Pyörtymisen jälkeinen pahoinvointi

**tuttaa

Pyörryin sunnuntaina. Taisi johtua kovasta jännityksestä, ainakin veikkaisin.
Siitä vain seurasi todella ikävä vaiva.
Jatkuva mahakipu ja pahoinvointi.
Ja jatkuu edelleen.
Ei ole mennyt maitohapoilla, pahoinvointilääkkeillä tai kipulääkkeillä pois.
Syöminen on yhtä tuskaa kun kaikki meinaa tulla ylös.
Miksi?
Milloin/miten lähtee pois?

8

82

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helppiä...

      Apuaa...
      Lääkäritkään eivät tienneet mikä on..
      Käskivät vain jatkaa buranan ja panadolin syömistä...

    • hämmästynyt

      Kai ne nyt tutki edes kunnolla???

      • mm-m.

        No joo-o!
        Paineli mahaa ja kyseli kaikkea maasta taivaaseen, mutta tokaisivat vaan sitten: "Joo en mä kyllä yhtään osaa sanoa, mikä sulla vois olla. Laitan nyt sulle kuitenki reseptillä buranaa, panadolia ja pahoinvointilääkkeitä".
        Just just, hyvät lääkärit on joo.


    • entä tämä

      Tutkittiinko aivojen verenkiertoa mitenkään? Se voisi aiheuttaa pyörtymisen ja pahoinvoinnin.

      • jännä...

        Ei ole koskaan tuota tutkittu, kun lääkärissä ei oteta valituksiani vakavasti nuoren ikäni takia (20).

        Verikokeissa kyllä olen käynyt ja kaikki oli mukamas normaalia.

        Hartiat ja niskat minulla on ollut 15-vuotiaasta asti jumissa, joten niiden takia ei joskus (vähintään joka toinen päivä) kierrä kunnolla veri päässä = sietämättömät päänsäryt.


    • hmh..

      Eikö kellään oikeasti ole käynyt näin?
      En voi olla ainoa ihminen maailmassa, jolle tulee suoraansanoen paska olo pyörtymisen jälkeen.

      • hirvee vaiva!!

        Hierojalta kuulin kerran, että jos on niska-ja hartiajumit oikein pahasti, niin se voi aiheuttaa peräti pyörtymisiä. Itselläni kun on usein nuo niskajumit päällä, niin päässä puutuu ja silmissä mustenee ja huimaa. Pahoinvointi on välillä niin kovaa, että käyn oksentamassa. Olen silloin todella huonossa kunnossa. Sun pitää hoitaa tuo niska- ja hartia-alue kuntoon.


    • Lihasjumppaa

      Särkylääkkeetkin voivat aiheuttaa päänsärkyä.

      Kyllä tärkeintä on saada niska-hartiajumit pois. Siihen tarvitse hyvät lämpöhoidot ja hieronnat. Sen jälkeen lihasten vahvistamista painojen avulla, kuntosali tai sopivat jumpat. Fysioterapeutilta saa kyllä ohjeita kotijumppaan. Sitä pitää tehdä jatkuvasti, että hartiat eivät pääse jumiutumaan ja muistaa rentouttaminen ja venyttely.

      Muistan oman kouluaikani, kun päätä särki ja hartiat olivat jumissa. Kukaan ei vain ottanut tosissaan. Vasta vuosia myöhemmin, kun minusta tuli innokas jumppaaja, pääsin kivuista eroon. Nykyään ei tule kipuja, vaikka teen päätetyötä ja opiskelen. Hartioita pitää liikutella vähintään joka tunti ja sen lisäksi huolehtia, että ne lihakset pysyvät kunnossa.

      Alussa voi tuntua, että hieronta pahentaa kipuja. Sinä vasta opit aistimaan sen kivun, kun saat vähitellen rentoutta lihaksiin. Täysjumissa ne eivät ole saaneet mitään liikettä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1495
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1301
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1292
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1237
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      30
      1211
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1116
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1096
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1086
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1074
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe