Viinanjuonnista

Alkoholia sanotaan nautintoaineeksi ja seurustelujuomaksi. Se on kyllä vale, viina, niin kuin viinikin on niin pahanmakuisia, ettei niitä kukaan nautinnokseen juo.
Humalatilaa niillä haetaan. Suomalaisia moititaan humalahakuisesta juomisesta, Minä vaan ihmettelen, mitä muuta varten viinaa ja viiniä muuten juodaan. jos ei niillä humalaa haeta.
Joitain ligöörejä voi kutsua nautintoaineeksi. Suurinosa niistäkin liian imeliä.
Minä en alkoholista saa juuri mitään erikoisia tuntemuksia, rentouttaahan se, mutta siihen se jää. Ei ainakaan mitään hyvänolontunteita tule.
Saunakaljana oon käyttänyt Olvin tuplapukkia, mutta sekin on nyt niin kitkerää, ettei sekään enää maista.
Sitä minä kummasrelen, kun suomalaiset vetää niska limassa Virosta viinaa ja kaljaa.
Naisetkin vielä, ja minä kun oon tottunut pitämään naisia jotenkin fiksumpina, ainakin näissä alkoholiasioissa.
Mutta se lienee sitä tasa-arvoa, että tyhmyyskin pitää tasata.

48

157

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Ihmetelen minäkin.

      Käytännössä täsmälleeen vastakkaisesta näkökulmasta. Mun mielestä alkoholi on melkein aina hyvän makuista ja sillä on palhon positiivisia vaikutuksia. Rähinäviina ja maksakirroosiviina erikseen. Karamellien liikakäyttö aiheuttaa ongelmia, samaten vaikka nyt liika kirkossa kulkeminenkin. Tämä viimeinen kai muuten suurin onhelmien aiheuttaja suomessakin. Paljon järkevämpää ottaa joskus konjakkipaukku, kuin käydä rukoilemassa satuolentoja päntiönään.

      Mun mielestä sulla tavallaan terve syhtautuminen alkoholiin. Et saa siitä kummempua kuksejä, ei ole siis sun nautintoaine.

      Mutta se toinen juttu. Miks helevetissä kirjoitat asiasta negariivissävytteisen ja tuomitsevan nettikirjoituksen?? Jotain hiton ongelmaa sulla tosiaankin on alkohon käyttösi kanssa, kun tollanenkin putu tehdä. Mitä hiton sädekehää haet pääsi päälle, marttyyrin piikkipantaako ja vielä etikkaa päällekkö=====?

      Mulle aina maistuu hyvä konu, joskus jopa kilju. Ei ole ongelmia siinä, ei muuten siinäkään, että olisin jotenkin raittiutta vastaan. Alkoholi ei sovi kaikille. Ei ilmeisesti sullekkaan, koska oikein nettipalsta-aloituksen asiasta teit. Ikinä käynyt mielessä, jos et pidä alkoholista, ole sitten juomatta sitä?

      Jahas, pitääkin ottaa pitkästä aikaa maukas keskari, johan tässä jotenkin tuli mielihaluksi tehdä näin. Se muuten se pukki, se on kunnon kaljaa, juhlajuomaa.

      =DW=

      • ;) ;)

        Huvitti toi kirkossa käyminen juttu alkoholi-keskustelun yhteydessä. Ne ehtoollisviinat,
        joo...


      • -----
        ;) ;) kirjoitti:

        Huvitti toi kirkossa käyminen juttu alkoholi-keskustelun yhteydessä. Ne ehtoollisviinat,
        joo...

        Lapsellista.


      • Ota Sinä vaan konua, ja käy kirkossa, saat Sinäkin sädekehän päällesi. Tiedä vaikka pääset papin kanssa samaan kuvaan.
        Sanot vaan, jos tämä aloitus niin ottaa Sinua hermoon, voin sen kyllä poistaa.
        En minä halua täällä mitään sädekehää, enkä kenenkään mieltä enemmälti pahoittaa.


      • sana-sana
        k-kotton kirjoitti:

        Ota Sinä vaan konua, ja käy kirkossa, saat Sinäkin sädekehän päällesi. Tiedä vaikka pääset papin kanssa samaan kuvaan.
        Sanot vaan, jos tämä aloitus niin ottaa Sinua hermoon, voin sen kyllä poistaa.
        En minä halua täällä mitään sädekehää, enkä kenenkään mieltä enemmälti pahoittaa.

        Annahan aloituksen olla paikallaan. Ei täällä kenenkään pillin mukaan tanssita, tuskin =DW= sitä haluaa.
        Minäkin olen jo monta tuntia miettinyt vastakommenttiani, mutta asia on niin monipiippuinen, ettei meinaa osata pukea sanottavaansa luettavaan muotoon.


      • ...
        ;) ;) kirjoitti:

        Huvitti toi kirkossa käyminen juttu alkoholi-keskustelun yhteydessä. Ne ehtoollisviinat,
        joo...

        Yhdet ja toisetkin kahelit huovat "verta", jok käytännössä on väkevää viiniä. Voiko juopottelu sen kahelimpaa olla ?

        =DW=


      • :) :)
        ----- kirjoitti:

        Lapsellista.

        Kirkko on aina kiehtonut minua,omalla tavallaan.
        Pappi sanoo: "Tulkaa lasten kaltaisiksi.Taivasten valtakunta on lasten ja lapsenmielisten"
        Hyvin on oppi mennyt perille,huomaan viestini arvioinnista.
        Huomenna taas kirkkoon ja ehtoolliselle.Ainoat viinit mitä olen eloni aikana nauttinut.


      • vaka vanha
        ... kirjoitti:

        Yhdet ja toisetkin kahelit huovat "verta", jok käytännössä on väkevää viiniä. Voiko juopottelu sen kahelimpaa olla ?

        =DW=

        Niinpä. Varsinkin kun käyttää sitä verta ruumiin palanpainikkeena. Melko hottia, sano.


    • niin se vaan on

      Alkoholi on myrkkyä jos mokoma aine keksittäisiin nyt niin tuskin olisi luvanperäistä.
      Toisekseen miksi turruttaa aivoja kun selvinpäin hallitsee itsensä kuka mitenkin.
      Turha selostaa varjopuolia kun jokainen tietää mutta silti pitää käyttää, meikä käytti ennen kohtuuttomasti onneksi tajusin ajoissa nyt elämän laatu parempi ja on oma itsensä humalassa ei ole.

      • Afrikassa ei hiiva ole vielä käytössä, niin ne tekee hedelmistä liemen. Sitten tanssivat sen kulhon ympärillä, ja sylkevät siihen. Niin ne saa sen käymään.
        sitten ne juo sen, ja tulevat humalaan.
        Tällä alueella oli 70- 80-luvulla alkoholihaitat niin suuret, että se toimi jo varoittavana esimerkkinä.


    • vaka vanha

      Makuasioista on vaikea keskustella sillä makutottumukset on niin erilaisia. Olet siinä oikeassa että tuskin kenellekään se ensimmäinen viinaryyppy tai punkkulasillinen hyvältä maistuu. Että niiden makuja mitenkään pystyy edes vertailemaan tarvitaan totuttelua, ja onhan se melkein aina tarkoitus että se juomissa oleva alkomahooli jotenkin vaikuttais.
      Aika monen mausteen ja maun kanssa on vähän samanlailla, totutella niihin tarvii. Makea lienee mauista helpoin.

      Mutta sitten kun siinä asiassa on yhtäänkään sisällä niin jo alkaa erottamaan niitä makuja eri juomista. Mulla oli eksäni kanssa muinoin samankaltainen maku sen suhteen että pidimme molemmat tummista oluista. Osteltiin usein erilaisia tummia ja sitten tehtiin niistä arvioita ja pisteytyksiä, kirjattiin niitä oikein ylöskin jotta muistaisi myöhemmin.

      Ja tänä päivänä ei pihvi maistu hyvältä ilman hyvää punkkua, sama tilanne sen kanssa että jos haluaa juhlistaa kahvihetkeä niin pikku siivu konkkaa sen kaverina sen mukavasti tekee.

      Eli ilmankin pärjäisi niinkuin ilman montaa muutakin asiaa, mutta jos hyvältä tuntuu niin mikä ettei. Hyvin ymmärrän heitäkin jotka ei alkomahoolista perusta kunhan eivät puutu minun tottumuksiini.

      • Juu, meikäläinen ei maistele, vaan on tyyppiä kulaus ja sillä selvä, jos sen jälkeen pitää irvistää, niin pahanmakuista on.
        Kävin tarkistamassa, mulla on neljä litraa konjakkia, ne on avaamattomia pulloja, sitten on muitakin.
        Oon minä joskus iltasella, kun ruumiin pintalämpö laskee alaa, ja alkaa viluttaa, niin pari grogia konjakkia, niin kyllä se vilu siitä häviää.


      • vaka vanha
        k-kotton kirjoitti:

        Juu, meikäläinen ei maistele, vaan on tyyppiä kulaus ja sillä selvä, jos sen jälkeen pitää irvistää, niin pahanmakuista on.
        Kävin tarkistamassa, mulla on neljä litraa konjakkia, ne on avaamattomia pulloja, sitten on muitakin.
        Oon minä joskus iltasella, kun ruumiin pintalämpö laskee alaa, ja alkaa viluttaa, niin pari grogia konjakkia, niin kyllä se vilu siitä häviää.

        Jahas. No neljällä potulla konjamiiniä hoitelee helposti muutaman vilutuksen, jopa vi-tutuksen ;)


    • Kyllähän se lasin pari ensimmäistä hujausta menee vielä seurustelujuomana, mutta kun sitä ottaa enemmän, niin silloin siitä tulee katkeroviinaa.

      Nuorempana sitä tulikin litkittyä ja mukamas maistui vielä hyvällekkin. Nyt ei tarvi kyllä päätään sekottaa mokomilla litkuilla. Jos jotain joskus nyt ottaa, niin joidenkin juhlien mukana kuohuviiniä.

      • Tuosta kuohuviinistä.
        Minäkin innostuin hienostelemaan, kun täytin viiskymmentä, ja ostin kuoharia.
        Keskikalja oli ajanut saman asian ja paremmin.
        Sitä kuohuviiniä jäi yksi pullo, keväällä täytän kuuskymmentä, Sitä voi tarjota, jos ei ole mennyt pilalle.


      • k-kotton kirjoitti:

        Tuosta kuohuviinistä.
        Minäkin innostuin hienostelemaan, kun täytin viiskymmentä, ja ostin kuoharia.
        Keskikalja oli ajanut saman asian ja paremmin.
        Sitä kuohuviiniä jäi yksi pullo, keväällä täytän kuuskymmentä, Sitä voi tarjota, jos ei ole mennyt pilalle.

        Ensi vuonna minä täytän viiskyt, ja silloin meilläkin on taas kuoharia...ehkä..

        Tuosta kuohuviinistä sen verran, että aloin vain pitämään sen mausta. Olut ei passaa minulle ollenkaan, kun siitä tulee ihan höntti olo.


      • grokiloinen
        mii-su kirjoitti:

        Ensi vuonna minä täytän viiskyt, ja silloin meilläkin on taas kuoharia...ehkä..

        Tuosta kuohuviinistä sen verran, että aloin vain pitämään sen mausta. Olut ei passaa minulle ollenkaan, kun siitä tulee ihan höntti olo.

        Nii tulee tönkkömäinen ei oikeesti humala, kummiskin jotkut kittaa sitä tolkuttomasti vc käyntien välissä.


      • vaka vanha
        mii-su kirjoitti:

        Ensi vuonna minä täytän viiskyt, ja silloin meilläkin on taas kuoharia...ehkä..

        Tuosta kuohuviinistä sen verran, että aloin vain pitämään sen mausta. Olut ei passaa minulle ollenkaan, kun siitä tulee ihan höntti olo.

        Olut on mun suosikki. Jopa siinä määrin että on tullut sitä itsekin tehtyä ja kokeiltua monenlaisia versioita. Valkoviini ei mulle maistu, eli siihen ei makunystyrät ole tottuneet.


      • grokiloinen kirjoitti:

        Nii tulee tönkkömäinen ei oikeesti humala, kummiskin jotkut kittaa sitä tolkuttomasti vc käyntien välissä.

        Ja sen takia siellä vesassa saakin istua..tai seistä... :)


      • vaka vanha kirjoitti:

        Olut on mun suosikki. Jopa siinä määrin että on tullut sitä itsekin tehtyä ja kokeiltua monenlaisia versioita. Valkoviini ei mulle maistu, eli siihen ei makunystyrät ole tottuneet.

        Joskus kadehtin niitä ihmisiä, jotka pystyy olutta juomaan. Olisihan se mukavaa vaikka saunan jälkeen napata yksi.


    • Jaa, kyllä mulle alkoholi maistuu :))) kuulostaa pahalta, ja varsinkin kun lukasin kaikkien kommentit.. Siis pidän noin yleisesti niiden mausta, viinin, siiderin, ja monen muunkin. Ja myönnän että silloin harvon kun oikein jokin pännii, saatan ottaa yleiseen vitutukseen (anteeksi). Seuraavana päivänä pää on kipeä ja syrjäyttää kaikki muut mielen ja kehon kolotukset. Alkoholi rentouttaa, mutta ei ikuisesti :))

      Mutta inhoan kaikenlainen riippuvuus, enemmän kuin alkoholia tarvitsen mielen vapauden, saada tehdä mitä haluan milloinkin. Sehän ei alkoholistilta onnistu.

      Kaksi kertaa elämäni aikana olen joutunut ottamaan itseäni niskasta kiinni alkoholin suhteen, kun se on lipsunut liian suureksi osaksi elämässäni. Eka kerta oli päälle 20v, kun se oli seurustelupohja. Siitä porukasta jouduin sanomaan itseni irti. Toinen kerta oli eron yhteydessä. Silloin vitutuksen (anteeksi) määrä oli niin suuri, että se kasvatti alkoholin käyttömäärää.

      Onneksi kehoni ei tykkää alkoholista. En voi hyvin jos juon säännöllisesti, joten nytkin on pitkä kuiva kausi edessä :) Sitä paitsi, syö vaikka suklaata joka päivä, se menettää osan hohdostaan. Jos sitä saa vain jouluisin... ah mikä nautinto :)))

      • Joskus tulee sellainen fiilis, että tekisi mieli juoda ittensä ihan sammuksiin, niin ei tarttis miettiä eikä murehtia mitään.


      • Parempia vaihtoehtoj
        mii-su kirjoitti:

        Joskus tulee sellainen fiilis, että tekisi mieli juoda ittensä ihan sammuksiin, niin ei tarttis miettiä eikä murehtia mitään.

        Sellaiseen tilaan on mahdollista päästä muutenkin ja ihan tietoisesti. Esim. jooga ja kaikki muut mielenhallintalajit ovat juuri tällaista tarkoitusta varten.


      • Parempia vaihtoehtoj kirjoitti:

        Sellaiseen tilaan on mahdollista päästä muutenkin ja ihan tietoisesti. Esim. jooga ja kaikki muut mielenhallintalajit ovat juuri tällaista tarkoitusta varten.

        Noo..tuosta joogasta ei kyllä tulisi kaminaa. Toisaalta tuo kännin ottaminen taas olisi ainakin hetkellisesti mukavampi tyyli.


      • Onko tietoa ?
        mii-su kirjoitti:

        Noo..tuosta joogasta ei kyllä tulisi kaminaa. Toisaalta tuo kännin ottaminen taas olisi ainakin hetkellisesti mukavampi tyyli.

        Mutta jooga tms. on elämänpituisesti terveellisempi. Oletko tutustunut siihen? Meikästä terveys on paaaljooon mukavampaa kuin harmaitten aivosolujen ja maksan tuhoaminen.


      • Onko tietoa ? kirjoitti:

        Mutta jooga tms. on elämänpituisesti terveellisempi. Oletko tutustunut siihen? Meikästä terveys on paaaljooon mukavampaa kuin harmaitten aivosolujen ja maksan tuhoaminen.

        Juu, ei olla tarkotus antaa sellasta käsitystä, että ihan kunnon maksanpoksahdusviikkoja alkaisi harrastamaan.. On se vaan kuitenkin mukava olla selvinpäin, niin ei tartte kärsiä hirveitä oloja.:))

        En ole muutes tuohon joogaan sen kummemmin tutustunut. Mitä nyt olen telkkarista nähnyt ja lehdistä lukenut.


    • Niinhän miekin silloin joskus join lasini pohjaan asti.
      Ja siitä tuli paha pakkomielle ettei mikään riittänyt.Ei se mikään makujuttu ollut vaan nimenomaan tunnejuttu. Oli maku mikä tahansa mutta pääasia että sai pään täyteen..
      Sitten tuli aika jolloin join sen viimeisen lasillisen neljännes vuosisataa sitten.
      Sen jälkeen en ole tarvinnut enkä halunnut.
      Ja voih kun kaikki tunteet on niin raskaina ja ihanina käytävä ilman sitä niin sanoisin että tunnemaailma on vahvistunut valtavasti kun ei sitä tarvitse enää käyttää.

      Kyllä mie ymmärrän niitä jotka kiinni siinä aineessa ovat että hakevat vaikka mistä sen. Se kun on aine joka pitää kiinni jos....
      Tosin sitten on myös niitä jotka ottaa vaan huvikseen eikä heillä sitä pakkomiellettä siihen ole eikä ilmeisesti tulekaan.

      Tosin sitten on myös viisaita ihmisiä joille se on pakko. Joten sanonta "viina on viisasten juoma" ei oikein pidä paikkaansa.

    • enkadu

      Ennen aikaiseen hautaan sillä pääsee onneksi tulin järkiin ja lopetin parivuotta sitten samantien loppui tupakan poltto, tuhansia euroja säästyy

    • vaikutus+, maku-

      joskus juhlissa lasi tai kaksi skumppaa, jos on maistuvaa plaatua, noin kerran vuodessa nollataan muijaporukalla vetämällä ahterit olalle, täysin tietoisen humalanhakuisesti töppäillään ja ollaan estoitta :))
      sääliksi käy alkoholi-, huume-, lääke-, ym. riippuvaisia, säälittäviä on heidän selittelynsä ja niin sadat kerrat kuultuja, ei niihin muut usko kun ehkä näiden satujen kertojat itse, jos edes hekään.

      • Missä vika ?

        Mihin sinä tarvitset "ahterit olalle" -tilaa? Etkö sinä kykene estottomuuteen ilman humalaa?


    • Oikeastaan vaikea käsittä humalahakuoista juomista.

      • .oho jäi kesken..
        siis siinä mielessä et jos nuo alkon aiheuttamat oireet, hoiperteleva käveleminen, puheen sammallus ovat kuin aivoverenkietohäiriöstä silloin kun ne tulevat ilman alkoa.Ja selaisiin oireisiin hakeudutaan vapaaehtoisesti?


    • jakolasku

      Töpäkkää askelta rollaattorin keralla on mukava katsella. Tassut ei pidä ja koivet huojuu, pikkuaivoista mukava muisto. Näitä täällä näkee, valinta on jokaisella itsellään.
      Viimeisistä nautinnoista on yli 10 vuotta, silloin kun vielä v*tutteli niin kalja maistui mutta ei enää. Elämä on mukavasti tasoittunut, joillakuilla näkyy olevan päivän paras hetki se kalja (koko päivän).

      • 20+19

        Tyypillinen kommentti sellaiselta jonka pikkuaivot ovat sulaneet yli 10v sitten.


      • Hah !
        20+19 kirjoitti:

        Tyypillinen kommentti sellaiselta jonka pikkuaivot ovat sulaneet yli 10v sitten.

        Tämä on sitten näyte isojen aivojen(kin) puutteesta.


    • Humalaton

      Hyvän ruuan ja hyvän viinin liittoa ei voita mikään. Itse no. nautiskelen juomasta, puna- tai kuohuviinistä, enkä koskaan juo sitä humaltumistarkoituksessa, joka tarve kertoo juomarin aivokapasiteetin koon, käsityskyvyn puutteen ja hyvien tapojen uupumisen.

    • siwusta.

      Kriittisimmin alkoholiin suhtautuvat he joilla on tai on ollut sen kanssa ongelmia, se pitää heidät irti alkoholista. Nämä samat ihmiset myös tuomitsevat muut alkoholinkäyttäjät koska eivät voi ymmärtää ettei alkoholi aiheuta kaikille samanlaista koukkua kuin itselleen.

      • Toikin nyt on pelkkää kuvitelmaa.
        Hyvin monet kulkee kuskina ja istuu mukana vaikka ei itse enää juo.
        Kyllä se kriittsyys koskee yleensä sitä omaa juomista, ei muiden.
        Ja itseään kohtaan pitääkin olla kriittinen siinä. Koska jos on pohjan nähnyt niin sinne pääsee takaisin hyvin äkkiä vaikka oli raittiutta takana kuinka paljon tahansa.


      • siwusta.
        tulisilla kirjoitti:

        Toikin nyt on pelkkää kuvitelmaa.
        Hyvin monet kulkee kuskina ja istuu mukana vaikka ei itse enää juo.
        Kyllä se kriittsyys koskee yleensä sitä omaa juomista, ei muiden.
        Ja itseään kohtaan pitääkin olla kriittinen siinä. Koska jos on pohjan nähnyt niin sinne pääsee takaisin hyvin äkkiä vaikka oli raittiutta takana kuinka paljon tahansa.

        En kuvittele etteikö poikkeuksiakin löytyisi, mutta kokemus on osoittanut faktaksi sen minkä aiemmin kirjoitin.


      • siwusta. kirjoitti:

        En kuvittele etteikö poikkeuksiakin löytyisi, mutta kokemus on osoittanut faktaksi sen minkä aiemmin kirjoitin.

        Ikävän kokemuksen olet sitten saanut. Luulisin että olet kohdannut juuri niitä poikkeuksia.


      • jakolasku

        Voi jesus mitä hölynpölyä!


      • jakolasku
        jakolasku kirjoitti:

        Voi jesus mitä hölynpölyä!

        Tämä nimimerkille sivusta.


      • siwusta.
        jakolasku kirjoitti:

        Voi jesus mitä hölynpölyä!

        Kommenteistasi päätellen sinäkin osaltasi todistat väitteeni oikeaksi.


      • vierellä elänyt

        Oma kriittinen suhtautumiseni johtuu kyllä siitä, että olen nähnyt muutaman hyvän ihmisen tärviölle menon heidän itse ymmärtämättään sen johtuvan liiallisesta alkon käytöstä.


      • Ei vaan kiinnosta
        vierellä elänyt kirjoitti:

        Oma kriittinen suhtautumiseni johtuu kyllä siitä, että olen nähnyt muutaman hyvän ihmisen tärviölle menon heidän itse ymmärtämättään sen johtuvan liiallisesta alkon käytöstä.

        Minä olen myöskin saanut huomata miten alkoholi on vienyt miestä ja lopulta hengen. En todellakaan suosittele kellekkään viinaa. Moni on viinanhouruissaan pilannut oman ja muiden elämän ja moni on tappanut sen voimalla ja moni on tappanut myös itsensä ampumalla, hirttämällä yms Viina on todella paha asia, sitä vaan ei niin myönnetä ja tajuta. Olen sitä mieltä että jos henkilö tykkää viinan mausta ja tykkää siitä puhua, tykkää tehdä eri sekoituksia ja puhuu viinasta jo alkuviikosta odottaen vkloppua ja juomingeja niin silloin ollaan jo pahasti raiteilta pois. En 100% raitis siis minäkään, mutta ottaminen jää pariin kolmeen oluseen parikertaa kuukaudessa ja kaapissa säilyy olut koskemattomana vaikka monta kuukautta jos niin päätän, nytkin olen viimeksi ottanut pari olutta heinäkuun alussa :)

        On niin kivaa herätä aamun selvänä ja hyväntuulisena :) s on syy miksi jätin viinan.


      • Nautintoaine
        vierellä elänyt kirjoitti:

        Oma kriittinen suhtautumiseni johtuu kyllä siitä, että olen nähnyt muutaman hyvän ihmisen tärviölle menon heidän itse ymmärtämättään sen johtuvan liiallisesta alkon käytöstä.

        Jos joku on niin vajaa, että tärvää itsensä alkoholilla niin ei kai sen tarvitse tarkoittaa, etteivät jotkut toiset, jotka osaavat sitä käyttää, voi nautiskella kohtuudella. "Viina on viisasten juoma" ei tarkoita sitä, että jos luulee olevansa viisas, voi kaksin käsin kaataa juomaa kurkusta alas vaan sitä, että viisas osaa käyttää sitä - oikein.

        Ei kenenkään muun ymmärryksestä voi ihminen huolehtia kuin omastaan.


    • mitää mies

      On se viina hyvinkin nautintoaine..Toiset nauttii enemmän ja toiset ei.Mitä tulee maku asioihin,sanoisin kokemuksen syvällä rintaäänellä että viina voi maistua hyvällekkin tai ainakin jälkimaku on hyvä..Oivallus osui ja
      upposi upposi.upposi,viina menee päähän kuten kuuluukin mennä ja sen vuoksi sitä kaikki nauttivan ja he joille se ei maistu,eivät tahdo humalaa tai itsekontrollin menettämisen pelossa jättävät naukun ottamatta.Viina...Mitä se on.?Hermomyrkkyä ja hyvin toimivaa sellaista.Alkoholiton viina,en joisi ikinä sellaista,hyi.Turhia hurskastelematta on täysin yksiselitteistä se että viinaa juodaan aina humalahakuisesti enemmän tai vähemmän mutta aina.Ainakin minäpoika juon jos mieli tekee..

    • viinimies15

      Viiniä kuuluu nauttia aina sopivan ruuan kanssa. Täältä löytyy esimerkkejä miten ruuan ja viini yhdistämisellä voi saadan kunnon makuelämyksiä aikaiseksi: www.viinihaku.info

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1665
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      19
      1525
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      69
      1434
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      45
      1401
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      50
      1323
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1268
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      9
      1147
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1114
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1105
    Aihe