Miksi Toyota Hiacella myynti kiellettiin Euroopassa?

tiedonjanoinen

Oliko syynä se heikko laatu?

41

3038

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sevelnord

      Hiaca ei täyttänyt vaadittavia päästövaatimuksia, eikä valmistaja suostunut päivittämään moottoria vaatimusten mukaiseksi. Toyota ei halunnut lopettaa kokonaan umpipakettiauton tarjoamista asiakkailleen, joten ainoiksi vaihtoehdoiksi jäi Hiacen myynnin lopettaminen Euroopassa ja korvaavan mallin hankkiminen muualta.
      Tilalle tarjotaan Sevelnordin (Citroen, Fiat, Peugeot) valmistamaa tonniluokan pakettiautoa pari tonnia kalliimpaan hintaan kuin alkuperäisillä nimillä. Ja hyvin on tojokansan retkutus onnistunutkin Suomessa. Proacea on mennyt kaupaksi paremmin kuin alkuperäisiä merkkejä yhteensä.

      • Audiskoda........

        Asia on täysin ymmärrettävä. Vaatimaton hinta on pari tonnia
        siitä että keulalla on Toyotan logo,ettei tartte selitellä.
        Toista se on Audimiehillä,kun maksavat autostaan parikymmentä
        tonnia siitä että Skodan keulalla on Audin rinkulat mutta
        auto itsessään on vikaherkempi kuin Skoda. Siinä hämäys hipoo
        jo täydellisyyttä.


      • sakukyykky
        Audiskoda........ kirjoitti:

        Asia on täysin ymmärrettävä. Vaatimaton hinta on pari tonnia
        siitä että keulalla on Toyotan logo,ettei tartte selitellä.
        Toista se on Audimiehillä,kun maksavat autostaan parikymmentä
        tonnia siitä että Skodan keulalla on Audin rinkulat mutta
        auto itsessään on vikaherkempi kuin Skoda. Siinä hämäys hipoo
        jo täydellisyyttä.

        Espanjassa manolitot rakentavat Seat Q3 cittaria, joita sitten myydään saksalaisille Audeina, jolloin hinta nousee korkeaksi, kun on niin hulvatonta premiumia.
        Kyseessä on melkoisen ahdas auto, missä tavaratila on lähinnä vitsinpoikanen.


      • vakava paikka?
        Audiskoda........ kirjoitti:

        Asia on täysin ymmärrettävä. Vaatimaton hinta on pari tonnia
        siitä että keulalla on Toyotan logo,ettei tartte selitellä.
        Toista se on Audimiehillä,kun maksavat autostaan parikymmentä
        tonnia siitä että Skodan keulalla on Audin rinkulat mutta
        auto itsessään on vikaherkempi kuin Skoda. Siinä hämäys hipoo
        jo täydellisyyttä.

        Kylläpä nappasi Teroa syvältä sieluun kun tajusi joutuneensa hallituun kesetukseen, mutta voin lohduttaa sinua, sait myös paremman pakun kun alkuperäinen oli.


      • Tojo Sucks
        Audiskoda........ kirjoitti:

        Asia on täysin ymmärrettävä. Vaatimaton hinta on pari tonnia
        siitä että keulalla on Toyotan logo,ettei tartte selitellä.
        Toista se on Audimiehillä,kun maksavat autostaan parikymmentä
        tonnia siitä että Skodan keulalla on Audin rinkulat mutta
        auto itsessään on vikaherkempi kuin Skoda. Siinä hämäys hipoo
        jo täydellisyyttä.

        Maksaisin muutaman tonnin siitä, ettei keulalla ole Toyotan logoa. Toyotalla kun ei ilkeä ajaa.

        Enpä muuten tiedä yhtään Audia jossa olisi samoja peltiosia kuin Skodassa. Tai sisustuksessa. Kun taas Proace ja Citikka, Fiat ja Pösö ovat samoja autoja täysin.


      • Fiiun omistaja
        Tojo Sucks kirjoitti:

        Maksaisin muutaman tonnin siitä, ettei keulalla ole Toyotan logoa. Toyotalla kun ei ilkeä ajaa.

        Enpä muuten tiedä yhtään Audia jossa olisi samoja peltiosia kuin Skodassa. Tai sisustuksessa. Kun taas Proace ja Citikka, Fiat ja Pösö ovat samoja autoja täysin.

        Fiiussa eri moottori muuten aika sama..


    • klongs klongs

      Hiacella ei ollut päästö ongelmia niin kuin epätietoiset täällä väittää
      Hiacen olisi saanut EU:hun ihan niin kuin muutkin
      Mutta kun sitä ei valmisteta niin sitä on vaikea tuoda eurooppaan
      sama moottori on esim hiluksissa ja lantikassa ja niitä tuodaan eurooppaan edelleen

      • älä viitsi...

        ...valehdella! Joku herkkäuskoinen saattaa ottaa läppäsi todesta.
        Tästä linkistä voit lukea saman mitä 1. kommentissa on kirjoitettu:
        http://www.tuulilasi.fi/uutiset/toyota-hiacen-seuraaja-proace
        Lisäksi Hiacen törmäysturvallisuus olisi vaatinut päivitystä, mutta valmistaja ei halunut panostaa vanhentuneeseen malliin, jota Euroopassa ei myyty juuri muualla kuin Norjassa ja Suomessa.


      • Tojon tilannut
        älä viitsi... kirjoitti:

        ...valehdella! Joku herkkäuskoinen saattaa ottaa läppäsi todesta.
        Tästä linkistä voit lukea saman mitä 1. kommentissa on kirjoitettu:
        http://www.tuulilasi.fi/uutiset/toyota-hiacen-seuraaja-proace
        Lisäksi Hiacen törmäysturvallisuus olisi vaatinut päivitystä, mutta valmistaja ei halunut panostaa vanhentuneeseen malliin, jota Euroopassa ei myyty juuri muualla kuin Norjassa ja Suomessa.

        Ei pidä paikkaansa, EU alueella tojon menestyminen ottaa koville ja siksi Hiacen myynti tekosyyllä kiellettiin. Näin saavat myytyä omia romujansa jotka ei muuten menis kaupaksi.


      • älynjuhlaa
        Tojon tilannut kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa, EU alueella tojon menestyminen ottaa koville ja siksi Hiacen myynti tekosyyllä kiellettiin. Näin saavat myytyä omia romujansa jotka ei muuten menis kaupaksi.

        Hienoa, päästömääräykset ja kolariturvallisuus määräykset muutettiin Hiacen menestyksen takia

        Lueppa tuo yllä oleva lause ja hepäe tyhmyyttäsi!


      • Hiacea valmistetaan edelleen, mutta kun Europpa on markkina- alueena niin pieni ei Toyota lähtenyt päivittämään hiacea sen takia! Muualla toki sitä edelleen myydään!

        Ja kyllä Hiacella myynti Europassakin edelleen sallittua sitä ei kukaan kiellä!


    • gorillapappa

      Olen monasti sanonut jotta Hiace ei ole yhtään vanhentunut vaikka Eu ei kielsikin sen myynnin Euroopassa mutta kun yrittävät väkisin suosia noita euromerkkien pakuja jotka eivät kyllä ole aidon Toyotan veroisia. Ja ihan hupunpuppua on väittää ettei muka Hiace olisi turvallinen se kun japanilaisesta laatu teräksestä tehty tarkkojen stantaarien mukaisesti ja kyllä ne ne europakurottelot jotka kolarissa menevät ihan liiskaksi jos silleen sattuu.
      Mutta Toytalla halutaan palvella kuluttajia ja kun ovat ovelia niin ostivat valmiin aihion PSA:lta jota sitten Toyotan insinöörit kehittivät täyttämään pilkuntarkat laatu stantaarit ja tuloksena syntyi Proace joka on aito Toyota eikä mikään ranskanrutkutin sillä se kootaan omalla salaisella linjalla Toyotan valkohanskaisten työntekijöiden toimesta eikä siihen sotketa mitään euro osia, jotka kuitenkin aiheuttaisi tilastopoikkeamia

      • Vichyn hallitus

        Nyt gorillapappa taas erehtyy. Provoacea valmistetaan siellä salaisella linjastolla. Se on niin salaista, että niitä anneta edes myyntiin. Ainoa paikka missä Provoacea voi nähdä on gorillapapan kirjoitukset.
        Sensijaan Proace valmistuu ihan samoiilla linjoilla ihan samoilla osilla kuin Citikka ja Pesokin.


      • gorillapappa
        Vichyn hallitus kirjoitti:

        Nyt gorillapappa taas erehtyy. Provoacea valmistetaan siellä salaisella linjastolla. Se on niin salaista, että niitä anneta edes myyntiin. Ainoa paikka missä Provoacea voi nähdä on gorillapapan kirjoitukset.
        Sensijaan Proace valmistuu ihan samoiilla linjoilla ihan samoilla osilla kuin Citikka ja Pesokin.

        Äläpäs jolppi länkytä vanhalle miehelle kun sinulla ei ole sellaista tiedon lähdettä kuin minulla eli luotto myyjää jolla on tarkat tiedot Proacen salaisesta linjastosta vai meinaatko sinä että luotto myyjä olisi kusettaja? Ei kuule ole mahdollista kun meillä on pitkä ja antoisa Toyota-suhde eikä sille loppua ole näkyvissä vaikka tässä ikämiehiä ollaankin niin kyllä ne auto kaupat sujuvat varmalla otteella ja mikäs siinä kun luotto myyjä pitää huolta siitä milloin on syytä vaihtaa uusi Toyota vanhan tilalle.

        Eläkä sinä esitä mitään Vichyn hallitusta tai jotakin sillä pappahan ei mitään nukke hallitusta kuuntele sen verran on historian läksyt kansa koulussa luettu tarkkaan vaikkei sitä olekkaan käyty kuin kuusi vuotta ettei noiden viinipäissään Hitleriä palvovien Petainin ja muiden patonkinpurijoiden ja pettureiden sun muiden quislinkien haahuilut innosta. Ne kun ei ransmannit osannut tehdä silloinkaan mitään autoja kunnolla ja niitä omia tekeleitään kasailivat ladoissa natseilta piilossa mutta onneksi nyt Toyota näyttää mallia tekemällä tinkimättömällä japanilaisella työ moraalilla maailman parasta paketti autoa Proacea.


    • hojohuuppa

      Ei EU ole kieltänyt hiacen myyntiä. Hiace ei vain täyttänyt EU:n päästövaatimuksia vanhanaikaisen tekniikkansa takia. Eikä Toyotan kannattanut päivittää hiacea EU-vaatimukset täyttäväksi koska suomea ja norjaa lukuunottamatta sitä ei juurikaan euroopassa myyty. Sensijaan Afrikassa ja muissa mutis ja rättipäämaissa se on edelleen myynnissä koska kamelikuskikin pärjää sen kanssa. Tutut ajo-ominaisuudet nimittäin.
      Tällä hetkellä Toyota ostaa huomattavan osan käyttämistään dieselmoottoreista muilta autovalmistajilta.
      Toyotalla ei ole Proacen tekemisessä muuta osuutta kuin ostaa ranskan tehtaalta tojon merkillä varustettuja Citroen/Peugeot pakuja. Ei niitä silti Euroopassa kovin paljoa myydä, jostain syystä se on saavuttanut kuitenkin suomessa jonkinmoista suosiota huonommasta hinta-laatusuhteesta huolimatta.

    • klongs klongs

      Ei muuten osta
      Sitikassa ja pösössä on ollut vvt-i koneet
      proacessa on psa kone joka on lyhennety sanasta paska
      Se että Japanissa valmistettuja ja Euroopassa kasattuja diesel moottoreita on hajonnut johtuu epäilemättä eurooppalaisesta laaduttomuudestsa
      d4d2.2 kasattu Euroopassa eurooppalaisella kannentiivisteellä
      ei kestä toyotan vaatimuksia eikä ajoa
      kannen tiivisteen vuodon takia moottoreita on vaihdettu
      moottori muuten on tehokas, taloudellinen, vähäpäästöinen ja kestävä
      BMW koneista en osaa sanoa muutakuin että ennen ne oli ainakin suuri ruokasia ja huonoja kestämään

      • gorillapappa

        Olenkin monasti sanonut että Toyota on kärsinyt suunnattomasti eurooppalaisista sekuntaosista joita on laitettu aitoihin Toyotoihin kun on ollut pulaa aidoista laadukkaista Japanilaisista osista mutta pian alkaa toimitus vaikeudet helpottamaan ja kaikkiin euroopassa tehtäviin Toyotoihin saadaan taas japanilaisella ammattiylpeydellä tehtyjä laatu osia.

        Minä olen aina ollut tarkka siitä että minun Toyotassa on ollut aidot japanilaiset osat niin on aina mennyt katsastuksesta läpi eikä ole tullut tilastovääristymiä ja niitä uusia Corollia on ollut minulla jo 16 kappaletta vuodesta 67 alkaen ja vasta kolmessa viimeisessä on pitänyt vaihtaa joitakin eurooppalaisia osia japanilaiseen kun olen huomannut että sellaista roskaa on jostakin syystä päässyt minun Toyotaani. Onneksi luottomyyjä on aina ollut ymmärtäväinen kun olen ennen auton luovutusta tarkastanut auton ja pyytänyt osien vaihtoa.


      • Vai "luottomyyjä"
        gorillapappa kirjoitti:

        Olenkin monasti sanonut että Toyota on kärsinyt suunnattomasti eurooppalaisista sekuntaosista joita on laitettu aitoihin Toyotoihin kun on ollut pulaa aidoista laadukkaista Japanilaisista osista mutta pian alkaa toimitus vaikeudet helpottamaan ja kaikkiin euroopassa tehtäviin Toyotoihin saadaan taas japanilaisella ammattiylpeydellä tehtyjä laatu osia.

        Minä olen aina ollut tarkka siitä että minun Toyotassa on ollut aidot japanilaiset osat niin on aina mennyt katsastuksesta läpi eikä ole tullut tilastovääristymiä ja niitä uusia Corollia on ollut minulla jo 16 kappaletta vuodesta 67 alkaen ja vasta kolmessa viimeisessä on pitänyt vaihtaa joitakin eurooppalaisia osia japanilaiseen kun olen huomannut että sellaista roskaa on jostakin syystä päässyt minun Toyotaani. Onneksi luottomyyjä on aina ollut ymmärtäväinen kun olen ennen auton luovutusta tarkastanut auton ja pyytänyt osien vaihtoa.

        Heh heh. Ai että oikein "luottomyyjä" Nehän ne on juuri pahimpia kuset tajia !


      • gorillapappa
        Vai "luottomyyjä" kirjoitti:

        Heh heh. Ai että oikein "luottomyyjä" Nehän ne on juuri pahimpia kuset tajia !

        Äläpäs jolppi arvostele minun luottomyyjää kun et asiasta mitään tiedä ja tuskin olet koskaan omistanut sellaista tinkimättömällä ammattiylpeydellä tehtyä aitoa japanilaista Toyotaa jonka laatu on niin kovaa tasoa että eurorotteloilla ajavat eivät voi edes uneksia. Ja luotto myyrä kertoi kun häneltä Hiacesta kyselin jotta se olisi täyttänyt kaikki vaatimukset aivan kirkkaasti ja jotta sen kysyntä oli syömässä europakurotteloiden myyntiä niin sitten ne eurovalmistajat saivat aikaan sellaisen tirektiivin jolla Hiace vääryydellä ja tekosyillä kammettiin pois markkinoilla jotta eurorottelot menisivät kaupaksi. Mutta juoni ei onnistunut silä uutta Toyota Proacea myydään valtavia määriä eikä ihme sillä se on aito Toyota ja europakujen valmistajat vetivät vesiperän vaikka ovelia koittivatkin olla.


    • ex-tojo

      Taitaa Toyota Hiace olla ainoa automalli jonka myynti on kielletty Euroopassa huonon laadun vuoksi.

    • 70-lukulainen ei käy

      Kun eivät osanneet tehdä määräyksien vaatimaa moottoria.

      • muisteIija

        Taisi olla ongelmia myös turvallisuus puolella.


      • gorillapappa
        muisteIija kirjoitti:

        Taisi olla ongelmia myös turvallisuus puolella.

        MIten niin ongelmia turvallisuus puolella kun siinä oli aps-jarrut ja airpäkit ja kun auto on tehty lujasta japanilaisesta laatu teräksestä joka kyllä täyttää kaikki normit ja ylittää ne kirkkaasti mutta onko ne eurorottelot sitten turvallisia kun on tehty kevyistä materiaaleista ja vielä huolimattomasti. Hupunpuppua sanon minä mitään turvallisuus ongelmia ei voi aidossa japanilaisessa autossa olla kun onhan sen suomalaisetkin todenneet huippukestäväksi.


      • maalivaurio
        gorillapappa kirjoitti:

        MIten niin ongelmia turvallisuus puolella kun siinä oli aps-jarrut ja airpäkit ja kun auto on tehty lujasta japanilaisesta laatu teräksestä joka kyllä täyttää kaikki normit ja ylittää ne kirkkaasti mutta onko ne eurorottelot sitten turvallisia kun on tehty kevyistä materiaaleista ja vielä huolimattomasti. Hupunpuppua sanon minä mitään turvallisuus ongelmia ei voi aidossa japanilaisessa autossa olla kun onhan sen suomalaisetkin todenneet huippukestäväksi.

        Ehkä virhe tuli siinä, että kolaritestissä käytettiin jo useamman viikon vanhaa haisua, jossa ruoste oli jo keirnnyt heikentää pellit. Haisu pitää testata uunituoreena. Toki niin, että maali on jo kuivanut, koska se on osa kantavaa rakennetta.


      • luistelija
        muisteIija kirjoitti:

        Taisi olla ongelmia myös turvallisuus puolella.

        Varastettinko niitä ?


    • klongs klongs

      Kuka on nähnyt sellaisen kirjoituksen jossa hiacea olisi kielletty tuoda EU:hun
      Missä on se eu.n antama tiedote jossa se kieltään Hiacen tuonnin
      Sen aikaa tuota virheellistä tietoa ei kannata jakaa

      Kas kun sellaista asiakirjaa ei löydy

      • Opettele lukemaan

        Eihän tuontia ole kielletty vaan myynti.


    • Jobbarik

      Koska Jope lauloi viisun "Pieni Hiase" ja viranomainen havahtui Hiacella tapahtuvaan myynttiin. Transitilla ja Transporterilla saa sitävastoin edelleen myydä...

    • Tohtoriomakäsi

      Ketjun alkoittaja on idioottienkuningas! hän itse kirjoitti kysymyksellään sen heh heh.

    • klongs klongs

      No missäs se sellanen eu:kirjoitus on että myynti olisi kielletty

      • turha venkoilla!

        Ei kai ne Toyotalla sentään niin tyhmiä ole, että olisivat jatkaneen muuttuneita vaatimuksia vastaamattoman Hiacen myyntiä? EU-vaatimukset/-määräykset kyllä tulevat autonvalmistajien tietoon tuoreeltaan ja valmistajien on ryhdyttävä niitä toteuttamaan ilman eri käskyä EU:lta.
        Kun valmistaja ei halunnut päivittää vanhentuneen mallin moottoria ja turvallisuutta, Toyotan eurooppalaiset maahantuojat tekivät asiasta oikean johtopäätöksen ja lakkasivat tuomasta Hiacea täällä myytäväksi. Näin tilanne on ollut koko ajan, mutta muutamat ääliö-terot, sinä mukaan luettuna, haluatte asiasta venkoilla.


    • markkakkonen

      On sen myyntikin kielletty - asiakirja löytyy kuuklettamalla eurosivuilta kiellettyjen autojen rekisteri (espanjankielinen).

      • Hiace forever

        Olkoon nyt kielletty tai ei, mutta tuhannet Hiace-miehet ostaisivat uuden Hiacen hetkeäkään muita merkkejä miettimättä, jos autoa vain saisi Suomesta. Faktaa on se, että Hiace on täysin ylivoimainen pakettiautoa, on ollut vuosikymmenet ja on edelleen, myös vuonna 2014. Rakenne on vankka, sopivasti työkäyttöön yksinkertainen, tilaa on riittävästi, luotettavuus on paras, kulutus ja suorituskyky hyvä ja ajo-ominaisuuudet sellaiset, että paikkaan kun paikkaan pääsee ja nelivedolla vaikka metsäpolulle. Mitään muuta ei hyvään pakettiautokonseptiin tarvita. Mutta eurovalmistajata eivät tätä konseptia ole pystyneet aikaansaamaan, toki yksittäisissä asioissa ovat pystyneet tekemään parempaa jälkeä, mutta kokonaisuus on aina ollut Toyotaa heikompi.


      • Romu se on
        Hiace forever kirjoitti:

        Olkoon nyt kielletty tai ei, mutta tuhannet Hiace-miehet ostaisivat uuden Hiacen hetkeäkään muita merkkejä miettimättä, jos autoa vain saisi Suomesta. Faktaa on se, että Hiace on täysin ylivoimainen pakettiautoa, on ollut vuosikymmenet ja on edelleen, myös vuonna 2014. Rakenne on vankka, sopivasti työkäyttöön yksinkertainen, tilaa on riittävästi, luotettavuus on paras, kulutus ja suorituskyky hyvä ja ajo-ominaisuuudet sellaiset, että paikkaan kun paikkaan pääsee ja nelivedolla vaikka metsäpolulle. Mitään muuta ei hyvään pakettiautokonseptiin tarvita. Mutta eurovalmistajata eivät tätä konseptia ole pystyneet aikaansaamaan, toki yksittäisissä asioissa ovat pystyneet tekemään parempaa jälkeä, mutta kokonaisuus on aina ollut Toyotaa heikompi.

        Hiace on ollut testeissäkin VIIMEINEN. Ajettavuudeltaan hirveä, meluisa ja tehoton rottelo. Hiacesta ei löydy mitään hyvää.


      • työtoyota
        Hiace forever kirjoitti:

        Olkoon nyt kielletty tai ei, mutta tuhannet Hiace-miehet ostaisivat uuden Hiacen hetkeäkään muita merkkejä miettimättä, jos autoa vain saisi Suomesta. Faktaa on se, että Hiace on täysin ylivoimainen pakettiautoa, on ollut vuosikymmenet ja on edelleen, myös vuonna 2014. Rakenne on vankka, sopivasti työkäyttöön yksinkertainen, tilaa on riittävästi, luotettavuus on paras, kulutus ja suorituskyky hyvä ja ajo-ominaisuuudet sellaiset, että paikkaan kun paikkaan pääsee ja nelivedolla vaikka metsäpolulle. Mitään muuta ei hyvään pakettiautokonseptiin tarvita. Mutta eurovalmistajata eivät tätä konseptia ole pystyneet aikaansaamaan, toki yksittäisissä asioissa ovat pystyneet tekemään parempaa jälkeä, mutta kokonaisuus on aina ollut Toyotaa heikompi.

        Paitsi 4-veto vaihteisto ei mikään kestävä, nivelet, lämmityslaitteen moottori, laturi. Siinä esimerkkejä. Saa leipänsä niistä.


      • Surkeista surkein
        Hiace forever kirjoitti:

        Olkoon nyt kielletty tai ei, mutta tuhannet Hiace-miehet ostaisivat uuden Hiacen hetkeäkään muita merkkejä miettimättä, jos autoa vain saisi Suomesta. Faktaa on se, että Hiace on täysin ylivoimainen pakettiautoa, on ollut vuosikymmenet ja on edelleen, myös vuonna 2014. Rakenne on vankka, sopivasti työkäyttöön yksinkertainen, tilaa on riittävästi, luotettavuus on paras, kulutus ja suorituskyky hyvä ja ajo-ominaisuuudet sellaiset, että paikkaan kun paikkaan pääsee ja nelivedolla vaikka metsäpolulle. Mitään muuta ei hyvään pakettiautokonseptiin tarvita. Mutta eurovalmistajata eivät tätä konseptia ole pystyneet aikaansaamaan, toki yksittäisissä asioissa ovat pystyneet tekemään parempaa jälkeä, mutta kokonaisuus on aina ollut Toyotaa heikompi.

        Totta varmasti se, että suomessa tuhannet Hiace miehet ostaisi jos saisi. Se vaan kumma, että muualla sivistyneessä euroopassa se romukasa ei käynyt kaupaksi kuin täällä tojo junttilassa. Olen jopa kerran joutunut ajamaan yhtä haisua ja surkeampaa kokemusta ei ole vielä tullut vastaan.


    • myyntiauto

      Mitä sillä Toyota Hiacella myytiin?

    • lla Suomi kuljettaa

      Oiskohan ne kaikki muut olleet vielä surkeampia kun Hiace oli ties
      kuinka kauan ylivoimaisesti Suomenkin suosituin ja myydyin pakettiauto,
      eikä ole harvinainen vieläkään. Taitaa olla ainoa merkki joka kelpaa
      Afrikan vientiin. Petterien tarjoama yksinkertaisuus ei kelpaa selitykseksi.
      Mitä monimutkaista on muissa pakuissa? Selitykseksi kelpaa ainoastaan
      kaksi asiaa,jotka toimii kaikkialla maailmassa ja varsinkin Japanissa
      valmistetuihin. Kestävyys ja luotettavuus. Eurooppalaiset eivät
      milloinkaan ole yltäneet samalle tasolle. En omista Hiacea mutta kokemusta
      on riittävästi volyymimerkeistä. Aika monella sähkö- ja puhelinyhtiöilläkin
      näkyy huoltoautona olevan neliveto-Hiace vieläkin.
      Hiace voitaisiin julistaa Suomen kansallisautoksi ihan perustellusti.

      • Pakuilija

        Onhan mikä tahansa paku Hiacen jälkeen loistava ajettava. Hiacella ei oikein tahdo kulkea edes terveiset perille.

        Hiacen yksinkertaisen tekniikan vuoksi se kelpaa Afrikkaan. Siellä ei ole työkaluja joiden avulla voitaisiin huoltaa kunnollisia pakettiautoja.


      • Toyota kaikkialla
        Pakuilija kirjoitti:

        Onhan mikä tahansa paku Hiacen jälkeen loistava ajettava. Hiacella ei oikein tahdo kulkea edes terveiset perille.

        Hiacen yksinkertaisen tekniikan vuoksi se kelpaa Afrikkaan. Siellä ei ole työkaluja joiden avulla voitaisiin huoltaa kunnollisia pakettiautoja.

        Mitä iloa on siitä monimutkaisesta hajoavasta tekniikasta?
        En ymmärrä. Olisiko kuitenkin niin että Hiace kelpaa Afrikkaan
        erittäin luotettavan tekniikan ansiosta,eikä haluta ottaa mitään riskiä
        hajoavista europommeista. Tuntuuko uskottavammalta?


      • Ducato
        Toyota kaikkialla kirjoitti:

        Mitä iloa on siitä monimutkaisesta hajoavasta tekniikasta?
        En ymmärrä. Olisiko kuitenkin niin että Hiace kelpaa Afrikkaan
        erittäin luotettavan tekniikan ansiosta,eikä haluta ottaa mitään riskiä
        hajoavista europommeista. Tuntuuko uskottavammalta?

        No ei tunnu. Vaikkapa noilla Fiatin pakuilla ajetaan paljon lyhyemmässä ajassa kaksi kertaa enemmän kuin Hiacella ja kestävät.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2894
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      539
      2755
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1895
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1887
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      119
      1768
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      303
      1704
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1362
    8. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      62
      1163
    9. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      90
      1154
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1122
    Aihe