Suoskkiartistini

Marjukka

91

190

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Marjukka

      Jari Sillanpäästä tykkään myös. Jarin vahvuuksia on erityisesti hyvä huumori ja lavaesiintyminen. Ihan kelpo äänikin hänellä on.

      • Minäki tykkäään Jarista esiintyjänä, osaa ottaa yleisönsä ja eläytyy täysillä esittämiinsä kappalleisiin. Aina pilkettä silmäkulmassa, sydämmmmmmellinen tunneihminen.


    • Marjukka

      Ihana Jari

    • k/k

      Mun mielikuvani herätti toi kansan nimi,tossa Lavin laulussa kansa on se nuorukainen joka tuo kepin ja saattaa autoon.
      Nyt ollaan tilanteessa missä se keppi olis kohta tarpeeseen,mailma on äärimmäisen julma ja paskamainen.
      Eikka ei oo mun suosikki mut se laulaa parhaiten tän kappaleen joka koskettaa meit kaikkia iän puolesta.
      Me eilisen kuninkaat ollaan tän päivän sivuun työnnettäviä.
      http://www.youtube.com/watch?v=zjcyMlaEck8

    • ...

      Näin heterona musiikinystävänä hankala löytää mitään positiivista sanottavaa po. Kansasta. Ruma, tyhmä ja vieläpä kehno laulajakin, mitä lie tekemistä taiteilijan kanssa, suunnilleen saman verran, kuin Kutri Helunalla.

      Olemassa oikeitakin artisteja, joilla pokkaa heittää jopa covereita, ei lauleskella niitä papukaijana rahan takia.

      http://www.youtube.com/watch?v=gF9Z6EjNACI

      =DW=

      • Ku.settaa

        Levee,ylpeä kaveri,ainakin nuorempana,kun pyöri Kotkassa.
        Tietää kaikesta kaiken,mutta konserttisalit ei vaan täyty.


      • Ku.settaa kirjoitti:

        Levee,ylpeä kaveri,ainakin nuorempana,kun pyöri Kotkassa.
        Tietää kaikesta kaiken,mutta konserttisalit ei vaan täyty.

        En oo alottaja mut silti kysyn ,onks pakko takertuu jonkun suosikin sellasiin piirteisiin jotka tuntuu itestä huonoille.
        Eik voi vaan sanoo et en tykkää ja antaa asian olla ,samalla kertoen oman suosikkinsa hyvist puolist.
        Olen huomannut et sivistyneinäkin ittiään pitävät sättivät toisten suosikkeja olan takaa.
        Ei pilata täkin ketjuu joutavalla rutinalla.


      • armi-irma
        Ku.settaa kirjoitti:

        Levee,ylpeä kaveri,ainakin nuorempana,kun pyöri Kotkassa.
        Tietää kaikesta kaiken,mutta konserttisalit ei vaan täyty.

        Frouvansa ainakin oli kaunotar.


      • \ \ \ ^///

        ...
        Eipä korkealta pudonnut tuo tähti.
        Makunsa kullakin.

        Pelkästä parodiasta kun on kysymys,
        olisin ~selvinnyt~ vähintään yhtä hyvin.


      • tykkään joo joo
        koti-kiusattu kirjoitti:

        En oo alottaja mut silti kysyn ,onks pakko takertuu jonkun suosikin sellasiin piirteisiin jotka tuntuu itestä huonoille.
        Eik voi vaan sanoo et en tykkää ja antaa asian olla ,samalla kertoen oman suosikkinsa hyvist puolist.
        Olen huomannut et sivistyneinäkin ittiään pitävät sättivät toisten suosikkeja olan takaa.
        Ei pilata täkin ketjuu joutavalla rutinalla.

        Oletko tosiaan sitä mieltä, että mielipidettään ei saa sanoa jos ei pidä jostakin artistista? Siis onko keskustelupalstan oltava pelkkää jees-jees hymistelyä?

        Yksitoikkoiseksi menisi ja tylsäksi.


      • k/k
        tykkään joo joo kirjoitti:

        Oletko tosiaan sitä mieltä, että mielipidettään ei saa sanoa jos ei pidä jostakin artistista? Siis onko keskustelupalstan oltava pelkkää jees-jees hymistelyä?

        Yksitoikkoiseksi menisi ja tylsäksi.

        Jos mä tykkään jostain esiintyjästä ei toisten tarvii tykätä, mut en mä ala käänyttämään sitä toista oman suosikkini kannalle.
        Jos mä kysyn perusteita toisen inholle ,silloin voi päästellä tulemaan mut silloinkaan ei tarvii mennä henkilökohtasuuksiin.
        En ymmärrä sitä et eloa ja väriä haetaan elämään ja keskusteluihin sättimällä.
        Toisaalt jos ihminen haluu rähistä niin siihenkin tää palsta on oiva paikka toteuttaa ittiään.
        Ei asiallinen ihmiseen menemätön kommentti oo hymistelyä, artisti on ammattiihminen siin ku remonttireiskakin ja ääntä saa arvostella ,järkee ja ulkonäköö ei ,ei ainakaan un mielestä.


      • Nokka pystyssä AINA
        koti-kiusattu kirjoitti:

        En oo alottaja mut silti kysyn ,onks pakko takertuu jonkun suosikin sellasiin piirteisiin jotka tuntuu itestä huonoille.
        Eik voi vaan sanoo et en tykkää ja antaa asian olla ,samalla kertoen oman suosikkinsa hyvist puolist.
        Olen huomannut et sivistyneinäkin ittiään pitävät sättivät toisten suosikkeja olan takaa.
        Ei pilata täkin ketjuu joutavalla rutinalla.

        Paikkakunnan miehenä voin vakuuttaa Sinulle kk,että olisitpa nähnyt,tuntenut,ollut samassa työpaikassa,samassa koulussa. Mutta kun et tiedä asiasta yhtikäs mitään.


      • ei ei ei dilailallal
        armi-irma kirjoitti:

        Frouvansa ainakin oli kaunotar.

        Kumpaa tarkoitat.Tätä viimeistäkö.


      • k/k
        Nokka pystyssä AINA kirjoitti:

        Paikkakunnan miehenä voin vakuuttaa Sinulle kk,että olisitpa nähnyt,tuntenut,ollut samassa työpaikassa,samassa koulussa. Mutta kun et tiedä asiasta yhtikäs mitään.

        En tietenkään voi tietää yksityiskohtii mut jos sä tierät niin sano artistille suoraan.
        Mitäpä se hyöryttää täällä sanoa.


      • ----
        Nokka pystyssä AINA kirjoitti:

        Paikkakunnan miehenä voin vakuuttaa Sinulle kk,että olisitpa nähnyt,tuntenut,ollut samassa työpaikassa,samassa koulussa. Mutta kun et tiedä asiasta yhtikäs mitään.

        Tuo on, kun katsoo liian läheltä.
        Monista, vaikkapa runoilijoista, jotkut läheltäkatsojat muistavat vain heidän huonot tapansa.
        Taitajan työ jää, heikkoudet, muu maallinen unohtuvat.
        Se, mikä on tärkeää, muistetaan.


      • a-i
        ei ei ei dilailallal kirjoitti:

        Kumpaa tarkoitat.Tätä viimeistäkö.

        Nina affia.


      • ...
        ---- kirjoitti:

        Tuo on, kun katsoo liian läheltä.
        Monista, vaikkapa runoilijoista, jotkut läheltäkatsojat muistavat vain heidän huonot tapansa.
        Taitajan työ jää, heikkoudet, muu maallinen unohtuvat.
        Se, mikä on tärkeää, muistetaan.

        Sivusta.

        Osuit kiintoisaan asiaan. Liittyy tavallaan aloitukseenkin kyllä suoraan. Iskelmätähtönen on iskelmätähtönen. Mulle yks muusikko sanoi kerran, että se ja sama, mitä hänestä puhutaan, mutta ois hauska tietää, mitä niistä puhujista puhutaan muutaman saddan vuoden kuluttua. Kundi levyttänyt lähemmäs kymmenen lp-levyä ja myynytkin siis sen verran, että on päässyt levyttämään. JA huom, omia piisejä, omaa musaa, ei niinkuin nämät iskelmätähtöset, jotk kelailee toisten piiseillä. Joku T.Kansa tai danny tai kutri-heluna varmastikin suosittuja nyt, mutta miten sitten aikanaan?

        Badding teki pari piisiä, just "tähdet, tähdet". Piisi elää, vaikka tyyppi ollut tukevasti kuolleena montussa jo muutaman vuosikymmenen. Se on näissä taide-kuvioissa vähän silleen, harvat pääsee framille eläissään, vielä harvemmat kuoltuaan. JA siinä on mun mielestä iso ero, mitä ihminen aikaansa eläissään saa, että muistetaan kuolemansakin jälkeen. Ei mikään ole ikuista, mutta jotkin asiat kestävämpiä, kuin toiset.

        Laitan linkin piisiin, jonka käytännössä kaikki muistaa. Kyse kansallisomaisuudesta. Kundi ite kans mäännyt maassa pitkän aikaa, jotain musasta jäänyt kuitenkin elämään. Hassuakin, tyyppi ite oli valtavan kehno esiintyjä, rumakin, ja heleveetin kehnoääninen laulajakin. Mutta pirun kova tekemään piisejä. Piisit elää, kundi delannut, se on mun mielestä iso saavutus.

        Juice Leskinen - Luonas kai olla saan:

        http://www.youtube.com/watch?v=K0u808Zh-y4

        Tavallinen slaageri, mutta hyvä sellainen, ja tollasen tyypin laulamana :D "Aeristeja" erilaisia.

        =DW=


      • ----
        ... kirjoitti:

        Sivusta.

        Osuit kiintoisaan asiaan. Liittyy tavallaan aloitukseenkin kyllä suoraan. Iskelmätähtönen on iskelmätähtönen. Mulle yks muusikko sanoi kerran, että se ja sama, mitä hänestä puhutaan, mutta ois hauska tietää, mitä niistä puhujista puhutaan muutaman saddan vuoden kuluttua. Kundi levyttänyt lähemmäs kymmenen lp-levyä ja myynytkin siis sen verran, että on päässyt levyttämään. JA huom, omia piisejä, omaa musaa, ei niinkuin nämät iskelmätähtöset, jotk kelailee toisten piiseillä. Joku T.Kansa tai danny tai kutri-heluna varmastikin suosittuja nyt, mutta miten sitten aikanaan?

        Badding teki pari piisiä, just "tähdet, tähdet". Piisi elää, vaikka tyyppi ollut tukevasti kuolleena montussa jo muutaman vuosikymmenen. Se on näissä taide-kuvioissa vähän silleen, harvat pääsee framille eläissään, vielä harvemmat kuoltuaan. JA siinä on mun mielestä iso ero, mitä ihminen aikaansa eläissään saa, että muistetaan kuolemansakin jälkeen. Ei mikään ole ikuista, mutta jotkin asiat kestävämpiä, kuin toiset.

        Laitan linkin piisiin, jonka käytännössä kaikki muistaa. Kyse kansallisomaisuudesta. Kundi ite kans mäännyt maassa pitkän aikaa, jotain musasta jäänyt kuitenkin elämään. Hassuakin, tyyppi ite oli valtavan kehno esiintyjä, rumakin, ja heleveetin kehnoääninen laulajakin. Mutta pirun kova tekemään piisejä. Piisit elää, kundi delannut, se on mun mielestä iso saavutus.

        Juice Leskinen - Luonas kai olla saan:

        http://www.youtube.com/watch?v=K0u808Zh-y4

        Tavallinen slaageri, mutta hyvä sellainen, ja tollasen tyypin laulamana :D "Aeristeja" erilaisia.

        =DW=

        Totta, niin totta. Minulle Juice on pääasiallisesti sanailija, sanoilla leekaaja, sanojen rakastaja, joka saa joka biisiinsä jopa jonkin syvällisen mietteenkin.
        Hän halusi olla kansalle laulava kansanlaulaja.
        Väsyi elämään.

        Minkähänlainen lopputulos olisi ollut, jos Leino olisi laulanut runojaan? Jospa lie laulanutkin.


      • Nokka pystyssä
        k/k kirjoitti:

        En tietenkään voi tietää yksityiskohtii mut jos sä tierät niin sano artistille suoraan.
        Mitäpä se hyöryttää täällä sanoa.

        Olen sanonut satakertaa,mutta siitä on aikaa 30vuotta.


    • ihastunut*
    • Minullakin on kaksi suosikkiartistia jotka kilpailevat ensimmäisestä sijasta sydämessäni, siis siinä osastossa minne sijoitetaan artistit, elikkä se kaikkein pienin ja vähäpätöisin lokero. Muutan niitä aina välillä ulos ja otan uusia tilalle, vähän silleen kuin siivouskomerossa jossa kierrätän moppeja ja heittelen niitä välillä pesukoneeseen. Artisteja on hyvä hyllyttää välillä niin saa kuulla jotain uuttakin ja ehkä laajentaa makuaan.

      Mun No. 1
      Carlos Vives
      https://www.youtube.com/watch?v=va1TYFeMdeI

      Numero 2:
      Juanes
      https://www.youtube.com/watch?v=sqfMJkJcSYw

    • Tapsa on kehittynyt

      Tapani Kansa on todela vaikuttavaääninen laulaja. Karismaakin löytyy huomattavasti.Oin keikallaan kesällä ja se oli kyllä 100% laatua. Minusta Tapsa on vanhemiten oppinut hieman enemmän nöyryytä. Ainakin yleisölleen oli aivan ystävällinen ja kohteliaskin. Toteutti biisitoiveita yms.

      • 30v tuntenut

        "Hieman oppinut nöyryyttä" IHAN KIVA!


    • Veti komeesti

      Kari Tapio, kylläpä veti komeesti, kuten meillä sanotaan.

    • Upea ääni

      Hänellä on sairaus josta on puhunut joskus telkassakin. Se vaikuttaa kyllä persoonaan, joten kieltäydyn häntä arvostelemasta. Valtavan upea ääni.
      Kukaan ei esitä upeammin " Hopeinen kuu" kappaletta kun Tapani Kansa

      • kna.

        Totta.

        Minun Hopeisen kuuni sillalla laulaa Olavi Virta.


    • näillä mennään.

      Ei jari Sillanpää enää sytytä, sen paremmin kuin Tapani Kansakaan. Kake Randelinin tansseissa kävin, eipä ollut kehumista.

      Agents on aina ollut suosikkini ja rautalanka. Souvaritkin menettelee ja monta muuta nykyartistia. Reipas musiikki on aina parempi kuin joku laahaava.

      http://www.youtube.com/watch?v=LTrk4X9ACtw

    • kna.
    • henrjii
    • Upea ääni

      Amado mio taittuu Tapsalta myös upeasti.

    • Räminää

      Remu isoine nenineen.

      • henrjii

      • henrjii

      • Ryminää

      • Ryminää
        Ryminää kirjoitti:

        Remu isoine nenineen on parempi kuin hullut jussit.

        Pitänee tutustua hulluihin jusseihin paremmin...

        Tykkään myös kate bushista

        http://youtu.be/wp43OdtAAkM


    • henrjii
    • att2

      Hikoileva paska,,,,niin ajalla muistan.

      • Robottiko?

        Miten taiteilija voi olla johdonmukainen? Mitä se tarkoittaneen?


      • yöntöprö
        Robottiko? kirjoitti:

        Miten taiteilija voi olla johdonmukainen? Mitä se tarkoittaneen?

        Kuvia kun katselin sanoisin tämän päivän taidoista, kuva puhuu puolestaan. Kyllä hän Tapsa jolla on särmää täysin mitoin, Eikassa Ja Reijossa näkyy selvästi elämää on pajon jo takanapäin.

        Tässä malliksi :
        https://www.youtube.com/watch?v=EDevltkulT0

        Esityksessä ovat tunteet täysillä mukana, ääni hyvässä kunnossa.


      • ...

        Mnaag.

        Asiaa voisi kyllä ajatella toisinkin. Nimittäin tanssilavat suunnalleen kuolleet kaikki pois, ei ole kannattavia enää. Aikanaan oli kaaikenlaisia seurojentaloja ja ulkolavoja pitkin korpia. Niissä nyt kävi ihmisiä paljon. Osasyy kai sekin, että ei ollut oikein muutakaan tekemistä, ei vaihtoehtojakaan. Ja jotkut urheiliseurat niistä saj jotain rahaa toimintoihinsa.

        Ite seuraillut, neljä lavaa, missä nuorena kävi, kaikki nurin. Ei toimintaa vuosikymmeniin. Kun ite kulin lavoilla, silloinkaan niissä ei ollut näitä perinteisiä tankoöaiöakia, rokettipändejä, tyyppiä Ganes, Hullujussi, Ronski tai paikallisia suuruuksia. Jos esiintymään oli buukattu joku hiton iskelmätähtö, tyhjää oli. Ei kukaan viitsinyt maksaa hyvää rahaa pashasta.

        Oli se aika lummallista touhua. Linja-auto liöjetuksia keskelle korpea, johonkin hikiseen latoon. Yks paikka oli kierretty verkkoaidalla ja piikkilangalla. sisäpuoöeööa järjestysmiehiä susukoirien kanssa kyttäämässä pummilla sisään pyrkiviä. Portilla ruumiintarkastukset pullojen varalta ja kanttiinista sai jaffaa, pohalta palanitta rillimakkaraa. Ei hitto, ei tämä päivänä kukaan tollaseen "huvittteluun" suostuis.

        Tanssimusaa nykyisin lähinnä kapakoissa, rokettipämdit kans, mutta eri kapakoissa. Isot tilaisuudet erikseen. Cheek myi muutamassa tunnissa kaks olympia stadion keikkaa loppuun, T. Kansan suomen kiertue peruttiin olemattomasta lipunmyynnustä johtuen. Ihmiset äänestää jaloillaan, kaikille ei riitä kuulijoita.

        Mulla kun kaikenlaisia tuttuja, myös pelimanneja. Muutamat kiertelee kapakoita ja soittaa tanssimusaa. Jonkin verran töitä on, ei niin paljon, kuin ennen. Ei tahdo purra enää, että otetaan monta kymmentä vuotta sitten kuuluisana ollut tähti lauleskelemaan halvan pändin kanssa, meinaavat, että paremmin väkeä ilman sitä tähteä, ja etenkin rahaa, kun ei tarvi suotta maksaa jollekin vanhalle ukolle siitä, että käy örisemässä ja suunalleen muistaa muutamien piisien sanat. Toisekseen, yleisö kans muutamiakin vuosikymmeniä nuorempaa, ei loispummi-ikäluokat raski kulkea kapakoissa huvittelemassa, ne dokaa kotona ja katsoo telkkaria.

        Eli mun mielestä suuret ikäluokat ehkä nostivat tanssilavat suureen suosioon, mutta ne myös kaatoikin ne,

        Tämä auto muuten ollut myynnissä jo yli vuoden. Eip ole entisellä pmostajalla sille käyttöä, eikä tunnu ostajia olevan jonoksi asti:

        http://www.autotalli.com/vaihtoauto/32630210/Mercedes-Benz/S/1995/Naantali?pos=6&page=1

        =DW=


    • Osaaminen

      Ihmiset todella äänestävät jaloillaan. Minä lähden kuuntelemaan vain todella hyviä esiintyjiä. Olen kuunnellut esim. tasokasta oopperalaulajaa kirkossa ja kyllä oli huippua vaikutus minuun.
      Ja sitten Cheek ... hänhän on hyvin muuntautumiskykyinen. Tunnen hänen biisinsä hyvin, mutta jokainen hänen konserttinsa on ollut kuitenkin erilainen.
      Oli esiintyjä tunnettu tai tuntematon ... ei väliä ... osaaminen ratkaisee.

      • meikäläinen_

        Ihmisillä on kyllä musiikin suhteen todella hyvä maku tänä päivänä. Siitä kertoo sekin ,että esim. Johanna Tukaisen, Tauskin ja Matti Nykäsen keikoille jonotetaan ja tungosta riittää.

        Tapani Kansaa ja Cheekisä ei voi samassa lauseessa edes puhua. Tapani Kansa on LAULAJA. Hänellä on taito ja kyky laulaa soinnukkaalla ja upealla äänellä hienoja , dramaattisia ja kauniin melodisia biisejä, sekä tarvittaessa repäistä myös repäisevillä ralleilla. Välittää tunteita tulkinnoillaan ja koskettaa syvältä.
        Cheek on musiikin tahtiin mikkiin räkivä räppäri, jonka biisit ovat kaikki hirveätä skeidaa. Juri sellaista kertakäyttö musaa, jolla on se hetken huumansa ja muutaman vuoden päästä niitä ei muista enää kukaan.
        Cheekkjä tulee ja Cheekkejä menee, mutta timantit on ikuisia.

        ps. Tänä syksynä näyttää olevan lipun myynti varsin nihkeää yhdellä jos toisellakin artistilla . Jari Sillanpää lienee ainoa jonka konsertteihin liput ovat tehneet kiitettävästi kauppansa.


    • yöntöprö

      Tämän vuoden tangokuninkaalliset ovat kuin eri planeetalta edellisiin valintoihin verrattuna. Tuovat uutta sykettä tanssitilaisuuksiin, mikä parasta heilää kemiat synkkaavat täydellisesti.
      Kyllä edellisissäkin valinnoissa tangokuninkaalliseksi on ollut ja on erittäin hyviä esiintyjiä, mutta kuningas - kuningatar yhteistyössä ei ole pahemmin kemiat synkanneet joten niillä oli mentävä.

      Kaikki, kuninkaalliset tangon taitajat vanhenevat kuten mekin. Katsoin pe ½ 7 lähetystä TV1, kyllä Jari, joittenkin suosikki oli ukottunut toden teolla täyttää ensi vuonna 50, oli kyllä ikäistään vanhemman oloinen esiintymistä myöten.

      Eilen illalla pe, TV4 oli Vain elämää ohjelma V-M Loirin isännöimänä. Tyylikkäästi
      ohjelmoitu, eilisen ja tämän päivän esiintyjäkaartin voimin, Musiikki hellyttävää kuunneltavaa, vaikkakin menneiltä vuosilta Elegia,Laulu Lapista sai kyyneleet nousemaan monen silmäkulmiin niitä kuunnellessa. Esitykset olivat Loirimaisia tunteenomaisia tulkintoja joissa sydän oli mukana. On tässä ohjelmassa 60 ikäisillekin katsomista. teema jatkuu pe iltaisin. V-M on aina symppis iän tuomista ongelmista huolimatta.

    • musafani

      Pakko sanoo ,että ihailen tuota Tapsan ääntä ja sitä miten jummetun upeesti se soi edelleen, vaikka on jo vuosikymmeniä jo keikkaa tehnyt. Hänellä on äänenkäyttö hallinnassa ja osaa fraseerata hyvin. Tulkintansa ovat iän myötä saaneet enemmän elämänmakua, joka koskettaa. Eikä voi kieltää etteikö karismaakin miehessä riittäisi.

      Kuinka moni muuten teistä tiesi ,että Tapsalla oli tarkoitus olla lokakuussa konserttikiertue ? Mnä en tiennyt, koska en huomannut siitä missään mitään ilmoituksia. Kiertueen markkinointi ja medianäkyvyys oli huonoa.
      Lokakuussa järjestettävä Tapsan Finlandia-talon konsertti myy toivottavasti hyvin.

    • "On tuo yks tyyppi vaan niin lutunen.
      Vaikka kuinka aikuisena naisena yritää olla.
      Siihen vaan rakastuu väkisin kauempaakin.
      Miks sille ei liputeta enemmän?
      Onhan se meidän kaikkien R.A.K.A.S
      Eikö olekin?"

      Loiri-herra nyssitte Koivuniemen paulaa kaulaa.

      H.

    • Elossa olevista minulla ei ole oikeastaan yhtään ykkössuosikkia. Jyrki Anttila on mahtava, mutta laulelee vain tietyn tyyppistä musiikkia.

      Tapani Kansa on ihan hyvä laulaja ja Jari Sillanpää on iloluontoisena viellä esiintymiskyisempi. Kolmas näissä ristiriitaa herättävissä taitureissa on vähän nuorempi:

      http://www.youtube.com/watch?v=n7Z4VUF6AV4

    • Kamomilla.

      Monilla ihmisillä on hyvinkin pinttyneitä mielikuvia ja ennakkoluuloja joistain artisteista ja niitä mielikuvia ei suostuta/ haluta yrittää edes muuttaa. Kyllä minäkin pidin Tapsaa omahyväisenä ja itsekeskeisenä artistina kuunnes alkukesästä olin hänen keikallaan Someron Esakalliolla, jossa Tapsa esiintyi RNO:n kanssa ( siis Riku Niemen orkesterin kanssa). Ensinnäkin "tupa" oli tungokseen asti täynnä porukkaa ( reilusti yli 1000 henkeä siis ) . Käyn ahkerasti lavatansseissa kesäisin ja täytyy sanoa että tuo konsertti oli upein ja mieliinpainuvin mitä tanssilavoilla olen vuosiin(jos koskaan) kokenut. Tapani Kansan esitys esim. Mustalaisruhtinatar laulusta oli jotain niin mahtavaa etten ole vastaava kuultavaa tanssilavoilla kokenut. Se mykisti.
      Sen lisäksi että, Tapanin ääni soi mitä komeimmin, niin merkkiäkään minkäänlaisesta ylimielisyydstä yleisöä kohtaan tms. ei näkynyt. Hän teki sen hommansa täysillä ja antaumuksella ja kunnioitti niin paljon yleisö , että antoi kaikkensa .

      Minä ihmettelen jos jotkut perustaa näkemyksensä Tapsasta siihen miten hän on esim. joskus 15 vuotta sitten käyttäytynyt. Siis aikana jolloin hän sairastui maanisdepressiivisyyteen ( tai siis tuolloin se hänellä diagnisoitiin, kun oli konserttikiertueellaan käyttäytynyt omituisesti. ). Nyt hänellä on lääkitys tuohon sairauteen joten homma on sitä myöten kunnossa . Kannattaisi jokaisen tykönään miettiä , omia ennakkoluulojaan , että voisiko niitä kenties yrittää voittaa ja muuttaa. Menin tuonne Kansan keikalle epäilevänä, mutta keikan jälkeen poistuin paikalta upeaa elämystä rikkaampana.

      • J.K:n fani

        Oliko sinulla ennakkoluuloja, vai miksi menit T. Kansan keikalle epäilevänä?


      • "Kamomilla."

        Yhdessä viime-uutisessa taiteilija kertoi hyvin:
        Suuret ikä-luokat loivat ja rakensivat tanssi-lavat.
        Nyt he myös kuolemallaan tappavat ne.
        Jokunen "suur-lava" varmaan jää, mutta olen miettinyt että nekin omistaa kohta
        joku musiikki-tuotanto-yhtiö.
        Taiteilijoita varten, jotka eivät Stadioneita kykene täyttämään.
        Tyyliin: Finlandia-talo, Kulttuuri-talo.
        Silloin ovat taiteilijat lopultakin enää vuokra-yhtiön pätkä-työläisiä.
        Minulle on yksi ja sama, laulaako joku sairaana tai huumeissa.
        Kunhan laulaa sairaan hyvin, eikä niin että se kuulostaa ihan sairaalta.
        Laulu saa olla mahtailevan kukkoilevaa, mutta laulaja ei saa näyttää mahtailevalta
        kukkoilijalta, jos äänensä on kanasen kaakattava.


        H.


      • Ihan *******u

        Menes siitä "Viidestätoistavuodesta",vielä toiset viisitoista taaksepäin,kysy ihmisiltä,mahdollisilta tutuilta jotka asuvat Kaakkois_Suomessa,mitä mieltä ovat.


    • Cheek -osaaja

      meikäläinen_

      Pidä sinä suosikkisi ... ei ole minulta pois.

      Mutta...
      Cheek...
      on keikkaillut jo yli kymmenen vuotta. Siis tähdenlennosta ei ole kysymys.
      Hänen n. 10 vuotta vanhat biisit ovat edelleen usean fanin suosiossa. Ei ole siis kyseessä kertakäyttö musa.
      Cheek on uusiutumiskykyinen ja moniosaaja, joten tulevaisuus on Cheekin osalta turvattu.
      Kateus on vahvaa ja kohdistuu Cheekkiin mm. vääristelynä ja jokainen fani tietää tämän. Siksipä Cheekin vähättely vain nostaa hänen suosiotaan. Osa suomalaisista on pelkästään erittäin iloisia, että artisti menestyy.

    • Kamomilla.

      Kyllä oli. Kuten aiemmin kirjoitin ,niin ajattelin että T.Kansa on omahyväinen öykkäri, mutta menin keikalle, koska ystäväni pyysi minua sinne kanssaan.

    • Osaaja osaa

      Kun keskiverto ihminen lähtee kuuntelemaan muusikkoa keikalle, niin hän lähtee viihtymään. Kyse ei ole siis siitä, että ihminen lähtee tekemään ammattimaista arviota muusikon musikillisista kyvyistä vaan siis v.i.i.h.t.y.m.ä.ä.n.
      Joka osaa viihdyttää, hän menestyy.

    • persoonallisuutta!

      Olen kyllä Tapsan keikoilla viihtynyt aina vallan mainiosti. Hänen esiintymisensä laulamisensa ei ole puuduttavaa kuunneltavaa/ katseltaa ollenkaan.
      Kansassa on myös sopivasti särmää. Ei ole sellainen liirumlaarum yliällö esiintyjä jCharles Blogmannin tapaan esimerkiksi.
      Täällä joku mainitsi suosikikseen Lauri Tähkän. Hänestäkin ollaan montaa mieltä ja ristiriitainen persoonaansa jakaa ihmisiä T.Kansan tapaan, mutta minusta siinä on se juju just ,että on rohkeutta olla oma itsensä ja erottua massasta.
      Taiteilijan kuuluukin olla minusta vähän ns. " poikkeava" . Vaikka monet sanovatkin tykkäävänsä jostain laulajasta kun se on niin "tavallinen".

      • "persoonallisuutta!"

        "Minulle on yksi ja sama, laulaako joku sairaana tai huumeissa.
        Kunhan laulaa sairaan hyvin, eikä niin että se kuulostaa ihan sairaalta.
        Laulu saa olla mahtailevan kukkoilevaa, mutta laulaja ei saa näyttää mahtailevalta
        kukkoilijalta, jos äänensä on kanasen kaakattava."

        Hyvin oivalsit.

        H.


    • Suosikkiartistini? Tässä heistä yksi, ja upea capverdeläinen taustaryhmänsä.
      Surullista että Cesaria Evoraa ei enää ole... mutta musiikki elää!

      Fado-laulaja Marizaa en uskalla enää edes linkittää, olen hehkuttanut häntä jo niin paljon. Mutta tuskin liikaa?

      http://www.youtube.com/watch?v=wXLUbWZnYvM

      • Aivan ihanaa kuunneltavaa. "Sodade" capverdeläisten sana portugalin "saudade" sanalle jota on melkein mahdoton suomentaa tai edes määritellä tarkasti, Se on kaipuuta, täyttymätöntä haavetta, koti-ikävää...

        Oliskohan tämä nyt iloisempi versio kansanmusiikista, nyt Karibianmeren rannikolta, cumbia joka kertoo kalastajien joulunvietosta. Esiintyjä on suuri kolumbialainen lahjakkuus joka olisi voinut tulla yhtä kuuluisaksi kuin Mahalia Jackson tai Ella Fitzgerald, jos olisi syntynyt "oikeassa" maassa. Leonor Gonzalez Mina:
        https://www.youtube.com/watch?v=k5995Uymg7E&list=PLKYpIWSs0khmj6ZXA3yXkF4eSChYLhVm3


    • Osaava osaa

      Auttaisiko T.Kansaa se, että hän menisi Liiga Music Oy:n muusikoksi.
      Cheek myynnin ja markkinoinnin ammattilaisena voisi auttaa keikkamarkkinoinnissa. Cheekillähän on seKIN osaaminen.

      • no niin

        T.Kansa nimenomaan on suurenmoinen laulaja, mutta surkea bisnesmies. Ei hän osaa raha-asioitaan ja markkinointia kunnolla hoitaa, kuten ei monikaan taiteilija. Toki on monia esimerkkejä artisteista jolla on bisnesmiesälyäkin, kuten juuri Cheek, Jari sillanpää, Danny, jne...


    • tiluliii
      • Lorena*

        Kuten tuolla ylempänä sanoin Tapani Kansan olevan ehdoton suosikkini, pätee tänäänkin. Ihmisen tunne elämä sen mukana mielipiteisiin tulee lisä ulottuvuuksia, kuten minulle eilen illan Vain elämää TV4 ohjelmaa katsellessa. Nämä esiintyjät ovat selättäneet tyynet ja tuuliset virrat, tähän on tultu. Voiko joku sanoa ettei heidän esiintymisessä ole sitä jotakin, tunnetta, kemiat synkkavat, mitäpä muuta voi todeta esitys täynnä täyttä syvältä sielun sopukoista kumpuavaa tnnetta.

        http://www.nelonen.fi/ohjelmat/vain-elämää/tag/paula-koivuniemi

        Huomutan vain joskus kirjoittelen yön töprönä - kun ei uni tule.


    • .mollis
    • ent. siivoojaparka

      Elossa olevista suomalaisista artisteistako on kysymys?

      Minulla ne suosikit menevät ja tulevat, mutta sitten on sellaisia, jotka pysyvät siinä taustalla pulpahtaen taas esiin, kun näihin uusiin suosikkeihin kyllästyy. Kari Tapio nyt meni, mutta ääni on tallella vielä. Hänellä viskibasso vain parani vanhetessaan. Oikea miehen ääni.

      Monethan ne laulavat toisten tekemiä lauluja ja lanteitaan keinutellen, raajojaan levitellen taikka pisuhätäisen näköisenä kipristelevät jalat ristissä. Tanssiksi ja esiintymiseksi kai sitä sanotaan.

      Todellisena artistina minä kuitenkin pidän niitä, jotka itse säveltävä, sanoittavat, sovittavat lauluja. Niistä vielä hengissä(luultavasti)olevista yksi ehdoton ikivihreä suosikkini on meidän vanha Jukka Kuoppamäki. Tehnyt tuhottoman määrän lauluja itselleen ja toisille. Mukavaa ja leppoisaa pehmoa kuunneltavaksi.

      Ehkä hänestäkin kuullaan lisää taas sitten, kun hänet soudetaan sen mustan virran toiselle puolelle.

      http://www.youtube.com/watch?v=soSs77SqT-A

    • Upea ääni

      Sen siitä saa kun alkaa tunteilemaan. Koko päivän olen hyräillyt Amado mio kappaletta. Olin kolmetuntia kalamarkkinoilla mutta ei jäänyt mielestä, taas hyräilen.
      Se on niin ihana.Tää on nyt se korvamato kait.
      Vieläkö huomena jatkuu.

    • juttuja kuullut

      Kysykää soittajilta.

      • muuttuuko ihminen

        Ei ole Tapsa viimevuosina sättinyt orkkaansa lavalla ainakaan. Joskus aikoinaan sellaista bändin kyykyttämistä hän harrastikin, mutta on parantanut tapojaan siinä(kin) suhteessa. Eräs bändin soittajistakin totesi minulle yhdellä keikalla ,että Tapsa on itse rauhallisuus nykyään.


    • Soittaja itsekin
      • ent. siivoojaparka

        Niin, tätä minä tarkoitan artisti ja "artistin" erolla. Pelkkä laulaja joka osaa vetää vitsiä kappaleiten välissä ja kinttujensa kanssa venkoillen esittää laulun, ei ole se artisti, vaan todellinen artisti on hän, jonka omaa käsialaa sen laulun sielu on.

        Tästä esimerkkinä Satulinna, jota eräs "artisti" (joka ei itse ole tehnyt ainuttakaan kappaletta, tunteeko nuottejakaan) esittää ja yleisö taputtaa samalla kun se oikea artisti jää varjoon. Mainitseeko hän koskaan edes, kenen tekemä se laulu on, sitä en tiedä.

        http://www.youtube.com/watch?v=1htePQcrWqE


    • O-a

      Samat sanat tästä ihanasta tangokuningattaresta. Taina ole tasapuolisesti kaikille ihmisille yhtä mukava silloin kun toimi mm.karaoke-emäntänä. Kuningatar-tittelin jälkeen tervehti,moikkasi ja jutteli ihan samalla tavalla kuin ennenkin eli sydämellisen ystävällisesti.



      http://www.youtube.com/watch?v=4KodatUQF9w

    • Leena 72

      Kansa on kivoin.

    • Aila 88

      Niin on

    • mimmimummi*
      • mikä maa?

        Varmaan hänelläkin kotimaa on. Aloituksessa puhuttiin kotimaisista miesartisteista.


      • mimmimummi*
        mikä maa? kirjoitti:

        Varmaan hänelläkin kotimaa on. Aloituksessa puhuttiin kotimaisista miesartisteista.

        Vastaan....canada... (kummelit)


      • --,,
        mikä maa? kirjoitti:

        Varmaan hänelläkin kotimaa on. Aloituksessa puhuttiin kotimaisista miesartisteista.

        Kanata.


      • mimmimummi*

    • - WW -

      Minun suosikkini näistä nuorista artisteista on ehdottomasti,
      kaunis ja lahjakas Diandra Flores ! Wau, mikä ääni ja ihana persoona.
      Vanhemmista laulajista Mauno Kuusisto " kertokaa se hänelle ", sitä
      voin kuunnella vaikka kuinka monta kertaa, kyllästymättä.

    • Jn herätys
    • ihqut
    • reppuriika

      8
      videota




      …Nina Åström ym.

      •tekijä: anja sovijärvi
      .4:18
      Nina Åström - Anna sade, Jumala
      .
      .3:34
      Nina Åström - Saavu Herra
      .

      •Näytä koko soittolista (8 videota)
      .

      .


      4:18







      8
      videota




      …Nina Åström ym.

      •tekijä: anja sovijärvi
      .4:18
      Nina Åström - Anna sade, Jumala
      .
      .3:34
      Nina Åström - Saavu Herra
      .

      •Näytä koko soittolista (8 videota)
      .

      .


      4:18








      Minun yksi suosikeistani on Nina Åström, esim. Anna sade....

      • ent. siivoojaparka

        Mistä, reppuriikka, tuo Anja Sovijärvi tulee mukaan kuvaan?

        Nämähän on niitä Hilja Aaltosen runoihin tehtyjä lauluja. Musiikin on tehnyt Hannu Huhtala (oli muuten entinen koulukaverini).


    • J.K.

      Vai niin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1439
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe