Kokemuksia teiltä, jotka kuljetatte tanssireissuilla ystäviänne

181

Haluaisin kuulla kokemuksia, miten kimppakyydit onnistuvat, kun olette itse kuskina?
Olen itse kyllästynyt ja väsynyt kuski, enkä tiedä, miten ilmaisisin kyytiä pyytäville, etten enää jaksa monestakaan syystä. Oman kokemukseni mukaan alkuilta menee ihan hyvin, mutta kun tulee kotiinlähdön aika (kuskin mielestä), kaveria saa etsiä karaokebaarista, keskeltä lattiaa tai baarista, eikä tietoakaan milloin arvoisa daami malttaa lähteä kotimatkalle. Joskus kyyditettävä saattaakin ilmoittaa, että hän ei tulekaan autossani vaan lähtee jonkun miehen mukaan. Ok. Seuraavana päivänä huomaan, että autooni on jäänyt ystäväni vaatteita. On aika raskasta, kun huomaa, että kaveri/ystävä ei ota huomioon ollenkaan, mikä vaiva hänestä todella voi olla. Ja näin ohjeeksi teille, jotka kyytiä tarvitsette:
-kuski päättää reitit ja kotiinlähtöajat
-autoon ei jätetä mitään vaan viedään narikkaan
-ollaan tavoitettavissa illan mittaan, että kuski pysyy kartalla tapahtumista
-ilmaisia kyytejä ei ole, kyyditettävä maksaa reilun korvauksen eli lipun hinnan lisäksi bensasta kunnon korvaus
-jos on tavattu kiva kundi, vaihdetaan vain puhelinnumerot, mutta lähdetään sovitun kuskin kanssa kotiin

Lopetin kun huomasin tämän ilmiön, että kuskia voi käyttää väärin ja väsyttää henkihieveriin odotuttamalla aamuyöhön vaikka kotimatka pitkä edessä..

24

496

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nailon..

      Hyvä aihe.

      Olen itse toiminut myös kuskin virassa. Kuljettanut itseäni huomattavasti nuorempaa neitiä kyydissä. Nyt en enää viitsi kun ei koskaan mainitse bensakulujen korvaamisesta tai hänen autollaan menoa. En minä ilmaiseksi kulje satoja kilometrejä omilla kustannuksillani. Ensin ajattelin, että hän vain unohti, mutta tavaksi on tullut. Pysyköön kotimaisemissa, minä ajan mieluummin yksin. Pyytämään en rahaa lähde, jos ei itse ymmärrä.

      • 4+18

        Jos et halua pyytää rahaa, ei kai sitten sitä tarvitsekaan. Oma ongelmasi, jos teet asioista vaikeita.


      • Nailon.
        4+18 kirjoitti:

        Jos et halua pyytää rahaa, ei kai sitten sitä tarvitsekaan. Oma ongelmasi, jos teet asioista vaikeita.

        Vuoden on nyt neiti ilmaiseksi kyydissä kulkenut. Minä olen sen verran jästipää, etten ala bensarahoja ruikuttamaan. Muutaman kerran olen ehdottanut, että kuljetaan vuoroautoin, mielestäni rahan ei tarvitse liikkua, kun voimme liikuttaa autojamme. Silloin peli on tasan. Mutta vaikeaa on jostain syystä neidin omaa autoa startata vuorollaan. Minä taas liian kiltti omallani kulkemaan. Mutta nyt kuljemme molemmat omillamme.


      • esimerkki-
        Nailon. kirjoitti:

        Vuoden on nyt neiti ilmaiseksi kyydissä kulkenut. Minä olen sen verran jästipää, etten ala bensarahoja ruikuttamaan. Muutaman kerran olen ehdottanut, että kuljetaan vuoroautoin, mielestäni rahan ei tarvitse liikkua, kun voimme liikuttaa autojamme. Silloin peli on tasan. Mutta vaikeaa on jostain syystä neidin omaa autoa startata vuorollaan. Minä taas liian kiltti omallani kulkemaan. Mutta nyt kuljemme molemmat omillamme.

        osaakohan / pitääköhän edes autolla ajosta.


      • iyuiu
        4+18 kirjoitti:

        Jos et halua pyytää rahaa, ei kai sitten sitä tarvitsekaan. Oma ongelmasi, jos teet asioista vaikeita.

        Ei se ole ongelma kun kerjäläiset voi jättää pois kyydistä, menkööt vaikka potkulaudalla juntit.


      • sääliksi käy
        Nailon. kirjoitti:

        Vuoden on nyt neiti ilmaiseksi kyydissä kulkenut. Minä olen sen verran jästipää, etten ala bensarahoja ruikuttamaan. Muutaman kerran olen ehdottanut, että kuljetaan vuoroautoin, mielestäni rahan ei tarvitse liikkua, kun voimme liikuttaa autojamme. Silloin peli on tasan. Mutta vaikeaa on jostain syystä neidin omaa autoa startata vuorollaan. Minä taas liian kiltti omallani kulkemaan. Mutta nyt kuljemme molemmat omillamme.

        Olet itsepäinen marttyyri.


    • tuuppari1

      ei muutaku pyydät seuraavalla kerralla jo puhelimessa maksamaan puolet bensakuluista ja piste.

      • ilmaiseksi kuskannut

        Jotenkin kiusallista jos kimppakyytiläinen kysyy: mitä maksaa.?Ihan hyvin voi laskea mitä kyyti tulee kuskille maksamaan/nokka. yleensä on kyse vain bensakuluista, ja pistää sopivan summan kuskille. Jos kuski vielä seuraavan kerran suostuu kimppakyytiin niin luultavasti korvaus on ollut ihan ok.


      • 17+13
        ilmaiseksi kuskannut kirjoitti:

        Jotenkin kiusallista jos kimppakyytiläinen kysyy: mitä maksaa.?Ihan hyvin voi laskea mitä kyyti tulee kuskille maksamaan/nokka. yleensä on kyse vain bensakuluista, ja pistää sopivan summan kuskille. Jos kuski vielä seuraavan kerran suostuu kimppakyytiin niin luultavasti korvaus on ollut ihan ok.

        Toinen kysyy, toinen vastaa. Mikä siinä on vaikeaa? Olet ilmeisesti nainen, kun tuostakin pitää tehdä kummallinen tulkintapeli, jossa yritetään arvailla pienistä vihjeistä jotain.


      • Tarkka myös
        17+13 kirjoitti:

        Toinen kysyy, toinen vastaa. Mikä siinä on vaikeaa? Olet ilmeisesti nainen, kun tuostakin pitää tehdä kummallinen tulkintapeli, jossa yritetään arvailla pienistä vihjeistä jotain.

        Veikkaan että on mies. Naiset ovat tarkkoja jakamaan kuluja. :)


      • myös tarkka
        Tarkka myös kirjoitti:

        Veikkaan että on mies. Naiset ovat tarkkoja jakamaan kuluja. :)

        Kulut on helpompi jakaa tasan ja tarkasti, jos niistä puhutaan avoimesti eikä pelleillä jotain tulkintapeliä.


    • 181

      Tuossa kyytimisessä on muutakin ongelmaa, kuin bensakulut. Aloittaja listaa kyydissäolijalle pelisäännöt, joilla mennään. Tiedän kolmen naisen porukan, jossa pelisäännöt pelaavat eli kuski päättää kotiinlähtöajasta. Jos on tavattu kiva kundi, vaihdetaan vain puhelinnumerot, mutta lähdetään sovitulla kyydillä kotiin. Ketään ei tarvitse odottaa eikä haeskella tanssilattialta, homma toimii. Kukin kolmesta kuskaa vuorollaan.

    • hippahippahippa

      Hei, selvät säännöt peliin, niin ei tule ongelmia. Olemme kyydinneet toisiamme reilut viisi vuotta tanssireissuille/baariin ym. ja kaikki pelaa.
      - Kuskille kyytimaksu on sovittu matkan pituuden mukaan.
      - Muut voivat halutessaan naukkailla matkalla ja perillä.
      - Viimeisen valssin /valomerkin tai sovitun kellonajan jälkeen auto lähteen kotiinpäin riippumatta ketkä ovat paikalla.
      - Ne jotka eivä tule paikalle/ovat jääneet "riiuulle", eli menevät muualle jatkoille, hommaavat kyydin kotiin itse. Ketään ei etsitä mistään!
      - Mikäli kuskin ja muiden kanssa sovitaan illan aikana muu käytäntö (esim. aiemmin kotiin-->tylsä bändi, ym.) niin lahtö sovittuna aikana.
      Mitä hankalaa tässä voi olla!!

      • kylmät on säännöt

        En luottaisi kuskiin, joka sanoo lähtevänsä kotiin sovittuna aikan riippumatta onko kyytiläiset mukana. Odotan ihmisiltä enemmän järjenkäyttöä ja tilannetajua.


    • Mitä ihmettä!

      Minä luulin, että kimppakyyti on semmoinen että siihen tulee vaan ne ketkä haluu olla joko ekaks tai lopuks sillai. Tuommoinen maksullinen kimppa kyyditys on mulle ihan uutta!

      • 10+2

        Puhe oli kimppakyydistä, ei kimppap*******


      • ei kiva:(
        10+2 kirjoitti:

        Puhe oli kimppakyydistä, ei kimppap*******

        Hitsi, valmiiksi sensuroitu eikä löydy yläpäästä nappia mistä painaa...


    • 222

      Hippahippahippalle, tuokin on oikein hyvä sopimus kimppakyydille.. Kaikkein helpointa on ajaa tanssireissut yksin, ei tarvitse sopia mitään kenenkään kanssa, eikä odotella ketään, vaan pääsee lähtemään kotiin silloin kun tykkää. Ei tarvita pelisääntöjä eikä muutakaan kummaa kiemuraa, sen kun menee ja tulee yksin paikasta toiseen ja takaisin.. Eihän muillakaan reissuilla kavereita juuri ole kyytiin pyytämässä, miksi sitten tanssireissuille?

      • hippahippahippa

        "222":lle ja "kylmät säännöt" tiedoksi, matkat ovat tooodella pitkiä, kun kierrämme kaveriporukalla pirskettämässä ja tanssimassa, joten ei kuule kannata ajella yksikseen ihan peräjälkeen neljälla-viidellä autolla. Järjenkäyttöä ja tilannetajua meillä on. Ja tiedoksi vielä; meillä on kivaa myös perillä, kun on kaveritkin siellä samassa paikassa, miten muuten luulet, että jos kaikki ovat omilla autoillaan, niin voi ottaa muutamat huurteiset, kun kaikkien pitää vielä ajaa kotiin?
        Minua on ilmeisesti onnistanut hyvään porukkaan kuulumisessa, kun säännöt sopivat kaikille? Mitä pahaa on pelisäännöissä? Nykyisinkö pitäisi aina päästä juuri silloin, kun MINÄ tahdon...
        Muiden odottamisessakin on omat puolensa, mutta vain sovittuun rajaan asti. Ei mene kaverisuhteet niin solmuun, kuten ap:n tapauksessa, kun toinen/toiset leikkii prinsessaa ja toinen/kuski joustaa/odottaa aina.


    • pumminaisia

      Onhan näitä pummeja nähty. Usein naisia, jotka ovat lumoutuneet tanssista ja sen harrastamisesta mutta ovat niin tyhmiä, että joutuvat tekemään hanttihommia paskapalkalla. Siinä tule kiusaus käyttää hyväksi hyväntahtoisia miehiä joilla on auto.

    • 222

      Auton käyttö maksaa 1 e/km ! Täytyyhän auton kulutukseksi laskea muutakin kuin bensa. Kimppakyytiläisiltä ei tietenkään voi "vaatia" muuta osuutta kuin bensa, mutta oikeesti kannattaa laskea autolleen sen todellinen käyttökulu, joka on todellakin tuo 1 e/km.
      Ajan pitkiä matkoja tanssireissuilla, ja pysyn skarpimpana, kun köryyttelen yksin reissut, ei mene huomio muuhun kuin hereillä pysymiseen. Ja voi ajella suorinta tietä kotiin.
      Ystäväni kertoi ottaneensa kyytiin naiskaverinsa, joka paluumatkalla marisi ja oli vihainen, kun autoon tuli vika :-) Niinkin voi käydä, ettei voi taata aina laadukasta matkaa eikä aina turvallistakaan.

    • Nainen-64

      Kimppakyyti on erittäin suositeltavaa lavareissuilla, koska
      * saastutus vähenee,
      * teillä on enemmän tilaa,
      * parkkipaikat riittävät pidemmälle,
      * yhdessä matkaaminen on viihdyttävää (auttaa jaksamaan varsinkin pitkällä matkalla)

      Pelisäännöt pitää olla keksittyinä ennen leikkiin lähtöä.
      Lisäksi niitä pitää noudattaa.

      Ei ole koskaan ollut mitään ongelmia kyydittäjien/kyytiläisten kanssa.
      Ja aina ollaan kulut pistetty jakoon ilman muuta.
      Tosin lähtöaikakin on aina tanssien loputtua, joten yksi noista ongelmista kuittautuu sillä.

      Eiköhän tässä ole ongelmana lähinnä se, että toisella on tansseissa tylsää ja toisella aivan loistava ilta. Kyllä aikuinen ihminen voi lähteä tansseista millä kyydillä haluaa, kun vaan tiedottaa asiasta.

      Kimppakyydillä tässä tarkoitan sitä, että koko porukka lähtee tansseihin, eikä niinkuin aloittaja asian kertoo, hän on kuski ja kyytiläinen tanssija. Kyllä kuski oman lippunsa maksaa, mutta kulkukulut jaetaan ehkä painottaen kyyditettäville.

      Miten voi tällainen yksinkertainen asia olla niin vaikea?

      Onko nämä säännöt kerrottu kyyditettävälle neidille? Lukeeko hän ne täältä?
      Mitä jos vaan kertoisit ne hänelle suoraan? Istua jökötät hänen kanssaan pitkät automatkat, mutta et voi näistä asioista puhua avoimesti.

      • 362

        Ihanaa ajella yksin tanssimatkat :-)


    • Tuttui joka paikas

      Minust kimppakyytie karttelu on täysi turhaa puuhaa: vaik kui kuvittelisit et ko sä ajat viissataakilsaa iha iteksein sille laval niin sit sä saat tehdä siel mitä haluut nii siel laval on kuiteski pari tuttuu etkä sä tieteskää voi tehdä siel mitää sellast mitä sä suunnittelit ja oisit iha hyvi voinu tulla kimppa kyydis tuttui kaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2793
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1496
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1450
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      33
      1223
    5. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      10
      1180
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1173
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1170
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1090
    Aihe