Hei tamperelaiset kuljettajat!

ajotaidottomiako?

Käyttäkää sitä vilkkua! Ei se ole autossa huvin vuoksi! Se on sitä varten, että muut kuljettajat tietävät mitä aiot seuraavaksi tehdä! Tilaa ei myöskään saanut kaistan vaihtoon millään, vaikka vilkulla sitä pyysin? Täällä stadissa ette pärjäisi tuollaisella minä itse asenteella päivääkään ajamatta kolaria. Tänään, kun pakosta jouduin ajamaan tampereen keskustassa työni vuoksi, huomasin, ettei siellä osata käyttää vilkkua juuri lainkaan? Useita läheltä piti tilanteita sattui 3 tunnin vierailuni aikana. Eikö teillä siellä susirajan takana autokouluissa opeteta edes liikenteessä käyttäytymisen perussääntöjä? Luuriinkin näytti puhuvan joka toinen kuljettaja ajaessaan? Meno oli kuin villissä lännessä! Toivon, että kuluu isosti aikaa, ennekuin taas sinne joudun tulemaan autoilemaan.

14

87

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • villi länsi :D

      joo, me täällä mansessa joudutaan elään tän taidottomuuden kanssa. Ei täällä maalla oo kunnon autokouluja.

    • right

      Pitää tasan paikkansa.Tampere on täynnä surkeita kuskeja,taxeistä
      lähtien,ei vilkkua, kaistan vaihto.Kammottavimpia ovat naiset kännykkä
      korvalla vasemmalla kaistalla,hirveä ruuhka.Valoista lähdetään,kunhan
      keritään.Pääasia,että minä pääsen.Helsingissä tilaa saa aina vilkulla
      Tampereella se on punainen vaate.

    • kaasujalka?

      Olen nähnyt monta kertaa kun bussi lähtee vauhdilla, ja osuu tai meinaa osua autoon. On liian kiire lähteä, eikä katsota sivuille ja taakse. Sinne vasemmalle. Miksei oikeallekin. Sitten tulee tönkkö äkkipysäys ja joku matkustaja kauhistelee. Muutamat henkilöautot taas pitävät liian kiirettä kääntyessä, vaikka jalankulkija ylittää vielä katua.

      • tarkoitan siis

        Ja olen bussimatkustajana ollut silloin. En autoilijana.


    • Jestassss

      Käyttäkää juu mutta antakaa myös motarilla tilaa jos tullaan rampilta ja tilaa on viereisellä kaistalla. Tänään oli taas pieni vaara tilanne : Vaari tule Opelilla ( rajotus 120 ) kiihdytin 130, äijä vaan tulee vierelle vaikka on tilaa, alkaa loppuun ohitus, kyllä pitkät heilu tältä muijalta ja keskarit, äijä vaan kaivo nenää. Kyllä minä annan aina tietä motarilla, kun on vieressä tilaa, rampilla kiihdytetään. Kortit pois tollasilta nenänkaivajilta. Ps: En tullu nuhapumpulla rampill mutta en viittinyt tappaakaan itseniäni.

      • ...

        rampilta tullaan väistämisvelvollisina ja se on motarille liittyjän velvollisuus sovittaa ajonsa siten että pääsee liittymään motarille.

        kortit pois sellaisille kuljettajille, joita väistämisvelvollisuus ja muut liikennesäännöt eivät omasta mielestään koske, kun he ovat itse keksineet paremmat säännöt.

        lopettakaa se omien sääntöjen keksiminen..


      • Bobos

        Rikoit siis lakia.


      • Jestassss
        ... kirjoitti:

        rampilta tullaan väistämisvelvollisina ja se on motarille liittyjän velvollisuus sovittaa ajonsa siten että pääsee liittymään motarille.

        kortit pois sellaisille kuljettajille, joita väistämisvelvollisuus ja muut liikennesäännöt eivät omasta mielestään koske, kun he ovat itse keksineet paremmat säännöt.

        lopettakaa se omien sääntöjen keksiminen..

        En tiä missä oot korttis saanu mut autokoulun ukko toitotti mulle monesti hanaa hanaa ku rampilla ollaan, vieressä oleva väistää kyllä jos on tilaa, nii jos on, tällä käppyrällä oli. Jatkakoot nenänkaivuuta, päättykööt hautaa ennen seuraavaa ajeluaan.


      • ...
        Jestassss kirjoitti:

        En tiä missä oot korttis saanu mut autokoulun ukko toitotti mulle monesti hanaa hanaa ku rampilla ollaan, vieressä oleva väistää kyllä jos on tilaa, nii jos on, tällä käppyrällä oli. Jatkakoot nenänkaivuuta, päättykööt hautaa ennen seuraavaa ajeluaan.

        ahaa eli sinulle on opetettu asiat väärin. ei muuta kuin korjaustunneille tai finlexiä tutkimaan.

        tietenkin kiihdytyskaistalla kiihdytetään muuhun liikenteeseen liittymiseen sopivaan nopeuteen, mutta ei se kiihdytyskaista ole etuoikeutettu vaan väistämisvelvoitettu.


      • opelii

        Ei millään pahalla mutta laki kieltää antamasta tilaa,huono laki,mutta näin on.Perään mahtuu aina.Olet väärässä. Sorry lakien mukaan.


    • huomion tehnyt

      Nykyautot taitaa olla huonommin varusteltuja kuin vanhemmat mallit? Ainakaan uudemmissa Mersuissa ei näytä tulevan suuntavilkkuja auton mukana kun niitä ei käännyttäessä näy vilkuttamassa.

    • helsingissä toimii

      Vilkkua käytetään Tampereella väärin, silloin ei pidä vilkuttaa, kun käännyt useampikaistaista väylää, eikä muuhun suuntaan pääse, mutta käytä sitä vilkkua, kun vaihdat kaistaa, liikut sivusuunnassa, käännyt risteyksestä ja ryhmityt! Jos vilkutat aina, kun käännät rattia, etkä ole vaihtamassa kaistaa, sinulla ei enään ole keinoa viestiä, jos joudutkin oikeasti vaihtamaan kaistaa vaikka jonkun esteen vuoksi, tai ajamaan sivuun.

      Seuratkaa myös liikennevalojen vaihtumista, vaihde silmään siellä taaempanakin, kun valo vaihtuu vihreälle ja kaikki liikkeelle samaan aikaan, ei haitariliikkeellä auto kerrallaan, pari vihreillä läpi, loput keltaisilla. Saaatanan tollot, älkää nukkuko.

    • Hermo menee

      Eilen kun ajoin ohitustiellä, ajoi vasemmalla kaistalla joku uuno yhdeksääkymppiä. Aikani touhua katseltuani päätin ohittaa oikelta kaistalta kuten moni muukin teki. Tämä tien tukko sitten vain soitteli torvea ja heristi nyrkkiään, tajuamatta olevansa itse liikenneterroristi. Ja näitä riittää, pahimpia on yleensä leivänpaahtimen kokoisella "autolla" ajelevat naiset, se nysvääminen ja arkailu liikenteessä on hengenvaarallista.

      • paljon ajava

        Olen nähnyt useasti kun joku on pysähtynyt kiihdytyskaistan päähän, vaikka olisi ollut reilusti tilaa liittyä tielle.

        Sitten nämä sankarit lähtevät siitä paikoiltaan kiihdyttämään, ovat siis käytännössä pysähtyneet keskelle motaria!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5025
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3297
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1442
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1285
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      980
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      238
      775
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe