Kuopio yo-pisteet

jantiba

Oonko ymmärtäny oikein, että kuopiossa lähtöpisteitä saa mistä tahansa ainereealista?
Lähtöpistetaulukossa sanotaan :
"3. Ainereaali (biologia, fysiikka tai kemia)
4. Matematiikka (pitkä tai lyhyt oppimäärä), tai mikä tahansa ainereeali pois lukien kohdassa 3. käytetty tai reaalikoe."

Oon aiemmin luullut ett pisteitä saa vain fykebi, mutt siis tosissaanko ne kelpuuttaa mun uskonnon laudaturin?? Haen siis tokaa kertaa ja nyt vasta tajusin ton että MIKÄ TAHANSA ainereeali. Myös fyssa on kirjotettu että siitä saan kohdasta 3. pisteet mutt nelosesta saankin täydet enkä lyhyen matikan A:n pisteitä :O

5

102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuopioon?

      Minua kans hieman kiinnostaisi yrittää tuonne kuopioon, ajattelen asian niin että jos en kuitenkaan pääse esim tampereelle joka on minua kaikkein lähimpänä ja hyvät kulkuyhteydet yms niin että ei menisi tavallaan hukkaan vuosi jos en pääsekkään tampereelle ja jos tosiaan kuopioon voisi hieman helpommin päästä niin hakisin sinne?

      Ei minua Kuopio kyllä yhtään inspiroi mitenkään ja tosi huonot yhteydetkin yms :( ja en oikeastaan edes pidä savosta ja sen kielestä :( Pointtini on kuitenkin että pääsisin heti yhdellä yrittämällä opiskelemaan ja joudun tinkimään silloin opiskelupaikasta ja tyydyn kuopioon.

      • Partane

        Mietippä vielä uudemman kerran. Jos Kuopio kaupunkina ahdistaa noin paljon, oletko valmis viettämään siellä kuusi vuotta?


    • eikuopioonsitten

      Olen kuopiolainen enkä puhu mitään savoa. Omaan korvaani särähtää iisalmen maaseudulla asuvien sukulaisten savon murre, aika harva nuori sitä täällä kaupungissa puhuu.

      Mutta älä todellakaan hae Kuopioon jos se noin paljon jo etukäteen masentaa. Itsekään en suostuis minnekään Helsinkiin muuttamaan opiskelujen perässä (olen päässyt itseasiassa sinne opiskelemaan yliopistoon, huvikseen testasin hakea) koska suorastaan vihaan sitä kaupunkia. Sama juttu Tampereen ja Turun kanssa.

      Ett välttämättä pysty nauttimaan opiskeluista jos asuinympäristö oksettaa jo ajatuksestakin.

      Mutt osaako kukaan sanoa mitään ap kysymykseen?

    • ellei muutu

      Uskonnon laudaturista saat täydet pisteet. Näin on, ellei asia muutu ensi vuonna.

    • myöskuopioon?

      Musta toi on vähän hassua mutta mikäs siinä sitten..pitäs varmaa käydä kirjoittamassa terveystieto, siitä sais suht helposti ällän.

      Mutt onks se niin että siitä saa kummiskin vähemmän pisteitä kuin fykebi-ainereaaleista? SIis 16p=laudatur

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5600
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3557
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1682
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      207
      1670
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      83
      1126
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      27
      1107
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      917
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      829
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      818
    Aihe