pelkää autoa

avun pyytäjä

Ongelmani:

Kun olen koirani kanssa kun vastaan auto/traktori koira alkaa piiloutua taakseni ja vinkuu, kun kohde tulee viereen koira joko lähtee juoksemaan sitä pakoon tai puree jalkaan, mitä tehdä?

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Taidatte asua taajaman ulkopuolella? Onko koiraa totutettu auton kyytiin?

      Autoihin voi siedättää monella tavalla, ja parempi kun sen tekeekin eri tavoilla niin käytöksestä tulee varmempaa: Reagoiko koira pysähtyneeseen autoon? Pihalla koiran kanssa voi tehdä harjoituksia pysähtyneen auton vieresssä, vaikka pienet tokoilut. Houkutellaan koira auton kyytiin herkulla ja jätetään koira vaikka autoon puremaan luuta.
      Jos teilläpäin ei ole paljoa liikennettä, koiraa kannattaa ottaa mukaan vaikka kaupassakäynnille jos joku jää ulos koiran kanssa. Joka viikko viedään koira paikkoihin joissa on enemmän liikennettä.

      Se tottelevaisuuskoulutus toimii myös pohjana koiran ohjaukselle tuossa tilanteessa jos koira pelkää(?) liikkuvia ajoneuvoja; koiran ensisijainen tehtävä on seurata omistajaansa, ja noissa ohitustilanteissa vaadit koiraa etenemään ja seuraamaan. Paijailut ja ns. rauhoittelut voivat kääntyä toimintaperiaatteeltaan päinvastaisiksi, jos koira ottaakin ne kehumisena tuosta ei-toivotusta käytöksestä...

      • 3+20

        Kannattaa tosiaan tulla joskus koiran kanssa pk-seudulle niin saa sellaisen shokkihoidon autojen kanssa että kuuntelee sen jälkeen ihan mielellään omistajaansa. Jossain asemanseudulla tai forumin kulma on hyviä paikkoja palloilla yhden päivän ajan.

        Ja ei, tätä ei kannata yhtään aliarvioida. Moni on saanut remmireuhariin uutta otetta viemällä sen väkisin johonkin koiranäyttelyihin. Itse ihmisaggression lievenemään kun vein koiran markkinoille päiväksi. Kyllä oli hiljaista koiraa vielä monta päivää sen jälkeenkin. Ei se tietenkään täydellinen apu ole, mutta oiva startti muullekin koulaamiselle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1455
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe