Yritys esiintyy viranomaisena

167-176

Tanskalainen yritys esiintyy suomalaisena viranomaisena, mikä rikos ja kenelle tuosta voisi ilmoittaa?

Tänään tuli sähköpostiin seuraavanlainen viesti:
Otsikko: "Työvoimatoimisto
Työtarjous - Finnacta etsii uusia työntekijöitä"

"Työvoimatoimisto kautta info=aleposti.com
Työtarjous - Finnacta etsii uusia työntekijöitä
Vastaanottaja [email protected] (sähköpostiosoite muutettu)

Hei
Oletko vailla töitä oleva opiskelija, eläkeläinen tai työtön? Finnacta etsii nyt uusia työntekijöitä koko- ja osa-aikatöihin.
Työt voi aloittaa ilman kokemusta sillä Finnacta (linkki) kouluttaa kaikki itse tehtävään.

Täytä tästä työhakemus!(linkki)

This message was sent to [email protected] (sähköpostiosoite muutettu) by [email protected]
Skovbuevej 21 8586 Ørum Denmark"

Vastasin:"Miksi esiinnytte viranomaisena? Se on Suomen lain mukaan rikos. Seuravasta
viestistä teen rikosilmoituksen.
Jokin tolkku tuohon paskapostin lähettämiseen pitää tulla."

30

212

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kljfkj

      Siis millätavoin esiintynyt viranomaisena? Jos kysyjä on työtön työnhakija, ja eritoten jos on pitkäaikainen sellainen, niin ei kannata hätkähtää kovin vähästä, koska työvoimatoimistoilla voi olla erilaisia menettelyjä, mutta toisaalta on ollut esillä tapauksia, joissa yritysten puolelta on menty riman ali.

      Ja kyllä yksityinen yritys voi toimia tietyissä rajoissa viranomaisvaltuuksin, ja siinä erinäiset velvoitteensa, joten ei kansalaisen tarvitse arvuutella sitä pelkän linkkiviittauksen perusteella, mutta nähdäkseni tuossa ei mistään semmoisesta edes ole kyse, vaan viranomaisviittausten käyttöön olemassa jokin syy ja kysyjän oman edun mukaista saattaisi olla selvittää sen todellinen merkitys siinä tapauksessa että on työvoimatoimiston asiakas.

    • 167-176

      No ei tuolla tanskalaisella firmalla voi olla mitään tekemistä suomalaisen työvoimatoimiston kanssa. Jos on, niin työvoimatoimiston menettely on lain vastaista mm. siksi että olen kieltänyt työvoimatoimistoa antamasta itsestäni MITÄÄN tietoja työnantajille. Ennen kun kerkeät kysyä miksi olen kiletänyt niin vastaus on että juuri tuollaisten tapahtumien vuoksi, alkoi tulla epämääräisiä yhteenottoja "ternimaitokauppialta" ja muuta pakshaa, roskapostin määrä myös lisääntyi koska filunkifirmat keräävät sähköpostiosotteita ja myyvät niitä eteen päin aikomatta oikeasti työllistää ketään. Homma toimii ja on toimittava niin että työvoimatoimisto antaa yrityksen tiedot minulle yhteydenottoa varten ja otan sitten yhteyttä yritykseen.

      "viranomaisviittausten käyttöön olemassa jokin syy"
      Se syy on typeryys ja ahneus.

    • ju7h6ytredw

      Kysymys: Minä viranomaisena tämä tanskalaisyritys mielestäsi esiintyy?

      • 167-176

        Olipas tyhmä kysymys mutta vastaan silti. Suomen työvoimaviranomaisena.

        Klikkasin tuota Finnacta-linkkiä, ainakaan ennen henklötietojen antamista ei selviä se että millaisesta työstä on kysymys puhumattakaan muista normaaliin työsopimusmenettelyyn kuuluvista tiedoista jotka pitäisi ilmetä jo työpaikkailmoituksessa, joten aika kaukana tuo on rehellisyydestä eikä täytä niitä kriteerejä jotka Suomen työvoimavirnomaiset asettavat sille että heidän kautta voi ilmoittaa työpaikan. Siksi varmaan roskapostihäiriköivät ja saattavat pelkästään kalastella henkilötietoja aikomattakaan palkata ketään.

        Tuohon jos vastaa niin voi joutua vaikka huoraksi Turkuun!! Harvan pershe sellaista kestäisi xD


      • ju7h6ytredw
        167-176 kirjoitti:

        Olipas tyhmä kysymys mutta vastaan silti. Suomen työvoimaviranomaisena.

        Klikkasin tuota Finnacta-linkkiä, ainakaan ennen henklötietojen antamista ei selviä se että millaisesta työstä on kysymys puhumattakaan muista normaaliin työsopimusmenettelyyn kuuluvista tiedoista jotka pitäisi ilmetä jo työpaikkailmoituksessa, joten aika kaukana tuo on rehellisyydestä eikä täytä niitä kriteerejä jotka Suomen työvoimavirnomaiset asettavat sille että heidän kautta voi ilmoittaa työpaikan. Siksi varmaan roskapostihäiriköivät ja saattavat pelkästään kalastella henkilötietoja aikomattakaan palkata ketään.

        Tuohon jos vastaa niin voi joutua vaikka huoraksi Turkuun!! Harvan pershe sellaista kestäisi xD

        Mainitseekos tuo firma jossain kohtaa aloittajan viestiä, että se toimii työvoimaVIRANOMAISENA? Ei. Tekeekös tuo firma jossain kohtaa tuota viestiä jotain virkatehtävää? Ei. Mistä siis tämä russutus viranomaisena toimimisesta?

        Anteeksi taas tyhmä kysymykseni.


    • 167-176

      Rikoslaki 16 luku
      http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1889/18890039001#L16


      "Virkavallan anastus
      Joka toista erehdyttääkseen
      1) ilman lakiin perustuvaa oikeutta ryhtyy toimeen, jonka vain julkista valtaa käyttävä toimivaltainen viranomainen saa tehdä, tai
      2) muuten esiintyy virkatehtävässä olevana julkista valtaa käyttävänä virkamiehenä,
      on tuomittava virkavallan anastuksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi."

      Eli rikosilmoitus poliisille. Sen teen jos homma vielä jatkuu. Me Karhukopalssa ei hyväksytä mitään laittomuuksia ellei kyseessä ole Roope-Ankan rahasäliön tyhjennys. xD

      • 3+2

        Hoh, hoijaa jälleen näitä heinähattuja. Suomi on niin ikävä maa, että Suomen rikoslaki ei ulotu Suomen rajojen ulkopuolelle.
        Ennen, kuin menee nolaamaan itsensä poliisin luokse kannattaa ottaa selvää, onko kyseinen menettely rikos Tanskan lakien mukaan ? Rikoksen tekopaikka olisi kuitenkin Tanska ja asia pitäisi käsitellä siellä.


    • 167-176

      "kannattaa ottaa selvää, onko kyseinen menettely rikos Tanskan lakien mukaan ? Rikoksen tekopaikka olisi kuitenkin Tanska ja asia pitäisi käsitellä siellä. "
      Poliisin tehtävänä on selvittää mm. nuo asiat, ei siinä mitään nolaamista ole. Taidat olla tyypillinen suomalainen paskhahousu joka tekee asennon jos joku vähänkin viranomaisen tapainen siitä edes vihjaa. Sitäpaitsi työkkärihän tässä on asianosainen, vihje sinne riittää.

      • 3+2

        Hoh, hoijaa, taas. Joka ikinen poliisi Suomessa tietää sen, ettei Suomen laki ulotu Suomen rajojen ulkopuolelle, ei siinä mitään selvittämistä tarvita. Mutta, saisivathan poliisit taas kahvihuoneessaan nauraa yksinkertaiselle suomalaiselle.


    • 167-176

      Onhan se hyvä että edes saa tuottaa elämäniloa muuten niin ankeaan poliisielämään.

      Sitäpaitsi kyllä Suomen laki ulottuu vaikka "vinkuintiaan jos...

      http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1889/18890039001#L1

      "3 § (16.8.1996/626)
      Suomeen kohdistunut rikos
      Suomen ulkopuolella tehtyyn rikokseen, joka on kohdistunut Suomeen, sovelletaan Suomen lakia.
      Rikoksen katsotaan kohdistuneen Suomeen,
      1) jos se on maan- tai valtiopetosrikos,
      2) jos teolla muutoin on vakavasti loukattu tai vaarannettu Suomen valtiollisia, sotilaallisia tai taloudellisia oikeuksia tai etuuksia taikka
      3) jos se on kohdistunut Suomen viranomaiseen."

      Eli tuo 3. kohta, sulle tässä nauretaan loppujenlopuksi.

      • 3+2

        Lopeta jo, olet täysi toope, tai sitten lapsi, joka et juridiikasta tiedä mitään. Suomen lakien vastaiset teot on silloin mahdollista tuomita Suomessa, jos tekijä tulee Suomeen tuomittavaksi. Jos teko ei ole tekomaan lakien mukaan rangaistava, mutta on sitä Suomen lain mukaan, niin ei yksikään maa luovuta kansalaisiaan Suomeen tuomittavaksi, eikä tuomitse omaa kansalaistaan teosta, joka ei ole heidän lakiensa mukaan rangaistava.


      • Ihme mussutusta

        Miten tuo firma muka on esiintynyt viranomaisena? Ei se sano olevansa viranomainen eikä se, että saat sieltä työtarjouksen työttömyystoimiston kautta tee sen esiintymisestä viranomaisena esiintymistä.

        Olin joskus itse "asiakkaana" työttömyystoimistossa, onneksi kauan sitten, ja silloin jo oli normaali käytäntö että työttömyysvirkailijat välittivät noita työpaikkatarjouksia.

        Lueskelepa vaikka jostain Rikoslaki-kirjasta lähemmin tuosta viranomaisena esiintymisestä jos et osaa tulkita lakia.


      • 167-176
        Ihme mussutusta kirjoitti:

        Miten tuo firma muka on esiintynyt viranomaisena? Ei se sano olevansa viranomainen eikä se, että saat sieltä työtarjouksen työttömyystoimiston kautta tee sen esiintymisestä viranomaisena esiintymistä.

        Olin joskus itse "asiakkaana" työttömyystoimistossa, onneksi kauan sitten, ja silloin jo oli normaali käytäntö että työttömyysvirkailijat välittivät noita työpaikkatarjouksia.

        Lueskelepa vaikka jostain Rikoslaki-kirjasta lähemmin tuosta viranomaisena esiintymisestä jos et osaa tulkita lakia.

        @ Ihme mussutusta
        Tästä viestiketjusta käy kaikki tarvittavat asiat ilmi, en mahda sille mitään jos et ymmärrä lukemaasi.


      • Iiäm
        167-176 kirjoitti:

        @ Ihme mussutusta
        Tästä viestiketjusta käy kaikki tarvittavat asiat ilmi, en mahda sille mitään jos et ymmärrä lukemaasi.

        Joo no jos työttömyysviranomaiset ovatkin menneet vastoin toiveitasi antamaan nimesi ja muita tietojasi tuolle firmalle niin ei siinä silti, vaikka se tietenkin epämiellyttävää onkin, ole kyse "viranomaisena esiintymisestä".

        Muuten itselleni on kyllä edelleen epäselvä kertomasi perusteella miten tämä firma esiintyi muka viranomaisena.


      • 167-176
        Iiäm kirjoitti:

        Joo no jos työttömyysviranomaiset ovatkin menneet vastoin toiveitasi antamaan nimesi ja muita tietojasi tuolle firmalle niin ei siinä silti, vaikka se tietenkin epämiellyttävää onkin, ole kyse "viranomaisena esiintymisestä".

        Muuten itselleni on kyllä edelleen epäselvä kertomasi perusteella miten tämä firma esiintyi muka viranomaisena.

        "jos työttömyysviranomaiset ovatkin menneet vastoin toiveitasi antamaan nimesi ja muita tietojasi tuolle firmalle"
        En usko enkä edes epäile että työvoimaviranomaisilla on mitään tekemistä asian kanssa. Mulle on tullut muutakin roskapostia viime aikoina aika paljon, osotteen ovat saaneet jostain johon olen sen mennyt hölmöyttäni laittamaan. Voi myös olla että ovat saaneet sähköpostiosoitteen puhelinoperaattoori Saunapask... öh Saunalahdelta joka kauppaa noita asiakkaidensa osotteita surutta mainostarkoituksiin.

        "ole kyse "viranomaisena esiintymisestä".
        Perustelematon väite.


        "Muuten itselleni on kyllä edelleen epäselvä kertomasi perusteella miten tämä firma esiintyi muka viranomaisena. "
        Lähettämällä sähköpostia esiintyen työvoimatoimistona.


      • h4g3rfwe
        167-176 kirjoitti:

        "jos työttömyysviranomaiset ovatkin menneet vastoin toiveitasi antamaan nimesi ja muita tietojasi tuolle firmalle"
        En usko enkä edes epäile että työvoimaviranomaisilla on mitään tekemistä asian kanssa. Mulle on tullut muutakin roskapostia viime aikoina aika paljon, osotteen ovat saaneet jostain johon olen sen mennyt hölmöyttäni laittamaan. Voi myös olla että ovat saaneet sähköpostiosoitteen puhelinoperaattoori Saunapask... öh Saunalahdelta joka kauppaa noita asiakkaidensa osotteita surutta mainostarkoituksiin.

        "ole kyse "viranomaisena esiintymisestä".
        Perustelematon väite.


        "Muuten itselleni on kyllä edelleen epäselvä kertomasi perusteella miten tämä firma esiintyi muka viranomaisena. "
        Lähettämällä sähköpostia esiintyen työvoimatoimistona.

        ""ole kyse "viranomaisena esiintymisestä".
        Perustelematon väite."

        Perusteletko sinä jossain kohdassa miksi se olisi viranomaisena esiintymistä?

        ""Muuten itselleni on kyllä edelleen epäselvä kertomasi perusteella miten tämä firma esiintyi muka viranomaisena. "
        Lähettämällä sähköpostia esiintyen työvoimatoimistona. "

        Kerrotko vielä mikä viranomainen työvoimatoimisto on?


      • 167-176
        h4g3rfwe kirjoitti:

        ""ole kyse "viranomaisena esiintymisestä".
        Perustelematon väite."

        Perusteletko sinä jossain kohdassa miksi se olisi viranomaisena esiintymistä?

        ""Muuten itselleni on kyllä edelleen epäselvä kertomasi perusteella miten tämä firma esiintyi muka viranomaisena. "
        Lähettämällä sähköpostia esiintyen työvoimatoimistona. "

        Kerrotko vielä mikä viranomainen työvoimatoimisto on?

        Ei pidä kommentoida sellaista asiaa josta ei ymmärrä mitään, lukeminenkin on vapaaehtoista.
        Hyvää yötä!


      • Iiäm
        167-176 kirjoitti:

        Ei pidä kommentoida sellaista asiaa josta ei ymmärrä mitään, lukeminenkin on vapaaehtoista.
        Hyvää yötä!

        Aahaa! Sinä siis epäilet että viesti tuli jostain muualta kuin työttömyystoimistosta. Oletko kysynyt sieltä työttömyysihmisten kantaa tapahtumiin?


      • h4g3rfwe
        167-176 kirjoitti:

        Ei pidä kommentoida sellaista asiaa josta ei ymmärrä mitään, lukeminenkin on vapaaehtoista.
        Hyvää yötä!

        Mahtavaa aukotonta argumentointia. Kertakaikkiaan mykistyn moisen edessä. En epäile hetkeäkään enää etteikö tämä tanskalaisfirma olisi tehnyt törkeää virkavallan anastusta (harmi, että laki tuntee vain perusmuotoisen, niin törkeää tämä oli), kun sen noin vankasti kiistattomiin oikeustosiseikkoihin perustat.

        Anteeksi jumalaton epäilykseni.

        Tiedän, että sinua, kaiken rikosoikeuden tuntemuksen ruumiillistumaa, on turha muistuttaa tai neuvoa, mutta muistathan toki tehdä rikosilmoituksen kaikista työvoimatoimistona itseään mainostavista ja siten virkavaltaa anastavista puljuista Suomessa. Esimerkiksi nopea google-haku paljastaa pelkästään Tampereen keskustassa työvoimatoimistoja olevan yhdeksän kappaletta, joista ihan varmasti osalla ei ole mitään oikeutta esiintyä viranomaisena, mitä sinun ansiostasi nyt "työvoimatoimisto"-nimikkeen käytön tiedän olevan.

        https://www.google.fi/maps/search/työvoimatoimisto tampere/@61.4999995,23.766667,15z/data=!3m1!4b1

        Niin, ja anteeksi vielä, että luin jotain mitä en ymmärtänyt saati että erehdyin kommentoimaankin.


    • 167-176

      Olen eri mieltä siitä kuka on toope. Lapsi olen 60- ja 70-luvuilla. Juriddikasta sen verran tiedän että olen junaillut useammankin voiton Suomen viranomaisista oikeudessa (HaO).

      Tanska on EU-maa ja varmaan sielläkin on laissa kielletty viranomaisena esiintyminen. Voit kokeilla jos uskallat. Luovutusta voidaan pyytää ja se on myös mahdollista saada koska viranomaiset ovat tarkkoja noissa asioissa varmaan Tanskassakin. Sitäpaitsi Suomen viranomainen on tässä asianosainen johon tuo rikos on kohdistunut.

      • 3+2

        ******Ennen, kuin menee nolaamaan itsensä poliisin luokse kannattaa ottaa selvää, onko kyseinen menettely rikos Tanskan lakien mukaan ?******

        Suomen lakikirjan olen nähnyt kaupassa, eikö se ole sellainen tummanvihreä väriltään.
        Olen Tanskassakin käynyt useinkin, jo silloin kuin olit vielä lapsi ja muistini mukaan heidän lakikirjansa on väriltään tummanpunainen. Sen sisältöä en kuitenkaan tunne, kuten jonkun verran Suomen lakikirjan.(osat 1-2, 3:s osa, eli Eu juridiikka on jäänyt)
        Puhuhan sinä, minä pitelen sillä aikaa hevosta. Loppu.


      • 54€
        3+2 kirjoitti:

        ******Ennen, kuin menee nolaamaan itsensä poliisin luokse kannattaa ottaa selvää, onko kyseinen menettely rikos Tanskan lakien mukaan ?******

        Suomen lakikirjan olen nähnyt kaupassa, eikö se ole sellainen tummanvihreä väriltään.
        Olen Tanskassakin käynyt useinkin, jo silloin kuin olit vielä lapsi ja muistini mukaan heidän lakikirjansa on väriltään tummanpunainen. Sen sisältöä en kuitenkaan tunne, kuten jonkun verran Suomen lakikirjan.(osat 1-2, 3:s osa, eli Eu juridiikka on jäänyt)
        Puhuhan sinä, minä pitelen sillä aikaa hevosta. Loppu.

        Sinähän se oikein järjenjättiläinen olet! Taidat olla oikein superidiootti


    • 167-176

      Häh häh hää.
      Et todellakaan taida tietää juridiikasta mitään vaikka toisia syyttelet tietämättömyydestä.
      Toope mikä toope.

    • 6+7

      Tässä on tosiaan harhauttamisesta kyse, koska lähettäjän kohdalla lukee ''Työvoimatoimisto''.

      • Työnsankari

        Onkos se jollain tapaa suojattu nimike?

        Ja lienee harhautustarkoituskin vaikeesti todistettavissa kun kyseessä on selkeesti vaan laaduton käännöstyö.


      • Vissi ero

        Mutta sehän lukee otsikkona eikä lähettäjänä.


    • 167-176

      "Otsikko: "Työvoimatoimisto
      Työtarjous - Finnacta etsii uusia työntekijöitä"
      Korjaus: Lähettäjän paikalla lukee ""Työvoimatoimisto" ja otsikkona on "Työtarjous - Finnacta etsii uusia työntekijöitä"

      Lähetin tuon sähköpostin edelleen työ- ja elinkeinoministeriöön kun se on asianosainen asiassa, muuta aihetta toimenpiteseen ei minulla ole eli asia on minun osalta loppuun käsitelty.

      • Essi viro

        Kovasti olet innokas asiaa ajamaan, mutta mikä se asia olikaan?

        Mikä "asianosainen" tuo ministeriö asiassa on?
        Mikä tässä nyt olikaan se vääryys? Se taisi jo tulla kohtuullisen selväksi, että työvoimatoimistot eivät ole viranomaisia eikä kyseessä ei ole mikään suojattu nimike.

        Toisekseen vaikka nyt asiaa haluaisitkin jankuttaa, niin mitä toimivaltaa luulet suomalaisella työ- ja elinkeinoministeriöllä olevan Tanskassa?


      • myös viranomaistaho
        Essi viro kirjoitti:

        Kovasti olet innokas asiaa ajamaan, mutta mikä se asia olikaan?

        Mikä "asianosainen" tuo ministeriö asiassa on?
        Mikä tässä nyt olikaan se vääryys? Se taisi jo tulla kohtuullisen selväksi, että työvoimatoimistot eivät ole viranomaisia eikä kyseessä ei ole mikään suojattu nimike.

        Toisekseen vaikka nyt asiaa haluaisitkin jankuttaa, niin mitä toimivaltaa luulet suomalaisella työ- ja elinkeinoministeriöllä olevan Tanskassa?

        Asia näyttää menneen perille, koska TE-keskusten sivuilla on nyt varoituksia:
        http://toimistot.te-palvelut.fi/hame/-/asset_publisher/PZSaJM2bHT5r/content/sahkoposteissa-liikkeella-hamaavia-tyotarjouksia;jsessionid=44821B9113D3A43518558D63A88BAF92

        Aleposti lähettää tällä hetkellä paljon muutakin roskapostua, en tiedä ovatko rikollisia vai vain muita huijareita. Hyvä että muut viranomaiset ovat aktivoituneet.


      • Essi viro
        myös viranomaistaho kirjoitti:

        Asia näyttää menneen perille, koska TE-keskusten sivuilla on nyt varoituksia:
        http://toimistot.te-palvelut.fi/hame/-/asset_publisher/PZSaJM2bHT5r/content/sahkoposteissa-liikkeella-hamaavia-tyotarjouksia;jsessionid=44821B9113D3A43518558D63A88BAF92

        Aleposti lähettää tällä hetkellä paljon muutakin roskapostua, en tiedä ovatko rikollisia vai vain muita huijareita. Hyvä että muut viranomaiset ovat aktivoituneet.

        Täh?

        Eihän edes TE-keskus väitä, että kyseessä olisi sen paremmin rikos kuin huijauskaan, vaan myöntää, että lähettäjällä voi jopa olla töitä tarjolla, ja kertoo, että suomalainen työvoimaviranomainen ei niitä (työvoimapoliittisten päätösten näkökulmasta) velvoita hakemaan.

        "Tällainen viesti ei ole TE-toimiston lähettämä viesti. Kyseiset viestit voivat tietysti olla linkki hyviin työpaikkoihin, mutta TE-toimisto ei siis velvoita vastaanottajaa hakemaan kyseiseen työhön."

        Edelleen kysyn, että mikä se asia, jota sinun mielestäsi ministeriön pitäisi ajaa, on, ja mikä asianosainen ministeriö siinä on.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      366
      4496
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      84
      1854
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1590
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1390
    6. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      212
      1385
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1361
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1347
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1225
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe