Sekarotuset pennut tulossa

alhane budjetti

Narttuni tiineenä ja olen nyt miettinyt että miten saisin budjetin pidettyä alhasena. Pennut tulee syömään 3 viikkosista eteenpäin hauhaun pentunappulaa ja jauhelihaa. Emä madotetaan , mutta pentuja ei, ellei jonkun pennun ulosteessa näy selvästi matoja. Olen madotusta ja rokottamista vastaan. Pentu-aitausta en hommaa. Narttu tulee synnyttämään kodinhoitohuoneessa johon lattialle varataan vilttejä ja pyyhkeitä ym.
Mitä kaikkea sinä olet hommannut ja paljonko menny rahaa tuotteisiin kun narttusi on tehnyt pentueen, olen eläkkellä joten minulla on rajaoitetusti rahaa käytössä ja narttu tuli vahingossa tiineksi.

15

266

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sairas olet

      Haluat siis niitä jotka myyvät sitten sairaat pennut eteenpäin, pennut madotetaan kolme kertaa ennen luovutusta tai sitten niillä on matoja massut täynnä. Ei pidä teettää pentuja jos ei ole valmis rahaa pistämään.

    • eitulekalliiksi

      Matolääke ei ole kallista eikä sitä pennuille paljon mene. Ehdottomasti kannattaa pennut madottaa, muuten tuo koko rumba voi olla turhaa.

    • molossi ei rek

      Kaksi piipuinen juttu matokuuri.meillä ei kanssa pentuja madoteta.pennuille annamme valkosipulia. hyvin madot on pysynyt poissa.aikaisemmin muualla laajemmin olen keskustelut aiheesta.

    • en ymmärrä

      Haluat siis myydä kuolevia pentuja...
      Jokainen rokottamaton koira on uhka etenkin ympäristön pennuille. En käsitä että miksi osa ihmisistä on ryhtynyt niin rokote vastaisiksi, ovat ilmeisesti turtuneet ja ajattelevat ettei mitään pahaa heille voi tapahtua.

      • isoisoäiti

        Toivotaan että ne löytää kodin ennen rokotusikää ja siellä ei ratsasteta rokotettujen siivellä.
        Aika mielenkiintoinen tuo valkosipuli pennun matolääkkeenä. En ole koskaan koittanut. Madotatko emän lääkkeillä ?


      • molossi ei rek
        isoisoäiti kirjoitti:

        Toivotaan että ne löytää kodin ennen rokotusikää ja siellä ei ratsasteta rokotettujen siivellä.
        Aika mielenkiintoinen tuo valkosipuli pennun matolääkkeenä. En ole koskaan koittanut. Madotatko emän lääkkeillä ?

        isoisoäiti,tuo ei ollut minun kirjoitus,huomaa jo kirjoitustavasta...Säälittäväksi on mennyt,kun ei enää muuta keksi,kuin kirjoitella toisen nimimerkillä.Ei voi sanoa,kuin todella säälittävää on jonkun elämä,jos ei enää muusta elämäänsä mitään irti saa...
        Täytyy yrittää,jos saisi tuon rekkaamisen kuntoon,ettei sekoiteta minun kirjoituksiani.

        Itse asiaan.Madotan aina pennut ihan ns.vanhojen suositusten mukaan.
        Koskee myös meille tulleita pentuja.Samoin tietenkin emät.
        Aikuisia koiria madotan vähemmän,niistä on kuitenkin otettu myös näytteet joskus mielenkiinnosta,puhtaita olleet.Silloin madotan nekin,kun on pentuja talossa kuitenkin .
        Valkosipulista matolääkkeenä ei ole mitään kokemusta,eikä myöskään tietoa sen tehokkuudesta.Itse en sen varaan kuitenkaan jättäytyisi.


    • herää

      Entäpä jos kaikki ei sujukaan hyvin vaan emä pentuineen tarvitsee akuuttia eläinlääkärihoitoa? Jätätkö eläimet kuolemaan kodinhoitohuoneeseen kun ei ole varaa taikka halua lähteä eläinlääkäriin? Laskullekin saa nykyään monesta paikasta.

      Matolääke ei paljoa maksa ja sitä ei paljoa mene. Saat hinnan moninkertaisesti takaisin pentuja myydessä.

      Sairaita, puutteellisesti kasvaneita pentuja siis tulossa.

    • Jotkut kasvattajat rokotuttaa luovutusikäiset pennutkin varmuudenvuoksi, vaikka pennuilla onkin emon vasta-ainetta.

      Ei matokuuri ole kallista, ei pieniin pentuihin paljoa rahallisesti mene matokuuriin.

      • isoisoäiti

        Tehköön jotkut muut niinkuin haluavat, minä teen ohjeen mukaan.


      • isoisoäiti kirjoitti:

        Tehköön jotkut muut niinkuin haluavat, minä teen ohjeen mukaan.

        . Jotkut kasvattajat vie pennut baer-testiin, vaikka ei olisi pakollista viedä, kasvattajat haulavat varmistaa pennut kuulevat normaalisti molemmilla korvilla.


      • power.light kirjoitti:

        . Jotkut kasvattajat vie pennut baer-testiin, vaikka ei olisi pakollista viedä, kasvattajat haulavat varmistaa pennut kuulevat normaalisti molemmilla korvilla.

        Kyse on roduista millä esiintyy toispuolista tai molempienpuolista kuuroutta


    • .......

      Kasvattajani oli nikkaroinut itse pentulaatikon, jämäpuista oli muuten upea.
      Ruoka oli jotain yrjölänpuuroa.
      Madotettu oli 4 kertaa, imetys saa vissiin aikaan matotoukkien he
      räämise,.

    • gvukkk

      Provoa :(

    • asdasdasdasdasdasdas

      Tiineyden olisi voinut myös keskeyttää. Kun kuitenkin päätit sen antaa jatkua, niin älä ulise jostain matolääkkeen hinnasta, se kun EI ole ylitsepääsemättömän kallis, edes eläkeläiselle!

      Miksi annoit tiineyden jatkua, kun aivan hyvin tiedät, että emo tai pennut voi tarvita pikaista eläinlääkärin apua, joka todellakin maksaa??

    • pups5

      Nyt ei voi muuta sanoi kuin,että miksi tuollainen köyhä ja tyhmä antaa pentujen tulla eikä ole leikkauttanut koiraansa? Narttu ja pennut madotetaan 3,5 ja 7 viikkoisina ensinnäkin ja muutenkin tuollainen typerys ei tarvitsisi koiraa tai muutakaan eläintä.Mitäs sitten teet kun nartulla on joku pentu jumissa tai kuolleena ja se pitää päivystyksessä leikata, hinta n 1000 eur? Persaukisten ei pitäisi pentuja tehdä eikä sekarotuisia ollenkaan ikinä.Häpeä tyhmyyttäs taliaivo

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2536
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1411
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      67
      1402
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1166
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1121
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe