Kypsän iän parisuhde

kypsynytN

Olen saanut sellaisen käsityksen että varsinkin julkkisten taholla on ihan normaalia ja tavallista että keski-iässä seurustellaan ihan kuten missä hyvänsä iässä, mutta yhteen ei muuteta. Ollaan kahden asunnon suhteessa. Minusta se on tuntunut ihan hyvältä ratkaisulta, koska pari kertaa on jo se yhdessäasuminenkin nähty eikä tällä erää kiinnosta. Lisäksi omaisuutta on kertynyt sen verran että sen ahtaminen saman katon alle olisi perin työlästä. Herkkäunisena en myöskään tahdo saada unta jos toisesta lähtee minkäänlainen ääni... (tästähän "pakko nukkua vierekkäin" -kiihkoilijat saavat pökköä pesään...)

Miten sen sanoisi ymmärrettävällä ja yksiselitteisellä tavalla että edellyttää kyllä ja haluaa suhteen jossa ei käydä touhuskelemassa muiden kanssa? Jotkut miehet ovat kuvitelleet että minulle mukamas kelpaa joku varattu rakastajaksi, tai itse en halua sitoutua, kun en halua muuttaa yhteen. Näitä itseni pystyyn haukkuneita tyyppejä en luonnollisestikaan ole lähtenyt tapaamaan ollenkaan (eli haukutaan s-postissa).

Jotkut miehet puolestaan luulevat että olenkin pyrkimässä avioliittoon ja heti vaatimassa ties mitä, jos jätän pois sen tiedon etten halua muuttaa yhteen, ja korostan sitä että haluan oikean seurustelusuhteen. Nämä miehet puhuvat jostain "avoimesta mielestä", mutta minun korvissani tuo avoimin mielen liikenteessä oleminen kuulostaa seksiseuran hakemiselta.

Tuntuu ettei oikein mikään ole hyvä...

9

174

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin meillä

      Olemme viidenkympin molemmin puolin oleva pari. Olen heti alussa ilmoittanut etten hae 24/7 suhdetta. Nyt olemme olleet yhdessä kuukauden. Itse koen tarvitsevani omaa aikaa ja oman paikan. En halua luoda toiselle mitään turhaa toivoa siitä, että muuttaisin hänen kanssaan yhteen. Ehkä sekin voi tulevaisuudessa tapahtua, en tiedä. MUTTA tämän tapaisen parisuhteen perusta on luottamus. Kummallakaan ei ole mitään lupia käydä vieraissa! Jos tämä ei sovi, niin sitten pitää laittaa kantapäät vastakkain.

      • kypsynytN

        Luulisi että tällaiset järjestelyt keski-ikäisille ovat mitä suotavimpia. Eihän sitä välttämättä enää keski-iässä koe että pitää saada nyhrätä toisen vieressä kokoajan kuin oltaisiin paita ja ahteri. Kyllä aikuisen ihmisen pitää kyetä pärjäämään keskenäänkin.

        Itse vain olen kurkkuani myöten täynnä sitä että EI KOSKAAN saa olla toisen seurassa. Olisin tyytyväinen vaikkapa tapaamiseen per kaksi viikkoa, jos toinen ei muuta ehdi, mutta sitten kun tämmöisiä kirjoittelee, saa ne räpäsedät silmilleen jotka kuvittelevat että toista pitää vahtia 24/7. Tuntuu että nettideiteistä löytyy vain äärimmäisyysihmiset, ei ketään järkevää ja asioita rauhallisesti ja syvällisesti miettinyttä.


    • Vastauksia miehet!

      Me aikuiset naiset, joilla on ollut pitkä, taakse jäänyt avioliitto, emme taida haluta yhteenmuuttoa siksi, että olemme kokeneet ja eläneet aikaa, jolloin sukupolvemme astui työelämään, mutta siitä huolimatta olemme joutuneet tekemään kaikki kotityöt (lukuun ottamatta auton huoltamista) ja myös lasten hoidon ja kasvatuksen yksinään!

      Tämän saman ikäpolven miehet ovat siis tottuneet saamaan kaiken valmiina eteensä (ruoka, seksi jne.) ja kodin siivottuna ja huollettuna itse tikkua ristiin laittamatta.

      Kukapa siis haluaisi enää lapsi-miehen palvelijaksi tai taistelemaan omista oikeuksistaan tulla ja mennä (kauppaan, ystävien kanssa kahville, teatteriin, konsertteihin jne.).

      Itse uskon vakaasti, etteivät vanhat koirat opi enää uusia temppuja!

      • Totuus tämäkin

        Samaa mieltä edellisen kanssa. Konsertti- ja teatterisalit ovat naisia täynnä, joten turhaa haaveilla saavansa keski-ikäistä miestä näihin tapahtumiin seurakseen :(.


      • mikätotuustoion
        Totuus tämäkin kirjoitti:

        Samaa mieltä edellisen kanssa. Konsertti- ja teatterisalit ovat naisia täynnä, joten turhaa haaveilla saavansa keski-ikäistä miestä näihin tapahtumiin seurakseen :(.

        Teatteriin mennä katsomaan teatteriesitystä samoin konserttisaleihin .

        Ei sinne miehiä mennä metsästämään .Tai pidä väkisin raahata mies/naiskaveria
        mukaan

        Vain asaista kiinnostuneet käyvät näissä paikoissa jopa yksin tai muussa
        seurassa.

        Ei joka paikkan miestä tarvita .


      • Hra47

        ¨Itse uskon vakaasti, etteivät vanhat koirat opi enää uusia temppuja!¨

        Niin no... onhan toisaalta olemassa meitä vanhoja koiria, jotka jo osaa tehdä temput ... ja lisäksi siivota ja laittaa ruokaa :)


    • ....................

      olkaa nyt vanhat haahkat yksin. Se tuntuisi olevan kaikille osapuolille paras ratkaisu.

      • äläuntanäe

        Niinkuin sinäkin vai ?


    • äläkuulemuutasano

      Ei vanhat haahkat tarvitse enää asua samassa taloudessa .

      Erillinen talous on käypä ratkaisu .Matkustella ja viettää aikaa voi halunsa
      mukaan Kuka kieltää oleskelemassa toistensa talouksissa pitempiä aikoja
      viihtyessä hyvin yhdessä .Turhaa sitä on koko elämää uusiksi panna .
      Voi jatkaa siitä mitä on jo saatu valmiiksi .

      Nuoret haahkat haluavat pesänrakentajiksi ja vaipanvaihtoon .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      87
      3704
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      583
      3483
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3382
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      52
      2177
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2121
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      319
      1935
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1895
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      157
      1636
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1351
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1332
    Aihe