Tuleeko tästä ongelma parisuhteessa

raja ylitetty

Satuin tutustumaan ystäviemme kautta mieheen josta välittömästi aviomieheni ärähti, että pysyn kaukana tästä ihmisestä. Ystävämme vakuutti, että mies ei ole ongelma eikä ainakaan uhka parisuhteelle. Mies otti viikko tapaamisemme jälkeen yhteyttä ja päädyimme juttelemaan mesessä 5 tuntia. Nyt olemme viimeisen viiden päivänän aikana juteltu on off noin 30 tuntia! Yhtenä aamuna hän soitti heti herättyään ja juteltiin kauan. Keskustelemme kaikesta ja päädymme hyvin syvällisiin keskusteluihin. Hyvät yöt hän lähettää tekstarina sydämmen kanssa. Minä olen paljon yksin. Oma mieheni ei juuri puhu ja on muutenkin minulle tyly. Ollut jo vuosia. Suhteessamme on ollut paljon henkistä väkivaltaa miehen taholta. Siksi kai minä nyt olen ihan sekaisin. En halua tuhota avioliittoani. Pettämisen rajan taisin jo ylittää? En tiedä mitä tunnen. Olenko vain otettu huomiosta vai onko tämä jo ihastumista? En halua rakastua. En jaksa taas erota ja alkaa alusta.

13

507

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Liinajee

      No jos on henkistä väkivaltaa, niin miksi haluaisit säilyttää avioliittosi?

      Mutta mieti ensin mitä tehdä nykyiselle liitollesi. Onko se liitto, johon tahdot elämäsi käyttää? Jos uusi ihminen herättää tunteita,ne tunteet eivät laannu yhteydenpidolla.

    • miesvm_1967x

      "Minä olen paljon yksin. Oma mieheni ei juuri puhu ja on muutenkin minulle tyly. Ollut jo vuosia. Suhteessamme on ollut paljon henkistä väkivaltaa miehen taholta. "

      Tuollainen aviolitto kuulukin tuhota. Pilaat elämäsi :(

      • ……...

        Sanoisin jopa, että tuollainen avioliitto on jo sisältä tuhoutunut, vaikka seinät vielä olisivatkin pystyssä.


      • Haloo ihminen

        Mies todennäköisesti peluri. Varattua naista alkaa hyysätä. Aviomiehesi on oikeassa, kuuntele häntä, hänhän on MIEHESI! Jos ei kiinnosta, teidän ei pitäisi olla yhdessä. Se toinen mies jättää sinut kuin tuhka tuulee kun kyllästyy tai ilmestyy parempi. Jää aviomiehesi luokse ja unohda haihattelu.


      • raja ylitetty
        Haloo ihminen kirjoitti:

        Mies todennäköisesti peluri. Varattua naista alkaa hyysätä. Aviomiehesi on oikeassa, kuuntele häntä, hänhän on MIEHESI! Jos ei kiinnosta, teidän ei pitäisi olla yhdessä. Se toinen mies jättää sinut kuin tuhka tuulee kun kyllästyy tai ilmestyy parempi. Jää aviomiehesi luokse ja unohda haihattelu.

        Kyllä minä tiedän että tämä mies on peluri, miehenikin on peluri ja minäkin entinen pelinainen. Ollaan ihan rehellisiä, että pelaamiseksi voi lipsua ja lipsuukin joka lähinnä huvittaa. Vitsinä onkin, että haluutko olla mun tuleva ex. Tähän mennessä se on ollut lähinnä minun mies joka harrastaa vieläkin pelaamista ja vuoteen mahtuu yleensä yksi suurempi ihastus. Itse kärsin omat ihastukseni hiljaisuudessa ja yleensä kuolettanut ne heti alkuunsa kun tunteita on tullut. Nyt kai sitten kiinnostus loppui, mutta voihan sitä koittaa ryhdistäytyä. Eilinen meni jo aika hyvin. Ei tainnut mennä kuin pari kolme tuntia somessa.


    • Hei Raja ylitetty.

      Olet valinnut nimimerkkisikin kuvaamaan, että koet jonkinlaista rajalla oloa.

      Kerrot tilanteesta, joka lienee monelle muullekin tuttu. Oma parisuhde alkaa jotenkin väljähtyä ja etääntyä, sitten ilmaantuu joku, joka osoittaa huomiota, jolle kertomasi asiat ovat uusia ja joka kenties antaa runsaasti positiivista palautetta. Ei ihme, että oma puoliso alkaa vaikuttaa entistä nukkavierummalta.

      Mitä, jos satsaisit olemassa olevaan parisuhteeseesi noin monta tuntia huomiota ja huolenpitoa, kuin nyt annat ihastuksellesi? Voisiko vaikka olla paikka varata aikaa oman puolison kanssa perusteelliseen keskusteluun, mitä odotatte suhteeltanne ja mitä konkreettisia toimenpiteitä aloitatte tehdä, jotta suhteenne kukoistaisi paremmin ja haluaisitte sitoutua sen hyvinvointiin?

      Tuo ihastumistilanteesi kertoo enemmän sinusta kuin Mr.X:stä. Se kertoo omista kaipuistasi, odotuksistasi ja tarpeistasi. Niihin tutustumalla ja niistä vastuun itse ottamalla voit saada mahdollisuuden laittaa olemassa oleva suhteesi kuntoon. Et tahdo tuhota sitä. Voit korjata sen. Tänään on juuri hyvä ja itse asiassa ainoa päivä aloittaa, koska huomista emme vielä voi elää-

      Parisuhdetaitoja voi opetella monenlaisilla kursseilla. Kuitenkin jo heti voit varata puolisollesi aikaa jutteluun, läheisyyteen, avoimuuteen.

      Meiju, diakoni

    • kaame

      Onko aloittajan ns. kiltti mies näyttänyt nyt todellisen luonteensa?????

    • Onko tullut mieleen että miehesi tietää tästä miehestä paljon ikäviä asioita. eikä halua että sinut tai hänet sotketaan niihin. Nyt olet itse sotkeutunut ja antanut kyllä mielestäni vähän liikaa huomiota aikaa joka kuuluisi käyttää miehesi kanssa. Se meinaan on sellainen tosiasia että kenen kanssa käytät aikaa alkaa tuntumaan läheisimmältä olisi sitten millainen kiero pelailija loppupeleissä.

      On olemassa sellaisia miehen tuttu miehiä joiden on ihan pakko kokeilla jokaista kaverin parisuhteessa olevaa naista. Lähtiskö se leikkiin ?

      • raja ylitetty

        Mieheni ei tunne tätä miestä muuta kuin nimen ja naaman on nähnyt. Jokatapauksessa tässä sitä nyt ollaan ja mietitään kovasti. Tähän mieheen en ole ollut yhteydessä vuorokauteen. Onnistunut olemaan ajattelematta häntä ehkä noin 10 min...


    • .............

      No miehelläsihän oli heti oikea vaisto. Aika särmä jäbä siis, mutta näköjään myös vähän idiootti. Ystävänne ei tunne sinua niin kuin miehesi, joka tiesi sekunnissa, että tulet ihastumaan tuohon mieheen, jos olet hänen kanssaan tekemisissä. Minun ohje olisi että parisuhdeterapiaan ja jos mies ei suostu, niin sitten ero.

      • raja ylitetty

        Vaikea tässä on terapiaankaan mennä kun mieheni ei tiedä, että on jotain ongelmaa. Tuntuisi muutenkin oudolta alkaa keskustella tunteista kun sitä ei ole ikinä tehty. Se riittää että sanoo "minä rakastan sinua". Siinä on meidän tunnekeskustelut. Jos yritän edes viitata johonkin tunteeseen esim. Minulle tuli paha mieli kun huusit minulle. Sen sanomisesta mies suuttuu hirveästi. Alkaa huutaa ja sitten on niin kauan puhumatta (päiväkausia) kunnes pyydän anteeksi. Enpä sitten sano mitään, koska se vain pahentaisi asiaa. Virkistävää sitten keskustella ihmisen kanssa joka ei huuda, ei mökötä eikä hylkää minua jos en ole mieliksi. En minä parisuhdetta halua. Haluan vain että joku on läsnä ja kuulee minua.


    • vanha nainen

      oi yksinäinen, T_uo sun viimeinen viest í jos oli tasan kerrotun mukainen kertoo että on vika miehessä niiku naisessakin. ''

      Jos keskustelu johtaa huutamiseen toisen puolelta vaikka toinen ei huuda ei provosoi niin sillon on syytä vaihtaa maisemia.

      Mutta ota huomioon että vaikka lopetat tän suhteen se ei ohjaudu automaattisesti uuteen suhteeseen tän uuden miehen kanssa. Ku usein nämä nk... välisuhteet ei toimi mutta toimii auttavana siltana siihen seuraavaan suhteeseen..

    • run Forest

      Koko homma haisee pahalle ja siinä on teillä kaikilla yhdistyneenä omistamisen halu, menetyksen pelko, tunteilla leikkiminen, henkinen tyhjiö ja sitoutumisen puute. Ihan tukevan sopan ainekset siis.

      Se ettet jaksaisi aloittaa kaikkea uudelleen ei saisi olla onnesi este. Rehellisesti tunnetko olevasi onnellinen suhteessasi? Uskotko voivasi olla, jos yhdessä rakennatte suhdettanne?

      Miehesi reaktiot ja teot eivät taida olla ihan oikeudenmukaisia, mutta toisaalta kyllä sinulta oma osadi suhteeseen vaaditaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6183
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3966
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2349
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1920
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1383
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1306
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1040
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      986
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      951
    Aihe