Seat Leon kulutuksia tankkaus.com sivulta

nippondenso

Merkki
Malli Vuosimalli Moottorin koko / teho Polttoaine Kulutus Lisätiedot
SEAT Leon 2013 1.6 / 75 Diesel 5.06 0
SEAT Leon 2012 2.0 / 0 Diesel 6.52 0
SEAT Leon 2011 2.0 / 125 Diesel 6.13 0
SEAT Leon 2010 1.6 / 77 Diesel 5.00 0
SEAT Leon 2010 1.96 / 125 Diesel 5.88 0
SEAT Leon 2010 1.9 / 77 Diesel 5.33 0

Auris hybridin kulutuksia tankkaus.com sivulta


Toyota Auris 2014 1.8 / 100 95E10 5.86 0
Toyota Auris 2014 1.8 / 68 95E10 4.74 0
Toyota Auris 2013 1.8 / 73 95E10 5.04 Hybrid Comfort, kulut 31.1.2014 -> (14 tankkausta, 8299 km) 0
Toyota Auris 2013 1.8 / 0 95E10 5.49 0
Toyota Auris 2012 1.8 / 73 95E10 4.79 Toyota Auris HSD..2012 0
Toyota Auris 2010 1.8 / 108 95E10 6.43 108kW/6400, 180Nm/4000 Renkaat: 205/55-16 0
Toyota Auris 2012 1.8 / 0 95E10 5.57

Ja nämä on oikean elämän kulutuksia ! Aurista ei myöskään rasita diesel vero!
Kummassakohan mahtaa olla hyötysuhde parempi ? Kun auris kulkee 11% vähemmän energiaa sisältävällä 95E10 bensiinillä!

36

367

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • peukkua pukkaa

      Kun et torvelo muistanut peukuttaa älynjätöstäsi, niin minä annoin peukun, koska harvinaisen vähän olit saanut kirjoitusvirheitä tekeleeseesi.
      Ei hitto, olithan sen peukun antanutkin.

    • Usko jo

      Ihan oikeassa testissä jossa ajettiin SAMA lenkki SAMALLA nopeudella Seat vei vähemmän polttoainetta.

      Itse en kehtaisi edes ajaa tuommoisella Auriksen romulla.

    • ttwtwt

      Bensakoneella Leonia ei kuitenkaan sovi ostaa, TSI hajoaa alle 100 000km ja mahdolliset bensasäästöt Aurikseen verrattuna menevät sitten siinä.

      • Seatx5

        Miksihän ei sopisi ostaa? Edellisellä Seatin TSI-autolla ajoimme 190 000km ilman murheita.

        PS on meillä ollut Toyotiakin, ja pajalle oli asiaa useammin kuin yhdelläkään Seatilla. Ei pidä yleistää asioita, varsinkaan, jos ei ole kokemusta oikeassa elämässä.


    • viisain

      Kova rengasmelu laskee kulutusta, mukavampia ajella 70kmh ilman korvatulppia.

    • Autoemocion

      Oikeassa elämässä ajamme erilaisilla nopeuksilla, kuten olen tojotistien hidastelusta huomannut (useasti tientukko MOT). Noilla kulutuslukemilla ei siis tee vielä mitään.

      Otetaan esimerkiksi automaattiauto, joka kulkee kolmatta sataa ja kiihtyy alle 10 s 0-100km/h samalla kulutuksen tulee olla seka-ajossa alle 5,0l/100km ja keskinopeuden ollessa n. 65km/h, mikä vastaa reipasta mäkistä pikitie ajoa kaupunkiajon jälkeen.

      Auton hinta saa olla uutena kokonaisuudessaan 22000e varustein (talvipyörät aluvanteilla, lohkolämmitin ja väri sisältyy tähän. Takakontin koko vähintään 550 litraa ja reilu jalkatila takana matkustaville.

      Toyotallahan tämä ei onnistu millään mallilla, kun em. arvot eivät toteudu millään Toyotan mallilla MOT

      Hinnanerotuksen (n.10 000e) Hybridi Aurikseen saa sitten laittaa bensan hintaan. Bensaa meillä päin saa 6250 litraa tuolla 10ke summalla, jolla meidän autolla ajaa n. 100 000km, jota sitten joudut noilla em. "auriksilla" jahtaamaan tilanteesta 0km-autokaupasta autot otettuina jo heti uutuuttaan.

      Tässäpä tätä reaalimaailman oikeaa "kulutusta" poikaselle, joka ei näe metsää puilta, vai mitä nippondenso?

      • Mitä helvettiä mahdat selittää?

        Kyllä se nyt otta Petteri pojalla koville, kun Toyota kulkee bensiinillä samalla ellei pienemmällä kulutuksella Dielsel leon vaikka painoa on 114kg enemmän!


      • Matemaagikko
        nippondenso kirjoitti:

        Mitä helvettiä mahdat selittää?

        Kyllä se nyt otta Petteri pojalla koville, kun Toyota kulkee bensiinillä samalla ellei pienemmällä kulutuksella Dielsel leon vaikka painoa on 114kg enemmän!

        Tämä herrasmies yrittää kohteliaasti selittää sinulle että sun luvut ovat vaillinaiset ja harhaanjohtavat.

        Ensiksikin lukujesi mukaan

        Seat keskikulutus = 5,6 l/100km --> kustannukset 8,17 €/100 km
        Tojo keskikulutus 5,4 l/100km --> kustannukset 8,73 €/100 km

        Seat 1.6 TDi 105 hv Reference 22.500€
        Tojo Auris hybrid 28.300€

        Hintaero 5.800€. Tällä määrällä rahaa Seat-kuski ajaa 70.900 km.

        Suomeksi sanottuna Sillä hinnalla, jolla Auris hybrid kuski saa autonsa ulos liikkeestä, Seat-kuski on ostanut autonsa ja dieselit 70.900 km ajoon.

        Siitä eteenpäin (ajomäärä 30.000km) Seat kuski kuluttaa polttoaineeseen 167 € vähemmän joka vuosi.

        Nämä laskettuna denson ilmoittamilla todellisilla kulutuksilla.

        Jos esimerkiksi Seatilla / Tojolla ajaa 10v 30.000 km/vuosi niin hankintahinta polttoainekulut.

        Tojo noin 54.500€
        Seat noin 47.000€

        Tuohon kun lisää huoltokulut....


      • Matemaagikko
        Matemaagikko kirjoitti:

        Tämä herrasmies yrittää kohteliaasti selittää sinulle että sun luvut ovat vaillinaiset ja harhaanjohtavat.

        Ensiksikin lukujesi mukaan

        Seat keskikulutus = 5,6 l/100km --> kustannukset 8,17 €/100 km
        Tojo keskikulutus 5,4 l/100km --> kustannukset 8,73 €/100 km

        Seat 1.6 TDi 105 hv Reference 22.500€
        Tojo Auris hybrid 28.300€

        Hintaero 5.800€. Tällä määrällä rahaa Seat-kuski ajaa 70.900 km.

        Suomeksi sanottuna Sillä hinnalla, jolla Auris hybrid kuski saa autonsa ulos liikkeestä, Seat-kuski on ostanut autonsa ja dieselit 70.900 km ajoon.

        Siitä eteenpäin (ajomäärä 30.000km) Seat kuski kuluttaa polttoaineeseen 167 € vähemmän joka vuosi.

        Nämä laskettuna denson ilmoittamilla todellisilla kulutuksilla.

        Jos esimerkiksi Seatilla / Tojolla ajaa 10v 30.000 km/vuosi niin hankintahinta polttoainekulut.

        Tojo noin 54.500€
        Seat noin 47.000€

        Tuohon kun lisää huoltokulut....

        Sori, edelliseen unohtui viittaus lähdetietoihin litrahintojen osalta. Käytin polttoaine.netin tämän hetkisiä keskiarvoja Uudellamaalla:

        Di 1,445
        9E5 1,611


      • 11+1
        Matemaagikko kirjoitti:

        Tämä herrasmies yrittää kohteliaasti selittää sinulle että sun luvut ovat vaillinaiset ja harhaanjohtavat.

        Ensiksikin lukujesi mukaan

        Seat keskikulutus = 5,6 l/100km --> kustannukset 8,17 €/100 km
        Tojo keskikulutus 5,4 l/100km --> kustannukset 8,73 €/100 km

        Seat 1.6 TDi 105 hv Reference 22.500€
        Tojo Auris hybrid 28.300€

        Hintaero 5.800€. Tällä määrällä rahaa Seat-kuski ajaa 70.900 km.

        Suomeksi sanottuna Sillä hinnalla, jolla Auris hybrid kuski saa autonsa ulos liikkeestä, Seat-kuski on ostanut autonsa ja dieselit 70.900 km ajoon.

        Siitä eteenpäin (ajomäärä 30.000km) Seat kuski kuluttaa polttoaineeseen 167 € vähemmän joka vuosi.

        Nämä laskettuna denson ilmoittamilla todellisilla kulutuksilla.

        Jos esimerkiksi Seatilla / Tojolla ajaa 10v 30.000 km/vuosi niin hankintahinta polttoainekulut.

        Tojo noin 54.500€
        Seat noin 47.000€

        Tuohon kun lisää huoltokulut....

        No muttakun, ihän Nippondeeku nyt miutään tuommoista asiaa halunnut tuoda esille, vaan vain sen että Auris kuluttaa vähemmän!

        Kaikki muut tuommoiset laskelmat ovat ihan hupun puppua ja aivan turhaa pilkunnusmista!


      • Matemaagikko kirjoitti:

        Tämä herrasmies yrittää kohteliaasti selittää sinulle että sun luvut ovat vaillinaiset ja harhaanjohtavat.

        Ensiksikin lukujesi mukaan

        Seat keskikulutus = 5,6 l/100km --> kustannukset 8,17 €/100 km
        Tojo keskikulutus 5,4 l/100km --> kustannukset 8,73 €/100 km

        Seat 1.6 TDi 105 hv Reference 22.500€
        Tojo Auris hybrid 28.300€

        Hintaero 5.800€. Tällä määrällä rahaa Seat-kuski ajaa 70.900 km.

        Suomeksi sanottuna Sillä hinnalla, jolla Auris hybrid kuski saa autonsa ulos liikkeestä, Seat-kuski on ostanut autonsa ja dieselit 70.900 km ajoon.

        Siitä eteenpäin (ajomäärä 30.000km) Seat kuski kuluttaa polttoaineeseen 167 € vähemmän joka vuosi.

        Nämä laskettuna denson ilmoittamilla todellisilla kulutuksilla.

        Jos esimerkiksi Seatilla / Tojolla ajaa 10v 30.000 km/vuosi niin hankintahinta polttoainekulut.

        Tojo noin 54.500€
        Seat noin 47.000€

        Tuohon kun lisää huoltokulut....

        Minne jäi 381€/vuosi D vero ja korkeampi perusvero
        10vuoden aikana maksat diesel veroa 3810€
        Vakuutus on 200€ vuodessa suurempi 10x200'=2000€
        Pelkästään näistä maksuista tulee Seatin omistajalle 5810€ lisä maksu 10v aikana!

        Että näin nyt hinta ero 10€ Toyotan hyväksi!


      • Tojon tilannut
        Matemaagikko kirjoitti:

        Tämä herrasmies yrittää kohteliaasti selittää sinulle että sun luvut ovat vaillinaiset ja harhaanjohtavat.

        Ensiksikin lukujesi mukaan

        Seat keskikulutus = 5,6 l/100km --> kustannukset 8,17 €/100 km
        Tojo keskikulutus 5,4 l/100km --> kustannukset 8,73 €/100 km

        Seat 1.6 TDi 105 hv Reference 22.500€
        Tojo Auris hybrid 28.300€

        Hintaero 5.800€. Tällä määrällä rahaa Seat-kuski ajaa 70.900 km.

        Suomeksi sanottuna Sillä hinnalla, jolla Auris hybrid kuski saa autonsa ulos liikkeestä, Seat-kuski on ostanut autonsa ja dieselit 70.900 km ajoon.

        Siitä eteenpäin (ajomäärä 30.000km) Seat kuski kuluttaa polttoaineeseen 167 € vähemmän joka vuosi.

        Nämä laskettuna denson ilmoittamilla todellisilla kulutuksilla.

        Jos esimerkiksi Seatilla / Tojolla ajaa 10v 30.000 km/vuosi niin hankintahinta polttoainekulut.

        Tojo noin 54.500€
        Seat noin 47.000€

        Tuohon kun lisää huoltokulut....

        Kyllä koville ottaa, mitä tekemistä on auton hinnalla tai polttoaineen hinnalla jos vertaillaan kulutusta. Toyota kuluttaa vähemmän se on faktaa ja jos siinä typerässä testissä olisi annettu tojon akkupainosta hyvitystä niin tojon voitto olisi ollut varma. Seatilla vielä riesana diisseli vero ja kalliit korjaukset.


      • E220 CDI
        Tojon tilannut kirjoitti:

        Kyllä koville ottaa, mitä tekemistä on auton hinnalla tai polttoaineen hinnalla jos vertaillaan kulutusta. Toyota kuluttaa vähemmän se on faktaa ja jos siinä typerässä testissä olisi annettu tojon akkupainosta hyvitystä niin tojon voitto olisi ollut varma. Seatilla vielä riesana diisseli vero ja kalliit korjaukset.

        Ostohinnalla on semmoinen merkitys, että rahalla on hintansa, olipa se omaa tai lainattua. Nykyisessä taloustilanteessa on oman rahan hinta ollut monilla jo useita vuosia lainarahaa suurempi. Se tarkoittaa suomeksi sitä, että tänä vuonna hyvin sijoitettu noiden autojen hintaero maksaa halvemman auton dieselveron ensi vuonna ja siitä eteenpäin joka ainoana vuotena koko auton käyttöiän.

        Todellinen pääomakulu riippuu vaihtoarvosta, mikä voi tosiaan ollakin Toyotan vahva puoli ja ottaa hintaeroa hieman kiinni? Toisaalta, jos molemmat ajaa paaliin saakka, on jäännösarvo molemmilla suunnilleen sama romuarvo.

        Hyviä lukemiahan nuo molemmat ovat, ei siinä mitään. Ei vain taloudellisia autoja, vaan myös hyvin ajettu, ettei kuljettaja ole sössinyt kulutusta tuon isommaksi. Mutta samoilla lukemilla voi kyllä ajaa reilusti isompaa, mukavampaa tilavampaa ja nopeampaakin autoa, eli ei noissa mitään poikkeuksellista ole.


      • Autoemocion
        nippondenso kirjoitti:

        Minne jäi 381€/vuosi D vero ja korkeampi perusvero
        10vuoden aikana maksat diesel veroa 3810€
        Vakuutus on 200€ vuodessa suurempi 10x200'=2000€
        Pelkästään näistä maksuista tulee Seatin omistajalle 5810€ lisä maksu 10v aikana!

        Että näin nyt hinta ero 10€ Toyotan hyväksi!

        Kas, kun minun automaattiautossa, joka on noilla spekseillä ja arvoilla, ei ole dieselveroa, kun on bensakone.

        Se, että Sinä, Denso , et ymmärrä, niin minä ymmärrän vallan hyvin, kun seuraan kirjoittelujasi kulutuksesta...


      • Juutelijay
        Autoemocion kirjoitti:

        Kas, kun minun automaattiautossa, joka on noilla spekseillä ja arvoilla, ei ole dieselveroa, kun on bensakone.

        Se, että Sinä, Denso , et ymmärrä, niin minä ymmärrän vallan hyvin, kun seuraan kirjoittelujasi kulutuksesta...

        Et sitten uskaltanut kertoa automaatti bensa autosi mallia ja merkkiä.

        ???


      • Kaikkeakanssa!
        Juutelijay kirjoitti:

        Et sitten uskaltanut kertoa automaatti bensa autosi mallia ja merkkiä.

        ???

        Siinä toinen järjen jättiläinen! Seuraa keskustelua!


      • Autoemocion
        E220 CDI kirjoitti:

        Ostohinnalla on semmoinen merkitys, että rahalla on hintansa, olipa se omaa tai lainattua. Nykyisessä taloustilanteessa on oman rahan hinta ollut monilla jo useita vuosia lainarahaa suurempi. Se tarkoittaa suomeksi sitä, että tänä vuonna hyvin sijoitettu noiden autojen hintaero maksaa halvemman auton dieselveron ensi vuonna ja siitä eteenpäin joka ainoana vuotena koko auton käyttöiän.

        Todellinen pääomakulu riippuu vaihtoarvosta, mikä voi tosiaan ollakin Toyotan vahva puoli ja ottaa hintaeroa hieman kiinni? Toisaalta, jos molemmat ajaa paaliin saakka, on jäännösarvo molemmilla suunnilleen sama romuarvo.

        Hyviä lukemiahan nuo molemmat ovat, ei siinä mitään. Ei vain taloudellisia autoja, vaan myös hyvin ajettu, ettei kuljettaja ole sössinyt kulutusta tuon isommaksi. Mutta samoilla lukemilla voi kyllä ajaa reilusti isompaa, mukavampaa tilavampaa ja nopeampaakin autoa, eli ei noissa mitään poikkeuksellista ole.

        Tässä Hybridi 1,8 HSD Auriksen vuosimallin 2012 hintapyynti


        Toyota Auris

        1,8 HSD Linea Sol Plus 5ov

        18 900,00 €

        2012

        52 000 km

        eli aika karua kieltä tämän Toyota-mallin hinnanpudotuksesta=ehkä kaikkein eniten hintaansa pudottava Toyota- malli? Uutena tämän auton hinta vuonna 2012 varustein on ollut n. 33000e !!!

        Hinta on tippunut n.16 000e/2,5 v!!!, kun voidaan laskea, että hyvitys tuosta myytävänä olevasta Toyotasta on ollut maksimi 17400e. Todella kallista ajoa!

        Autoliikkeen myyntilappuhinta on useasti vähintään 1500e yli maksetun hyvityksen ("voittotavoitteen" perusvaihteluväli on 1500e-2000e välillä useimmiten). Toki lopullinen kauppa-arvo katsotaan sitten, kun "autoketju" on käyty loppuun, eli joku on ostanut ketjun viimeisen auton esim. ilman vaihdokkia.


      • Autoemocion kirjoitti:

        Tässä Hybridi 1,8 HSD Auriksen vuosimallin 2012 hintapyynti


        Toyota Auris

        1,8 HSD Linea Sol Plus 5ov

        18 900,00 €

        2012

        52 000 km

        eli aika karua kieltä tämän Toyota-mallin hinnanpudotuksesta=ehkä kaikkein eniten hintaansa pudottava Toyota- malli? Uutena tämän auton hinta vuonna 2012 varustein on ollut n. 33000e !!!

        Hinta on tippunut n.16 000e/2,5 v!!!, kun voidaan laskea, että hyvitys tuosta myytävänä olevasta Toyotasta on ollut maksimi 17400e. Todella kallista ajoa!

        Autoliikkeen myyntilappuhinta on useasti vähintään 1500e yli maksetun hyvityksen ("voittotavoitteen" perusvaihteluväli on 1500e-2000e välillä useimmiten). Toki lopullinen kauppa-arvo katsotaan sitten, kun "autoketju" on käyty loppuun, eli joku on ostanut ketjun viimeisen auton esim. ilman vaihdokkia.

        No tuon hinta ei todellakaan ole pudonnut 16000€ kun ei se ole uutenakaan maksanut kuin noin 27 000€ ! Eli hinta on oikeasti pudonnut noin 8 000€
        Eihän 2014 hybrid farkku Auriskaan maksa kuin alk.29 536,98€ ja kallein helmiäis värillä 32 949,39€

        Petteri pistelee hintoihin omiaan, kun ei tiedä miten asiat oikeasti on!


      • Tojomän
        nippondenso kirjoitti:

        No tuon hinta ei todellakaan ole pudonnut 16000€ kun ei se ole uutenakaan maksanut kuin noin 27 000€ ! Eli hinta on oikeasti pudonnut noin 8 000€
        Eihän 2014 hybrid farkku Auriskaan maksa kuin alk.29 536,98€ ja kallein helmiäis värillä 32 949,39€

        Petteri pistelee hintoihin omiaan, kun ei tiedä miten asiat oikeasti on!

        Aivan sama leluja ne on ja leluina pysyvät. Surkeita ajaa ja omistaa.


      • Tojomän kirjoitti:

        Aivan sama leluja ne on ja leluina pysyvät. Surkeita ajaa ja omistaa.

        Itse olet surkea ! Tuskin olet ikinä uutta autoa ostanutkaan! Toyotia on kuitenkin Suomessa rekisterissä 391 859kpl kun henkilöautoja Suomessa on noin 3,1 miljoonaa ja se on ylivoimaisesti eniten koko autokannasta!


      • Autoilija+
        nippondenso kirjoitti:

        No tuon hinta ei todellakaan ole pudonnut 16000€ kun ei se ole uutenakaan maksanut kuin noin 27 000€ ! Eli hinta on oikeasti pudonnut noin 8 000€
        Eihän 2014 hybrid farkku Auriskaan maksa kuin alk.29 536,98€ ja kallein helmiäis värillä 32 949,39€

        Petteri pistelee hintoihin omiaan, kun ei tiedä miten asiat oikeasti on!

        Nippondenso opettelee taas elämän totuuksia:

        Kas tässä:
        http://www.autotalli.com/uusi-auto/29778/Toyota/Auris/1.8 HSD Linea Sol Plus 5ov

        alk. 29607 €
        toimkul 600e

        Väri 600e
        Talvir 1500e
        lohkolämmitin 400e

        yht. 32707e

        32707-17400= 15307e

        Milloin, Denso, kasvaisit aikuiseksi?

        Muista laskea desejä kulutuksesta. Voit saada jopa 45snt hyödyn!


      • KalleintaToyota ajoa
        Autoilija+ kirjoitti:

        Nippondenso opettelee taas elämän totuuksia:

        Kas tässä:
        http://www.autotalli.com/uusi-auto/29778/Toyota/Auris/1.8 HSD Linea Sol Plus 5ov

        alk. 29607 €
        toimkul 600e

        Väri 600e
        Talvir 1500e
        lohkolämmitin 400e

        yht. 32707e

        32707-17400= 15307e

        Milloin, Denso, kasvaisit aikuiseksi?

        Muista laskea desejä kulutuksesta. Voit saada jopa 45snt hyödyn!

        Niin, Denso ei ymmärrä sitä, että samassa merkissä ja mallissa pysyvä on maksanut sen jo maksetun 2012 Hybridin ja sitten väliä/ottanut lainaa tuon 15 307e. toki tuossa olisi kannattanut pysyä vanhassa autossa ja ostaa bensaa tuolla välirahalla.Tuohon kun lisää 5 huoltoa/ (52tkm) Toyotalla, joista 4 jää itselle maksettavaksi, niin persnettoa on otettu ja roimasti. Huolloissa olen laskenut luovutushuolto, 2000km huolto, 15tkm huolto 30tkm huolto ,45 tkm huolto, joista siis itselle jää maksettavaksi nämä 4 viimeisintä. Tuon esimerkin auton ostavalle on huoltohommia tiedossa jo heti kaupan yhteydessä tai 8000km päästä.


      • Autoilija+ kirjoitti:

        Nippondenso opettelee taas elämän totuuksia:

        Kas tässä:
        http://www.autotalli.com/uusi-auto/29778/Toyota/Auris/1.8 HSD Linea Sol Plus 5ov

        alk. 29607 €
        toimkul 600e

        Väri 600e
        Talvir 1500e
        lohkolämmitin 400e

        yht. 32707e

        32707-17400= 15307e

        Milloin, Denso, kasvaisit aikuiseksi?

        Muista laskea desejä kulutuksesta. Voit saada jopa 45snt hyödyn!

        No kerroppa missä tämä kyseinen auto on myynnissä en oikeen ymmärrä, että 2014 myydään 2010-2012 mallista autoa uuden mallin hinnalla ! Eihän siinä edes mainita auton vuosimallia!

        Ei sitä ainakaan tässä listassa ole.

        http://www.autotalli.com/uudet-autot/listaa/malli_id/1153/polttoaine/HYBRID/vaihteisto/AUTOMATIC/haku/BOTH


      • Lukija.
        nippondenso kirjoitti:

        No kerroppa missä tämä kyseinen auto on myynnissä en oikeen ymmärrä, että 2014 myydään 2010-2012 mallista autoa uuden mallin hinnalla ! Eihän siinä edes mainita auton vuosimallia!

        Ei sitä ainakaan tässä listassa ole.

        http://www.autotalli.com/uudet-autot/listaa/malli_id/1153/polttoaine/HYBRID/vaihteisto/AUTOMATIC/haku/BOTH

        Niin, se oli sen 2012 mallin hinta vuonna 2012. Sinähän väitit, että ko. auton Sol Plus varusteisena saa 27 000e, mutta kuten tavallista, valehtelit.


      • Lukija. kirjoitti:

        Niin, se oli sen 2012 mallin hinta vuonna 2012. Sinähän väitit, että ko. auton Sol Plus varusteisena saa 27 000e, mutta kuten tavallista, valehtelit.

        Tässä on hinnasto vuodelta 2012 josta käy ilmi kyseisen auton verollinen hinta oli 30 099€ !

        http://www.automerkit.fi/autotieto/automalli/haku/2012/toyota/auris.html?cHash=0569dc9924b43f658ec7be0e15874f40


      • Autoemocion

    • Perusasiat kuntoon

      Lisäksi kannattaisi muuttaa noi litrat euroiksi jos halutaan seurata kuluja. 95 on 11,6% kallimpaa kuin diesel.

      Ei pitäisi lähteä tekeämään mitään selvityksiä ja tutkimuksia jos ei ymmärrä perusasioita vertailuista.

    • Kiala Viulu Tojomän

      Kuinka tyhmä voi ja saa olla, että voi ja saa tehdä aloituksia keskustelupalstoille?
      Kyseisen ketjun perusteella ei ole mitään minimirajaa tai muuta rajoitetta, vaan ihan kaikki kelpaa jos kehtaa.

    • 18V eläkeläinen

      Enemmän uskon tehtaiden ja tutkimuslaitosten laboratorio-olosuhteissa ajettuihin standarditesteihin. Vaikka tulokset ovat jotain muuta kuin tienpäällä tehtyinä, mutta kuitenkin vertailukelpoisia. Aina voi tietysti uskoa mitä tuntemattomat kirjoittavat internetissä

      • NassunElmiira

        Uskotko oikeasti, että tehtaiden laboratoriotestit ovat objektiivisia. Voi jumanpyssyt! Kyllä huomaa,että ollaan tojotistien sivuilla.

        Kyseenalaistustahan ja arkielämän tutkimusta ei kannata tehdä, kun hankkii tavaroita ja välineitä, niinkö?


      • voi voi näitä
        NassunElmiira kirjoitti:

        Uskotko oikeasti, että tehtaiden laboratoriotestit ovat objektiivisia. Voi jumanpyssyt! Kyllä huomaa,että ollaan tojotistien sivuilla.

        Kyseenalaistustahan ja arkielämän tutkimusta ei kannata tehdä, kun hankkii tavaroita ja välineitä, niinkö?

        Ei pystytä tekemään normaalissa elämässä ja liikenteessä vertailukelpoisia mittauksia, luulisi tyhmänkin ymmärtävän sen verran.


    • taitaa ottaa koville

      Voihan Nippondenso. Ei normaalissa ajossa ilmoitetut kulutukset ole millään mittapuulla vertailukelpoisia. Kuka ajaa missä ja miten ja missä olosuhteissa.
      Kuinka tyhmä on, että näkee oikein vaivaa ja tekee tuollaisia listauksia?

    • Tiedoksi

      Ihan vaan Seatilla ajaneena autohan on samaa Ibizaa kun joskus 20 vuotta sitten , surkea auto suomen olosuhteisiin ei todellakaan pidä verrata johonkin Toyotaan joka sentään on laatuauto kaikilla kriteereillä mitattuna.

      • Faktatietoa

        Et ole näköjään Seatilla ajanut. Seat on erittäin paljon laadukkaampi auto kuin Toyotan räppänä. Kannattaa lukea testejä, Seat vie niissä Tojoa kuin litran mittaa.


      • Tiedoksi myös

        Tiedoksi : Tässä vuoden vanhojen Toyotien vikalistaa merkin omalta korjaamon sivulta. Mikä tässä listassa puhuu mielestäsi laadusta? Ihan paskoja kaikki Toyotat!


        VVT-i diagnosis tip 05/09/2014

        2ZR-FXE engine: excessive engine oil consumption under severe usage conditions 02/09/2014

        Diagnosis tip for fuel system related problems 02/09/2014

        Lack of power and P2458,2463 due to clogged fuel injector port: out of warranty repair method 27/08/2014

        1ND -TV Euro 4, Euro 5 - Engine oil consumption / Engine oil level increase NON REMAN 06/08/2014

        1HZ, 1HD-T AND 1HD-FTE CRANKSHAFT OIL CLEARANCE PROCEDURE CHANGE INFORMATION 05/08/2014

        Change in SST for removal/installation of fuel pump gauge retainer 05/08/2014

        Knocking noise and DTC P0093 due to injector nozzle deformation in AD engine. 29/07/2014

        KR Engine knocking noise 23/07/2014

        NR Engine : Rattle noise 22/07/2014

        WW Engine : Introduction of new types of Engine Oil and LLC 22/07/2014

        NR Engine : Rattle noise 22/07/2014

        Engine rough idle when automatic transmission is engaged (D or R) 16/07/2014

        DTC P1608 caused by a broken turbocharger actuator rod link 16/07/2014

        INFORMATION OF CORRECTION IN THE INSPECTION VALUES FOR 1KD-FTV/2KD-FTV EGR VALVE POSITION SENSOR 24/06/2014

        ADDITION OF UNION AND PLUG PROCEDURES FOR 1KD-FTV AND 2KD-FTV 24/06/2014

        Pipe assy, exhaust, tail noise during driving on 1ZR engine 21/05/2014

        INFORMATION OF CORRECTION IN THE INSPECTION VALVES FOR 1KD-FTV/2KD-FTV EGR VALVE POSITION SENSOR 19/05/2014

        ADDITION OF UNION AND PLUG PROCEDURES FOR 1KD-FTV AND 2KD-FTV 24/04/2014

        DTC P1251 Turbocharger Overboost Condition 07/04/2014

        TOYOTA GENUINE FUEL INJECTOR CLEANER 24/03/2014

        Not possible to start engine due to EDU failure 17/03/2014

        Fuel pump noise 27/02/2014

        The Squeaking noise after cold engine start in low temperature 12/02/2014

        DTC P0401 combined with engine noise and/or lack of power 03/02/2014

        1AD-FTV V-Belt abnormal noise 24/01/2014

        Lack of power due to turbocharger overboost 22/01/2014

        CHANGE OF SST FOR HOLDING CRANKSHAFT PULLEY (FOR ZR SERIES ENGINE) 21/01/2014

        08-AD engine: Engine coolant consumption due to excessive carbon deposits on the pistons. 15/01/2014

        05AD engine: Lack of power due to EGR valve malfunction. (DTC P0400 or without DTC code) 15/01/2014

        Precaution Inspect / Clean AIR CLEANER FILTER ELEMENT, Remove / Install AIR CLEANER CAP 16/12/2013

        Change to Specified Supply Part for Ignition Coil 03/12/2013

        VD Engine-Automatic transmission/gearbox shock while shifting from 1st to 2nd gear 18/11/2013

        DTC P0420/P0430 1GR-FE catalytic converter 05/11/2013

        08 1ND - DTC P0045 (& P0046), Turbocharger electrical failure 29/10/2013

        2AR-FE Abnormal noise from chain tensioner 18/10/2013

        NOTICE OF ADDITION OF ENGINE STANDARD, MINIMUM AND MAXIMUM VALUES HINT 08/10/2013

        NR Engine : Impossible / Hard to start DTC P1604 04/10/2013

        DTC2440/2442 - "Secondary Air Injection System Switching Valve Stuck Open Bank1/Bank2" 03/10/2013

        CHANGES IN SUPPLY AVAILABILITY OF THE GENERATOR FOR AR, ZR AND NR ENGINES 01/10/2013


    • pahapuuhapete

      "Malli Vuosimalli Moottorin koko / teho Polttoaine Kulutus Lisätiedot"

      "SEAT Leon 2013 1.6 / 75 Diesel 5.06 0"

      "SEAT Leon 2012 2.0 / 0 Diesel 6.52 0"

      Mikäs tuo jälkimmäinen oikein on? 2.0-litrainen pannu ja kokonaiset 0 (nolla) hevosvoimaa. Tämähän alkaakin jo olla sopivan matalaviritteinen. Peittoaa varmasti luotettavuudeltaan kaikki teeäsiit, ekopuustit ynnä muut trendikkäät litratehoihmeet. Tämän saksalaisen insinöörityön taidonnäytteen siivittämänä saataisiin VW-konsernin laatu uuteen nousuun, kunhan vain otettaisiin tuo kyseinen moottoriversio uudelleen tuotantoon aina Audia myöten :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      105
      1756
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1367
    3. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      5
      1292
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      144
      1243
    5. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1240
    6. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      22
      1146
    7. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      11
      1137
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      594
      1103
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      6
      1014
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      11
      954
    Aihe