MITEN SAADA ÄITI JA ISÄ OSTAMAAN DEGU?

13degurakastaja

Hei!
Degu on mun elämän rakkaus.
Oon yrittäny jo saada degua esitelmillä, piirroksilla ja kertomalla niistä KAIKEN, mä siis vaan luin niistä kaiken/ opettelin ulkoa. :l Mutta äiti ja isä vain harkitsee asiaa. Ihan totta.
ESTEET:
Meillä on kissa, mutta se kyllä oppii hyvin, ja voisin hyvin opettaa sen deguihin/ opettaa pysymään pois huoneesta.
Mun huone on aika sotkunen.. xd siis melkein tosi sotkunen. Ne sano että mun pitäs pitää sitä siistinä, mutta perustelin heille kyllä että kun ei koulukirjat mahdu minnekkän, ja kyllähän omatunto alkas kolkuttaa jos degu pääsis juoksentelee johonkin kaatopaikalle.. Taidan hävitä tän sodan. :(
NEUVOJA KILTIT, MITEN TE SAITTE DEGUN KERTOKAA YKSITYISKOHTASESTI JA TÄRKEET KOHAT VARSISKII
ps. voitte kertoo kans mistä ostitte, monta ja millasee häkkii. PLUS oliko se virhe, oliko se halpa ostos, paljollako ostit, JA PALJONKO DEGUUN MENEE SUUNNILLEEN VIIKOSSA

8

87

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hamsutypy

      Enpä oikeestaan deguista mitään tiedä, mutta sen tiedän että vähintään 2 ja mitä isompi häkki, sen parempi. Voisit ihan totta aloittaa sen huoneen siivoamisesta. Itse siivoan huoneeni aina häkin siivouksen yhteydessä, jos oot niin laiska ettet jaksa huonettasi siivota niin harkitse niiden degujen ottoa, eivät nekään helpoimmasta päästä ole. Ja ole tyytyväinen että vanhempasi edes HARKITSEVAT, eivätkä torju ideaasi kokonaan. Jos oikeasti haluat niitä, niin tyydy odottamaan ja anna vanhemmillesi aikaa miettiä asiaa. :) Hyvää kannattaa odottaa, ja jos et niitä saa niin ainakin sitten kun muutat pois kotoa eivätkä vanhemmat enää määräile.

    • hyppymyyrä

      Kannattaisi vaikka ruveta ensimmäiseksi siistimään se huone ja pitää siistinä.

    • 13degurakastaja

      Kiitos asiallisista viesteistä. :) mites ku se huone tuli siivottuu lattiast kattoo ja sellasena on sekin pidetty. Mitäs nytte??

    • gerbill

      No mulla oli sama juttu ku halusin gerbiilit. Äiti ja isä oli aluksi että EI, mutta sitten lupasivat harkita.
      Sain gerbiilit silleen, että kerroin vanhemmilleni millaisia eläimiä he ovat ja sanoin, että maksan viikkorahoillani kaikki asiat. Eikä vanhempani tähänkään mennessä ole hoitaneet niitä tippaakaan.
      Lopuksi vanhempani alkoivat ymmärtämään mua kun tiesivät kunnolla että mihin olen ryhtymässä.
      Voit kokeilla selventää vanhemmillesi, että millaista elämää niillä sitten olisi ja vakuuttaa niille, että osaat hoitaa niitä hyvin.

      Luulen, että suurin syy miksi vanhemmat eivät suostu uuteen lemmikkiin on se, että he eivät kunnolla tiedä niistä ja luulevat, että niistä koituu suuri vaiva.

    • Degunomistaja

      Degut ovat erittäin vaativia eläimiä niin ruokinnan, aktiviteettien kuin seurankin puolesta. Suosittelen, että et hanki niitä ennen kun pystyt sitoutumaan niihin 10vuodeksi joka ikinen päivä. Aloita vaikka kääpiöhamsterista.

      Ps niitä pitää päästää vapaaksi. Sotkuisessa huoneessa niille voi sattua jotain tai voivat syödä jotain kiellettyä.

    • gerbiili ennen degua

      Osta mielummin gerbiili se on paljon helppo hoitoisempi. :)

      • Degukasvattaja

        entäs parin kolmen vuoden kulttua,onko sinulla aikaa jokapäivä touhuta degujesi kanssa, kyseessä on erittäin vaativa jyrsiä.


    • 13degurakastaja

      Ystävälläni on chinchilla. Aina temmellän senkin kanssa, jo hänelläkin 8 vuotta se ollut. :) Olen tietoinen lajin hankaluudesta, niin paljon kun se chinchillaa muistuttaakin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2941
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      2065
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2024
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1845
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1221
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe