Palveletko Artartea, Milkomia vai Jeesusta Kristusta?

Sinun valintasi

Salomo rupesi palvelemaan Astartea, sidonilaisten jumalatarta, ja ammonilaisten iljetystä Milkomia. Salomo teki sitä, mikä on väärää Herran silmissä, eikä seurannut Herraa uskollisesti niin kuin isänsä Daavid.
1 Kun. 11:5–6

On hämmentävää ja outoakin, että Raamatun suurimmat henkilöt saattoivat olla niin syntisiä ihmisiä. He kokivat ihmeellistä Jumalan johdatusta ja saivat suuren armon, silti hetken kuluttua he elivät niin kuin tämä kaikki olisi ollut unohdettua todellisuutta. Eikö tämä ole tuttua myös meidän omassa ajassamme ja omassa elämässämme? Kuinka pian me kadotamme siunausten muistot ja olemme uudelleen kasvotusten syntiemme kanssa? Salomon elämä opettaa, että jos lankeamme, pitää palata heti ja viivyttelemättä Jeesuksen luokse. Sitä perkele vihaa. Vihollinen tahtoo saattaa meidät epätoivoon, eikä Jeesuksen luota epätoivoa löydy. Sielunvihollinen tekee todella kaikkensa, että saisi luottamuksemme Jeesukseen horjumaan. Siihen, että armo voisi todella kuulua tällaiselle ihmiselle. Kuitenkin juuri tällaisille se kuuluu, ei kenellekään muulle: syntisille ja kipeille, niin vakuuttaa Jumalan pyhä sana.

25

106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 19.9

      Aloitusteksti Juha Vähäsarja. Sro.

    • Häpeällistä

      Ettäkö aihe ei kuulu hellareille lainkaan. Ei kuuluu muu kuin juoruämmien helmat korvissa juorun juoksuttaminen.

    • Kummallista'

      Vilkaisin hellaripalstan etusivua ja sehän onkin lakipalsta toisille, siis syntisille. Etusivu on täynnä synnittömiä kirjoittajia. Kuin ne kaikki synnittömät tänne arvasi tulla. muilla palstoilla kun kadutaan omia syntejä lähinnä.

      • kuka kumma

        etkö jo herkeä herjaamasta ? jos on Luoja sinulle penninvertaa tervettä järkeä suonut, niin lopetat tähän paikkaan ! meillä ei ensimmäistäkään viinan pisaraa ole juotu koko historian aikana ! toiste se on teillä lutteruksilla kun kännissä peuhaatte armoa ja uskosta ei ole ymmärrystä !

        armon varassa kellutaan synnissä mutta ei meillä ! eikä tartte ittiään kehua kun pysyy lookisesti aina faktoissa !


    • Armosta pelastumme!

      Hellarit on armahdettuja syntisijä,luen itseni myös niihin armahdettuihin,ei kukaan ihminen ole synnitön,niin kun Jeesus oli. Jeesus armahtaa sen joka tulee hänen luo ja saa voiman tulla Jumalan lapseksi !

      Nostakaa päänne vapautuksenne on lähellä,tuli sana kun kirjoitin tätä ! Ari

      • Tutki Raamattua

        Ari! Ei se sana sinulle tullut, vaan se on kirjoitettu Raamattuun melkein pari tuhatta vuotta sitten. On typerää matkia Raamatun profeettoja sanomalla: "minulle tuli sana...." Ja tämä sana, jonka Raamatusta nappasit, on sinulla aivan väärässä yhteydessä! Sana oli tarkoitettu Israelin kansalle kun Jeesus kertoi heille lopun merkeistä. Lainaamasi teksti viittaa ahdistuksen ajan jälkipuoliskolle.


    • Hyvä on

      Semmoista sitten kirvoitti kirjoittelemaan.

    • Kerro meille

      Paas laittaen, että mimmosta herraa sinä palvelet?

    • Punnnitse itsesi !

      Monesti sana tulee Raamatusta ja joskus Raamatun kohta,mitä lukea,johonkin asiaan,ei uskova ole mihinkään rajattu Jumala voi ja pystyy käyttään kaikkia kanavija ilmotukseen tai mihin vaan ja jos Raamatusta tulee vaikka sana tietää silloin sen olevan Jumalan antamaa,siekkari ei Raamattua käytä,kun omaksi hyödyksi,eikä se sana mikä tuli ollut muutakun sana,johonkin tai jollekkin,en siihen tiedä vastausta.
      Minun herra on Jeesus Kristus Nasaretilainen jumalan pioka joka tuli Jumalana ihmisiseksi sovittaan synnit niinkun vanhassa testamentissa oli ennustettu tai oikea ilmaus on ilmoitettu israeliin ja kaikille kansoille ja nousi taivaaseen ja sanoi tulevansa hakeen omansa,kun isänsä antaa käskyn,nyt se itsekkin tietää tulonsa,koska on yhtä Isän, Pojan ja Pyhänhengen kanssa!
      Jeesus tulee arvaamattoman pian,tulette yllättyyn sen asian kanssa,koska ette tunne sanaa ettekä Jeesusta ihan oikealla tavallaj,mutta en minä ketään uskoon siihen saa,kun Jumala on kaiken takana ja vie taivaaseen vain ne aidot ja oikeat uskovat,jotka on hänelle kuuluvia ja väärämieliset ovat niitä penseitä,jotka eivät ole kuumija tai kylmiä ovat siinä keskellä huojuen molempiin suuntiin !
      Golkatan sovitus ei kelpaa,mutta silti ollaan kun pyhät olevinaan,lapsikasteen ja kirkkoopin hömpötyksessä mukana ja luullaan menevänsä taivaaseen niiden asioiden kautta,mutta sanon ei käy niin Jeesus sanoo selvästi siitä joko pääsee tai ei Taivaanporteista sisään, ne lapsikaste nimikristityt kuulee sanat Jeesukselta ,minä en tunne teitä!
      Minun usko ei ole ihmisten punnittavissa,sen tekee Jeesus,niin kuuluu katsoa uskoasian jokaisen itseään,eikä toisten uskoa pähkäillä,tiedän itseni olevan lähtövalmis Karitsan häihin vaikka tästä nyt,minä en rakasta tätä maailmaa,tietoisuus paremmasta on etusijalla aina ! Ari

      • Tutki Raamattua

        Ari! Olen kyllä uskovien kasteella käynyt, enkä todellakaan ole luterilainen! Raamattu on Jumalan sana meille, muita viestejä emme saa. Raamattu on täydellinen ja erehtymätön, eikä muita viestejä ja ilmoituksia tule, koska Raamattu on jo täydellinen eikä siis siihen muuta voi lisätä. Sen voit tarkistaa Jeesuksen omista sanoista Apostoli Johannekselle Ilmestyskirjan lopusta. Raamattu on suljettu kirja, Jumalan puheeseen ei voi muuta lisätä, eikä mitään ottaa pois!
        Ajatuskin siitä, että Jumala antaisi uusia ilmoituksia, on täysin järjetön! Miten kaikki voisivat totella enää Jumalaa, kun vain pieni osa tietäisi nämä "uutuudet"? Kenen "uutuuksia" uskottaisiin, kun ei ole mitään todisteita (esim. Raamattu)? Jos valittaisiin väärät "uutuudet", niin se olisi tottelemattomuutta eli syntiä! Jos ei kuultaisi kenenkään "uutuuksia", niin sekin olisi synti. Raamattu ei todellakaan käske seuraamaan uusia ilmestyksiä, päinvastoin! Eikä kukaan tiedä miten "uudet ilmestykset" tulisivat todistettavasti, - vai olisiko "uutuudet" kirjoitettu punaisilla kirjaimilla taivaalle, jotta kaikki voisivat ne nähdä?
        Raamattu on Jumalan sana ihmisille, siinä on kaikki, mitä Jumala tahtoo meidän tietävän itsestään. Jos epäilet sitä, niin lue esim. psalmi 119. Siitä huomaat, miten tärkeä Jumalan sana on. Psalmin kirjoittamisen aikaan Raamattu ei tietenkään ollut vielä valmis, mutta nyt se on! Jos Ari seuraat muita ilmestyksiä, niin samalla seuraat muita jumalia, niin yksinkertaista se on!


      • mitä sanot?
        Tutki Raamattua kirjoitti:

        Ari! Olen kyllä uskovien kasteella käynyt, enkä todellakaan ole luterilainen! Raamattu on Jumalan sana meille, muita viestejä emme saa. Raamattu on täydellinen ja erehtymätön, eikä muita viestejä ja ilmoituksia tule, koska Raamattu on jo täydellinen eikä siis siihen muuta voi lisätä. Sen voit tarkistaa Jeesuksen omista sanoista Apostoli Johannekselle Ilmestyskirjan lopusta. Raamattu on suljettu kirja, Jumalan puheeseen ei voi muuta lisätä, eikä mitään ottaa pois!
        Ajatuskin siitä, että Jumala antaisi uusia ilmoituksia, on täysin järjetön! Miten kaikki voisivat totella enää Jumalaa, kun vain pieni osa tietäisi nämä "uutuudet"? Kenen "uutuuksia" uskottaisiin, kun ei ole mitään todisteita (esim. Raamattu)? Jos valittaisiin väärät "uutuudet", niin se olisi tottelemattomuutta eli syntiä! Jos ei kuultaisi kenenkään "uutuuksia", niin sekin olisi synti. Raamattu ei todellakaan käske seuraamaan uusia ilmestyksiä, päinvastoin! Eikä kukaan tiedä miten "uudet ilmestykset" tulisivat todistettavasti, - vai olisiko "uutuudet" kirjoitettu punaisilla kirjaimilla taivaalle, jotta kaikki voisivat ne nähdä?
        Raamattu on Jumalan sana ihmisille, siinä on kaikki, mitä Jumala tahtoo meidän tietävän itsestään. Jos epäilet sitä, niin lue esim. psalmi 119. Siitä huomaat, miten tärkeä Jumalan sana on. Psalmin kirjoittamisen aikaan Raamattu ei tietenkään ollut vielä valmis, mutta nyt se on! Jos Ari seuraat muita ilmestyksiä, niin samalla seuraat muita jumalia, niin yksinkertaista se on!

        Loppuiko Arilta sanat, vai odottaako hän uusia ilmestyksiä?


    • Publikaani

      Keneltä Arilta?
      Mie vaan kysyin, että mimmosta Herraa sie palvelet?

      Nyt mie kysyn, että kuka teistä on se ylipappi? Fariseukset näyttää täyttävän etusivun aloituksillaan.

    • Jespoks

      Ylipappi onkin harvinaisempi virka. Fariseuksia suurin osa ihmisistä, uskovistakin.

    • Jokos olette tutkineet Jahve jumalanne taustoita?

    • Itelappi

      Siehän se vasta siunattuhullu oot. Kukaan ihminen pysty luojaansa taustoittamaan muuta kuin sen minkä Hän on meille ilmoittanut sanassaan.

      • Oletko tutkinut mitä tutkimukset paljastavat Raamatun jumalista ?


    • Katse itseenne!

      Sellainen uskova joka väittää että Jumala ei anna enään tietoja ja viestejä,pitää Jumalaa kuolleena,että se oli silloin kauon sitten vaan ei enään nykypäivänä muka olisi meidän kanssa ja puhusi asioita ja varmasti jumala puhuu Pyhänhengen kautta tai miten vaan asioista,mihin hänellä on tarve vaikuttaa ja puuttua asioihin,mutta ei kaikki uskovat saa tietoa,koska jumala katsoo kenelle hän niitä voi antaa,jokainen uskova saa jonkun tehtävän ja sitä kuuluu uskovan totella,tai jumala siirtää sen toiselle,jos ihminen ei hoida talentejaan oikein siitä jokainen voi raamatusta lukea,mitä sitten käy!
      Jeesus kulkee meidän elämässä,olemmehan kerran antaneet elämämme hänelle, mutta millätavoin vain osaksi vaan kokonaan,siinä on ero suuri,silloin kun on antanut osan ei pyhähenki voi astua sisällemme tai jos annamme kokoelämän on pyhähenkikin osa meitä ja hän on yhteydessä suureen ja pyhään kokoajan ja sinun elämä on silloin jumalan elämää hengen kautta,sitäkautta kulkee ajatus ,teot
      ja viha,ym tieto jumalan elämän kirjaan,josta kerran luetaan meidän tekomme,miten uskonelämää olemme eläneet,siellä on kaikki tietomme!
      En ole tietsikalla kun käymäsillään,en voi heti antaa vastausta teille,mutta nyt kun tietsikan avasin vastasin lyhyensi osan vastaväittämiinne,pitäsi uskoa,että täällä on uskomattomia uskovia,eikä oikeita uskovija kun ripaus,on sellainen sisäinen tunne,kun jokupäivä on se suuri ja uskoville ja kauhistus maailmalle,se ylöstempaus,epäilen suuresti onko lähtijöitä kun pikkuinen määrä,vaikka uskovija on iso määrä,mutta vain uskonnollisuus estää pelastuksen ei tosi usko ole heidän uskonelämää valitettavasti, nyt kun tämän kirjotin alatte sättiin mitä sanoin,mutta sanon katse itseenne onko niin ja mitä teen saialleni,koska Jeesus odottaa oikeita parannuksen tekijöitä,eikä uskonnollista tekouskovaisuutta elämää,eli korjausliikettä itsessä ja parannuksen tekoa,silloin on oikea teko Jumalan tahdossa,josta Jumala pitää,ja pyhähenki astuu elämääsi todellisuuteksi ja huomaat eron oikean ja väärän uskovaisuuden välillä,minä vastaan kirjoituksistan Jumalalle,en pelkää tuomioistuimen edessä kirjotuksen takia tuomiota,tämä on minun tehtäväni ja talennttini ! Ari

      • Tutki Raamattua

        Ari! Sinä sekoitat Kaikkivaltiaan Jumalan eli Herramme Jeesuksen Kristuksen johdatuksen elämässämme uusiin Raamatun ulkopuolisiin ilmoituksiin. Uusia ilmoituksia ei siis tule, mutta Jumala johdattaa kansaansa ja määrää kaiken mitä tapahtuu. Hän ei kuitenkaan toimi ikinä sanansa ylitse tai vastoin sanaansa, muuten Jumala olisi valehtelija. Meillä kuitenkin on vain yksi Jumalan ilmoitus itsestänsä, eli Raamattu. Joka lisää jotakin Raamatun sanaan eli Jumalan puheeseen syyllistyy itse pahaan syntiin. Kirjoituksistasi on vaikea saada selvää, sillä sinulta puuttuu oppi, myös raamatullinen.


    • Jeesus kutsuu vielä!

      Olen aina käskenyt mennä ja lukea Raamattua ja oppi kristinuskosta löytyy sieltä,mutta se mitä Pyhähenki ei avaa ei siksi pysty tajuaan Sanaa Raamattun oikein tai ollenkaan ,jos sinä väität minun menneen Raamatun sanan ulkopuolelle,se on täys valhe ja väärä ilmasu,minä en kirjoittasi tänne jos ei mulle tätä olisi annettu ylhäältä tehtäväksi,sen tiedän että sen mitä kirjotan on Pyhähenki ollut antamassa ja avaamassa myös teille sanaa ja mitä Raamattu oikiasti ilmoittaa,eikä joku nimikristitty tai leipäpappi ym oudot muotojumalan palvelijat höpötä ,mulla on se aito ja oikea Jumala se Raamatun Jumala jota minä palvelen,mutta sinulta tulee vasta sanota laukauksija,eli tulkitsen sinut vielä eri herran omaksi,ei kukaan väitä Jumalan hengessä sanaa vastaan,mutta sinusta se ilmenee oman väitteesi kautta semmoinen asiakin ,en sinua tuomitse ei ole minun tehtävä enkä ketään,vaan ilmasen se niin että tajuasi lukija oman tilansa,että ei kerran Tuomioistuimen edessä kun sinulta kysytään jotakin ,niin et voi sanoa että et tiennyt,kyllä Jumala tietää kaiken ja on kirjattuna elämän kirjaan myös nämä kirjoituksemme,jeesus on herra mitä minun on kuultava ei jotakin kapean opin hallitsevaa uskovaa,pitää olla jumalan korkeakoulun opissa,eikä esikoululainen kun Jumalan sanaa ilmoittaa lukijoille tai opettajan vaikutuksen alaisena,että se antaa tiedon tarvittavaan siihen hetkeen !
      Menkää polvistukaa nöyrtykää ja rukoilkaa Jeesus opeta tajuamaan Jumalan sanaa ja Jumalaa ja niitä asioita mitkä on Jumalan tahtoa ja hänen miellyttämistä aivan ilman lakia ja teeskentelyä, mutta ensin parannus kaikilta osin Jeesukselta Kristukselta ja pyhänhengen kutsuminen että se täyttäsi sinut , et saa jos et tee niin muuta kun siekkarin kaveriksi ,se on varmasti kimpussa kun oikea sana avautuu kuka uskaltaa ottaa ja alkaa elään Jumalan pelastamana,ei Siekkari tavis uskovija pelottele,eihän ne ole uhka hänellenyt eikä tulevaisuudessa, kun ne on uskonsa keventäneet,sille tasolle,että ei siinä pelastusta enään ole olemassa !
      Minä en monesti 2 kertaa tule koneelle,mutta minulle tuli pakote tulla ja tässä se oli vastata väitteeseesi,että ette kuvittele että menin hiljaseksi,en mene,koska Jumalan henki antaa avun ja luotan kun vuoreen siihen,en paljon mieti,miten kirjotan se tulee kun vettä valaen,kun jumala on mukana,itse olisi avuton kirjoittaessani tänne ! Ari

      • Et kykene tutkimaan?

        Ari! Ota lääke! Sinä puhut aivan omaa oppiasi, mutta toisaalta kirjoituksesi tasosta voi päätellä, että olet aivan ymmärtämättömän lapsen tasolla. Ehkä olet kuitenkin mielenterveyspotilas? Kuulet varmasti ääniä, niin kuin skitsofreenikot - ja kuvittelet Jumalan puhuvan sinulle.


    • Minä näin ..

      Kumma juttu hellareiden sivusto. Helluntalaisuuteen kuuluu Raamattu ja siitä jos kirjoitat niin heti on kommentteja, että olet sekaisin. Ota lääke.
      Totisesti, totisesti minä sanon teille: Tulee päivä, jolloin te pyydätte lääkettä, mutta sitä ei teille anneta, mikäli uskomme Raamattuun ja miksi emme uskoisi.
      Ottakaa vaarin vaelluksestanne, sillä pimeys pimenee ja valo kirkastuu tunnelin päässä.

    • Kristustako?

      Mitä sinä palvelet?

    • Osuipa hyvin !

      Osu ja uppos,koskettipa hyvin,niin pitikin,ehkä jotakin jäi elään teissä! Ari

    • Tutki Raamattua

      Ari! Sinun kirjoituksesi ja mielipiteesi eivät pitäydy Jumalan sanassa. Sinä jaat omaa sanaasi ja omia päätelmiäsi muka Jumalan sanana. Se on hirveä synti Raamatun mukaan. Toivon todella, että osuu ja uppoaa.

    • Uskotteko hellarit tähän ilmoitukseen ?

      2. Moos. 3:15
      Jumala sanoi vielä Moosekselle: "Sinun tulee sanoa israelilaisille: 'Jahve, Herra, teidän isienne Jumala, Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala, on lähettänyt minut teidän luoksenne.' Se on oleva minun nimeni ikuisesti, ja sillä nimellä minua kutsuttakoon sukupolvesta sukupolveen

      Onko jumalanne tämä?

      http://www.argumentti.fi/argumentti/2011/10/jahven-historia/

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6402
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4123
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      268
      2543
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2000
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1508
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1367
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1080
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1026
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1011
    Aihe