"ratsastus on ruualla leikkimistä"

herätkää

ihanko totta? mietitäänpä muutama fakta nii katotaaks sit onkse nii yksinkertasta mitä kuvittelitte. (tää on niille jotka ei usko et ratsastus on urheilua) Ratsastus on urheilua. Hevoset pystyvät laukkaamaan 80-90km/h. Hevonen voi tappaa ihmisen 10 sekunnissa. Ratsastuksessa käytetään paljon lihaksia mm. vatsalihaksia, jalkalihaksia, käsilihaksia ja selkälihaksia sekä pohkeita. Talutustunneilla ratsastus ei ole rankkaa verrattuna HeC tasoon. Itse olen HeB ja tunneilla ratsastus on todella rankkaa, tulee jopa hiki joka tunnilla. Jos ette usko, niin menkääpä sit 170cm ja 500kg hevosen selkää ja yrittäkää olla niiku oikeet kouluratsastajat. Ratsastus on yksi vaarallisimmista urheilulajista, siinä on aina riski ja se on myös todella vaikeaa ja pitää itse olla rauhallinen ja pomo. Ja menkääpä hyppimää niitä 160cm esteitä nii katotaa onks enää helppoo.

22

1529

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nökköpökkö

      Olen itse saman tasoinen ratsastaja kuin sinä mitta ratsastuksessa tapahtuu yhtäpaljon tapaturmia kuin esim, juoksussa että on vaarallisempaakin. Esim, laskuvarjo hyppy, sukellus ym mutta on esim Kenttäratsastuksen maasto osuus muita ratsastus lajeja vähän vaarallisempi kiinteiden esteiden takia. Ja voi toki hevonen tappaa mutta silloin se kokee tilanteen pelokkaaksi ja uhkaavaksi ja jos on 100% luottamus molemmilla hevosella sekä ihmisellä toisiinsa niin hevonen ei tapa. Ratsastus on tehokasta liikuntaa mutta hiki tulee siitä että on kuuma ei siitä että olet polttanut kaloreita.

      • herätkää

        Hiki tulee kyl ratsastuksesta, kun tekee paljon töitä. Itse teen tunneilla mahdollisimman hyvin asiat ja siinä pitää olla hyvä kunto, et ihan komentamisesta ja kunnon työstä tulee hiki.


      • ratsastajatyttö

        Jos kerta tulee hiki koska on kuuma niin miksi mä hikoilin kun ratsastin talvella aika vähissä vaatteissa?:D


    • ratsastanu pikkusest

      hiki tulee siitä kun on kuuma. kalorit palavat siitä kun tekee työtä. hiki on elimistön tapa jäähdyttää vartaloa jotta "lämpö ei nousisi" liian korkeaksi. ratsastaminen kuluttaa 400kcal tunnilta kaikkineen askelajineen ja kun työskentelee. on totta että et sinä hevosen seläss pysy josset käytä lihaksia ja olet sielä velttona...

      • herätkää

        En ole väittänytkään, että olen selässä velttona. Itse teen kovasti töitä ja käytän lihaksia aika paljon.


    • Ikuinen ponityttö

      Aivan kuin muut eivät käyttäisi...

    • heppahullumyös

      Hevosella pääsee max. 60km/h. :)

    • herätkää

      itse asiassa nopeimmat kilpahevoset voivat laukata n. 60-80km/h.

    • herätkää

      ja muutenki englantilainen täysverinen on nopein kilpa juoksija, joka voi juosta 80km/h.

    • herätkää

      maailman ennätys kiitolaukassa nopeus on 90km/h

      • suzu

        Mutta perus tunti hevoset ym. yksityiset eivät yleensä juokse noin nopeasti ja varsinkin maneesissa/kentällä hevonen ei pääse edes kiihdyttämään niin kovaan vauhtiin..


      • Herätkää

        Olenko sanonut niin??


    • M4mmu771

      Se on niin perus... Heh heh istuit metvurstin selässä hahhah... Siis se on niin paßka läppä. Mun hyvä kaveri ratsastaa ja sitä on niin toitotettu sille

    • Anonyymi

      ruualla leikkimistä se on

    • Anonyymi

      ...Ja muistakaa, että Koreassa ja Kiinassa syödään koiria. Joten ei kai niilläkään (=ruoalla) saisi leikkiä... :-)

    • Anonyymi

      Nyt alkoi tekemään mieli hevosen lihaa. Se on hyvää. :P

    • Anonyymi

      Ratsastus on urheilua!!😁

    • Anonyymi

      Ratsastus ei oikeest todellakaan oo mitää ruualla leikkimistä et jos sillee ajattelee nii kuule haista v***u!

    • Anonyymi

      Me muutetaan kaverin kaa kirjoitellaan tänne.

    • Anonyymi

      Mitä V**UA ne ajattelee että leikimme meetvurstilla no ei ole niin jos ajattelet näin haista vi**u

    • Anonyymi

      Ratsastus on urheilua ja todella vaativaa ja onhan metukka hyvää mut vaan ne hevoset jotka on oikeesti sairaita/niitä ei enään saa hoidettua kuntoon nii ne menee sinne meetvurstiin! Jos joku 11v jonne menis hevosen selkään nii kyl paikat ois kipeet sen jälkeen

    • Anonyymi

      PS kiroilla ei kannata joidenkin mielestä se ei ole kivaa niin vähän kielenkäyttöä pliis?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      2696
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1996
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1796
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe