Tuleeko sota suomeen?

Näyttäähuonolta

Näyttä pahalta,synnin tulva nousee.synkät pilvet ovat idän taivaalla.Nyt pitää kaikkien kristittyjen rukoilla Jumalaa,että hän olisi vielä armollinen isänmaallemme,ettei raskaita aikoja tulisi.

28

208

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kulkuri

      Yhdyn rukoukseesi! Ystävät, jos kokoonnutte jossain merkeissä ystävienne kanssa, muistakaa rukoilla Suomen puolesta. Yksinrukouksiakaan ei kielletä. Jumala varmasti haluaa, että Hänen lapsensa ottavat häneen yhteyttä.

      • satavarmaneuvo

        Lvanhimmathan kielsivät kaikki rukouspiirit ja -hetket? Onnistuu varmaan kun kokoonnutaan "muissa merkeissä" niinkuin kulkuri viisaasti ehdottikin.


      • piilottettu
        satavarmaneuvo kirjoitti:

        Lvanhimmathan kielsivät kaikki rukouspiirit ja -hetket? Onnistuu varmaan kun kokoonnutaan "muissa merkeissä" niinkuin kulkuri viisaasti ehdottikin.

        No tuosta "neuvosta" tulee etsimättä mieleen eri maiden maanalaiset seurakunnat historian varrelta.

        Vainojen aikana kristityt kokoontuivat kodeissa pitämään jumalanpalveluksia ja rukouksia kyläilyjen merkeissä.


      • Ostin peltivanteet
        satavarmaneuvo kirjoitti:

        Lvanhimmathan kielsivät kaikki rukouspiirit ja -hetket? Onnistuu varmaan kun kokoonnutaan "muissa merkeissä" niinkuin kulkuri viisaasti ehdottikin.

        Ja mulla ois siistit alumiinivanteet kesärenkailla myynnissä. Lapinvanhimmat saarnasi ne synniksi, on kuulemma huoruutta, koska koreuden alla piilee huoruus. 19 tuumaiset, nokialaisilla. Kuuliainen pitää olla.


      • jotahi kohtuutta
        Ostin peltivanteet kirjoitti:

        Ja mulla ois siistit alumiinivanteet kesärenkailla myynnissä. Lapinvanhimmat saarnasi ne synniksi, on kuulemma huoruutta, koska koreuden alla piilee huoruus. 19 tuumaiset, nokialaisilla. Kuuliainen pitää olla.

        Nyt kyllä keksit, eihän miehillä muuta synnillistä ole kuin vihkisormus!

        Jos huorahtavat ajatukset nousee pintaan niin sehän on vaimoväen syy ja synti. Mitäs ovat niin naisen näköisiä!


      • Vanteiden ostaja
        Ostin peltivanteet kirjoitti:

        Ja mulla ois siistit alumiinivanteet kesärenkailla myynnissä. Lapinvanhimmat saarnasi ne synniksi, on kuulemma huoruutta, koska koreuden alla piilee huoruus. 19 tuumaiset, nokialaisilla. Kuuliainen pitää olla.

        Nimimerkille "Ostin peltivanteet":

        Voisin noi aluvanteet ostaa, kun on sitä muutakin syntiä, mm. vihkisormus, päässyt jo kertymään. Nämä huoruuden syntiä piilottelevat vanteet pitää sitten saada halvalla. Ison kirjan mukaan synnin palkka on kuolema, mutta vois noista vanteista kyllä pari euroa maksaa. Mutta ei yhtään enempää, ettet vaan tule syypääksi ahneuden syntiin.


      • Goodyard
        Ostin peltivanteet kirjoitti:

        Ja mulla ois siistit alumiinivanteet kesärenkailla myynnissä. Lapinvanhimmat saarnasi ne synniksi, on kuulemma huoruutta, koska koreuden alla piilee huoruus. 19 tuumaiset, nokialaisilla. Kuuliainen pitää olla.

        Jos noi vanteet on sun mielestä syntiä, niin miten sinä voit sitten syntiä kaupitella toisille. Etkö tule siinä pieninten pahentajaksi, ja tästä taas ei hyvää seuraa. Myllynkivi on raskas kaulahuivi ( sanoi V.Oksala joskus saarnassaan ).


    • myöhäsynty yx silmä

      Jännää että pilviä nähdään vain idän taivaalla? Syöpä on nimittäin levinnyt jo kaikialle ihmiskuntaan, jo useita tuhansia vuosia sitten.

      • teuta

        Niin olet oikeassa , Egyptissä havaittiin Kohtusypä siihen aikaan kuin
        Abram oli sillä n. 1988 eKr. ihmeellistä , mutta sillä osattiin jo Leikkaus
        ja Kasvilääkintä josta tiedettiin että muutama syöpä laji tokeni kyllä .

        Nyt tiedetään että n.2000 vuonna syöpiä tunnetaan vähän yli 200 erilaista
        Jos sairaudet on lisääntyneet , on sairauden lajit monin kertaistuneet
        Kaiken kaikkiaan useammat tapaukset ovat elimistöissä , mutta kyllä
        muitakin tunnetaan , ulkopulisia kuten huuli syöpä kasvaa kukka kaali
        maisen kupuran , olen nähnyt uudentalon papan peilin edessä puukolla
        kavavan Huultaan .. hän eli n. 96 vanhaksi joten ei kaikki ole kuolemaksi

        Tai tietenkin jokin kuitenkin tulee , ja vie ,, ehkäpä kuoleman enkeli on se
        joka tekee Jumalan työtä , Minullekin on tullut kysymään joko olen valmis
        en ollut , siksi Rukoilin että hakee valmiin tilalleni .. siitä on nyt n. 15 vuotta
        Raamatullisesti siellä on annettu lisä aikaa n. 15. vuotta.


      • Tottuus
        teuta kirjoitti:

        Niin olet oikeassa , Egyptissä havaittiin Kohtusypä siihen aikaan kuin
        Abram oli sillä n. 1988 eKr. ihmeellistä , mutta sillä osattiin jo Leikkaus
        ja Kasvilääkintä josta tiedettiin että muutama syöpä laji tokeni kyllä .

        Nyt tiedetään että n.2000 vuonna syöpiä tunnetaan vähän yli 200 erilaista
        Jos sairaudet on lisääntyneet , on sairauden lajit monin kertaistuneet
        Kaiken kaikkiaan useammat tapaukset ovat elimistöissä , mutta kyllä
        muitakin tunnetaan , ulkopulisia kuten huuli syöpä kasvaa kukka kaali
        maisen kupuran , olen nähnyt uudentalon papan peilin edessä puukolla
        kavavan Huultaan .. hän eli n. 96 vanhaksi joten ei kaikki ole kuolemaksi

        Tai tietenkin jokin kuitenkin tulee , ja vie ,, ehkäpä kuoleman enkeli on se
        joka tekee Jumalan työtä , Minullekin on tullut kysymään joko olen valmis
        en ollut , siksi Rukoilin että hakee valmiin tilalleni .. siitä on nyt n. 15 vuotta
        Raamatullisesti siellä on annettu lisä aikaa n. 15. vuotta.

        Jep tee jo parannus,huomenna voi ol myöhästä.


    • ????

      Joskus muinoin (no ei ehkä niin muinoin, mutta 60 -luvulla) sanottiin, että "myrskyn merkit näkyvät taivaan rannalla".

      Ei siis erityisesti idän taivaalla.

      Selkäpiitä kyllä karmi, kun oli nuoruus elettävänä ja koko elämä edessä. Olisiko se siis jo takana? Mutta pitkä aika on mennyt, myrskyjen merkkejä on edelleen ja enemmänkin vielä joka puolella.

      Elämä jatkuu. Se jatkuu niin kauan kuin on tarkoitettu.

    • Palkkasoturi

      Tuleeko sota Suomeen? Tottakait tulee: Putin valloittaa Suomen tämän syksyn aikana! Ampuu tänne ensinnä atomipommin. Senjälkeen puna-armeija marssii tänne ja miehittää koko maan, sen mitä on vieläjäljellä. Hanki siis varastoon joditabletteja ja kaasunaamareita. Hyvä on valita sissimuonaa kuukauden tarpeeksi. Tulevaa sissisotaa varten tarvitset maastopuvun, kalansnikovin, teräskypärän ja muutakin rekvisiittaa!

      • TEU,

        vALEHTELET : KORVAS HEILUU TIETKÖ MISTÄ TIETÄÄ , KUN PUHUT VARUSTEIDEN OSTOSTA NIITÄ ON VARASTOT PULLOLLAAN KUIN
        MISSÄ TAHANSA ARMEIJAN VARIKOLLA ..

        MINÄ OLI 1963 SOTA VÄESSA . SILLOIN JO PUHUTTIIN ETTÄ UUSIA
        RYNNÄREITÄ OLI ISOT LUOLAT TÄYNNÄ . TYKISTÖ OLI KORJAILTU
        ESIM. RAUTAPYÖRISTÄ ISOIHIN KUMMI PYÖRIIN , SEKÄ OSTIVAT
        155 HORNETTIA JOITA OLI EI AINUTTAKAAN 1944.

        SAKSASTA TULI LEOBARTTEJA , NIIN PALJON ETTÄ KUN NE AJETAAN
        ITÄRAJALLE , SIELTÄ EI TULE YHTÄÄN STUKAA LÄPI .

        EI SUOMI OLE ENÄÄ MIKÄÄN RISUMAJA VALTIO , KUIN JOSKUS .
        OLIKO SE KUMPUJEN YÖSSÄ . VUONNA XXXX..

        MINUN JÄLKEEN ON SUOMEN RASKAAN KÄYNYT n. 1.350.000 MIESTÄ
        MITÄ LUULETTE SAAKO SE PORUKKA MITÄÄN AIKAAN ..KYLLÄ..


      • Tiedustelu-upseeri

        Putinin Venäjän aiheuttama sodan uhka on todellisuudessa vain sielunvihollisen hämäystä ja vihtahousun sotajuoni, jotta puolustus saataisiin kohdistettua väärään rintamasuuntaan. Sotilastiedustelu on saanut selville, että todellinen hyökkäys tulee Ruotsin Lapista, tarkemmin sanottuna Jellivaarasta, ja hyökkääjä käyttää apunaan kouluttamiaan agentteja ja kätyreitä, joita on solutettu ympäri maata tärkeimmille paikkakunnille.


      • T-54
        TEU, kirjoitti:

        vALEHTELET : KORVAS HEILUU TIETKÖ MISTÄ TIETÄÄ , KUN PUHUT VARUSTEIDEN OSTOSTA NIITÄ ON VARASTOT PULLOLLAAN KUIN
        MISSÄ TAHANSA ARMEIJAN VARIKOLLA ..

        MINÄ OLI 1963 SOTA VÄESSA . SILLOIN JO PUHUTTIIN ETTÄ UUSIA
        RYNNÄREITÄ OLI ISOT LUOLAT TÄYNNÄ . TYKISTÖ OLI KORJAILTU
        ESIM. RAUTAPYÖRISTÄ ISOIHIN KUMMI PYÖRIIN , SEKÄ OSTIVAT
        155 HORNETTIA JOITA OLI EI AINUTTAKAAN 1944.

        SAKSASTA TULI LEOBARTTEJA , NIIN PALJON ETTÄ KUN NE AJETAAN
        ITÄRAJALLE , SIELTÄ EI TULE YHTÄÄN STUKAA LÄPI .

        EI SUOMI OLE ENÄÄ MIKÄÄN RISUMAJA VALTIO , KUIN JOSKUS .
        OLIKO SE KUMPUJEN YÖSSÄ . VUONNA XXXX..

        MINUN JÄLKEEN ON SUOMEN RASKAAN KÄYNYT n. 1.350.000 MIESTÄ
        MITÄ LUULETTE SAAKO SE PORUKKA MITÄÄN AIKAAN ..KYLLÄ..

        Ei saa yhtään mitään aikaan, Teudor! Russian ja pienen Suomen asevoimien , materiaalin ja miesvoiman suhde on 1:100. Toisin sanoen: suomalainen vastaa sataa ryssää, vaan mitä teet kun tulee se sadasyhdestoista? 1944 oli Suomella apuna mm. lentorykmentti Kuhlmey Stukineen Saksasta, enää ei ole! Sturm-rynnäkkötykkejä toimitti Saksa Suomelle, enää ei ole Sturmeja ja Leopardeja. Vanhat T-72 ruostuvat Hämeenlinnan kalliovarastoissa. Suomi on edelleenkin risumaja, Teuvo!


      • Kurt Kuhlmey
        Tiedustelu-upseeri kirjoitti:

        Putinin Venäjän aiheuttama sodan uhka on todellisuudessa vain sielunvihollisen hämäystä ja vihtahousun sotajuoni, jotta puolustus saataisiin kohdistettua väärään rintamasuuntaan. Sotilastiedustelu on saanut selville, että todellinen hyökkäys tulee Ruotsin Lapista, tarkemmin sanottuna Jellivaarasta, ja hyökkääjä käyttää apunaan kouluttamiaan agentteja ja kätyreitä, joita on solutettu ympäri maata tärkeimmille paikkakunnille.

        Gällivaren hyökkäystä vastaan tulee esikoislastad.liikkeen perustaa sotilaaliinen puolustuslinja a´la Mannerheim-linjan mukaisesti. Esim. Lapin Lätäsenossa sijaitseva, saksalaisten rakentama puolustuslinja tulisi uudelleenottaa käyttöön torjumaan Gällivaren maahyökkäykset. Ilmavoimat voisivat osaltaan torjua JAs-Gripen hävittäjien atakit amerikkalaisilla Hornet-hävittäjillään! Tunnetussa toisessa maailmasodassa ameriikkalaiset toimittivat Neuvostoliittoon Airacobra- ja Thunderbolt-hävittäjiä suuren Neuvostoliiton taistelussa pientä Suomea vastaan. Ja Britannia se julisti sodan Suomelle. Onneksi brittiläinen taistelulentäjä Battler Britton pelasti Iso-Britannian loistavalla lentotaidollaan! Himmel! Schweinhund!


      • Obersturmführer
        Kurt Kuhlmey kirjoitti:

        Gällivaren hyökkäystä vastaan tulee esikoislastad.liikkeen perustaa sotilaaliinen puolustuslinja a´la Mannerheim-linjan mukaisesti. Esim. Lapin Lätäsenossa sijaitseva, saksalaisten rakentama puolustuslinja tulisi uudelleenottaa käyttöön torjumaan Gällivaren maahyökkäykset. Ilmavoimat voisivat osaltaan torjua JAs-Gripen hävittäjien atakit amerikkalaisilla Hornet-hävittäjillään! Tunnetussa toisessa maailmasodassa ameriikkalaiset toimittivat Neuvostoliittoon Airacobra- ja Thunderbolt-hävittäjiä suuren Neuvostoliiton taistelussa pientä Suomea vastaan. Ja Britannia se julisti sodan Suomelle. Onneksi brittiläinen taistelulentäjä Battler Britton pelasti Iso-Britannian loistavalla lentotaidollaan! Himmel! Schweinhund!

        Wir grüssen Sie, Jorkki ! Ein Volk, Ein Reich, Ein Führer !


      • teu.
        TEU, kirjoitti:

        vALEHTELET : KORVAS HEILUU TIETKÖ MISTÄ TIETÄÄ , KUN PUHUT VARUSTEIDEN OSTOSTA NIITÄ ON VARASTOT PULLOLLAAN KUIN
        MISSÄ TAHANSA ARMEIJAN VARIKOLLA ..

        MINÄ OLI 1963 SOTA VÄESSA . SILLOIN JO PUHUTTIIN ETTÄ UUSIA
        RYNNÄREITÄ OLI ISOT LUOLAT TÄYNNÄ . TYKISTÖ OLI KORJAILTU
        ESIM. RAUTAPYÖRISTÄ ISOIHIN KUMMI PYÖRIIN , SEKÄ OSTIVAT
        155 HORNETTIA JOITA OLI EI AINUTTAKAAN 1944.

        SAKSASTA TULI LEOBARTTEJA , NIIN PALJON ETTÄ KUN NE AJETAAN
        ITÄRAJALLE , SIELTÄ EI TULE YHTÄÄN STUKAA LÄPI .

        EI SUOMI OLE ENÄÄ MIKÄÄN RISUMAJA VALTIO , KUIN JOSKUS .
        OLIKO SE KUMPUJEN YÖSSÄ . VUONNA XXXX..

        MINUN JÄLKEEN ON SUOMEN RASKAAN KÄYNYT n. 1.350.000 MIESTÄ
        MITÄ LUULETTE SAAKO SE PORUKKA MITÄÄN AIKAAN ..KYLLÄ..

        ""TEU""

        ON VARMASTI ANNETTAVA LISÄTIETOA .
        kun venäläinen sotilas tulee tie3tä pitkin siellä on vanhastaan suuria
        joukko osastoja , joita politrukit ruoskii eteenpäin , kun tälläiseen saa
        muutaman Hornetin ne pyyhkii 1000 ,sia 4-5 sekunissa ,jotka olvat
        juuri tätä tarvetta varten ostettu huom . sitten muita tälläisiä partioita
        tehdään 35 kpl montako tietä sieltä tulee kohti Suomea ..

        kun sieltä tulee Putinen ajatuksia , niitä ei voi pitää niin hyvinä , koska
        tieto sana kirjan Avaruus sivulla on hänestä kuva tai isoisästä ..
        siellä on maailman ensimmäinen Avaruus apina aivan yksyhteen ,

        Onhan meilläkin täällä 2 tykkiä ,.l jotka viimesodan aikana jäi käyttöä
        vaille , ne on Sakasalan kartanon sillan kaiteilla ,,silloin piti tehdä
        PÄIJANTEELLE OMA LAIVASTO ..Vaan ei ehtiuneet . miksei ?
        Siksei kun täällä ollaan Hämäläisiä , Vaikka Päijänne pysyi siinä
        ei karannut minnekkään , aika karkasi ,,

        Se on saa ta nan kertomaa ettei Leobrtia ole , sinne voidaan as. vaikka
        ei yksikään käväisi kunhan se nostetaan tukoksi , siksi toiseksi Salpa
        Linja on vieläkin iso venäjän Pelote,

        Niin jos Atomipommi pudotetaan tänne , vaikka sodassa ja Rakkaudessa
        onkin kaikki luvallista , kuinka se tässä tapauksessa olisi , kun meillä ei
        ole mitään pommia , minun tulee mieleen se Kekkosvitsi kun Bresnevis
        sanoi Kekkoselle , eikö me voitaisi poistaa toi raja . siinä oli ollut jo kivaa
        se ilta ja kekkonen sanoi minä huntteeraan asiaa.. Aamulla Adjutantin kanssa
        kävivät asiaa läpi ,, kunnes he taas kohtasivat seminaarissa . Kekkonen
        ilmoitti seuraavaa . emme me voi poistaa rajaa , minä olen jo näin vanha
        en jaksaisi hoitaa noin isoa maata. ..

        Oli syntynyt iso naurun remakka , eikä siitä sitten enää puhuttu ..


      • teu,
        Tiedustelu-upseeri kirjoitti:

        Putinin Venäjän aiheuttama sodan uhka on todellisuudessa vain sielunvihollisen hämäystä ja vihtahousun sotajuoni, jotta puolustus saataisiin kohdistettua väärään rintamasuuntaan. Sotilastiedustelu on saanut selville, että todellinen hyökkäys tulee Ruotsin Lapista, tarkemmin sanottuna Jellivaarasta, ja hyökkääjä käyttää apunaan kouluttamiaan agentteja ja kätyreitä, joita on solutettu ympäri maata tärkeimmille paikkakunnille.

        ""tiedustelu-upseeri""

        Vaikka olen vain aliupseeri , Konekiväri joukkueen johtaja ,,, tiedän kuitenkin
        että Jellivaaraan täytyy vastata pi run torjunta asein , sanoi TW, Majuri ,, Joka
        oli Isäni lankomies , kirjaltaja , saarnaaja , ym.

        tämä suunta oli tälläinen , kyllä minäkinm tiedän että heitä on , se kuuluu myös
        henkisen sodan käyntiin , siihen täytyy sanoa niin.. että se ei ole tietämätön
        Jos kaikkia asioita kerrottaisiin etekäteen , mitä jännää täällä sitten enää olisi
        Perustetaan uusiksi , toi Päijäne- Laivasto .. ai niin minä taidan olla liian vanha
        koska tytän jo 69. . Ja armeijassa on ,45 vutias eläkeikä ..
        M;utta voisin toimia kuin LUUKAS/ GEFILUS. että Antiokiasta tietoa. Tai sinne tietoa..


      • teu,
        Obersturmführer kirjoitti:

        Wir grüssen Sie, Jorkki ! Ein Volk, Ein Reich, Ein Führer !

        ""Obersturmifuhrer ""

        Tähan sanon kuin eräs Lääkari joka sanoi että niin paljonkuin olen
        ihmisiä leikannut ,, en ole löytänyt USKOA mistään .

        Toinen Lääkäri aivokirurgi , sanoi niin paljon kun minä olen aivoja
        leikannut en mistään ole järkeä löytänyt .

        Tässä on vaihtoehdot ,, olen lukenut jostakin ,että kasteita oli 7.
        jotka seurasi monista asioista . Ympäri leikkaus Oli Aabrahamille
        annettu annetun Liiton Merkki : 1Moos,17. Jeesus tuli täyttämään
        Aabrahamille säätämä antamaa lupausta , kaikkien kansojen ,siunaukseksi Tulemisesta hänen "siemenestään" .1Moos.3:22- Hän lunasti ihmisetr lain kirouksesta tulemalla tulemalla kiroukseksi heidän ,edessään ,että Aabrahamille , luvattu siunaus tulisi mailman kansoille. ks. Gal:3:13-14.


      • Sturmbannführer
        Obersturmführer kirjoitti:

        Wir grüssen Sie, Jorkki ! Ein Volk, Ein Reich, Ein Führer !

        Eine Volk, eine Reich, eine Führer! Sieg Heil! Grüss Gott! Mein Kampf....Zb....

        Wo liegt Finnish Betlehem? in Galliware oder..?


      • Sturmbannführer
        teu, kirjoitti:

        ""tiedustelu-upseeri""

        Vaikka olen vain aliupseeri , Konekiväri joukkueen johtaja ,,, tiedän kuitenkin
        että Jellivaaraan täytyy vastata pi run torjunta asein , sanoi TW, Majuri ,, Joka
        oli Isäni lankomies , kirjaltaja , saarnaaja , ym.

        tämä suunta oli tälläinen , kyllä minäkinm tiedän että heitä on , se kuuluu myös
        henkisen sodan käyntiin , siihen täytyy sanoa niin.. että se ei ole tietämätön
        Jos kaikkia asioita kerrottaisiin etekäteen , mitä jännää täällä sitten enää olisi
        Perustetaan uusiksi , toi Päijäne- Laivasto .. ai niin minä taidan olla liian vanha
        koska tytän jo 69. . Ja armeijassa on ,45 vutias eläkeikä ..
        M;utta voisin toimia kuin LUUKAS/ GEFILUS. että Antiokiasta tietoa. Tai sinne tietoa..

        Konekiväärijoukkueella ei ruåtsin uhkaa torjuta. Pitääpi olla järeimmät aseet.! Kurt-Matti Wallenius oli lapinsodan yksi komentaja ja värikäs persoona. Tosin ei liene isäsi lankomies? Vai onko sinulla niitä lankomiehiä enenpikin? Yksi ainakin oli EH? Seuraava lankosi onkait Paavi Johnnes Paavali Vatikaanista?


      • teu,
        Sturmbannführer kirjoitti:

        Konekiväärijoukkueella ei ruåtsin uhkaa torjuta. Pitääpi olla järeimmät aseet.! Kurt-Matti Wallenius oli lapinsodan yksi komentaja ja värikäs persoona. Tosin ei liene isäsi lankomies? Vai onko sinulla niitä lankomiehiä enenpikin? Yksi ainakin oli EH? Seuraava lankosi onkait Paavi Johnnes Paavali Vatikaanista?

        Niin kyllä tuntuu hyvälle että isäni , ehti kolmeen avioliittoon eläessään .

        siinä ensimmäisessä oli kolme enoa , joista Jussi oli joutunut antamaan
        autonsa takavarikkoon , näihin aikoihin 1939 . Hän oli ostanut sen uutena
        kevät talvella , ja häntä harmitti , oli ottanut sisä katon pehmikettä osan
        irti ja otti kosmos kynän , kirjoitti kattoon : "tämä on Jussin auto , ja haluan
        sen takaisin kun sota loppuu ". Toinen tieto ,ei tullut Jussaia eikä Autoa .

        Lauri tuli sodasta Tuperkelin vaivaamana . kuoli n. 1947 paikkeilla Lilli
        toimitti hänelle Pojan , on ollut Turussa saarnaajana .

        Kolmas eno truli takaisin Jalka miinassa puoli säärestä , lyhyempänä .
        Sinnitteli 23 vuotta ja teki kaikkea mv. tyätä siitä huolimatta . Vaimo
        oli ES, avion jälkeen tietenkin EH.

        Näistä enojen siskoista tuli lankoudet, MS. HS. ML, UT. AN. AA. TA. .

        Toisesta liitosta , siinä oli vain yksi mies : loput oli tyttöjä m,m.ne kolme jotka saivat ostaa Avo -auton , ja joka oli seraavana sunnuntaina saarnattu synniksi

        EH. TW. RH. PS. TU.

        kolmannesta Liitosta en tunne kuin V-MK. HK:, pitänee seurata olisiko muita.

        mutta kyllä niitä on siinäkin '


      • teu.
        Sturmbannführer kirjoitti:

        Konekiväärijoukkueella ei ruåtsin uhkaa torjuta. Pitääpi olla järeimmät aseet.! Kurt-Matti Wallenius oli lapinsodan yksi komentaja ja värikäs persoona. Tosin ei liene isäsi lankomies? Vai onko sinulla niitä lankomiehiä enenpikin? Yksi ainakin oli EH? Seuraava lankosi onkait Paavi Johnnes Paavali Vatikaanista?

        ""sturmeannfuhrer. ""

        Sain niitä n.14, ei aivan kaikki enää elä,.


      • Obersturmführer
        Sturmbannführer kirjoitti:

        Eine Volk, eine Reich, eine Führer! Sieg Heil! Grüss Gott! Mein Kampf....Zb....

        Wo liegt Finnish Betlehem? in Galliware oder..?

        Sieg Heil Herr Sturmbannführer !
        Meinen Sie daß Gällivare ist nur ein finnisch Betlehem ? Wohin haben Sie die Schweden, Norweger und Amerikaner vergessen ?

        Ich glaube daß Gällivare soll für alle Leute in der Welt als Betlehem sein. Ach Himmel ! Arbeit macht Frei !


    • sanoisin vaan

      Kun luet uutisia ja seuraat tapahtumia maailmalta, kertoo Raamattukin niistä. On kertonut aina.
      Lopun merkkejä kuitenkin on lisääntyvä ahdistus ja katastrofit.
      Niitä tapahtuu ja maailma henkäilee.
      Jumala tietää tarkalleen että mitä vielä tuleman pitää.
      Luottakaa Jumalaan.
      Jeesus tulee hakemaan omiaan.

      Siinä ei sitten auta lapin vanhinten puheet tai heidän haukkumiset.
      Jokainen joutuu ihan itse Jeesuksen eteen tuomiolle.

      Sanoisinkin jokaiselle, että älkää ajatelko itseänne ja omaa hyvinvointianne. Jos rukoilette, niin rukoilkaa muiden puolesta. Se on parempi niin. SIlloin rukoilemme jokaiken toistemme puolesta ja itsekästä rukousta ei ole.
      Itsekkäät rukoukset eivät ole niin terveellisiä aina.

      • aina vain pahenee

        Mielikuva kauhistuksista vahvistuu nopean ja tehokkaan median kautta.
        Ennen hirmuteoista ja katastrofeista ei tiedetty, nyt kaikki näkyy olohuoneisiin
        kauhujen ja pelon lietsonta on hyvin tehokasta tarkoitusta varten hyvin suunnattujen kameranlinssien kautta.

        Samaan aikaan kun kauhukuvia näytetään kansalle TV:ssä politikot tekevät päätöksiä salaa joilla kauhua lisätään entisestään ja hyvinvointi suunnataan entistä runsaamapana entistä pienemmälle joukolle. Ihmisen ahneudesta vallanhimosta ja itsekkyydestä kaikki kamala johtuu.

        Tilanteen kornius näkyy muun muassa ilmastonmuutoksesta rummutettaessa.
        Tarkoitus on hyvinvoinnin ottaminen pois rahastamalla mahdollisimman monilta, että he joilla jo on ylettömästi, saisivat entistä enemmän rahaa ja tavaraa.

        Muskeliveneet, suuret kalliit autot, pilvinä taivaalla lentelevät lentokoneet joista kustakin erikseen syntyy sontaa useita tonneja tunnissa, Köyhätkö niissa risteilevat??!! Ne jotka huutavat ilmastonmuutoksesta ovat juuri niitä jotka sitä aiheuttavat eniten ja yhä lisääntyvässä määrin.

        Ihmisten olisikin opittava lukemaan mediaa oikein, etteivät vallan vauhkoontuisi.
        Loppu tulee joka tapauksessa, ja ihan määrättynä päivänä. Uskovat saavat iloita
        joka päivä JUmalan armossa eläen vastuullista elämää. Näin minimoidaan omaa ja toistekin kärsimyksiä.


      • teu,
        aina vain pahenee kirjoitti:

        Mielikuva kauhistuksista vahvistuu nopean ja tehokkaan median kautta.
        Ennen hirmuteoista ja katastrofeista ei tiedetty, nyt kaikki näkyy olohuoneisiin
        kauhujen ja pelon lietsonta on hyvin tehokasta tarkoitusta varten hyvin suunnattujen kameranlinssien kautta.

        Samaan aikaan kun kauhukuvia näytetään kansalle TV:ssä politikot tekevät päätöksiä salaa joilla kauhua lisätään entisestään ja hyvinvointi suunnataan entistä runsaamapana entistä pienemmälle joukolle. Ihmisen ahneudesta vallanhimosta ja itsekkyydestä kaikki kamala johtuu.

        Tilanteen kornius näkyy muun muassa ilmastonmuutoksesta rummutettaessa.
        Tarkoitus on hyvinvoinnin ottaminen pois rahastamalla mahdollisimman monilta, että he joilla jo on ylettömästi, saisivat entistä enemmän rahaa ja tavaraa.

        Muskeliveneet, suuret kalliit autot, pilvinä taivaalla lentelevät lentokoneet joista kustakin erikseen syntyy sontaa useita tonneja tunnissa, Köyhätkö niissa risteilevat??!! Ne jotka huutavat ilmastonmuutoksesta ovat juuri niitä jotka sitä aiheuttavat eniten ja yhä lisääntyvässä määrin.

        Ihmisten olisikin opittava lukemaan mediaa oikein, etteivät vallan vauhkoontuisi.
        Loppu tulee joka tapauksessa, ja ihan määrättynä päivänä. Uskovat saavat iloita
        joka päivä JUmalan armossa eläen vastuullista elämää. Näin minimoidaan omaa ja toistekin kärsimyksiä.

        KYLLÄ ON AIKA PITKÄLLE NÄIN:

        Mutta haluan tuoda esiin sellaiset seikat jotka on vain yksi...kuten .

        Yksi kaste : Kasteessa Toimii Jeesus ITSE. Hän Uudestisynnyttää
        meidät siinä ja ja ottaa Jumalan Lapsiksi ja seurakuntasa jäseneksi

        Yksi Usko : Minä uskon Isään Jumalaan ,kaikkivaltiaaseen , taivaan ja maan luojaan , usko ,saat uskos synnit anteeksi Kristuksen tähden.

        Yksi Jumala : Ja Jeesus on sama ; Jumala on Henki Jumala on kaikkivaltias ja
        Pyhä He3nki , Joka asuu Taivan kirkkaudessa , mutta rakkaudessa lähellä meitä

        Yksi Valta : On Jeesuksella krisatuksella ks. Matt, 28;18,19,20, Mutta ei Jumala
        ole ilman valtaa. , on hänellä kaikki valta ,l Yhtä lailla , JUMALA on salattu emme
        voi n ähdä häntä ,silmillämme ,emmekä ymmärtää ajatuksillamme .

        Totisesti sinä olet salattu Jumala Jesaja 45:15.

        Jumala asuu valkeudessa , mihinei kukaan taida tulla ;
        Yksikään ihyminen ei ole Häntä nähnyt ,eikä voi nähdä . ks 1Tim .6:16.

        Jossakin :Jobin Jakeessa sanoo kirjoittaja , ennen minä kuulin vain ,
        mutta nyt olen nähnyt. ,,ottakaa selvää kuinka se piti paikkansa ..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      376
      3431
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      177
      1487
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      66
      1247
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      144
      1132
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      843
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      805
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      115
      782
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      772
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      769
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      42
      750
    Aihe