytettäessä tulee huolehtia kahdesta asiasta.

      1. Se millä uhataan, tulee olla oikeassa oikeassa suhteessa tapahtuneeseen ja
      2. Pitää olla valmis myös toteuttamaan uhkauksensa.

      Kun nämä kaksi perusvaatimusta ovat kohdallaan, Seuraamusassertio on hyvä työväline Vaikeissa Tilanteissa (VT).
      Ilmaisemalla suoraan mahdolliset seuraamukset annetaan toiselle osapuolelle vielä mahdollisuus muuttaa toimintaansa.

      SeuraamusAssertion käyttämistä neuvottelutilanteissa on syytä harkita tarkoin. Hankalissa Tilanteissa, kuten Uuden Uskonnon arvostelijoiden kohdalla se voi olla varsin tehokas.

      Toinen osapuoli on saatava uskomaan, että sanottu pitää paikkaansa eikä ole vain Uhkailua.
      Esimerkki:

      "Kun en pyynnöistä huolimatta saa sinulta selkeätä vastauksia kysymyksiini, joudun toimimaan niin kuin itse parhaaksi näen.
      Se ei välttämättä ole sinun kannaltasi paras mahdollien ratkaisu..."

      Lähde: Neuro-Ottelijan vuorovaikutustaidot, Huhtinen Pirkko, s. 65-66.
      http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=9529952600

      Uuden Uskonnon potentiaalisten uhrien suojauksen murtamisohjeet
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/12459821

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      3228
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2141
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2061
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1915
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe